NAC Breda
Als er iemand niks fout kan doen in Breda is het Leonardo wel hoor! De meerderheid van de supporters vindt dat Leo meer kan maken dan de rest van de spelersgroep. Iets waar ik het overigens totaal niet mee eens ben...joey schreef:Dat zal Wimpey deugd doen! :D
Wordt Leonardo nog aangepakt? Die gedroeg zich zondag als een dweil.
Supporters kijken nu eenmaal liever naar een paar schijnbewegingen dan dat naar het gedrag van zo'n jongen. Ik snap het ook wel, als hij in vorm is dan is ie voor een club als NAC goud waard. Probleem is alleen dat hij kennelijk niet in staat is om zich normaal te gedragen. Hij is jarenlang verpest door feyenoord. Dat krijg je er niet zo snel meer uit. Die jongen denkt dat ie god zelf is.
Voor de korte termijn kan ie een wedstrijd voor je winnen maar als hij echt onhandelbaar is zou ik hem er toch uitgooien.
Voor de korte termijn kan ie een wedstrijd voor je winnen maar als hij echt onhandelbaar is zou ik hem er toch uitgooien.
Dat doe ik inderdaad. Die jongen is op jonge leeftijd daarheen gehaald en vervolgens hebben ze hem jarenlang als een koning behandeld.
Als je een speler op zo'n leeftijd uit zijn eigen omgeving haalt ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van die jongen. En dan heb ik het niet alleen over zijn voetbalkwaliteiten. Hij is daar in de jeugd veel te veel op een voetstuk geplaatst en daardoor denkt hij nu dat ie god is. Dat krijg je er nu niet zo makkelijk meer uit.
Als je een speler op zo'n leeftijd uit zijn eigen omgeving haalt ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling van die jongen. En dan heb ik het niet alleen over zijn voetbalkwaliteiten. Hij is daar in de jeugd veel te veel op een voetstuk geplaatst en daardoor denkt hij nu dat ie god is. Dat krijg je er nu niet zo makkelijk meer uit.
5 september 2006
Diba boos weg van de training
Is het met de één bijgelegd, begint de ander weer te zeiken. En dan doelen we op Diba, die vanmorgen, nadat hij een verhitte discussie met trainer Brandts had kwaad van het veld is gelopen.
De aanvaller kreeg tijdens een partijspel een aanwijzing van trainer Ernie Brandts. Daarop trok de Marokkaan zijn hesje uit en wilde boos van het trainingsveld lopen. Ronnie Stam en Arno van Zwam wisten hem daarvan in eerste instantie te weerhouden. Een kleine tien minuten later kreeg Diba weer een discussie met Brandts, waarbij de rechtsbuiten kwaad van het veld liep. Of hij dat uit eigener beweging deed of weggestuurd werd door de coach was niet duidelijk. Op een fan die zei dat hij de club in de steek liet, antwoordde een kwaaie Diba: “Dan moet je bij die amateur zijn”, daarbij uiteraard verwijzend naar Brandts.
Diba, je bent een goeie voetballer, echter is er maar één baas, en dat is Brandts. Wordt uiteraard weer vervolgd.
Bron : Nacblog, De Rat
Datum: 06-09-2006 Tijd: 09:58
NAC praat vandaag met Diba
NAC, lees Ernie Brandts en Earnie Stewart, zal vandaag met Anouar Diba rond de tafel gaan zitten om te bespreken wat er gisteren gebeurd is en om te kijken of er sancties volgen. Diba is gisteren weggestuurd omdat hij vermoedde dat Brandts Mtiliga had aangespoord tot het maken van een harde overtreding op zijn persoontje. Diba vond dit 'stiekem' en vertelde dat ook even aan de coach. Hierop mocht hij inrukken. 10 Minuten eerder had Diba ook al een woordenwisseling met Brandts gehad.
De praatsessies met Leonardo, na een gelijksoortig akkefietje een tijdje terug, zorgden voor nogal wat onrust rond NAC. Ernie Stewart is dan ook niet van plan om opnieuw een reeks gesprekken te gaan voeren:"Dat heeft geen zin, je gebruikt dan een hoop energie voor iets dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Maar het lijkt me wel verstandig om tafel te gaan zitten, ik heb ook geen idee wat er precies gebeurd is. Ik was er niet bij."
Bron: B-Side Rats, NACblog
6 september 2006
Leonardo is een beetje moe…
… niet lichamelijk hoor, maar moe van al die discussies en praatjes die over hem in de rondte gaan. Vandaag in het algemeen dagblad een leuk interviewke met de Braziliaan. Wij hebben het maar eens 1 op 1 voor jullie overgenomen. Komt ie:
--------------------------------------------------------------------------------
Leonardo: Ik ben helemaal niet lastig
Leonardo is een beetje moe. Niet lichamelijk, zoals zijn landgenoot Romario vroeger wekelijks klaagde bij PSV, maar...
