FC Twente 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door LucaS » di apr 07, 2009 12:30 pm

Qua positiespel in ieder geval niet.
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » di apr 07, 2009 12:48 pm

Ik ben heel benieuwd wat al die buitenlands clubs vinden van de prijzen van Twente.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Duke » di apr 07, 2009 1:54 pm

Of Kraaij junior nu de betrouwbaarste bron is.... Ik kan hem maar zelden op een zinnige bijdrage betrappen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door joey » di apr 07, 2009 4:19 pm

Ik ook niet, maar hij beweerde het bij hoog en bij laag, want hij had mensen gesproken die erbij geweest waren, zei hij.

Zou natuurlijk niet vreemd zijn als Arnautovic Nederland zou verlaten. Hij is tenslotte geen Nederlander.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » di apr 07, 2009 4:21 pm

Hij wil blijkbaar asap weg bij Twente. Vorig jaar wilde hij zelfs naar Feyenoord.

Ik vraag me bij Kraay jr altijd af of hij wel nuchter is.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » di apr 07, 2009 6:56 pm

Tottenham wordt gelinkt met Milito en dan vind ik de link met Arnautovic voor Genoa wel weer aardig. Neemt niet weg dat een gesprek me niet zoveel zegt, hoor. Zo'n jongen is voor Ajax nog prima haalbaar imo.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Aristides » di apr 07, 2009 7:00 pm

Peter schreef:Tottenham wordt gelinkt met Milito en dan vind ik de link met Arnautovic voor Genoa wel weer aardig. Neemt niet weg dat een gesprek me niet zoveel zegt, hoor. Zo'n jongen is voor Ajax nog prima haalbaar imo.
Zeker als we weer ruim zestien miljoen willen betalen (of meer?)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » di apr 07, 2009 7:08 pm

Ajax heet bakken met geld, dus dat is het probleem inderdaad niet. De discussie over het verstandig is, is iets anders, maar met Sulejmani hebben we gezien dat we ver kunnen en willen gaan als de speler daarom roept.

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » di apr 07, 2009 7:30 pm

Peter schreef:Tottenham wordt gelinkt met Milito en dan vind ik de link met Arnautovic voor Genoa wel weer aardig. Neemt niet weg dat een gesprek me niet zoveel zegt, hoor. Zo'n jongen is voor Ajax nog prima haalbaar imo.
Jouw Roma wil die jongen naar verluid ook...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » di apr 07, 2009 7:32 pm

Totdat ze de vraagprijs horen zeker. Roma heeft geen cent te makken. :excited.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Michael_B » vr apr 24, 2009 3:22 pm

Twente heeft linksbuiten Cissé van Roda op de korrel volgens verschillende sites als Voetbalzone en Voetbalprimeur. Elia zal dus wel gaan, ik vrees naar Ajax. Ik vrees ook voor de hoofdprijs.
Face your fears and live your dreams, No Fear

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » vr apr 24, 2009 3:39 pm

De Dominee schreef:Twente heeft linksbuiten Cissé van Roda op de korrel volgens verschillende sites als Voetbalzone en Voetbalprimeur. Elia zal dus wel gaan, ik vrees naar Ajax. Ik vrees ook voor de hoofdprijs.
Villarreal en Fiorentina naar verluid ook. Elia was in gesprek met HSV, maar die club heeft ook gesproken met Marin...

Ik denk ook dat Elia naar Ajax komt.

Wat mij betreft wordt de categorie Elia, Sulejmani, Cvita niet meer voor miljoenen aangetrokken. Steek een deel van dat geld maar in de scouting. Intensiveer dat, dan haal je spelers van het niveau Elia (en beter) in de nabije toekomst voor een schijntje op i.p.v. voor 10 miljoen. Je kunt met 10 miljoen ook de gehele opleiding doorlichten, experts op dat gebied aantrekken etc etc.

Overigens is snelheid in Ajax' voorhoede natuurlijk wél welkom. Elia kan ook op meerdere aanvallende posities uit de voeten, ook prima. Hij wordt jaarlijks zienderogen beter, ook prima. Ook komt Elia als een stabiele persoonlijkheid over.

