:xyxthumbs:Thomas schreef:NW?Zlatan Son of God schreef:Heb het via en vriend van me die daar speeltAjax Rules schreef:Heeft Rutte dat expliciet gezegd?
NEC
- Daily Blind
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
via voetbalzone dit opgepikt:
PSV kan komende zaterdag tegen NEC mogelijk niet beschikken over Jefferson Farfan en Edison Mendez. Het duo kwam niet ongeschonden uit de Champions League-ontmoeting met Liverpool. Farfan blesseerde zijn hamstring, terwijl Mendez met knieklachten kampt.
De blessure van Farfan lijkt het ergst. De Peruaan moest zich vanavond noodgedwongen laten vervangen door Sun Xiang, en ondergaat morgen een MRI-scan. Daaruit zal de ernst van de blessure blijken.
De knie van Mendez zal niet in het ziekenhuis bekeken worden. De medische staf van PSV zal zich morgen over het gewricht gaan buigen. Naast Farfan en Mendez verblijven momenteel ook Arouna Koné, Alex en Ibrahim Afellay in de Eindhovense lappenmand.
-----------------------------------------------------------------------------------
Dus een punt of zelfs meer moet erin kunnen zitten. Daarnaast de 0-3 gaat op zeker doorwerken.
PSV kan komende zaterdag tegen NEC mogelijk niet beschikken over Jefferson Farfan en Edison Mendez. Het duo kwam niet ongeschonden uit de Champions League-ontmoeting met Liverpool. Farfan blesseerde zijn hamstring, terwijl Mendez met knieklachten kampt.
De blessure van Farfan lijkt het ergst. De Peruaan moest zich vanavond noodgedwongen laten vervangen door Sun Xiang, en ondergaat morgen een MRI-scan. Daaruit zal de ernst van de blessure blijken.
De knie van Mendez zal niet in het ziekenhuis bekeken worden. De medische staf van PSV zal zich morgen over het gewricht gaan buigen. Naast Farfan en Mendez verblijven momenteel ook Arouna Koné, Alex en Ibrahim Afellay in de Eindhovense lappenmand.
-----------------------------------------------------------------------------------
Dus een punt of zelfs meer moet erin kunnen zitten. Daarnaast de 0-3 gaat op zeker doorwerken.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Tsja, wat een domme idioten daar in de havenstad. Hebben ze goud in handen, keuren ze hem simpelweg af omdat hij te klein zou zijn (de keizer is 1 meter 80). Deze situatie doet me denken aan een aantal jaar geleden, toen Feyenoord op zoek was naar een nieuwe trainer. Martin Jol kon, maar nee, die was te dik, doe dan die gladde aal van een Ruudje Gullit. Daar hebben ze in ieder geval een hoop plezier van gehad. Nu zullen ze wel een of andere bonestaak uitkiezen die met zijn kop boven de kuip uitsteekt, maar die alleen de lichtmasten kapot zal trappen.Jesse schreef:De keizer van Brakkenstein!Feyenoord vraagt te veel aan NEC voor Otten
4/4/2007 9 :12
Mark Otten mag vertrekken bij Feyenoord en NEC, waar hij dit seizoen op huurbasis speelt, wil hem graag overnemen. Toch is een transfer voorlopig nog niet zo logisch als het lijkt.
Hoewel Feyenoord niet met hem verder wil, lichtte de club onlangs wel de optie in het contract met Otten. De Rotterdammers willen namelijk geld zien voor de verdediger. 'Maar het bedrag dat zij vragen is voor ons te hoog', meldde technisch directeur Leen Looyen aan Voetbal International.
Otten is dit seizoen een vaste waarde bij NEC. Coach Mario Been deed 24 keer een beroep op de verdediger. Otten speelde eerder twee seizoenen onder Been bij Excelsior, waaraan hij eveneens door Feyenoord werd verhuurd.
:nec:
Van mij mogen ze overigens, maar het het is dan wel tamelijk zuur voor de club uit de keizerstad dat ze hun keizer wellicht niet meer kunnen behouden omdat die wannabe maffiabaas van een Peter Bosz slinkse praktijken uithaalt en nog altijd doet aan verkapte mensenhandel: een speler gratis overnemen van de rood,zwart,groene trots van Gelderland, vervolgens hem twee jaar dumpen bij die clownsclub waar wekelijks 3 man op de tribune zitten, het jaar daarop hem weer even uitlenen aan NEC, zodat de Nijmegenaren weer konden zien wat een geweldenaar het ookalweer was, om er vervolgens een astronomisch bedrag voor te vragen als NEC zijn kind graag terug adopteert. En dan te bedenken dat de enige keer dat Mark Otten het Feyenoordshirt heeft mogen dragen, de dag van zijn presentatie was.
