PSV deel 2
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
GangstaRiB schreef:Mido is de verpersoonlijking van het filmsterrengedrag waar heel Eindhoven zo'n hekel aan heeft.
Ach, dat is natuurlijk allemaal grote onzin. Toen Ajax de beste club van de wereld was waren veel Ajacieden logisch gezien 'arrogant' en vol zelfvertrouwen. Tegenwoordig is PSV de beste van Nederland en kom je zelden een bescheiden PSV'er tegen hoor. En arrogante Ajacieden binnenhalen doen ze al jaren.
Ik vind hem sterk met z'n rug naar de goal. Verder heeft hij een behoorlijk inzicht, prima techniek, scorend vermogen, veel kracht en een actie.GangstaRiB schreef:Maar goed, Mido kan goed koppen maar verder??
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Met dat scorende vermogen valt het toch ook wel weer mee?
1999/00 Zamalek 4 3
2000/01 AA Gent 22 11 Belgie
2001/02 Ajax 24 12 Eredivisie
2002/03 Ajax 16 9 Eredivisie
2002/03 Celta de Vigo 8 4 Primera Division
2003/04 Olympique Marseille 22 7 Frankrijk
2004/05 AS Roma 8 0 Serie A
2004/05 Tottenham Hotspur 9 2 Premiership
2005/06 Tottenham Hotspur 27 11 Premiership
2006/07 Tottenham Hotspur 11 1 Premiership
Voor de rest ben ik wel fan van Mido, al hangt veel samen met de speelstijl van de club. In de Eredivisie zou hij het wel redden, trouwens.
1999/00 Zamalek 4 3
2000/01 AA Gent 22 11 Belgie
2001/02 Ajax 24 12 Eredivisie
2002/03 Ajax 16 9 Eredivisie
2002/03 Celta de Vigo 8 4 Primera Division
2003/04 Olympique Marseille 22 7 Frankrijk
2004/05 AS Roma 8 0 Serie A
2004/05 Tottenham Hotspur 9 2 Premiership
2005/06 Tottenham Hotspur 27 11 Premiership
2006/07 Tottenham Hotspur 11 1 Premiership
Voor de rest ben ik wel fan van Mido, al hangt veel samen met de speelstijl van de club. In de Eredivisie zou hij het wel redden, trouwens.
PSV’ers aangeslagen, maar nuchter: „Het ligt alleen aan onszelf of we kampioen worden”
OPDOFFER DREUNT NA
EINDHOVEN, dinsdag
Zelden werd PSV in eigen huis zo vernederd als afgelopen zondag door Ajax. Een dag na de afstraffing maakten de PSV’ers, die nog niet waren vertrokken naar hun nationale ploegen, op trainingscomplex De Herdgang een aangeslagen indruk. Maar tegelijkertijd kreeg ook de ratio weer de overhand. „Natuurlijk is dit een blamage, maar we gaan echt niet de handdoek gooien”, aldus Patrick Kluivert. „Het verschil is gewoon nog altijd vijf punten in ons voordeel. Het ligt alleen aan onszelf of we wel of niet kampioen worden.”
„Ik zie een behoorlijke mate van vermoeidheid, de scherpte is eraf. Dat zal de komende weken terug moeten komen. Ik heb er vertrouwen in dat dat lukt”, analyseerde PSV-voorzitter Frits Schuitema, die poolshoogte kwam nemen.
„PSV heeft wel een tikje gehad. Deze overwinning geeft aan dat het verschil tussen PSV en Ajax toch minder groot is dan sommige mensen denken”, constateerde Ajaxspits Klaas-Jan Huntelaar.
Amusant was de discussie over het verschil van vijf punten. Best nog veel, zei de één. Is te doen, oordeelde de ander. Wesley Sneijder toonde zich erg strijdbaar. Op de vraag of Ajax nu, figuurlijk gezien, bloed ruikt, antwoordde de excellerende middenvelder: „Dat dacht ik wel, ja. We kunnen dit nog goedmaken. In deze competitie is alles mogelijk, want een voorsprong van elf punten is ook zo weer verdwenen.”
