Feyenoord 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 07, 2008 5:07 pm

Wat moet JC daar!?!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » zo sep 07, 2008 5:14 pm

Hij heeft ze een kampioenschap gebracht en dat gebeurt niet zoveel, :ajaxsmiley.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 07, 2008 5:28 pm

JC verschijnt daar voor een van zijn vrienden, Wim Jansen; hij wordt gepresenteerd als een feyenoordspeler die het tot "Beste speler van de wereld" heeft gechopt (Gullit ook) en hij komt wel vaker in Rotterdam.

In Rotterdam wordt gekoketteerd met JC en blijkbaar vindt hij dat niet erg.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » zo sep 07, 2008 7:16 pm

Demosthenes schreef:JC verschijnt daar voor een van zijn vrienden, Wim Jansen; hij wordt gepresenteerd als een feyenoordspeler die het tot "Beste speler van de wereld" heeft gechopt (Gullit ook) en hij komt wel vaker in Rotterdam.

In Rotterdam wordt gekoketteerd met JC en blijkbaar vindt hij dat niet erg.
Laat Joey het maar niet horen... :666.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » zo sep 07, 2008 7:17 pm

Cruijff is natuurlijk een echte Ajacied! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 07, 2008 7:47 pm

LucaS schreef:Cruijff is natuurlijk een echte Ajacied! :hypocrite.gif:
Voor mij is hij ook veel meer Ajacied dan feyenoorder, maar er zijn meer (veel) Rotterdammers! Ik snap niet dat JC zich ervoor laat lenen, waarom niet Henk Schuten, Coen Moulijn of verder terug in de tijd Puck van Heel als boegbeeld, als "cover op de cd"? JC heeft daar toestemming voor moeten geven!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma sep 08, 2008 9:00 am

Kippenvel bij vergane glorie
Door MONICA BEEK

ROTTERDAM - Gejuich. Uit de Kuip! Voor de penalty van Pierre van Hooijdonk in de UEFA Cup-finale van 2002, Ruud Gullit die in 1984 op de grasmat wordt bestormd door fans, Ove Kindvall die 1970 Feyenoord de Europa Cup I bezorgt, en, nog langer geleden, de legendarische wedstrijd van 2 april 1956 waarin Henk Schouten negen keer scoort.

Een niet helemaal volle Kuip wentelde zich zaterdagavond in het roemruchte verleden van de Rotterdamse club die zijn 100ste verjaardag vierde met een feestje in het stadion. ,,Die oude beelden, daar kom ik voor,’’ verzucht de 63-jarige Joop Jonas. ,,Ik krijg er weer kippenvel van.’’

Op een immens videoscherm kwamen de fameuze momenten voorbij, afgewisseld met live-optredens van net zulke gouwe ouwen uit de muziekwereld. Sister Sledge, Kool The Gang, maar ook een keur aan Rotterdamse artiesten als Gerard Cox, Frédérique Spigt en DJ Paul Elstak. Met Loes Luca, gekleed in een Feyenoord ‘bruidsjurk’ als gastvrouw.

Op het veld staat een mengelmoes van families, groepjes vrienden, giechelende tiener-kliekjes en de ‘echte Feyenoordfan’ die het woord Amsterdam niet over de lippen krijgt. De 25-jarige Dave trekt zijn shirt omhoog. Rond zijn navel staat ‘Feyenoord 1908’ getatoeëerd. In elke oorlel hangt een zilveren ring. ,,Zie je, ik ben een echte fan. Wij gaan naar elke wedstijd thuis, uit en in het buitenland. Van zulke mensen zijn er vanavond veel te weinig. Ik kan het wel betalen, maar 45 euro voor een kaartje is natuurlijk veel te duur. En mensen zoals ik willen eigenlijk alleen maar voetbal zien. Ach, weet je, het maakt niet uit. Als Feyenoord-fan krijg je toch nooit wat terug, alleen maar gezeur.’’

Feyenoord-fans, het zijn de martelaren onder de voetbalsupporters die ook nog eens grof geld moeten neerleggen voor een halfslachtig feestje van hun zo geliefde club. Is het echt zo? Zijn maat Stephan Roovers is het niet met hem eens. Met een biertje in de hand duwt hij hem op zij.

,,De mensen hier houden echt van Feyenoord. Maar als gezin durven ze niet meer naar het stadion. Nu wel. Feyenoord, dat zit in het hart. Bij iedereen.’’

Bijna iedereen. Want heel wat kaarten zijn de laatste dagen voor het feest bij gebrek aan kopers uiteindelijk maar weggegeven. ,,Mijn vrienden,’’ zegt Ivonne Brune (38), Feyenoord-sjaal om de nek, ,,die komen alleen voor de muziek. Ik had nog wat kaarten gekregen, dus heb ik ze maar meegenomen.’’

