FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 666 » zo apr 26, 2009 9:44 am

Wie zaten er ook alweer in de Commissie-Coronel? Menzo, Roever en dat soort inteelt.

Was nergens voor nodig geweest, want ik heb van tevoren luid en duidelijk hier op dit forum geschreven dat er in dat werkgroepje een paar mensen van Lyon, Porto en Celtic zouden moeten zitten en ik mag toch aannemen dat het lezen van AjaxTalk tot het verplichte huiswerk van directie en bestuur van Ajax behoort. We hebben Ko en Thijs toch niet voor niks in de catacomben laten infiltreren?

Maar ja, bij Ajax moesten ze zo nodig eigenwijs doen en het aan hun eigen Old Boys netwerk.to overlaten. De toner was nog warm toen het rapport alweer in de afvalbak lag omdat het Orakel van Barcelona een kopje thee kwam drinken en vervolgens boos wegliep omdat ie het niet met Marco eens kon worden over de weg te gooien ouwe kranten in de lectuurbak van de jeugdopleiding.

Overigens adviseert de Commissie-666 net als vorig jaar om deze zomer geen spelers maar scouts van Groningen te kopen.

Back on topic: er mag ook best wel een Twentse scout worden aangeschaft.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Banjavi » ma apr 27, 2009 10:51 am

'Als topclubs Elia niet halen zijn ze net zo blind als Stevie Wonder'Door David Kuipers
Zondag, 26 april 2009, 21:48

Heerenveen-trainer Trond Sollied is vol lof over het spel van Twente-aanvaller Eljero Elia. Volgens de coach van de Friezen moet de vleugelspits snel naar een topclub. "Als ze hem niet halen, zijn alle scouts zo blind als Stevie Wonder."

Sollied kon Elia zaterdag van dichtbij bewonderen tijdens Heerenveen-Twente (1-1). De Noor zei na afloop genoten te hebben van de 22-jarige dribbelaar. "Elia is van uitzonderlijke klasse en hoort in de Champions League thuis. Hij is technisch goed en als hij versnelt bijna niet af te stoppen."

De twee ploegen treffen elkaar opnieuw op 17 mei, dan in De Kuip voor de finale van het bekertoernooi. "Onze backs zullen in de finale heel goed moeten zijn", voorspelde Sollied al.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door GangstaRiB » ma apr 27, 2009 11:28 am

banjavi schreef:'Als topclubs Elia niet halen zijn ze net zo blind als Stevie Wonder'Door David Kuipers
Zondag, 26 april 2009, 21:48

Heerenveen-trainer Trond Sollied is vol lof over het spel van Twente-aanvaller Eljero Elia. Volgens de coach van de Friezen moet de vleugelspits snel naar een topclub. "Als ze hem niet halen, zijn alle scouts zo blind als Stevie Wonder."

Sollied kon Elia zaterdag van dichtbij bewonderen tijdens Heerenveen-Twente (1-1). De Noor zei na afloop genoten te hebben van de 22-jarige dribbelaar. "Elia is van uitzonderlijke klasse en hoort in de Champions League thuis. Hij is technisch goed en als hij versnelt bijna niet af te stoppen."

De twee ploegen treffen elkaar opnieuw op 17 mei, dan in De Kuip voor de finale van het bekertoernooi. "Onze backs zullen in de finale heel goed moeten zijn", voorspelde Sollied al.
Is dat hetzelfde als Verbeek die zegt dat Ajax Sulejmani niet moet laten lopen?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Michael_B » ma apr 27, 2009 11:46 am

Elia mag overal heen, behalve naar Ajax wat mij betreft. Te duur.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 52074
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » za mei 02, 2009 8:27 am

Neefkens schreef:Een algemeen directeur met bewezen managementkwaliteiten van buiten halen wil ook wel eens helpen om alles door te lichten én te veranderen. Daarna zul je van externe auditing een vaste cyclus moeten maken.
Mee eens. VD Boog probeert i.i.g. wat te bewegen. Fontein en Van Eijden heb ik nooit op visie of daadkracht kunnen betrappen.
666 schreef:Wie zaten er ook alweer in de Commissie-Coronel? Menzo, Roever en dat soort inteelt.
Dat brengt echt idd niets. Oud-medewerkers interviewen om te zien waar het probleem ligt, is totale onzin. Ze vegen stuk voor stuk hun straatje schoon en wijzen met de vinger naar een ander. Totale tijdverspilling.
Was nergens voor nodig geweest, want ik heb van tevoren luid en duidelijk hier op dit forum geschreven dat er in dat werkgroepje een paar mensen van Lyon, Porto en Celtic zouden moeten zitten
Idd. Laat eens een vreemd paar ogen de organisatie doorlichten.

