NEC 2009-2010
Re: NEC 2009-2010
Rechtshalf is geen verkeerde positie voor hem. Wie speelt daar op het moment? Of Lorenzo Davids eruit gooien en Goossens linkshalf, Sarpong op 10.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Fejzullahu staat daar ook...
De man op 10 is Schöne, maar ja... Ben persoonlijk ook wel gecharmeerd van Goossens daaroh...dus ik ben benieuwd...
De man op 10 is Schöne, maar ja... Ben persoonlijk ook wel gecharmeerd van Goossens daaroh...dus ik ben benieuwd...
Schöne ligt er geloof ik uit tot aan het einde van het seizoen. Op de plek van Radomski kan ie wel spelen, als rechtshalf dus.
- Ramona
Dit wordt net gepost door een nieuw lid op het NECforum... :)
AFCA schreef:Hallo mensen,
Jullie hebben er echt een topper bij, na Goossens en nu Sarpong. Dit waren ooit de "twee grootste talenten" van Ajax.. Bij beide ging hun loopbaan niet in een mooie rechte lijn omhoog. Maar Goossens is nu bezig om weer de speler te worden die we ooit in hem zagen en hopelijk gaat Sarpong dat ook waar maken en gaan jullie daar nu van profiteren. Sarpong is idd een middenvelder, een speler die veel met een bal kan,alleen in zijn kop zit het denk niet altijd even goed. misschien ook de druk die bij ons achterlijk groot is. Hij moet wat meer Team gericht leren denken, hij wil en doet te veel alleen,misschien nu in een andere omgeving en met jullie trainer dat hij dat nu gaat in zin. Jullie zoude nu het 4-2-3-1 (Oranje ) systeem kunnen gaan spelen, zou me niks verbazen als Vloet dat ook van plan is..... Maar goed dat kunnen jullie veel beter beoordelen dan ikzelf.
Maar als ik zo vrij mag zijn.....-
--------------------------Vlemincks-------------------
---------Saidi-----------Goossens---------Sarpong---------
------------------Davids----------??????------------
----El Akchaoui--------Zomer---------VanEijden---------Burgzorg-
----------------------------Babos----------------------------------
Je zou er bang van worden :biggrin: (prima elftal toch)
Zie jullie de 27ste..
Maar dan ligt Fejzullahu uit het elftal. Op die overgebleven controlerende positie is er plaats voor alleen nog Sibum of Radomski. Ik zou Lorenzo Davids eruit wippen. Wel een harde werkende waterdrager met een groot loopvermogen, maar het houdt verder niet over. Ik zou Sarpong op tien zetten en Goossens op linkshalf. Ben benieuwd hoe Vloet het gaat neerzetten.
- Ramona
Geen Davids eruit wat mij betreft... te belangrijk voor 't team; belangrijker dan Fejzullahu...die nog niet gebracht heeft, maar wat er volgens mij wel zit aan te komen...
Sibum is gewoon basis...
Moeilijk... Gelukkig ben ik geen trainert...
Sibum is gewoon basis...
Moeilijk... Gelukkig ben ik geen trainert...

- Dr. Living Stoned
- Founding Father
maar je ogen zijn dan wel een stuk mooier
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing
Ik weet het eigenlijk niet waarom ze hem gehaald hebben. Weet ook echt niet op wat voor positie hij het best tot zijn recht komt. Ik dacht dat het een vleugelspeler was.
We zullen zien. Davids is een poetser, soort vd Doelen, alleen Davids wil te veel wat hij niet kan. Als hij ook maar ergens in de buurt van de goal komt weet je dat hij de bal kwijt gaat raken of er iets vreemds mee gaat doen. Jammer... dat moet hij gewoon niet doen.
Bal afpakken en afspelen. Veel meer moettie gewoon niet doen. Daar issie goed in.
Ik vind overigens nog steeds dat NEC tekort heeft aan goede verdedigers. Wellenberg en V Eijden zijn echt (nog) niet goed genoeg. Daar moet zeker wat bij, anders zie ik het echt niet goedkomen.
edit: Ik lees ook overal dat Sarpong voor de vleugels is gehaald... ipv saidi.
We zullen zien. Davids is een poetser, soort vd Doelen, alleen Davids wil te veel wat hij niet kan. Als hij ook maar ergens in de buurt van de goal komt weet je dat hij de bal kwijt gaat raken of er iets vreemds mee gaat doen. Jammer... dat moet hij gewoon niet doen.
Bal afpakken en afspelen. Veel meer moettie gewoon niet doen. Daar issie goed in.
