De T.WONDER IN WAALWIJK
RKC bij laatste vier na stunt tegen Roda JC (1-0)
WAALWIJK, donderdag
Het was slecht voor de rikketik van menig RKC-fan. Maar gisteravond voltrok zich toch weer een wonder in Waalwijk. De Rooms Katholieke Combinatie ziet zich terug bij de laatste vier van het bekertoernooi. De ploeg van Mark Wotte, die nota bene tegen degradatie strijdt, knikkerde Roda JC (1-0) pardoes uit het toernooi. De snelle treffer van Ricky van den Bergh bleek uiteindelijk het juiste smeermiddel voor een geweldige stunt.
Het was trouwens opvallend dat RKC alle vorige ronden met 3-2 wist te winnen, waarbij de triomf op Feyenoord de meest spectaculaire was in het Mandemakersstadion. Maar dat was nog onder leiding van Adrie Koster, de trainer die wegens de slechte resultaten in de competitie snel daarna zijn congé kreeg. De weg voor Roda JC naar de kwartfinales was, op de geslaagde missie naar Heerenveen na, minder sensationeel. De Limburgers rekenden vlot af met de amateurs van ASWH, doch hadden vervolgens moeite met Jong AZ. Kortom, in Waalwijk kon het gisteravond dus alle kanten op.
In de Langstraat hadden ze er kennelijk alle vertrouwen in. Om er een echte cupsfeer van te maken, kregen alle toeschouwers een geelblauwe vouwplaat in handen waar ze een RKC-toeter van konden maken. Maar getoeter klonk er alleen op de wegen buiten het stadion, want daarbinnen zaten anderhalve man en een paardenkop. De fans moesten voor deze bekerpot betalen. Komt bij dat het carnaval natuurlijk ook het een en ander had opgeslokt.
Maar het werd een spannende aangelegenheid, een cupmatch waardig. De Waalwijkers geloofden in een wonder en leken al na zes minuten voor een stunt te zorgen. Roda-verdediger Pa-Modou Kah maakte toen een kinderlijke fout door de bal pardoes in de schoenen van de alerte Ricky van den Bergh te schuiven. En zo’n buitenkansje is natuurlijk wel aan de Hagenees besteed. Over het algemeen hadden de Limburgers het beste van het spel en kregen na een half uur dé kans op de gelijkmaker. Dieter van Tornhout vond echter in ideale positie toch nog kans om tegen Erwin Lemmens op te schieten.
De grootste mogelijkheid was er voor Luwamo Garcia. De nauwelijks twee turven hoge Waalwijkse aanvaller kon zomaar oprukken. Net dat hij aan een soortement shoot-out bezig was, overviel hem echter plotseling de ziekte van bibber. En mocht Roda JC met recht van geluk spreken. Een Roda, dat verwoed op jacht bleef naar de gelijkmaker en bepaald pech had met knallende schoten van Adil Ramzi en een kopbal van Kah. Maar daarentegen kregen de Brabanders voor rust nog de mooiste kans om het bekerduel voortijdig te beslissen via een hakbal van Ruud Berger. Amusant bleef het zeker, ook al omdat scheidsrechter Bas Nijhuis niet wilde fluiten voor een penalty na een handsbal van pechvogel Kah.
De minieme voorsprong voor RKC leidde tot nog meer druk van de Limburgers. Maar het echte vuur wilde bij de ploeg van Raymond Atteveld toch niet ontbranden. Wel bij Ramzi, die alle pech van de wereld had toen zijn knetterende schot toevalligerwijs op de voeten van de formidabele Lemmens belandde. En een haast dat Roda opeens kreeg… Maar zelfs een verlenging zat er niet meer in en vierde het nietige RKC groot feest. Het wonder van Waalwijk was werkelijkheid geworden. Dankzij heldenrollen van Van den Bergh en doelman Lemmens.
RKC Waalwijk-Roda JC 1-0 (1-0). 6. Van den Bergh 1-0. Scheidsrechter: Nijhuis. Gele kaarten: Fung A Wing, De Ceulaer (RKC), Kah, De Fauw, Agustien (Roda JC). Toeschouwers: 5000.
Johan Cruyff Schaal en KNVB beker
Blij met de punten ...
Oh nee, nu winnen we niet de dubbel...balen zeg :D
De competitie en de CL zijn veeeeel belangrijker, deze nederlaag zat er gewoon aan te komen. De beker interesseert weinigen, vooral de subtoppers vinden het leuk en willen graag winnen.
PS: Grappig dat jullie nu weer Koeman de schuld willen geven (wat hebben jullie toch tegen hem, hij krijgt echt overal de schuld van), maar het is een traditie dat PSV regelmatig voortijdig uit de beker ligt. Maar goed, daar staan kampioenschappen en deelname in de CL tegenover. Prioriteiten dus, iets dat bijv. ook onder Hiddink zo was. Maar die zal er ook wel niets van kunnen :eusa_liar:
PPS: Arsenal ligt uit de FA Cup, waardeloos team en die Wenger kan er niets van ;)
PPPS: Toevallig dat Ajax en AZ elkaar ontlopen...
