PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Harm

Bericht door Harm » vr aug 18, 2006 11:06 am

Of de Dommel :cheer:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 11:49 am

Mendez op huurbasis naar PSV

Vrijdag 18 augustus 2006 - Met Edison Mendez (27) heeft PSV een dynamische middenvelder in huis gehaald. De Ecuadoriaanse international kan op termijn uitgroeien tot de opvolger van Phillip Cocu.

EINDHOVEN – PSV kan geen nieuwe aankopen doen zonder dat eerst spelers van de loonlijst verdwijnen, maar heeft met Edison Mendez en diens club LDU Quito een creatieve deal gesloten. Vergelijkbaar met de constructie die op Arouna Koné en Roda JC van toepassing was. Mendez wordt voor één seizoen gehuurd, maar in het contract is een optie tot koop opgenomen. Als er geen gekke dingen gebeuren, zal Mendez in de loop van het seizoen een driejarige verbintenis tekenen in Eindhoven.

Het enige wat nog roet in het eten kan gooien is de medische keuring, die Mendez woensdag onderging in het St. Annaziekenhuis in Geldrop. De resultaten waren gisteravond laat nog niet binnen. Mendez is inmiddels terug in zijn vaderland om de verhuizing en het papierwerk te regelen. PSV hoopt dat de middenvelder in de loop van volgende week kan meetrainen en speelgerechtigd is voor het duel met FC Twente.

Mendez moest op het laatst kiezen tussen PSV en het Engelse Charlton Athletic. Sinds het WK, waarin Mendez alle wedstrijden met Ecuador speelde, gonst het van de geruchten rondom de middenvelder. Eind juli kwam hij al voor een paar dagen naar Nederland om de hectiek rond zijn persoon in eigen land te ontvluchten.

Edison Vicente Mendez Mendez, zoals hij voluit heet, is sinds 1997 prof. Hij speelde voor Sociedad Deportivo Quito, El Nacional, Irapuato (Mex), Santos Laguna (Mex) en sinds 2005 voor LDU Quito. De 68-voudige international heeft twee WK's op zijn naam.

Hij kan zowel links als rechts op het middenveld uit de voeten. „Hij is een type speler dat we nog niet hebben en heel goed kunnen gebruiken“, zei technisch manager Stan Valckx gisteren.

De komst van Mendez staat los van een eventueel vertrek van André Ooijer naar Blackburn Rovers, maar biedt Ronald Koeman wel meer mogelijkheden om Phillip Cocu of Timmy Simons in het defensiecentrum te posteren. Ooijer traint vanochtend weer mee met PSV na zijn ‘ziekmelding’ van vorige week en de trip met Oranje naar Dublin. PSV en Blackburn Rovers hebben nog altijd contact met elkaar en de kans is groot dat Rovers een ultiem, derde bod zal doen op de verdediger. Of Bolton Wanderers een poging waagt om Jan Vennegoor of Hesselink te strikken, is onduidelijk. De subtopper uit de Premier League zou zijn pijlen nu richten op Tristan van Deportivo La Coruna. Bolton Wanderers heeft bij PSV nog geen officieel bod neergelegd voor de spits.

PSV is op zijn beurt nog altijd geïnteresseerd in Jan Kromkamp. Liverpool ziet echter geen heil in een verhuur van de rechtsback, terwijl PSV op dit moment niet in staat is om hem te kopen.
BN De Stem

Zo Steef, is Martin van Geel nu opeens hooghartig?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest

Bericht door Feest » vr aug 18, 2006 11:50 am

Wie zegt dat ik het over Van Geel had?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 12:00 pm

Dus niet? Maar doe je nog zaken met Ajax?

Feest

Bericht door Feest » vr aug 18, 2006 12:00 pm

Gaat je allemaal niks aan.

343

Bericht door 343 » vr aug 18, 2006 12:02 pm

:drecul2:

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 12:04 pm

Steef schreef:Gaat je allemaal niks aan.
Bweh! :D

Ik vraag het omdat je de laatste tijd 'meer boer dan jood' beweert te zijn, omdat je ze bij PSV zo aardig vindt, etc. Net alsof je bent afgeknapt op de andere Nederlandse topclubs.
Ook zien we geen nieuwe spelers uit Zuid-Amerika bij Ajax.

Maar goed, dit ging over PSV.

Feest

Bericht door Feest » vr aug 18, 2006 12:07 pm

Ik knap op niemand af en geef iedereen eerlijk advies. Heb toch al eerder aangegeven dat er echt niet veel Ajax-materiaal in Z Amerika rondloopt.

