PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Harm

Bericht door Harm » do mar 08, 2007 12:26 pm

Spijker schreef:
banjavi schreef:
Spijker schreef:Het is jammer voor een Ajacied om te zien dat dit afbraakvoetbal het steeds beter gaat doen in Europa.
Zijn jullie nou echt gewoon jaloers?? Ajax speelde natuurlijk ook de sterren van de hemel in Bremen... en dat heeft NIETS opgeleverd.
Tacticus ten Cate doet het niets beter dan PSV... ik hoor jullie ook constant zeuren over dat het weer eens een bagger wedstrijd was van Ajax etc...
Dus wie geeft het recht om dit resultaat (want dat heeft Ajax nog niet gehad dit seizoen... ) af te kraken... en als je het niet leuk vind om te zien.. en je weet dat van te voren. Kijk dan niet!! Tjonge jonge

Gefeliciteerd PSV... ik heb een spannende wedstrijd gezien...
Ik ben Ajacied, ik houd van mooi, aanvallend voetbal. 1 keer raken en dmv combinaties de 16 van de tegenstander bereiken. Ik houd van vooruit voetballen en vooruit verdedigen. Onder andere daarom ben ik Ajax supporter. Als Ajax zo zou gaan spelen zou ik me kapot schamen. Noem het naief, noem het ouderwets, maar ik wil een mooie pot zien met een goed resultaat. Dat doet niets af aan de huidige resultaten, want ik heb onder Ten Cate soms al een stuk beter voetbal gezien dan de afgelopen jaren het geval is. Dus als ik iets over psv zeg hoef je niet gelijk met Ajax aan te komen zetten. Als ik de ene auto niet mooi vind hoef je niet te zeggen dat die andere ook niet mooi is.
Zo'n Type R is inderdaad niet helemaal mijn type ;)

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 12:27 pm

Baseman schreef:Het had wel met mazzel te maken, maar niet met het falen van Arsenal. Dat wordt namelijk over iedere tegenstander van PSV gezegd nadat ze verloren hebben...
Arsenal kreeg toch een aantal kansen en domineerde de wedstrijd maar faalde opzichtig om dat in de score uit te drukken?

banjavi schreef:Zijn jullie nou echt gewoon jaloers?? Ajax speelde natuurlijk ook de sterren van de hemel in Bremen... en dat heeft NIETS opgeleverd.
Tacticus ten Cate doet het niets beter dan PSV... ik hoor jullie ook constant zeuren over dat het weer eens een bagger wedstrijd was van Ajax etc...
Dus wie geeft het recht om dit resultaat (want dat heeft Ajax nog niet gehad dit seizoen... ) af te kraken... en als je het niet leuk vind om te zien.. en je weet dat van te voren. Kijk dan niet!! Tjonge jonge
Huh? Dus omdat Ajax geen denderend voetbal speelt mogen we geen kritiek op anderen hebben?

Barcelona speelde vorig seizoen het beste en meest aantrekkelijke voetbal van Europa. Dit seizoen is het echter kut met peren, dus daar heb ik ook kritiek op. Heeft verder niets met jaloezie te maken hoor.
Baseman schreef:Ach, het is iedere keer hetzelfde liedje...een plaat die blijft hangen.
Ik reageer er gewoon niet meer op, werkt het beste :xyxthumbs:
Zoals je weet ben ik niet alleen kritisch op PSV (en juist heel kritisch op Ajax), dus ook met deze opmerking kan ik niet echt veel.
joey schreef:Baseman, ben je het nu met me eens dat Arsenal tactisch zwak is? Het leek wel of Arsenal Alex juist opzocht. Steeds hetzelfde: langs de backs en dan proberen over de grond naar het centrum te spelen. Er zat totaal geen variatie in, de verdediging van PSV werd niet 'gelokt', waardoor Alex lekker op de bal kon blijven staan wachten. Arsenal wist niet uit te buiten dat de andere verdedigers van PSV bepaald niet sterk waren.
Bremen was shit tegen Ajax, Arsenal was shit tegen PSV. Deze wedstrijden geven geen realistisch beeld van beide ploegen (behalve het feit dat Arsenal het hele seizoen al moeite heeft met het afmaken van kansen).

