NEC 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Banjavi
Contacteer:

Re: NEC 2009-2010

Bericht door Banjavi » di dec 22, 2009 2:45 pm

Vloet hoopt op 'hartverwarmend' bekerduel
NEC Nijmegen treedt woensdag in stadion Euroborg aan met Rens van Eijden in de basiself. De verdediger vervangt in de bekerwedstrijd tegen FC Groningen de geschorste Ramon Zomer.

Trainer Wiljan Vloet kan in Groningen nog altijd geen beroep doen op Lasse Schöne en Mark Otten. Bas Sibum en Niels Wellenberg sluiten weer aan bij de wedstrijdselectie van de Nijmegenaren, weet Omroep Gelderland. Voor NEC is het de tweede keer in korte tijd dat de reis naar Groningen gemaakt wordt. In de competitie speelden beide ploegen enkele weken terug met 2-2 gelijk.

"We zullen net als enkele weken geleden voor de winst spelen. Dat doen we altijd en daar ligt, zoals gezegd, ook onze kracht", beschouwt Vloet voor. "Bekerwedstrijden blijven altijd speciaal en FC Groningen zal ook heel graag willen winnen."

"Uiteindelijk hoop ik op een zelfde hartverwarmende wedstrijd zoals we de afgelopen weken wel meer hebben gespeeld. Voor de neutrale toeschouwer erg mooi om te zien. Met de kanttekening dat ik natuurlijk hoop op een positief resultaat. We zullen er hard voor werken, want daar begint het allemaal mee."
Nou Grunningers... maak je borst maar nat... Van Eijden weer terug in de basis.
Ik schat een nulletje of 4 voor Groningen, want met Rens in de basis kan het nooit echt een probleem zijn om er een paar in te knallen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di dec 22, 2009 6:24 pm

Voor de vele fans... :moontje2.gif:

NEC en Vleminckx vanavond voor beroepscommissie
Geplaatst op: 22-12-09 om: 17:07 door:

Door: Jeroen

Afbeelding

NEC en Bjorn Vleminckx verschijnen vanavond om 20.00 uur voor de beroepscommissie van de KNVB. Het kan dus zo zijn dat de aanvaller woensdag niet meespeelt in het bekerduel tegen FC Groningen.

De soap rond Vleminckx is inmiddels bekend. De Belg kreeg rood in de wedstrijd tegen FC Twente, legde een schikkingsvoorstel van twee wedstrijden naast zich neer, was door de tuchtcommissie toch veroordeeld met twee wedstrijden schorsing en daarom afwezig tegen Ajax, maar ging in beroep en zou tegen Vitesse mogen spelen.

Voor de wedstrijd tegen FC Groningen wordt duidelijk of Vleminckx mee mag spelen in het bekerduel en in de derby tegen Vitesse op 17 januari. De uitspraak is vanavond, maar kan ook uitgesteld worden tot morgenochtend.

Bron: http://www.forzanec.nl/

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » di dec 22, 2009 7:27 pm

opzouten met die Vleminckx.. was zo duidelijk dat hij natrapte. Ik hoop dat hij een zwaardere straf krijgt.

Dr. Living Stoned
Founding Father

Bericht door Dr. Living Stoned » di dec 22, 2009 7:56 pm

de straf is al uitgesproken, het is nu alleen de vraag is of de straf terecht is. Bij mijn weten kan de straf niet verzwaard worden.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 23, 2009 10:06 am

Björn Vleminckx kan spelen tegen FC Groningen
Uitgegeven op 23 december 2009 10:12

Afbeelding

De “Commissie van beroep betaald voetbal” heeft uitspraak gedaan inzake de rode kaart van spits Björn Vleminckx in het thuisduel tegen FC Twente. Het beroep vanuit N.E.C. is succesvol geweest, aangezien de schorsing is vastgesteld op 1 wedstrijd, plus 1 wedstrijd voorwaardelijk. Doordat de Belgische aanvaller in de wedstrijd uit tegen Ajax al één wedstrijd (automatische) schorsing uitzat, kan hij vanavond aantreden in het KNVB beker duel tegen FC Groningen. De voorwaardelijke schorsing van 1 duel kent een proeftijd van 1 jaar.

http://www.nec-nijmegen.nl/

...en hij is er de 17e ook bij dus... :cheer.gif: :cheer.gif: :cheer.gif:

...ik ben godverdegodver weer verhinderd! :1evil.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 10:24 am

Mag ik je kaartje dan? :-)

Da's mooi... het was een domme actie, maar echt een vreselijk foute actie natuurlijk ook niet. Mij had het niets verbaast als de straf was blijven staan, maar dit is wel goed nieuws.

Heeft die Bos helemaal voor niets lopen nuilen... aggossie.