In het voordeel van PSV spreekt dat de voorste linie weer op sterkte lijkt te komen. Kluivert viel overtuigend in en heeft ruim anderhalve week om fit te worden voor een basisplaats, terwijl ook Arouna Koné alles op alles zet om tijdig hersteld te zijn voor de uitwedstrijd tegen NAC.
PSV kan de komende weken bovendien houvast vinden in de geschiedenis van de eredivisie. In vijftig jaar is het slechts eenmaal voorgekomen dat een koploper na 29 speeldagen een vergelijkbare voorsprong nog verspeelde. In het seizoen 1957/1958 stond SC Enschede drie punten (oude puntentelling) voor op DOS, maar de voorloper van FC Twente zag de voorloper van FC Utrecht uiteindelijk nog langszij komen en de titel pakken na beslissingswedstrijden.
Het is überhaupt vrij uitzonderlijk dat in de slotfase van de competitie nog stuivertje wordt gewisseld aan kop van de eredivisie. Dat is in vijftig jaar slechts viermaal voorgekomen, voor het laatst in 1992/1993, toen Feyenoord zich in de slotfase van het seizoen naar de landstitel knokte ten koste van PSV.
Daar staat tegenover dat statistieken alles over het verleden vertellen en niks over de toekomst. De cijfers over 2007 laten een ander beeld zien. In de negen competitieduels tot nu toe pakte PSV slechts veertien punten, waardoor de koploper op de ranglijst van dit kalenderjaar slechts een middenmoter is.
PSV-Ajax was ook de topper van de gebaren. Zo mocht scheidsrechter Eric Braamhaar uitleggen waarom hij blijer reageerde op de vijfde treffer van Ajax dan de maker, Kenneth Perez. Het zag er namelijk vreemd uit, een onpartijdige arbiter die een sprongetje van geluk maakt en een juichkreet slaakt. Om nieuwe Kamervragen en massale verontwaardiging te voorkomen zorgde Braamhaar meteen voor duidelijkheid door te verklaren dat hij genoot van het toepassen van de voordeelregel. „Voor mij was dat even kicken.”
En dan was er Kluivert, die niet juichte nadat hij de achterstand had verkleind. Zijn oude kompaan Edgar Davids begreep het wel. „Patrick is niet alleen een Amsterdammer, maar ook een Ajacied in hart en nieren.”
Ook viel het tot stilte manende vingertje van Gabri op. Bedoeld voor Ronald Koeman, bleek later. De scorende Spanjaard ergerde zich aan de wijze waarop de PSV-coach zich aan de kant weer ergerde aan het stevige spel van de Amsterdammers. Gabri vond dat Koeman hem de gele kaart aansmeerde, waardoor hij nu de eerstvolgende wedstrijd tegen Heracles moet missen.
Maar de selectie van Ajax lijkt in tegenstelling tot die van PSV breed genoeg om de afwezigheid van basisspelers op te vangen, wat in het voordeel van de Amsterdammers pleit.
Davids tipte echter ook de grilligheid van Ajax aan. „Tegen PSV klopte bijna alles. Als collectief hebben we uitstekend gepresteerd. Zo had het ook tegen Excelsior en Heerenveen moeten zijn. Dan hadden we de komende weken niet naar PSV hoeven kijken.”
De T.Seizoen voorbij voor Reiziger
EINDHOVEN, dinsdag
Michael Reiziger komt dit seizoen niet meer in actie voor PSV. De verdediger wordt binnenkort operatief geholpen aan zijn slepende buikspierblessure. Het contract van Reiziger loopt komende zomer af en de kans is klein dat PSV hem een nieuwe aanbieding doet, zodat Reiziger mogelijk al zijn laatste wedstrijd voor de koploper uit Eindhoven heeft gespeeld.
• Jason Culina (buikspier), Xiang Sun (knie) en Jefferson Farfán (hamstring) hebben afgezegd voor de interlands van respectievelijk Australië, China en Peru waarvoor zij geselecteerd waren, omdat zij bij PSV willen herstellen van hun blessures. Gomes en Diego Tardelli zijn naar Brazilië gereisd vanwege familieredenen.
Blij met de punten ...
