PSV
De vacature hoeft intern helemaal niet opgevuld te worden. PSV moet gewoon de hoofdprijs vragen (die toch niet betaald wordt). Over een maandje komt Ooijer vanzelf smeken om weer te mogen spelen aangezien hij zijn plek in Oranje niet kwijt wil raken.
En het is volgens mij te laat om nu nog een arbitragezaak aan te spannen.
En het is volgens mij te laat om nu nog een arbitragezaak aan te spannen.
Ye' Mighty Oak schreef:De vacature hoeft intern helemaal niet opgevuld te worden. PSV moet gewoon de hoofdprijs vragen (die toch niet betaald wordt). Over een maandje komt Ooijer vanzelf smeken om weer te mogen spelen aangezien hij zijn plek in Oranje niet kwijt wil raken.
Zulke dingen roepen supporters snel in hun verontwaardiging, dus ik begrijp je wel, maar dit lijkt me niet in het belang van PSV.
Het stinkt aan alle kanten!
Waarom niet? Ik vind dat ik het nu heel zakelijk bekijk.
Stel dat Blackburn echt niet verder wil dan 2 miljoen?
Ooijer is voor PSV veel en veel meer waard. En de financiële situatie is nu ook weer niet van dien aard dat ze afhankelijk zijn van 2 miljoen. Helemaal als je weet dat een vergelijkbare vervanger een veelvoud kost.
Ooijer is voor PSV veel en veel meer waard. En de financiële situatie is nu ook weer niet van dien aard dat ze afhankelijk zijn van 2 miljoen. Helemaal als je weet dat een vergelijkbare vervanger een veelvoud kost.
ADOoijer op weg naar arbitrage
EINDHOVEN - De gedegen zege waarmee landskampioen PSV zichzelf gisteren op gang trok (3-1 tegen NEC), ...
Jan Vennegoor of Hesselink bejubelt zijn mogelijk laatste treffer in het shirt van PSV. FOTO MILAN RINCK... stond volledig in de schaduw van het naderende vertrek van spits Jan Vennegoor of Hesselink en vooral van het tumult rond André Ooijer. De verdediger voelde zich mentaal niet in staat om te spelen en ontbrak op het appèl. Via een knalharde confrontatie tracht Ooijer zijn transfer naar Blackburn Rovers af te dwingen.
De manier waarop Ooijer zijn vertrek uit Eindhoven probeert te forceren, begint onderhand soapachtige proporties aan te nemen. De verdediger meldde zich anderhalve week geleden voor het eerst ziek. Woensdag speelde hij ‘gewoon’ met Oranje tegen Ierland, hij trainde vervolgens tweemaal bij PSV, maar het duel met NEC bleek hem gisteren toch weer te veel.
Vrijdag en zaterdag liet Ooijer zijn trainer Ronald Koeman al weten dat hij het niet kon opbrengen om tegen NEC in actie te komen. De oefenmeester verzocht Ooijer er een nachtje over te slapen, maar de speler hield ook op de wedstrijddag voet bij stuk.
Daarop werd hij door Koeman naar huis gestuurd en direct ook uit de selectie verwijderd. ,,Als je niet speelt, hoef je ook niet te trainen,’’ zei de trainer stuurs.
Daarmee is de ‘affaire Ooijer’ in een volgend hoofdstuk beland. Helemaal nieuw is het niet dat een speler in de Nederlandse competitie min of meer weigert om te spelen. Hatem Trabelsi zat in zijn Ajax-tijd ooit een half jaartje thuis op de bank en ook het vertrek van Frank en Ronald de Boer uit Amsterdam werd ingeleid door een wedstrijdloze periode. Overigens werden al deze spelers door de arbitragecommissie van de KNVB in het ongelijk gesteld.
Het ziet ernaar uit, dat ook André Ooijer en PSV op weg zijn naar een arbitragezaak, vaak het laatste middel van een speler om onder zijn lopende overeenkomst uit te komen. Ooijer heeft in zijn contract (dat nog een jaar doorloopt) een vaste transfersom van vijf miljoen staan. De speler en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens putten echter hoop uit het feit dat Ooijer vorig seizoen voor anderhalf miljoen euro naar Schalke 04 mocht vertrekken.
