FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Wouter » zo aug 22, 2010 9:41 pm

Wat Twente voorheeft op de concurrentie tot zover is dat de verdediging echt geramd zit, zelfs met Tiendalli. Dit team gaat weer heel weinig doelpunten tegen krijgen, en daar kom je meestal een eind mee in de eredivisie. Daarnaast, in de breedte hebben we volgens mij een beter team dan vorig seizoen. Nou hebben PSV en Ajax dat ook vergeleken met vorig seizoen, maar het is goed genoeg voor Twente om de doelstelling te halen.
Dat zag ik dus juist niet. Snijders liep er een aantal keer zo maar doorheen. Vitesse ging alleen net als Twente slordig met de kansen om.
Twente moet duidelijk voorin nog aan elkaar wennen dus het is niet zo raar dat het allemaal nog niet perfect loopt. Als je ondanks dat beter (en in de tweede helft veel beter) bent dan een tegenstander waar je het traditioneel moeilijk hebt dan is er weinig reden tot klagen voor een Twente supporter.
Vind je dit niet een beetje overdreven? Twente speelde tegen een jeugdteam aangevuld met "toppers" als Van der Struijk en Drost. Iedere ploeg kan door die achterhoede heen sloffen hoor.

goodfella

Bericht door goodfella » ma aug 23, 2010 5:35 am

Epi Drost schreef:
Rishi schreef:Hahahahaha Epi Drost is een koekenbakker!
Ja inderdaad. Ik snap er echt niets van. Judo is eigenlijk mijn eerste sport.
Je kijkt in ieder geval geen wedstrijden van je club. Dat is wel duidelijk.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma aug 23, 2010 8:29 am

Wouter schreef:
Dat zag ik dus juist niet. Snijders liep er een aantal keer zo maar doorheen. Vitesse ging alleen net als Twente slordig met de kansen om.
Ja het zal wel toeval zijn dat we in vier wedstrijden geen doelpunt tegen hebben gekregen.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 23, 2010 8:32 am

Twente meldt zich voor De Bruyne Van onze Telesportredactie

ENSCHEDE - FC Twente aast op Kevin De Bruyne, een 19-jarige aanvallende middenvelder van RC Genk. De landskampioen wil een van de grootste Belgische talenten van de afgelopen jaren contracteren met het geld, dat is verdiend met de transfer van Cheick Tioté naar Newcastle United.

FC Twente meldde zich inmiddels bij RC Genk, terwijl de speler zelf positief staat tegenover een overstap naar de ploeg van Michel Preud'homme.

De Bruyne lokte al scouts van AC Milan, Juventus, PSV en Arsenal naar Genk en werd eerder begeerd door Fulham en Anderlecht. Ook Bayern München zou zich inmiddels voor hem hebben gemeld. Een transfer naar een Nederlandse topclub wordt door de speler en zijn begeleiders echter als een ideale tussenstap op weg naar de Europese top beschouwd.

FC Twente is verder van plan ook Denny Landzaat vast te leggen. De oud-Feyenoorder heeft een goede indruk gemaakt tijdens zijn proefperiode. Naar verwachting kan hij voor één jaar tekenen.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 23, 2010 5:03 pm

Epi Drost schreef:
Zlatan Son of God schreef:[Geen Rendement? Wat dacht je van Zlatan en Huntelaar? Mido en Ooijer kosten niks en worden nadrukkelijk voor 1 jaar gehaald. Dus geen kosten geen verlies. In de tussentijd moeten de eigen talenten de stap maken.
Denk je niet dat als je club financieel wankel is het beter is om jonge jongens transfervrij te halen of spelers uit de eigen jeugd en die 2 ton per jaar te betalen aangezien het bijna zeker is dat je daar op verdient? Natuurlijk zijn die niet gelijk klaar voor het hoogste niveau maar gaan Mido en Ooijer de champions league winnen voor Ajax? De kans dat je verdient op jonge spelers is vele malen groter dan het behalen van CL winsten. Zo is het nou eenmaal voor een Nederlandse club.
Dus jij kent allerlei toptalenten die transfervrij op te pikken zijn en dit seizoen al meer toe kunnen voegen dan een fitte Ooijer of Mido? Knap staaltje scouting, man. :biggthumpup.gif:

Nogmaals, Ajax heeft al genoeg spelers waar het op termijn aan gaat verdienen. Het zoekt nu een paar spelers die op korte termijn (dus dit seizoen) wat kunnen betekenen. En dat houdt dus niet het winnen van de Champions League in (kinderachtig voorbeeld weer), maar gewoon tegen een zeer modaal salaris presteren in de Eredivisie en bijvoorbeeld tegen een ploeg van het niveau Dynamo Kiev.