Als NEC die Nijland erbij zal halen en nog een goede verdediger (want dat is het meest nodig) dan zou het misschien kunnen dat ze nacompetitie ontlopen, maar dat blijft een heleopgaaf. Eerst vanavond maar eens afwachten.

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 23, 2009 10:42 am

Kun jij wel dan? Wil in dat geval ff met meneer Ramoon overleggen, kan zijn dat-ie 'm al vergeven heeft...

Ik vind 't terrecht; maar dat was allang duidelijk, vermoed ik... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 10:53 am

17 januari kan ik wel, ja. Dus als hij nergens anders heen gaat, bied ik me wel aan.

Het was geen megafoute overtreding, maar gewoon dom. Het had me dus niets verbaast als de straf was blijven staan. Maargoed... ben er evengoed wel blij mee, want als Vleem er niet bij is, heeft NEC echt helemaaaal nix achter de hand. Die ten Voorde is er nog lang niet klaar voor.

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 23, 2009 10:55 am

banjavi schreef:17 januari kan ik wel, ja. Dus als hij nergens anders heen gaat, bied ik me wel aan.
Ok, ik kom erop terug...

...je hebt toch geen hoolieneigingen he? :eusa_silenced.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 10:57 am

Ik weet mijn neigingen altijd net op tijd te onderdrukken. :-) (op dat vlak dan .. :p)

Neej hoor... op het moment dat er ook maar iets staat te gebeuren, zorg ik dat ik weg ben.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 2:42 pm

Koning Mark is weer back!! :-) :blub.gif:
NEC neemt Otten mee op trainingskamp
Mark Otten reist samen met de selectie van NEC af naar het Spaanse Estepona, waar de Nijmeegse selectie zich in januari gaat voorbereiden op de tweede seizoenshelft. De verdediger is op de weg terug na zijn tweede zware knieblessure.

Otten hervatte dinsdag de individuele training nadat hij in maart van dit jaar een zware knieblessure opliep in het bekerduel met sc Heerenveen. Volgens fysiotherapeut Han Tijshen verloopt het herstel goed. "De knie houdt zich uitstekend", zegt hij in De Gelderlander.

Voor Otten lonkt een rentree op de groepstraining. Begin januari gaat hij mee op trainingskamp naar Spanje om de individuele training voort te zetten. "Mark heeft het uiterste van zichzelf gevraagd", zegt Tijshen.
"Als een pure topsporter. Gecombineerd met een individuele aanpak kan hij eind januari weer de groepstraining volgen."

Wouter

Bericht door Wouter » wo dec 23, 2009 6:10 pm

Als banjavi niet kan, is hier nog een gegadigde voor dat kaartje! :hypocrite.gif:

Het was gewoon ordinair natrappen. Maar blijkbaar helpt het om in beroep te gaan. Had Vites met Stevanovic ook moeten doen.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo dec 23, 2009 7:29 pm

banjavi schreef:Mag ik je kaartje dan? :-)

Da's mooi... het was een domme actie, maar echt een vreselijk foute actie natuurlijk ook niet. Mij had het niets verbaast als de straf was blijven staan, maar dit is wel goed nieuws.

Heeft die Bos helemaal voor niets lopen nuilen... aggossie.

Als NEC die Nijland erbij zal halen en nog een goede verdediger (want dat is het meest nodig) dan zou het misschien kunnen dat ze nacompetitie ontlopen, maar dat blijft een heleopgaaf. Eerst vanavond maar eens afwachten.
NEC mist voetbal op het middenveld en een goede spits.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 7:32 pm

Vergeet niet een paar goede verdedigers en een goede coach... :-)

En geld... ook niet onbelangrijk.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » wo dec 23, 2009 7:46 pm

banjavi schreef:Vergeet niet een paar goede verdedigers en een goede coach... :-)

En geld... ook niet onbelangrijk.
Haha ik snap het.. maar het ontbreekt momenteel echt aan voetballend vermogen op het middenveld. Er kan geen bal in de ploeg gehouden worden, waardoor de verdediging constant onder druk staat. Schone wordt wel gemist.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 10:03 pm

Sibum vandaag weer terug op het veld en er wordt meteen gewonnen. :-)

Niet dat die zo opviel hoor, maar dat deed niet echt iemand bij NEC vanavond. Tweede helft was stukken beter, overigens.

En die belg liep weer te eikelen. Ik kan me daar zo aan storen... bah.

