PSV 2007 - 2008 (deel II)

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma apr 21, 2008 7:56 pm

Ik nul. :icon_biggrin.gif:

Jij?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 21, 2008 8:00 pm

Dat doet er niet toe, generaal. Ik ken de meeste van die spelers in elk geval van naam. Een speler als Tiago Neves staat heftig in de belangstelling van Werder terwijl hij ook door bijvoorbeeld Arsenal en Madrid wordt gevolgd. Zijn transfersom zou minimaal 9 miljoen euro bedragen. (Even googlen helpt een hoop.) Die speler komt heus niet naar PSV. PSV moet scouten in een goedkopere categorie.

Over Gomes: hij heeft op de kampioensreceptie uit de school geklapt, meldt het AD. Tja, dan staan er natuurlijk X journalisten bij. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

generaal

Bericht door generaal » ma apr 21, 2008 8:33 pm

Jöhnk schreef:Ik nul. :icon_biggrin.gif:

Jij?
Tientallen (niet per speler overigens, van bijv. Moreno heb ik 4 wedstrijden op mijn laptop staan).

generaal

Bericht door generaal » ma apr 21, 2008 8:35 pm

joey schreef:Dat doet er niet toe, generaal. Ik ken de meeste van die spelers in elk geval van naam. Een speler als Tiago Neves staat heftig in de belangstelling van Werder terwijl hij ook door bijvoorbeeld Arsenal en Madrid wordt gevolgd. Zijn transfersom zou minimaal 9 miljoen euro bedragen. (Even googlen helpt een hoop.) Die speler komt heus niet naar PSV. PSV moet scouten in een goedkopere categorie.

Over Gomes: hij heeft op de kampioensreceptie uit de school geklapt, meldt het AD. Tja, dan staan er natuurlijk X journalisten bij. :aai.gif:
Wat zegt dat nou feitelijk? Ibrahimovic kon destijds ook naar Juventus, Ajax en Internazionale. Toch ging ie naar Ajax, net als Chivu.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 21, 2008 8:40 pm

De tijd van Romario en Ronaldo is voorbij, generaal. :aai.gif:

Maar goed, we zullen zien. Eerst maar eens een paar spelers verkopen, zou ik zeggen. Is er al concrete belangstelling voor Farfan?

joey
Erelid

Bericht door joey » ma apr 21, 2008 9:46 pm

Gomes kwam aan het woord in het Sportjournaal. Hij stond in zijn eentje op de tribune van het stadion terwijl de receptie bezig was. Hij wilde niets zeggen, we moesten het artikel woensdag maar lezen, zei hij. Hij was heel rustig. Blijkbaar een weloverwogen actie van hem.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 21, 2008 9:57 pm

Vreemd hoor. Nou ja, we horen het woensdag wel dan.

Met dat verhaal in de vi was hij destijds ook behoorlijk overtuigend waarna hij vlak daarna zijn contract heeft verlengd. Ik wacht dus nu maar even met conclusies trekken.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » ma apr 21, 2008 10:17 pm

Natuurlijk gaat Gomes weg. Het is sowieso al een wonder dat een keeper van dat niveau zo lang in Nederland speelt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 21, 2008 10:23 pm

Da's waar. Maar waarom heeft hij dan net zijn contract verlengd? Wat was dat dan voor een poppenkast?

Maar ik wil eerst wel eens het verhaal horen. Gomes is een toneelspeler maar onderschat Reker ook niet hoor. Die heeft er ook al zo vaak een potje van gemaakt. Ik sluit niet uit dat hij dingen heeft beloofd die hij niet waar kon maken.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » ma apr 21, 2008 11:55 pm

generaal schreef:
Jöhnk schreef:Kun je dat lijstje even posten hier?
Ik ga niet alle namen geven, maar de bekendere vind ik geen probleem om te posten.

Een aantal reële te vervangen posities:

Gomes --> Ochoa, Shust, Fernando Henrique, Carrizo, Velthuizen
Salcido --> Bottinelli, Alex Silva, Kadlec, Magallón, Suchý
Alcides --> Lee (de rest is overbodig, want de transfer is bijna afgerond)
Afellay --> Thiago Neves, Basta, Carlos Alberto, Renato Augusto, Guilherme
Farfán --> Dagoberto, Sulejmani, Marcelo Moreno, Palacio, Kalinic,
Mika V. --> Vormer, Roorda, Kivuvu, Hiariej, Meeuwis
HAHAHAHAAHA

Meneer heeft gisteren een weddenschap gewonnen met een Ajaxied. Is naar de winkel gerend en wat heeft hij daar gekocht.....

JAWEL:

FOOTBALL MANAGER :drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

generaal

Bericht door generaal » di apr 22, 2008 1:05 am

Wat is een Ajaxied? En Football Manager speelde ik voor het laatst toen ik 18 was en ik word alweer 23, dus reken maar uit hoe up to date mijn FM-kennis is :aai.gif: .

