Johan Cruyff Schaal en KNVB beker

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jan 24, 2007 12:59 pm

Lucas schreef:In 2007 30.000
Is dat per huishouden?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 1:02 pm

Persoonlijk inkomen. Nee dus
I think I lost my fucking headache

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 1:05 pm

Harm schreef:
Lucas schreef:Tja, de kans dat een bepaald individu de staatsloterij wint is ook heel klein (heeeeeeeeeel klein); toch schijnt dat bijna maandelijks wel een keer te gebeuren
De kans dat een bepaald individu de staatsloterij wint is inderdaad klein ja. De kans dat iemand in een bepaalde maand de staatsloterij wint is echter bijna 100% volgens mij.
Dat zeg ik. De kans dat Ajax, Feyenoord, PSV en AZ elkaar ontlopen en ook nog eens alle 4 thuisspelen is heel klein, de kans dat er 8 wedstrijden tevoorschijn komen uit de loting voor de 8ste finale is heel groot! :yes:

Harm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 1:10 pm

Maar nu zijn het dus al 8 wedstrijden waarin de drie grote clubs thuisspelen. En die kans is klein. Net zoals de kans klein is dat je vantevoren kunt zeggen wie de staatsloterij wint.

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 1:17 pm

Maar als de onwaarschijnlijke uijtkomst na loting toch op de borden verschijnt, is er geen enkele reden om aan fraude te denken. Dat is er pas als er meerdere keren eenzelfde onwaarschijnlijke uitkomst optreedt!

Harm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 1:21 pm

Lucas schreef:Maar als de onwaarschijnlijke uijtkomst na loting toch op de borden verschijnt, is er geen enkele reden om aan fraude te denken. Dat is er pas als er meerdere keren eenzelfde onwaarschijnlijke uijtkomst optreedt!
:eusa_naughty:

Harm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 1:23 pm

Dus de eerste keer dat zoiets gebeurt hoef je het niet te onderzoeken omdat het kan gebeuren?

LucaS

Bericht door LucaS » wo jan 24, 2007 1:25 pm

Natuurlijk hoef je dat niet te onderzoeken. Zoals ik al zei, de huidige uitkomst is exact even waarschijnlijk als elke andere uitkomst

Harm

Bericht door Harm » wo jan 24, 2007 2:20 pm

Tuurlijk niet. Hoe kleiner de kans, hoe onwaarschijnlijker.

Het is toch ook onwaarschijnlijk dat het hier morgen ineens 50 graden is? Als dat wel zo is, dan lijkt het mij dat ze dat toch even moeten onderzoeken.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » wo jan 24, 2007 2:23 pm

Iedere wedstrijd heeft evenveel kans om uit de koker te komen. Je gaat daar pas van afwijken als je er andere criteria op los laat, zoals, top 3 speelt thuis tegen eerste divisie club. Die kans is uiteraard een stuk kleiner. De wedstrijden op zich niet.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 24, 2007 6:18 pm

Harm schreef:Tuurlijk niet. Hoe kleiner de kans, hoe onwaarschijnlijker.

Het is toch ook onwaarschijnlijk dat het hier morgen ineens 50 graden is? Als dat wel zo is, dan lijkt het mij dat ze dat toch even moeten onderzoeken.
Maar de kans dat alle clubs uit de eerste Divisie een thuiswedstrijd hadden moeten spelen tegen de top 4 is toch net zo groot als andersom?

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 9:28 am

Natuurlijk.

We moeten pas wat verdenkingen gaan koesteren als de loting vanavond de volgende uijtkomst heeft:
Ajax - RKC
PSV - NAC
AZ - Willem II
Roda - Utrecht

:cheer:
RKC WAALWIJK knokt zich kwartfinale in
25-01-2007

RKC WAALWIJK is doorgedrongen tot de kwartfinale van de KNVB beker. De Waalwijkers hadden in het Rotterdamse Kasteel een verlenging nodig om Sparta te kloppen: 3-2. Hans van de Haar scoorde namens de Brabanders twee keer. Invaller Luwamo Garcia maakte in de verlenging de winnende treffer.

“We waren wat onwennig aan het begin van de wedstrijd”, verhaalt trainer Mark Wotte van RKC WAALWIJK in de persconferentie die volgt op de eerste zege die de coach met de Waalwijkers heeft behaald in een officieel duel. Die onwennigheid heeft overigens een oorzaak. RKC WAALWIJK start in de bekerwedstrijd tegen mede-Eredivisionist Sparta Rotterdam namelijk met twee spitsen; Benjamin de Ceulaer en Hans van de Haar. Tot op heden voetbalde de Waalwijkse ploeg met maar één centrale aanvaller. Aanvankelijk pakt de omzetting dus ietwat ongelukkig uit. Sparta komt in de tiende minuut van de wedstrijd al op voorsprong. Iderlino Moreno Freire wipt de bal vanaf een meter of achttien in het doel. RKC WAALWIJK-doelman Jurgen Wevers kan er niet bij: 1-0.

