Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma aug 28, 2006 9:55 am

Ik weet niet waarom jullie ineens alle vertrouwen hebben in Heracles,maar geloof me Heracles eindigt gewoon in het rechterrijtje.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma aug 28, 2006 11:16 am

In 2004/2005 een liquiditeit van 2 ton in Euro's... Gevalletje op rand van de afgrond..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 11:19 am

Lucas schreef:Overigens heeft de GKL ondanks het aandringen heel handig geen antwoord gegeven op de vraag of een van zijn bedrijven de gelukkige ontvanger van die 12% is. :pukey:
Inderdaad! Maar ook matig van Van Gelder en Borst om niet door te vragen totdat hij een antwoord had gegeven.. als iemand het antwoord op een vraag drie keer zo probeert te ontwijken moet er wel meer aan de hand zijn, dus zonde dat ze em ermee weg lieten komen. Voor mij is het duidelijk: GKL verdient (indirect) aan feyenoord :redcard:

Ik weet niet hoe het precies met de financieën zit bij de club uit rotterdam, maar ik krijg sterk de indruk dat daar structureel te weinig geld in het laatje komt en dat er dus iets moet veranderen wil die club niet in een uitzichtloze situatie terechtkomen. Een nieuw, groter en commercieel beter te exploiteren stadion is een must om weer aansluiting te krijgen bij Ajax en psv. De club moet ambitie en lef tonen, anders doen ze nooit meer mee om de titel.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 28, 2006 11:21 am

En Dirkie zei zonder blikken of blozen dat Feyenoord de grootste club van Nederland is! :drecul2: :rofl: X'D :xyxthumbs:

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 28, 2006 11:33 am

Ach ja, als je geen prestaties boekt kun je altijd nog heel hard schreeuwen dat je geweldig bent
I think I lost my fucking headache

Jesse

Bericht door Jesse » ma aug 28, 2006 11:45 am

Giacomo Puccini schreef:Een nieuw, groter en commercieel beter te exploiteren stadion is een must om weer aansluiting te krijgen bij Ajax en psv.
:shock:

Ze hebben vrijwel geen geld meer en dus moeten ze een vermogen investeren in een nieuw stadion terwijl ze al ongeveer het grootste stadion hebben?

Ik begrijp het niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Feest

Bericht door Feest » ma aug 28, 2006 11:47 am

Feyenoord huurt het huidige stadion voor een vermogen op jaarbasis.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma aug 28, 2006 11:48 am

Lucas schreef:Ach ja, als je geen prestaties boekt kun je altijd nog heel hard schreeuwen dat je geweldig bent
Als onze trainers dan toch allemaal kut blijken kunnen wij dat ook nog altijd doen, toch Luuk? :D

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 28, 2006 11:50 am

Ja ? Ik dacht dat dat wel meeviel en dat PSV veel hogere lasten heeft betreffende het stadion...

27

Bericht door 27 » ma aug 28, 2006 11:58 am

Baseman schreef:Ja ? Ik dacht dat dat wel meeviel en dat PSV veel hogere lasten heeft betreffende het stadion...
PSV is - in tegenstelling tot Feyenoord - eigenaar van het stadion. PSV zit alleen opgescheept met een dure hypotheek ... Daarentegen kunnen ze het stadion wel altijd nog gebruiken als buffer door het te verkopen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma aug 28, 2006 12:12 pm

Dat klopt, al wordt het stadion gelukkig niet verkocht :xyxthumbs:

Maar ik dacht dat de huurprijs van Feyenoord wel meeviel, blijkbaar niet echter.

LucaS

Bericht door LucaS » ma aug 28, 2006 12:13 pm

Dat is juist het leuke van stadions. Wie zou in hemelsnaam dat (een) stadion willen kopen?
I think I lost my fucking headache

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 12:27 pm

Jesse schreef:
Giacomo Puccini schreef:Een nieuw, groter en commercieel beter te exploiteren stadion is een must om weer aansluiting te krijgen bij Ajax en psv.
:shock:

Ze hebben vrijwel geen geld meer en dus moeten ze een vermogen investeren in een nieuw stadion terwijl ze al ongeveer het grootste stadion hebben?