Ik ben geen zaakwaarnemer die gaat leuren met spelers! Wat goed is leg ik neer als optie en wat niet goed genoeg is veeg ik direct van tafel.

Ajax en Feyenoord hebben bijna nooit succes gehad op de Z Amerikaanse markt en zijn daarom geneigd eerst ergens anders te kijken. Onzin natuurlijk aangezien iedere spelers verschillend is, maar het is zo'n lekker makkelijke stelregel.

PSV kijkt wel graag naar Z Amerika en dus is het logisch dat ik met die club wat vaster contact heb.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 12:16 pm

Steef schreef:Ajax en Feyenoord hebben bijna nooit succes gehad op de Z Amerikaanse markt en zijn daarom geneigd eerst ergens anders te kijken. Onzin natuurlijk aangezien iedere spelers verschillend is, maar het is zo'n lekker makkelijke stelregel.
Toch logisch als er weinig Ajax-materiaal loopt? Misschien passen Zuidamerikaanse spelers niet zo bij Ajax (door het systeem)?

Feest

Bericht door Feest » vr aug 18, 2006 12:59 pm

PSV MEDIA - PSV huurt de Ecuadoriaan Edison Vicente Mendez (27) voor één seizoen van LDU Quito. De 27-jarige middenvelder is volgens Ronald Koeman een versterking op het middenveld. Hij zei dat vrijdag in het wekelijkse persgesprek.

© Pics United - Edison Mendez.
'Schakelende middenvelder'
"Hij heeft zijn keuring gehad en is nu terug naar Ecuador om alle papieren in orde te maken. Normaal gesproken zal hij begin volgende week terug zijn en het weekeinde daarop al speelgerechtigd zijn. Mendez is een schakelende middenvelder die ook aan de zijkant kan spelen, hangend. Het is de bedoeling dat hij een stuk gaat invullen dat wij missen op het middenveld. Ik mis daar nu een bepaalde schakel, zijn kwaliteiten geven aan dat hij dat kan invullen. We huren hem een jaar", aldus hoofdcoach Koeman, die Mendes ook omschrijft als speler met aanvallende impulsen.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 1:26 pm

Ben jij tegenwoordig de mental coach van Koe, Steef? :D

Een speler huren is fijn voor PSV, maar wat heeft de club van die jongen eraan? Hij kon toch ook naar Engeland?

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 18, 2006 1:37 pm

als Mendez het goed doet in Eindhoven kan zijn club misschien meer voor hem vangen Joey, en daar gokken ze blijkbaar op.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman

Bericht door Baseman » vr aug 18, 2006 3:31 pm

Gelukkig huren ze hem eerst, als hij dan niet bevalt is hij zo weer weg :xyxthumbs:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr aug 18, 2006 3:57 pm

Steef schreef:Wie zegt dat ik het over Van Geel had?
Met wie heb je dan nog meer veel te maken gehad bij Ajax?

Arthur

Bericht door Arthur » vr aug 18, 2006 4:41 pm

Steef schreef:En daarnaast is PSV een succesvolle club zonder enige hooghartigheid of pretenties.
Hoort daar dan ook geen scout bij zonder enige hooghartigheid of pretenties? :D

Feest

Bericht door Feest » vr aug 18, 2006 4:50 pm

Nee, ik ben een enorme betweter....die alleen wel weet waar die over praat. :D

LucaS

Bericht door LucaS » vr aug 18, 2006 4:50 pm

Steef heeft PSV anders wel zo ver dat ze sinds kort ook op de Zuid-Amerikaanse markt actief zijn! :worshippy:
I think I lost my fucking headache

Frank

Bericht door Frank » vr aug 18, 2006 10:28 pm

Arwin schreef:
Baseman schreef:Geen idee wat VOH wil, al hecht ik weinig waarde aan de woorden van spelers in de media. Het kan allemaal onderdeel uitmaken van de spelletjes die gespeeld worden...
Volgens VI.nl heeft ook Vennegoor een clausule in zijn contract, en wel van 7 miljoen euro. Is dat niet minder dan de aankoopsom?
Volgens mij is het inderdaad minder, ik dacht dat hij voor iets meer dan 8 miljoen van Twente overgekomen is.

Harm

Bericht door Harm » vr aug 18, 2006 10:33 pm

Maar dat was wel in de tijd van de binnenlandse toptransfers.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr aug 18, 2006 11:01 pm

PSV rekent op Ooijer Verdediger wil nog weg, maar lijkt bereid om te spelen

Nu de verdediging van de landstitel op het punt van beginnen staat, bevindt PSV zich plots in een onzekere periode. Blijft André Ooijer nou wel of niet? Hoe serieus is de belangstelling voor Jan Vennegoor of Hesselink en waar blijft het geld dat de club eventueel ontvangt voor welke transfer dan ook? Vooralsnog gaan ze er in Eindhoven vanuit, dat Ooijer morgen in actie kan komen in de eerste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen NEC.