Blijkbaar is er een probleem met Salcido. Op PN werd dit stuk geplaatst:
Today in Mexican Sports News, Televisa Deportes, Salcido made some harsh comments towards PSV Medical Staff. He commented that the medical staff was not understanding him and that they were not treating his injury well. He said that he was injured before the match vs Ajax. PSV told him that he could not or should not play in Mexico's next two friendlies but instead that he should stay in PSV and play with them. Salcido is doubtful for first friendly match against Paraguay, he said that he cant jump and that he is unable to hit the ball with his right foot. The treatment he is going to seek in Mexico is with his Doctor from his ex team Chivas de Guadalajara. All I will say is that I hope this situation does not continue because Salcido will leave in the summer. In my humble opinion, Salcido was forced to play against Ajax against his will and was not at 100%. This is understandable with all the injuries PSV has suffered but this could have caused a more severe injury on Salcido. Thanks to all who read.
Het stinkt aan alle kanten!
Hij doet het gewoon goed vooralsnog, al zal ik nooit een fan worden.joey schreef:Wat vind jij trouwens van Koeman, Baseman?
Maar ik had niet gedacht dat PSV de kwartfinale van de CL zou bereiken en nog steeds de favoriet is voor het kampioenschap.
Bij mijn weten ligt hij goed in de groep en tactisch heeft hij sterke staaltjes laten zien. Iemand afmaken na één mindere wedstrijd vind ik altijd onzin, dus daar doe ik niet aan mee.
Dat het met het aanvallende voetbal wel meevalt heeft meerdere oorzaken. Koeman houdt van aanvalen met mate, de spelersgroep heeft onder Hiddink zelden aangevallen en is dus een bepaalde speelwijze gewend en de selectie is vrij smal waardoor PSV aanvallers tekort komt.
Maar ja, de resultaten zijn goed dus je hoort mij daarover niet klagen.
Probleem met Koeman is dat de resultaten op een gegeven moment ophouden goed te zijn. Daar kunnen wij over meepraten. Koeman is een voetbalcynicus die alleen aan de korte termijn denkt. Hij zal zelf wel vinden dat hij het prima gedaan heeft met een kampioenschap en kwartfinale CL, maar er zal het een en ander moeten gebeuren bij PSV wil het volgend seizoen ook goed voor de dag komen, zeker als Alex vertrekt en Cocu stopt.Baseman schreef:Maar ja, de resultaten zijn goed dus je hoort mij daarover niet klagen.
PSV moet hopen dat een grote club Koe haalt. :yes:
Jij gaat nu de toekomst bepalen op basis van wat je denkt te weten over iemand...ik ga liever op de feiten af ;)
We zien het wel, vooralsnog heb ik weinig te klagen over Koeman. Hij presteert goed en hij ligt goed in de groep. Daarbij is Koeman niet de club PSV, hij is 'slechts' de hoofdtrainer. Dus de zaken die moeten veranderen komend seizoen worden zeker niet alleen door hem bepaald.
We zien het wel, vooralsnog heb ik weinig te klagen over Koeman. Hij presteert goed en hij ligt goed in de groep. Daarbij is Koeman niet de club PSV, hij is 'slechts' de hoofdtrainer. Dus de zaken die moeten veranderen komend seizoen worden zeker niet alleen door hem bepaald.
-
De lange termijn wordt bepaald door Valcx... of je daar nou vrolijk van moet worden. Koeman heeft natuurlijk wel degelijk wat te zeggen bij psv, ook al is hij maar 'trainer'.
Jij hebt niet te klagen over Koeman, Baseman? Wel frappant dat een steeds groter deel van de psv-aanhang wel klaagt over Koeman. Het sluimerde al een tijdje natuurlijk, weinig gewonnen de laatste tijd, maar na de afstaffing tegen Ajax gaan een hele boel supporters op een andere manier de competitie bekijken. En dat doet denk ik best veel pijn. Er is vaak onogelijk gevoetbald, maar dat ging onder de noemer degelijk. Nu zie je pas hoe kwetsbaar psv is. En ik hoor Cocu alleen maar blaten over het gemis van Alex en Kone, maar volgens mij hebben die nog een behoorlijk aantal wedstrijden na de winterstop meegedaan en destijds presteerde psv ook niet al te best.
