PSV deel 2
- Giacomo Puccini
Ben het eens met Joey. De voortekenen van de neergang van PSV hebben we na de winterstop al meermaals gezien, bijvoorbeeld in Almelo, rotterdam en Breda. Afgelopen zondag is een eerste mijlpaal, zo zal later blijken. De complete ontmaskering zal nog over dit seizoen heengetild kunnen worden want Europees heeft Koeman een aantal keer knap gepiekt en de misstappen van Ajax tegen oa Excelsior en SC Heerenveen maken dat PSV het kampioenschap haast niet meer uit handen kan geven. Iedereen in Eindhoven tevreden.
Maar Alex, Cocu en Gomes lopen na dit seizoen (nagenoeg) gratis de deur uit waardoor er nog meer basisspelers zullen moeten worden verkocht om het niveau van de selectie op peil te brengen, hetgeen natuurlijk niet gaat lukken. De incapabele Ronald Koeman moddert ondertussen rustig door. Ongetwijfeld heeft hij al wat Belgische aankoopjes op het oog.
Donkere wolken pakken zich samen boven het Eindhovense en het mooie is dat wij het bij het aanstellen van Koeman hebben voorspeld. De resultaten verbloemen in het begin dat de neergang al is ingezet maar het kan niet lang meer duren of de pleuris breekt los in het altijd gemoedelijke zuiden.
En het is de vraag of ze dat kunnen managen ;)
Maar Alex, Cocu en Gomes lopen na dit seizoen (nagenoeg) gratis de deur uit waardoor er nog meer basisspelers zullen moeten worden verkocht om het niveau van de selectie op peil te brengen, hetgeen natuurlijk niet gaat lukken. De incapabele Ronald Koeman moddert ondertussen rustig door. Ongetwijfeld heeft hij al wat Belgische aankoopjes op het oog.
Donkere wolken pakken zich samen boven het Eindhovense en het mooie is dat wij het bij het aanstellen van Koeman hebben voorspeld. De resultaten verbloemen in het begin dat de neergang al is ingezet maar het kan niet lang meer duren of de pleuris breekt los in het altijd gemoedelijke zuiden.
En het is de vraag of ze dat kunnen managen ;)
Ajax!
LVG verwacht dat Ajax kampioen wordt. ;) Vraag is of Koe dan blijft zitten.Giacomo Puccini schreef:En het is de vraag of ze dat kunnen managen ;)
Over Belgische aankopen gesproken: op PN wordt gesteld dat scouts van PSV Pocognoli van Genk hebben bekeken, die nog een contract heeft tot 2011. Voor die jongen is veel belangstelling. Ook Ajax volgde hem in het verleden. Nu worden ook AZ en (in Frankrijk) AS Monaco genoemd. Nu beweert RIO, dat Chelsea achter Pocognoli aanzit. Goede kans dus dat die volgend seizoen opduikt in Eindhoven. Waarbij PSV uiteraard juridisch eigenaar van Poco wordt.... ;)
Het stinkt aan alle kanten!
Ik weet nog dat een Feyenoord-vriend van me glimlachend begon te hoofdschudden toen ik zei dat ik het kwaliteitsverschil tussen Feyenoord en Ajax aanzienlijk groter vond dan het kwaliteitsverschil tussen Ajax en PSV. Inmiddels is het verschil in punten tussen Ajax en Feyenoord al opgelopen tot 13, heeft Ajax een doelsaldo van +39 en Feyenoord eentje van 0 en heeft Ajax Feyenoord in de onderlinge duels behoorlijk de vernieling in geholpen. :D
Het verschil zit 'm vooral in de ervaring. En in het powerhouse Cocu-Simons, maar dat draait niet zo lekker meer.
Chelsea zal wel met nieuwe spelers komen om de vertrekkende spelers te vervangen, maar vallen die net zo goed in de pul als bijvoorbeeld Alex? Ik heb begrepen dat Alcides de opvolger van Alex moet worden. Mwah, mijn eerste indruk luidt: een behoorlijke achteruitgang. En wie o wie moet Cocu opvolgen? Cocu is niet alleen een fantastische speler maar ook een voorbeeldige prof die grote betrokkenheid toont. Die vervang je niet zomaar. Ik zie PSV volgend seizoen wel een hiërarchieprobleem krijgen, net als Ajax dat had na het vertrek van Chivu. In Eindhoven denken ze dat Simons de nieuwe leider kan worden, maar die lijkt me te....Belgisch.
