FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Epi Drost

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » zo aug 15, 2010 8:49 pm

brigade zuid schreef:Ik denk dat Douglas echt wel een verdediger van wereldformaat gaat worden, maar ik begrijp dus dat hij nu nog helemaal niet opgeroepen kan worden voor het Ned. Elftal?
Nog niet maar er kan natuurlijk een uitzondering worden gemaakt - voor badmintonners en atleten is dat wel gebeurd in het recente verleden. Hij heeft idd al jaren een Enschedese vriendin. Trouwt hij daar mee dan is het gelijk bekeken.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 15, 2010 8:55 pm

Peter schreef:
brigade zuid schreef:Ik wist niet dat hij die nu nog niet aan kon vragen, blijkbaar moet ie nog 2 jaar wachten. Tegen die tijd is ie allang Braziliaans international.
Is dat zo? Misschien ben ik als enige wat sceptisch, maar die jongen is toch ook weer niet zo goed? Laat het eerst maar eens zien bij een topclub zou ik zeggen. In de CL wil ik het ook wel een keertje zien en voorlopig zie ik bij Brazilië echt nog geen ruimte voor die jongen.
Je bent inderdaad te sceptisch. Verdedigend is het echt een topper. Ook tegen Olympique Marseille, Bremen en Fenerbahce waar hij uit die Alex geen schijn van kans gaf. Opbouwend mankeert er nog wel het een en ander aan maar verdedigend is hij beter dan welke Nederlandse verdediger dan ook wat mij betreft.

Bij een aanval van een tegenstander in een 1 op 1 houd ik bij iedere verdediger van ons mijn hart vast behalve bij Douglas. Die jongen is echt goed. Het is een wonder dat hij nog bij Twente speelt om eerlijk te zijn.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo aug 15, 2010 9:06 pm

Epi Drost schreef:
brigade zuid schreef:Ik denk dat Douglas echt wel een verdediger van wereldformaat gaat worden, maar ik begrijp dus dat hij nu nog helemaal niet opgeroepen kan worden voor het Ned. Elftal?
Nog niet maar er kan natuurlijk een uitzondering worden gemaakt - voor badmintonners en atleten is dat wel gebeurd in het recente verleden. Hij heeft idd al jaren een Enschedese vriendin. Trouwt hij daar mee dan is het gelijk bekeken.
Nou, regel dat dan! :neutral.gif:

Al heb ik m'n bedenkingen of Van Marwijk dan meteen staat te springen om hem te selecteren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » zo aug 15, 2010 9:13 pm

Duke schreef:Nou, regel dat dan! :neutral.gif:

Al heb ik m'n bedenkingen of Van Marwijk dan meteen staat te springen om hem te selecteren.
Vorig jaar was Van Marwijk redelijk enthousiast geloof ik, toen Douglas voor het eerst aangaf wel voor Oranje te willen ballen.

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » zo aug 15, 2010 9:25 pm

Hebben jullie het interview met Douglas rond Nederland-Brazilië op het WK gezien? Daar komt hij op mij niet echt over alsof het Nederlands Elftal voor hem een uitgemaakte zaak is en hij er 100% voor zou gaan als hij werd gevraagd. Ik heb meer het idee dat hij het eerst bij Brazilië wil proberen en dat Nederland meer een back-up is. Sowieso ligt zijn hart volledig bij Brazilië (wat natuurlijk logisch is). Filmpje (vanaf 1.05 minuut):

http://nos.nl/wk2010/video/168955-dougl ... rland.html

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 15, 2010 9:29 pm

Douglas zet deur Oranje weer op kier

Uitgegeven: 14 augustus 2010 20:47

AMSTERDAM - Vorig seizoen verklaarde FC Twente-verdediger Douglas dat hij Oranje uit zijn hoofd had gezet, maar inmiddels lijkt hij van gedachten veranderd.

De Braziliaan wilde altijd het liefst kans blijven maken op een uitverkiezing voor Brazilië, maar lijkt te beseffen dat hij meer kans maakt op een uitverkiezing voor Oranje.

Douglas: “Ik was tijdens het WK twee dagen verdrietig toen Nederland van Brazilië won, maar daarna was ik voor Nederland.”