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di apr 22, 2008 2:02 am

generaal schreef:
Jöhnk schreef:Kun je dat lijstje even posten hier?
Ik ga niet alle namen geven, maar de bekendere vind ik geen probleem om te posten.

Een aantal reële te vervangen posities:

Gomes --> Ochoa, Shust, Fernando Henrique, Carrizo, Velthuizen
Salcido --> Bottinelli, Alex Silva, Kadlec, Magallón, Suchý
Alcides --> Lee (de rest is overbodig, want de transfer is bijna afgerond)
Afellay --> Thiago Neves, Basta, Carlos Alberto, Renato Augusto, Guilherme
Farfán --> Dagoberto, Sulejmani, Marcelo Moreno, Palacio, Kalinic,
Mika V. --> Vormer, Roorda, Kivuvu, Hiariej, Meeuwis
Op z'n minst zijn Ochoa, Carrizo, Alex Silva, Thiago Neves, Renato Augusto, Guilherme, Palacio en Sulejmani op eigen kracht onhaalbaar.

Carlos Alberto en Dagoberto moet je niet willen. Al zou Dagoberto bij PSV in ieder geval een stuk beter passen dan bij Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 22, 2008 8:11 am

Dat bedoel ik dus, Thomas. Ik kan ook een verlanglijst maken met tien dure spelers erop. Maar de praktijk is weerbarstig.

Over weerbarstig gesproken, het AD meldt dat de clubman Gomes van zijn voetstuk is gevallen:

Gomes legt bom onder Eindhoven
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

EINDHOVEN - De Braziliaanse doelman Heurelho Gomes is bezig een vertrek te forceren uit Eindhoven. Hij wil naar de Engelse Premier League.

Heurelho Gomes sprak al met Tottenham Hotspur.

De 27-jarige Braziliaan onder de lat bij PSV, heeft na vier kampioenschappen van Nederland zijn vizier gericht op grotere clubs in Europa.

Op de kampioensreceptie in Eindhoven werd gisteravond aan een kant van de zaal de champagne uitgeschonken en aan de andere kant had menige PSV-insider het over de breuk die dreigt te ontstaan tussen clubleiding en Gomes.

Gomes, de man die een hoofdrol heeft gespeeld bij het veroveren van de vierde opeenvolgende eredivisie-schaal en die in de bloei van zijn carrière is, heeft laten weten niet langer bij PSV te willen blijven als directeur Jan Reker het voor het zeggen houdt. ,,Reker eruit of ik eruit,'' is de mening van Gomes.

Die radicale omslag kan niet worden losgezien van de serieuze buitenlandse belangstelling die er is ontstaan voor de Zuid-Amerikaan. De zaakwaarnemers van Gomes hebben afgelopen week met een delegatie van Tottenham Hotspur gesproken over een mogelijke transfer naar Londen. De keeper kan in Engeland minimaal een miljoen euro meer verdienen dan bij PSV.

De oude club van Martin Jol heeft een keepersprobleem, omdat international Paul Robinson al het hele seizoen onder zijn niveau presteert en nu ook wil vertrekken.

Tottenham kreeg een uitstekende indruk van Gomes bij de dubbele ontmoeting met PSV in de UEFA Cup. Vooral in Eindhoven vond de Spaanse manager Juande Ramos de PSV-sluitpost briljant.

Tottenham heeft echter nog geen akkoord bereikt met het kamp Gomes. Ook omdat men aanhikt tegen de transfersom van ruim 14 miljoen euro die bij de eerste ontmoeting is genoemd. Het Britse transferrecord staat op negen miljoen pond (12 miljoen euro) voor Sunderland-keeper Craig Gordon
.

Naast Tottenham Hotspur zijn er echter ook andere Premier League-clubs geïnteresseerd in Gomes. Op de achtergrond is een voorname rol weggelegd voor de Iraanse zakenman Kia Joorabchian.

Deze in Engeland woonachtige voetbalagent richtte enkele jaren terug het bedrijf Media Sports Investments (MSI) op. Met dat bedrijf nam hij de controle over bij Corinthians, de op een na grootste club in Brazilië.

Joorabchian brengt de grootste supersterren van Zuid-Amerika naar de Engelse voetbalmarkt en verkoopt ze aan de grootste clubs.

Hij was bijvoorbeeld verantwoordelijk voor de komst van Carlos Tevez en Javier Mascherano bij West Ham United, voordat ze voor miljoenenbedragen naar de echte topclubs Manchester United en Liverpool werden getransfereerd.

Deze Joorabchian werkt samen met twee van de grootste voetbaladviseurs in Europa, de Israëliër Pini Zahavi en de Joegoslaaf Vlado Lemic. De laatste is de huismakelaar van PSV. Lemic is er niet alleen adviseur van landgenoten Lazovic en Rajkovic, maar inmiddels ook van meerdere Zuid-Amerikaanse spelers.

