PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
martijn401

Bericht door martijn401 » do mar 08, 2007 4:18 pm

Jeroen Gruter deed het commentaar gisteren .Maar dat neemt niet weg dat Snoeks heeft gekeken in de staat zoals jij beschrijft Spijker ;)

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 08, 2007 4:52 pm

Klopt, ik bedacht me toen ik het al gepost had, maar was te lui om het aan te passen :D Thanks!

generaal

Bericht door generaal » do mar 08, 2007 5:34 pm

Nog steeds dronken van geluk :D

jabu

Bericht door jabu » do mar 08, 2007 5:35 pm

Dan post je een stuk zinnigere dingen dan in sobere toestand! ;)

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 09, 2007 10:56 am

Het wordt hoe langer hoe vreemder:

Contractsituatie Alex blijft aandacht en discussie trekken, klacht Fifpro

BRON: The Guardian

In Nederland is al heel lang bekend dat PSV juridisch eigendom is van Alex, maar dat Chelsea de economische rechten heeft van de speler. Om het verhaal niet al te moeilijk te maken wordt in de volksmond al snel gezegd dat PSV de speler heeft gehuurd van de Engelse topclub. Hoewel de constructie iets anders is, komt het op hetzelfde neer. Uitlatingen van onder andere PSV en Koeman dat Alex van Chelsea is, werden gisteren groot nieuws in Engeland en Brazilie, als zou het een nieuwtje zijn.
Dit leidde er zelfs toe dat Chelsea officieel via een statement liet weten dat dit verhaal niet klopt en dat de deal niet helemaal begrepen wordt door diegenen die dit zeggen. 'Hij is een speler van PSV. Zijn internationale transfercertificaat staat op naam van PSv en hij is bij die club geregistreerd. Wij hebben een optie om hem te kopen aan het einde van het seizoen. Hij is geen Chelsea speler en we hebben geen controle of invloed op de beslissing of hij speelt of niet.'
Volgens enkele kranten is opgenomen in de contracten dat Chelsea Alex kan overnemen voor het bedrag van 1 dollar.

Met meer duidelijkheid hoopte Chelsea nog meer discussie in de kiem te smoren, zeker mocht Chelsea toevallig PSV loten. Er is in Engeland al veel discussie over de banden met PSV en de vraag of het eerlijk is dat clubs invloed hebben bij andere clubs.
PN

PSV heeft allang toegegeven dat Alex van Chelsea is. :confused:

Inderdaad hoog tijd dat dit eens uitgezocht wordt.

BTW, om twaalf uur is de loting. Ik hoop dat PSV Chelsea loot. En jullie?
Het stinkt aan alle kanten!

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » vr mar 09, 2007 10:57 am

Chelsea 1 tegen Chelsea 2, mooie potjes!

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 09, 2007 11:00 am

Zal niet de bedoeling van Abra zijn dat Chelsea door het filiaal wordt uitgeschakeld! :twisted:

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 09, 2007 11:00 am

joey schreef:Inderdaad hoog tijd dat dit eens uitgezocht wordt.
Alsof dat nog niet gebeurd is...
BTW, om twaalf uur is de loting. Ik hoop dat PSV Chelsea loot. En jullie?
Ik niet, ik hoop op Bayern of ManU. Mooie clubs en beide teams hebben een ex-PSV'er en Nederlandse inbreng, altijd leuk.
Laatst gewijzigd door Baseman op vr mar 09, 2007 11:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » vr mar 09, 2007 11:00 am

Kan overnemen voor een bedrag van 1 dollar, en dan roepen dat ie van Psv is ..
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 09, 2007 11:03 am

Een speler mag toch niet voor twee clubs uitkomen binnen één seizoen? Dat zou betekenen dat zij van Chelsea Alex niet kan doorverkopen als ze hem zelf niet willen.

Baseman, leg mij eens uit waarom iedereen zo geheimzinnig doet over de Alex-deal. Van Raaij heeft regelrecht gelogen en nu beweert men bij Chelsea dat Alex niet van die club is. Volgens PSV is dat juist wel het geval. Zeg het maar.

Harm

Bericht door Harm » vr mar 09, 2007 11:11 am

joey schreef:Een speler mag toch niet voor twee clubs uitkomen binnen één seizoen? Dat zou betekenen dat zij van Chelsea Alex niet kan doorverkopen als ze hem zelf niet willen.