:worshippy:KEIZER:worshippy:

"Not even fire can stop us"
Was getekend: Zlatan Ibrahimovic
Jij bent wel erg hardleers...Jabu schreef:Heb je geen quote van de keizer voor in je signature?
pagina 26, zelfde vraag van jou persoon en antwoord van ondergetekende:
http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... ht=#556297
"Not even fire can stop us"
Liep hij maar weg!! En van mij hoefttie dan ook niet meer terug te komen... ik moet hem niet... lompe kerel... bah!!! :redcard:'In mij huizen twee personen' 04/04/2007
Hij noemt zichzelf Karate Kid en was dit seizoen al zeven wedstrijden geschorst. NEC heeft een pitbull en iedereen zal het weten. De buitenwereld heeft zijn oordeel inmiddels gegeven, nu is het woord aan de speler zelf. Een kennismaking met de andere kant van Youssef El Akchaoui.
Er staat een file op de Coolsingel en de parkeergarages van warenhuizen en theaters puilen uit. Op een zonovergoten dag als vandaag heeft Rotterdam alles weg van een wereldstad. Veel blik, weinig vaart. We lichten Youssef El Akchaoui vanuit de auto in over de vertraging. Eén uur wordt kwart over één en vervolgens al snel half twee. 'Zet je dat ook in het stuk? Dat de journalist te laat kwam en de Marokkaanse speler op tijd. Ach, misschien zijn dat nu wel de verhoudingen, anno 2007.' De toon is gezet. Hadden we een interview over negatieve beeldvorming en vooroordelen beter kunnen beginnen? In een bruisend Dudok heeft El Akchaoui het hoogste woord. Als hij een imam zou zijn, was dit zijn moskee. Een overtuigende toon, helder en hard. Gelukkig maar, hij heeft immers genoeg te vertellen. 'Je wilt het zeker over mijn schorsingen hebben? Tja, dat wil iedereen. Maar dat is oké, ik snap het best...'
Hij voelde het zelf dus al aan. Hoe vervelend ook, denken aan NEC-verdediger Youssef El Akchaoui is na negen maanden Nijmeegse dienst al niet meer los te weken van denken aan de tuchtcommissie. Hij kreeg dit seizoen pas één keer geel. En toch was de linksback met zeven wedstrijden uitsluiting al langer geschorst dan kampioen-kaartenpakker Ferne Snoyl (acht keer geel). De televisiebeelden waren funest voor El Akchaoui. 'Ik zou Jeffrey Vlug van Sparta Rotterdam hebben nagetrapt. Drie wedstrijden schorsing en één voorwaardelijk. Waardoor ik na een vermeende klap tegen Julian Jenner van AZ vier wedstrijden aan de kant kon blijven.' Hoewel dat laatste incident al van drie maanden geleden dateert, zit het de verdediger nog steeds dwars. 'Ik kijk liever naar de toekomst. Maar wat ik er wél over wil zeggen, is dat ik nog altijd sterk het gevoel heb dat het allemaal niet eerlijk is gegaan. Hoewel ik vind dat ik niet heb nagetrapt tegen Sparta, kun je zoiets anders interpreteren. Maar die elleboog, of klap in het gezicht van Jenner was echt gigantische onzin. Maar ja, ik heb nu eenmaal de naam.'
El Akchaoui had zich een makkelijker debuutseizoen voorgesteld in Nijmegen. Vorig jaar maakte hij de overstap van ADO Den Haag naar NEC, een nieuwe kans. 'Bij ADO was ik ook niet de makkelijkste, maar dat zal ik ook nooit worden. Als ik dingen denk of voel, zeg ik dat. Maar nooit achter iemand z'n rug om. Dat vind ik achterbaks en van zulke mensen zijn er al genoeg in dit wereldje.' Hij heeft ze leren kennen, juist de afgelopen maanden toen hij het heel moeilijk had. Vrienden en pseudovrienden. 'Natuurlijk ben ik teleurgesteld in bepaalde mensen en dat heb ik ze ook verteld. Dat lijken dan vrienden, maar ze zeggen wél dat ze mijn gedrag ontoelaatbaar vinden. Zou het niet handig zijn eerst eens mijn verhaal te horen?' En zij die cynische grappen maakten over zijn schorsing? 'Ach, een geintje is niet erg, maar vergis je niet. Hun gedachten zijn dan negatief. Bepaalde opmerkingen doen gewoon pijn en dat zouden ze moeten beseffen.'