Ik vind overigens nog steeds dat NEC tekort heeft aan goede verdedigers. Wellenberg en V Eijden zijn echt (nog) niet goed genoeg. Daar moet zeker wat bij, anders zie ik het echt niet goedkomen.
edit: Ik lees ook overal dat Sarpong voor de vleugels is gehaald... ipv saidi.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Als NEC Sarpong op de vleugels gaat gebruiken ga ik janken. DIE JONGEN IS EEN MIDDENVELDER!!!
Waarom gebruikt iedereen hem opeens als vleugelspeler? Om vervolgens Goossens (een linksbuiten) op 10 te zetten. Mogguh.
Waarom gebruikt iedereen hem opeens als vleugelspeler? Om vervolgens Goossens (een linksbuiten) op 10 te zetten. Mogguh.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Goossens doet het op 10 prima, vind ik.
NEC is er altijd goed in talenten van mensen te verprutsen. Da's nix nieuws.
NEC is er altijd goed in talenten van mensen te verprutsen. Da's nix nieuws.
- Ramona
NEC mikt op meer versterking
zat. 2 januari 2010
NEC hoopt de selectie voor de start van de tweede seizoenshelft verder te versterken. De Nijmegenaren zijn na de komst van Ajax-middenvelder Jeffrey Sarpong op zoek naar nog één of twee aanwinsten.
„Grofweg gezegd trachten we voor iedere linie een versterking te halen”, geeft technisch directeur Carlos Aalbers aan. „Maar we willen alleen spelers halen die een directe meerwaarde voor de selectie zijn. En het moet ook nog eens betaalbaar zijn. We zullen daar dus creatief in moeten zijn.”
Eenzelfde constructie als bij Sarpong is volgens Aalbers een goede optie om ‘ interessante spelers’ naar Nijmegen te halen. NEC huurt de 21-jarige aanvallende middenvelder voor de rest van het seizoen van Ajax. De Nijmeegse club heeft tevens een optie tot koop bedongen.
Sarpong is in eerste instantie gehaald als extra kracht voor de voorhoede, waarbij hij zich moet richten op de flanken. Maar de voormalig jeugdinternational kan ook prima als aanvallende middenvelder uit de voeten.
Bron: De Gelderlander
- Ramona
NEC op trainingskamp zonder Schöne
zat. 2 januari 2010
Zo, de olliebollen zijn naar binnen gewerkt en het vuurwerk is verschoten. Hoogste tijd om ons weer op het voetbal te concentreren en ons op te maken voor de tweede helft van het seizoen. Als voorbeiding zal NEC op trainingskamp gaan naar Estepona in Zuid-Spanje. Het is overigens niet de eerste keer dat NEC een trainingskamp in Estepona belegt.
Carlos Aalbers hoopt dit weekeinde uitsluitsel te krijgen van twee tegenstanders voor een oefenwedstrijd tijdens het trainingskamp, zo meldt De Gelderlander. „We gaan waarschijnlijk twee duels spelen, daar hebben we nu een principe-afspraak over. We spelen er eentje op zaterdag en één op dinsdag. De mensen die daar definitief het ja-woord voor moeten geven, waren afgelopen week echter op vakantie. Maar ik heb goede hoop dat het een dezer dagen rond komt”, zegt Aalbers, die de namen van de tegenstanders nog niet wilde prijsgeven.
NEC vertrekt zonder Lasse Schöne naar Spanje. Voor de langdurig geblesseerde middenvelder (afgescheurde voorste kruisband van de linkerknie) komt de reis nog te vroeg. Als de rest op pad is, vervolgt de Deense spelmaker zijn revalidatieprogramma in Zeist. „De faciliteiten zijn voor Lasse in Zeist gewoon beter dan in Spanje, dan is het niet handig om hem mee te nemen”, legt Aalbers uit. „Mark Otten gaat wel mee naar Spanje. Hij is klaar met het traject in Zeist en vervolgt zijn revalidatie bij NEC.”
Behalve Schöne blijft ook Moestafa El Kabir thuis. De buitenspeler, die begin november naar de beloftenselectie was teruggezet, maakt nog steeds geen deel uit van de hoofdmacht van de Nijmeegse eredivionist. „Maandag praten we over zijn situatie. Dan hebben we ook een gesprek over Tshibamba. Mogelijk dat er dan ook meer duidelijkheid komt over hem”, vertelt Aalbers.
Tshibamba traint al een maand voor zichzelf, nadat hij als huurling van FC Oss uit de selectie was gezet en werd teruggestuurd naar NEC. Zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk en NEC hebben al een aantal gesprekken gevoerd.