..moe van alle discussies om hem heen. `Ik ben helemaal geen lastige jongen. Ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als nu.`
In het Rotterdamse café-restaurant Dudok, in het hartje van de Maasstad, blijft de jean-cap twee uur lang op het kort geschoren hoofd. Ondeugende bruine ogen kijken voortdurend rond in de zaak. Parelwitte tanden komen bij elke lach tevoorschijn. En hij lacht veel die middag.
Als hij praat over de grappen van zijn maatje Diba bij NAC rollen de tranen zelfs over zijn wangen. `Diba is zo druk, hij heeft zoveel praatjes. Maar daardoor is het gezellig in de kleedkamer. En hij presteert op het veld, hè,` zegt Leonardo over het grootste talent van de club.
De transferdeadline is verstreken en Leonardo is een half jaar na zijn vertrek bij Feyenoord nog gewoon speler van NAC. Een botsing achter de schermen tussen de nieuwe trainer Ernie Brandts en de aanvaller dreigde te leiden tot een breuk, maar de 23-jarige Braziliaan had geen trek om voor een andere Nederlandse club te gaan spelen.
`NAC is een mooie club. Er gebeurt altijd wat.` Hij grijnst: `Het is net Feyenoord. Maar de supporters zijn ook net zo trouw als die van Feyenoord. Ze staan keihard achter de club en dat vind ik prachtig. Voor zulke gasten wil iedere profvoetballer graag spelen.`
`Ik wil hier doen wat ik in mijn eerste zes maanden heb gedaan. Doelpunten maken. Ik kwam in januari en ik maakte acht goals in twaalf wedstrijden. Ik baal ervan dat ik geblesseerd raakte en de laatste weken miste.` Hij huilde van pijn en woede toen het gebeurde. `Want als ik fit was gebleven, had het Cees Lok ook zijn baan niet gekost.`
De voorganger van Ernie Brandts haalde in zeven seizoenen het beste rendement uit het grootste talent, dat de jeugdopleiding van Feyenoord moet voortbrengen. In al zijn jaren bij Feyenoord, die ook werden overschaduwd door een paspoort-affaire en zware blessures, scoorde Leonardo niet zo vaak als in zijn eerste half jaar in Breda.
`Ik hield een beetje van die man,` zegt Leonardo over de in mei ontslagen Lok. `Trainer zijn van een groep profvoetballers is meer dan alleen op het veld staan. Je moet ook aanvoelen hoe spelers in elkaar zitten. En hij voelde mij goed aan.`
Leonardo stond in de eerste week onder Lok zelfs versteld, zegt hij. `Ik had door allerlei dingen bijna twee jaar niet gevoetbald. Je moet dan ritme vinden. Op de training zat ik er een beetje doorheen. Lok kwam naar me toe en vroeg of ik moe was. Ik zei: 'Ja'. Toen zei Lok dat ik lekker naar huis moest gaan. Ik kon mijn oren niet geloven. Andere trainers gingen altijd tekeer dat ik dan nog harder moest lopen. Daar werd ik gek van.
Onderweg naar huis werd ik helemaal blij. Toen ik thuis kwam vertelde ik tegen mijn vriendin wat hij had gezegd. Ik ben gaan rusten en de volgende dag reed ik zingend naar Breda. Ik had toen zo'n zin om te trainen. Ik dacht: voor die man ga ik nog drie keer zo hard werken. Voor hem wil ik graag voetballen. En alle weken en maanden daarna trainde ik drie keer zo hard als normaal.`
Over de opvolger van Lok laat Leonardo geen kwaad woord horen. Maar de confrontaties in de aanloop naar dit seizoen zijn bekend. De Braziliaan werd tot twee keer toe gekleineerd op de training. Er werd tegen hem geschreeuwd in het bijzijn van de hele groep. Om te voorkomen dat hij hij iets lelijks terug zou zeggen, verliet hij zwijgend het trainingsveld. Hij moest plassen, liet hij weten.
Leonardo: `Ik ben een volwassen speler, geen kleine jongen. Als het aan mij lag, was er niks in de publiciteit gekomen. Maar het is typisch NAC om dat incident op te blazen. Binnen een half uur stond het overal op internet!`
Van alle praatsessies die volgden - 'ik mocht niet meetrainen met de groep, ik moest steeds praten' - sloeg hij bijna op tilt. `Ik kreeg er hoofdpijn van. In die week sliep ik een dag 24 uur achter elkaar. Mijn vriendin belde naar huis en dacht dat er iets gebeurd was. Maar ik was geestelijk dood- en doodmoe. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik moet voetballen, ik moet kunnen trainen met een bal.`
Wie Leonardo in zijn elftal heeft, zal moeten spelen met het gevoel van de Braziliaan. Het is balanceren tussen wat wel en wat niet kan binnen een groep. Temperament zal hij altijd houden. De coach die hem weet te bespelen, is een winnaar.