Die relatie speelt op dit moment een grotere rol dan de verstoorde verhoudingen tussen Gomes en Reker. Dat er tussen de grootste baas op de werkvloer van de Eindhovense club en de keeper al een tijdje niet meer zo'n innige relatie bestaat, is bekend.

Reker heeft zich tot ergernis van Gomes dit seizoen onder meer vergaloppeerd bij de opvolging van trainer Ronald Koeman. Martin Jol zou komen, Fred Rutten zou komen; uiteindelijk kreeg de selectie Sef Vergoossen voor de neus.

Ook was er een periode ruis op de lijn rond de contractverlenging van Gomes. Afgelopen december stonden de partijen tegenover elkaar toen Gomes hard uithaalde in een interview.

Hij had weinig trek meer om zijn verbintenis met PSV open te breken, omdat Jan Reker in zijn ogen te lang had gewacht met het concreet maken van het door PSV aangeboden contract. ,,Voor mij hoeft het nu niet meer,'' zei Gomes. Hij noemde Reker toen ook smalend 'El Presidente'.

Voorzitter Frits Schuitema diende destijds de doelman van repliek. ,,Mijnheer positivo heeft nul reden zich zo op te stellen. Hij heeft helemaal niks te klagen over de manier waarop PSV met hem is omgesprongen. Want wij hebben al drie keer zijn contract opengebroken.''
Laatst gewijzigd door joey op di apr 22, 2008 8:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 22, 2008 8:16 am

Zo he, die liefde voor PSV zat wel heel diep. Een evrtrek forceren en tegelijkertijd, het doel heiligt de middelen nietwaar, een bestuurscrisis daarbij veroorzaken. rekeningetje vereffenen? Wat een kwal
I think I lost my fucking headache

gaizka

Bericht door gaizka » di apr 22, 2008 8:30 am

Het Nederlands elftal kan hij ook wel vrgeten :hypocrite.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 22, 2008 9:21 am

Die Gomes is heilig in Eindhoven. Moet je deze topic eens lezen. Er is nog geen tekst of uitleg of niets, maar de meeste supporters roepen nu al dat Reker weg moet. :aai.gif:
Wat Reker doet kan iedere boerenlul, zegt zelfs iemand. Dat lijkt me enigszins overdreven. :smallgrin.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di apr 22, 2008 9:29 am

Ze vragen zich af waarom de VI dit laat lekken naar AD en NOS. Wat denken ze zelf? Om het blaadje natuurlijk te verkopen. Er zijn nu veel mensen die morgen even een VI'tje kopen. Slimmerikken.

Verder moet Gomes uiteraard er uit. Niemand is groter dan club. Ik vond het al zo gek dat er ook een aparte keeperstrainer werd aangesteld voor hem. Dan ga je mijn inziens al veel te ver. What's next? Gomes die het niet eens is het met het strijdplan van Stevens?

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 22, 2008 9:36 am

Lijkt me inderdaad duidelijk. Ik zou hem meteen op het matje roepen en hem even héél goed aan zijn verstand brengen hoe de verhoudingen liggen. Als hij dan weg wil,dan moet dat maar.
Ik vind het wel jammer voor Baseman. Weer een illusie armer. :aai.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 22, 2008 9:36 am

Ik ben wel benieuwd wat ze nu met die keeperstrainer gaan doen dan. Hiele heeft toch altijd prima werk geleverd? Die gooien ze er uit zodat Gomes een landgenoot als trainer heeft en vervolgens loopt meneer dan zelf de deur uit?
Nil volentibus arduum

Laudrup

Bericht door Laudrup » di apr 22, 2008 9:41 am

Positieve ontwikkelingen iig....

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di apr 22, 2008 9:48 am

Gisteravond was Joop Hiele bij Holland Sport, is vast wel terug te zien op uitzending gemist.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides

Bericht door Aristides » di apr 22, 2008 9:51 am

Komt MvG binnenkort vrij?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 22, 2008 10:32 am

joey schreef:Die Gomes is heilig in Eindhoven. Moet je deze topic eens lezen. Er is nog geen tekst of uitleg of niets, maar de meeste supporters roepen nu al dat Reker weg moet. :aai.gif:
Wat Reker doet kan iedere boerenlul, zegt zelfs iemand. Dat lijkt me enigszins overdreven. :smallgrin.gif:
Wat naief om te denken dat het hier echt om gaat. Zouden ze echt geloven dat Gomez blijft als Reker opstapt?
I think I lost my fucking headache

goodfella

Bericht door goodfella » di apr 22, 2008 10:43 am

Gomes is gewoon een lafaard die perse weg wil en het dan op zo'n manier wil spelen dat het aan Reker lag en niet aan zijn eigen ambities.

joey
Erelid

Bericht door joey » di apr 22, 2008 10:45 am

Het scheelt waarschijnlijk wel een paar miljoen transfergeld. Die steekt hij dan mooi in eigen zak. (@Baseman: ik zeg dit omdat het negen van de tien keer zo gaat.)

Plaats reactie