PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman » ma mar 12, 2007 7:47 pm

Thomas schreef:Baseman?
Ik zal binnenkort wel eens zoeken, als ik tijd heb. Het kan zijn dat mijn geheugen me in de steek heeft gelaten, maar daar komen we wel achter :D
Nihad schreef:Ajax heeft dan een gemakkelijk programma (al weet je het met Ajax nooit)

PSV moet naar Nijmegen en Breda en krijgt Twente nog thuis.
Het programma zegt weinig...Excelsior bijv. is geen moeilijke tegenstander, maar PSV en Ajax spelen er allebei gelijk tegen. Twente was thuis nog ongeslagen, maar Ajax rolt er overheen. We zien het vanzelf !

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » ma mar 12, 2007 7:49 pm

Twente lijkt me niet zoveel meer. Ik heb het gevoel dat ze na het verlies tegen ons een beetje 'gebroken' zijn...Maar misschien heb ik het fout.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

jabu

Bericht door jabu » ma mar 12, 2007 9:00 pm

Ze hebben na de nederlaag tegen Ajax nog geen wedstrijd gespeeld. Dus hoe je nu kan weten dat hierdoor 'gebroken' zijn?

Frank

Bericht door Frank » ma mar 12, 2007 9:14 pm

Seizoen lijkt voorbij voor Alex

Onderzoek in het St. Anna-ziekenhuis heeft uitgewezen dat Alex zijn hamstring inderdaad deels gescheurd heeft. De spier aan de achterkant van het dijbeen vergt een herstelperiode van minimaal zes weken. Alleen indien PSV nog play-offs zou moeten spelen of in de halve finale van de Champions league komt zou Alex eventueel nog in actie kunnen komen.

Het zou dus kunnen dat de Braziliaan inmiddels zijn laatste officiele wedstrijd voor PSV heeft afgewerkt.
Bron: PN

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mar 12, 2007 9:22 pm

Ik hoop voor Alex dat hij de playoffs nog haalt. :hypocrite: :D

Toppie

Bericht door Toppie » ma mar 12, 2007 9:24 pm

Thomas schreef:Ik hoop voor Alex dat hij de playoffs nog haalt. :hypocrite: :D
P$v is/wordt dit jaar verdient kampioen, daarvoor was het bij Ajax te wisselvallig dit seizoen ;)

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma mar 12, 2007 9:24 pm

Sneu voor PSV en Alex. Denk dat dit zeker gevolgen gaat hebben voor de prestaties.

jabu

Bericht door jabu » ma mar 12, 2007 9:28 pm

Zeker voor de prestaties in de CL. De voorsprong in de HCE zal groot genoeg voor PSV zijn.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di mar 13, 2007 3:28 pm

Zondag wordt beslissend, wint PSV of blijft het gelijk dan is het over, Maar verliest PSV heeft Ajax nog maar een gaatje van vijf te overbruggen. Ik zie PSV dat nog wel verspelen. Maar Ajax moet dan wel alles gaan winnen.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

999

Bericht door 999 » di mar 13, 2007 3:43 pm

Psv heeft Braamhaar ...
Blij met de punten ...

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di mar 13, 2007 3:48 pm

:sad: moet je nu echt alles verpesten :sad:

;)

wimpey

Bericht door wimpey » di mar 13, 2007 6:43 pm

Frank schreef: Het zou dus kunnen dat de Braziliaan inmiddels zijn laatste officiele wedstrijd voor PSV heeft afgewerkt.
[/quote]

Dat laatste zit er in. Ik las in de Daily Mail van jl. vrijdag dat Chelsea Alex voor $1 (dus 1 lullige dollar) van PSV kan overnemen. Ik bied ome Roman het dubbele en stal 'm bij Ajax volgend seizoen! :cheer:

Leuk presentje voor de nieuwe trainer. ;)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mar 13, 2007 7:11 pm

Ze hebben na de nederlaag tegen Ajax nog geen wedstrijd gespeeld. Dus hoe je nu kan weten dat hierdoor 'gebroken' zijn?
Lees mn post dan beter...Ik heb het over een gevoel...Ik constateer niks.

Frank

Bericht door Frank » di mar 13, 2007 8:11 pm

Ik neem aan dat Jabu bedoelt waar dat gevoel van jou op gebaseerd is... ;)

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mar 13, 2007 9:52 pm

Het is maar een 'gut feeling'...Niet alles hoeft wetenschappelijk bewezen te worden he... ;)

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di mar 13, 2007 10:29 pm

Gut = duits voor goed, het geeft mij ook wel een goed gevoel. ;)

jabu

Bericht door jabu » wo mar 14, 2007 10:47 pm

Platini wil veranderingen zien

UEFA-voorzitter Michel Platini zegt bezig te zijn met het onderzoeken van de mogelijkheden om teams uit Engeland, Spanje en Italië tegen elkaar te laten strijden om toegangsbewijzen voor de Champions League. Ook PSV moet vrezen voor de vernieuwingsdrang van de eigenzinnige preses.

Volgens de Fransman zou het voor ploegen uit de grotere competities te eenvoudig zijn om zich te kwalificeren voor het hoofdtoernooi. Vaak stuiten ploegen van naam, die als 3e of 4e eindigden in de nationale competitie, op kleine tegenstanders in de voorrondes.

