Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 28, 2006 2:02 pm

Hoe dan ook, je moet de opbrengsten van de CL niet nodig hebben om je begroting rond te maken. De KNVB zou dat soort begrotingen ook niet goed mogen keuren
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 28, 2006 3:04 pm

Correct me if I'm wrong, want ik heb niet echt opgelet; maar volgens mij was het verhaal toch ook dat de begroting wel rond was, maar dat voor de transfers uit het eigen vermogen geput moest worden en dat omdat er niet verdiend werd aan transfers er een negatief eigen vermogen is ontstaan?

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 3:20 pm

Jöhnk schreef:
Giacomo Puccini schreef:Vergeet ook niet dat Nederland het over een paar jaar misschien nog maar met één CL-plaats moet doen.
Huh? Zelfs Belgie heeft twee plaatsbewijzen.
Sterker nog, België heeft 0 plaatsbewijzen. Slechts 2 voorronde-tickets.. Maar je hebt gelijk, zoals de regels nu zijn zal Nederland niet snel lager zakken dan 2 voorrondeplaatsen. Dan nog zie ik feyenoord hoogstens eens per toeval de Champions League bereiken, net zoals Willem II en SC Heerenveen. Structureel gezien liggen Ajax en PSV namelijk te ver voor, Amsterdam en Eindhoven hebben meer middelen om de selecties op peil te houden.
Voetske schreef:Nee je hebt het eerst over dat Feyenoord, wat geen cent te makken heeft maar even ( voor 7.500 extra toeschouwers ) zichzelf in de nesten moet steken om geld te generen.Beetje raar.
Misschien raar voor jou, maar voor de beleidsmakers zou het niet raar moeten zijn. Die moeten ambitie tonen, het uiterste eruit proberen te halen. Zonder lef zal Feyenoord blijven doormodderen in de marge, samen met SC Heerenveen, Groningen, FC Utrecht en AZ. Hardstikke leuk voor die clubs maar laten we eerlijk zijn, in potentie heeft Feyenoord een begroting gelijkwaardig aan die van Ajax.

Misschien vind je dat ik overdreven veel aandacht aan de begrotingen besteed, maar zonder geld ben je nergens. Ok, als je naar Ajax kijkt en in ogenschouw neemt dat er toch geen fuck wordt gepresteerd, dan moet ik je deels gelijk geven. Hoewel Ajax meestal nog wel meedoet aan de CL, dat wel. Maar bij Ajax is dan ook jarenlang een bedroevend wanbeleid gevoerd, ik hoop dat nooit meer mee te maken. De verkeerde trainers, technisch directeuren die hun werk niet afmaken, verkeerde spelers gekocht. Ik heb er alle vertrouwen in dat Ajax hiervan heeft geleerd en dat deze fouten niet snel meer zullen worden gemaakt. Goed beleid en een optimale begroting zijn een twee-eenheid, kunnen niet zonder elkaar om een ploeg structureel in de top van het Nederlandse en subtop van het Europese voetbal te houden. In het geval van feyenoord: krijgen.