De Feyenoordhelden van weleer zijn niet alleen als jonge jongens in de herhaling te zien, ze komen ook live het podium op: Cor van der Gijp, Henk Schouten, Eddy Pieters Graafland, Ove Kindvall en natuurlijk Coen Moulijn. Helaas lopen ze zonder een woord te zeggen weer terug naar de vip-tribune. Het publiek schreeuwt om meer, maar Loes Luca babbelt rustig door over de winkel waar ze haar jurk heeft gekocht.

Pieters Graafland, beter bekend als de keeper Eddy PG, vertelt later dat hij zijn voetbalvrienden nog regelmatig ziet. ,,Verjaardagen, trouwfeesten, jubilea, we zijn er allemaal. Die samenhorigheid, dat is wat de ploeg nu mist. Eén, twee jaar, en dan is een speler weer weg.’’

Op het veld en in de vakken rolt zo nu en dan lafjes een ‘hand in hand’ voorbij, maar een massaal Feyenoord-feestje wordt het niet. Toch komt er nog een waardig voetbal-einde aan de avond. De ploeg van 2002 wordt gehuldigd op een virtueel stadhuisbordes, wat destijds ongepast werd geacht vanwege de moord op Pim Fortuyn. De Hermes House Band zingt hun ‘la la la’-lied en eindelijk deint de grasmat.

Maar de echte Feyenoord-sfeer spat er pas vanaf als de originele vertolker van ‘You never walk alone’ het podium op stapt, Gerry, van Gerry and the Pacemakers. De rood-witte sjaaltjes gaan omhoog en de Kuip stampt: ‘Dan is alles wat je hoort, het lied van Feyenoord...’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » ma sep 08, 2008 2:11 pm

In een van de gratis kranten stond een foto met daarop een trotse JC die prijzen uitreikte! Vreemd.

Cor van der Gijp, Henk Schouten, Eddy Pieters Graafland, Ove Kindvall en natuurlijk Coen Moulijn.

Ex-spelers van Ajax, van Emma, Xerxes, je moet wat.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 08, 2008 2:15 pm

Dat hele jubileum gedoe is toch eigenlijk één grote aanfluiting? Nu moesten ze de kaarten gratis weggeven om het stadion nog wat gevuld te krijgen, eerder is er al een feest helemaal afgelast vanwege gebrek aan belangstelling en ook het jubileum toernooi was een flop. Ze proberen het gewoon helemaal uit te melken ten koste van de supporters die daar duidelijk helemaal niet op zitten te wachten.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » za sep 13, 2008 9:16 am

Een ding is zeker, we kunnen F. niet op een beter moment treffen. Ze zitten daar diep in de put:

Feyenoord durft niet aan Ajax te denken

ROTTERDAM - Een thuiswedstrijd tegen Volendam zou gewoonlijk de opmaat zijn voor de klassieker Feyenoord-Ajax, een week later, maar in Rotterdam is dezer dagen niets normaal. Trainer Gertjan Verbeek wil over de wedstrijd tegen de Amsterdamse rivaal dan ook geen woord kwijt. ''We spelen eerst nog tegen Volendam en Kalmar.''

Vast staat dat Ajax volgende week een niet ingespeeld Feyenoord treft, waarvan het maar de vraag is wie er kunnen meedoen. Gisteren noemde Verbeek de spelers die vanavond tegen Volendam zeker afwezig zijn: Ron Vlaar, Karim El Ahmadi, Denny Landzaat, Luigi Bruins, Roy Makaay, Tim Vincken, Danny Buijs en de geschorste Jonathan de Guzman.

Het elftal dat na een mislukte seizoensouverture tegen Heracles (3-1 verlies) vanavond eindelijk met aanwinst Jon Dahl Tomasson kan aantreden en wellicht tegen Ajax volgende week weer kan beschikken over Makaay ('Het is mogelijk'), zal de komende zeven dagen in zijn voegen kraken.

De eerste ontmoeting donderdag met Uefa-Cuptegenstander Kalmar in de Kuip en de wedstrijd tegen Ajax drie dagen later, kunnen de fysieke problemen in de selectie alleen maar vergroten.

Verbeek haalde gisteren het belang van de competitie aan en was ook duidelijk over de Uefa-Cupwedstrijd van donderdag tegen Kalmar FF in Zweden.

''Dat kan desastreus aflopen, want we moeten verdere Uefa-Cupdeelname verdienen tegen een tegenstander die aan het einde van het seizoen zit en dus goed ingespeeld is. Maar soms lukt dat.''