Jij hebt niet te klagen over Koeman, Baseman? Wel frappant dat een steeds groter deel van de psv-aanhang wel klaagt over Koeman. Het sluimerde al een tijdje natuurlijk, weinig gewonnen de laatste tijd, maar na de afstaffing tegen Ajax gaan een hele boel supporters op een andere manier de competitie bekijken. En dat doet denk ik best veel pijn. Er is vaak onogelijk gevoetbald, maar dat ging onder de noemer degelijk. Nu zie je pas hoe kwetsbaar psv is. En ik hoor Cocu alleen maar blaten over het gemis van Alex en Kone, maar volgens mij hebben die nog een behoorlijk aantal wedstrijden na de winterstop meegedaan en destijds presteerde psv ook niet al te best.
Ik bepaal niets, ik schrijf op wat ik verwacht. Ik zie een parallel met hoe het gegaan is bij Ajax en Benfica onder Koe. Maar inderdaad, het kan ook anders lopen. Al verwacht ik het niet.
Koeman komt in mijn ogen op het psychologische vlak tekort. Zondag weer: 'Ze pakten Ajax met (fluwelen) handschoentjes aan'. Dat is een wel heel povere analyse. Hoe komt het dat PSV zo zwak presteert in de competitie? Klopte de tactiek zondag wel? En hoe gaat Koe de ploeg op scherp zetten? Hiddink was een meester in die dingen, maar Koe heeft daar moeite mee.
Iets anders is zijn fixatie op internationale wedstrijden. Het lijkt wel of hij scherper is dan anders in de CL, en misschien slaat dat op zijn ploeg over. Is bij Ajax ook een tijdje zo geweest.
Als PSV kampioen wordt, vindt Koe dat hij het goed gedaan heeft. Slecht spel, who cares? Dan gaat hij allerlei eisen stellen, dan wil hij die speler of die speler. Pas maar op.
Koeman komt in mijn ogen op het psychologische vlak tekort. Zondag weer: 'Ze pakten Ajax met (fluwelen) handschoentjes aan'. Dat is een wel heel povere analyse. Hoe komt het dat PSV zo zwak presteert in de competitie? Klopte de tactiek zondag wel? En hoe gaat Koe de ploeg op scherp zetten? Hiddink was een meester in die dingen, maar Koe heeft daar moeite mee.
Iets anders is zijn fixatie op internationale wedstrijden. Het lijkt wel of hij scherper is dan anders in de CL, en misschien slaat dat op zijn ploeg over. Is bij Ajax ook een tijdje zo geweest.
Als PSV kampioen wordt, vindt Koe dat hij het goed gedaan heeft. Slecht spel, who cares? Dan gaat hij allerlei eisen stellen, dan wil hij die speler of die speler. Pas maar op.
Goh, heel vreemd dat men na een vernedering tegen Ajax roept dat de trainer er niets van kan. Bij jullie werd Ten Cate bijvoorbeeld ook als een absolute toptrainer gezien voor deze wedstrijd ;)GangstaRiB schreef:Wel frappant dat een steeds groter deel van de psv-aanhang wel klaagt over Koeman.
Ik wil maar zeggen, veel supporters zijn enorme opportunisten en reageren ook als zodanig. Had PSV gewonnen dan was Koeman een wereldtrainer...
Een povere analyse ? Een heel terechte analyse juist, iets wat later ook werd bevestigd door oa Cocu en Kluivert. Vooraf waren afspraken gemaakt, maar de spelers en vooral de verdedigers hielden zich daar niet aan. Ik ken ook weinig PSV'ers die Koeman zijn analyse achteraf niet juist vonden.joey schreef:Zondag weer: 'Ze pakten Ajax met (fluwelen) handschoentjes aan'. Dat is een wel heel povere analyse. Hoe komt het dat PSV zo zwak presteert in de competitie?
EN hoezo presteert PSV zwak in de competitie ?
We staan 1e met 5 punten voorsprong, als dat al zwak is...natuurlijk presteert PSV na de winterstop minder, maar dat geldt voor iedere ploeg die bovenaan mee draait (op misschien Twente na).