Beide partijen staan voorlopig lijnrecht over elkaar. Technisch manager Stan Valckx merkte gisteren op, dat Ooijer met de dag stelliger is in zijn wens uit Eindhoven te vertrekken. Aan de andere kant peinst PSV er niet over om een van zijn sleutelspelers ver onder de prijs te verkopen.
,,Spelers hebben meer macht dan clubs,’’ aldus Valckx. ,,André zegt dat hij erg teleurgesteld is in PSV. Het mag duidelijk zijn, dat PSV ondertussen ook erg teleurgesteld is in André. Ik hoor alleen maar klachten over die clausule, maar ik hoor niemand over het salaris wat daar tegenover staat.’’ Vandaag buigt de clubleiding van de landskampioen zich over de straf die het over Ooijer zal uitspreken.
Waarschijnlijk kan de international een forse boete tegemoet zien, het leek Valckx niet zinvol om Ooijer te veroordelen tot een verblijf bij de selectie van Jong PSV. ,,Ik heb geregeld contact met André. Wij hebben duidelijk gemaakt, dat dit consequenties zal hebben. André heeft aangegeven, dat hij die zal accepteren.’’ Een nieuwe lijmpoging werd gisteren door zowel Koeman als Valckx uitgesloten. Zo ver komt het alleen als Ooijer na 31 augustus – de dag waarop de transfermarkt sluit – nog niet is verkocht. Afgelopen woensdag was er voor het laatst contact tussen PSV en Blackburn Rovers en dat gaf volgens de technisch manager niet veel hoop op een spoedig akkoord.
Behalve Ooijer dreigt PSV spits Jan Vennegoor of Hesselink kwijt te raken. De Eindhovenaren zijn het zo goed als eens met Celtic over de voorwaarden van een transfer naar Schotland. Vennegoor of Hesselink heeft wel oren naar Celtic, maar moet zelf nog overeenstemming bereiken.
Trainer Ronald Koeman nam gisteren alvast een voorschot op het vertrek van de lange aanvaller, voor wie PSV hoe dan ook een vervanger wil aantrekken. Koeman haalde Vennegoor of Hesselink na vijf kwartier naar de kant. ,,Het was niet een echte applauswissel,’’ zei Koeman. ,,Maar we weten wel, dat het volgende week allemaal anders kan zijn.’’
Harm, wij hebben ervaring met dit soort zaken. Je houdt een speler aan zijn contract, wint zelfs de arbitragezaak, en uiteindelijk houd je er met hem iemand aan over die een zesje wel goed genoeg vindt en niet meer zo presteert als vroeger. Zie De Boertjes, zie Trabelsi.
Voor Ooijer is boek dicht. Dat is zuur voor PSV, maar een feit.
- Henk de Gier
- Contacteer:
is Ooijer een jaartje in het tweede ook meer waard dan 2 miljoen?Ye' Mighty Oak schreef:Waarom niet? Ik vind dat ik het nu heel zakelijk bekijk.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
- Henk de Gier
- Contacteer:
Natuurlijk, dat snap ik ook wel.
Maar als hij zich door zo'n zaakwaarnemer op laat naaien, dan moet hij maar voelen. En als Lens zoveel opheeft met zijn speler, dan geeft hij zijn bonus toch ook gewoon op?
Ik zou dat trouwens wel een mooie deal vinden. Ooijer voor 2 miljoen naar Blackburn. Ooijer krijgt maximaal 3 miljoen bruto salaris en geen tekengeld en ook Lens ontvangt geen commissie. Dan mag Ooijer van mij morgen weg. :yes:
Maar als hij zich door zo'n zaakwaarnemer op laat naaien, dan moet hij maar voelen. En als Lens zoveel opheeft met zijn speler, dan geeft hij zijn bonus toch ook gewoon op?
