Vitesse

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
jabu

Bericht door jabu » wo mei 16, 2007 2:29 pm

'Fysio' Kortekaas wellicht reservekeeper bij Vitesse

ARNHEM - Vitesse-trainer Aad de Mos vreest na tweede doelman Piet Velthuizen ook eerste keuze Vladimir Stojkovic niet te kunnen opstellen tegen NEC. Stojkovic heeft last van zijn hand; zijn meespelen tegen NEC, donderdagmiddag in Gelredome, is op dit moment zeer twijfelachtig.

Raymond van Driel promoveert in dat geval tot eerste keuze in het doel van Vitesse. Zijn vervanger is een compleet nieuw gezicht. Fysiotherapeut Jos Kortekaas is door de Arnhemse club op stel en sprong aangemeld bij de KNVB en inmiddels speelgerechtigd.

Kortekaas zat maandagavond al op de bank bij Jong Vitesse. De fysiotherapeut was in zijn actieve loopbaan een talentvolle doelman, maar koos vroeg voor zijn maatschappelijke carrière als fysiotherapeut bij de KNVB. Daar werd hij in het 'Karel Aalbers-tijdperk' weggeplukt. Kortekaas (33) was voor hij stopte de eerste keeper van zaterdag eersteklasser Berkum. Trainer Aad de Mos: "We hebben hem snel lid gemaakt. Het moest wel, we houden niemand over. Jos is een goede keeper, hij valt zaterdagochtend wel eens vaker in."

Vitesse kan ook niet beschikken over de oudste jeugdkeepers. Door blessures en wedstrijdverplichtingen is de personele nood hoog. Vitesse A1 speelt donderdag nacompetitie om promotie en Vitesse B1 speelt zondag (dag van de return NEC-Vitesse) de bekerfinale. Mogelijk speelt Vitesse A1 dan ook weer. Kortekaas, ook razend druk met het herstel van Stojkovic, traint vandaag mogelijk mee.

Vermoedelijke opstelling Vitesse: Stojkovic; Verhaegh, Sprockel, Knol, Fränkel; Kaya, Sansoni, Pryor, Janssen; Benson en Lazovic.
De Gelderlander

Wouter

Bericht door Wouter » za mei 19, 2007 1:00 pm

Vitesse wil Israëlische linksback Magralashvili

Vitesse aast op linksback Haim Magralashvili van de Israëli­sche topclub Maccabi Haifa. De 25-jarige speler, met wortels in Ge­orgië, heeft de Israëlische nationali­teit. Magralashvili is verschillende ke­ren bekeken door de technische staf van Vitesse en door Vitesse’s voetbalmanager Jan Streuer. Bij de Arnhemse club worden geen me­dedelingen gedaan over de ver­gaande interesse voor Magralashvi­li. Bronnen in Israël melden dat de twee clubs onderhandelen over de vraagprijs van de technisch bekwa­me linksback, die voor 500.000 dollar mag vertrekken. Vitesse en Maccabi Haifa zouden elkaar in­middels tegemoet zijn gekomen.
Beide clubs stonden in 200o tegen­over elkaar in de eerste ronde van het toernooi om de UEFA Cup. Vitesse, destijds getraind door Ro­nald Koeman, schakelde de Israëli­sche ploeg uit.

Magralashvilli begon zijn loop­baan in Israël in de tweede divisie bij Hapoel Haifa; met die club pro­moveerde hij naar de Israëlische Premier League. Daarop werd hij aangetrokken door Maccabi Haifa en met deze club werd hij in 2005 en 2006 landskampioen.

Het huidige seizoen verliep natio­naal teleurstellend voor Maccabi Haifa. Een speelronde voor het ein­de van de competitie staat de ploeg op de zesde plaats, in de middenmoot van het twaalf ploe­gen tellende deelnemersveld. Wel bereikte Maccabi Haifa eerder dit kalenderjaar de achtste finale in het toernooi om de UEFA Cup. De latere finalist Espanyol was te sterk. In de voorronde van de Champions League was de club ge­struikeld over finalist Liverpool (1-1 en 2-1).

Bron: De Gelderlander 19-05-07

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma mei 21, 2007 11:34 am

'Vitesse en Go Ahead akkoord over Gilissen'

Tim Gilissen zet zijn carrière na de zomer voort bij Vitesse. Het Algemeen Dagblad meldt dat de 24-jarige middenvelder van Go Ahead Eagles een overgang naar de Arnhemse club verkiest boven een transfer naar de eveneens geïnteresseerde eredivisieclubs NAC Breda en NEC.
Met de overstap van Gilissen is volgens het AD een transfersom van een half miljoen euro gemoeid. Beide clubs hebben volgens het dagblad al een akkoord bereikt. De middenvelder was de afgelopen twee seizoenen een vaste waarde bij Go Ahead Eagles. De middenvelder begon zijn profloopbaan bij Heracles Almelo.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 24, 2007 8:06 pm

KNVB verdenkt Sansoni van spugen naar NEC

24/5/2007 18:24

Sébastien Sansoni moet vrezen het nieuwe seizoen met een schorsing te beginnen. De aanklager betaald voetbal van de KNVB is een onderzoek gestart naar zijn gedrag tijdens het play-off-duel NEC-Vitesse van zondag 20 mei.
Sansoni zou in die wedstrijd naar een Nijmeegse tegenstander hebben gespuugd. De Franse verdediger annex middenvelder heeft tot komende dinsdag de tijd om een verweerschrift in te dienen bij de tuchtcommissie van de voetbalbond.

