korte teentjes... :) daarbij kwam jij hier triomfelijk in dit draadje je overwinninkje [al in december] vieren. nu verlies je de pot en peper ik je dat "Beste van Gelderland-gedoe" met alle liefde in.Wouter schreef:Zeg, wil jij eens even iets fatsoenlijker blijven? Ik geloof niet dat ik jou ooit wat misdaan heb, en ik heb geen behoefte aan scheldpartijen.blaaskaak wouter
NEC 2009-2010
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Re: NEC 2009-2010
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 1:13 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik geloof dat ik hier acht keer heb opgeschreven dat ik niet verwachtte dat Vitesse daar zou winnen. Maar peper gerust door hoor. Zo lang je dat maar niet met scheldwoorden doet vind ik het best. Ik ben alleen maar verbaasd dat een Ajacied zich blijkbaar druk maakt om de Gelderse derby.Dr. Living Stoned schreef:korte teentjes... :) daarbij kwam jij hier triomfelijk in dit draadje je overwinninkje [al in december] vieren. nu verlies je de pot en peper ik je dat "Beste van Gelderland-gedoe" met alle liefde in.Wouter schreef:Zeg, wil jij eens even iets fatsoenlijker blijven? Ik geloof niet dat ik jou ooit wat misdaan heb, en ik heb geen behoefte aan scheldpartijen.blaaskaak wouter
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ha...
Graag gedaan, BanJovi...baalde natuurlijk als een stekker er zelf niet bij te kunnen zijn; maar ik heb je graag een plezier gedaan...

Graag gedaan, BanJovi...baalde natuurlijk als een stekker er zelf niet bij te kunnen zijn; maar ik heb je graag een plezier gedaan...
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
ik haat Arnhem en in Nijmegen woont een hele lieve dame. Daarbij heb ik hele mooie tijden met Sting in Nijmegen mee gemaakt dus kan het niet anders dan dat ik een voorkeur heb voor NEC in de tweestrijd met Fietstas
en nogmaals "blaaskaak" is amper een scheldwoord te noemen - het is maximaal een typering
en nogmaals "blaaskaak" is amper een scheldwoord te noemen - het is maximaal een typering
Ik vind het beledigend, humorloos en als klap op de vuurpijl slaat het ook nog eens nergens op om iemand die tig keer een verlies van zijn eigen ploeg heeft voorspeld zo te noemen."blaaskaak" is amper een scheldwoord te noemen - het is maximaal een typering
Haten is ongezond.ik haat Arnhem
RESULTAAT
blaas·kaak de; m,v -kaken opschepper, bluffer
Ik BEN GEEN KIND MEER!!!RESULTAAT
hui·le·balk de; m,v -en kind dat voortdurend huilt

Ik heb de plaats graag voor je bezet gehouden hoor, Ramoon...
Dan ga ik nu maar naar "de hemel"... de overwinning vieren. We zijn toch mooi 2 punten ingelopen op Ajax... :-)

Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
je moet je schaterlachende postings met het oog op Vleem eens teruglezen, wouter, misschien zie je de humor dan.
- Ramona
NEC klopt Vitesse in Gelderse streekderby
17/01/2010 14:27
NEC is de tweede seizoenshelft prima begonnen. De Nijmegenaren wonnen verdiend de streekderby van Vitesse met 2-1. De ploeg verlaat daarmee de voorlaatste plaats en klimt naar de vijftiende stek.
Grote afwezige bij NEC was Youssef El-Akchaoui. De linksback mag weg en werd door zijn coach Wiljan Vloet op de tribune gezet. Zijn vervanger was de van FC Twente gehuurde Jeroen Heubach. Opvallend was dat de complete Nijmeegse defensie een verleden had bij de Tukkerse club. Ook Niels Wellenberg, Ramon Zomer en Patrick Pothuizen speelden daar ooit. Jeffrey Sarpong had eveneens een plek in de basis. De Ajax-huurling speelde op het middenveld naast Bas Sibum die na lang blessureleed terugkeerde.