Begrijp me niet verkeerd, ik voel me absoluut niet geroepen om Feyenoord van de afgrond te redden... integendeel ;) Maar er zit zoveel meer in bij Feyenoord, dat zul je toch met me eens moeten zijn. En het bevreemd mij dat het er niet uitkomt op die UEFA-cup na. Misschien dat er nu wat gaat gebeuren nu het water tot aan de lippen staat en er een sportieve crisis heerst. Een crisis maakt wel vaker goede krachten los, al kan het ook tot paniek(aankopen) leiden en dan kunnen ze de boel daar opdoeken.
Voetske schreef:Vervolgens koppel je de begroting aan het plaatsen van de Champions L., tja als dat het zou zijn hadden we bij AJAX dit jaar Champions L. gespeelt.En wAt nu welkom in de nieuwe realiteit van het mondiale voetbal.Te ver achter geraakt op de Europese voetbalsubtop, we hebben het over het plaatsen voor de Cl. , wat voor een club als Feyenoord best mogelijk is, Fc Feyenoord - Fc Kopenhagen, had ik best eens willen zien.
Dus zelfs Ajax kan zich geen misstap veroorloven of het moet al even afhaken bij de Europese subtop. Kun je nagaan wat er in Rotterdam moet gebeuren wil het weer aansluiten... dit is precies wat ik bedoel.
Voetske schreef:Het plaatsen voor de CH. , zolang Nederland nog een twwede ticket krijgt is dankzij/ondanks de Playoffs zelfs voor clubs lager dan Feyenoord dichterbij gekomen, denk anders nog maar eens terug aan vorig seizoen met AJAX.
Dat is wel een feit. Reden te meer om die idiote play-offs meteen af te schaffen. Kwestie van tijd hoop ik. Ik moet trouwens nog maar zien dat Feyenoord 5e wordt.. :D
Voetske schreef:En zelfs bij AJAX met de grootste begroting van Nederland komt het missen van CL. inkomsten dit jaar hard aan, dat moet echt geen 2 - 3 meer gebeuren ...
Inderdaad, daarom is het zaak om de begroting zo hoog mogelijk te houden zodat in een selectie geïnvesteerd kan worden waarmee Champions League wel wordt afgedwongen.
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 28, 2006 4:06 pm

Giacomo Puccini schreef:
Jöhnk schreef:
Giacomo Puccini schreef:Vergeet ook niet dat Nederland het over een paar jaar misschien nog maar met één CL-plaats moet doen.
Huh? Zelfs Belgie heeft twee plaatsbewijzen.
Sterker nog, België heeft 0 plaatsbewijzen. Slechts 2 voorronde-tickets..
Anderlecht is nochthans rechtstreeks geplaats. :yes:

Maar goed, dat bedoelde ik dus niet, zoals je wel begreep. :aai:
Laatst gewijzigd door Jöhnk op di jan 02, 2007 7:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di aug 29, 2006 1:58 am

Gelezen op FN...
-------------------------Timmer---------------------------
----Tiendalli-----Greene--------Vlaar-----------de Cler---
--------------Lucius-----Schaars----Tymoschuk-------------
------------------------de Guzman-------------------------
--------------Eduardo-----------------Cruz----------------
Gelukkig nemen de meesten het zelfs daar niet echt serieus. :D

Ben wel benieuwd met welke spits ze morgen of overmorgen uiteindelijk over de brug gaan komen. Toch maar 'N Kufo doen? Of Nevland?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 3:00 am

Cocu sprak met Feyenoord
Geschreven door Rogier Deelstra op maandag, 28 augustus om 22:39

Phillip Cocu overwoog afgelopen zomer de overgang te maken naar Feyenoord. De ervaren middenvelder (35) sprak met Erwin Koeman, hoofdtrainer van de Rotterdammers, maar koos uiteindelijk voor een langer verblijf bij zijn jeugdliefde.

Vooral het rumoerige vertrek van Guus Hiddink uit Eindhoven lijkt Cocu aan het denken te hebben gezet. Volgens Erwin Koeman is er toen een gesprek geweest met Feyenoord. De coach liet dit blijken tijdens het gala Voetballer van het Jaar.

Opvallend genoeg lijkt het Erwins broer en PSV-trainer Ronald Koeman geweest te zijn die de transfer van Cocu naar De Kuip geblokkeerd heeft.

voetbalzone.nl

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 8:38 am

'Hulp is welkom, ik ga bellen'
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - Op zondagavond hoorde Jorien van den Herik voor het eerst dat er gefortuneerde Rotterdammers zijn, die Feyenoord zonder voorwaarden vooraf willen helpen. ,,Ik had het liever van henzelf gehoord. Maar ik ga ze bellen. Natuurlijk. Hun hulp voelt prettig aan. Ik ken ze; ze worden niet gedreven door eigenbelang, ze zijn supporter van Feyenoord en ze zijn gevoelig voor wat Rotterdam wil. Als hun plan goed is voor de club voeren we het uit.’’

De handreiking komt op een moment dat Feyenoord vaker negatief dan positief in het nieuws komt.