Baseman, leg mij eens uit waarom iedereen zo geheimzinnig doet over de Alex-deal. Van Raaij heeft regelrecht gelogen en nu beweert men bij Chelsea dat Alex niet van die club is. Volgens PSV is dat juist wel het geval. Zeg het maar.
En speler mag niet voor drie clubs uitkomen ;)

LucaS

Bericht door LucaS » vr mar 09, 2007 11:11 am

Baseman schreef:Ik niet, ik hoop op Bayern of ManU. Mooie clubs en beide teams hebben een ex-PSV'er en Nederlandse inbreng, altijd leuk.
Sterker nog, bij Bayern staan minimaal net zoveel Nederlandse spelers in de basis als bij PSV! ;)
I think I lost my fucking headache

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 09, 2007 11:13 am

Ik hoop op Roma.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 09, 2007 11:15 am

Harm schreef:En speler mag niet voor drie clubs uitkomen ;)
Maar mag je een speler kopen en meteen doorverkopen? Volgens mij niet.

Harm

Bericht door Harm » vr mar 09, 2007 11:15 am

Ik ook. Dat wordt een leuk uitwedstrijdje in april :cheer:

Harm

Bericht door Harm » vr mar 09, 2007 11:16 am

joey schreef:
Harm schreef:En speler mag niet voor drie clubs uitkomen ;)
Je mag die speler beste kopen en doorverkopen. De speler is dan alleen niet speelgerechtigd ;)

En dat komt omdat een speler bij maximaal twee clubs in één seizoen mag voetballen (uitzonderingen in verband met versprongen seizoenen (Larsson) daargelaten).

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 09, 2007 11:16 am

joey schreef:Baseman, leg mij eens uit waarom iedereen zo geheimzinnig doet over de Alex-deal.
Ik zou het niet weten...
Volgens mij ook niet, anders worden clubs te veel echte handelshuizen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 09, 2007 11:19 am

Baseman schreef:Volgens mij ook niet, anders worden clubs te veel echte handelshuizen.
Volgens mij niet, want anders had Standard Luik bijvoorbeeld Defour kunnen kopen voor een X-bedrag en hem kunnen doorverkopen voor een X-bedrag + commissie. Dus ik denk dat als Chelsea Alex werkelijk zou kunnen kopen voor 1 euro (een koopje! :D ), dat ze hem dan niet kunnen doorverkopen.

Baseman

Bericht door Baseman » vr mar 09, 2007 11:20 am

Muisje Andersom schreef:Sterker nog, bij Bayern staan minimaal net zoveel Nederlandse spelers in de basis als bij PSV! ;)
Dat hoeft niet !
Van Bommel is geschorst de 1e wedstrijd en de kans is aanwezig dat Afellay zowaar een keer fit is :D

PS: 1 Dollar Joey, nog veul minder dus ;)

PPS: In de media stond laatst in een verslag over de wedstrijd tegen Arsenal dat Arnesen en Mourinho een meningsverschil hebben over Alex. Gedurende de winterstop wilde Arnesen Alex halen (weet niet of dat direct was of na dit seizoen), maar Mourinho wil Alex er niet bij. Onbegrijpelijk dat Mourinho het op de een of andere manier niet ziet zitten in Alex !

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr mar 09, 2007 11:28 am

Peter schreef:Ik hoop op Roma.
Ik uijteraard ook!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr mar 09, 2007 11:32 am

Baseman schreef:
Muisje Andersom schreef:Sterker nog, bij Bayern staan minimaal net zoveel Nederlandse spelers in de basis als bij PSV! ;)
Dat hoeft niet !
Van Bommel is geschorst de 1e wedstrijd en de kans is aanwezig dat Afellay zowaar een keer fit is :D

PS: 1 Dollar Joey, nog veul minder dus ;)

PPS: In de media stond laatst in een verslag over de wedstrijd tegen Arsenal dat Arnesen en Mourinho een meningsverschil hebben over Alex. Gedurende de winterstop wilde Arnesen Alex halen (weet niet of dat direct was of na dit seizoen), maar Mourinho wil Alex er niet bij. Onbegrijpelijk dat Mourinho het op de een of andere manier niet ziet zitten in Alex !
Dan zal hij nu toch wel overtuigd zijn denk ik? Hoeveel meer moet Alex nog laten zien? Hij hield psv persoonlijk op de been. Ik snap nog steeds niet dat hij geen 'permit' in Engeland kan krijgen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr mar 09, 2007 11:33 am

ASR_AFCA schreef:
Peter schreef:Ik hoop op Roma.
Ik uijteraard ook!
De fans van Roma zijn wat verdeelder. Die willen aan de ene kant ook wel een grote naam loten (Chelsea bijvoorbeeld), maar het merendeel kiest ook voor PSV.