Naturalisatie

Douglas, die goed Nederlands spreekt, een Nederlandse vriendin heeft en zich thuis voelt in Enschede, denkt aan een naturalisatie tot Nederlander met de daarbij horende mogelijkheid op een uitnodiging voor Oranje.

“Als Bert van Marwijk me belt, ga ik er toch serieus over nadenken,” zegt Douglas nu, “dan moet ik toch ook eens kijken wat het beste voor mijn carrière is en goed overleggen met mijn vriendin, mijn familie en mijn zaakwaarnemer over wat ik dan moet doen."

"De komende jaren wil ik namelijk proberen me in de kijker te spelen van een Europese topclub, liefst natuurlijk een club als Real Madrid.”

Regelgeving

Naturalisatie tot Nederlander, en dus tot EU-voetballer, zou Douglas in dat geval voordelen kunnen bieden om allerlei ingewikkelde regelgeving (zoals de afgeketste transfer van Ajacied Miralem Sulejmani naar West Ham United) te omzeilen.

Lees voor een uitgebreide reportage over Douglas en FC Twente de nieuwe NUsport, die vanaf dinsdag verkrijgbaar is.

http://www.nusport.nl/
Volgens mij is v. Marwijk wel enthousiast over Douglas alleen erg terughoudend, hij vind geloof ik dat Douglas de eerste stap moet zetten en heeft aangegeven dat Douglas zelf naar hem toe moet komen om serieuze stappen te ondernemen. Terwijl Douglas zegt als v. Marwijk mij belt ga ik er serieus over nadenken.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 16, 2010 8:06 am

Tja, dan gebeurt er dus niets.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma aug 16, 2010 9:02 am

Het gaat natuurlijk maar om 1 ding bij Douglas: met een Nederlands paspoort kan hij overal naar toe in Europa.

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma aug 16, 2010 7:18 pm

Epi Droste, hoezo geen miskopen? Nummertje 5 inmiddels. Rukya, David Beckam van het Midden-Oosten, Osei (gehuurd), Wellington (gehuurd) en nu Javadov. Misschien vergeet ik nog spelers. En allemaal met een non-EU salaris.
Vertrek Twentse ‘miskoop’ Javadov nabij

ENSCHEDE – Het avontuur van Vagif Javadov bij FC Twente is alweer bijna ten einde. De aanvaller uit Azerbeidzjan staat op het punt de Enschedese club te verlaten. Javadov staat in de belangstelling van verschillende Russische clubs, waarover Saturn Moskou.

Javadov ziet geen toekomst meer voor zichzelf weggelegd nu, in navolging van Steve McClaren, ook Michel Preud’homme geen gebruik maakt van zijn diensten. Javadov maakte in de eerste twee competitieduels geen deel uit van de wedstrijdselectie.

Twente wil het liefst zo snel mogelijk van de speler af, die in de winterstop op initiatief van McClaren en voorzitter Joop Munsterman werd overgenomen van FK Quarabag. Al vanaf de eerste dag werd duidelijk dat hier sprake was een miskoop. De international van Azerbeidzjan, die een 3,5 jarig contract tekende, wist geen moment te overtuigen. Bovendien had hij de pech dat hij al snel wegviel met een knieblessure.

Javadov kwam in het voorbije half jaar geen enkele keer in actie in een competitiewedstrijd voor Twente.
Bron: tctubantia.nl

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma aug 16, 2010 7:20 pm

Wel weer veel shirtjes verkocht natuurlijk in Azerbeidzjan en iedere wedstrijd (van het tweede) was live op Azerbeidzjan 1.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma aug 16, 2010 9:21 pm

Javadov is vorig seizoen geblesseerd geweest. De trainer ziet het blijkbaar nu niet in hem zitten (hij heeft geen enkele kans gehad vind ik).

Wat betreft miskoop: wat heeft die jongen gekost?

D_skilled

Bericht door D_skilled » ma aug 16, 2010 9:25 pm

In de voorbereiding maakte hij geen indruk. Hij is gewogen en te licht bevonden. Ik vond het beetje een slappe jongen, weinig karakter.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma aug 16, 2010 9:32 pm

D_skilled schreef:In de voorbereiding maakte hij geen indruk. Hij is gewogen en te licht bevonden. Ik vond het beetje een slappe jongen, weinig karakter.
Ik heb de voorbereiding van redelijk dichtbij meegemaakt maar ik kan geen mening vormen over Javodov. Als de staf hem niet goed genoeg vindt dan zal het wel zo zijn.