Chelsea zal wel met nieuwe spelers komen om de vertrekkende spelers te vervangen, maar vallen die net zo goed in de pul als bijvoorbeeld Alex? Ik heb begrepen dat Alcides de opvolger van Alex moet worden. Mwah, mijn eerste indruk luidt: een behoorlijke achteruitgang. En wie o wie moet Cocu opvolgen? Cocu is niet alleen een fantastische speler maar ook een voorbeeldige prof die grote betrokkenheid toont. Die vervang je niet zomaar. Ik zie PSV volgend seizoen wel een hiërarchieprobleem krijgen, net als Ajax dat had na het vertrek van Chivu. In Eindhoven denken ze dat Simons de nieuwe leider kan worden, maar die lijkt me te....Belgisch.
- Giacomo Puccini
PSV ontloopt zijn verantwoordelijkheid als Nederlandse topclub door weinig tot niets op te leiden en nagenoeg alleen maar buitenlanders op te stellen. Cocu is wat dat betreft een man van onschatbare waarde, omdat hij ook nog eens vrijwel onvervangbaar is.
Het contingent Brazilianen zal ook nog eens aardig worden uitgedund waardoor de ploeg straks als los zand aan elkaar hangt, de hiërarchie is dan zoek. Bij Ajax gaf Koeman in een vergelijkbare situatie niet thuis, het zal moeten blijken of hij heeft geleerd van zijn fouten.
PSV zou er verstandig aan doen alles op alles te zetten om een jongen als André Ooijer weer terug te halen, Van Bronckhorst te polsen en misschien voelt Zenden wel voor een terugkeer. Geen bijzondere spelers, maar wel ervaren Nederlanders. Bij Ajax hebben we gezien dat de waarde van zulke mannen niet onderschat mag worden.
Het contingent Brazilianen zal ook nog eens aardig worden uitgedund waardoor de ploeg straks als los zand aan elkaar hangt, de hiërarchie is dan zoek. Bij Ajax gaf Koeman in een vergelijkbare situatie niet thuis, het zal moeten blijken of hij heeft geleerd van zijn fouten.
PSV zou er verstandig aan doen alles op alles te zetten om een jongen als André Ooijer weer terug te halen, Van Bronckhorst te polsen en misschien voelt Zenden wel voor een terugkeer. Geen bijzondere spelers, maar wel ervaren Nederlanders. Bij Ajax hebben we gezien dat de waarde van zulke mannen niet onderschat mag worden.
Ajax!
Volgens mij kan PSV beter investeren in jongens als Aissati en Afelley. Dan moet je je middenveld niet vol gooien met prutsers als Zenden. Ook Van Bronckhorst halen lijkt me geen sterke zet. De Nederlandse competitie heeft er immers ook geen donder aan als één van de meest kapitaalkrachtige clubs het niveau naar beneden gaat halen omdat ze zo graag Nederlanders willen opstellen. Er moet (veel) beter en jonger te vinden zijn dan ouwe Gio. Ooijer zou kunnen, maar dat is dan in ieder geval nog een goede verdediger.
Ooijer is met ruzie weggegaan. Die zal niet voor PSV willen spelen zolang de mensen er nog zitten die hem een vertrek niet gunden. Zenden en Van Bronckhorst zijn van het niveau Winter-Verlaat. Die zullen de kar niet trekken. Van Bronckhorst is nog een Feyenoorder ook. (Zei hij niet ooit dat hij zijn carrière in de Kuip wilde afsluiten?) Voor een terugkeer van Van Nistelrooij en Van Bommel is het nog te vroeg. Dat zijn wél spelers met gezag.
Koe hoefde tot nu toe bij PSV weinig te doen. De hiërarchie stond, zeker ook door toedoen van Hiddink. Die vindt dat enorm belangrijk. Koe zal God op zijn blote knietjes smeken dat Cocu nog een jaar doorgaat, anders belandt hij in dezelfde situatie als destijds bij Ajax.
