PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 19, 2007 12:14 pm

Ajax moest tegen AZ thuis Emanuelson als nummer 10 opstellen, omdat Sneijder en Perez niet konden spelen. Feyenoord uit en PSV thuis speelden we zonder Babel en Feyenoord thuis speelden we zonder ons verdedigingscentrum.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mar 19, 2007 12:28 pm

PSV'ers blijven in Eindhoven

Jefferson Farfan (Peru), Jason Culina (Australië) en Xiang Sun (China) hebben besloten deze week niet met de nationale ploeg van hun land op pad te gaan. De drie PSV'ers kampen met lichamelijke klachten en blijven in Eindhoven om te herstellen.

Sun heeft knieklachten. De Chinees laat de oefeninterlands tegen Australië en Oezbekistan lopen. Culina heeft last van een onwillige buikspier en mist dus het duel tegen China. Jefferson Farfan kampt met hamstringklachten en laat het oefenduel van Peru in en tegen Japan schieten.

Trainer Ronald Koeman gaf zondag na de verloren topper tegen Ajax (1-5) al aan te hopen dat enkele spelers niet zouden afreizen voor diverse interlands. Koeman heeft veel blessures in zijn selectie en staat in de competitie en Champions League voor cruciale weken.
www.nieuwnieuws.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 12:57 pm

Cocu: "PSV moet terug naar de basis"

De Eredivisie kan zich opmaken voor een spannende ontknoping. Met nog vijf duels te gaan is het verschil tussen koploper PSV en ploeg-in-vorm Ajax vijf punten. Dat lijkt misschien nog altijd een geruststellende marge, maar gezien de huidige vorm van PSV moet men zich in Eindhoven toch zorgen gaan maken. Met veertien punten uit de laatste negen duels is de ploeg immers bezig met een dramatische reeks. FCUpdate.nl besprak de crisis met Phillip Cocu. "We zijn blijkbaar moeizaam in staat om het verlies van drie basisspelers op te vangen", oordeelt hij.

Het zag er allemaal zo mooi uit, voor PSV. De Eindhovenaren hadden zondag voor eigen publiek de kans om de strijd om de landstitel op slot te gooien. Ajax kwam immers op bezoek en winst op de Amsterdammers zou betekenen dat de voorsprong van PSV op zou lopen tot elf punten. En aangezien Ajax sinds 1994 niet meer had weten te winnen in Eindhoven, maakte het uitverkochte Philips Stadion zich op voor een mooie middag. Het liep echter anders. PSV werd op alle fronten overklast door het ijzersterke Ajax en kreeg een flink portie billenkoek te verwerken: 1-5.

"We wisten van tevoren dat we er bijna zouden zijn, als we van Ajax zouden winnen", zegt Cocu. "Nu we verloren hebben, ligt de titelrace ineens weer helemaal open. De punten die we vorige week hebben laten liggen bij Excelsior, zijn extra duur geworden. Het gat is nu immers vijf punten, als we nu één keer punten verspelen kan Ajax ons tot op drie punten naderen. Dat zou de competitie helemaal open gooien. Eén ding is zeker: het is nog lang niet gedaan."

Cocu is flink ziek van de nederlaag. "Om thuis met 1-5 te verliezen, is dramatisch. Het is al de tweede keer, na het duel met AZ, dat we in eigen huis een topper verliezen. Dat mag niet, zeker niet met deze cijfers. De goals vielen bovendien veel te gemakkelijk. De eerste twee doelpunten hadden te maken met individuele klasse van de spelers van Ajax, maar die andere goals mogen eigenlijk nooit meer op deze manier vallen."

"Maar goed, aan de andere kant: na zeventig minuten stond het nog 1-2. Of ik nou met 1-2 of 1-5 verlies, maakt me niet uit. Ik voel me dan even beroerd. Na het doelpunt van Kluivert hebben we gewoon gegokt en verloren. Na die 1-3 was het gebeurd, toen knakte er iets. Ajax heeft ons daarna een paar keer weggecounterd, net zoals ze vorige week tegen FC Twente deden", verwijst hij naar de knappe 1-4 zege van Ajax in Enschede.

Het ligt voor de hand om de nederlaag tegen Ajax toe te schrijven aan de absentie van de geblesseerde Alex, maar Cocu vindt dat te gemakkelijk. "Het heeft niet alleen met Alex te maken. We missen ook Jan Kromkamp en Arouna Koné en het blijkt gewoon dat we moeizaam in staat zijn om het verlies van drie basisspelers op te vangen. Dat speelt een rol, maar het heeft ook met vorm te maken. We voetbalden voor de winterstop simpelweg beter dan daarna. Sinds de winter morsen we veel te veel punten, dat mag niet."

"We moeten maar eens terug naar de basis", vindt Cocu. "We krijgen hier vijf doelpunten tegen, dat mag niet. We moeten de organisatie vanaf achteruit weer terugvinden, zodat we achterin in ieder geval de nul kunnen houden. Misschien is het ook wel goed dat iedereen nu even weg gaat voor interlands. Iedereen is er even uit, zodat we over anderhalve week weer fris kunnen beginnen."