Als leek kan ik vaststellen dat de ene na de andere trainer / directeur mislukt, dat het aankoopbeleid en de scouting falen, dat continuiteit ontbreekt, dat Ajax al jaren met een gebrek aan 'sterkhouders' kampt, dat Ajax-elftallen fysiek en mentaal te licht zijn, dat de opleiding niet het hoge niveau uit het verleden haalt.

Laat daar eens iemand van buitenaf mee aan de slag gaan. Wanneer je het een (oud) Ajacied wilt laten opknappen, krijg je een vertekend beeld. Agenda's, likes en dislikes en vooroordelen staan een eerlijk oordeel in de weg...

Je hoort ook vaak dat iemand die nieuw is, 'de club en de cultuur moet kennen'. Juist niet, lijkt me. Ajax stelt helemaal niets meer voor. Laat een nieuweling maar onbevangen aan de slag gaan en geen rekening moeten houden met die dino's uit de ledenraad en allerlei vriendenkliekjes.
het Orakel van Barcelona
Het orakel raadplegen is wat mij betreft sowieso in de toekomst uit den boze. Als er iemand is die z'n vriendjes wil positioneren, is hij het wel.
Overigens adviseert de Commissie-666 net als vorig jaar om deze zomer geen spelers maar scouts van Groningen te kopen.
Groningen staat 8e ofzo, zo goed zijn die scouts blijkbaar niet. Stel een x-aantal jonge, enthousiaste gasten aan die uren maken. Schilcher, Steen Olsen etc. levert al jaren niets op.

De scouting op orde brengen lijkt me een fluitje van een cent. Haal eens geen Rommedahl of Urzaiz en steek het salaris dat je op die manier uitspaart in de scouting. Dan heb je het over 10-tallen scouts, die je een laag basissalaris geeft en een flinke premie wanneer ze met briljantjes op de proppen komen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door brigade zuid » zo mei 03, 2009 1:28 pm

De spelers van Twente vormden net een erehaag voor de spelers van AZ en het publiek applaudiseerde, mooi om te zien.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » zo mei 03, 2009 3:33 pm

Uitstekend seizoen van Twente. Van begin tot eind. Die McClaren moet goed werk hebben verricht, dat had ik niet verwacht.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 3:41 pm

En die ouwe, langzame, moeilijke Perez in de hoofdrol dit seizoen bij FC Twente ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Bert » zo mei 03, 2009 3:45 pm

Perez in de hoofdrol? Dat heb ik dan weer niet gezien. Wel een goed seizoen gedraaid als laatste puzzelstukje. Aangezien Ajax amper een puzzel had liggen, had je ook weinig aan Perez.

Zo'n speler is het ook.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 3:48 pm

Bertje schreef:Perez in de hoofdrol? Dat heb ik dan weer niet gezien. Wel een goed seizoen gedraaid als laatste puzzelstukje. Aangezien Ajax amper een puzzel had liggen, had je ook weinig aan Perez.

Zo'n speler is het ook.
Ja maar jij ziet een heleboel dingen niet Bertje .. no offence hoor ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » zo mei 03, 2009 4:01 pm

Perez schiet ze er makkelijk in, maar dat wisten we al.

Ik vind niet dat Twente betere spelers heeft dan Ajax.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Daniel » zo mei 03, 2009 4:03 pm

999 schreef:
Bertje schreef:Perez in de hoofdrol? Dat heb ik dan weer niet gezien. Wel een goed seizoen gedraaid als laatste puzzelstukje. Aangezien Ajax amper een puzzel had liggen, had je ook weinig aan Perez.