In ieder geval leuk dat PSV er nog in zit. Geeft die loting toch net even een extra tintje.

999

Bericht door 999 » vr mar 09, 2007 11:58 am

Het zal wel Valencia worden, en die worden dan uit het toernooi verbannen i.v.m. met de rellen ...
Blij met de punten ...

999

Bericht door 999 » vr mar 09, 2007 12:06 pm

Wenger prijst Alex
LONDEN, vrijdag

„Alex heerste in zijn eentje over onze aanvallers. Hij maakte het verschil.” Arsenalmanager Arsène Wenger prees na de sensationele uitschakeling in de Champions League door PSV uitvoerig de Braziliaanse PSV-verdediger, die met zijn goal én eigen goal in één wedstrijd voor een primeur in het kampioenenbal zorgde. Gisteren ontving Alex een invitatie voor Brazilië, dat in Zweden oefent tegen Chili en Ghana.

Ongelofelijk sterk speelde Alex en daarom was de ongelukkige eigen goal ook zo sneu. „Ik moest meteen aan twee jaar geleden denken, toen ik ook tegen Arsenal in eigen doel scoorde. Toen verloren we, maar gelukkig kon ik mijn fout ditmaal goedmaken”, vertelde een glunderende Alex na afloop.

Met zijn ijzersterke spel en machtige kopbal zeven minuten voor tijd maakte Alex veel los. De piloot die PSV terugvloog uit Londen had zelfs een sticker met de naam van de PSV-verdediger op de neus van het vliegtuig geplakt.

„Je weet dat hij fantastisch kan koppen, maar ik geloof niet dat ik hem ooit eerder zo hoog en zo lang in de lucht heb zien hangen. In dit soort grote wedstrijden is Alex op zijn best. Hij is een van de beste, zoniet dé beste verdediger van de wereld.

We moeten ervan genieten zolang hij bij ons speelt”, aldus PSV-trainer Ronald Koeman, die nog even verwees naar de rivaliteit tussen twee Londense clubs. „Bij Chelsea zullen ze blij zijn dat Alex die goal maakte.”

Na zijn zoveelste topprestatie op het allerhoogste niveau lijkt het moeilijk voorstelbaar dat eigenaar Chelsea hem komende zomer opnieuw Engeland niet in kan loodsen, ook al heeft Alex nog steeds niet het vereiste aantal interlands gespeeld. „Ik ben nu bij PSV en doe mijn best voor deze club. Ik heb geen flauw idee waar ik komend seizoen speel”, aldus Alex, die met zijn uitnodiging door bondscoach Dunga wellicht wel tot het noodzakelijk aantal interlands kan komen.

Met Alex als boegbeeld leverde PSV in zijn totaliteit een goede collectieve prestatie. Zo manifesteerde Jason Culina zich zeer overtuigend op het middenveld en hield Csaba Fehér zich als rechtsback staande met nauwelijks wedstrijdritme in de benen. „Eerlijk gezegd is dit de eerste keer sinds mijn komst drie jaar geleden dat ik een goed gevoel heb na de wedstrijd”, aldus de Hongaar, die zelden speelt.

Een goede defensieve organisatie, tactische intelligentie, vechtlust én een beetje geluk waren de ingrediënten voor de Europese stunt, die een extra dimensie krijgt als je de budgetten vergelijkt: Arsenal (192 miljoen euro) en PSV (55 miljoen euro).

Bayern München, Liverpool, Chelsea, Manchester United, AS Roma, Valencia of AC Milan komt vandaag bij de loting voor de kwartfinale uit de kokers, waardoor PSV weer twee mooie wedstrijden voor de boeg heeft. „Maar ik weet niet of het ook allemaal positief uitpakt voor de competitie, want deze wedstrijden kosten veel kracht en leveren extra blessures op”, besefte Koeman.

Tegen Arsenal raakten Arouna Koné (knie), Phillip Cocu (rug en enkel) en Gomes (lies) geblesseerd. De doelman nota bene bij de festiviteiten na de gelijkmaker. Hij kreeg ook geen uitnoding voor het Braziliaanse elftal. Koné ondergaat vandaag een mri-scan om de precieze diagnose te stellen, maar is minimaal drie weken uit de roulatie, waardoor hij onder meer de wedstrijd tegen Ajax van volgende week zondag mist.
De T.
Blij met de punten ...

martijn401

Bericht door martijn401 » vr mar 09, 2007 12:20 pm

Liverpool it is!

Gesloten