De competitie en de CL zijn veeeeel belangrijker, deze nederlaag zat er gewoon aan te komen. De beker interesseert weinigen, vooral de subtoppers vinden het leuk en willen graag winnen.
PS: Grappig dat jullie nu weer Koeman de schuld willen geven (wat hebben jullie toch tegen hem, hij krijgt echt overal de schuld van), maar het is een traditie dat PSV regelmatig voortijdig uit de beker ligt. Maar goed, daar staan kampioenschappen en deelname in de CL tegenover. Prioriteiten dus, iets dat bijv. ook onder Hiddink zo was. Maar die zal er ook wel niets van kunnen :eusa_liar:
PPS: Arsenal ligt uit de FA Cup, waardeloos team en die Wenger kan er niets van ;)
PPPS: Toevallig dat Ajax en AZ elkaar ontlopen...
So ?
Daarom mag ik de beker niet interessant vinden ? Zoals ieder jaar...en zoals ook bijna ieder jaar PSV er voortijdig uitligt. Who cares, het kampioenschap en de 2e ronde van de CL. Die tellen, de rest is bijzaak.
Edit: Onzin Maarten, de beker is nooit belangrijk. De enige keer dat ik garag zie dat PSV wint is als ze de finale bereikt hebben, daarvoor zal het me een zorg zijn. De beker hier is niet belangrijk en heeft geen rijke traditie.
De beker is alleen belangrijk als je gaat voor de play offs en geen Europees voetbal meer hebt.
Daarom mag ik de beker niet interessant vinden ? Zoals ieder jaar...en zoals ook bijna ieder jaar PSV er voortijdig uitligt. Who cares, het kampioenschap en de 2e ronde van de CL. Die tellen, de rest is bijzaak.
Edit: Onzin Maarten, de beker is nooit belangrijk. De enige keer dat ik garag zie dat PSV wint is als ze de finale bereikt hebben, daarvoor zal het me een zorg zijn. De beker hier is niet belangrijk en heeft geen rijke traditie.
De beker is alleen belangrijk als je gaat voor de play offs en geen Europees voetbal meer hebt.
Laatst gewijzigd door Baseman op do mar 01, 2007 9:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De beker wordt feitelijk toch meestal door een topper gewonnen. Het was geloofwaardiger geweest als je de opmerking over de onbelangrijke beker voor de wedstrijd had gemaaktBaseman schreef:Oh nee, nu winnen we niet de dubbel...balen zeg :D
Forza RKC! :cheer: (nu wel eruit natuurlijk, Ajax is uiteraard mijn echte club!)
19 jaar geleden speelde RKC haar laatste (en enige) halve finale. Als eerste divisieclub nam het tegen PSV een 2-0 voorsprong, maar verloor uiteindelijk met 2-3..
I think I lost my fucking headache
Dat zal best, maar de mensen wiens mening ik belangrijk vind weten dat ik geloofwaardig ben. En de rest zal mij een zorg zijn.Muisje Andersom schreef:Het was geloofwaardiger geweest als je de opmerking over de onbelangrijke beker voor de wedstrijd had gemaakt
Ik heb ook zoiets als werk en kan dus niet altijd hier posten ;)
PS: Speciaal voor de komende jaren: De beker is onbelangrijk :D
Mwah, denk ik wel. Koeman wordt waarschijnlijk gewoon kampioen met zijn Keuze, dus wat dat betreft heeft Jim nog steeds het 'gelijk' aan zijn zijde.666 schreef:Over Koeman gesproken... Jim is al sinds Fri 26 Jan 2007 14:23:39 niet meer op dit forum gesignaleerd.
Zijn verdwijning valt opvallend precies samen met de nederlaag van Koe's Keuze bij Roda JC; de eerste in een indrukwekkende (en aan het begin van dit seizoen door ondergetekende onder hoongelach van Jim voorspelde) serie deconfitures.
Zelfs de (eveneens door mij voorspelde) oprisping tegen Arsenal heeft Jim niet uit de koeienstal kunnen lokken.
Toeval?
Laatst gewijzigd door Jöhnk op do mar 01, 2007 10:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo ziet PSV het, dus voor PSV is het zo. Ajax zou het ook zo zien als Ajax nog écht om de prijzen streed. In opzicht ben ik het dus met je eens.Baseman schreef:So ?
Maar....3-0 verlies zal Koeman niet ingecalculeerd hebben. Hij heeft de gok genomen maar die gok heeft niet gebracht wat hij had verwacht. Dit is niet goed voor het zelfvertrouwen.
Het stinkt aan alle kanten!
Ik hoor spelers anders nooit zeggen dat ze een wedstrijd ingaan met het idee van we zien wel, oftewel ze zeggen altijd dat ze willen winnen.
Tuurljk wilde PSV die finale wel winnen, maar ze hadden al bijna een maand geen wedstrijd gespeeld. Terwijl Ajax een heerlijke reeks in de play offs achter de rug had en vol in het ritme zat. Wat dat betreft is de bekerfinale erg slecht gepland.
Tuurljk wilde PSV die finale wel winnen, maar ze hadden al bijna een maand geen wedstrijd gespeeld. Terwijl Ajax een heerlijke reeks in de play offs achter de rug had en vol in het ritme zat. Wat dat betreft is de bekerfinale erg slecht gepland.