Ik zou dat trouwens wel een mooie deal vinden. Ooijer voor 2 miljoen naar Blackburn. Ooijer krijgt maximaal 3 miljoen bruto salaris en geen tekengeld en ook Lens ontvangt geen commissie. Dan mag Ooijer van mij morgen weg. :yes:
- Henk de Gier
- Contacteer:
- Alaindebanaan
Volgens mij werd nu op Talpa gezegd vanavond dat Portsmouth nu ook genoemd wordt en dat die wel 3 miljoen wilden betalen wat blijkbaar voor PSV acceptabel zou zijn (werd gesuggereerd.....)Ye' Mighty Oak schreef:Waarom niet? Ik vind dat ik het nu heel zakelijk bekijk.
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."
3 miljoen pond zelfs, volgens Van Gelder.Alaindebanaan schreef:Volgens mij werd nu op Talpa gezegd vanavond dat Portsmouth nu ook genoemd wordt en dat die wel 3 miljoen wilden betalen wat blijkbaar voor PSV acceptabel zou zijn (werd gesuggereerd.....)Ye' Mighty Oak schreef:Waarom niet? Ik vind dat ik het nu heel zakelijk bekijk.
- Alaindebanaan
- Henk de Gier
- Contacteer:
Brigitte Bardot? Barbara Barend? En waarom zouden die gefokt moeten worden?joey schreef:Misschien beweert PSV dat om BB op te fokken. Beproefde methode.
Portsmouth heeft geld genoeg, nu die Rus er zit en z'n kapitaal in de bodemloze put die profvoetbal heet wil storten.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006
Jöhnk, 29 mei 2006
BB staat voor Blackburn, Henk. ;)
Oh Harrum....Alaindebanaan schreef:Volgens mij werd nu op Talpa gezegd vanavond dat Portsmouth nu ook genoemd wordt en dat die wel 3 miljoen wilden betalen wat blijkbaar voor PSV acceptabel zou zijn (werd gesuggereerd.....)
Thomas schreef:Dat denk ik ook. Ik zat te denken aan 3 miljoen
Ye' Mighty Oak schreef:Oh, als de almachtige Thomas aan een bedrag denkt, dan zal dat het wel worden :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Kneel down, mofo :evil: :DThomas schreef:Ik denk niet dat Blackburn en PSV er uit komen. Maar er zal wel een andere club langs komen waar Ooijer ook heen wil. :xyxthumbs:
Vennegoor vandaag richting Schotland
door onze Telesportredactie
eindhoven - Jan Vennegoor of Hesselink meldt zich vandaag met zijn vader in Glasgow voor de afrondende gesprekken met Celtic. In Schotland ligt een vierjarig contract voor de spits klaar. PSV heeft zelf sinds afgelopen donderdag een akkoord met de Schotse club (transfersom circa vijf miljoen euro) en is intussen al volop op zoek naar een opvolger.
Ook Bolton Wanderers hoopt nog op Vennegoor. Een delegatie van Bolton was bij de wedstrijd tegen NEC om te onderhandelen. De Engelse club wil zowel PSV als de speler meer betalen, maar Vennegoor heeft voor Celtic gekozen. " Ik vind Celtic een mooie club, ook omdat ze Champions League spelen", aldus Vennegoor of Hesselink.
- Cluijffert
Ach, je bent geen uitzondering op de gemiddelde opportunistische supporter.Baseman schreef:Ik kan eigenlijk niet zo lachen om de trieste chantage van Ooijer :nooo:
PS: Ooijer heeft nu ook weer bullshit verkocht aan Talpa, PSV zou het eerdere contractaanbod ingetrokken hebben :pukey:
Psv heeft de zaken niet zo netjes gespeeld, terugkomen op beloftes en Ooijer speelt het dientengevolge ook niet netjes, zoals de meeste werknemers zich ziekmelden als ze het idee hebben dat ze niet gewaardeerd worden of een grote kans ontnomen wordt.
- Henk de Gier
- Contacteer:
Baseman, Ooijer speelt al acht jaar bij jullie. Welke indruk heb je in die acht jaar van hem gekregen? Is hij een zielig figuur? Een opportunist die alleen aan zichzelf denkt en geen loyaliteit kent tegenover PSV?Baseman schreef:In dat voetbalprogramma van Talpa om 23.00u zei Humberto dat hij contact had gehad met Ooijer, waarna Ooijer hem die leugens vertelde.