De ploeg moest door de aanpassingen in de basisformatie in de beginfase even zoeken naar automatismen. Vitesse profiteerde en kwam vlot uit de startblokken. Nadat Nicky Hofs Gábor Babos nog redding had zien brengen kwamen de Arnhemmers na vijf minuten aan de leiding. Zomer hield Lasse Nilsson vast en scheidsrechter Roelof Luinge wees gedecideerd naar de stip. De Zweedse spits benutte de gegeven strafschop koeltjes.
Het betekende wel dat NEC de schroom van zich af moest schudden. De ploeg van Vloet probeerde dat eerst met opportunisme; voorzetten vanaf de zijkant en hopen op de kopkracht van Björn Vleminckx. Dat resulteerde in wat kansjes en een gemene overtreding van Piet Velthuizen. De Vitesse-goalie plantte zijn gestrekte been op de borstkas van de Belgische aanvaller en kwam er genadig af doordat Luinge er vooral onschuld in zag.
Binnen het half uur viel de gelijkmaker. De diepe bal was van Heubach, het doorkoppen van Pothuizen, waarop Zomer knap koppend teruglegde en Saidi Ntibazonkiza doeltreffend uithaalde. Vanaf dat moment begon NEC te scharnieren en hadden de gasten weinig meer in te brengen. De thuisploeg heerste, combineerde vlot en had weinig te duchten van het matige Vitesse.
In de 56ste minuut resulteerde dat in een terechte voorsprong voor NEC. Een vrije trap van Sarpong vond het hoofd van Zomer die Wiljan Pluim van zich had afgeschud en van dichtbij Velthuizen klopte. In het restant van het duel bleven de verhoudingen intact en was uitbreiding van de voorsprong telkens dichterbij dan de gelijkmaker. Het vizier van Vleminckx en Sarpong was echter wazig geworden en Velthuizen hield met enkele knappe reddingen nog lang zijn ploeg in de race. Het bleek uiteindelijk niet voldoende.
VI.nl
...hoewel het zien van Ajax net de pret drukt, bahbah... niet te vatten...

...zal een glimlach omtrent deze overwinning toch lang aanhouden; wat een einde ook... priceless...

Ik zou wel eens willen weten welke je bedoelt. Sowieso is een beetje plagen iets anders dan op de persoon spelen.Dr. Living Stoned schreef:je moet je schaterlachende postings met het oog op Vleem eens teruglezen, wouter, misschien zie je de humor dan.
Het moet toch bijna "gewoon" worden voor je om een ongeïnspireerd Vitesse te zien prutsen daar...zal een glimlach omtrent deze overwinning toch lang aanhouden;
Over twee weken zal NEC wel boven Vitesse staan. Het wordt nog een zwaar seizoen voor ons.
Je moet nou niet op mij gaan lijken, Wouter... da's niet leuk.. :(
Die Veldhuizen is ook een bosmongool ook hoor. Hij heeft niets gedaan. Iedereen mag er van vinden wat ze willen, maar meneer beschermde zichzelf...
Lazer toch 0p. Een wedtrijd of 3 schorsing zou niet onterecht zijn voor zo'n ongelofelijke lompe overtreding.
Die Veldhuizen is ook een bosmongool ook hoor. Hij heeft niets gedaan. Iedereen mag er van vinden wat ze willen, maar meneer beschermde zichzelf...
Lazer toch 0p. Een wedtrijd of 3 schorsing zou niet onterecht zijn voor zo'n ongelofelijke lompe overtreding.
Natuurlijk was dat een bewuste overtreding. Een hele domme, want dat had zo maar een rode kaart plus een strafschop tegen kunnen betekenen.Die Veldhuizen is ook een bosmongool ook hoor. Hij heeft niets gedaan. Iedereen mag er van vinden wat ze willen, maar meneer beschermde zichzelf...
Gek, want Velthuizen maakt normaal nooit een overtreding. Volgens mij zijn er een hoop persoonlijke ruzies tussen beide spelersgroepen.
Maarrrr... Wouter... Potje was wel Man of The Match... !!!
Dat moet je toch een plezier doen... :)
Dat moet je toch een plezier doen... :)
Wouter schreef:Gefeliciteerd, banjavi.