Arsenal is geen tactisch ijzersterk team als het Juve van vorig seizoen of het Porto van Mourinho, maar dat komt ook omdat men veel van eigen kracht uit gaat. Wat wel een van de basisprincipes is als je aanvallend voetbal wilt spelen. Kleine aanpassingen zijn prima, maar de essentie blijft het zelfde.
Baseman schreef:Je vergeet dan alleen even dat Porto veel spelers heeft en heeft gehad die onder contract staan van de investeringsmaatschappij MSI, spelers die anders nooit bij Porto gespeeld hadden. Een Alex of 5 zogezegd, dus dat maakt nogal verschil.
Volgens mij had Porto in het seizoen dat men de CL geen spelers van MSI onder contract hoor. Op dit moment hebben ze alleen Lucho Gonzalez van MSI onder contract.

En inderdaad, Porto speelde verdedigend voetbal. Monaco niet, daarentegen.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 12:34 pm

Thomas schreef:Arsenal kreeg toch een aantal kansen en domineerde de wedstrijd maar faalde opzichtig om dat in de score uit te drukken?
Nee :D
Men miste enkele kansen, maar dat is wat anders dan opzichtig falen. Men heeft geen ballen gemist voor een leeg doel...spelers als Alex en Gomes staan er niet voor niets en zijn niet voor niets echte klasbakken.
Huh? Dus omdat Ajax geen denderend voetbal speelt mogen we geen kritiek op anderen hebben?
Jawel hoor, maar het blijft wat irritant als het na iedere wedstrijd herhaald moet worden. Daarbij speelt Ajax verre van goed, dus komt het een beetje hypocriet over.
Zoals je weet ben ik niet alleen kritisch op PSV (en juist heel kritisch op Ajax), dus ook met deze opmerking kan ik niet echt veel.
Wie zegt dat ik het tegen jou had ?
Jij hebt de wedstrijd niet eens gezien, hoe kan ik dan klagen over jouw commentaar erop :D
Volgens mij had Porto in het seizoen dat men de CL geen spelers van MSI onder contract hoor. Op dit moment hebben ze alleen Lucho Gonzalez van MSI onder contract.
Volgens mij toen enkele spelers, Porto wordt al jaren gebruikt daarvoor.
En inderdaad, Porto speelde verdedigend voetbal. Monaco niet, daarentegen.
Klopt, Monaco liet erg leuk voetbal zien :xyxthumbs:
En verloor...

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 12:43 pm

Baseman schreef:Jawel hoor, maar het blijft wat irritant als het na iedere wedstrijd herhaald moet worden. Daarbij speelt Ajax verre van goed, dus komt het een beetje hypocriet over.
:nooo:
Dus omdat Ajax kut speelt dienen wij kwijlend van bewondering het antivoetbal van PSV van commentaar te voorzien?

Okee! :kwijl:
I think I lost my fucking headache

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 08, 2007 12:43 pm

Precies, wat een kul.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do mar 08, 2007 1:34 pm

Die Chinees lijkt toch wel weer een aardige aankoop, deed het lang niet slecht gisteren.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 1:49 pm

Muisje Andersom schreef:Dus omdat Ajax kut speelt dienen wij kwijlend van bewondering het antivoetbal van PSV van commentaar te voorzien?
Dat zeg ik toch echt niet hoor...

Kaboem

Bericht door Kaboem » do mar 08, 2007 1:51 pm

Gaan we geen ruzie maken om een stukje (anti)voetbal, tutjes?! ;)
Bertje for President!

