PSV deel 2
- SylvievdVaart
Zou je denken, Gangsta? Alex is een topper, maar ik kan me niet voorstellen dat zodra er één topper wegvalt, het gelijk gedaan is. Da Costa speelt inderdaad minder, doch, volgens mij is dat pas in de CL te merken.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
-
Het gaat ook mentaal meespelen. Alex repareert een hoop voor gasten zoals Sun, Kromkamp enzo. Da Costa zal het al moeilijk genoeg hebben met z'n eigen spel. Er gaat dus niks extra's vanuit. Verder vond ik Salcido tegen Arsenal allesbehalve een sterke indruk achterlaten. Hij was echt even de weg kwijt toen Arsenal aan het drukken was. Ik denk wel dat Salcido zal spelen, omdat zijn vervanger Alcides ook al niet echt een zekerheidje lijkt. Simons naar achter halen zal misschien de defensie versterken, maar het middenveld ernstig verzwakken. Maar dat zal Koeman niet al te erg vinden, want hij laat Ajax lekker komen en zal met counters eruit willen komen. Al met al denk ik dat het verlies van Alex niet alleen de 'speler' is, maar ook een stuk algehele zekerheid.SylvievdVaart schreef:Zou je denken, Gangsta? Alex is een topper, maar ik kan me niet voorstellen dat zodra er één topper wegvalt, het gelijk gedaan is. Da Costa speelt inderdaad minder, doch, volgens mij is dat pas in de CL te merken.
- SylvievdVaart
Daar kan ik mee inkomen. Maar zou dat 'algehele verlies' echt een flink nadeel zijn in de HCE? Ik heb het idee dat PSV de laatste paar wedstrijden rustig zal afmaken. Misschien nog een gelijkspelletje, verder niet.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy
Dan heb je hem waarschijnlijk niet zien voetballen dit seizoen.GangstaRiB schreef:Nou ik denk dat het verlies van Alex zich ook zal voelen in de HCE hoor. Ik heb van die Da Costa absoluut geen hoge pet op.
Hij was de beste man van PSV de eerste CL wedstrijd tegen Arsenal...maar hij is inderdaad nog geen Alex.
De HCE is echter te zwak voor PSV om Alex enorm te gaan missen, alleen komende zondag wel. Maar verder zal Kone meer gemist worden.
-
Hij zal wel eens uitschieters hebben, maar hij zal niet constant genoeg zijn. Dat kan je gewoon niet verwachten van zo'n jongen. En onderschat de HCE niet... Volgens mij schiet een club als Ado meer keer op doel dan Arsenal bijvoorbeeld. De overwinning op Arsenal was heroisch, maar ik denk dat vele psv-supporters zich blind staarden op die kopbal van Alex. Maar ik zag vooral een besluiteloos (en arrogant) Arsenal. Arsenal onderschatte psv en ik denk niet dat clubs zoals NEC ofzo dat zullen doen.Baseman schreef:Dan heb je hem waarschijnlijk niet zien voetballen dit seizoen.GangstaRiB schreef:Nou ik denk dat het verlies van Alex zich ook zal voelen in de HCE hoor. Ik heb van die Da Costa absoluut geen hoge pet op.
Hij was de beste man van PSV de eerste CL wedstrijd tegen Arsenal...maar hij is inderdaad nog geen Alex.
De HCE is echter te zwak voor PSV om Alex enorm te gaan missen, alleen komende zondag wel. Maar verder zal Kone meer gemist worden.
Mwoah, dan onderschat je PSV en overschat je de HCE. PSV speelt niet voor niets regelmatig saaie wedstrijden; ze zetten een paar keer aan, scoren en spelen het uit. Weinig teams die daar iets tegenover kunnen zetten.
PSV en Ajax laten in de HCE vaak punten liggen door eigen falen, niet omdat de tegenstander zo sterk is.
PS: Da Costa speelt toch constant en op een hoog niveau, alleen heeft hij wel wat fysieke ongemakken gehad.
PSV en Ajax laten in de HCE vaak punten liggen door eigen falen, niet omdat de tegenstander zo sterk is.
PS: Da Costa speelt toch constant en op een hoog niveau, alleen heeft hij wel wat fysieke ongemakken gehad.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ben benieuwd Base...ik voorspel een overwinning voor Nijmeguh... :yes:Baseman schreef:Mwoah, dan onderschat je PSV en overschat je de HCE. PSV speelt niet voor niets regelmatig saaie wedstrijden; ze zetten een paar keer aan, scoren en spelen het uit. Weinig teams die daar iets tegenover kunnen zetten.