Ik kan voetbalwedstrijden blijkbaar beter voorspellen dan jij...![]()
Vitesse gaat bij de onderste drie eindigen vrees ik. Volgende week uit tegen Heracles, de week erop thuis tegen PSV. Twee zekere verliespartijen.
Bedankt Wouter... sorry dat ik niet eerder hierop heb gereageerd... maar lees hem nu pas..

ik ben overigens wel blij dat ik de toto verkeerd heb ingevuld hoor...
Tegen Heracles moet Vistas toch wel kunnen winnen?
Heracles staat niet voor niks zo hoog, banjavi. Dat is een behoorlijke ploeg. Van boven-Gelders niveau.
Heracles valt nog wel in elkaar... dat blijft niet het hele seizoen zo presteren. Geloof er geen drol van.
Schandalig van Luinge... hij heeft de overtreding van Veldhuizen beoordeeld en hij vond het NIX...
Die vent moeten ze schorsen!! De tuchtcommissie moet de beelden terug zien... prima dat Velthuizen niet wordt geschorst, maar bij deze moet Luinge geschorst worden, want hij begrijpt de regels gewoon niet.
Dit is overigens niet omdat Veldhuizen een nep-nijmegenaar is hoor, maar gewoon omdat ik dit (wat betreft scheidsrechters) allemaal lariekoek vind.
Die lui mogen maar doen wat ze willen man... lijkt me heerlijk, zo'n functie...
Schandalig van Luinge... hij heeft de overtreding van Veldhuizen beoordeeld en hij vond het NIX...
Die vent moeten ze schorsen!! De tuchtcommissie moet de beelden terug zien... prima dat Velthuizen niet wordt geschorst, maar bij deze moet Luinge geschorst worden, want hij begrijpt de regels gewoon niet.
Dit is overigens niet omdat Veldhuizen een nep-nijmegenaar is hoor, maar gewoon omdat ik dit (wat betreft scheidsrechters) allemaal lariekoek vind.
Die lui mogen maar doen wat ze willen man... lijkt me heerlijk, zo'n functie...
Scheidsrechters hebben geen makkelijke baan, ik kan me voorstellen dat ze eens een fout maken of iets missen. Maar ja, na afloop moet je je fout wel kunnen toegeven, anders zet je jezelf voor heel Nederland voor schut.
Neej... ik begrijp ook wel dat een scheidsrechter niet alles hoeven te zien, maar dit had een grensrechter echt wel moeten constateren. En het gaat me er gewoon om dat Luinge had moeten zeggen: "Ik heb het niet gezien" of "ik heb het verkeerd beoordeeld."
Want hier kan je je niet onderuit lullen (alhoewel Veldhuizen echt wel zijn best deed, maar een goed fatsoenlijk mens snapt ook wel dat hij onzin blaatte)... en dat is bij scheidsrechters dus wel het geval. Bij studio voetbal zeiden ze ergens nog wel terecht: "waarschijnlijk wordt dit gewoon ingefluisterd door de KNVB, want dat scheelt een hoop werk."
Luinge gewoon schorsen voor 3 wedstrijden. Dit heeft hij volkomen verkeerd beoordeeld. Als een speler iets volkomen verkeerds doet, weet de KNVB daar wel een stokje voor te steken.
Want hier kan je je niet onderuit lullen (alhoewel Veldhuizen echt wel zijn best deed, maar een goed fatsoenlijk mens snapt ook wel dat hij onzin blaatte)... en dat is bij scheidsrechters dus wel het geval. Bij studio voetbal zeiden ze ergens nog wel terecht: "waarschijnlijk wordt dit gewoon ingefluisterd door de KNVB, want dat scheelt een hoop werk."
Luinge gewoon schorsen voor 3 wedstrijden. Dit heeft hij volkomen verkeerd beoordeeld. Als een speler iets volkomen verkeerds doet, weet de KNVB daar wel een stokje voor te steken.
Als je zo begint, kun je elke week scheidsrechters gaan schorsen.
Dat zou eigenlijk ook gewoon moeten, ja.