Ooijer was gisteren voor het eerst in ruim een week weer eens te bewonderen op het trainingsveld van PSV. De international meldde zich vorige week ziek en was deze week met Oranje in Ierland. Vorig weekeinde al voerde Ooijer een aantal gesprekken met de clubleiding van PSV. Die resulteerden in zijn terugkeer op de Herdgang.

Dat neemt niet weg dat de teleurstelling nasuddert in het lijf van Ooijer. De ambitie om te vertrekken naar Blackburn Rovers brandt onverminderd hevig. De 32-jarige verdediger heeft zijn zinnen gezet op wat hij beschouwt als zijn laatste kans op een avontuur in een buitenlandse competitie. ,,Ik zeg niks ten nadele van PSV, want echt, dat blijft een fantastische club,’’ zei Ooijer gisteren. ,,Maar het lijkt me gewoon geweldig om mijn loopbaan bij een Engelse club af te sluiten.’’

Ooijer hoopt dus nog altijd op Blackburn Rovers. Volgens voorzitter Rob Westerhof is het echter al een week geleden dat er contact tussen beide clubs was. De Engelsen deden toen een bod, dat voor PSV onacceptabel was. Het lijkt er dus op, dat Ooijer zich op de korte termijn op Eindhoven moet concentreren.

Zijn trainer Ronald Koeman is vast van plan de verdediger te gebruiken in de thuiswedstrijd tegen NEC. ,,Er is een aantal ontwikkelingen, maar voorlopig is het slechts als-als-als,’’ zegt de oefenmeester. ,,En als telt niet in het leven. Ik heb 26 spelers tot mijn beschikking. Daaruit kies ik de beste elf plus de zeven beste reserves.Tot die achttien behoort ook André. Ik ben ook niet bang dat hij niet gemotiveerd zal zijn.’’

De belangstelling voor Jan Vennegoor of Hesselink lijkt veel minder concreet. De spits wordt in verband gebracht met Bolton Wanderers, maar PSV en de speler zeggen van niets te weten. Zeker is wel dat het geld dat PSV zou verdienen aan welke transfer niet volledig kan worden gebruikt voor nieuwe spelers. Een deel van het bedrag is voorbestemd om de financiële positie van de club te stabiliseren.

Koeman weet het en maakt er geen probleem van, hoewel eerder werd gesuggereerd dat PSV een potje beschikbaar heeft om te investeren. ,,Je moet niet vergeten wat PSV heeft gedaan om deze groep bij elkaar te houden,’’ zei Koeman. ,,Cocu, Alex, Gomes en Farfán. Ik vind het allemaal redelijk normaal wat er gebeurt.’’

PSV kan vanaf volgende week beschikken over Edison Mendez. De Ecuadoriaanse middenvelder, eerder deze week al medisch gekeurd, wordt voor een jaar gehuurd van LDU Quito. ,,Mendez is een schakelspeler, die ook goed aan de zijkant kan spelen,’’ zegt Koeman. ,,Hij komt hier om iets in te vullen wat wij op ons middenveld missen.’’
AD

Vennegoor blijft dus, en Ooijer..?

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 19, 2006 12:13 pm

’Stadion levert PSV kapitaal op’

Voorzitter Rob Westerhof hoopt dat de herfinanciering van het stadion PSV een eenmalige bonus oplevert van enkele tientallen miljoenen euro’s. Daarnaast verwacht hij jaarlijks vier tot vijf miljoen te kunnen besparen op hyptheeklasten.

Begin volgende maand moet de herfinanciering van het stadion rond zijn, zo denkt Westerhof. Hij voerde gisteren andermaal besprekingen met partijen (banken, pensioenfondsen), die garant willen staan voor het afsluiten van een nieuwe hypotheek op het Philips Stadion. Gesproken wordt over een lening van 95 tot 115 miljoen euro. Deze is gebaseerd op de huidige waarde.

De lopende hypotheek bedraagt 75 miljoen euro. „De boekwaarde is lager dan de feitelijke waarde“, aldus Westerhof, die hoopt dat PSV het verschil aan overwaarde kan ’cashen’. Het zou daarbij gaan om een eenmalig kapitaal van twintig tot veertig miljoen.