Platini zegt dat het hem niet te doen is om de grotere landen tegen te werken, maar dat hij de balans enigszins wil herstellen in het kampioenenbal. “Misschien moeten clubs uit de grotere voetballanden, die sowieso met drie, vier teams vertegenwoordigd zijn, eerst tegen elkaar spelen. Ik vind het namelijk niet eerlijk dat zij tijdens de kwalificatie nooit tegen elkaar spelen, maar altijd tegen kleinere clubs.”

“Wat wij willen is een gevarieerder toernooi met meer ploegen uit andere landen. Om dat te bereiken zullen we ergens ook ploegen eruit moeten halen,” zo legde Platini verder uit. “Ik weet namelijk niet of de nummers vier uit Spanje, Engeland of Italië belangrijker zijn dan de kampioenen van landen als Polen of Denemarken.”

Mochten de veranderingen worden doorgevoerd, dan zal dit sowieso niet gebeuren voor het seizoen 2009-2010, zo verklaarde de voormalig Europees voetballer van het jaar.

Daarnaast wil Platini ook vast gaan leggen dat spelers die op huurbasis uitkomen voor een club, niet meer mogen meedoen in competities waarin de eigenlijke eigenaar van de speler zich ook bevindt.

Hiermee doelde hij met name op PSV-verdediger Alex, die momenteel met de Eindhovenaren actief is in de Champions League. Mocht PSV doordringen tot de laatste vier, dan bestaat de mogelijkheid dat Chelsea, Alex' rechtmatige eigenaar, de tegenstander is.

Volgens Chelsea zal er echter geen probleem ontstaan, omdat Alex formeel niet op huurbasis uitkomt voor PSV. De Londenaren hebben ‘slechts’ de eerste optie om hem te contracteren, zo wordt beweerd
.
voetbalzone

Harm

Bericht door Harm » wo mar 14, 2007 10:58 pm

Dus als RKC een speler huurt van PSV, dan mag RKC niet meedoen in de eredivisie?

En denkt die man werkelijk dat hij een kans van slagen heeft?

Arwin

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 10:59 pm

Die veranderingen staan me wel aan, want het is een stap terug naar hoe het was, meer een 'kampioenenbal'. Natuurlijk niet helemaal zoals vroeger en zo zal het ook wel niet meer worden, maar als Engeland, Spanje en Italie nou eens drie clubs mogen inschrijven inplaats van vier, kun je inderdaad alweer kampioenen uit drie landen extra een toegangsbewijs tot de CL geven.

Moeten ze in die toplanden tenminste ook nog eens hun best doen om de CL te halen.

Arwin

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 11:01 pm

Harm schreef:Dus als RKC een speler huurt van PSV, dan mag RKC niet meedoen in de eredivisie?

En denkt die man werkelijk dat hij een kans van slagen heeft?
Een legale huurconstructie zal hij inderdaad niet kunnen veranderen nee. Clubs kunnen zelf afspreken of een speler mee mag doen tegen de eigenaar van de speler of niet. Het huren van een speler is niet verboden.

Hij had beter gewoon kunnen stellen dat hij vage constructies zoals die met Alex en het feit dat rijke Russen belangen hebben in meerdere clubs in dezelfde competitie, wil aanpakken, want dat bedoelt hij denk ik.

Harm

Bericht door Harm » wo mar 14, 2007 11:04 pm

Ik had het misschien iets te snel gelezen, maar als ik de regel nog een keer lees, dan houdt het dus in dat je geen spelers meer aan clubs in eigen land mag verhuren. Lijkt me niet goed voor de doorstroming van de jeugd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 14, 2007 11:05 pm

Dat hoop ik. Het enige wat ik opzich wel een reële oplossing vind is dat de gehuurde spelers niet mee mogen doen tegen de club waar ze onder contract staan.

Arwin

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 11:07 pm

Harm schreef:Ik had het misschien iets te snel gelezen, maar als ik de regel nog een keer lees, dan houdt het dus in dat je geen spelers meer aan clubs in eigen land mag verhuren. Lijkt me niet goed voor de doorstroming van de jeugd.
Precies, zoals hij het daar stelt, of het artikel in ieder geval, zou dat niet meer mogen. Dat is dus niet haalbaar. Wat mij betreft hoeft dat ook in de CL helemaal niet te gebeuren. Als er maar duidelijk is welke speler van wie is en in welke verschillende clubs een eigenaar belangen heeft.

Harm

Bericht door Harm » wo mar 14, 2007 11:09 pm

Thomas schreef:Dat hoop ik. Het enige wat ik opzich wel een reële oplossing vind is dat de gehuurde spelers niet mee mogen doen tegen de club waar ze onder contract staan.
Maar dat is in mijn ogen juist weer competitievervalsing.

Arwin

Bericht door Arwin » wo mar 14, 2007 11:10 pm

Thomas schreef:Dat hoop ik. Het enige wat ik opzich wel een reële oplossing vind is dat de gehuurde spelers niet mee mogen doen tegen de club waar ze onder contract staan.
Dat is iets wat soms ook al gebeurt, clubs zijn namelijk vrij dit af te spreken wanneer ze een speler verhuren aan een andere club. Wat mij betreft blijft dit de vrijheid van de club en geen verplichting.

Als een team als RKC bijvoorbeeld een jaar een speler gehuurd heeft en daarvoor dus betaald, kan dat een belangrijke speler zijn voor het team. Wanneer die dan in de wedstrijden tegen zijn eigenlijke club niet mee mag doen is dat team gehandicapt, wat hen punten kan kosten en het andere team makkelijker punten op kan leveren.

Terwijl je op basis van de huurconstructie gewoon het recht hebt die speler op te stellen tijdens de huurperiode.

Gesloten