Feest

Bericht door Feest » ma aug 16, 2010 9:34 pm

En dat helemaal te wauwe samenwerkingsverband met Quarabaq nu?

wimpey

Bericht door wimpey » ma aug 16, 2010 9:54 pm

Jinne schreef:Wel weer veel shirtjes verkocht natuurlijk in Azerbeidzjan en iedere wedstrijd (van het tweede) was live op Azerbeidzjan 1.
Pcs. Ze doen het als in de NBA: uit ieder land één.

Ook in Omsk, Khartoum, Nadi en Asuncion zal men krentewegge, ome Joop en Enschedeeeeeee leer'n kenn'n!!

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma aug 16, 2010 10:08 pm

Feest schreef:En dat helemaal te wauwe samenwerkingsverband met Quarabaq nu?
Verlies hebben we er niet op geleden in ieder geval. Twente doet ook wel eens rare dingen maar dan kost het meestal nauwelijks iets.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma aug 16, 2010 10:09 pm

wimpey schreef:
Jinne schreef:Wel weer veel shirtjes verkocht natuurlijk in Azerbeidzjan en iedere wedstrijd (van het tweede) was live op Azerbeidzjan 1.

Ook in Omsk, Khartoum, Nadi en Asuncion zal men krentewegge, ome Joop en Enschedeeeeeee leer'n kenn'n!!
Je moet toch wat he als de Randstad denkt dat New York dichterbij is dan Enschede. Nederland heeft niks met ons dus hebben wij niks met Nederland.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 16, 2010 10:10 pm

Epi Drost schreef:Javadov is vorig seizoen geblesseerd geweest. De trainer ziet het blijkbaar nu niet in hem zitten (hij heeft geen enkele kans gehad vind ik).

Wat betreft miskoop: wat heeft die jongen gekost?
Huh? Dus dat is nu het criterium? Waarom noemde je het aantrekken van Mido en Ooijer door Ajax dan waanzin?

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma aug 16, 2010 10:11 pm

Epi Drost schreef:
wimpey schreef:

Je moet toch wat he als de Randstad denkt dat New York dichterbij is dan Enschede. Nederland heeft niks met ons dus hebben wij niks met Nederland.
:smallgrin.gif:

Ik zou een aanvraag indienen bij de DFB.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » ma aug 16, 2010 10:20 pm

Enganche schreef: Huh? Dus dat is nu het criterium? Waarom noemde je het aantrekken van Mido en Ooijer door Ajax dan waanzin?
Omdat Mido en Ooijer een stuk meer kosten dan ze opbrengen en omdat Twente zich een miskoop anders dan Ajax nu kan veroorloven op de winst verliesrekening.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma aug 16, 2010 10:27 pm

Epi Drost schreef:
Enganche schreef: Huh? Dus dat is nu het criterium? Waarom noemde je het aantrekken van Mido en Ooijer door Ajax dan waanzin?
Omdat Mido en Ooijer een stuk meer kosten dan ze opbrengen en omdat Twente zich een miskoop anders dan Ajax nu kan veroorloven op de winst verliesrekening.
Mido en Ooijer kunnen Ajax dit seizoen maximaal drie ton de man kosten en worden alleen betaald indien ze spelen. Ze zullen dus goedkoper zijn dan Javadov uit Azerbaijdjan of Akram uit Iran, die natuurlijk ook gewoon meer hebben gekost dan ze op hebben gebracht. Daarnaast kon Ajax wel een aantal volwaardige selectiespelers van buitenaf gebruiken. Men was namelijk behoorlijk afhankelijk van de jeugdspelers geworden. FC Twente heeft al die (goed betaalde) selectiespelers van buitenaf al in huis. Maar daar breken dan ook niet of nauwelijks jeugdspelers door, dus dat is begrijpelijk.