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 1:52 pm

Je beweert dat het hypocriet is om negatief over het spel van PSV te praten, omdat wij het zo klote doen. Dat staat er toch bijna letterlijk hoor

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 08, 2007 2:03 pm

brigade zuid schreef:Die Chinees lijkt toch wel weer een aardige aankoop, deed het lang niet slecht gisteren.
Vond hem niets bijzonders. Hij werd er een paar keer uitgelopen en stond aan de verkeerde kant te dekken. Maar goed, wie weet blijkt die jongen in de toekomst toch een goeie te zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » do mar 08, 2007 2:08 pm

joey schreef:
brigade zuid schreef:Die Chinees lijkt toch wel weer een aardige aankoop, deed het lang niet slecht gisteren.
Vond hem niets bijzonders. Hij werd er een paar keer uitgelopen en stond aan de verkeerde kant te dekken. Maar goed, wie weet blijkt die jongen in de toekomst toch een goeie te zijn.
Als je vergelijkt wat wij hebben lopen op de linksback positie :sad:

Dan ben je spekkoper met die paar keer dat die Sun eruit gelopen wordt...

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 2:10 pm

Muisje Andersom schreef:Je beweert dat het hypocriet is om negatief over het spel van PSV te praten, omdat wij het zo klote doen. Dat staat er toch bijna letterlijk hoor
Inderdaad, bijna dus niet helemaal :D
Ik zeg dat het een beetje hypocriet overkomt, dat vind ik eigenlijk nogal meevallen. Daarbij zeg ik ook dat het irritant is als het constant herhaalt wordt, we kennen die mening ondertussen wel.
joey schreef:Vond hem niets bijzonders. Hij werd er een paar keer uitgelopen en stond aan de verkeerde kant te dekken. Maar goed, wie weet blijkt die jongen in de toekomst toch een goeie te zijn.
Stel je voor dat Joey zomaar enthousiast is ;)
Zoals ik vooraf al zei, Sun is in balbezit en aanvallend echt een aanwinst maar verdedigend is hij (nog?) kwetsbaar. Niet voor niets kwam het meeste gevaar van Arsenal via hun rechterkant...maar ook niet voor niets was het Sun die de beslissende vrije trap verdiende bij hun cornervlag.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 08, 2007 2:13 pm

Baseman schreef: ook niet voor niets was het Sun die de beslissende vrije trap verdiende bij hun cornervlag.
Het was voorbestemd. :worshippy:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 2:14 pm

Baseman schreef:Men miste enkele kansen, maar dat is wat anders dan opzichtig falen. Men heeft geen ballen gemist voor een leeg doel...spelers als Alex en Gomes staan er niet voor niets en zijn niet voor niets echte klasbakken.
Op dit niveau zijn natuurlijk niet alleen kansen voor open doel kansen die gemaakt moeten worden. Maar goed, ik heb de wedstrijd niet gezien dus ik kan er moeilijk over oordelen.
Baseman schreef:Jawel hoor, maar het blijft wat irritant als het na iedere wedstrijd herhaald moet worden. Daarbij speelt Ajax verre van goed, dus komt het een beetje hypocriet over.
Mijn mening over voetbal is niet onlosmakelijk verbonden aan Ajax. Ik ben een Ajacied, maar een minstens zo grote liefhebber. Dat Ajax slecht voetbalt heeft niets te maken met mijn mening over andere clubs die lelijk, slecht of dom voetbal op de mat leggen.
Baseman schreef:
Volgens mij toen enkele spelers, Porto wordt al jaren gebruikt daarvoor.
Hmm, als het kan hoor ik graag namen van je, want ik ik kom alleen op Lucho Gonzalez.
Uit m’n hoofd zag het team van Porto er destijds zo uit:

--------------------------------McCarthy
--------------Alenichev---------Deco-----------Carlos Alberto
------------------------Maniche----------Costinha

Nuno Valente--Ricardo Carvalho—Jorge Costa—Paulo Ferreria
----------------------------------Vítor Baía

Ik zou niet weten welke van deze spelers –naast Carlos Alberto- er van MSI zou moeten zijn.
Baseman schreef:Klopt, Monaco liet erg leuk voetbal zien :xyxthumbs:
En verloor...
Maar haalde wel de finale van de Champions League. Iets dat een heleboel teams –inclusief PSV- nog nooit gelukt is.