Wouter

Bericht door Wouter » ma aug 23, 2010 8:25 pm

Epi Drost schreef:
Wouter schreef:
Ja het zal wel toeval zijn dat we in vier wedstrijden geen doelpunt tegen hebben gekregen.
Ze hebben toch ook een makkelijk programma gehad? En ja, Vitesse had wel een aantal kansen zaterdag, voor hetzelfde geld was er wel een doelpuntje gemaakt.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di aug 24, 2010 10:30 am

Wouter schreef:
Epi Drost schreef:
Wouter schreef:
Ze hebben toch ook een makkelijk programma gehad? En ja, Vitesse had wel een aantal kansen zaterdag, voor hetzelfde geld was er wel een doelpuntje gemaakt.
Klopt helemaal wouter. Vitesse verdiende het zelfs om op vorosprong te staan op basis van de eerste 50 minuten. Erg kortzichtig gedrag weer van onze tukker.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di aug 24, 2010 10:41 am

Zat Epi gisteravond niet aan tafel tijdens Voetbal International?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 24, 2010 10:41 am

Wouter schreef: Ze hebben toch ook een makkelijk programma gehad? En ja, Vitesse had wel een aantal kansen zaterdag, voor hetzelfde geld was er wel een doelpuntje gemaakt.
Ajax, Roda, Vitesse uit en Heerenveen thuis is makkelijk?

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 24, 2010 10:42 am

Zlatan Son of God schreef:Klopt helemaal wouter. Vitesse verdiende het zelfs om op vorosprong te staan op basis van de eerste 50 minuten. Erg kortzichtig gedrag weer van onze tukker.
Blijkbaar wil het er nog niet in bij sommigen van jullie dat een wedstrijd 90 minuten duurt, en soms nog wel langer.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di aug 24, 2010 10:43 am

Eh... ja, da's geen zwaar programma inderdaad.
Vitesse (met dit team) is niet zo heel lastig.
Roda... nah... da's ook nie veul.
Heerenveen kan lastig zijn, maar met zo'n keeper op goal moet er gescoord worden.

Alleen Ajax... maar daarvan hebben ze dan ook gewonnen.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di aug 24, 2010 11:56 am

Epi Drost schreef:
Wouter schreef:
Doe die rode bril eens af joh. Als je als Twente-supporter op een Ajax-forum komt, mag je best objectief zijn hoor. Ik vind dat we niet mogen klagen met 0 tegengoals uit vier duels. Maar laten we het even op een rijtje zetten:
- Ajax: heeft toch ook te maken met de rode kaart van Suarez en het feit dat het tussen twee voorronde CL-duels was. Ajax in goede doen had zeker kansen gecreëerd tegen ons en er waarschijnlijk ook wel een of twee ingeprikt;
- Roda-uit: Roda heeft nagenoeg geen kans gehad, wel een bal op de lat, dus met een beetje pech was die bal er wel in gegaan;
- Heerenveen-thuis: bal op de paal van Grindheim en nog een handvol kansen voor Heerenveen;
- Vitesse-uit: Vitesse liep er een aantal keren makkelijk doorheen, maar heeft niet tot echte kansen geleid.

Ergo conclusio:
De factor geluk heeft een grote rol gespeeld in het feit dat we de 0 hebben gehouden.
En bovendien, wij hebben de 0 gehouden en 5 punten. Ajax heeft vier tegengoals gekregen en 7 punten. Uiteindelijk gaat het om de punten.