De tendens was negatief. Plots had heel voetbalminnend Nederland zijn oordeel klaar over de linksback van NEC, de media voorop. 'Ze hebben me afgemaakt. Alsof ik een of andere misdadiger was. Alleen al die beelden bij Talpa... Omdat het niet goed genoeg te zien was zetten ze er een cirkeltje omheen. Alleen het balkje voor mijn ogen ontbrak nog. Wars van zelfkritiek is hij echter niet. Dat is de les die zijn ouders hem meegaven. 'Altijd eerst zelf in de spiegel kijken, pas dan kun je over anderen oordelen.' De les was duidelijk. 'Ik heb ze zelf een stok gegeven om mee te slaan. Daar kan ik natuurlijk niet omheen. Maar wat had ik anders moeten doen?'
Een andere manier van spelen zou wellicht uitkomst bieden. Nu ogen zijn kicksen vaak scherper dan een geslepen slagersmes. En de zelfgekozen bijnaam Karate Kid roept ook vraagtekens op. 'Haha, klinkt wel lekker toch? Ach, dat heb ik een keer in Den Haag gezegd. Maar mijn speelstijl verander ik niet. Dan ga je alleen maar forceren en daar schiet je niks mee op. Ik heb nog altijd liever dat spelers het in hun broek doen als ze naar De Goffert komen dan dat ze zich verheugen op de confrontatie met mij.'
Hij denkt veel na over het leven. 'Elke dag, elk moment.' Want hij wil groeien, als voetballer en als mens. 'Maar daarvoor is het wel noodzakelijk andere mensen te kennen. En dat betekent niet alleen dat je hun naam weet. Kennen is beseffen wat er in personen leeft, weten hoe ze denken.' Eén les heeft hij inmiddels al geleerd. 'Mensen hebben van nature een negatieve manier van denken. In de moderne tijd is het glas veel te vaak halfleeg in plaats van half vol. Positieve punten worden overschaduwd door het negatieve. Natuurlijk maak ik fouten, maar dat doet toch iedereen? Ik probeer wél altijd met de zon in mijn hoofd te lopen. Mijn broer Dries moest stoppen met voetballen vanwege hartproblemen. Klote, vreselijk, maar wat heb je eraan om daarbij lang stil te staan? Liever vertel ik je dat hij een goede opleiding heeft gedaan en dat hij straks weer een leuke baan krijgt. Dat is toch veel belangrijker? Dat positivisme probeer ik ook uit te stralen. En daarom durf ik te stellen dat ik een goed mens ben. Ondanks al mijn tekortkomingen.'
Het moet gezegd, twee ontmoetingen met El Akchaoui werpen een ander licht op hem als persoon. Een beeld van een rustig en relaxed mens, in plaats van dat van een achterdochtige leeuw, wachtend op zijn prooi. In Den Haag missen ze hem en aan de Waal lopen ze inmiddels met hem weg. 'Al moesten ze eerst wel even wennen. Mijn directheid leverde eerst wel een schokje op. Maar nu kennen ze waarschijnlijk de ware Youssef. In mij huizen twee personen. Die van het veld en die van daarbuiten. Als voetballer ben ik een bijtertje, maar daarbuiten ben ik sociaal, rustig en ja, ook lief.' Uit navraag bij bekenden blijkt dit geen zelfstreling van de ziel. In Den Haag was de Marokkaan voorloper bij projecten ter bevordering van de integratie. 'Met kinderen praten op scholen, schitterend. Vaak nog leuker dan de trainingen zelf. Wat ik ze zei? Dat ze normaal moeten doen. Of je nu zwart, geel, blank of rood bent.' Ook NEC is sociaal betrokken. En dus past El-Ak wel in Nijmegen. Op donderdag een clinic bij jeugdspelertjes en gisteren wachtte er een ernstig ziek kind op hem na de training. 'Nog maar een paar maanden te leven, tranen in mijn ogen. En dan die blijdschap als hij zijn idolen ziet. Dan blijkt maar weer dat onze rol ook buiten het veld van groot belang is.'