Zo bracht Studio Sport zondagavond naar buiten dat de club door de KNVB min of meer onder curatele is gesteld. Samen met nog negen andere clubs moet Feyenoord dit seizoen ieder kwartaal de financiële gegevens aan de bond ter controle aanbieden.

Maandagmiddag reageerde de voorzitter op de publiciteit.

Onder curatele, dat klinkt nogal pittig, vindt u niet?

,,Ik ben blij met dat controlesysteem van de KNVB. Zo blijft het voetbal gezond. Op het moment dat besloten werd ons in de gaten te houden, was dat vanwege onze vermogenspositie nodig. Geen probleem. Nu is er geen financieel probleem meer bij ons, maar die controle wordt nu eenmaal niet gaandeweg het seizoen opgeheven.’’

Toch hebben veel supporters het idee dat het economisch gezien heel slecht gaat met de club.

,,Dat begrijp ik. Er is veel aandacht geschonken aan negatief vermogen en schulden uit het verleden en veel minder aan onlangs binnen gekomen transfersommen. Er is veel commotie geweest over achterhaalde rapporten.’’

Maar Feyenoord zou meer geld structureel goed kunnen gebruiken. Er gaan stemmen op die pleiten voor een overname door een vermogend zakenman of consortium. Zou u daarvoor opzij gaan?

,,Vooropgesteld; Feyenoord is belangrijker dan mijn persoon. Maar ik ken iemand, niet in Nederland, die Feyenoord zou willen overnemen. Sinds we een naamloze vennootschap zijn, kan dat nog ook. Ik vraag me alleen nog af of dat verstandig is. In HCS hebben we ook eens een partner gehad die het stadion wilde kopen en de club wilde overnemen. Onder dat bewind ging de club bijna failliet. Ik zeg er niet meteen ja of nee op. Ik denk er over na omdat ik als president commissaris het welzijn van het bedrijf Feyenoord dien te bewaken. Ik wil daar onze directie en andere geledingen binnen de club ook wel eens over horen. In Engeland is zoiets normaal, maar past het in onze cultuur? We kennen hier maar één situatie die erop lijkt en dat is bij AZ. Zelf heb ik nooit zo willen werken. Ik heb mijn zakelijke activiteiten altijd gescheiden gehouden van Feyenoord.’’

Wat is nu uw grootste probleem bij Feyenoord?

,,We hebben net als nog meer eredivisieclubs een technisch probleem. Voetballers gaan steeds sneller weg, ook modale spelers. En het kost steeds meer moeite om vervangers te vinden. Die jongens willen in Engeland, Schotland, Duitsland et cetera voetballen omdat ze zich daar sportief en financieel verbeteren. Ik snap het, ik zou het in hun plaats ook doen, maar voor ons is het lastig. Daarom is scouting belangrijk en tevens moeilijk geworden.

,,Aan het begin van het seizoen 2004-’05 hebben we gezegd dat er om die reden alleen spelers mochten komen als er eerst verkocht was. Dat is faliekant verkeerd uitgepakt. We zaten met een enorm overschot aan spelers.’’

Maar dan had u toch kunnen ingrijpen?

,,Dat heb ik ook gedaan. De verantwoordelijke professionals zijn weg. Maar ik ben voorzitter van de Raad van Commissarissen, dan reken je niet per week of maand maar per half jaar af. Zo is dat nu eenmaal geregeld. Zo gaat het in het bedrijfsleven ook.

,,Als je je met het dagelijks beleid bezig houdt, kun je net zo goed je directie afschaffen. Maar mensen blijven me als de leider zien. Zelfs als ik onder de zoden lig, word ik nog verantwoordelijk gehouden.’’

Maar dat komt ook door uw beeldvorming. Neem de transfer van Kuyt. Die heeft u toch helemaal zelf gedaan?

,,Samen met de directie. Maar ik geef toe dat ik er nauw bij betrokken was. Die zaak is afgemaakt bij mij in Zuid-Frankrijk. Dat ging heel speciaal en in goede harmonie met de club, met Dirk, met zijn zaakwaarnemer Rob Jansen en met Rick Perry van Liverpool FC. Dat ging om echt heel veel geld. Als voorzitter van de raad van commissarissen ben ik verantwoordelijk voor heel grote investeringen en desinvesteringen. Dan móet ik er dus wel bij zijn.’’