Maar alsjeblieft, doe die rode bril af. Dat doe je maar op .net.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 24, 2010 12:17 pm

Paul1985 schreef: Doe die rode bril eens af joh. Als je als Twente-supporter op een Ajax-forum komt, mag je best objectief zijn hoor. Ik vind dat we niet mogen klagen met 0 tegengoals uit vier duels. Maar laten we het even op een rijtje zetten:
- Ajax: heeft toch ook te maken met de rode kaart van Suarez en het feit dat het tussen twee voorronde CL-duels was. Ajax in goede doen had zeker kansen gecreëerd tegen ons en er waarschijnlijk ook wel een of twee ingeprikt;
- Roda-uit: Roda heeft nagenoeg geen kans gehad, wel een bal op de lat, dus met een beetje pech was die bal er wel in gegaan;
- Heerenveen-thuis: bal op de paal van Grindheim en nog een handvol kansen voor Heerenveen;
- Vitesse-uit: Vitesse liep er een aantal keren makkelijk doorheen, maar heeft niet tot echte kansen geleid.

Ergo conclusio:
De factor geluk heeft een grote rol gespeeld in het feit dat we de 0 hebben gehouden.
En bovendien, wij hebben de 0 gehouden en 5 punten. Ajax heeft vier tegengoals gekregen en 7 punten. Uiteindelijk gaat het om de punten.
Wie heeft het hier over punten? Mijn stelling is dat Twente defensief geramd zit. Voorin mankeert er nog wel wat aan, zoals ik ook al heb gezegd. Maar defensief zit het gewoon goed in elkaar, zelfs met de af en toe dramatische Tiendalli.

Als jij wilt beweren dat het puur geluk is dat je tegen vier tegenstanders op rij (met vorig seizoen inbegrepen zes) de nul houdt - be my guest. Maar ik vraag me wel af welk punt je daarmee nou eigenlijk wil maken. Je hebt pas een goede verdediging als de tegenstander geen enkele kans creeert of iets dergelijks?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di aug 24, 2010 12:20 pm

Inderdaad. Paul1985 zegt dat de tegenstanders er soms wel erg makkelijk doorheen lipen en dat het geluk was dat daar geen goals uit vielen.

Ik moet het nog maar eens zien met Twente. Heerenveen, Roda en Vitesse heeft 5 punten opgeleverd. Eens zien hoe ze zich houden ten opzichte van Ajax en PSV.

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di aug 24, 2010 12:22 pm

Epi Drost schreef: Wie heeft het hier over punten? Mijn stelling is dat Twente defensief geramd zit. Voorin mankeert er nog wel wat aan, zoals ik ook al heb gezegd. Maar defensief zit het gewoon goed in elkaar, zelfs met de af en toe dramatische Tiendalli.
Ik heb het over punten. Ik vind de verdediging nog niet al te best. Met alle respect voor Vitesse, maar zij wandelden er nog aardig makkelijk door heen.
Epi Drost schreef: Als jij wilt beweren dat het puur geluk is dat je tegen vier tegenstanders op rij (met vorig seizoen inbegrepen zes) de nul houdt - be my guest. Maar ik vraag me wel af welk punt je daarmee nou eigenlijk wil maken. Je hebt pas een goede verdediging als de tegenstander geen enkele kans creeert of iets dergelijks?
Mijn punt is dat jij je rode bril constant op hebt. Een goede verdediging geeft inderdaad minder kansen weg dan de huidige verdediging van Twente doet. We hebben geluk gehad met de falende voorhoedes van de laatste tegenstanders, dat heeft de 'fouten' van onze verdediging en de aanvallende impotentie aardig weten te camoufleren.

Oscarito

Bericht door Oscarito » di aug 24, 2010 1:08 pm

Epi Drost schreef:
Wouter schreef:
Dit is natuurlijk de juiste criteria om de sterkte van de verdediging te testen (...)
Oftewel Ajax heeft een geweldige verdediging want ze kregen vorig seizoen slechts 20 doelpunten tegen. :smallgrin.gif:

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di aug 24, 2010 1:10 pm

Oscarito schreef: Oftewel Ajax heeft een geweldige verdediging want ze kregen vorig seizoen slechts 20 doelpunten tegen. :smallgrin.gif:
Zeker, Ajax heeft een briljante verdediging, zaterdag ook weer geen tegentreffer :drecul.gif:

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 24, 2010 1:11 pm

Paul1985 schreef: Mijn punt is dat jij je rode bril constant op hebt. Een goede verdediging geeft inderdaad minder kansen weg dan de huidige verdediging van Twente doet. We hebben geluk gehad met de falende voorhoedes van de laatste tegenstanders, dat heeft de 'fouten' van onze verdediging en de aanvallende impotentie aardig weten te camoufleren.
Jij bent echt geen Twente fan.