Een opvallende kracht die volgende week wel meegaat naar Estepona is uiteraard aanwinst Jeffrey Sarpong. NEC en Ajax kwamen op de laatste dag van 2009 een huuroverkomst van een half seizoen overeen, waarbij de Nijmegenaren een optie tot koop hebben bedongen. „Hij is een speler met potentie. Hij voetbalde niet zo lang geleden nog in Oranje onder twintig en hij zat al een tijdje in de selectie van Ajax. Hij heeft het voor zijn ontwikkeling nodig eens tien, twintig wedstrijden te spelen. Qua niveau kan hij het aan, nu is het aan hem om het te bewijzen”, aldus Aalbers.
De 21-jarige Sarpong debuteerde in 2005 al in de hoofdmacht van de Amsterdammers. Dit seizoen speelde hij geen enkele competitiewedstrijd voor Ajax.
Op 17 januari, om 12.30, trappen we meteen lekker af in De Goffert met De Derby (mits het veld deze keer wel bespeelbaar is)!
Bron: http://www.detrouwehonden.nl/
PSV wil Fräser niet naar NEC laten gaan
Geplaatst op: 04-01-10 om: 09:56 door:Door: Steven
PSV is niet van plan om jeugdtrainer Henk Fräser zonder slag of stoot te laten vertrekken naar NEC, waar hij aan het werk kan als assistent van hoofdcoach Wiljan Vloet. De Nijmeegse club probeert PSV vandaag toch nog op andere gedachten te brengen. Dat meldt het AD maandag.
Henk Fräser heeft in Eindhoven nog een contract tot de zomer van 2011 en algemeen directeur Jan Reker benadrukt dat PSV hem niet kwijt wil. ''Dat hebben we NEC ook te kennen gegeven. Ik heb begrepen dat ze weer zullen bellen.''
Dat gebeurt maandag. ''Het is duidelijk dat Henk graag naar NEC wil komen,'' zegt technisch directeur Carlos Aalbers van de Nijmeegse club. ''Het is voor hem zeker een positieverbetering, ook in financieel opzicht. Ik heb respect voor het feit dat PSV hem graag wil houden en op dit moment is het te vroeg om aan iets als een arbitragezaak te denken. Ik ben daar ook geen voorstander van. Er is nog een kans dat we er op een normale manier uitkomen.''
Bron: AD.nl
- Ramona
Ron de Groot moet stappie terug doen?
Zal wel iets met zijn hart/ gezondheid te maken hebben ofzo?
Ik weet het ook niet... zou vreemd zijn als hij nu gewoon ineens wegmoet van meneer de blaaskaak/ trainer. Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.
Ik weet het ook niet... zou vreemd zijn als hij nu gewoon ineens wegmoet van meneer de blaaskaak/ trainer. Kan ik me eerlijk gezegd niet voorstellen.
- Ramona
Misschien 2 assistenten?
http://www.detrouwehonden.nl/
Jong NEC bekert op 25 januari tegen Jong Ajax
maa. 4 januari 2010
De mannen van Jack de Gier zullen op maandagavond 25 januari om half 7 thuis spelen tegen Jong Ajax. Het duel in de kwartfinale van de beker wordt gespeeld bij De Eendracht. Waarschijnlijk speelt het eerste twee dagen later op woensdag 27 januari in de ArenA om een plek in de halve finale van de beker ook tegen Ajax. Deze laatste datum is overigens nog niet officieel bevestigd door NEC. Informatie over de (trein)combi zal waarschijnlijk later deze week of begin volgende week bekend worden.
Dus mocht je maandagavond de 25e niets te doen hebben dan ben je op de Eendracht welkom om de mannen van Jack de Gier naar de halve finale van de beker te schreeuwen! Toegang is zoals altijd gratis.
Jong NEC met Moestafa El Kabir op 25 januari tegen Jong Ajax
http://www.detrouwehonden.nl/
- Ramona
De stijl van NEC past bij mij
din. 5 januari 2010
Na een leven lang Ajax is Jeffrey Sarpong een andere weg ingeslagen. De huurling kijkt uit naar zijn tijd bij NEC. Hij wil zich bewijzen in de eredivisie.
Jeffrey Sarpong moest wel lachen toen hij hoorde welk rugnummer hij zou krijgen. „Negen, normaal toch meer iets voor een centrumspits. Toen ik de spullen met nummer negen kreeg, dacht ik nog: ‘dit is zeker alleen voor vandaag’. Maar niet dus”, zegt de Amsterdammer met een glimlach. De uitleg maakte meteen veel goed. Zo midden in het seizoen valt er voor een nieuwkomer natuurlijk niet zo veel te kiezen, de meeste nummers zijn immers al bezet. „ Ik had ook een veel hoger rugnummer kunnen krijgen, ergens in de dertig of zo. Maar dat vonden ze bij NEC niet zo geschikt voor mij”, weet de 21- jarige Ajax-huurling.