Intussen gaat zijn persoonlijke strijd verder. Schorsingen kostten hem zijn basisplaats, aangezien Mario Been zacht gezegd not amused was met de daden én de reputatie van zijn linksback. El Akchaoui: 'Zijn goed recht. Hij was niet boos over mijn gedrag, hij was boos over mijn schorsingen. Vorig jaar gaf hij me zijn vertrouwen door me naar NEC te halen, maar als ik dan zeven wedstrijden niet kan meedoen, is dat een grote streep door zijn rekening.' Positivo's als El Akchaoui denken echter liever aan de toekomst dan aan het verleden. 'Ik ga Been laten zien dat ik de beste ben. En dan krijg ik vanzelf weer een plaats in de basis. Hét hoogtepunt, de winnende goal in blessuretijd tegen Vitesse smaakt naar meer. Iedereen lachte me van tevoren uit. Youssef en een strafschop. Maar hij zat er prima in.'
De fans hebben een nieuwe cultheld. 90+3=El-Akchaoui siert de grachten van De Goffert. 'Schitterend. Hopelijk accepteren mensen me als ze weten wie ik écht ben. Ik kom uit Alblasserdam, ben opgegroeid tussen kerkklokken en koeienstront. In feite ben ik een boer, één van jullie. Probeer me dan ook te nemen zoals ik ben. Youssef, een heel normale jongen.'
'Hij had kortsluiting in zijn hoofd'
Uren heeft NEC-trainer Mario Been met Youssef El Akchaoui doorgebracht. Op de praatstoel welteverstaan. 'Vooral na het eerste incident heb ik veel met hem gesproken. Over hoeveel schade hij zichzelf berokkent, maar ook de club NEC en zijn medespelers. Als hij zegt dat hij zich gezocht voelt, dan moet ik daarom wel een beetje lachen. De beelden zeiden genoeg, hij had volgens mij kortsluiting in zijn hoofd. Zulke domme acties moeten eruit. verder is hij een uitstekende voetballer.' Door alle problemen heeft Been zijn linksback ook als mens beter leren kennen. 'Een gouden gozer, dat maakt het ook zo vreemd. Iedereen loopt met hem weg, hij is sociaal, eerlijk en vriendelijk. Een model prof. al moet je hem daarvoor dus wel even kennen.'
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Haha, wat een onzin. Dus als NEC niet wint deze weekend is het geen goede speler?Dubbel schreef:Laat die vent nou eerst maar eens van Psv winnen komend weekend want anders dan blijft het gewoon een kleurloos afdankertje van Feijenoord.
:redcard:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
- Ajaciedjuh
-
:DMr. Ajax schreef:Haha, wat een onzin. Dus als NEC niet wint deze weekend is het geen goede speler?Dubbel schreef:Laat die vent nou eerst maar eens van Psv winnen komend weekend want anders dan blijft het gewoon een kleurloos afdankertje van Feijenoord.
:redcard:
Ga er even serieus op in.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
...en de rest van de voorbeschouwing...
In het McDOS Goffertstadion valt dit seizoen in wedstrijden tegen de topploegen veel te beleven. In september moest AZ alle zeilen bijzetten om in Nijmegen te winnen (0-2), Feyenoord werd in november bijna weggespeeld (4-1) en op de een na laatste dag van 2006 kwam Ajax ook niet verder dan een gelijkspel (2-2).
Laatste overwining
In de beslissende fase van de competitie komt nu PSV naar N.E.C. Dat is ook de topclub die al het langst niet meer verloren heeft in De Goffert: Feyenoord verloor dus dit seizoen, Ajax ging op 6 november 2005 met 1-0 ten onder en AZ was op 23 augustus 2002 kansloos (2-0). Voor een PSV-nederlaag moeten we terug naar de vorige eeuw: 7 november 1999, 2-1 voor N.E.C. Na die laatste overwinning lukte het N.E.C. nog maar een keer om het PSV moeilijk te maken. In november 2003 stond N.E.C. na 10 minuten met 2-0 voor, door een intikkertje van debutant Björn van der Doelen en een tweede doelpunt van Frank Demouge. Daarna ging het alsnog mis, onder andere door twee doelpunten binnen twee minuten van
Mateja Kezman.
Niet fris
Toch is N.E.C. zaterdagavond zeker niet kansloos. Natuurlijk is de ploeg zelf niet in vorm, getuige de laatste serie wedstrijden. Maar datzelfde geldt voor PSV, dat zich van wedstrijd naar wedstrijd sleept en allesbehalve een frisse indruk maakt. Bovendien hebben een aantal spelers zeker nog de wedstrijd én het verlies tegen Liverpool in de benen. Bij N.E.C. keert Edgar Barreto terug van een schorsing. De laatste week was hij op reis door Zuid-Amerika waar hij bij de nieuwe bondscoach van Paraguay in beeld wil blijven voor de Copa America, in juni in Venezuela. Andere N.E.C.’ers die nog een toernooi in het vooruitzicht hebben: Brett Holman speelt in juli met
Australië om het Aziatisch kampioenschap, Roy Beerens en Günther Vanaudenaerde (voor België) maken beide kans op het EK onder 21
in Nederland.