Maar 10 mio voor een speler uit die categorie is (bij nader inzien, eens mens - zelfs ik - wordt wijzer!) belachelijk. Aan VDV hing de voorbije zomer een lager prijskaartje dan aan Sulejmani. Nou zou VDV niet naar Ajax hebben gewild, maar toch...

MVB slaat als het aan mij ligt geen miljoenen meer kapot aan spelers uit de provincie. Meestal draait het uit op een teleurstelling. Óf je haalt ze jong en goedkoop óf je haalt kant-en-klare spelers voor veel geld.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » za apr 25, 2009 11:24 am

Daarom vind ik Cissé geen gekke optie, want die wordt onderschat. Als Urby vertrekt, dan kun je zo'n jongen prima er bij hebben. Sulejmani en Cissé op links. Cvitanich en Bodul (staat al vast, helaas) in het centrum en Suarez en Arnautovic op rechts. Kun je aardig mee combineren, want Sulejmani, Arnautovic en Suarez maakt ook een prima tridente.

Vwb Elia: hij is snel, maar Elia is ook iemand die amper goals en assists aflevert. Ajax moet oppassen dat men zonder Suarez niet helemaal droog komt te staan, hoor. Ik vind hem zwaar overschat en zou hem niet eens willen hebben. Laat staan voor die belachelijke vraagprijs van 10 miljoen. Ajx moet eens lering trekken, zoals wimpey terecht al stelt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » za apr 25, 2009 11:31 am

Inderdaad, Elia is snel.Maar ook een speler waar tig akties mislukken.Bijna geen scorend vermogen, en, van wat ik er van gezien heb, ook weer die egoistische inslag.

Verder vind ik Cisse nu ook weer niet zo'n goede speler voor AJAX.Ook bij Cisse is het veel van het zelfde.Heeft ie de ruimte voor zich dan gaat het nog, maar kon hem nooit betrappen op iets zinnigs als tegestanders rond de zestien een blok zette.

Sowiezo zou AJAX zich drie keer moeten bedenken bij bedragen van of boven de tien miljoen voor spelers in de HCE competitie ..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door peter » za apr 25, 2009 11:41 am

Uiteraard. Bespottelijke bedragen en daarom moet je dan ook gewoon lekker verder kijken. Het probleem is alleen dat Ajax niet heel veel verder kan kijken, want daar is het allemaal veel te beroerd voor geregeld.

De enige waar ik 10 miljoen voor zou willen betalen is Arnautovi, maar of hij haalbaar is weet ik niet.

GangstaRiB
Berichten: 16907
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door GangstaRiB » za apr 25, 2009 12:27 pm

999 schreef:Inderdaad, Elia is snel.Maar ook een speler waar tig akties mislukken.Bijna geen scorend vermogen, en, van wat ik er van gezien heb, ook weer die egoistische inslag.

Verder vind ik Cisse nu ook weer niet zo'n goede speler voor AJAX.Ook bij Cisse is het veel van het zelfde.Heeft ie de ruimte voor zich dan gaat het nog, maar kon hem nooit betrappen op iets zinnigs als tegestanders rond de zestien een blok zette.

Sowiezo zou AJAX zich drie keer moeten bedenken bij bedragen van of boven de tien miljoen voor spelers in de HCE competitie ..
Tsja... 2 jaar geleden kon je em zowat gratis ophalen bij Den Haag en toen zongen de verhalen ook al rond dat hij een supertalent was. Ajax ligt te pitten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » za apr 25, 2009 12:38 pm

GangstaRiB schreef:
999 schreef:Inderdaad, Elia is snel.Maar ook een speler waar tig akties mislukken.Bijna geen scorend vermogen, en, van wat ik er van gezien heb, ook weer die egoistische inslag.

Verder vind ik Cisse nu ook weer niet zo'n goede speler voor AJAX.Ook bij Cisse is het veel van het zelfde.Heeft ie de ruimte voor zich dan gaat het nog, maar kon hem nooit betrappen op iets zinnigs als tegestanders rond de zestien een blok zette.

