AZ 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do aug 30, 2007 6:47 pm

brigade zuid schreef:
joey schreef: Ajax heeft geaccepteerd dat Perez in Nederland wilde blijven en wilde overstappen naar de concurrentie. AZ heeft duidelijk geen zin om dat te accepteren van Koevermans.
Koef schijnt verkocht te zijn aan Psv, Joey.
Hij wilde toch alleen maar naar feyenoord?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 31, 2007 3:54 pm

AZ rond met Alves
door onze Telesportredactie
HEERENVEEN - Afonso Alves is rond met AZ over een langjarige verbintenis. De Braziliaan kwam al enige tijd geleden tot een akkoord met de club van Dirk Scheringa, die zich nu echter afvraagt waarom het niet concreet tot zaken kan komen met SC Heerenveen.

Heerenveen heeft bepaald dat er wordt vastgehouden aan een prijs van 20 miljoen euro. Dat bedrag kwam pas na lang aandringen van AZ-kant op tafel. Sindsdien houdt de nieuwe leiding van Heerenveen haar poot stijf. Dat komt, omdat de raad van commissarissen en directie van de club bepaald hebben dat er niet meer onderhandeld wordt over Alves.

Alves baalt enorm van de ontstane situatie en heeft te kennen gegeven dat hij graag naar AZ gaat. AZ hoopt dat er vandaag nog licht komt in de donkere tunnel. Lukt dat niet, dan zijn er nog alternatieven. Onder meer Mounir El Hamdaoui (Willem II).
www.telesport.nl

Zo is dat, Heerenveen, gewoon vasthouden aan die 20 miljoen, trek die Scheringa maar een poot uit! :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 31, 2007 7:17 pm

www.ad.nl
AZ koopt El Hamdaoui; Alves blijft
ALKMAAR/HEERENVEEN - Mounir El Hamdaoui, de 23-jarige spits van Willem II, is de verrassende grote aankoop van AZ vlak voor de transferdeadline.
De aanvaller tekende vandaag een meerjarig contract bij de Alkmaarse club.

AZ kwam er eerder op de dag niet uit met Heerenveen, dat zijn Braziliaanse spits weigerde te verkopen voor een bedrag onder de 20 miljoen euro.

Heerenveen houdt de Zuid-Amerikaanse topschutter aan zijn contract. Alves, die nog tot de zomer van 2011 een verbintenis met Heerenveen heeft, speelt in elk geval tot de winterstop voor de Friezen.

Mounir El Hamdaoui was het hele afgelopen uitgeschakeld door een afgescheurde kruisband. Voordat hij in Tilburg neerstreek, stond hij onder contract bij Tottenham Hotspur.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 31, 2007 7:19 pm

Leuke spit, maar er kunnen er maar 2 spelen. Ik vind dat je met Dembele, El Hamdaoui, Pellè en Ari wel veel van hetzelfde in huis hebt. Maar die Hamdaoui is wel even snel populair geworden, zeg. Ik vond het ook altijd een goeie speler, maar ik wist niet dat een kruisbandblessure je zo nadrukkelijk in de picture kon zetten bij de topclubs. Knap, hoor.

Edit: AZ staat achterin flink te schutteren tegen Excelsior, hoor. Over de middenlijn is het allemaal wel aardig, maar voor de rest....

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 31, 2007 7:26 pm

Edit: AZ staat achterin flink te schutteren tegen Excelsior, hoor. Over de middenlijn is het allemaal wel aardig, maar voor de rest....
Maakt az niet uit, ze staan 1-0 voor!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr aug 31, 2007 8:17 pm

'AZ heeft spijt van komst Pellè'
De technische staf van AZ is absoluut niet te spreken over nieuwbakken spits Graziano Pellè. De Italiaan werd deze zomer overgenomen van Lecce, maar zijn kwaliteiten vallen tegen, zo weet Johan Derksen te melden in Voetbal Insite.

De hoofdredacteur van Voetbal International zegt uit betrouwbare bronnen te hebben gehoord dat AZ spijt heeft van het aantrekken van Pellé. De Italiaan maakt tijdens trainingen nauwelijks indruk en kan ook als invaller weinig imponeren.