Spitsen
Tot die tijd speelt N.E.C. echter nog minimaal zes wedstrijden: vier in de competitie, en minimaal twee in een van de play-offs. N.E.C. heeft dus nog mogelijkheden om het seizoen op een goede wijze af te sluiten, al lijken de kansen op plek negen wel verkeken. Daarvoor is het restprogramma te zwaar en de achterstand te groot. Belangrijker is dat de toeschouwers weer
eens kunnen juichen om N.E.C.-doelpunten. Dertien keer bleef N.E.C. in deze competitie al zonder doelpunt, waarvan zes keer in de laatste tien wedstrijden. Het wil maar niet lukken, ook al doet trainer Mario Been er alles aan: ook tegen Willem II eindigde hij met vier spitsen (waarvan drie frisse), maar bleef het bij één grote kans voor Jonas Olsson.
Experiment
N.E.C. moet het de Eindhovenaren in ieder geval op inzet moeilijk gaan maken. Daar zal Been zeker op hameren. Voor eigen publiek mag je alleen strijdend ten onder gaan. Het wordt waarschijnlijk nog een heel gepuzzel om
de elf spelers voor deze wedstrijd te kiezen. Hoe geslaagd was het ouderwetse experiment met Peter Wisgerhof op rechts? Kan Been misschien beter voor echte vleugelverdedigers kiezen? Waar laat je dan de drie steunpilaren Wisgerhof, Olsson en Mark Otten? Vragen waarop de antwoorden bekend worden, als zaterdag de beide elftallen, samen
met al die Juniors, het veld betreden.
PSV: Zenuwachtig
Dit seizoen leek er voor PSV lange tijd geen vuiltje aan de lucht, er werd al gesproken van winterbanden onder de kampioenskar. Maar na de winterstop was de superioriteit van PSV helemaal verdwenen. De concurrenten Ajax en AZ, die in december de slag verloren leken te hebben, knabbelden steeds weer iets van de voorsprong af. Bovendien werden er pogingen ondernomen om de Eindhovenaren zenuwachtig te maken, met name AZ-trainer Louis van Gaal deed dat met verve. Tot ergernis van
PSV-trainer Ronald Koeman, die ook in zijn tijd bij Ajax al niet met oud-gymnastiekleraar overweg kon.
Sprongkracht
Van de tien laatste competitiewedstrijden won PSV er slechts vier, speelde drie keer gelijk en verloor van Roda JC, AZ en Ajax. Ajax haalde acht punten meer, AZ zeven. Tussendoor ging PSV ook nog kansloos onderuit tegen NAC Breda, voor de KNVB-beker. Alleen in de Champions League ging het goed: Arsenal werd verslagen, met name door de sprongkracht
van Alex en de reddingen van doelman Gomes. Afgelopen dinsdag was PSV tegen Liverpool zeker een paar maatjes te klein, de 0-3 is een nieuwe klap voor het zelfvertrouwen van de ploeg.
Zeefuik en Cocu
Door de vele blessures bij de regerend landskampioen is het niet ondenkbeeldig dat weer een andere jongeling zaterdag voor PSV in het
veld verschijnt. Género Zeefuik werd afgelopen donderdag pas 17 jaar en maakte vorige week tegen NAC Breda zijn competitiedebuut. Nu al heeft Liverpool interesse in de aanvaller. Ondanks de aanstormende jeugd is er maar een speler die PSV echt niet kan missen. Als Phillip Cocu (36) zou ontbreken, dan was er bij PSV pas echt paniek. De erdediger/middenvelder
speelde een maand geleden zijn 850e wedstrijd op het hoogste niveau en gaat nog steeds voorop in de strijd. Ook tegen N.E.C., want PSV
kan zich geen enkel puntverlies meer veroorloven.
J.v.E.
Vermoedelijke opstellingen: volgen later
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
foei...!! ;)Ramona schreef:Aan mij zal 't echt niet liggen, Peter... maar brrrr... :nailbite:
Ik zal m'n AJAXvestje aandoen...wie weet helpt 't... welliswaar onder leren jas, maar soit...:headbang:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.