AZ
-
- AT Toto winner 15/16
Waterreus is geen bijzondere keeper, wel een redelijk goede en degelijke keeper. Dat hij beter is dan Bulters moge duidelijk zijn.
PS: Voor keepers met ervaring (zoals Waterreus) is een gebrek aan wedstrijdritme niet zo'n ramp. Zijn prioriteit is ballen tegenhouden en dat (samen met het lezen van het spel) verleer je niet door een paar maanden geen wedstrijden te keepen.
Ik ben zelf een keer een half jaar geblesseerd geweest, maar ondanks het gebrek aan ritme en een mindere conditie kon ik vanaf het begin al meteen weer heel aardig mee.
PS: Voor keepers met ervaring (zoals Waterreus) is een gebrek aan wedstrijdritme niet zo'n ramp. Zijn prioriteit is ballen tegenhouden en dat (samen met het lezen van het spel) verleer je niet door een paar maanden geen wedstrijden te keepen.
Ik ben zelf een keer een half jaar geblesseerd geweest, maar ondanks het gebrek aan ritme en een mindere conditie kon ik vanaf het begin al meteen weer heel aardig mee.
VoetbalZone.
'Ambitieuze Scheringa neemt AZ over'
Geschreven door Franklin Stoker op dinsdag, 12 december om 01:10
Dirk Scheringa heeft AZ in zijn geheel overgenomen. De preses van de Alkmaarders had volgens Johan Derksen in Voetbal Insite een investering van 108 miljoen euro nodig om volledig eigenaar van de club te worden. Ook het DSB-stadion is nu eigendom van de 56- jarige zakenman.
Tevens heeft Scheringa de club van een grote financiële schuld (67 miljoen euro) verlost en reiken zijn ambities nu verder dan ooit in de Zaanstreek. Een van de belangrijkste doelen voor de Grijpskerker is om van AZ “de structurele nummer één van Nederland te maken”, ging Derksen verder.
Het behoud van Louis van Gaal speelt hier een grote rol in. Mocht de trainer in de toekomst aan een WK-avontuur willen beginnen, zinspeelt Scheringa als ideaalbeeld op de komst van Guus Hiddink of José Mourinho.
De voorzitter besteeg in 1993 de troon bij AZ en heeft de club naar een nieuwe (financiële) status doen groeien. Vanaf 1998 spelen de Noord-Hollanders onafgebroken op het hoogste niveau en mag het zich sinds twee jaar, vooral dankzij de inbreng van Scheringa, een ‘blijvertje’ in de top van de Eredivisie noemen.
Face your fears and live your dreams, No Fear
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Precies. Scheringa vertelt toch zeker niet dat hij de structurele nummer 1 van de wereld wil worden. Dan was er wellicht sprake van grootheidswaanzin.brigade zuid schreef:Gezonde ambitie.joey schreef:Grootheidswaanzin. :nooo:
Hij wil gewoon structureel kampioen van Nederland worden.
Afgelopen seizoen werd AZ al tweede, nu staan ze dat weer.
Dan kun je dus ook kampioen worden. Zelfs structureel, als je er maar voldoende geld in pompt. En aan geld heeft Scheringa geen gebrek.
- 666
- Site Admin
- Contacteer:
Met als verschil dat AZ al een tweede plaats en een halve europacupfinale gescoord heeft.
Scheringa is een irritant mannetje, maar ik heb niks tegen AZ. Die voetballen nu al een paar jaar een stuk beter dan Ajax en dat mag best een keer beloond worden met een hoofdprijs. Het lijkt me een goede zaak voor de competitie als er weer eens een club van buiten de top 3 kampioen wordt. Daarna mag dat clubje uit die Amsterdamse suburb weer instorten en afzakken naar de Jupilerdivisie.
Scheringa is een irritant mannetje, maar ik heb niks tegen AZ. Die voetballen nu al een paar jaar een stuk beter dan Ajax en dat mag best een keer beloond worden met een hoofdprijs. Het lijkt me een goede zaak voor de competitie als er weer eens een club van buiten de top 3 kampioen wordt. Daarna mag dat clubje uit die Amsterdamse suburb weer instorten en afzakken naar de Jupilerdivisie.
Sign your name on
the dotted line:
.............................
the dotted line:
.............................
Mourinho heeft de laatste 7 jaar wel prijzen gewonnen.Kaboem! schreef:Wat is het verschil tussen Mourinho en van Gaal?joey schreef:Mourinho, laat me niet lachen. Die vent is de weg kwijt. :nooo:
Doet me denken aan de sportieve manie van Karel A. en zijn 'Nederlandse Manchester United'. :X
Het gaat niet specifiek om Mourinho. Dat is slechts een voorbeeld van een topcoach die Scheringa wil halen. Daar lopen er meer van rond.
Het gaat er om dat Scheringa over de financiele middelen beschikt om zo'n coach binnen te halen. En geloof maar dat die dan de weg naar Alkmaar weet te vinden. Eventueel ook Mourinho, hoezeer hij de weg ook kwijt schijnt te zijn.
Dat is ook het verschil tussen Scheringa en Karel Aalbers. De laatste dacht over de mogelijkheden te beschikken zijn club naar grote hoogte te stuwen. Scheringa denkt het niet alleen, hij is er ook daadwerkelijk toe in staat.
Laatst gewijzigd door Jim op di dec 12, 2006 8:43 pm, 1 keer totaal gewijzigd.