PSV heeft een zwaar en slopend seizoen en een smalle selectie, geen geweldige combinatie. Maar vooralsnog houdt men het vol en liggen we 'gewoon' op koers voor het kampioenschap en staan we in de kwartfinale van de CL. Het kan niet heel veel beter qua prestaties.
PS: Natuurlijk is Hiddink beter in bepaalde aspecten dan Koeman, Hiddink is dan ook een absolute toptrainer. Hem daarop vergelijken met Koeman heeft weinig nut.
-
En genoten dat je hebt...... toch? :sad:Baseman schreef:Goh, heel vreemd dat men na een vernedering tegen Ajax roept dat de trainer er niets van kan. Bij jullie werd Ten Cate bijvoorbeeld ook als een absolute toptrainer gezien voor deze wedstrijd ;)GangstaRiB schreef:Wel frappant dat een steeds groter deel van de psv-aanhang wel klaagt over Koeman.
Ik wil maar zeggen, veel supporters zijn enorme opportunisten en reageren ook als zodanig. Had PSV gewonnen dan was Koeman een wereldtrainer...
Een povere analyse ? Een heel terechte analyse juist, iets wat later ook werd bevestigd door oa Cocu en Kluivert. Vooraf waren afspraken gemaakt, maar de spelers en vooral de verdedigers hielden zich daar niet aan. Ik ken ook weinig PSV'ers die Koeman zijn analyse achteraf niet juist vonden.joey schreef:Zondag weer: 'Ze pakten Ajax met (fluwelen) handschoentjes aan'. Dat is een wel heel povere analyse. Hoe komt het dat PSV zo zwak presteert in de competitie?
EN hoezo presteert PSV zwak in de competitie ?
We staan 1e met 5 punten voorsprong, als dat al zwak is...natuurlijk presteert PSV na de winterstop minder, maar dat geldt voor iedere ploeg die bovenaan mee draait (op misschien Twente na).
Tuurlijk wordt Koeman niet ontzien als er (dik) verloren wordt, maar het slaat niet alleen op de 1-5 van afgelopen weekend. Je zou bijna denken dat er een zwart randje om dit aanstaande kampioenschap van psv zit, want de prestaties van de afgelopen weken waren slecht en zelfs vernederend. En als je de rest van de competitie bekijkt is er ook niet veel genoten.
Ach, jullie spelen 2-2 tegen Excelsior om maar iets te noemen...alsof PSV de enige is die minder presteert. Daarbij zijn wedstrijden in de CL slopend, al hebben jullie daar geen last van ;)
PS: De resultaten van PSV de laatste weken waren verre van vernederend, dat was alleen de uitslag tegen Ajax. Verder niets.
PS: De resultaten van PSV de laatste weken waren verre van vernederend, dat was alleen de uitslag tegen Ajax. Verder niets.
Ik vind PSV wel degelijk matig draaien in de competitie. Sinds de winterstop hebben ze geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld en heel veel punten ingeleverd. Volgens mij zou PSV nog niet eens bij de eerste 6 staan qua aantal behaalde punten. Daarnaast is het voetbal gewoon erg slecht. PSV zal wel kampioen worden, maar als Ajax het wordt vind ik Ajax een mooiere kampioen. Met Twente, Heerenveen, Utrecht, Groningen, Feyenoord en PSV uit en Groningen, Feyenoord, Vitesse, RKC en AZ thuis heb ik dit seizoen toch wel heel wat meer goede en/of memorabele wedstrijden gezien dan de supporters van PSV, denk ik zo.Baseman schreef:EN hoezo presteert PSV zwak in de competitie ?
Zo veel smaller is die selectie van PSV niet, in vergelijking met de selectie van Ajax.Baseman schreef:PSV heeft een zwaar en slopend seizoen en een smalle selectie, geen geweldige combinatie. Maar vooralsnog houdt men het vol en liggen we 'gewoon' op koers voor het kampioenschap en staan we in de kwartfinale van de CL. Het kan niet heel veel beter qua prestaties.