Afbeelding

Mark Wotte startte de wedstrijd in een andere formatie, met Hans van de Haar en Benjamin de Ceulaer in de spits.

“Vanaf dat moment ging het steeds beter”, concludeert Wotte. Dat blijkt uit treffers van Hans van de Haar (1-1 in de zeventiende minuut, 1-2 in de 39ste minuut). “Ik ben heel erg blij voor Hans”, vervolgt Wotte zijn verhaal. “Hij heeft vanavond maar weer eens laten zien dat hij wel degelijk van waarde is voor deze ploeg. Ik vind overigens dat we voor rust nóg wel een keer hadden kunnen scoren.” Maar dat gebeurt niet. Het scorebord staat op 1-2 als de spelers, onder wie de voor RKC WAALWIJK debuterende Hervé Kage, de kleedkamer opzoeken.

Afbeelding

Met twee doelpunten bewees Hans van de Haar zijn waarde voor RKC WAALWIJK.

Doelman Wevers van RKC WAALWIJK groeit gedurende de tweede helft uit tot Man van de Wedstrijd. De goalie moet weliswaar de gelijkmaker incasseren –een kopbal van Yuri Rose vliegt buiten bereik van de lange doelman in het net (2-2)- maar slaagt er een paar keer in een achterstand te voorkomen.

Afbeelding

Tijdens de verlenging draait het sowieso om Wevers in Het Kasteel. De sluitpost van RKC WAALWIJK loopt een spierblessure op en is amper in staat een bal te trappen, laat staan zich af te zetten voor een zweefduik. Omdat trainer Wotte al door zijn wissels heen is, rest Wevers niets anders dan in het doel te blijven staan. Dat doel verdedigt Wevers met verve. Letterlijk met vallen en opstaan sleept hij de ploeg door een zwaar slotkwartier, waarin Sparta zo ongeveer onafgebroken aanvalt, heen. Dankzij een goal van invaller Luwamo Garcia (2-3 in het voordeel van RKC WAALWIJK) in de 96ste minuut van het beladen bekerduel, staat RKC WAALWIJK in de kwartfinale van het bekertoernooi. “En dat is een mentale opsteker voor het team”, zegt Wotte. “We hebben vanavond laten zien dat wij kunnen winnen.”

Afbeelding

Vreugde bij Luwamo Garcia na de winnende treffer, hij ontving overigens van scheidsrechter Braamhaar de gele kaart vanwege het uittrekken van zijn shirt.

Opvallend is dat RKC WAALWIJK tot drie keer toe een score van 3-2 wist neer te zetten in het bekertoernooi. In Waalwijk gingen FC Dordrecht en Feyenoord met die cijfers ten onder en gisteravond moest dus ook Sparta Rotterdam buigen voor de Waalwijkers. In de wedstrijden de twee Rotterdamse ploegen die RKC WAALWIJK dit seizoen trof in de KNVB Beker –Feyenoord en Sparta- viel de beslissing overigens pas in de verlenging.

Afbeelding

Opluchting en vreugde bij Robert Fuchs en Hans Mulder na afloop.

Naast RKC WAALWIJK slaagden ook FC Utrecht, NAC Breda en Ajax er gisteravond in de kwartfinale van het bekertoernooi te bereiken. Eerder plaatsten AZ en Willem II zich al voor die ronde. De winnaars van de wedstrijden Roda JC-Jong AZ en PSV-Go Ahead Eagles, die vanavond worden gespeeld, mogen zich ook kwartfinalist noemen. Na afloop van de wedstrijd PSV-Go Ahead Eagles zal de loting voor de kwartfinale worden verricht.

Zondag staat voor RKC WAALWIJK alweer een wedstrijd in Rotterdam op het programma. Die dag is Feyenoord om 14.30 uur de tegenstander van de Waalwijkers.

Opstelling Sparta Rotterdam
Harald Wapenaar, Sepp de Roover, Steve Olfers, Danny Schenkel (aanv.), Sjaak Polak, Edwin van Bueren, Jason Oost (105. Yannis Anastasiou), Haris Medunjanin, Yuri Rose (79. Marvin Emnes), Iderlino Moreno Freire (67. Anthony Obodai), Jeffrey Vlug.

Opstelling RKC WAALWIJK
Jurgen Wevers, Hans Mulder, Virgilio Teixeira (aanv.), Milano Koenders, Ramon van Haaren (86. Dustley Mulder), Hervé Kage (65. Tim Bakens), Ruud Berger, Robert Fuchs, Ricky van den Bergh, Benjamin de Ceulaer (80. Luwamo Garcia), Hans van de Haar.