De afgelopen jaren werd PSV vooral geroemd om haar mentale kracht. Hoe groot deze kracht is, zal nu blijken. "We zullen nu moeten laten zien hoe sterk we zijn. De volgende wedstrijden moeten we er staan, dat is zeker. We hebben twee uitwedstrijden voor de boeg, om te beginnen over twee weken tegen NAC Breda. Daar zijn we voor de beker al op ons gat gegaan, dus we weten wat ons te wachten staat. We hebben nog een rekening te vereffenen."
fcupdate
Het stinkt aan alle kanten!

jabu

Bericht door jabu » ma mar 19, 2007 1:15 pm

Volgens Cocu missen ze nu Kromkamp ook al. :hypocrite:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma mar 19, 2007 1:17 pm

Opvallend dat ze alle drie geblesseerd zijn. Die worden gespaard natuurlijk.

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mar 19, 2007 2:41 pm

En Twente-uit met puber van der Wiel i.p.v. krasse knar Stam.
Bertje schreef:Ajax moest tegen AZ thuis Emanuelson als nummer 10 opstellen, omdat Sneijder en Perez niet konden spelen. Feyenoord uit en PSV thuis speelden we zonder Babel en Feyenoord thuis speelden we zonder ons verdedigingscentrum.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma mar 19, 2007 2:46 pm

Peter schreef:Vind het ook erg overdreven. Ze missen nu Alex en Koné een keer, maar dat is toch geen reden tot klagen?
Dat was mijn insteek iig niet, was meer als aanvulling op... ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 3:03 pm

Op PN meldt RIO (die in het verleden bewezen heeft aardig ingevoerd te zijn) dat PSV belangstelling zou hebben voor Mido.

Ik hoop het! :eusa_dance: :cheer:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma mar 19, 2007 3:05 pm

Ik hoop het niet. Ik vond Mido bij Ajax steeds beter worden. Hij scoorde altijd behoorlijk gemakkelijk....

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 19, 2007 3:11 pm

Ik hoop het ook niet. Als PSV Mido wil halen gaan ze vervolgens vast op zoek naar spelers voor de zijkanten met een goede voorzet. En dan zouden ze uit kunnen komen bij een aantal toppers, die op dit moment niet echt in de speelwijze van PSV passen. Daarnaast is Mido gewoon een prima spits. Hij paste qua speelwijze uitstekend bij Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 3:13 pm

Mido is niet voor niets aan zijn zoveelste club bezig. Onverbeterlijk, die jongen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 19, 2007 3:18 pm

Thomas schreef:Ik hoop het ook niet. Als PSV Mido wil halen gaan ze vervolgens vast op zoek naar spelers voor de zijkanten met een goede voorzet. En dan zouden ze uit kunnen komen bij een aantal toppers, die op dit moment niet echt in de speelwijze van PSV passen. Daarnaast is Mido gewoon een prima spits. Hij paste qua speelwijze uitstekend bij Ajax.
Je kunt altijd aankomen bij toppers, Thomas.

Liberty
Contacteer:

Bericht door Liberty » ma mar 19, 2007 3:30 pm

joey schreef:Mido is niet voor niets aan zijn zoveelste club bezig. Onverbeterlijk, die jongen.
Koeman die Mido haalt? Klinkt erg ongeloofwaardig. Heeft Koeman hem bij Ajax niet weggestuurd?
Tijd voor iets nieuws.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 3:33 pm

Koeman moest Culina ook niet.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 19, 2007 3:38 pm

psv heeft geen geld voor Mido. Er moet eerst flink verkocht worden. Dat zal dus betekenen dat ze Kone verliezen, aangezien op Alex geen geld verdient wordt. Mido ipv Kone.... niet echt schokkend.

En waarom altijd die focus op ex-Ajacieden :nooo: Ze maken zich steeds belachelijker daar in Eindhoven. Ze kunnen toch geen hekel meer hebben aan Ajax op deze manier?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 3:46 pm

Farfan vertrekt, die zal geld opleveren. Koeman kennende wil hij dat geld allemaal uitgeven.

Mido voor Farfan, ik vind het prima. Binnen een paar maanden liggen Koe en Mido opnieuw overhoop.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 19, 2007 5:30 pm

Bertje schreef:
Thomas schreef:Ik hoop het ook niet. Als PSV Mido wil halen gaan ze vervolgens vast op zoek naar spelers voor de zijkanten met een goede voorzet. En dan zouden ze uit kunnen komen bij een aantal toppers, die op dit moment niet echt in de speelwijze van PSV passen. Daarnaast is Mido gewoon een prima spits. Hij paste qua speelwijze uitstekend bij Ajax.
Jawel, maar met het type spits waar PSV op het moment over beschikt heeft men niet zoveel aan deze toppers.
joey schreef:Mido is niet voor niets aan zijn zoveelste club bezig. Onverbeterlijk, die jongen.
Bij Tottenham houdt hij zich tot nu toe rustig. Ondanks het feit dat hij geen basisplaats heeft.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma mar 19, 2007 5:31 pm