Pellè kostte AZ deze zomer nog ruim zes miljoen euro. Het Italiaanse talent kwam op voorspraak van coach Louis van Gaal, die hem scoutte tijdens het EK onder 21, dat afgelopen zomer plaatsvond in Nederland.
voor wat er van waar is natuurlijk...

voetbalprimeur en Derksen had het er net ook over
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 31, 2007 8:40 pm

Als hij hem heeft gescout gedurende dit Jeugd EK, dan vind ik Louis een hele grote, want die Pelle kwam daar nauwelijks in actie. Hij zal dan ook wel het jeugd EK van 2005 (!) bedoelen. Gewoon even afwachten, maar heb al eerder mijn twijfels geuit over deze transfer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr aug 31, 2007 8:49 pm

Wat betreft de transfer van El Hamdaoui: Ik kan hem niet zo goed inschatten maar het is wel beleid wat ik kan waarderen. Ze verkopen Koevermans. Alves is de eerste optie als vervanger maar daar komen ze niet uit. Dan schakelt AZ gelijk door naar een andere optie en contracteert El Hamdaoui.

Kijk Ajax, dat is nou ongeveer zoals we dat bij Sneijder graag hadden gezien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 31, 2007 8:53 pm

Mwah, het initiatief wordt gewaardeerd, maar of er ook daadwerkelijk uit is gegaan van een bepaalde profielschets waag ik te betwijfelen. Je hoort namen als Koller en Alves voorbij komen en men komt aan zetten met een Hamdaoui. Tsja..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 31, 2007 9:36 pm

Peter schreef:Mwah, het initiatief wordt gewaardeerd, maar of er ook daadwerkelijk uit is gegaan van een bepaalde profielschets waag ik te betwijfelen. Je hoort namen als Koller en Alves voorbij komen en men komt aan zetten met een Hamdaoui. Tsja..
Er moest gewoon iemand worden gepresenteerd, want de namen die werden genoemd lijken qua spel niet op elkaar!

De opvolger van Sneijder? Dat meen je toch niet, die is er gewoon niet!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za sep 01, 2007 8:46 am

AZ moet sportwagens kopen en geen scooters zoals El Hamdaoui.
Door hugo borst

1: Fascinerend en saillant na Vitesse-AZ (1-0) was de draai die AZ-spelers aan de nederlaag gaven: dat Vitesse zich zó had ingegraven betekende dat AZ een topclub is, zo stelden ze. Hoe aandoenlijk. Ze willen het zo graag zijn in Alkmaar, een topclub, en ze moeten zich, lijkt wel, zelf steeds overtuigen van hun nieuwe status.

2: Scouts van internationale topclubs verbazen zich over de aanwezigheid van twee onbekende Nederlandse mannen bij het WK voor junioren in Zuid-Korea. Navraag leert de representanten van Arsenal, Chelsea, Liverpool en Manchester United dat het duo AZ Alkmaar vertegenwoordigt. Het valt hen vooral op omdat vertegenwoordigers van Ajax, PSV en Feyenoord ontbreken. De scouts, een ervan blijkt Max Huiberts, zijn ook nog eens overactief. Ze zitten overal waar ze logistiek aanwezig kunnen zijn en wagen zich op het terrein van onder ondere AC Milan, Internazionale, Barcelona, Real Madrid en voornoemde Engelse grootmachten.

Ajax heeft qua scouting - vanwege de verkoop van Babel en Sneijder - even prioriteit gegeven aan de korte termijn. Bij PSV menen ze dat het amper zin heeft jonkies te scouten op een WK waaraan grote voetballanden deelnemen en heel grote clubs scouten. Waarom Feyenoord daar ontbreekt is mij een raadsel.

De vraag is: getuigt de afvaardiging van twee scouts door AZ van hoogmoed of van een enorme ambitie? Misschien wel beide.

3: Nog interessanter vind ik de werkwijze van de Alkmaarse club om Afonso Alves binnen te halen. De clubleiding van Heerenveen gaf AZ géén toestemming om met ‘hun’ Braziliaan te praten. De technisch directeur en, naar verluidt, de trainer van AZ (ik beschik niet over Louis’ mobiele nummer en ben ook niet door hem teruggebeld) deden het zondag jl. tóch. Dat is tegen de FIFA-regels.

Met Marcel Brands kwamen de zaakwaarnemers van Alves zelfs persoonlijk rond. De afgelopen week werd er onderhandeld tussen de clubs. Dat liep stroever dan de vagina van schrijfster Renate Dorrestein.

Dat onderhandelen ging zo:

- Heerenveen wilde twintig miljoen euro.

- Gisterenmorgen bood AZ er officieel twaalf, plus de garantie dat Heerenveen bij doorverkoop van Alves nog eens vier miljoen krijgt.

- Heerenveen zakte van 20 naar 16 miljoen, maar toen Dirk Scheringa niet verder wilde gaan dan 14,5 miljoen (af te betalen in vijf jaar, een beetje lullig wel voor een bankier) bliezen de Friezen de onderhandelingen laat in de middag af.

