FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Wouter

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Wouter » zo aug 22, 2010 12:43 pm

Zlatan Son of God schreef:
Wouter schreef:Ik heb ze vanavond wel zien ballen. Die spits had wel erg veel kansen nodig om te scoren. Nu speelde Twente tegen een ploeg zonder verdediging (want een "verdediging' met Felixdaal en Van der Struijk erin is geen verdediging) maar tegen andere ploegen kan dat Twente wel eens opbreken. Verder kreeg Vitesse in de eerste helft toch wel wat kansen. Tiendalli had het toen moeilijk tegen Snijders. Niettemin was Twente natuurlijk wel de (veel) betere ploeg, zeker in de tweede helft. Bij Vitesse was de 17-jarige Van Ginkel de beste man vanavond. Achterin was het één groot drama en ook Nilsson en Pluim speelden niet zo best.
Klopt helemaal. Twente was misschien wel beter, maar de echte kansen de eerste helft waren toch echt wel voor Vitesse. Na de 0-1 was het over met Vitesse maar zelfs tot dat moment kon de wedstrijd beide kanten opgaan. Twente speelde wederom niet erg sterk en de Zweedse aanwinst was wederom erg matig. Net als Janko overigens de eerste helft.
Mwah, Twente kreeg ook veel kansen. Na de samenvatting gezien te hebben moet ik zelfs concluderen dat Room, die ik toch eigenlijk gewoon een matige keeper van eerste divisie-niveau vind, zelfs wel goed keepte.

Niettemin was ik wel verrast dat de achterhoede van Twente in de eerste helft regelmatig in de war raakte van Snijders en dat ze moeite hadden om de slag op het middenveld te winnen van Van Ginkel en Pröpper. Ik had verwacht dat Twente het achterin veel beter dicht zou houden en weinig kansen weg zou geven. Zodra de bal echter bij de voorsten van Twente kwam werd het steeds meteen levensgevaarlijk. Die achterhoede van ons was bij lange na niet opgewassen tegen vooral Ruiz, die toch wel echt de grote ster van Twente is...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » zo aug 22, 2010 12:51 pm

Samenvattingen zeggen me niks. Als je win had je roda gisteren ook beter kunnen laten blijken door een samenvatting. De hele wedstrokd toonde aan dat het de eerste helft beide kanten op kon gaan. Met daarbij het meeste gevaar door Vitesse. Die 17 jarige jongen is wel een leuke speler om in de gaten te houden.

Wouter

Bericht door Wouter » zo aug 22, 2010 12:59 pm

Voor de duidelijkheid: ik heb in het stadion gezeten en 's nachts de samenvatting nog bekeken. In de samenvatting, met alle herhalingen e.d., kun je sommige situaties beter beoordelen dan in het stadion.

goodfella

Bericht door goodfella » zo aug 22, 2010 1:12 pm

Frank schreef:
InnerHarbour schreef:Ik vind het een griezel, stond voorop om met veel misbaar aan de scheidsrechter duidelijk te maken dat Suarez toch wel onmiddellijk met rood van het veld moest. Moet hij in Engeland vooral blijven doen, schoppen ze hem in zessen.
Ik zal het wel niet mogen zeggen, maar hij deed dus hetzelfde als Suarez deed met Garmash van Kiev ? :confused.gif:
knip
Laatst gewijzigd door Jöhnk op zo aug 22, 2010 1:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: hier over twente graag.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo aug 22, 2010 4:43 pm

De Bruyne (Genk) moet de opvolger worden van Tioté. Daarnaast krijgt Landzaat waarschijnlijk een éénjarig contract.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 22, 2010 7:37 pm

De Bruyne is een goede speler, vorige week tegen Gent was ie echt goed.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo aug 22, 2010 8:10 pm

FC Twente :biggthumpup.gif:

Vond ze trouwens zeer goed spelen tegen Vitesse, Buysse en Chadli lijken iets toe te voegen aan het team terwijl Bajrami en Janko niet goed speelden. Janko liet dan wel weer zien over een speciale kwaliteit te beschikken. Douglas was zeer goed evenals Ruiz die echter duidelijk zijn vizier niet op scherp heeft staan. Vorig jaar waren die twee kansen voor de rust gewoon twee doelpunten geworden.