Leonardo wijst op het hele elftal Brazilianen dat in de afgelopen tien jaar bij Feyenoord binnenstroomde. Glaucio, Somalia, Tininho, Leonardo II, Carlos Alberto, Jean Carlos Dondé, Magrao, Michel Bastos, Andre Bahia, Samuel en hijzelf. `Het gros is weer verdwenen. Ik ben er nog en dat zegt toch ook iets over mijn mentaliteiteit? Ik ben 23 jaar en mijn beste seizoenen gaan nu komen. Ik kom net van het stadhuis voor de aanvraag van mijn inburgeringstest. Die ga ik doen om mijn Nederlands paspoort te krijgen. Die test haal ik, hoor. Ik weet alles hier.`
Het hele jaar door komen er voetbalmakelaars op hem af, die hem naar buitenlandse clubs willen brengen. `Ze willen allemaal dat ik een contract bij hen teken. Dan hoef ik me nergens meer zorgen om te maken.` Hij stuurt ze allemaal weg. `Wat een onzin. Ik kan zelf naar de bank voor het openen van een rekening en ik sluit mijn eigen verzekeringen af. Mensen vergeten dat ik hier al jaren ben. Ik heb een Nederlandse vriendin en ik ben hartstikke gelukkig hier. Als ze me nu ook nog lekker laten voetballen bij NAC, is mijn leven compleet.`
Bron : De Rat, a.d.
-
Een erg goede trainer? Dat mag meneer Brandts toch echt nog volledig gaan bewijzen hoor! Net zoals onze vriend Van Basten kan hij in ieder geval niet omgaan met de wat lastigere, mondige, maar ook betere spelers. En dat ze op 0 punten staan zegt niet zoveel. Vorig jaar haalden ze bij AZ-uit en Ajax-thuis ook 0 punten. Dat doen zoveel ploegen. Na de komende 3 wedstrijden (ADO-uit, Vitesse-uit en WII-thuis) kan je een hoop meer zeggen over deze ploeg.GangstaRiB schreef:Ik vind Brandts een erg goede trainer, bij Volendam deed hij het naar behoren in ieder geval. Ik denk dat die derde garnituur spelers er niet zoveel van begrijpen. Ze zijn op een haar na niet gedegradeerd en ze staan nog steeds op 0 punten, zelfkritiek any1?
-
Vorig jaar 2 trainers versleten, dit jaar is de trainer ook weer het discussie punt. Zou het dan niet een beetje aan die droevenis op het veld liggen? Leonardo die zich god en jezus tegelijk voelt, mag alles doen van zichzelf. Ik zou als trainer er ook gek van worden. Maar dat publiek vind het allemaal prachtig geloof ik.T82 schreef:Een erg goede trainer? Dat mag meneer Brandts toch echt nog volledig gaan bewijzen hoor! Net zoals onze vriend Van Basten kan hij in ieder geval niet omgaan met de wat lastigere, mondige, maar ook betere spelers. En dat ze op 0 punten staan zegt niet zoveel. Vorig jaar haalden ze bij AZ-uit en Ajax-thuis ook 0 punten. Dat doen zoveel ploegen. Na de komende 3 wedstrijden (ADO-uit, Vitesse-uit en WII-thuis) kan je een hoop meer zeggen over deze ploeg.GangstaRiB schreef:Ik vind Brandts een erg goede trainer, bij Volendam deed hij het naar behoren in ieder geval. Ik denk dat die derde garnituur spelers er niet zoveel van begrijpen. Ze zijn op een haar na niet gedegradeerd en ze staan nog steeds op 0 punten, zelfkritiek any1?
-
- AT Toto winner 15/16
Brands lijkt mij helemaal geen goede trainer, lekker een beetje ruzie maken met je beste spelers, lekker hoor. Meneer Brands beseft zeker niet dat spelers als Diba en Leonardo zo'n beetje de enige zijn in de selectie die punten voor hem kunnen pakken. Ik heb een hekel aan van die trainers die lekker de schoolmeester uit willen hangen.
- Alaindebanaan
Je hebt verschillende soorten trainers hé. De ene kan supergoed met vedettes overweg en geeft deze een hoop privéleges. Nadeel van deze benadering is dat als je vedettes het af laten weten je vrij vlug de rest van het team op je dak krijgt en dan is het vrij vlug finito.brigade zuid schreef:Brands lijkt mij helemaal geen goede trainer, lekker een beetje ruzie maken met je beste spelers, lekker hoor. Meneer Brands beseft zeker niet dat spelers als Diba en Leonardo zo'n beetje de enige zijn in de selectie die punten voor hem kunnen pakken. Ik heb een hekel aan van die trainers die lekker de schoolmeester uit willen hangen.