Wat was uw inbreng daarin dan?

,,Het spel zo spelen en controleren dat Feyenoord er maximaal winst uit haalt, ik zeg het eerlijk. Het begon begin augustus te spelen. Maar Liverpool had geen geld. Ze boden zes miljoen euro en enkele spelers. Dat wilden we niet, we wilden cash. Ik dacht dat het voorbij was, maar op 10 of 11 augustus meldden ze zich weer. Ze hadden alle benodigde centen bij elkaar geschraapt en toen konden we de zaak naar onze tevredenheid afronden.’’

Gaat u nu uw supporters verder openheid van zaken geven?

,,Ja, niet zelf, maar dinsdag geven we uitleg. Dat willen ze en daar hebben ze recht op.’’

Bent u positief over de toekomst van uw club?

,,Ja. Zeker over de financiën. Die zijn inmiddels op orde, geloof me. Qua voetbal wacht ik in spanning op met wie onze technische mensen komen. Ik weet alleen wel dat hun lijstje steeds korter wordt. Je kunt wel geld hebben, maar spelers moeten wel naar je club en naar je competitie willen komen.’’

Denkt u serieus dat Rotterdamse zakenvrienden Feyenoord verder kunnen helpen?

,,Dat mogen ze me uitleggen, daarom ga ik ze bellen.’’
AD

Komen ze in Rotterdam-Zuid (speciaal voor Scherrer ;) ) ooit nog af van die Grote Kale Bal Gehakt? :aai:
Geldschieters binnenhalen, linke soep. Vraag maar na bij PSV.
Het stinkt aan alle kanten!

Nihad

Bericht door Nihad » di aug 29, 2006 11:00 am

Dat is trouwens een groot voordeel dat Ajax beursgenoteerd is. Er is namelijk altijd openheid van zaken. :yes:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 29, 2006 1:12 pm

Bij feyenoord weten ze nog altijd niet welke spits ze nemen/kunnen kopen. Er zijn twee gegadigden, één ervan van buiten Europa. Er komt ook nog een middenvelder (Geen namen, soory).

Voor de financiële positie is kopen funest, tenzij er meer externe geldschieters komen.

In mijn omgeving ken ik genoeg feyenoorders, maar ze zijn zo gedesillusioneerd dan ze alles goedkeuren en het liefst een hele rijke Rus (maffia mag ook, er zijn geen belemmeringen meer) die als een Abramovitsj alles koopt wat maar wil voetballen bij feyenoord. de fans van Chelsea hoor je ook niet nu ze twee keer achter elkaar kampioen zijn geworden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 29, 2006 2:01 pm

Ik acht ze er wel toe in staat om onder druk van de tijd en de supporters in de fout te gaan door voor veel geld een verkeerde vervanger te halen. Dan is het geld weer op en hebben ze een verkeerde speler in huis die ook weer betaald moet worden.

Als er nu geen goede transfer afgesloten kan worden zou men er verstandig aan doen om de euro's in de zak te houden en het in de winterstop nog eens te proberen. De noodzaak om snel te investeren in een nieuwe spits is denk ik niet zo groot. Kampioen worden ze niet en de play-offs lopen ze toch niet mis. Als je dan een beperkt budget hebt is dit een slecht moment om te investeren. Clubs weten toch dat ze net Kuyt en Kalou hebben verkocht en je zit vlak voor de transferdeadline, een slecht moment om ergens iemand weg te halen. Maar de druk van de supporters is momenteel zo groot dat ik verwacht dat ze toch gaan investeren.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 5:26 pm