peter

Bericht door peter » zo aug 22, 2010 8:17 pm

brigade zuid schreef:De Bruyne is een goede speler, vorige week tegen Gent was ie echt goed.
Update 21:01 uur - Ook Bayern meldt zich voor FC Twente-doelwit De Bruyne
Het wordt voor FC Twente niet makkelijk om Kevin De Bruyne aan de selectie toe te voegen. Hij is in trek bij veel Europese clubs. Zondagmiddag meldde ook Bayern Munchen zich bij Racing Genk voor de aanvallende middenvelder. "FC Twente is niet meer concreet dan een andere club'', zei een woordvoerder van Genk desgevraagd aan TC/Tubantia.

Aldus VZ.

Die kunnen ze dus wel vergeten. Ik ben benieuwd of Twente dit jaar meedoet voor het kampioenschap, hoor. Gezien de competitie denk ik van wel, want ik zie ook niet zo snel hoe je veel punten moet verliezen.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 22, 2010 8:33 pm

Bij Bayern krijgt de Bruyne geen basisplaats. Bij ons (waarschijnlijk) wel. Dus het is maar net wat die jongen wel, vette bankrekening of veel spelen. Hij schijnt morgen naar Enschede te komen om e.e.a te bespreken en rond te kijken, onderhandelingen in redelijk ver stadium.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 22, 2010 8:35 pm

Zou iig een enorme versterking zijn tov Tioté.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo aug 22, 2010 8:37 pm

Maar hij speelt bij RC Genk op de linkerkant. Waar komt hij bij FC Twente te spelen? :confused.gif: Overigens zei Boskamp in Voetbal international dat Preud Homme helemaal niet bekend staat om iemand die de jeugd volop de kans geeft. Vooralsnog vliegen de aankopen me om de oren. Jeugdspelers als Bannink, Vujicevic, Schimpelsberger, Rendla en Kastrati raken alleen maar verder achterop in de pikorde.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 22, 2010 8:43 pm

Zlatan Son of God schreef:Klopt helemaal. Twente was misschien wel beter, maar de echte kansen de eerste helft waren toch echt wel voor Vitesse. Na de 0-1 was het over met Vitesse maar zelfs tot dat moment kon de wedstrijd beide kanten opgaan. Twente speelde wederom niet erg sterk en de Zweedse aanwinst was wederom erg matig. Net als Janko overigens de eerste helft.
Twente moet duidelijk voorin nog aan elkaar wennen dus het is niet zo raar dat het allemaal nog niet perfect loopt. Als je ondanks dat beter (en in de tweede helft veel beter) bent dan een tegenstander waar je het traditioneel moeilijk hebt dan is er weinig reden tot klagen voor een Twente supporter.

Bajrami? Moeilijke eerste helft tweede helft prima. Je zou ook een glas half vol positie in kunnen nemen. Douglas en Brama waren heel erg goed, bijvoorbeeld. Rosales debuteerde kort maar prima. Luuk de Jong viel geweldig in. Ruiz had weer af en toe momenten waarvan je denkt, hoe kan zo'n speler in godsnaam nog in de eredivisie ballen want eigenlijk is hij veel te goed voor de Nederlandse competitie. Het enige echte minpunt vond ik Tiendalli, die was echt slecht. Hij ziet zelf de bui al hangen want hij wil zijn contract niet verlengen.

Wat Twente voorheeft op de concurrentie tot zover is dat de verdediging echt geramd zit, zelfs met Tiendalli. Dit team gaat weer heel weinig doelpunten tegen krijgen, en daar kom je meestal een eind mee in de eredivisie. Daarnaast, in de breedte hebben we volgens mij een beter team dan vorig seizoen. Nou hebben PSV en Ajax dat ook vergeleken met vorig seizoen, maar het is goed genoeg voor Twente om de doelstelling te halen.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo aug 22, 2010 8:44 pm

Dat ie FC Twente boven Bayern Munchen verkiest lijkt me niet ondenkbaar.
Ben benieuwd of Vitesse ook niet eens gaat informeren, Boskamp is idolaat van die jongen en ik had begrepen dat hij die club gaat analyseren. Geld is er genoeg. Voor FC Twente hoop ik trouwens dat RSCA niet het geld bij elkaar weet te sprokkelen om hem te betalen want die jongen is supporter van die club.