Koe hoefde tot nu toe bij PSV weinig te doen. De hiërarchie stond, zeker ook door toedoen van Hiddink. Die vindt dat enorm belangrijk. Koe zal God op zijn blote knietjes smeken dat Cocu nog een jaar doorgaat, anders belandt hij in dezelfde situatie als destijds bij Ajax.
Gio en Zenden zijn omhooggevallen voetballers bij uitstek. De kameel Mido vind ik ook maar een beperkte voetballer. Wel een prima spits overigens, maar geen speler die een elftal beter laat spelen.
Nee, als de sterkhouders vertrekken zal Psv iets beters moeten verzinnen dan oud-Ajacieden of tweederangs Nederlanders.
Nee, als de sterkhouders vertrekken zal Psv iets beters moeten verzinnen dan oud-Ajacieden of tweederangs Nederlanders.
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di mar 20, 2007 4:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Giacomo Puccini
Verdedigend is Van Bronckhorst geen geweldenaar, nooit geweest ook, maar je doet hem te kort als je stelt dat PSV hem niet moet willen hebben. Die kan in Nederland nog makkelijk 4-5 jaar mee bij Ajax, PSV, AZ of Feyenoord. Of hij haalbaar is, is een tweede.Bertje schreef:Volgens mij kan PSV beter investeren in jongens als Aissati en Afelley. Dan moet je je middenveld niet vol gooien met prutsers als Zenden. Ook Van Bronckhorst halen lijkt me geen sterke zet. De Nederlandse competitie heeft er immers ook geen donder aan als één van de meest kapitaalkrachtige clubs het niveau naar beneden gaat halen omdat ze zo graag Nederlanders willen opstellen. Er moet (veel) beter en jonger te vinden zijn dan ouwe Gio. Ooijer zou kunnen, maar dat is dan in ieder geval nog een goede verdediger.
Ooijer is daarentegen wel een overschatte speler, die begon pas goed te voetballen naast Alex. Naast Alex zou Frank Verlaat vandaag nog een sterke indruk maken. Maar qua persoonlijkheid is Ooijer wel iemand die PSV na het vetrek van Cocu goed zou kunnen gebruiken.
Zenden vind ik trouwens ook niks, hoop dat Koeman hem gauw naar Eindhoven haalt :D
Ajax!
Gio en Zenden hebben nooit tot de wereldtop behoort. Cocu, Stam en Davids wel. Als PSV Zenden wil halen als vervanger van Cocu zou ik dat alleen maar toejuichen.GP schreef:PSV zou er verstandig aan doen alles op alles te zetten om een jongen als André Ooijer weer terug te halen, Van Bronckhorst te polsen en misschien voelt Zenden wel voor een terugkeer. Geen bijzondere spelers, maar wel ervaren Nederlanders. Bij Ajax hebben we gezien dat de waarde van zulke mannen niet onderschat mag worden.
Pardon? Ajax heeft in Urby een speler die nu al beter is en nog veel beter gaat worden. Ook Drenthe heeft veel meer toekomst dan Gio. Zelfs PSV heeft hem niet nodig, aangezien ze Xun hebben als doorschuivende back en Salcido als linkermandekker (niet dat Gio dat kan).Giacomo Puccini schreef:Verdedigend is Van Bronckhorst geen geweldenaar, nooit geweest ook, maar je doet hem te kort als je stelt dat PSV hem niet moet willen hebben. Die kan in Nederland nog makkelijk 4-5 jaar mee bij Ajax, PSV, AZ of Feyenoord. Of hij haalbaar is, is een tweede.
En op het WK, tegen toch 'behoorlijke' spitsen in Kezman en Drogba. En ook naast die 'prutser' van een Mathijsen.Ooijer is daarentegen wel een overschatte speler, die begon pas goed te voetballen naast Alex. Naast Alex zou Frank Verlaat vandaag nog een sterke indruk maken. Maar qua persoonlijkheid is Ooijer wel iemand die PSV na het vetrek van Cocu goed zou kunnen gebruiken.
- Giacomo Puccini
Cocu is onvervangbaar heb ik net proberen uit te leggen. Gio is gewoon een goede voetballer met ervaring, eentje die het niveau in Nederland makkelijk aan kan. Nederlander bovendien.