Sinds wanneer is dat een graadmeter ?Thomas schreef:heb ik dit seizoen toch wel heel wat meer goede en/of memorabele wedstrijden gezien dan de supporters van PSV, denk ik zo.
Misschien niet, maar PSV speelt in de CL en heeft enkele belangrijke spelers die geblesseerd zijn. Dat zijn zaken die aantikken.Zo veel smaller is die selectie van PSV niet, in vergelijking met de selectie van Ajax.
Na winnen is goed en mooi voetbal de eerstvolgende graadmeter, lijkt mij. Ik zei alleen dat ik vind dat mocht Ajax kampioen worden ik Ajax een mooiere kampioen zou vinden dan PSV.Baseman schreef:Sinds wanneer is dat een graadmeter ?Thomas schreef:heb ik dit seizoen toch wel heel wat meer goede en/of memorabele wedstrijden gezien dan de supporters van PSV, denk ik zo.
In de competitie verloor PSV ook voor de blessures van Alex en Kone het ene punt na het andere.Misschien niet, maar PSV speelt in de CL en heeft enkele belangrijke spelers die geblesseerd zijn. Dat zijn zaken die aantikken.
Ik vind het lood om oud ijzer. We moeten wel even oppassen dat we niet denken dat Ajax een voldoende heeft gescoord dit seizoen na de twee (!) overwinningen met leuk voetbal.Thomas schreef:Na winnen is goed en mooi voetbal de eerstvolgende graadmeter, lijkt mij. Ik zei alleen dat ik vind dat mocht Ajax kampioen worden ik Ajax een mooiere kampioen zou vinden dan PSV.
Bertje for President!
Ajax miste op een gegeven moment bijna de hele verdediging.Baseman schreef:Misschien niet, maar PSV speelt in de CL en heeft enkele belangrijke spelers die geblesseerd zijn. Dat zijn zaken die aantikken.
Voor de winterstop speelde PSV ook al matig, maar won vaak met enig geluk. Ajax speelde PSV in Amsterdam in de eerste helft helemaal weg, was in de tweede helft gelijkwaardig aan PSV, maar ging ongelukkig de boot in. Toen mochten we horen dat dit door de klasse van PSV kwam,dat was Nederland eigenlijk ontgroeid. Daar had ik toen al grote twijfels bij.
Jij vindt de verklaring van Koeman goed? Ik vind die echt waardeloos. Hij kan beter kijken naar zijn opstelling. Eén spits in een thuiswedstrijd, poeh.... :X
Alles staat of valt met het grotere geheel Joey. Ik ben met je eens dat het gat tussen Ajax en PSV absoluut niet groot is/hoeft te zijn, either way, maar PSV is tot nu toe wel constanter gebleken en dat uit zich in de ranglijst. PSV haalt altijd een 6 of 7, Ajax soms een 8 maar nog net zo makkelijk een 5. Dat, gevoegd bij de Europese prestaties -die toch minimaal qua resultaat aanmerkelijk beter zijn dan die van Ajax- en de erfenis van Hiddink maken dat men sneller onder de indruk is van PSV dan van Ajax. Daar doet deze wedstrijd niks aan af. Ajax moet over een langere periode dergelijke prestaties aan de dag leggen om de publieke opinie te laten kantelen en terecht. Afgelopen zondag vormde een behoorlijke opsteker maar Ajax mag nu eens laten zien gedurende een langere aaneengesloten periode constant te kunnen presteren.
De ploeg der dapp're Meersche Helden...
Natuurlijk. Al vind ik dat PSV voor de winterstop al flink wat zesjes scoorde en na de winterstop vaak geen voldoende meer haalde. Zondag scoorde men zelfs een dikke vier.
Ik zit er niet mee, ik verbaas me er alleen over. Van een afstandje zie je duidelijk de dalende lijn. De nederlaag van zondag was daar een bewijs van. Het lag echt niet alleen aan de instelling van de spelers of aan het ontbreken van Alex.
Ik zit er niet mee, ik verbaas me er alleen over. Van een afstandje zie je duidelijk de dalende lijn. De nederlaag van zondag was daar een bewijs van. Het lag echt niet alleen aan de instelling van de spelers of aan het ontbreken van Alex.