Ik snap niet dat de drang om je hier te bewijzen zo groot is dat je er maar gewoon allerlei onzin uit begint te gooien.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo aug 18, 2010 8:37 pm

Het nieuws: het begint er steeds meer op te lijken dat Ruiz tot in ieder geval de winterstop blijft. Sevilla lijkt afgehaakt te hebben, Liverpool zoekt een deal met een Babel ruil maar ik kan me niet voorstellen dat Babel zover achteruit wil qua salaris en ik denk nog steeds dat Ruiz zijn zinnen op Spanje heeft gezet.

Daarnaast zijn er officieel onderhandelingen gaande over Willem Janssen. Lijkt me in eerste instantie een speler voor de breedte. Voor Tiote is er alweer een bod binnen uit de premiership, 3 miljoen pond van West Ham, maar dat wordt keihard weggelachen door Munsterman en Van der Laan. Zolang Tiote blijft wordt er geen bod uitgebracht op Mertens vermoed ik.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo aug 18, 2010 8:48 pm

Enganche schreef:Omdat Mido en Ooijer een stuk meer kosten dan ze opbrengen en omdat Twente zich een miskoop anders dan Ajax nu kan veroorloven op de winst verliesrekening.
Mido en Ooijer kunnen Ajax dit seizoen maximaal drie ton de man kosten en worden alleen betaald indien ze spelen. Ze zullen dus goedkoper zijn dan Javadov uit Azerbaijdjan of Akram uit Iran, die natuurlijk ook gewoon meer hebben gekost dan ze op hebben gebracht. Daarnaast kon Ajax wel een aantal volwaardige selectiespelers van buitenaf gebruiken. Men was namelijk behoorlijk afhankelijk van de jeugdspelers geworden. FC Twente heeft al die (goed betaalde) selectiespelers van buitenaf al in huis. Maar daar breken dan ook niet of nauwelijks jeugdspelers door, dus dat is begrijpelijk.

Ik snap niet dat de drang om je hier te bewijzen zo groot is dat je er maar gewoon allerlei onzin uit begint te gooien.[/quote]

Een belangrijk verschil tussen Ajax en Twente is dat het met Twente financieel goed gaat. Als het financieel niet goed met je gaat is wat mij betreft niet bepaald goed beleid dat je oudere spelers contracteert waarvan niet zeker is hoe ze gaan presteren, ook al kosten ze relatief weinig. Juist als het financieel slecht met je gaat moet je je jonkies in de etalage zetten want dat is nou precies waar je geld mee kunt verdienen als Nederlandse club. Televsie-inkomsten zijn te verwaarlozen in dit land net als de kans dat je het goed doet in de champions league. Aangezien Ajax normaalgesproken juiist dat goed kan, eigen jonge spelers opleiden en voor veel geld verkopen, snap ik het aantrekken van Ooijer en Mido niet. Waarom maakt Ajax geen gebruik van zijn sterkste punten? Dat snap ik echt niet, sorry. In scouten is Ajax simpelweg niet goed. In het beter maken van spelers buiten de eigen academie ook niet. Dus onderken je zwakke en je sterke punten en zet op die laatste in lijkt me.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo aug 18, 2010 9:15 pm

Epi Drost schreef:
Enganche schreef:Mido en Ooijer kunnen Ajax dit seizoen maximaal drie ton de man kosten en worden alleen betaald indien ze spelen. Ze zullen dus goedkoper zijn dan Javadov uit Azerbaijdjan of Akram uit Iran, die natuurlijk ook gewoon meer hebben gekost dan ze op hebben gebracht. Daarnaast kon Ajax wel een aantal volwaardige selectiespelers van buitenaf gebruiken. Men was namelijk behoorlijk afhankelijk van de jeugdspelers geworden. FC Twente heeft al die (goed betaalde) selectiespelers van buitenaf al in huis. Maar daar breken dan ook niet of nauwelijks jeugdspelers door, dus dat is begrijpelijk.