Sowiezo zou AJAX zich drie keer moeten bedenken bij bedragen van of boven de tien miljoen voor spelers in de HCE competitie ..
Tsja... 2 jaar geleden kon je em zowat gratis ophalen bij Den Haag en toen zongen de verhalen ook al rond dat hij een supertalent was. Ajax ligt te pitten.
Jij vind Elia eeen supertalent ?.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Thijs » za apr 25, 2009 8:26 pm

Twente 1-0 achter in Heerenveen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 666 » za apr 25, 2009 9:10 pm

Twente pakt een punt in Heerenveen en heeft plaatsing voor de CL-voorronde dus nog volledig in eigen hand.

Ajax heeft het ook nog in eigen hand, maar voor Twente is zoiets een buitengewoon goede prestatie en voor Ajax niet.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Bert » za apr 25, 2009 9:30 pm

wimpey schreef:MVB slaat als het aan mij ligt geen miljoenen meer kapot aan spelers uit de provincie. Meestal draait het uit op een teleurstelling. Óf je haalt ze jong en goedkoop óf je haalt kant-en-klare spelers voor veel geld.
Kant-en-klare spelers komen niet naar Ajax. Ajax moet zich richten op spelers die toe zijn aan het niveau van Ajax en de potentie hebben om door te groeien naar een niveautje hoger. Huntelaar, Suárez, Aissati, dat spul. Sulejmani past in principe ook in die visie, maar was wel enorm duur. Wellicht te duur.
Peter schreef:Daarom vind ik Cissé geen gekke optie, want die wordt onderschat. Als Urby vertrekt, dan kun je zo'n jongen prima er bij hebben. Sulejmani en Cissé op links. Cvitanich en Bodul (staat al vast, helaas) in het centrum en Suarez en Arnautovic op rechts. Kun je aardig mee combineren, want Sulejmani, Arnautovic en Suarez maakt ook een prima tridente.
Natuurlijk zo onrealistisch als wat. Arnautovic komt niet op de bank zitten achter Suárez en Cissé komt zeer zeker niet als er voor hem geen realistische kans op speeltijd is. Denk er bovendien aan dat je ook Urby nog hebt.
Vwb Elia: hij is snel, maar Elia is ook iemand die amper goals en assists aflevert. Ajax moet oppassen dat men zonder Suarez niet helemaal droog komt te staan, hoor. Ik vind hem zwaar overschat en zou hem niet eens willen hebben. Laat staan voor die belachelijke vraagprijs van 10 miljoen. Ajx moet eens lering trekken, zoals wimpey terecht al stelt.
Klopt, Elia scoort nog te weinig en geeft nog te weinig assists, maar hij brengt zichzelf wel iedere wedstrijd een X aantal keren in de positie om een assist te geven of te scoren. Daarnaast is het een speler die zichzelf redelijk spectaculair verbetert. In feite is het dus nog een kleine stap naar het geven van meer assists en/of het scoren van meer goals.

Overschat vind ik Elia niet. Wel vind ik hem, als die vraagprijs inderdaad tien miljoen is, duur. Welke bron hebben jullie eigenlijk daarvoor?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » za apr 25, 2009 11:44 pm

Stond in het AD.

Het rendement van Elia is ongeveer even goed als het rendement van Suarez destijds bij Groningen. Valt best mee dus. Maar rendement bij Twente is nog geen rendement bij Ajax. Z'n traptechniek is belachelijk slecht. Dat is zorgwekkend.

Moet er wel even bij zeggen dat Elia een heel ander type is dan een Suarez. Elia's grootste kwaliteiten naast snelheid zijn mijns inziens zijn balvastheid en omschakeling. Die kwaliteiten zijn niet in statistieken te vatten maar zijn wel van belang voor het team.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 999 » zo apr 26, 2009 12:57 am

Jöhnk schreef:Stond in het AD.

Het rendement van Elia is ongeveer even goed als het rendement van Suarez destijds bij Groningen. Valt best mee dus. Maar rendement bij Twente is nog geen rendement bij Ajax. Z'n traptechniek is belachelijk slecht. Dat is zorgwekkend.