PS Ik vind je een beste kerel, Base. Maar als je ziet hoe vrijwel iedereen hier de pesterijtjes van de PSV’ers van AT moeiteloos over zich heen laat komen vind ik het een beetje lullig overkomen dat jij zo op je pik getrapt bent wanneer er wordt gezegd dat het voetbal niet om aan te zien is.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op do mar 08, 2007 2:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » do mar 08, 2007 2:18 pm

Baseman schreef:Stel je voor dat Joey zomaar enthousiast is ;)
Zoals ik vooraf al zei, Sun is in balbezit en aanvallend echt een aanwinst maar verdedigend is hij (nog?) kwetsbaar. Niet voor niets kwam het meeste gevaar van Arsenal via hun rechterkant...maar ook niet voor niets was het Sun die de beslissende vrije trap verdiende bij hun cornervlag.

PSV was bijna alleen aan het verdedigen. Dus viel vooral op dat hij verdedigend kwetsbaar is.
Wat is het probleem? Ik zeg óók dat Urby verdedigend kwetsbaar is.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mar 08, 2007 2:20 pm

@Thomas: was Benni wel basisspeler? Volgens mij speelde Derlei altijd.

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 2:21 pm

Baseman schreef: Daarbij zeg ik ook dat het irritant is als het constant herhaalt wordt, we kennen die mening ondertussen wel.
Dat doen we over Ajax ook. Je kan dan ook niet verbaasd zijn dat ook PSV hier geen jubel oproept als het gaat over amusementswaarde. Het kan ook anders hoor, kijk het AZ topic maar.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 2:28 pm

Jöhnk schreef:@Thomas: was Benni wel basisspeler? Volgens mij speelde Derlei altijd.
Ik heb het net even nagezocht en Benni was in de achtste finales, kwartfinales en de eerste wedstrijd van de halve finale basisspeler. In de tweede halve finale stond Derlei er echter in en Benni werd in de meeste wedstrijden daarvoor wel gewisseld dus onbetwist was hij zeker niet. Ik meen me ook te herinneren dat Derlei in de finale in de spits stond. Over de groepsfase heb ik geen informatie kunnen vinden, dus ik durf het al met al niet met zekerheid te zeggen.

Baseman

Bericht door Baseman » do mar 08, 2007 2:59 pm

Thomas schreef:PS Ik vind je een beste kerel, Base. Maar als je ziet hoe vrijwel iedereen hier de pesterijtjes van de PSV’ers van AT moeiteloos over zich heen laat komen vind ik het een beetje lullig overkomen dat jij zo op je pik getrapt bent wanneer er wordt gezegd dat het voetbal niet om aan te zien is.
Op mijn pik getrapt ??? :shock:
Dan had ik wel heel anders gereageerd...dit begon doordat ik aangaf richting iemand anders dat ik niet meer reageer op die vastzittende plaat, c'est tout ! Dus bij deze nogmaals en nu echt, ik ga er niet meer op in.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 08, 2007 3:03 pm

Net als het spel van psv zijn de supporters ook laf :yes: :D

Arwin

Bericht door Arwin » do mar 08, 2007 3:06 pm

Het meeste is denk ik wel gezegd al. Ik zat in een Engelse kroeg gisteren en de supporters daar waren niet echt blij na de 1-1.. Dat hadden ze toch absoluut niet verwacht dat ze eruit zouden vliegen tegen PSV.

Arsenal was gisteren wel veel sterker dan PSV, het was een wonder dat het nog 0-0 stond bij rust. Arsenal zou ook verdiend door zijn gegaan als ze gisteren gewoon hun kansen hadden afgemaakt en 2-0 of 3-0 hadden gewonnen.

Maar Alex was wel erg goed zeg, gisteren. Open sollicitatie naar een topclub in de premier league denk ik. Dat hij na dat lullige eigen doelpunt (na een aardige blunder van Gomes trouwens) zelf de 1-1 maakt is wel mooi voor hem. Het moest ook wel uit een dood spelmoment komen voor PSV, want ze hadden verder geen enkel schot tussen de palen gehad.