Ooijer is een zielig figuur geworden, hoe eerder hij weg is hoe beter :pukey:
En dat van iemand die 8 jaar bij de club speelt :nooo:
Zou er toch, héél misschien, meer aan de hand kunnen zijn? Die Westerhof is tenslotte niet in zijn eerste leugen gestikt.
:yes:Izmailov schreef:Hmm een contractaanbieding dat wordt ingetrokken....... Flashback!!
Parcye (een oudgediende) schrijft op PN:
Een transfer geblokkeerd, een aanbieding ingetrokken; als dat het geval is kan ik me wel voorstellen dat Ooijer afknapt op PSV.Ooijer: Heb zojuist vernomen dat PSV zijn contract heeft ingetrokken omdat Ooijer bleef wachten met tekenen en PSV niet 'eeuwig' een aanbieding uit wil hebben staan. Ooijer heeft van moment van uitgeven van contract tot intrekken nooit concreet laten weten of hij akkoord ging alleen dat hij inprinciepe wel zou willen verlengen.
VoH: VoH schijnt zelf totaal niet zeker te zijn van een overgang naar Celtic en wil misschien vragen wat PSV hem wil bieden tot 2009 of 2010.
Aankopen: PSV heeft de spits al op het oog en lijkt er wellicht zowiezo voor te gaan als Ooijer wordt verkocht.
Met Addo, Da Costa en De Bock denkt Koeman genoeg in de selectie te hebben om Ooijer te doen vergeten.
Verder schijnt Dalmat van Bergen (niet het noorse Brann) in de smaak te vallen bij de scout die Belgie volgt voor PSV.
Over de heilige Elleboog het volgende:
Daily RecordDUTCH ACE'S £1M SNAG FOR CELTS
PSV give green light for deal but Bhoys face Jan cash demand
CELTIC have been given the green light to open contract talks with Dutch striker Jan Vennegoor of Hesselink.
But they may have to pay him £1million up front to push the transfer through.
Hesselink is expected to sit down with Parkhead chief executive Peter Lawwell within the next 24 hours after a price of around £5million was agreed between Scotland's champions and PSV Eindhoven.
The 28-year-old - a member of Holland's World Cup squad - bowed out by scoring for his club in a 3-1 win over NEC Nijmegen yesterday.
He admitted afterwards that he is now set to open talks with Celtic.
But Record Sport understands talks are likely to be complex because of a clause in the striker's PSV contract that entitles him to a £1m payout should he be sold to another club.
The golden handshake was blamed for scuppering Hesselink's proposed move to Porto earlier this summer. Back then PSV were demanding 8million euros because the onus was on them to pay the golden goodbye.
The Dutch club have now slashed the price to strike a deal worth 6.5m euros with Celtic.
They insist it is now Celtic's problem to satisfy Hesselink's cash demands.
But it remains to be seen if the player will hold out for his king's ransom or if Celtic would be willing to pay him so much up front on top of wages likely to be around £30,000 a week.
PSV chairman Rob Westerhof said: "We have agreed our side of the deal with Celtic. It is now up to them to negotiate with Jan.
"We are already looking for his successor because we realise we could lose him to Celtic this week."
Hesselink - a one-time target of Dick Advocaat during his time as Rangers manager - waved goodbye to PSV supporters as he was replaced in the second half of yesterday's curtain-raiser to theDutch season. He said: "I can confirm I will be speaking to
Celtic and I'm excited about it because they are such a big club.
"But there is still some talking to be done. I don't want to go into details but it's not cut and dried yet."
Celtic have been monitoring Hesselink's situation for weeks behind the scenes even when it appeared the Dutch international had all but clinched his move to Porto.
They opened talks with Hesselink's father, who doubles up as his agent when PSV arrived in England as part of the pre-season campaign last month.
Boss Gordon Strachan views the huge striker as a more mobile and younger version of John Hartson who left Parkhead for West Brom in a £500,000 deal.
Former Porto boss Co Adrianse rated Hesselink so highly that he quit his position with the Portuguese big guns over their failure to sign the player up.