Zo'n speler is het ook.
Ja maar jij ziet een heleboel dingen niet Bertje .. no offence hoor ...
No offence hoor, maar wat bepaalt dat Bertje geen gelijk heeft met wat hij niet ziet en jij wel met wat jij wel ziet?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 4:04 pm

Jöhnk schreef:Perez schiet ze er makkelijk in, maar dat wisten we al.

Ik vind niet dat Twente betere spelers heeft dan Ajax.
Tja, ik denk dat je ook niet in de trant van " maar wij hebben betere spelers zou moten denk ".Twente heeft spelers die elkaar beter laten spelen, komt ie weer .. beter team enz.Maar eigenlijk ben ik nu veel te moe om er weer uitgebreidt op in te gaan enz.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » zo mei 03, 2009 4:09 pm

Daniel_vT schreef:
999 schreef:
Bertje schreef:Perez in de hoofdrol? Dat heb ik dan weer niet gezien. Wel een goed seizoen gedraaid als laatste puzzelstukje. Aangezien Ajax amper een puzzel had liggen, had je ook weinig aan Perez.

Zo'n speler is het ook.
Ja maar jij ziet een heleboel dingen niet Bertje .. no offence hoor ...
No offence hoor, maar wat bepaalt dat Bertje geen gelijk heeft met wat hij niet ziet en jij wel met wat jij wel ziet?
Ach, maakt het dan dan wat uit ?.Als Bertje het zo wil zien zoals hij het wil zien dan heeft Bertje gelijk, zo goed ..

Perez was heel belangrijk voor dit Fc Twente.In de hoofdrol.Punt .. anders kijk je de wedstrijden maar eens een keertje terug van dit Twente ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Bert » zo mei 03, 2009 4:55 pm

Daniel_vT schreef:No offence hoor, maar wat bepaalt dat Bertje geen gelijk heeft met wat hij niet ziet en jij wel met wat jij wel ziet?
Ik kan me goed voorstellen dat Voetske ook niet in de beste bui is. En terecht. Moet kunnen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Hoeladans » zo mei 03, 2009 5:41 pm

Neuh, Perez was niet 1 van de beste Twente-spelers dit seizoen hoor. Totaal niet :aai.gif: :drecul.gif:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Bert » zo mei 03, 2009 6:02 pm

Op wie reageer je nu eigenlijk? Je zet jezelf een beetje voor aap, Hoeladans (what's in a name). :aai.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 8:26 pm

Perez is een zeer goede speler, zeker voor Twente, dus logischerwijs had hij als schaduwspits ook zijn meerwaarde. Maar ga het niet overdrijven aub.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » zo mei 03, 2009 9:05 pm

Ik zie nu dat hij pas 6 goals heeft gescoord. Dat valt toch wat tegen voor iemand die het van zijn traptechniek moet hebben.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » zo mei 03, 2009 9:09 pm

Komt ook omdat de penalties door NKufo worden genomen en dat Dikke Theo ook veel vrije trappen opeist.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Vedette-10- » zo mei 03, 2009 9:10 pm

Toch weinig, maargoed: zij staan tweede.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door mattie » ma mei 04, 2009 9:46 am

en te bedenken dat ze afgelopen jaar ook voorronde cl hebben gespeeld en 17 mei de finale van de Amstelcup nog moeten spelen.. Dit team heeft de meeste wedstrijden in de Eredivisie gespeeld en dan netjes 2e worden... Gefeliciteerd.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34436
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Ramona » di mei 05, 2009 7:00 am

Wisgerhof: "Dit had ik niet durven dromen"
maa. 4 mei 2009

Nadat FC Twente vorig seizoen in de play-offs afstand nam van Ajax, gebeurde dat deze voetbaljaargang in de reguliere competitie. Door de 3-0 zege op kampioen AZ én de ontluisterende 4-0 nederlaag van de Amsterdammers bij Sparta verzekerden de Tukkers zich zondag van de tweede plaats. Verdediger Peter Wisgerhof kan na amper vier maanden in Twentse dienst zijn geluk niet op.

"Dit is fantastisch. In korte tijd heb ik bij FC Twente heel veel meegemaakt", zegt de 29-jarige Wisgerhof, die in januari als vervanger van de vertrokken Robbie Wielaert overkwam van NEC, tegen FCUpdate.nl. "Met het bereiken van de voorronde van de Champions League is de eerste prijs nu binnen. En dan spelen we later deze maand ook nog de bekerfinale tegen Heerenveen. Dat had ik een paar maanden geleden niet durven dromen."