Tja, wat is wereldtop? Hoeveel spelers van PSV hebben de Champions League al eens gewonnen? Hoeveel PSV-ers hebben 64 interlands op hun palmares? Ik vind het nogal makkelijk negatief oordelen over een speler die zijn loopbaan begon bij de verkeerde club. Het blijft gewoon een goede speler en dat hij er dit seizoen vaak naast staat in Barcelona zegt niets, kijk maar naar Gabri.
Of Urby het ooit zo ver gaat schoppen als Gio moet nog maar blijken en Gio met Drenthe vergelijken is natuurlijk helemaal absurd.
Tja, wat is wereldtop? Hoeveel spelers van PSV hebben de Champions League al eens gewonnen? Hoeveel PSV-ers hebben 64 interlands op hun palmares? Ik vind het nogal makkelijk negatief oordelen over een speler die zijn loopbaan begon bij de verkeerde club. Het blijft gewoon een goede speler en dat hij er dit seizoen vaak naast staat in Barcelona zegt niets, kijk maar naar Gabri.
Of Urby het ooit zo ver gaat schoppen als Gio moet nog maar blijken en Gio met Drenthe vergelijken is natuurlijk helemaal absurd.
Ajax!
- Giacomo Puccini
Nou wat hebben we op het WK genoten van Ooijer :eusa_liar:Bertje schreef:En op het WK, tegen toch 'behoorlijke' spitsen in Kezman en Drogba. En ook naast die 'prutser' van een Mathijsen.Ooijer is daarentegen wel een overschatte speler, die begon pas goed te voetballen naast Alex. Naast Alex zou Frank Verlaat vandaag nog een sterke indruk maken. Maar qua persoonlijkheid is Ooijer wel iemand die PSV na het vetrek van Cocu goed zou kunnen gebruiken.
Ajax!
Ik kijk liever naar kwaliteiten en doorgroeimogelijkheden. Een stuk interessanter dan roepen dat iemand 'gewoon een goede voetballer is'. Dat blijkt over het algemeen namelijk niet.Giacomo Puccini schreef:Cocu is onvervangbaar heb ik net proberen uit te leggen. Gio is gewoon een goede voetballer met ervaring, eentje die het niveau in Nederland makkelijk aan kan. Nederlander bovendien.
Laatst gewijzigd door Bert op di mar 20, 2007 4:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ooijer speelde een goed WK. :yes:Giacomo Puccini schreef:Nou wat hebben we op het WK genoten van Ooijer :eusa_liar:Bertje schreef:En op het WK, tegen toch 'behoorlijke' spitsen in Kezman en Drogba. En ook naast die 'prutser' van een Mathijsen.Ooijer is daarentegen wel een overschatte speler, die begon pas goed te voetballen naast Alex. Naast Alex zou Frank Verlaat vandaag nog een sterke indruk maken. Maar qua persoonlijkheid is Ooijer wel iemand die PSV na het vetrek van Cocu goed zou kunnen gebruiken.
Wat kan Gio eigenlijk? Iig. niet verdedigen en ook niet aanvallen. Laten we het erop houden dat zijn inworp erg goed is.
En ach, je hoeft geen 11 wereldvoetballers te hebben zolang het totaalplaatje maar klopt. Ik vind dat het vertrek van Ooijer afdoende is opgevangen met het aankopen van Salcido. Voor EoH echter heeft Psv geen vervanger kunnen halen. Ja, Kluivert, maar die is rijp voor afkeuring.
En ach, je hoeft geen 11 wereldvoetballers te hebben zolang het totaalplaatje maar klopt. Ik vind dat het vertrek van Ooijer afdoende is opgevangen met het aankopen van Salcido. Voor EoH echter heeft Psv geen vervanger kunnen halen. Ja, Kluivert, maar die is rijp voor afkeuring.