Je hebt ook trainers die bepaalde 'standaardwaarden' hanteren, regels en afspraken die gewoon voor iedereen gelden. Hier hebben dan de jongens die zich de vedette vinden vaak wat moeite mee, en dan krijg je dit soort problemen zoals nu bij NAC.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
Hup ADO! :sad:NAC zet Anouar Diba terug naar tweede elftal
7/9/2006 9 :33
Anouar Diba maakt voorlopig geen deel uit van de A-selectie van NAC Breda. De 23-jarige aanvaller is teruggezet naar de beloften nadat hij twee keer kwaad van de training liep, aldus technisch directeur Earnest Stewart in het AD.
'Hoe lang de verbanning zal zijn, kan ik niet zeggen', legde Stewart uit. 'Anouar heeft de mededeling voor kennisgeving aangenomen. (...) Ik begrijp dat mensen bepaalde emoties hebben. En die worden op een voor hun kenmerkende wijze naar buiten gebracht. Alleen corresponderen de getoonde emoties niet met onze manier van doen en laten.'
Diba botste al verschillende keren met coach Ernie Brandts, die eerder ook al overhoop lag met Leonardo. Beide spelers zijn grillige linkspoten en jong. Toch wil Stewart niet spreken van een groot conflict. 'Je maakt mij niet wijs dat zoiets niet bij andere clubs voorkomt. Zolang er mensen langs ons veld staan te kijken, zullen er ruzies in de pers komen.'
Vi.nl
-
- AT Toto winner 15/16
- Kowalczyk
- Moderator English Section
- Contacteer:
NAC gaat héél laag eindigen, en dat zeg ik niet alleen vanwege dit conflict.
NAC heeft een heel modaal elftal en bovendien bijna niets noemenswaardigs ingekocht. Ernie Brandts lijkt me een matige trainer (die gaat het seizoen ook niet afmaken daar).
Het grootste probleem: wie moet er voor NAC scoren? Ze hebben twee heel aardige buitenspelers (Diba en Leonardo), maar er staat geen spits tussenin. Met Tamerus win je de oorlog niet, en achter hem komt er eigenlijk niks meer...
De spoeling is héél dun, qua aanvallers. Kán gewoon niet goed gaan.
K.
NAC heeft een heel modaal elftal en bovendien bijna niets noemenswaardigs ingekocht. Ernie Brandts lijkt me een matige trainer (die gaat het seizoen ook niet afmaken daar).
Het grootste probleem: wie moet er voor NAC scoren? Ze hebben twee heel aardige buitenspelers (Diba en Leonardo), maar er staat geen spits tussenin. Met Tamerus win je de oorlog niet, en achter hem komt er eigenlijk niks meer...
K.
Still alive...
- Alaindebanaan
Tenzij ze alsnog van heel dat 4-3-3 zouden afstappen.. Dan zouden er nog wel mogelijkheden zijn denk ik. Met een ruit op het middenveld zou het waarschijnlijk al meer ergens op lijken.Kowalczyk schreef:NAC gaat héél laag eindigen, en dat zeg ik niet alleen vanwege dit conflict.
K.
Code: Selecteer alles
Zoetebier
Van Zwam
Elshot Penders Zwaanswijk Mtiliga
Stam Demir Van Engelen Kousemaker
Van Gessel
Peto
De Graaf Zonneveld
Mathijssen
Diba
Slot
Tamerus Leonardo
Sikora Pinas
Rigters
Wat denken jullie vanavond tegen ADO? Ik gok op op 2-1 voor de Hagenezen.Datum: 07-09-2006 Tijd: 20:05
Van Gessel waarschijnlijk op de bank
Ernie Brandts heeft de luxe om met maar liefst 23 man te trainen. De enige speler (buiten Diba) die niet aan kan treden tegen ADO is Tamas Peto, die nog steeds licht geblesseerd is na een schopje van Tamerus.
Het gevolg van de ruime keuzemogelijkheid, is dat Van Gessel naar de bank verhuist. De middenvelder wordt waarschijnlijk de dupe van het huren van Danny Mathijssen. Het middenveld wordt verder ingevuld door De Graaf en Zonneveld. Hieronder de vermoedelijke opstelling:
Edwin Zoetebier; Kurt Elshot, Rob Penders, Patrick Zwaanswijk, Patrick Mtiliga; Edwin de Graaf, Danny Mathijssen, Mike Zonneveld; Maceo Rigters, Leonardo, Brian Pinas.
Bron: B-Side Rats!, NACBlog