Het is niet voor het eerst dat Sansoni onderwerp is van een onderzoek van de aanklager. Eerder dit seizoen kreeg hij een schorsing voor vijf duels opgelegd omdat hij in de competitie al eens in de neus van NEC-aanvaller Roy Beerens had gehapt.

Een eventuele straf heeft geen invloed op zijn meespelen in de play-offs om deelname aan het toernooi om de Intertoto Cup. Vitesse neemt het donderdag en zondag op tegen FC Utrecht
www.vi.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do mei 24, 2007 8:47 pm

Het loopt volledig uit de klauwen bij Vitesse - Utrecht bij een tussenstand van 2-2. In totaal 8 gele kaarten en 2 rode kaarten (voor Junker en Lazovic).

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 8:49 pm

Volledig uit de klauwen? Vechtpartijen tussen de spelersgroepen?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 24, 2007 8:50 pm

Ik las wel op teletekst van gelderland dat de Mos er een spectakel van wilde maken... dat is dan aardig gelukt... :)

peter

Bericht door peter » do mei 24, 2007 8:52 pm

Opstootjes en doodschoppen(Junker).

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 24, 2007 8:54 pm

Nou... vooruit... dat wil ik wel even zien natuurlijk.. (oeps... ramptoerist... :))

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 24, 2007 8:57 pm

Peter schreef:Het loopt volledig uit de klauwen bij Vitesse - Utrecht bij een tussenstand van 2-2. In totaal 8 gele kaarten en 2 rode kaarten (voor Junker en Lazovic).
Wat deden Juncker en Lazovic?
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » do mei 24, 2007 8:59 pm

Lazovic had al geel (en dus al geschorst) en was betrokken bij een opstootje. Kreeg direct rood, waarbij Keller een gele kaart kreeg. Junker deelde echt een doodschop uit. :smallgrin.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » do mei 24, 2007 9:00 pm

Schorsingen blijven toch staan voor de volgende plee-offs?

peter

Bericht door peter » do mei 24, 2007 9:00 pm

Weet ik niet. Moet ook zeggen dat die Blom echt niet kan fluiten, hoor. Hij had totaal geen grip op die wedstrijd, waardoor het dus echt gierend uit de klauwen loopt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 9:06 pm

Lekker dan. Go Utrecht!

En de eerste PSVer heeft alvast een schorsing opgelopen voor het nieuwe seizoen. :wink.gif:

peter

Bericht door peter » do mei 24, 2007 9:08 pm

Nu op 10 komt de wedstrijd. Verder vind ik het jammer voor Vitesse, want Utrecht gun ik vrij weinig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 24, 2007 9:13 pm

Normaal gesproken gun ik Utrecht ook niets, maar Vitesse heeft het helemaal afgedaan bij me tijdens de laatste speelronde. Ik geef niemand behalve Ajax de schuld van het verloren kampioenschap, maar Vítesse deed behoorlijk opzichtig niet z'n sportieve plicht. Bleh.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » do mei 24, 2007 9:26 pm

Vitesse en sportief??
Kolere.. die junker mag wel 5 westrijden krijgen...
De gele kaart van Lazovic vond ik wat kinderachtig, maar goed...

Blom floot als een natte krant, voor zover ik het kon zien. Utrechters gingen er ook vol op en dat Theo Janssen geel krijgt na "zeuren" vond ik wat vreemd... maarja... "ook dat is voetbal"...

Leuk dat Aad nu eerst gaat analyseren eer hij de scheids de schuld gaat geven,

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do mei 24, 2007 10:21 pm

Smerige schopploeg... :furious3.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » do mei 24, 2007 10:29 pm

En bij NEC is iedereen braaf zeker...Zo'n Pothuizen die weer aan het provoceren is in de VI... :confused.gif:

De rode kaart voor Lazovic en de gele voor Janssen vond ik onterecht, maar daar stond weer een makkelijk gegeven strafschop tegenover.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do mei 24, 2007 10:33 pm

Nee, maar aantal gewonden bij de tegenpartij is toch aanzienlijk de laatste tijd, lijkt mij... :furious3.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr mei 25, 2007 5:13 am

Vitesse is de laatste tijd wel bezig inderdaad.. spugen, schoppen... ze kunnen zich niet echt in bedwang houden nee... zou dat door Aadje komen?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 25, 2007 6:39 am

Hier in Israel wordt gemeld dat Magralashvili bij al heeft getekend bij Vitesse. Ik ben trouwens vrij verrast door deze transfer, want ik ben nooit van hem onder de indruk geweest. Leuke speler, maar zeer traag.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 8:30 am

Een Georgiër?

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 25, 2007 8:37 am

Hij is Israelisch van Georgisch afkomst.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mei 25, 2007 8:40 am

Aha! Eentje met één, twee, drie of vier joodse voorouders. :eusa_liar.gif:

Aangezien Israël niet in de EU zit, zal Vitesse een flink salaris moeten ophoesten. Jij denkt dat hij dit niet waard is?

Gesloten