-
Nou ja, de laatste wedstrijden in de HCE en KNVB-beker waren nou niet hoogevend voor psv. Met het saaie/degelijke spel zijn veel punten verloren gegaan. Vorig jaar ging het inderdaad gemakkelijk voor psv, dit jaar zijn ze al een aantal keer van een koude kermis thuis gekomen.Baseman schreef:Mwoah, dan onderschat je PSV en overschat je de HCE. PSV speelt niet voor niets regelmatig saaie wedstrijden; ze zetten een paar keer aan, scoren en spelen het uit. Weinig teams die daar iets tegenover kunnen zetten.
- Dr. Living Stoned
- Founding Father
Klopt, maar dat ontken ik ook niet. De verliespunten waren echter bijna iedere keer toe te schrijven aan eigen falen, zoals dat ook voor Ajax geldt. Niet omdat de tegenstander zo sterk was.GangstaRiB schreef:Nou ja, de laatste wedstrijden in de HCE en KNVB-beker waren nou niet hoogevend voor psv. Met het saaie/degelijke spel zijn veel punten verloren gegaan. Vorig jaar ging het inderdaad gemakkelijk voor psv, dit jaar zijn ze al een aantal keer van een koude kermis thuis gekomen.
Guillermo Ochoa, die intern als nummer 1 opvolger van Gomes wordt gezien.Thomas schreef:Dat zou kunnen. Persoonlijk zou ik het nalaten. Op die manier ontbreekt er namelijk zowel op het middenveld als in de verdediging een sleutelspeler. En zo goed is Simons achterin niet.Bertje schreef:Zou Koe Simons weer naar achteren halen? :eusa_pray:
Over welke Ochoa heb je het?generaal schreef:Wat is daar moeilijk aan?
Gomes: Ochoa (3 miljoen euro)
Dat zou ik als Ajax-supporter een geweldige aankoop vinden. Zomer is geweldig overschat en zal in de verste verte niet kunnen tippen aan Alex.generaal schreef:Alex: Zomer (2 miljoen euro)
Banega is goed in balbezit maar heeft grove fysieke tekortkomingen. Lucas lijkt mij onhaalbaar.generaal schreef:Cocu: Schaars/Lucas/Banega (respectievelijk 6, 8 en 4 miljoen euro schat ik)
Zarate is onhaalbaar. Die gaat naar een absolute topclub -waarschijnlijk Barcelona-. Rodallega is ongelooflijk gehypt en Kalou is tweede spits achter zowel Sheva als Drogba.generaal schreef:Farfán: Kalou(huurbasis)/Rodallega/Renteria/Zaráte/Pato (Zaráte kost 11 miljoen euro, de rest is stukken goedkoper)
Zomer is uiteraard geen Alex, maar wel een uitstekende zoneverdediger. Ik vind hem een betere centrumverdediger dan Heitinga en Vermaelen in ieder geval.
Dat Banega fysiek nog niet top is, is natuurlijk alleen maar een goede zaak: Dat vergroot zijn haalbaarheid en bij PSV sturen ze hem het krachthonk wel in. Lucas speelt nog steeds in Zuid-Amerika en met een beetje hulp van Chelsea is hij zeker haalbaar (ik kon mijn ogen niet geloven toen Alex kwam omdat AC Milan en Real Madrid hem toen al erg graag wilden hebben).
Chelsea wil dolgraag Farfán hebben en Mourinho acht Farfán waarschijnlijk beter dan Kalou.
Verder blijven Renteria en Pato dan dus nog over en die zijn erg goedkoop :).
-
Ok. Hier worden we het niet over eens. Veel plezier met die overschatte speler die alleen maar in de zone kan verdedigen. ;)generaal schreef:Zomer is uiteraard geen Alex, maar wel een uitstekende zoneverdediger. Ik vind hem een betere centrumverdediger dan Heitinga en Vermaelen in ieder geval.
Banega is een hele andere speler dan Cocu, trouwens. Ik moet nog zien of z'n fysiek een topcarrière niet in de weg gaat staan. Het blijft een gnoom.Dat Banega fysiek nog niet top is, is natuurlijk alleen maar een goede zaak: Dat vergroot zijn haalbaarheid en bij PSV sturen ze hem het krachthonk wel in. Lucas speelt nog steeds in Zuid-Amerika en met een beetje hulp van Chelsea is hij zeker haalbaar (ik kon mijn ogen niet geloven toen Alex kwam omdat AC Milan en Real Madrid hem toen al erg graag wilden hebben).
Tsja, Chelsea kan Lucas wel halen ja. We zullen zien in hoeverre PSV het sletje van Abra is.
Pato zal niet zo goedkoop zijn. Renteria heb ik destijds op het jeugd WK zien spelen. Leuk spelertje, maar geen Farfan.Verder blijven Renteria en Pato dan dus nog over en die zijn erg goedkoop :).
Nee, Arsenal bood vorig seizoen 15 miljoen Euro. Maar PSV wees het bod af.GangstaRiB schreef:Wel toevallig dat Chelsea iedere keer intresse toont, of zijn die als enige concreet m.b.t. Farfan?