Ingespeeld is Feyenoord zelf voorlopig niet. Verbeek denkt pas ná Ajax, als veel geblesseerden terug zijn op het veld, aan de teamtactiek te kunnen gaan werken. ''Maar we spelen de komende maanden ook veel wedstrijden, en er zijn interlands, dus zal de aandacht vooral op het fit houden liggen.'' (HANS LEBER)
Parool

Fit worden, zal hij bedoelen. :drecul.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 13, 2008 9:19 am

Laat Ajax ook eerst maar eens aan zichzelf denken... Feyenoord treft ook verre van een goed Ajax, dus wat dat betreft
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

joey
Erelid

Bericht door joey » za sep 13, 2008 9:37 am

Hoe slecht het ook gaat, tegen F, speelt Ajax altijd goed. Dus ik ben er niet bang voor. Gezien de personele problemen van F. verwacht ik gewoon de overwinning.

In Rotterdam doen ze het nu al in hun broek. :smallgrin.gif:

D_skilled

Bericht door D_skilled » za sep 13, 2008 11:29 am

'Feyenoord volgt Chileense international Gonzalo Jara'

Feyenoord is geïnteresseerd in de verdediger Gonzalo Jara. De 23-jarige Chileen speelt voor Colo Colo, een topclub uit zijn vaderland en is een vaste waarde in de nationale ploeg, waarvoor hij woensdag nog de openingstreffer liet aantekenen tegen Colombia (4-0).

De belangstelling van Feyenoord bevindt zich in een embryonaal stadium: de Chileense krant El Mercurio bericht dat de jubilaris komende maand scouts stuurt naar het WK-kwalificatieduel Chili – Argentinië. Ook Espanyol en Benfica zijn op de markt voor Jara, voor wie Colo Colo zo’n drie miljoen US-dollar, ruim twee miljoen euro, zou vragen.
Bron: Sportweek

Aristides

Bericht door Aristides » za sep 13, 2008 11:50 am

joey schreef:Hoe slecht het ook gaat, tegen F, speelt Ajax altijd goed. Dus ik ben er niet bang voor. Gezien de personele problemen van F. verwacht ik gewoon de overwinning.

Vond jij vorig seizoen Ajax uit tegen feyenoord goed spelen?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » za sep 13, 2008 12:19 pm

Demosthenes schreef:
joey schreef:Hoe slecht het ook gaat, tegen F, speelt Ajax altijd goed. Dus ik ben er niet bang voor. Gezien de personele problemen van F. verwacht ik gewoon de overwinning.

Vond jij vorig seizoen Ajax uit tegen feyenoord goed spelen?
Toen speelden we enorm slecht, maar zelfs toen hadden we de wedstrijd in het slot kunnen gooien als Huntelaar bij de 1-2 stand niet een levensgrote kans op 1-3 had gemist. Zelfs in het rampjaar werd het maar 3-2.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 13, 2008 1:39 pm

Ik eis gewoon een overwinning hoor, er zal wel weer geroepen worden dat ik niks te eisen heb, maar ik eis het wel gewoon. Ik kan er gewoon niet tegen als we niet van Fnoord winnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 13, 2008 2:50 pm

Succes eisen. :excited.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 13, 2008 2:58 pm

Ja idd. tegen fnoord wel ja.

999

Bericht door 999 » za sep 13, 2008 3:32 pm

Eerst Roda winnen, zoniet dan wordt Feyenoord nog moeilijker ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » za sep 13, 2008 3:44 pm

brigade zuid schreef:Ja idd. tegen fnoord wel ja.
Zo is dat. Verliezen van Feyenoord is onaanvaardbaar. Al helemaal nu, want Feyenoord stelt op dit moment weinig voor.

Daarbij, Ajax moet toch kampioen worden? Dan moet je niet starten met drie (of nog minder) punten uit drie wedstrijden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 13, 2008 5:33 pm

Hoezo is dat onaanvaardbaar? Feyenoord is een bovengemiddelde ploeg.

Natuurlijk willen we winnen.

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za sep 13, 2008 9:25 pm

4-0 tegen Volendam.

Met 2 schitterende doelpunten van Biseswar.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » za sep 13, 2008 9:33 pm

JC hoorde daar gewoon niet te komen. Je bent een pure Ajacied, of niet. Hij is een icoon van het Nederlandse voetbal, niet puur van Ajax. Keizer is een echte clubicoon..

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za sep 13, 2008 9:34 pm

En Mols mag er ook nog eentje maken. 5-0

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » za sep 13, 2008 9:35 pm

Vedette-10 schreef:JC hoorde daar gewoon niet te komen. Je bent een pure Ajacied, of niet. Hij is een icoon van het Nederlandse voetbal, niet puur van Ajax. Keizer is een echte clubicoon..
Dat vind ik ook.

Gesloten