4: Boeiend, tot dat moment, is de mentaliteitsverandering in Alkmaar. Of het nu om scouten gaat of om het tegen de regels in gaan praten met een speler, AZ lijkt vanaf nu over lijken te gaan. Kennelijk is de redenering in elk geval: zonder agressie en soms ruw spel lukt het niet. Ze hebben nog gelijk ook. AZ is de laatste jaren al iets te vaak de schlemiel geweest. Met dat imago moet worden afgerekend.

5: Maar dan: AZ koopt Mounir El Hamdaoui. Willem II vroeg tien miljoen. AZ betaalde naar verluidt meer dan zes miljoen! Zijn marktwaarde is nog niet eens de helft. Voor een technisch begaafde spits die in de eerste divisie goed uit de verf kwam, maar niet doorbrak bij Tottenham Hotspur en Willem II is dat een onverantwoorde investering. El Hamdaoui verhoudt zich tot Alves als een scooter tot een sportwagen. En voor alle duidelijkheid. Die Pelle blijkt ook al een scooter en AZ moet sportwagens kopen, geen scooters.

6: En dan Koevermans. Voor zes miljoen verkocht aan PSV. De voetbalgedachte erachter begrijp ik maar toch gaat de topclub AZ spijt krijgen. Dembélé, Pelle en El Hamdaoui zijn geen doelpuntenmakers, Koevermans wel. Misschien lijkt hij op een tractor; die jongen voor zes miljoen verkopen aan een concurrent voor de titel is onbegrijpelijk.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 01, 2007 11:10 am

Bij PSV menen ze dat het amper zin heeft jonkies te scouten op een WK waaraan grote voetballanden deelnemen en heel grote clubs scouten. Waarom Feyenoord daar ontbreekt is mij een raadsel.
De woorden van Ton Pronk van enkele jaren geleden.

Op tv komt Piet de Visser met namen van talenten als Messi, Gago enz. Onhaalbaar voor Ajax, maar wel opgepikt door de Ajaxfans en wel gewenst door de Ajaxfans. Komen die spelers niet, dan heeft de Ajaxleiding weer gefaald, vervangen dus, desnoods na ieder toernooi waar Ajax niet het grootste talent weet te strikken.

Ajax moet scouten bij Nederlandse ploegen, C1, B1 of nog jonger.

feyenoord zit wel bij de grote toernooien, moet borst maar even informeren. Ze zaten in Toulon! op het EK, dat zijn toch de grote toernooien?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za sep 01, 2007 11:11 am

Zes miljoen moet natuurlijk zes ton zijn. Tenminste, dat hoop ik voor Az.

En ik maar denken dat het door MVG kwam dat Az Willem II leegroofde.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 11:25 am

Demosthenes schreef:De woorden van Ton Pronk van enkele jaren geleden.

Op tv komt Piet de Visser met namen van talenten als Messi, Gago enz. Onhaalbaar voor Ajax, maar wel opgepikt door de Ajaxfans en wel gewenst door de Ajaxfans. Komen die spelers niet, dan heeft de Ajaxleiding weer gefaald, vervangen dus, desnoods na ieder toernooi waar Ajax niet het grootste talent weet te strikken.

Ajax moet scouten bij Nederlandse ploegen, C1, B1 of nog jonger.
Er zit ook nog een hele categorie spelers onder de Gagos en Messis van deze wereld, Demos. En op dat gebied lijkt Ajax zich ook te weinig te roeren.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 01, 2007 11:34 am

Er zit ook nog een hele categorie spelers onder de Gagos en Messis van deze wereld, Demos. En op dat gebied lijkt Ajax zich ook te weinig te roeren.
Vinden de fans die goed genoeg? Er was al kritiek op de aankoop van Suarez!

Ooit kochten we Fronio Walker, Braziliaan en wereldkampioen: mislukte. Zo eenvoudig is het niet.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za sep 01, 2007 11:43 am

Thomas schreef:
Demosthenes schreef:De woorden van Ton Pronk van enkele jaren geleden.

Op tv komt Piet de Visser met namen van talenten als Messi, Gago enz. Onhaalbaar voor Ajax, maar wel opgepikt door de Ajaxfans en wel gewenst door de Ajaxfans. Komen die spelers niet, dan heeft de Ajaxleiding weer gefaald, vervangen dus, desnoods na ieder toernooi waar Ajax niet het grootste talent weet te strikken.

Ajax moet scouten bij Nederlandse ploegen, C1, B1 of nog jonger.
Er zit ook nog een hele categorie spelers onder de Gagos en Messis van deze wereld, Demos. En op dat gebied lijkt Ajax zich ook te weinig te roeren.
Inderdaad, wat doet dieje HvDZ eigenlijk.Ik kan me niet voorstellen dat hij met de transfers van dit seizoen iets te maken heeft gehad ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 11:52 am

Demosthenes schreef:
Er zit ook nog een hele categorie spelers onder de Gagos en Messis van deze wereld, Demos. En op dat gebied lijkt Ajax zich ook te weinig te roeren.
Vinden de fans die goed genoeg? Er was al kritiek op de aankoop van Suarez!