Volgens mij was dat nou juist het probleem. Je laat Vitesse een vrije trap nemen. Dat doen ze vervolgens en na het trappen van de bal, fluit de scheids af. Waarom die vrije trap dan nog?Luinge: "Ik snap alle commotie niet"
Tijdens de derby tussen NEC en Vitesse was er het nodige te doen rondom scheidsrechter Roelof Luinge. Een incident met Piet Velthuizen ontging hem, terwijl er ophef ontstond rondom het moment van affluiten. Voor Luinge zelf onbegrijpelijk.
In de slotfase liet Luinge een vrije trap nog nemen. Terwijl de bal door de lucht vloog, floot de scheidsrechter af. Het doelpunt dat Nicky Hofs vervolgens maakte was dus niet geldig, wat de gemoederen nog even bezig wist te houden. "Maar ik had al afgefloten voordat Babos de bal ving", aldus Luinge tegenover De Telegraaf. "Dus ik begreep de commotie niet."
Het moment dat Vitesse-goalie Velthuizen NEC-aanvaller Björn Vleminckx op de borstkas raakte met een gestrekt been, ontging Luinge. "Ik heb het niet gezien en de situatie ook niet beoordeeld."
In de Goffert eindigde het duel uiteindelijk in een 2-1 zege voor de thuisploeg, dat door een benutte strafschop van Lasse Nilsson nog wel op achterstand was gekomen. Luinge deelde tijdens de Gelderse derby acht gele kaarten uit.
En Scheids heeft niets gezien. Dan hadden ze het dus fout bij Studio Voetbal.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Babos trapt een medespeler door midden, dan is het begrijpelijk dat er geen kaart volgde. daarover vermeldt het spelregelboek nix. Alleen overtredingen op tegenstander...
- Ramona
Vleem zegt zelf dat het geen opzet was...
Leuk Rondje Om weer...
...en hun verslag bij...
http://www.detrouwehonden.nl/
Leuk Rondje Om weer...
...en hun verslag bij...
Zo zagen wij het: NEC - Vitesse
maa. 18 januari 2010
Als je de statistieken mag geloven, moet het wennen, zo’n overwinning thuis tegen de rivaal. Maar dat doet het niet, het blijft iedere keer weer lekker. Goed was het niet, makkelijk ging het ook niet, maar het Gelderse kampioenschap (na de 2-2 in Arnhem) is weer binnen. Niet onbelangrijk is dat we ook weer drie punten aan het toch wat schamele totaal mogen toevoegen en weer even iets lucht hebben en zelfs de degradatiezone ontstegen zijn.
Het was net als 20 december even afwachten of de wedstrijd wel door kon gaan. Maar anders dan eind vorig jaar zette de nachtelijke sneeuwval nu niet door, waardoor het veld redelijk bespeelbaar was. Dat gold overigens niet voor de velden buiten de Goffert, want de toeschouwers die via het park de Hazenkamp dienden te bereiken, konden dat niet anders doen dan middels een fikse glibberpartij door de blubber. Ook de stoeltjes hadden te lijden van de nattigheid, wat op grote delen van de Hazenkamp er voor zorgde dat men maar 90 minuten bleef staan. En dat is eigenlijk ook de enige juiste manier om de derby te beleven.
De afgelasting van de vorige editie toonde ook nog de nijpende financiële situatie van NEC aan. Er kon namelijk geen nieuw programmaboekje van af en dus werd het exemplaar uitgedeeld dat voor de wedstrijd van 20 december in elkaar was gezet. Op zich niet zo’n probleem, zij het dat het wat slordig is dat de stand niet up to date is en Bas Nijhuis als scheidsrechter vermeld staat. Dat er sindsdien echter ook intern het één en ander veranderd is, bleek op pijnlijke wijze uit de grote foto op de middenpagina’s. Die was namelijk van de trotse El Akchaoui, de man die juist voor deze wedstrijd naar de tribune was verbannen. Een hard lot voor het gevallen icoon en nog steeds een raadsel voor de supporters. Niks ten nadele overigens van zijn vervanger, want na een wat onzeker begin voldeed nieuweling Heubach prima.