Lionel

Bericht door Lionel » di aug 24, 2010 1:12 pm

En jij bent een koekenbakker :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 24, 2010 1:13 pm

Oscarito schreef: Dit is natuurlijk de juiste criteria om de sterkte van de verdediging te testen (...)
Oftewel Ajax heeft een geweldige verdediging want ze kregen vorig seizoen slechts 20 doelpunten tegen. :smallgrin.gif:
Sorry voor mijn bizarre argumentatie. Alleen een gek meet de sterkte van een verdediging af aan het aantal doelpunten tegen, dat is me nu wel duidelijk.

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di aug 24, 2010 1:18 pm

Epi Drost schreef:
Jij bent echt geen Twente fan.
Omdat ik het vermogen heb mijn rode bril af te zetten?
Kom nou, je komt elke keer met niet ter zake doene opmerkingen als je een discussie niet meer kan bijbenen met normale argumentatie.

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di aug 24, 2010 1:21 pm

Epi Drost schreef: Alleen een gek meet de sterkte van een verdediging af aan het aantal doelpunten tegen, dat is me nu wel duidelijk.
Misschien zou je moeten kijken naar het aantal kansen tegen, dat zegt meer. Of heeft de kwaliteit van onze verdediging er voor gezorgd dat Junker op de lat kopt, Grindheim tegen de paal schiet en die Djuricic het overzicht van een kokosmakroon had toen er drie (!) spelers van Heerenveen vrij kwamen voor Mihaylov.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 24, 2010 1:45 pm

Paul1985 schreef: Omdat ik het vermogen heb mijn rode bril af te zetten?
Kom nou, je komt elke keer met niet ter zake doene opmerkingen als je een discussie niet meer kan bijbenen met normale argumentatie.
Omdat een Twente fan erin zou slagen er iets positiefs uit te halen. Ik heb jouw alleen nog maar over het negatieve zien praten.

Twente heeft gewoon grote delen van de wedstrijd goed gespeeld, in alle vier wedstrijden tot zover. De onafhankelijke media laten termen vallen als 'fris van de lever' en 'aantrekkelijk aanvalsspel'. Jij (Twente fan) hebt het over een matige verdediging en een incompetente aanval. Kom op zeg. Jij bent echt geen Twente fan.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » di aug 24, 2010 1:47 pm

Paul1985 schreef:
Epi Drost schreef: Alleen een gek meet de sterkte van een verdediging af aan het aantal doelpunten tegen, dat is me nu wel duidelijk.
Misschien zou je moeten kijken naar het aantal kansen tegen, dat zegt meer. Of heeft de kwaliteit van onze verdediging er voor gezorgd dat Junker op de lat kopt, Grindheim tegen de paal schiet en die Djuricic het overzicht van een kokosmakroon had toen er drie (!) spelers van Heerenveen vrij kwamen voor Mihaylov.
Dus het aantal kansen tegen is relevanter dan het aantal doelpunten tegen.Ja hoor.

Paul1985

Bericht door Paul1985 » di aug 24, 2010 1:57 pm

Epi Drost schreef: Dus het aantal kansen tegen is relevanter dan het aantal doelpunten tegen.Ja hoor.
Ja, want als je alleen naar het aantal tegengoals kijkt, huldig je het struisvogelstanpunt: kop in het zand steken. Ik heb de redenen al een aantal keren gegeven, maar speciaal voor jou nogmaals:
Het aantal kansen tegen zeggen mij meer dan het aantal tegengoals, want niet afgeronde kansen zeggen ook iets over de zwakte van de verdediging (ook over de kwaliteit van de voorhoede van de tegenstander, maar daar gaat het hier niet over).

Gesloten