Moet er wel even bij zeggen dat Elia een heel ander type is dan een Suarez. Elia's grootste kwaliteiten naast snelheid zijn mijns inziens zijn balvastheid en omschakeling. Die kwaliteiten zijn niet in statistieken te vatten maar zijn wel van belang voor het team.
Tja, maar is dat niet het zelfde roepen als KJH maakt ons kampioen, of Suarez maakt ons kampioen en begin dit seizoen toen Sulejmani werd aangetrokken nu worden we zeker kampioen ...

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door 666 » zo apr 26, 2009 1:13 am

Jöhnk schreef:Elia's grootste kwaliteiten naast snelheid zijn mijns inziens zijn balvastheid en omschakeling. Die kwaliteiten zijn niet in statistieken te vatten...
Natuurlijk zijn die kwaliteiten wel in statistieken te vatten. Misschien niet door jou, maar de scouting van Ajax beschikt over alle beelden van de wedstrijden die Elia de afgelopen paar jaar heeft gespeeld.

Balvastheid? Balverlies als percentage van het totale aantal balcontacten in de laatste drie jaar, in een mooie excelsheet zodat je een grafiekje kan maken met op de ene as het wedstrijdnummer en op de andere as het balverliespercentage. Als het goed is zou daarin een positieve trend zichtbaar moeten zijn.

Omschakeling? Tel alle omschakelingen waar Elia bij betrokken was, turf hoeveel keer ie in die omschakelingen iets goeds heeft gedaan, en maak daarvan net zo'n excelsheet met bijbehorende grafiek.

Als je het echt goed wil doen pas je in dit rekenwerk een weegfactor toe om rekening te houden met de zwaarte van de tegenstander: een goede actie tegen PSV levert meer punten op dan een goede actie tegen De Graafschap.

Natuurlijk is dit soort telwerk een geestdodend kutklusje, maar als het goed is heb je daar in een professionele organisatie beginnende juniorscouts van het type Steef of Thomas voor.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

wimpey
Berichten: 52117
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door wimpey » zo apr 26, 2009 7:44 am

666 schreef: Natuurlijk is dit soort telwerk een geestdodend kutklusje, maar als het goed is heb je daar in een professionele organisatie beginnende juniorscouts van het type Steef of Thomas voor.
:drecul.gif: Laat Thomas dit niet lezen.

Een soort van tikgleuf bij voetbalwedstrijden. :smallgrin.gif:

Ik ben het trouwens met je eens, alles is te meten. En meten is weten.

Ajax´ scouting is slecht. Het is makkelijk op te lossen, want iedere pot is via Internet te volgen. Wanneer Ajax het talent in bijv. Slowakije in kaart wil brengen, charter je per wedstrijd 2 voetbalfanaten. Die geef je x euro per te kijken pot. Je laat ze opschrijven wie er waarom bovenuit steekt. Na een x aantal competitieronden evalueer je hun bevindingen en stuur je een eigen scout op mogelijk interessante spelers af. Zo krijg je de bal wel aan het rollen, lijkt me...

Sowieso is Ajax i.m.o. een uit de kluiten gewassen amateurclub op vele vlakken. Dat rapport van Coronel is vnl. opgesteld op basis van gesprekken met (ex) medewerkers. DB, HtC en MVG zullen echt niet de hand in eigen boezem hebben gestoken, maar met de vinger naar elkaar hebben gewezen.

Wanneer Ajax m.i. écht de organisatie wil doorlichten en vooruit wil komen, moet je er een extern orgaan bij halen. Audits zijn in welke organisatie dan ook aan de orde van de dag. Zou Ajax zich ooit hebben laten auditen? Lijkt me stug.

Ik denk trouwens sowieso dat auditing / consultancy van sportorganisaties in de kinderschoenen staat.

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Re: FC Twente 2008 - 2009

Bericht door Neefkens » zo apr 26, 2009 7:49 am

Een algemeen directeur met bewezen managementkwaliteiten van buiten halen wil ook wel eens helpen om alles door te lichten én te veranderen. Daarna zul je van externe auditing een vaste cyclus moeten maken.

Gesloten