Marillion schreef:Als er nu geen goede transfer afgesloten kan worden zou men er verstandig aan doen om de euro's in de zak te houden en het in de winterstop nog eens te proberen. De noodzaak om snel te investeren in een nieuwe spits is denk ik niet zo groot. Kampioen worden ze niet en de play-offs lopen ze toch niet mis. Als je dan een beperkt budget hebt is dit een slecht moment om te investeren. Clubs weten toch dat ze net Kuyt en Kalou hebben verkocht en je zit vlak voor de transferdeadline, een slecht moment om ergens iemand weg te halen. Maar de druk van de supporters is momenteel zo groot dat ik verwacht dat ze toch gaan investeren.
Ik had het vooraf ook niet verwacht, maar deze quote wil ik er over een paar weken wel weer bij halen. :X ;)

Ik ben benieuwd wie die persoon is die Feyenoord wil overnemen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 5:29 pm

Thomas schreef:Ik ben benieuwd wie die persoon is die Feyenoord wil overnemen.
Sinterklaas. ;)

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 29, 2006 6:04 pm

Feyenoord heeft een Roemeen op het oog als opvolger van Kuijt: Cura Tor heet ie.

elliquido

Bericht door elliquido » di aug 29, 2006 6:07 pm

:D
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey

Bericht door wimpey » di aug 29, 2006 6:08 pm

elliquido schreef::D
Wat nou? Is echt waar hoor!! ;)

Aristides

Bericht door Aristides » di aug 29, 2006 8:49 pm

elliquido schreef::D
Ja, ze zullen kicken op het woord `Tor` :aai: Ze slikken morgen alles, dus ook een hoax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 10:32 pm

Philippe Léonard: Feyenoords linksachter
23 augustus 2006
Door: Ive Beeckmans

Wie is die nieuwe linksachter van Feyenoord eigenlijk? Léonard staat bij de Belgische en Franse voetballiefhebber bekend als een stevige verdediger met een goede voorzet en een hard schot. Hij komt het best tot zijn recht als linksachter, maar speelde in de laatste wedstrijd van de Rode Duivels vorig seizoen tegen Turkije (3-3) zelfs als middenman in een driemansverdediging. De Waal zoekt in duels de grens op, gaat er soms zelfs een beetje over, maar houdt er wel zijn hoofd bij. Dat is makkelijk aan te tonen door zijn 45 gele kaarten in 215 wedstrijden bij Standard, maar slechts één rode. Hij is een echte aanjager, zal niet aarzelen om zijn ploegmaats tot de orde te roepen en zal altijd voorop gaan in de strijd.

Hij kan een mooi palmares voorleggen met twee Franse landstitels (in 1997 en 2000) en de Franse Ligabeker in 2003 uit zijn tijd bij AS Monaco. Daarnaast won hij in zijn eerste periode bij Standard de Belgische Beker in 1993, vorig seizoen eindigde hij met de Rouches als tweede na landskampioen Anderlecht. Als 21-jarige maakte Léonard zijn debuut bij de Belgische nationale ploeg en verzamelde tot nu toe 34 selecties, waarvan hij er 24 in actie kwam.

Een gemakkelijke jongen kan je hem niet noemen, dat is meteen ook een van de redenen dat het zo lang duurde voor hij een nieuwe club vond. Léonard houdt van het spelletje, maar aan zijn voorwaarden. “Ik ga niet extreem moeilijk doen, maar ik ga ook niet voetballen voor een appel en een ei”, vertelde hij onlangs nog in HNB. “Clubs die mij willen, zullen niet te klagen hebben over mijn fysieke paraatheid. Ik ben topfit. Het enige wat ik mis, is matchritme.”

Philippe Léonard begon zijn profcarrière op 18-jarige leeftijd bij Standard Luik, de club uit zijn geboortestad. Na vier seizoenen als vaste basisspeler trok hij naar de Franse topclub AS Monaco. Daar was hij, zeker zijn laatste twee seizoenen, niet altijd zeker van een basisplaats. Toch speelde hij 118 duels voor de Monegasken, waaronder zeven wedstrijden in de Champions League.

Ook toen hij in 2003 einde contract was, duurde het lange tijd voor hij een nieuwe club vond. Uiteindelijk werd het nog een jaartje Frankrijk bij Nice, al was Bolton Wanderers-manager Sam Allardyce heel geïnteresseerd. “We zijn erg onder de indruk van zijn talent, we moeten er alleen nog financieel uitkomen”, vertelde hij toen aan de BBC. Dat gebeurde dus niet. Na Nice trok hij twee jaar geleden terug naar jeugdliefde Standard, waar hij de optie in zijn eenjarig contract ruim voor de deadline gelicht zag.