Ik begrijp het niet.
Feyenoord heeft geen rooie cent om te investeren in een nieuw stadion maar dat heeft bijna geen enkele club. Hoeft ook niet. De Arena is ook niet van Ajax, dus op zo'n manier zou men in Rotterdam misschien ook een zelfstandig stadion neer kunnen zetten maar dan zal het wel een multifunctioneel ding moeten worden en dat wordt lastig want het publiek moet zich ook kunnen identificeren met het nieuwe stadion. Maargoed, daar moet wel iets op te verzinnen zijn, in de huidige Kuip worden ook concerten gehouden en ook in een stadion zonder dak kunnen concerten worden gehouden, een uitschuifbaar veld zou wel handig zijn. Een soort tweede AOL Arena zoals in Hamburg maar dan nog iets groter, dat zou volgens mij een aanwinst zijn voor het Nederlandse voetbal. 60 Duizend plaatsen gaan ze makkelijk uitverkopen, met het oog op de toekomst kunnen ze ook best alvast voor 65.000 gaan.

Wat ter financiering ook nog een mogelijkheid is, is het stadion in eigen beheer houden en er een flinke hypotheek op nemen. Er is dan wel veel financiële steun van de gemeente rotterdam nodig en ik weet niet in hoeverre dat nog kan ivm Europese regelgeving en in hoeverre de gemeente Rotterdam zich hier op korte termijn toe geroepen voelt.

Ik vind het wel vreemd dat je nog weinig plannen hoort voor een nieuw stadion, want tussen start van zo'n project en het moment dat een groot stadion werkelijk in gebruik gaat worden genomen zit doorgaans een jaar of tien, en gaat de Kuip nog wel zo lang mee?

Zoals het er nu voorstaat loopt feyenoord gigantisch achter de feiten aan en als ze zo doorgaan kunnen ze het zaakje daar binnenkort helemaal opdoeken.
Ajax!

999

Bericht door 999 » ma aug 28, 2006 12:38 pm

Dus voor zeg 7.500 toeschouwers extra moet Feyenoord ergens een paar honderd miljoen geen lenen ...

Feyenoord moet zorgen dat er weer iets op het veld komt te staan en zich een paar keer plaatsen voor de CL. dat zou ze al een heel eind op de goede weg helpen.
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 28, 2006 12:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 12:42 pm

Leuk bedacht... maar de realiteit is anders. Structureel kan een club alleen presteren met geld. Die Uefa-cup was een toevalstreffer, Champions League zal Feyenoord realistisch gezien niet meer kunnen halen met een budget onder 50 miljoen.
Ajax!

Nihad

Bericht door Nihad » ma aug 28, 2006 12:43 pm

Feyenoord zoekende in eigen Kuip
Door PAUL VAN DEN BOSCH ROTTERDAM

Het werd de middag van de ongewenste geluiden. Een fout in de regiekamer zorgde ervoor dat tijdens Feyenoord-Heracles (0-0)

Feyenoord zielloos in eigen kuip.
... de luidsprekers een aantal keren zo hard begonnen te zoemen, dat het leek alsof een straaljager dreigde neer te storten in de Kuip.

Maar het afkeurende gefluit van de eigen supporters klonk de Feyenoord-spelers nog pijnlijker in de oren. Ze gingen er niet beter door voetballen. Begrijpelijk was die reactie op het bedroevende optreden van de Rotterdamse ploeg wel.

In twee wedstrijden scoorde Feyenoord niet één keer, creëerde het amper een handvol kansen en speelt het zo samenhangend en zo weinig creatief dat het felste deel van het Legioen al om het vertrek van president-commissaris Van den Herik riep. ,,Het is de hoogste tijd, Jorien!’’ scandeerden die supporters in de tweede helft, toen Feyenoord zich liet opjagen in de eigen Kuip. Een dag eerder had een viertal aanhangers het trainingsveld afgegrendeld met een slot op het hek, zodat de spelers niet naar de kleedkamer konden. Ali Boussaboun moest met een schaar uitkomst bieden. Het zijn zulke zaken die trainer Erwin Koeman aanhaalt als de ‘niet-voetbalzaken’ die Feyenoord in hun greep houden. ,,Wij moeten het intern over voetbal hebben.’’ Maar ook in de spelersgroep, zo erkende aanvoerder Theo Lucius, leeft vooral het besef dat snel enkele aankopen noodzakelijk zijn. Voorlopig zijn ze nog niet vastgelegd en dat geeft Lucius, en met hem zijn collega's, het gevoel dat het een loodzwaar seizoen kan worden. Koeman kon niet garanderen dat de gewenste middenvelder en spits vóór de deadline van donderdagavond (sluiting internationale transfermarkt) worden vastgelegd. ,,En als dat niet gebeurt, moet ik het met de beschikbare spelers doen. Ik besef dat de trainer dan de lul kan worden. Maar ja, c'est la vie.’’