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 23, 2009 11:05 pm

Banjovi, je kunt naar de rijnjankers zwaaien de 17e...
...veel plezier alvast! :moontje2.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 11:21 pm

Begrijp ik dat ik je kaartje mag overnmen? :blush.gif:

Rrrrrrelaxed!! Dank u!! :blub.gif: :blub.gif: :blub.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 23, 2009 11:32 pm

Yep; ik leen 'm graag aan je uit! :biggthumpup.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 23, 2009 11:34 pm

Ik zal je plaatsje waardig vervangen hoor!!

Heel gaaf. Dank u.

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 23, 2009 11:38 pm

:blush.gif:

Geniet; want zekers te weten....de Goffert zal kolken! :cool.gif:

Wouter

Bericht door Wouter » do dec 24, 2009 12:57 am

Vind je mij niet lief, Ramona? :hypocrite.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do dec 24, 2009 7:47 am

Ahwel...maar ik had mijn kaart al vergeven he... :band.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » do dec 24, 2009 8:03 am

Mooie opstekers NEC
don. 24 december 2009

NEC reist begin ja­nuari met genoegen af voor het trainingskamp in Estepona. De laatste dag voor de winterstop le­verde een paar mooie opstekers op voor de Nijmegenaren. De dag be­gon al met goed nieuws over de schorsing van Björn Vleminckx en eindigde met een knappe bekerze­ge bij FC Groningen: 0-2. Tussen­door maakte Bas Sibum ook nog zijn rentree en had jongeling Bram Nuytinck een aardig debuut.

NEC heeft onder trainer Wiljan Vloet in een paar weken tijd een prima basis gelegd voor een zorge­loze tweede seizoenshelft. Straks in de zon van Zuid-Spanje kan Vloet zijn ideeën nog eens rustig uitleggen en het spel, wat vooral in aanvallend opzicht sinds zijn aantreden al heel aardig was, ver­der verfijnen.

NEC hervat de competitie straks met de vorige week afgelaste thuis­wedstrijd tegen Vitesse. Clubtop­scorer Vleminckx kan dat duel ge­woon meedoen, zoals hij gister­avond in Groningen ook al van de partij was. NEC was succesvol voor de commissie van beroep van de KNVB, die de schorsing van de Belg met een duel verminderde.

Vleminckx bewees in de achtste fi­nales van de KNVB-beker nog maar eens dat hij is uitgegroeid tot een belangrijke kracht. Zijn assist op Erton Fejzullahu in blessuretijd was klasse, de Zweed rondde keu­rig af voor 0-2 en schoot NEC daar­mee voor het tweede jaar in succes­sie naar de kwartfinales van het be­kertoernooi.

NEC was na ruim een uur op voor­sprong gekomen, John Goossens knalde een vrije trap dwars door het midden achter Luciano. „Daar­na was het alle zeilen bijzetten”, had Vloet gezien. „Het verdiende niet de schoonheidsprijs, maar we hebben weer eens het smaak van de overwinning geproefd. En dat is hartstikke belangrijk. Winst is wat bepalend is voor succes in het vervolg.” Hij had zich geërgerd over het ver­loop van de eerste helft. „We mochten god op de blote knieën bedanken dat het in de rust nog 0-0 was”, vond Vloet. „We deden niet wat we moesten doen.”

De NEC- trainer was zeer content over de invalbeurt van Sibum, na ruim zeven maanden blessureleed. En hij had genoten van het de­buut van verdediger Nuytinck, die in het veld kwam voor Patrick Pot­huizen. Dat Gábor Babos kort na de goal van Goossens nog drie klassered­dingen moest maken, was Vloet ze­ker niet vergeten. Zijn werk is nog lang niet klaar. Maar de beker­winst is het zetje dat zijn elftal no­dig had om straks in Estepona het fundament te leggen voor structu­reel succes.

Bron: De Gelderlander

Wouter

Bericht door Wouter » do dec 24, 2009 7:26 pm

Het is maar beter ook waarschijnlijk. Ik denk niet dat ik me kan inhouden als Pothuizen weer eens een misdrijf pleegt op het veld.

Ik hoop maar dat Vitesse zich niet laat afbluffen. In voorgaande jaren stonden er met Van der Schaaf, Sansoni (is Beerens al over zijn trauma heen?) en Janssen ook bij Vitesse wel enkele "gekken" op het veld, maar in januari zullen tien lieverds samen met Hofs het veld betreden. Hoewel ik vind dat Hofs dit seizoen waardeloos presteert, denk ik dat hij daar wel van waarde kan zijn.

Vooral voorin maak ik me zorgen. Pluim tegen die crimineel Patrick P. bijvoorbeeld. Het beste is eigenlijk om nep-Feyenoorder Patrick P. meteen vanaf de eerste minuut te provoceren. Die kerel is zo gefrustreerd dat hij makkelijk een rode kaart zal pakken. Maar dat zie ik Pluim en Nilsson niet doen.

Plaats reactie