"Met Twente heb ik slechts één wedstrijd verloren, ik heb drie doelpunten gemaakt en penalty's meegekregen. Ik ben belangrijk geweest voor de club en dat is een lekker gevoel. Daarvoor hebben ze me natuurlijk ook aangetrokken, al was het voor mij aanvankelijk wel even afwachten of ik in het team zou passen. Ik weet natuurlijk wat mijn eigen kwaliteiten zijn, maar Twente is ten opzichte van NEC duidelijk een stap omhoog. Die aanpassing is eigenlijk geruisloos verlopen."

"Ik merk dat ik de afgelopen maanden als voetballer beter ben geworden. Dit team met betere voetballers heeft me naar een hoger niveau gebracht", stelt de verdediger. "Enig minpuntje was dat ik bij Twente geen Europese wedstrijden kon spelen. Maar dat wist ik toen de overstap maakte, aangezien ik met NEC al in de UEFA Cup was uitgekomen. Nu ik dit succes met Twente meemaak, kan ik absoluut geen spijt hebben van mijn keuze."

Afbeelding

Volgens Wisgerhof is de Enschedese club zowel collectief als individueel sterk. "Onze grootste kracht is dat we echt een team zijn. Maar daarnaast beschikken we met Blaise N'Kufo, Eljero Elia en Marko Arnautovic ook over veel individuele kwaliteiten. Die spelers kunnen een wedstrijd voor je beslissen. En dan heb je op het middenveld nog Kenneth Perez en Theo Janssen rondlopen. Zelfs als het wat minder loopt, weet je dat die jongens toch voor een doelpunt kunnen zorgen."

Het was Perez die zondag tegen AZ de ban brak, waarna Wisgerhof zelf en Elia de score naar een fraaie 3-0 zege tilden. Dat FC Twente zich zodoende één speelronde voor het einde van de tweede plaats verzekerde, had de Wageninger niet verwacht. "Aboluut niet. Ten eerste hadden wij op papier een hele moeilijke wedstrijd en daarnaast waren we afhankelijk van het resultaat van Ajax bij Sparta. Ik had niet verwacht dat Sparta zou winnen. Die 4-0 is echt onvoorstelbaar."

"Wij maken toch een constantere indruk", zegt Wisgerhof over het verschil met de Amsterdammers. "Een paar weken geleden won Ajax met 7-0 van Willem II en tegen Sparta verliezen ze met 4-0. Die wisselvallige resultaten hebben ze dit seizoen niet kunnen uitbannen. Wij hebben de afgelopen maanden een betere reeks neergezet en zijn daarom verdiend tweede geworden. Aan het eind van de rit staan we op een juiste positie."

FC Twente gaat in het laatste competitieduel nog op bezoek bij Ajax, al staat er voor de Tukkers dan niets meer op het spel. Wisgerhof: "Maar we willen daar natuurlijk geen flater slaan. Als we het tegen Ajax slecht doen, heeft dat ook weer invloed op de bekerfinale. We kunnen de komende twee weken niet gaan lanterfanteren en dan ineens een fantastische finale spelen. We moeten scherp blijven werken. Maar dat beseft iedereen bij de club, want het spelen van die finale is een fantastisch vooruitzicht."




Bron: FC Update
Geknipt en geplakt van: http://www.detrouwehonden.nl/

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Harm » di mei 05, 2009 12:42 pm

mattie schreef:en te bedenken dat ze afgelopen jaar ook voorronde cl hebben gespeeld en 17 mei de finale van de Amstelcup nog moeten spelen.. Dit team heeft de meeste wedstrijden in de Eredivisie gespeeld en dan netjes 2e worden... Gefeliciteerd.
Volgens mij heeft ieder team evenveel wedstrijden in de Eredivisie gespeeld... :smallgrin.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door GangstaRiB » di mei 05, 2009 12:56 pm

Tsja.... Twente raakt Wielaert kwijt en komt met Wisgerhof op de proppen en de machine blijft gewoon lopen. Dat zit echt een stuk beter in elkaar daaro.

Gesloten