Over een/twee jaar zie ik FC Twente weer bij AA Gent shoppen, daar loopt me nu ook wat talent rond. :hypocrite.gif:

edit: uhm Epi, Bajrami werd in de rust gewisseld hoor.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo aug 22, 2010 8:46 pm

Bajrami? Moeilijke eerste helft tweede helft prima. Je zou ook een glas half vol positie in kunnen nemen
Nou wordt ie mooi. Bajrami werd in de rust gewisseld.

peter

Bericht door peter » zo aug 22, 2010 8:48 pm

Jöhnk schreef:
Bajrami? Moeilijke eerste helft tweede helft prima. Je zou ook een glas half vol positie in kunnen nemen
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Epi Drost de wedstrijden niet kijkt.

Au.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 22, 2010 8:48 pm

D_skilled schreef:Maar hij speelt bij RC Genk op de linkerkant. Waar komt hij bij FC Twente te spelen? :confused.gif: Overigens zei Boskamp in Voetbal international dat Preud Homme helemaal niet bekend staat om iemand die de jeugd volop de kans geeft. Vooralsnog vliegen de aankopen me om de oren. Jeugdspelers als Bannink, Vujicevic, Schimpelsberger, Rendla en Kastrati raken alleen maar verder achterop in de pikorde.
Rendla wordt waarschijnlijk uitgeleend, Vujicevic misschien ook, Bannink heeft zaterdag zijn debuut gemaakt in het eerste - dat was onder McClaren echt niet gebeurd! Bij McClaren had Chadli ook niet gespeeld, daar ben ik van overtuigd.

Dus het is maar waar je het mee vergelijkt. Vergeleken bij McClaren is Preud'homme heel erg jonge spelers minded.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 22, 2010 8:51 pm

Jöhnk schreef:
OKee foutje. In het begin had hij het moeilijk, later ging het beter.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 22, 2010 8:52 pm

Hahahahaha Epi Drost is een koekenbakker!
IK GELOOF!!!!!!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 22, 2010 8:53 pm

Jöhnk schreef:Zou iig een enorme versterking zijn tov Tioté.
Dat weet ik niet. Tiote is wel echt steengoed. Kan wel eens een echte topper worden. Hij heeft alleen disciplinaire problemen, ook op tactisch vlak. Hij ging zijn eigen gang, had het niet op opdrachten.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 22, 2010 8:54 pm

Rishi schreef:Hahahahaha Epi Drost is een koekenbakker!
Ja inderdaad. Ik snap er echt niets van. Judo is eigenlijk mijn eerste sport.

Lionel

Bericht door Lionel » zo aug 22, 2010 8:55 pm

Domme voetballer. Had in de CL wel bruikbaar kunnen zijn om een spelmaker bij de tegenstander uit te schakelen.
IK GELOOF!!!!!!

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo aug 22, 2010 8:58 pm

Tsjah, Landzaat wordt waarschijnlijk gehaald, dus is Bannink weer veroordeeld tot maandagavondvoetbal op een bijveld. Op deze manier komen die jonge spelers nooit toe aan speelminuten, laat staan een basisplaats. Dat Chadli heeft gedebuteerd vond ik eigenlijk in de lijn der verwachting. Bajrami voldeed niet en FC Twente miste een nummer 10, dus kans op speelminuten was gewoon reëel.