Toen hij op het einde van vorig seizoen het nieuwe contractvoorstel zag en er met Rogerio Matis al een Portugese vervanger bleek aangetrokken, bekoelde die liefde snel. “Ze deden mij een voorstel, maar gaven mij te weinig. Ze doen eigenlijk altijd moeilijk over contracten in Luik. Kijk maar naar Karel Geraerts (die na lang onderhandelen ook zijn contract niet verlengde red.)”, uit hij zijn ongenoegen in Het Nieuwsblad. “Bovendien hebben ze Portugezen aangetrokken om op mijn positie te voetballen. En dat zonder mij daarover te raadplegen. Ik weet niet wat er met Standard scheelt.” In het Belgische collectieve geheugen ligt de uithaal naar toenmalig bondscoach Robert Waseige na het in België en Nederland georganiseerde EURO 2000 nog altijd vers in het geheugen. Léonard was niet bepaald opgezet dat hij tijdens het toernooi zijn basisplaats verloor aan Nico Van Kerckhoven. “Ik ben boos op hem omdat hij me niet eerlijk behandelde”, zei Léonard toen in La Dernière Heure. “Daarom wil ik alleen nog geselecteerd worden als ik zeker zal spelen. Ik blijf dus beschikbaar, maar niet als invaller. Waseige heeft me voor de groep vernederd toen ik een keer te laat ging slapen. Hij zei dat ik een individualist was.”

Léonard is iemand die zich erg bewust is van zijn eigen kwaliteiten en weet wat hij wil. Al voor zijn contract bij Feyenoord was hij gerust in een goede afloop. “Ik heb altijd al een club gevonden, dus waarom nu niet? Er zijn ploegen geïnteresseerd en mijn managers zijn er volop mee bezig”, legt hij uit aan Sportwereld. “Ik besef dat ik mijn toekomstige ploeg niet voor het kiezen zal hebben, maar ik ga ook niet voor een middenmoter spelen. Ik ben een voetballer voor een topploeg in eerste klasse. Ik zal een club vinden op niveau. Vorig jaar was ik verdorie nog Rode Duivel.” Dat verklaart meteen ook waarom hij geen zin had om in te gaan op voorstellen van Twente, Livorno, Ipswich, Southampton, Stoke City, Lorient, Istres, Le Mans, Lierse en Brussels. “Het doet me plezier dat die clubs aan mij denken. Ik wil mij niet rechtstreeks uitspreken over hun niveau, maar het feit dat ik er niet wilde tekenen, zegt genoeg. Ik kan hoger aan.”

Léonard stond op het punt te tekenen bij Hannover 96, toen Feyenoord kwam. Met zijn overgang naar Rotterdam is de Waal alvast gelukkig. “Het is een magnifieke club. Vandaag op training was er minimum 500 à 600 man. Fantastisch”, vertelt hij in Het Nieuwsblad. “De gesprekken met Koeman en Peter Bosz spraken me aan. Tien jaar geleden, toen Arie Haan Feyenoord trainde, was ik bijna naar Rotterdam gekomen. Ik had met de voorzitter gepraat, alles leek in kannen en kruiken maar de clubs kwamen er toen niet uit.”

Léonard is alvast het komende jaar als nummer 17 te bewonderen bij de Rotterdammers en wanneer hij aan twintig officiële wedstrijden komt, wordt zijn contract automatisch verlengd met een seizoen. Is hij de linksachter waar de Kuip al zo lang om vraagt? Laat het ons zo stellen, een betere kandidaat vinden voor die prijs, is waarschijnlijk onmogelijk.

voetbalprimeur.nl

Klinkt als een gok.

joey
Erelid

Bericht door joey » di aug 29, 2006 10:46 pm

Koeman dekt zich in:

Koeman pleit voor gezond realisme
Door MAARTEN WIJFFELS

ROTTERDAM: In navolging van de supporters van Feyenoord heeft ook trainer Erwin Koeman zijn bezorgdheid geuit over de situatie bij de Rotterdamse club. Koeman sprak gistermiddag op eigen initiatief met de Feyenoord-top, die hij heeft verzocht op zo veel mogelijk vlakken openheid te betrachten.