Stel je niet aan zeg :nooo:Thomas schreef:We zullen zien in hoeverre PSV het sletje van Abra is.
Ik hoop het niet !generaal schreef:Farfán zou naar Stamford Bridge komen en Kalou zou dan voor 1 of 2 jaar verhuurd worden aan PSV.
Ten eerste gun ik Farfan een veel leukere club en ten tweede heb ik geen behoefte aan weer een gehuurde speler.
-
Een leukere club? Kijk je uit wat je zegt.....Baseman schreef:Nee, Arsenal bood vorig seizoen 15 miljoen Euro. Maar PSV wees het bod af.GangstaRiB schreef:Wel toevallig dat Chelsea iedere keer intresse toont, of zijn die als enige concreet m.b.t. Farfan?
Stel je niet aan zeg :nooo:Thomas schreef:We zullen zien in hoeverre PSV het sletje van Abra is.
Ik hoop het niet !generaal schreef:Farfán zou naar Stamford Bridge komen en Kalou zou dan voor 1 of 2 jaar verhuurd worden aan PSV.
Ten eerste gun ik Farfan een veel leukere club en ten tweede heb ik geen behoefte aan weer een gehuurde speler.
En Arsenal die 15 miljoen bood, stond dat ook in een betrouwbare krant? Want Babel zou ook al iets van 15 miljoen moeten opbrengen... En hoe kan psv een bod van 15 miljoen weigeren als je hun financiele situatie bekijkt?
Zal Kalou, nadat hij de oversteek naar de PL heeft gemaakt, nog wel terug willen naar de HCE?generaal schreef:Farfán zou naar Stamford Bridge komen en Kalou zou dan voor 1 of 2 jaar verhuurd worden aan PSV.GangstaRiB schreef:Wel toevallig dat Chelsea iedere keer intresse toont, of zijn die als enige concreet m.b.t. Farfan?
En als Farfan dus de oversteek maakt, dan zal Kalou de omgekeerde weg volgen ofzo?
-
Alsof die arme jongen iets te willen heeft. Die Alcides bijvoorbeeld wordt ook van hot naar her getransporteerd?Jabu schreef:Zal Kalou, nadat hij de oversteek naar de PL heeft gemaakt, nog wel terug willen naar de HCE?generaal schreef:Farfán zou naar Stamford Bridge komen en Kalou zou dan voor 1 of 2 jaar verhuurd worden aan PSV.GangstaRiB schreef:Wel toevallig dat Chelsea iedere keer intresse toont, of zijn die als enige concreet m.b.t. Farfan?
En als Farfan dus de oversteek maakt, dan zal Kalou de omgekeerde weg volgen ofzo?
Leer maar tot 10 te tellen, of 40 ;)Thomas schreef:Sorry hoor, maar Generaal loopt hier vol trots te roepen dat PSV wel even een paar geweldige en normaliter onhaalbare spelers zal halen via Chelsea. Dat roept zo'n reactie op.
Chelsea is meer een kerkhof voor goede spelers aan het worden, een 2e Inter...GangstaRiB schreef:Een leukere club? Kijk je uit wat je zegt...
Ja, dit bericht kwam van PSV zelf.En Arsenal die 15 miljoen bood, stond dat ook in een betrouwbare krant?
En PSV moet geen spelers verkopen, gelukkig. Een speler verkopen voor veel geld is wel een doel, maar er worden geen spelers verkocht omdat de financien dat vereisen. Anders was bijv. Gomes vorig jaar verkocht aan Corinthians.
-
En als Alcides eerdaags naar CSKA moet, zal hij ook wel gaan. Alcides is denk ik gekocht met het idee dat het misschien iets wordt. Misschien maakt hij de definitieve overstap nooit.Jabu schreef:Alcides gaat van Portugal naar Nederland in de hoop ooit de oversteek naar Engeland te mogen maken. Kalou zit daar al. Wil je dan nog wel terug of zal hij zelf echt helemaal niets in te brengen hebben?
Baseman?Thomas schreef:Hmm, als het kan hoor ik graag namen van je, want ik ik kom alleen op Lucho Gonzalez.Baseman schreef:Volgens mij toen enkele spelers, Porto wordt al jaren gebruikt daarvoor.Volgens mij had Porto in het seizoen dat men de CL geen spelers van MSI onder contract hoor. Op dit moment hebben ze alleen Lucho Gonzalez van MSI onder contract.
Uit m’n hoofd zag het team van Porto er destijds zo uit:
--------------------------------McCarthy
--------------Alenichev---------Deco-----------Carlos Alberto
------------------------Maniche----------Costinha
Nuno Valente--Ricardo Carvalho—Jorge Costa—Paulo Ferreria
----------------------------------Vítor Baía
Ik zou niet weten welke van deze spelers –naast Carlos Alberto- er van MSI zou moeten zijn.