Dat Vujicevic op de nominatie staat om uitgeleend te worden vind ik raar. Hij werd toch gezien als de nieuwe nummer 10, de opvolger van Kenneth Perez? Hij is dus nog verder verwijderd van een vaste stek. Dan gaat er iets mis, mijn inziens. FC Twente geeft die jongens niet het vertrouwen en de tijd om zich door te ontwikkelen tot basisspeler.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 22, 2010 9:19 pm

D_skilled schreef:Tsjah, Landzaat wordt waarschijnlijk gehaald, dus is Bannink weer veroordeeld tot maandagavondvoetbal op een bijveld. Op deze manier komen die jonge spelers nooit toe aan speelminuten, laat staan een basisplaats. Dat Chadli heeft gedebuteerd vond ik eigenlijk in de lijn der verwachting. Bajrami voldeed niet en FC Twente miste een nummer 10, dus kans op speelminuten was gewoon reëel.

Dat Vujicevic op de nominatie staat om uitgeleend te worden vind ik raar. Hij werd toch gezien als de nieuwe nummer 10, de opvolger van Kenneth Perez? Hij is dus nog verder verwijderd van een vaste stek. Dan gaat er iets mis, mijn inziens. FC Twente geeft die jongens niet het vertrouwen en de tijd om zich door te ontwikkelen tot basisspeler.
Ik heb niet het idee dat Preud'homme jonge spelers geen vertrouwen geeft. De beste op zijn positie speelt. Voorbeeld Boschker. Dat is wel een instituut in Twente, wordt gewoon op de bank gezet. Blijkbaar vindt Preud'homme Chadli beter dan Vujicevic, maar dat zijn allebei jonge spelers. Ik ben er niet bij op de training, Preud'homme wel, dus ik wil wel aannemen dat Chadli nu op dit moment een betere indruk maakt. Chadli speelde niet voor Bajrami maar voor Tiote overigens.

Het ging wel erg goed met Janko/Ruiz/De Jong in de aanval in de tweede helft. Ik ben benieuwd of hij die drie laat staan.

Oscarito

Bericht door Oscarito » zo aug 22, 2010 9:30 pm

Michajlov: 22 jaar
Tiendalli: 24
Wisgerhof: 30
Douglas: 22
Buysse: 23
Brama: 23
Janssen: 29
Bajrami: 22
Chadli: 21
Ruiz: 25
Janko: 27

De Jong: 19
Bannink: 20
Rosales: 21

Tja, ik vind het wel meevallen dat ie jonge spelers niet de kans geeft. Net zoals ik dat met McClaren ook wel vond meevallen. Kwaliteit gaat altijd voor dus het is ook helemaal geen verbazing dat FC Twente voornamelijk buitenshuis kijkt. Uit de eigen jeugd komt nu eenmaal weinig door.

Rendla en Vujicevic mogen eerst maar eens bij een andere club laten zien dat ze het niveau aankunnen + fit kunnen blijven want dat is blijkbaar ook een probleem voor beide spelers.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 22, 2010 9:40 pm

Oscarito schreef:
Michajlov: 22 jaar
Tiendalli: 24
Wisgerhof: 30
Douglas: 22
Buysse: 23
Brama: 23
Janssen: 29
Bajrami: 22
Chadli: 21
Ruiz: 25
Janko: 27

De Jong: 19
Bannink: 20
Rosales: 21

Tja, ik vind het wel meevallen dat ie jonge spelers niet de kans geeft. Net zoals ik dat met McClaren ook wel vond meevallen. Kwaliteit gaat altijd voor dus het is ook helemaal geen verbazing dat FC Twente voornamelijk buitenshuis kijkt. Uit de eigen jeugd komt nu eenmaal weinig door.

Rendla en Vujicevic mogen eerst maar eens bij een andere club laten zien dat ze het niveau aankunnen + fit kunnen blijven want dat is blijkbaar ook een probleem voor beide spelers.
Precies. Je kunt wel romantisch gaan doen over je eigen jeugdopleiding maar resultaat is uiteindelijk het enige wat telt - en dan hebben we het over sportief EN financieel resultaat.

Er zitten veel winstmogelijkheden op deze groep spelers met uitzondering van Wisgerhof (er even van uitgaand dat Vitesse met die mafioso als eigenaar wel dik willen betalen voor Ernhemse jongen Janssen op den duur). Janko was/is natuurlijk een groot risico maar we zien het wel.

off topic doet het me wel pijn om Arnautovic weer aan te zien klooien bij Bremen. Die had echt nooit weg moeten gaan hier.

Gesloten