Ooit kochten we Fronio Walker, Braziliaan en wereldkampioen: mislukte. Zo eenvoudig is het niet.
Laten we alsjeblieft niet doen alsof de mensen op AT spelers van het kaliber Messi eisen.

Walker was blijkbaar niet goed genoeg. Kwestie van slecht scouten. Volgens mij is hij destijds ook puur en alleen gehaald op basis van een jeugd-WK.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 01, 2007 11:53 am

Ik hoop dat met HvDZ de horizon wat verbreedt wordt iig.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za sep 01, 2007 1:21 pm

Excelsior dient klacht in tegen AZ
Geschreven door Matthijs van Laar op zaterdag, 1 september om 13:59

Excelsior gaat bij de KNVB een klacht indienen tegen AZ. In het programmaboekje dat gisteravond werd uitgegeven voorafgaand aan het treffen tussen beide teams, werd gesuggereerd dat Excelsior een aanmoedigingspremie zou hebben ontvangen van Ajax om tijdens de laatste wedstrijd van afgelopen seizoen te winnen van de Alkmaarders.

Excelsior won uiteindelijk ook, waardoor AZ de landstitel verspeelde. Dit zit de Noord-Hollanders klaarblijkelijk nog altijd dwars. Letterlijk stond er te lezen dat 'Excelsior wellicht werd aangemoedigd door enige hoofdstedelijke euro's’.

Simon Kelder, algemeen directeur van Excelsior, reageerde verbolgen. “Dit past niet bij een club die pretendeert een topclub te zijn,” reageerde hij tegenover Radio Rijnmond. “Dit is beneden alle peil en ik ga hier melding van maken bij de KNVB.”

Het is nog maar de vraag of de voetbalbond iets zal doen met de klacht van de Rotterdammers, maar dat is ook niet de belangrijkste reden waarom Excelsior tot actie overgaat. “Wij kunnen dit niet zomaar laten gebeuren,” aldus Kelder.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 01, 2007 1:29 pm

Haha, diep en diep triest. Die Dirkie Scheringa is wellicht een van de trieste persoonlijkheden die ik ooit heb meegemaakt in de voetballerij. Wat een oelewapper. Hopelijk krijgt AZ hier een forse boete voor.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » za sep 01, 2007 3:13 pm

Thomas schreef:Walker was blijkbaar niet goed genoeg. Kwestie van slecht scouten. Volgens mij is hij destijds ook puur en alleen gehaald op basis van een jeugd-WK.
Hij zat al bij Ajax toen hij het WK won.

6 miljoen voor een speler als El Hamdaoui is wel erg veel. Je hoeft kennelijk niet veel meer te laten zien tegenwoordig om voor een leuk bedrag verkocht te worden. Ik hoop dat Ajax alleen zogenaamd interesse had om de prijs op te drijven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za sep 01, 2007 3:20 pm

Absurd veel voor een speler die in de afgelopen 3 jaar gemiddeld tot 9 competitieduels per jaar kwam.
Ajax!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo sep 02, 2007 10:21 am

'AZ heeft spijt van komst Pellè'
De technische staf van AZ is absoluut niet te spreken over nieuwbakken spits Graziano Pellè. De Italiaan werd deze zomer overgenomen van Lecce, maar zijn kwaliteiten vallen tegen, zo weet Johan Derksen te melden in Voetbal Insite.

De hoofdredacteur van Voetbal International zegt uit betrouwbare bronnen te hebben gehoord dat AZ spijt heeft van het aantrekken van Pellé. De Italiaan maakt tijdens trainingen nauwelijks indruk en kan ook als invaller weinig imponeren.

Pellè kostte AZ deze zomer nog ruim zes miljoen euro. Het Italiaanse talent kwam op voorspraak van coach Louis van Gaal, die hem scoutte tijdens het EK onder 21, dat afgelopen zomer plaatsvond in Nederland.
Hè? Pelle zou AZ toch kampioen maken? :hypocrite.gif:

Ik verbaasde me al over dat hooghartige verhaal van LVG dat spitsen in Italië gaan kans kregen. Dat is regelrechte onzin. Italië heeft altijd prima spitsen gehad.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » zo sep 02, 2007 2:28 pm

hahahah, en wie had al gezegd dat het totaal geen versterking zou blijken???

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 02, 2007 6:28 pm

Uhhh, jij? :confused.gif:

Plaats reactie