Lucius: ,,Ik begrijp waarom de fans ontevreden zijn. Kalou en Kuyt zijn verkocht en met die miljoenen is de selectie nog niet sterker geworden. Maar het heeft geen zin dat de fans na 20 minuten beginnen te fluiten. Met PSV speelde ik op bezoek bij Feyenoord tegen twaalf man. De spelersgroep moet blijven knokken en de fans moeten ons steunen.''

Het protest was gisteren nog heel gematigd en zeker niet massaal. Het had misschien dreigender vormen aangenomen als Heracles in de slotfase met de winst aan de haal was gegaan. Feyenoord mocht toen van geluk spreken dat scheidsrechter Tom van Sichem geen strafschop gaf. Feyenoord-verdediger Bahia duwde Heracles-invaller Ramos da Silva die een voorzet van Schilder voor het intikken had.

De ploeg van Heracles-coach Ruud Brood, opgegroeid in de Kuip, begon zich in de tweede helft zo thuis te voelen in Rotterdam, dat het de thuisploeg bij elke aanval begon vast te zetten. Daarop volgde de onvermijdelijke lange bal op Pierre van Hooijdonk, die een steeds ondankbaarder taak kreeg. De ruime dertiger was nog het dichtst bij een treffer; het zou zijn 200ste in het betaald voetbal zijn geweest. Maar de Feyenoord-routinier trof de paal bij een vrije trap en kopte een voorzet van Kolkka net naast.

Kolkka was nog niet zo matig als het cynische applaus van het publiek bij zijn wissel deed vermoeden. Ook Vincken kwam er in de eerste helft op de rechterkant nog wel eens door. Maar het was allemaal te sporadisch, te toevallig ook. De opbouw, die vooral begon bij de backs Drenthe en de nerveuze debutant Tiendalli, was zo slordig dat elke aanval een avontuur zonder plan werd. De linies sloten niet aan, de ’afvallende’ ballen waren bijna alle voor het gretige Heracles.

Dáárom floten de Rotterdamse supporters in eerste instantie, los van hun irritatie over het vooralsnog uitblijven van verdere aankopen. Feyenoord heeft meer dan alleen een spitsenprobleem.

Als de spelers er nerveus van worden, moeten ze er snel aan wennen. Bij meer slechte thuiswedstrijden als tegen Heracles zullen de concerten slechts harder en scheller worden.
AD

Hahaha, nep Legioen! :D
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

999

Bericht door 999 » ma aug 28, 2006 12:49 pm

Giacomo Puccini schreef:Leuk bedacht... maar de realiteit is anders. Structureel kan een club alleen presteren met geld. Die Uefa-cup was een toevalstreffer, Champions League zal Feyenoord realistisch gezien niet meer kunnen halen met een budget onder 50 miljoen.
GP, deelname levert je al zo'n 12 tot 15 miljoen op.Naam bekendheid, spelers in de picture enz. enz.Dus wat bedoel je nu ?.Niemand heeft het over de CL winnen.
Laatst gewijzigd door 999 op ma aug 28, 2006 12:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma aug 28, 2006 12:49 pm

De beelden niet gezien van al die mensen die ruim voor tijd weg liepen? Ajax publiek! :D

999

Bericht door 999 » ma aug 28, 2006 12:50 pm

Spijker schreef:De beelden niet gezien van al die mensen die ruim voor tijd weg liepen? Ajax publiek! :D
Komop Spijker, 6 minuten voor tijd. ;)
Blij met de punten ...

Jesse

Bericht door Jesse » ma aug 28, 2006 12:54 pm

Giacomo Puccini schreef:Champions League zal Feyenoord realistisch gezien niet meer kunnen halen met een budget onder 50 miljoen.
Wat een onzin! Feyenoord hoeft alleen maar de play-offs te winnen. Het Ajax van vorig seizoen was eigenlijk minder dan het Feyenoord van toen, maar ook Ajax wist die play-offs te winnen. Eén keer de CL halen en ze zijn een stuk verder op weg.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 28, 2006 1:02 pm

Ik heb het niet over Champions League winnen! Ik heb het over Champions League deelname!