Statistieken
10. Iderlino Moreno Freire 1-0
17. Hans van de Haar 1-1
39. Hans van de Haar 1-2
58. Yuri Rose 2-2
96. Luwamo Garcia 2-3

Scheidsrechter: Braamhaar.
Gele kaarten: Robert Fuchs, Benjamin de Ceulaer, Ruud Berger en Luwamo Garcia (allen RKC WAALWIJK).
Toeschouwers: 3.500

Fotografie: Dennis Spaan
Tekst: Dick Teunen

Bron: rkcwaalwijk.nl

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » do jan 25, 2007 10:12 am

Ik las ergens dat de coach van Turkiyempsor al ver vantevoren wist dat ze tegen Ado moesten?

Harm

Bericht door Harm » do jan 25, 2007 10:52 am

Thomas schreef:
Harm schreef:Tuurlijk niet. Hoe kleiner de kans, hoe onwaarschijnlijker.

Maar de kans dat alle clubs uit de eerste Divisie een thuiswedstrijd hadden moeten spelen tegen de top 4 is toch net zo groot als andersom?
Maar de kans dat de topclubs én thuisspelen én een tegenstander uijt de eerste divisie treffen is uijterst klein.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 10:54 am

Ik denk dat de topclubs niet zo nodig een thuiswedstrijd hoeven. Ajax in elk geval niet. Ajax speelt net zo lief bij Haarlem uit.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 10:54 am

En als je maar vaak genoeg loot (en dat gebeurt nu toch al decenia lang), zal het ongetwijfeld wel eens voorkomen

Harm

Bericht door Harm » do jan 25, 2007 10:56 am

joey schreef:Ik denk dat de topclubs niet zo nodig een thuiswedstrijd hoeven. Ajax in elk geval niet. Ajax speelt net zo lief bij Haarlem uit.
Ik denk dat Ajax de recettes erg goed kan gebruijken nu ze niet meer meedoen met de CL :D

Harm

Bericht door Harm » do jan 25, 2007 10:57 am

Lucas schreef:En als je maar vaak genoeg loot (en dat gebeurt nu toch al decenia lang), zal het ongetwijfeld wel eens voorkomen
Maar is dit niet de eerste keer dat ze deze machine gebruiken?

LucaS

Bericht door LucaS » do jan 25, 2007 10:57 am

Ik denk dat recettes in het bekertoernooi worden gedeeld met de uijtclub

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jan 25, 2007 1:46 pm

Lucas schreef:Ik denk dat recettes in het bekertoernooi worden gedeeld met de uijtclub
volgens mij ook.
Maar een uitwedstrijd bij haarlem voor 5 a 6000 man is natuurlijk minder winstgevend dan thuis voor 25.000 man.

joey
Erelid

Bericht door joey » do jan 25, 2007 2:06 pm

Harm schreef:Ik denk dat Ajax de recettes erg goed kan gebruijken nu ze niet meer meedoen met de CL :D
Natuurlijk. Daarom zegt Maarten Fontein deze week in de VI met zoveel woorden dat hij de bekercompetitie een gedrocht vindt. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » do jan 25, 2007 2:21 pm

ASR_AFCA schreef:
Lucas schreef:Ik denk dat recettes in het bekertoernooi worden gedeeld met de uijtclub
volgens mij ook.
Maar een uitwedstrijd bij haarlem voor 5 a 6000 man is natuurlijk minder winstgevend dan thuis voor 25.000 man.
Van de andere kant maakte Ajax (dit weet ik niet zeker hoor, maar denk ik wel) wel verlies op de thuiswedstrijd tegen ADO. 6.000 man, de helft gaat naar ADO en van de rest moet alles betaald worden..Premies, elektricititeit, huur Arena, bitterballen...;)
Doe mij maar lekker PSV thuis in de kwartfinale. Als we dat niet redden is het de beker maar en als we wel doorkomen zitten we ze in ieder geval nog érgens dwars dit seizoen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do jan 25, 2007 3:29 pm

Doe mij eerst Utrecht nog maar een keertje. Een mooie ploeg om in de beker tegen te spelen.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jan 25, 2007 9:19 pm

Ik zag op een een "bookies-site" dat als Jong AZ vanavond tegen Roda wint, er 9 x de inzet wordt uitgekeerd. Heb voor de gein 10 euri ingezet. Staan ze op dit moment nog voor ook! Het zal toch niet...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Baseman

Bericht door Baseman » do jan 25, 2007 9:22 pm

:D
Het zou wel triest zijn als Roda van Jong AZ verliest...

Gesloten