Ook Luinge had het programmaboekje gezien en besloot de volle Goffert maar gelijk even te laten zien wie er vandaag werkelijk arbiter was. Nog voordat de derby goed en wel begonnen was, lag de bal al op de stip. Vanaf mijn positie leek het niet zo veel, al bleek later op tv dat de Drent het recht wel degelijk aan zijn zijde had. De onhandige overtreding van Zomer zorgde er voor dat 2010 op de slechts mogelijke manier begonnen was. NEC wankelde, had moeite Vitesse bij te benen en grossierde in gele kaarten. Gelukkig ontbrak het de in een curieus oranje hansopje uitgedoste Arnhemmers aan de moed om door te drukken en de genadeklap uit te delen.
Het gaf NEC de mogelijkheid zich terug te knokken in de wedstrijd en de rollen op het middenveld langzaam om te draaien. Desondanks kwam de gelijkmaker redelijk uit de lucht vallen. Het schot van Saidi, na knappe terugkopbal van Zomer, werd daarom niet minder uibundig gevierd. Na deze goal leek het NEC dat door kon drukken, maar ook onze eigen ploeg nam de voet van het gas. Na een vlotte aanval kreeg Fejzullahu nog een uitstekende kans, maar zijn schot miste kracht, zoals zijn hele optreden verre van overtuigend was overigens. De eerste helft bracht verder weinig anders dan een onbesuisde actie van Velthuizen die bij het uitkomen Vleminckx hard raakte. Ook dit zag er vanaf de tribune slechts ongelukkig uit, maar bleek later wel degelijk een overtreding. Helaas had Luinge het dit keer niet bij het rechte eind.
De tweede helft was nog minder dan de eerste, maar dat was nauwelijks een probleem omdat Zomer al vrij snel zijn fout uit de eerste had goed gemaakt door de voorsprong tegen de touwen te koppen. De assist voor de kopbal kwam van nieuweling Heubach, een doelpunt van Twentse makelij dus. Het grote wachten daarna was op de stormloop van Vitesse, maar die had eigenlijk nooit plaats. Niet dat wij nou tot grote kansen kwamen, al had Sarpong er best eentje mogen maken, maar wat onze rivaal op de mat legde was wel erg erbarmelijk. We mogen ons gelukkig prijzen dat strijd bij onze jongens in de derby nooit een probleem is, want dat is wat de tegenstander in het verloop van de wedstrijd uiteindelijk miste en ons dus de overwinning gaf. Ze moeten er aan de andere kant van de Waal moedeloos van worden. Op voorsprong komen bij de nummer 17, ook nog eens geteisterd door interne problemen, en dan nóg de boot in gaan. Dat legt een solide basis voor een extra zware versie van de meest deprimerende dag van het jaar. Heerlijk!
Pol
Strikt genomen heeft hij gelijk. Al had ik liever gehad dat ze nog vijf seconden langer hadden doorgespeeld.Volgens mij was dat nou juist het probleem. Je laat Vitesse een vrije trap nemen. Dat doen ze vervolgens en na het trappen van de bal, fluit de scheids af. Waarom die vrije trap dan nog
- Ramona

Deze week weer wat nieuwe proefspelers
din. 19 januari 2010
''We kijken altijd rond, maar in principe blijft het hierbij''. Dit waren de woorden van technisch directeur Carlos Aalbers na het aantrekken van Jeroen Heubach. En rondkijken hebben ze zeker gedaan: NEC heeft deze week twee Zuid-Amerikanen op proef. De ene is de Argentijn Emanuel Rojas en de tweede speler is de Colombiaan Miquel Montaño. Donderdagavond zullen zij in een oefenduel met de beloften in actie komen. Veel nieuws kan er niet over dit duo naar buiten worden gebracht: bij een search op Google over de twee zien wij door de bomen het bos niet meer, veel voetballers levert het niet op. Hopelijk donderdag meer duidelijkheid!
Niet alleen het Zuid-Amerikaanse duo zal donderdag in actie komen: ook de Nigeriaanse jeugdinternational King Osanga zal in dit duel in actie komen. Hij was echter al langer op proef bij onze club.
Om het helemaal af te ronden: de vierde proefspeler, Bart van Zundert, kan terugkeren naar zijn club SV Zulte Waregem. De 29-jarige rechtsback komt voorlopig niet in aamerking om in het rood-zwart-groen van onze club te spelen.