Op financieel terrein is de clubleiding daar afgelopen week al mee begonnen. Maar als trainer maakt Koeman vooral ook de koppeling naar het verwachtingspatroon op het veld.

,,Op dit moment is er te weinig kwaliteit om een hoofdrol in de eredivisie te spelen. Dat is voor iedereen binnen de club duidelijk en er wordt keihard gewerkt om de selectie te versterken. Maar de vraag is hoe hoog je inzet bij de zoektocht naar spelers. Laten we het zeggen zoals het is: spelers uit de bovenste categorieën komen niet naar Nederland en niet naar Feyenoord. Maar we moeten de best mogelijke spelers halen die binnen ons budget passen. Die spelers zijn er.’’

Feyenoord zette sinds het vertrek van Dirk Kuyt naar Liverpool in op onder anderen spitsen van het kaliber Claudio Pizarro (Bayern München), Julio Cruz (Inter) en John Carew (Lyon). Binnen de club leeft nog steeds de hoop dat vandaag of anders morgen, op de slotdag van de transferperiode, een centrumspits wordt gecontracteerd.

Feyenoord schaakt op meer borden en met zeker één speler en diens club is er heel concreet contact. Marcus Allbäck (FC Kopenhagen, ex-Heerenveen en Aston Villa) was in de ogen van de technische mensen een geschikte kandidaat uit de categorieën onder de top, maar diens komst is niet gerealiseerd.

Daarnaast is Koeman ervan overtuigd dat Feyenoord door creatief te zijn, op de valreep ook nog een middenvelder kan halen. Maar wat als beiden niet komen? Koeman: ,,Daar heb ik nog niet over nagedacht. Het moét gewoon lukken.’’

Los van de actualiteit van de spitspositie, sprak Koeman gisteren ook over zaken die hem in structurele zin opvallen bij Feyenoord. Tegen Heracles (0-0) constateerde hij zondag dat veel jonge spelers verstijfden onder de druk die er momenteel op het elftal ligt.

Druk mag, néé, die moet er zelfs zijn bij een topclub, vindt de coach. Maar ook hier geldt: de selectie moet wel de kwaliteit hebben om de eisen die bij een topclub horen te rechtvaardigen. Anders moet je je doelen wat bijstellen om zo te voorkomen dat er meer wordt afgebroken dan opgebouwd. Koeman: ,,Ik heb daar zelf ook een taak in als ik na Heracles mijn nabespreking houd. Als ik nu bij de directie aanschuif, doe ik dat ook namens de spelersgroep.’’

Daarnaast constateert de oud-international dat er bij Feyenoord te veel kleine spelers rondlopen, gezien de ontwikkelingen in het internationale voetbal. Onlangs oefende Feyenoord tegen Chelsea en na de kansloze nederlaag opende Koeman zijn persconferentie met een verwijzing naar de bouw van de Chelsea-spelers. ,,Die zijn bijna allemaal tussen de 1,80 en 1,90 meter. Sterke en topfitte kerels. Daar begint het al mee, en dan moet je het vervolgens nog over voetbal gaan hebben,’’ klonk het destijds.

Koeman, nu: ,,Chelsea is dan de top, kun je zeggen. Maar ook Lokomotiv Sofia brengt straks in de UEFA Cup tegen ons veel fysieke kracht in. De tijd is voorbij dat Nederlandse ploegen door middel van een technisch surplus van zulke tegenstanders winnen. Sofia wordt gewoon een lastige klus. Een sprekend voorbeeld was vorige week nog FC Twente, dat het niet bolwerkte tegen een stel onbekende Esten. Bij het zoeken en het opleiden van spelers moeten wij in de toekomst zoeken naar een mix van techniek en fysiek.’’
AD