Thomas schreef:
Bertje schreef:
Jawel, maar met het type spits waar PSV op het moment over beschikt heeft men niet zoveel aan deze toppers.
Er zijn ook andere toppers, Thommy. :aai:

Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 19, 2007 5:33 pm

Ik vind Mido zeker geen slechte spits !
Dat hij zich in het verleden irritant gedroeg wil niet zeggen dat hij dat nog steeds zal doen, volgens gedraagt hij zich nu ook aardig bij de Spurs. Bij PSV komt hij verder in een team terecht met veel meer ervaring dan toentertijd bij Ajax. Geen verkeerde optie lijkt mij, al heb ik geen idee wat voor een prijskaartje er aan hangt.

En inderdaad, RIO is goed ingevoerd en zal de waarheid spreken.
Hij zegt tevens dat Mido 1 van de 3 namen is, er zijn dus nog 2 andere opties.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 19, 2007 5:40 pm

Bertje schreef:Er zijn ook andere toppers, Thommy. :aai:
Ofcourse, my horse. Maar ik had het dan ook over deze specifieke toppers, waarvan ik hoop ze nooit in een PSV-shirt te hoeven zien.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma mar 19, 2007 5:43 pm

Mido is niet slecht, maar ook geen topper. En vervelend is hij nog steeds. In de winterstop probeerde Jol hem nog te lozen.

One argument too many between Tottenham manager Martin Jol and Egyptian striker Mido appears to be about to drive the striker away from White Hart Lane.

Mido, signed from Roma on a permanent basis just a matter of months ago, has been in trouble with Jol recently for missing training sessions and general poor behaviour, according to media reports.

And it now seems the Dutchman has finally lost patience with his bad-boy forward and has circulated his name for a possible transfer away from the club.

According to the Daily Mirror, clubs including West Ham United and Charlton Athletic have been offered the services of the Egyptian international but both have declined the 23-year-old because of his reputation as a troublemaker.

Whilst on African Nations Cup duty with his country last season, Mido was famously pictured gesticulating towards his manager and aggressively confronting him as he was substituted during the semi-final between Egypt and Senegal.

He was consequently left out of the final line-up against the Ivory Coast – a game that Egypt won 4-2 on penalties.

Jol is thought to want around £4 million for the striker who, although clearly a talented player, has shown clear signs of ill-discipline and a poor attitude.

However, the Spurs boss may be forced to accept a greatly-reduced fee if no clubs come in for him before the end of January as he looks to get rid of the troublesome forward as soon as possible.
www.inthenews.co.uk

Hij schijnt in Engeland 35.000 pond per week te verdienen. In de winterstop kon hij nog naar een paar middelmatige Engelse clubs (o.a. Manchester City), dus het is de vraag of hij zin heeft om bij PSV voor minder te komen spelen. En herenigd te worden met Koe, hehe. ;)

Wat vind jij trouwens van Koeman, Baseman?

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 19, 2007 5:46 pm

Dat wilde ik net vragen. Het aanvallendere voetbal onder Koeman blijkt toch een soort verbeelding te zijn geweest. PSV is in de meeste wedstrijden van de laatste maanden extreem verdedigend begonnen.

Arwin

Bericht door Arwin » ma mar 19, 2007 8:55 pm

Mido zou een uitstekende aankoop zijn van PSV, een erg goede spits. Of hij nog steeds zo'n moeilijke jongen is, betwijfel ik. Hij houdt zich aardig rustig, is wat volwassener. Hij zal nog steeds wel af en toe wat geks doen, maar hij kan er zo 30 per seizoen maken voor PSV.

Ik denk alleen dat PSV hem niet kan betalen, of Farfan moet verkocht worden, maar dan betwijfel ik nog of Mido wil en PSV aan zijn salaris kan voldoen.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » ma mar 19, 2007 9:20 pm

Is het juist nietorgwekkend dat een spits zich zo stil houdt. Mido scoort amper.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » ma mar 19, 2007 9:55 pm

Baseman schreef:Ik vind Mido zeker geen slechte spits !
Dat hij zich in het verleden irritant gedroeg wil niet zeggen dat hij dat nog steeds zal doen, volgens gedraagt hij zich nu ook aardig bij de Spurs. Bij PSV komt hij verder in een team terecht met veel meer ervaring dan toentertijd bij Ajax. Geen verkeerde optie lijkt mij, al heb ik geen idee wat voor een prijskaartje er aan hangt.

En inderdaad, RIO is goed ingevoerd en zal de waarheid spreken.
Hij zegt tevens dat Mido 1 van de 3 namen is, er zijn dus nog 2 andere opties.
Mido is de verpersoonlijking van het filmsterrengedrag waar heel Eindhoven zo'n hekel aan heeft. Maar goed, Mido kan goed koppen maar verder??

Gesloten