Ik snap niet dat de drang om je hier te bewijzen zo groot is dat je er maar gewoon allerlei onzin uit begint te gooien.
Een belangrijk verschil tussen Ajax en Twente is dat het met Twente financieel goed gaat. Als het financieel niet goed met je gaat is wat mij betreft niet bepaald goed beleid dat je oudere spelers contracteert waarvan niet zeker is hoe ze gaan presteren, ook al kosten ze relatief weinig. Juist als het financieel slecht met je gaat moet je je jonkies in de etalage zetten want dat is nou precies waar je geld mee kunt verdienen als Nederlandse club. Televsie-inkomsten zijn te verwaarlozen in dit land net als de kans dat je het goed doet in de champions league. Aangezien Ajax normaalgesproken juiist dat goed kan, eigen jonge spelers opleiden en voor veel geld verkopen, snap ik het aantrekken van Ooijer en Mido niet. Waarom maakt Ajax geen gebruik van zijn sterkste punten? Dat snap ik echt niet, sorry. In scouten is Ajax simpelweg niet goed. In het beter maken van spelers buiten de eigen academie ook niet. Dus onderken je zwakke en je sterke punten en zet op die laatste in lijkt me.
Ajax heeft over het algemeen al 9 spelers uit de eigen jeugdopleiding in de basis staan. Dat moeten er nog meer bij om aan te tonen dat Ajax een goede jeugdopleiding heeft?

Ajax heeft al genoeg spelers die een flinke waarde vertegenwoordige en in de toekomst voor goede bedragen verkocht zullen worden. De noodzaak om koste wat kost (dus ook tegen inlevering van kwaliteit) nog meer jonge spelers in te passen is dus niet zo hoog. Dat zie en snap jij ook wel, toch?

Verder stel je dingen veel te simpel. Je roept dat men bij Ajax niet goed is in scouting, maar weet jij wie er verantwoordelijk si voor de meeste aankopen bij Ajax? En hoeveel de scouting met de aankopen van de afgelopen paar jaar te maken heeft gehad?

Daarnaast zijn er ook aankopen te noemen die bij Ajax een stuk beter zijn geworden. Het staat of valt allemaal met kwaliteit.

Epi Drost

Bericht door Epi Drost » wo aug 18, 2010 10:06 pm

Enganche schreef: Ajax heeft over het algemeen al 9 spelers uit de eigen jeugdopleiding in de basis staan. Dat moeten er nog meer bij om aan te tonen dat Ajax een goede jeugdopleiding heeft?

Ajax heeft al genoeg spelers die een flinke waarde vertegenwoordige en in de toekomst voor goede bedragen verkocht zullen worden. De noodzaak om koste wat kost (dus ook tegen inlevering van kwaliteit) nog meer jonge spelers in te passen is dus niet zo hoog. Dat zie en snap jij ook wel, toch?

Verder stel je dingen veel te simpel. Je roept dat men bij Ajax niet goed is in scouting, maar weet jij wie er verantwoordelijk si voor de meeste aankopen bij Ajax? En hoeveel de scouting met de aankopen van de afgelopen paar jaar te maken heeft gehad?

Daarnaast zijn er ook aankopen te noemen die bij Ajax een stuk beter zijn geworden. Het staat of valt allemaal met kwaliteit.
Ik zeg helemaal niet dat Ajax een slechte jeugdopleiding heeft. Ik zeg het tegendeel. Daarom juist is het raar dat oude spelers worden gehaald. Het lijkt mij een topprioriteit voor een club als Ajax om geld te verdienen. Mido en Ooijer halen helpt niet wat dat betreft.

Ajax zet in op korte termijn succes, al jaren. Er zit geen enkele lange termijn visie achter vind ik. Kijk als je Barcelona bent of Manchester United of Manchester City dan maakt het geen reet uit wie je haalt of dat je kunt verdienen op wie je haalt. Maar voor Ajax en welke club dan ook in de eredivisie is de top prioriteit bij het halen van spelers dat het a) budget-technisch te rechtvaardigen valt en b) of die aankoop voldoende potentieel heeft tot winst maken in de toekomst. Ik zeg hier toch geen gekke dingen of wel?

Ik ken Ajax waarschijnlijk niet zo goed als jij. Maar op mij als buitenstaander maakt het Ajax beleid de indruk dat er constant wordt gespeculeerd op het meest positieve scenario terwijl er totaal geen rekening wordt gehouden met teleurstellingen. Dat lijkt me een gevaarlijke strategie voor een voetbalclub, zelfs voor een voetbalclub die kan bogen op een rijke historie en waarschijnlijk altijd kan rekenen op een redder in de nood. Er valt zoveel meer uit de potentie van Ajax te halen, dat ben je denk ik wel met me eens?

Gesloten