En ja hoor, de doelstellingen moeten worden bijgesteld. Die neiging zit in de familie. :D

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » di aug 29, 2006 11:12 pm

Thomas schreef: Klinkt als een gok.
klinkt als een miskoop! :D
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo aug 30, 2006 9:31 am

Feyenoord: 'Zestig procent kans op spits'

Feyenoord zoekt nog naarstig naar een spits en een middenvelder, maar de kans dat de Rotterdammers nog voor het sluiten van de transfermarkt slagen in hun missie, schat technisch directeur Peter Bosz op zestig procent.
Bosz en algemeen directeur Chris Woerts spraken dinsdagavond tijdens een bijeenkomst met Feyenoordsupporters onder meer over de huidige jacht op nieuwe spelers. 'Het liefst leggen we een spits vast in wie we zo veel vertrouwen hebben, dat we hem een meerjarig contract kunnen bieden. Lukt dat niet, dan moeten we kijken of we niet een speler kunnen huren die ons in elk geval dit seizoen kan helpen', begon Bosz zijn verklaring.

'Maar de spoeling is door de tijdsdruk wel dun. Geen enkele club zit in deze fase te wachten op een plotseling vertrek van zijn spits. Ik denk daarom dat we zestig procent kans hebben om vóór donderdagnacht nog iemand vast te leggen. Met daarbij de restrictie dat we wel tevreden moeten zijn over zijn niveau. Bij twijfel halen we niemand.'

'Gisteren heb ik nog met Spanje gebeld voor een spits. Ik noem geen namen, maar Kluivert was het zeker niet. Het antwoord dat ik van de speler in kwestie kreeg, was dat hij 2,4 miljoen netto wilde verdienen, anders viel er niet te praten. Dat zijn dus bedragen die Feyenoord niet kan betalen. Anderen waren in een eerder stadium wél bereid naar De Kuip te komen, maar hadden niet het geduld te wachten tot Feyenoord Kuijt had verkocht.'

Algemeen directeur Woerts meldde dat Feyenoord de hoop op een transfer van Anatoli Timostsjoek nog niet heeft opgegeven. 'Er is nog steeds contact met Shakhtar Donetsk. We doen er ook nog steeds alles aan om die jongen in Rotterdam te krijgen, maar tot nu toe heb ik in de gesprekken met Shakhtar telkens alleen maar hetzelfde woord gehoord: njet.'
VI

Klinkt als: er komt niemand. :D

Nihad

Bericht door Nihad » wo aug 30, 2006 11:11 am

Als Feyenoord geen spits haalt, dan wordt het een heel moeilijk seizoen.

En wat vind ik dat nou jammer. :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo aug 30, 2006 11:20 am

Vreselijk idd. :eusa_liar:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo aug 30, 2006 11:36 am

Feyenoord zette sinds het vertrek van Dirk Kuyt naar Liverpool in op onder anderen spitsen van het kaliber Claudio Pizarro (Bayern München), Julio Cruz (Inter) en John Carew (Lyon).
Zouden ze in Rotterdam nu serieus gedacht hebben dat één van deze spelers haalbaar zou zijn?

Ach, gelukkig hebben ze Pierre nog. :xyxthumbs:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » wo aug 30, 2006 11:43 am

Bij gebrek aan concurentie kampioen worden wat heb je daaraan.Blijkbaar gaat het enkele alleen maar om het kampioenschap op zich.

Laat Feyenoord ( of welke club ) dan ook zich maar lekker versterken met de allerbeste spits van de wereld ( bij wijze van spreken ) , goeie tegenstand in de competitie een betere leerschool is er niet ... ( 34 wedstrijden lang ).
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 30, 2006 12:38 pm

Het wordt sowieso een rampseizoen voor fey, met of zonder nieuwe spits. Een veel minder slechte spits dan Van Hooijdonk kunnen ze toch niet aantrekken omdat die categorie spitsen te duur is dus dan kunnen ze de centen beter op zak houden. Het zou me niets verbazen als op de valreep een paniekaankoop als Danny Buijs wordt gepresenteerd.
Ajax!

Gesloten