„Het stadion is dé manier om cash geld te genereren“, zegt Westerhof. „Ik heb er de laatste maanden enorm aan gesleurd om voor PSV de meest gunstige voorwaarden eruit te slepen.“ Naast de eenmalige bonus hoopt PSV jaarlijks vier tot vijf miljoen te kunnen besparen op de rente en aflossing.“

Uiteindelijk wil PSV op die manier betere spelers aantrekken en concurrerend kunnen blijven in de beloning. Westerhof waakt echter voor al te hoge verwachtingen. „Ik ben er geen voorstander van om enkele spelers te halen die tien tot vijftien miljoen euro kosten. Het lijkt me beter om breed en langdurig te investeren in jonge spelers die ongeveer drie miljoen kosten.“

Op korte termijn zijn er geen grote investeringen te verwachten, betoogt Westerhof. „We hebben een enorme inspanning geleverd door Gomes, Alex, Farfán en Cocu te houden. Daarmee hebben we leiderschap, uitstraling en doelpunten weten te behouden. Normaal moet PSV elk jaar een of twee spelers verkopen om zich te kunnen versterken. Nu hebben we op verzoek van de trainer zelfs een linksback (Salcido) kunnen aantrekken. Dus is er even geen geld“, aldus Westerhof.

Daarnaast is er een praktisch probleem. Westerhof: „Stel dat Ooijer en Vennegoor of Hesselink vertrekken, dan wordt het heel moeilijk om goede vervangers aan te trekken die nog speelgerechtigd zijn in de Champions League. Bovendien is het financieel risico behoorlijk groot als je, zoals vorig seizoen met Reiziger en Ball, op het laatste moment gedwongen wordt om spelers te halen.“

De club wil een kern aan Nederlanders proberen te behouden. „Die zorgen voor leiderschap in je team. We kunnen wel elf buitenlandse toptalenten aantrekken, maar daarmee bouw je nog niet het sterkste team op. Aan de andere kant: koop je zoals AZ heel veel jonge Nederlanders dan is je team niet rijp voor de Champions League. Dat kan PSV zich ook niet veroorloven“, zegt Westerhof. Vandaar dat PSV niet staat te springen om nu nog spelers te verkopen. „Ik gun Ooijer van harte een transfer“, stelt Westerhof, „maar voor PSV is het een slechte zaak, ook als we geld krijgen. De kans dat je de tweede ronde in de Champions League haalt, is groter mét André dus wat word je er per saldo wijzer van als je hem voor een paar miljoen verkoopt?“

Als de herfinanciering van het stadion rond is, neemt PSV een definitieve beslissing over de introductie van een nieuw spelersfonds.
Eindhovens Dagblad

Dus PSV wil de overwaarde van het stadion gebruiken om de begroting sluitend te krijgen, of zie ik dat fout? Is dat een goed idee?

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 19, 2006 12:46 pm

Dat zie je goed Joey, maar ik vind het gevaarlijk om je overwaarde te laten uitbetalen en te investeren. Je hebt dus gewoon een grotere schuld die je uiteindelijk zult moeten aflossen. Het kan wel zo zijn dat je een veel lagere rente bedwingt (afsluit), waardoor je ondanks een grotere lening wel een lagere last hebt.

Die 20 - 40 miljoen zul je uiteindelijk wel moeten aflossen. Eindelijk financier je jezelf met deze constructie en ga je ervan uit dat het dat dan ook opbrengt. Iets wat zeer veel mensen momenteel ook met hun hypotheek van hun huis doen.

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 19, 2006 1:03 pm

Het zijn lapmiddelen, volgens mij. :aai:

Overigens meldt de Engelse roddelpers dat Sam Allardyce zou overstappen van Bolton W. naar Sunderland. Vraag is of de volgende manager Elleboog of H. nog wil?

joey
Erelid

Bericht door joey » za aug 19, 2006 1:19 pm

Nú over Jordi Hoogstrate op Radio 1.

Edit: triest verhaal. Eerst een identiteitscrisis, toen een psychose. Hij zit onder de medicijnen en is bang dat hij weer een psychose krijgt. :aai:

Hoe lang staat hij nog onder contract bij PSV?

Rembrandt III

Bericht door Rembrandt III » za aug 19, 2006 2:04 pm

Ajaciedjuh schreef:Volgens de Telegraaf van vandaag, gaat Mendez alsnog naar psv. psv-netwerk meldt dat mogelijk ook Kromkamp psv komt versterken. Dat zal wel inhouden dat Ooier weggaat.
Kromkamp 'gewoon' in de basis bij Liverpool vandaag. Liverpool wel achter. Kopbal uit een vrije trap, veroorzaakt door dezelfde Kromkamp.

Gesloten