Wie Gio regelmatig ziet spelen ziet meteen dat het geen wereldtopper is.Giacomo Puccini schreef:Tja, wat is wereldtop? Hoeveel spelers van PSV hebben de Champions League al eens gewonnen? Hoeveel PSV-ers hebben 64 interlands op hun palmares? Ik vind het nogal makkelijk negatief oordelen over een speler die zijn loopbaan begon bij de verkeerde club. Het blijft gewoon een goede speler en dat hij er dit seizoen vaak naast staat in Barcelona zegt niets, kijk maar naar Gabri.
- Giacomo Puccini
Nou wat speelde Ooijer een weergaloos WK, de verdediging van Oranje stond als een huis.
Je moet altijd een mix hebben. Ik zeg niet dat PSV een gebrek aan gearriveerde spelers heeft maar er zouden er dit seizoen een flink aantal kunnen vertrekken en dan lijkt mij een goede Nederlandse speler als Van Bronckhorst meer dan welkom. Zeker weten dat hij beter is dan die Chinees en hij kan ook nog op het middenveld.
Ik zou hem zelfs naar Amsterdam proberen te halen. Gio weet beter met zijn defensieve tekortkomingen om te gaan dan Urby en één van de twee zou je door kunnen schuiven naar het middenveld.
Tja als je hem niet eens een goede voetballer vindt dan houdt het op. Al meer dan 10 jaar bewijst hij namelijk het tegendeel. Even buiten de boot vallen bij FC Barcelona betekent niet dat je er niks van kan, kijk maar naar Gabri...Bertje schreef:Ik kijk liever naar kwaliteiten en doorgroeimogelijkheden. Een stuk interessanter dan roepen dat iemand 'gewoon een goede voetballer is'. Dat blijkt over het algemeen namelijk niet.
Je moet altijd een mix hebben. Ik zeg niet dat PSV een gebrek aan gearriveerde spelers heeft maar er zouden er dit seizoen een flink aantal kunnen vertrekken en dan lijkt mij een goede Nederlandse speler als Van Bronckhorst meer dan welkom. Zeker weten dat hij beter is dan die Chinees en hij kan ook nog op het middenveld.
Ik zou hem zelfs naar Amsterdam proberen te halen. Gio weet beter met zijn defensieve tekortkomingen om te gaan dan Urby en één van de twee zou je door kunnen schuiven naar het middenveld.
Ajax!
- Giacomo Puccini
Maar wel beter dan Gabri, die voor Ajax van grote waarde is.Thomas schreef:Wie Gio regelmatig ziet spelen ziet meteen dat het geen wereldtopper is.Giacomo Puccini schreef:Tja, wat is wereldtop? Hoeveel spelers van PSV hebben de Champions League al eens gewonnen? Hoeveel PSV-ers hebben 64 interlands op hun palmares? Ik vind het nogal makkelijk negatief oordelen over een speler die zijn loopbaan begon bij de verkeerde club. Het blijft gewoon een goede speler en dat hij er dit seizoen vaak naast staat in Barcelona zegt niets, kijk maar naar Gabri.
Ajax!
Gio is gewoon een schoolvoorbeeld van een omhooggevallen voetballer.
Jelle van Damme is er ook zo eentje, hoewel in nog sterkere mate. Zonder Koe had die man het nooit gered in het betaalde voetbal. En waar heeft hij inmiddels gespeeld? Ajax, Werder Bremen, Anderlecht. Die jongen mag Sneeuwvlokje echt op zijn blote knietjes bedanken.
Jelle van Damme is er ook zo eentje, hoewel in nog sterkere mate. Zonder Koe had die man het nooit gered in het betaalde voetbal. En waar heeft hij inmiddels gespeeld? Ajax, Werder Bremen, Anderlecht. Die jongen mag Sneeuwvlokje echt op zijn blote knietjes bedanken.
Maar wel beter dan Gabri, die voor Ajax van grote waarde is.[/quote]Giacomo Puccini schreef:Wie Gio regelmatig ziet spelen ziet meteen dat het geen wereldtopper is.
Gabri is van waarde voor Ajax vanwege het type speler dat hij is. Gio heeft ten opzichte van Emanuelson geen toegevoegde waarde voor het elftal. Bovendien is Gabri nu beter gaan spelen met een betere speler als Davids naast zich. Gio had vorig seizoen de top van de top om zich heen staan. Bij Ajax hou hij flink door de mand vallen, net zoals hij op het WK al deed.