Inderdaad, dat zie ik Feyenoord nooit meer doen als het zo door gaat. Vergeet ook niet dat Nederland het over een paar jaar misschien nog maar met één CL-plaats moet doen. Ajax en PSV zijn eerste gegadigden, clubs als Feyenoord, AZ en SC Heerenveen kunnen Champions League deelname op hun buik schrijven. Het zal vast wel een keertje lukken, bij toeval. Net zoals Feyenoord die UEFA-cup won.

Welkom in de nieuwe realiteit van het mondiale voetbal. Een club als Feyenoord is te ver achter geraakt op de Europese voetbalsubtop. Ajax en PSV kunnen nog net aanhaken maar kunnen zich ook geen grote misstappen meer veroorloven.
Ajax!

999

Bericht door 999 » ma aug 28, 2006 1:23 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik heb het niet over Champions League winnen! Ik heb het over Champions League deelname!

Inderdaad, dat zie ik Feyenoord nooit meer doen als het zo door gaat. Vergeet ook niet dat Nederland het over een paar jaar misschien nog maar met één CL-plaats moet doen. Ajax en PSV zijn eerste gegadigden, clubs als Feyenoord, AZ en SC Heerenveen kunnen Champions League deelname op hun buik schrijven. Het zal vast wel een keertje lukken, bij toeval. Net zoals Feyenoord die UEFA-cup won.

Welkom in de nieuwe realiteit van het mondiale voetbal. Een club als Feyenoord is te ver achter geraakt op de Europese voetbalsubtop. Ajax en PSV kunnen nog net aanhaken maar kunnen zich ook geen grote misstappen meer veroorloven.
Nee je hebt het eerst over dat Feyenoord, wat geen cent te makken heeft maar even ( voor 7.500 extra toeschouwers ) zichzelf in de nesten moet steken om geld te generen.Beetje raar.

Vervolgens koppel je de begroting aan het plaatsen van de Champions L., tja als dat het zou zijn hadden we bij AJAX dit jaar Champions L. gespeelt.En wAt nu welkom in de nieuwe realiteit van het mondiale voetbal.Te ver achter geraakt op de Europese voetbalsubtop, we hebben het over het plaatsen voor de Cl. , wat voor een club als Feyenoord best mogelijk is, Fc Feyenoord - Fc Kopenhagen, had ik best eens willen zien.

Het plaatsen voor de CH. , zolang Nederland nog een twwede ticket krijgt is dankzij/ondanks de Playoffs zelfs voor clubs lager dan Feyenoord dichterbij gekomen, denk anders nog maar eens terug aan vorig seizoen met AJAX.

En zelfs bij AJAX met de grootste begroting van Nederland komt het missen van CL. inkomsten dit jaar hard aan, dat moet echt geen 2 - 3 meer gebeuren ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma aug 28, 2006 1:29 pm

Giacomo Puccini schreef:Vergeet ook niet dat Nederland het over een paar jaar misschien nog maar met één CL-plaats moet doen.
Huh? Zelfs Belgie heeft twee plaatsbewijzen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 28, 2006 1:30 pm

GangstaRiB schreef:In 2004/2005 een liquiditeit van 2 ton in Euro's... Gevalletje op rand van de afgrond..
Zover komt het toch nooit bij clubs als AJAX of Fnoord. Als het echt puntje bij paaltje komt stappen er altijd wel wat lui met geld in. Vandaag las ik al een stukje in het AD dat een groep welvarende vrienden van GKL er wel in willen stappen, rijke lui, goede contacten in het oostblok etc. hopelijk gaat dat allemaal niet gebeuren want Fnoord moet er niet bovenop komen natuurlijk. ;)

Jesse

Bericht door Jesse » ma aug 28, 2006 1:58 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik heb het niet over Champions League winnen! Ik heb het over Champions League deelname!

Natuurlijk, Feyenoord zal het vrijwel nooit meer halen, maar een club als Groningen was er vorig jaar ook verdacht dicht bij.

Dankzij de play-offs is de kans alleen maar groter dat Feyenoord weer eens de Champions League haalt, en dus een flinke smak geld krijgt.

Gesloten