Het is precies de waardering waar hij naar zocht, een rugnummer dat past bij een basisspeler. Sarpong is namelijk lang genoeg ‘een talent’ geweest. Hij maakte op 17- jarige leeftijd al zijn debuut in het eerste van Ajax, onder trainer Danny Blind was dat nog. Maar in de seizoenen erna kwam hij vervolgens in totaal tot slechts twintig competitieduels. „Vorig seizoen onder Marco van Basten heb ik een aantal wedstrijden gespeeld, maar dit jaar koos de trainer (Martin Jol, red.) weer voor anderen”, legt Sarpong uit.
„ Op een gegeven moment heb je wel door dat het er niet zo rooskleurig uit ziet en daarop heb ik aangegeven dat ik in de winterstop graag verhuurd wilde worden.” Sarpong heeft er ontzettend veel zin in. Hij zegt het een paar keer. En ook vader George, die de eerste training van zijn zoon in Nijmegen kwam bekijken, knikt. „ Jeffrey wil heel graag in de eredivisie laten zien wat hij kan”, weet pa. Zijn zoon zegt snel op zoek naar woonruimte te gaan in Nijmegen. Hij kent de stad al wel een beetje van de Vierdaagse, die zijn vader al eens heeft gelopen. Sarpong weet waarom hij Ajax en Amsterdam - tijdelijk - achterlaat. Het is een weloverwogen besluit.
„Ik wil een nieuw begin maken”, zegt de tweebenige, aanvallend ingestelde middenvelder. „ Ik heb mijn hele leven voor Ajax gevoetbald, op een paar maanden als pupil bij Abcoude na. Toen ik zeven was, kwam ik bij Ajax en ik ben er altijd gebleven. Maar op een gegeven moment moet je voor jezelf kiezen. Ik maak deze stap voor mijn eigen ontwikkeling. Het verlangen, de drive, om geregeld aan de bak te kunnen en het op het hoogste niveau te mogen laten zien. Dit seizoen heb ik alleen maar in het tweede gevoetbald. Daar was ik wel klaar.”
Drie eredivisieclubs toonden interesse. NEC volgde hem al maanden intensief en was het meest slagvaardig. „Mensen van NEC zijn vanaf het begin enthousiast geweest”, zegt de voormalig jeugdinternational met Ghanese roots oom John was international van Ghana. „Die enthousiaste indruk kreeg ik vandaag ook weer. Een fijne club. Ik denk dat de stijl van NEC bij mij past, met veel creatieve spelers. Durf aan de bal, het spel maken. Dat wil ik ook. En ook het gesprek dat ik met trainer Wiljan Vloet had, gaf me een boost voor NEC te kiezen. Hij wist heel veel van me, dat gaf me veel vertrouwen. Ik kijk er echt naar uit hier te beginnen. Meteen tegen Vitesse, de derby. Dan PSV en daarna Ajax voor de beker. Leuk.”
Bron: De Gelderlander
Zou hij Pothuizen bedoelen?met veel creatieve spelers

Pothuizen houdt je wel bezig he, Wouter..
Gelukkig zijn er geen spelers van Vitesse waar ik zo van droom...
Gelukkig zijn er geen spelers van Vitesse waar ik zo van droom...

- Dr. Living Stoned
- Founding Father
hoezo hem een nare droom bezorgen? Beerens stond de week erna weer gewoon te ballen terwijl die aap van fietstas 5 wedstrijden geschorst werd.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
Wel wonderlijk dat ze El Ackhaoui gratis laten gaan. Niet dat ik hem zo'n geweldenaar vind, maar hij heeft alle wedstrijden gespeeld en vorig jaar konden Feyenoord en NEC het niet eens worden over een transfersom.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
- Daily Blind
Dat krijg je als je constant iedereen loopt te chanteren en te bedreigen binnen de spelersgroep. IN het begin lijkt het dat je iedereen in je mqacht hebt, maar soms wilt het dat nieuwe gezichten gewaarschuwd worden en niet in gaan op dit soort praktijken. En van daaruit dat meerdere spelers tegen hem gaan keren.Khraa schreef:Wel wonderlijk dat ze El Ackhaoui gratis laten gaan. Niet dat ik hem zo'n geweldenaar vind, maar hij heeft alle wedstrijden gespeeld en vorig jaar konden Feyenoord en NEC het niet eens worden over een transfersom.
Ik ben niet zo bezig met dat Vitesse tuig hoor... da's echt niet mijn ding.
Maar dat wouter veel met Pothuizen (lees: NEC) bezig is, snap ik wel. Is ook een mooie club.
Maar dat wouter veel met Pothuizen (lees: NEC) bezig is, snap ik wel. Is ook een mooie club.