Ik vond die Sun trouwens juist helemaal niet zo goed. Dat zegt niet dat hij niet goed kan worden, maar gisteren kwam hij juist nog duidelijk tekort voor CL niveau hoor. Koeman heeft hem ook een aantal keer bij hem moeten roepen voor instructies.

Gomes was een beetje dom toen hij zichzelf blesseerde tijdens het juichen na de 1-1.

Voor de volgende ronde zou ik hopen dat je in ieder geval Chelsea ontloopt. Ook Manchester United en Valencia zijn denk ik erg sterke teams. Tegen Bayern, Milan, Liverpool en Roma geef ik PSV wel een aardige kans om door te gaan.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mar 08, 2007 3:18 pm

Baseman schreef:
Thomas schreef:PS Ik vind je een beste kerel, Base. Maar als je ziet hoe vrijwel iedereen hier de pesterijtjes van de PSV’ers van AT moeiteloos over zich heen laat komen vind ik het een beetje lullig overkomen dat jij zo op je pik getrapt bent wanneer er wordt gezegd dat het voetbal niet om aan te zien is.
Op mijn pik getrapt ??? :shock:
Dan had ik wel heel anders gereageerd...dit begon doordat ik aangaf richting iemand anders dat ik niet meer reageer op die vastzittende plaat, c'est tout ! Dus bij deze nogmaals en nu echt, ik ga er niet meer op in.
Ach, iedereen heeft wel eens last van een hangende plaat. Zo heb ik inmiddels ook wel door dat het niet bepaald goed gaat met Ajax hoor. ;)
Maar goed, eerlijk gezegd vond ik de discussie over Porto een stuk interessanter. Al wat gevonden?

LucaS

Bericht door LucaS » do mar 08, 2007 3:24 pm

Thomas schreef:Ach, iedereen heeft wel eens last van een hangende plaat. Zo heb ik inmiddels ook wel door dat het niet bepaald goed gaat met Ajax hoor. ;)
Dat hebben we wel heel vaak moeten herhalen hoor, voordat je het een beetje door begon te krijgen! ;)

jabu

Bericht door jabu » do mar 08, 2007 3:26 pm

Baseman schreef:Wie heeft het over een goed PSV ?
De 1e wedstrijd speelde PSV uitstekend, gister was het erg matig.
Zo goed vond ik PSV de eerste wedstrijd nu ook weer niet. Ik zat mij net hardop af te vragen waarom de PSV'ers maar door bleven gaan met hopeloze en kansloze afstandschoten, toen die geluksbal van Mendez er in zwabberde. Daarvoor was er al enkele malen vanaf halverwege de helft een bal richting cornervlag afgevuurd of tegen de tegenstander aan gejaagd door onder andere Mendez, Alex en Cocu. Het zag er toen in mijn ogen echt niet uit alsof PSV de wedstrijd bepaalde en wel even ging scoren.
Baseman schreef:ook niet voor niets was het Sun die de beslissende vrije trap verdiende bij hun cornervlag.
Na een oerstomme overtreding van zijn directe tegenstander Hleb. Dat lokte hij inderdaad goed uit.
Arwin schreef:Maar Alex was wel erg goed zeg, gisteren. Open sollicitatie naar een topclub in de premier league denk ik. Dat hij na dat lullige eigen doelpunt (na een aardige blunder van Gomes trouwens) zelf de 1-1 maakt is wel mooi voor hem. Het moest ook wel uit een dood spelmoment komen voor PSV, want ze hadden verder geen enkel schot tussen de palen gehad.
Ligt het aan mij of lijkt het net alsof de wedstrijd niet helemaal live wordt uitgezonden maar met (enkele) seconden vertraging. Beide doelpunten voorspelde de commentator namelijk tot in detail vlak voordat zij vielen. Of hij beschikt over voorspelende gaven?

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do mar 08, 2007 4:01 pm

Snoeks zit altijd met een harde plasser naar psv te kijken.

Gesloten