PSV 2009-2010
Re: PSV 2009-2010
Mwoah, dat valt best mee.
Daarbij speelde hij in Zweden niet als diepe spits, maar hij heeft er wel de kwaliteiten voor. Dan moet er echter wel aansluiting zijn vanuit het middenveld, zoals dat vorig seizoen erg goed verliep met Afellay. Toivonen is geen spits die op een eiland gezet kan worden.
Mede daarom vond ik de ingreep van Rutten tegen NAC een goede, Koevermans als diepe spits en Toivonen erachter.
PS: Op dit moment speelt Toivonen erg matig, maar dat is niet zijn normale niveau. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Toivonen een topspeler is. Hij is wel de beste spits van PSV, al zegt dat ook wat over Koevermans en Lazovic.
Daarbij speelde hij in Zweden niet als diepe spits, maar hij heeft er wel de kwaliteiten voor. Dan moet er echter wel aansluiting zijn vanuit het middenveld, zoals dat vorig seizoen erg goed verliep met Afellay. Toivonen is geen spits die op een eiland gezet kan worden.
Mede daarom vond ik de ingreep van Rutten tegen NAC een goede, Koevermans als diepe spits en Toivonen erachter.
PS: Op dit moment speelt Toivonen erg matig, maar dat is niet zijn normale niveau. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat Toivonen een topspeler is. Hij is wel de beste spits van PSV, al zegt dat ook wat over Koevermans en Lazovic.
Ik denk dat Reis meer potentie heeft.
Die zal eerst een veel betere mentaliteit moeten tonen, al schijnt hij daarin veel geleerd te hebben.
Kluivert is in ieder geval lyrisch over wat Reis op de trainingen vertoont.
Toivonen scoort alleen tegen mindere goden
26/08/2009 13:41
Als het niet draait bij PSV is Ola Toivonen dit seizoen het voornaamste slachtoffer. Dat lijkt een logische keuze van trainer Fred Rutten, want de 23-jarige Zweed is er sinds zijn komst naar Eindhoven nog niet in geslaagd te scoren tijdens een belangrijke wedstrijd.
PSV speelde dit seizoen tot dusverre zeven officiële wedstrijden. Toivonen begon alle zeven keer als centrale spits, maar maakte op die positie slechts één keer de negentig minuten vol. De Zweed werd drie keer gewisseld en drie keer zakte hij terug naar de positie van aanvallende middenvelder.
In alle zes gevallen nam Danny Koevermans de plek van centrumspits over van Toivonen. Afgelopen zondag tegen NAC Breda was de inbreng van Koevermans van groot belang. De invaller droeg er met twee goals aan bij dat PSV een 1-0 achterstand omboog in een 3-1 overwinning.
Koevermans solliciteerde met zijn succesvolle invalbeurt naar een basisplaats. Tevens is het de vraag of Toivonen wel de ideale centrumspits is voor PSV. De Zweed is er vooralsnog niet in geslaagd een doorslaggevende rol te spelen tijdens belangrijke wedstrijden van de Eindhovense formatie.
Sinds zijn komst naar PSV in januari 2009 scoorde Toivonen acht keer in 21 officiële wedstrijden. Opvallend genoeg maakte hij die doelpunten louter tegen clubs uit het rechterrijtje. Vorig seizoen was de Zweed trefzeker tegen achtereenvolgens De Graafschap, ADO Den Haag, FC Volendam, Vitesse, Sparta Rotterdam en Willem II. In de huidige jaargang maakte hij twee goals tegen VVV-Venlo
VI
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Ze hebben trouwens een jeugdinternational van Brazilië op de proef. Een linksback. Ben benieuwd of het was is, want als het kwaliteit blijkt te zijn, dan hebben ze een nette achterhoede.
Uit de T:
Hier een foto van hem (degene met de rode schoenen):

Verder schijnt PSV volgens het PN bezig te zijn met ene Jagoš Vuković:
Volgens iemand op PN is hij een type Douglas, verdedigend en fysiek sterk maar voetballend minder goed. Een linksback die ook als linker CV kan spelen, klinkt op zich niet verkeerd.Braziliaans talent op proef bij PSV
EINDHOVEN - PSV heeft de talentvolle Braziliaan Atila Araugo Prado op proef. De 19-jarige (linker)centrale verdediger traint vandaag met de A-selectie van de Eindhovense club mee. Araugo Prado werd gisteren al medisch gekeurd. Hij maakt deel uit van de selectie van Jong Brazilië en staat onder contract bij Corinthians.

En met een andere Braziliaan is PSV ook bezig:'PSV in gesprek met Jagoš Vuković'
In Servische media zou de voorzitter van Rode Ster Belgrado hebben laten weten in gesprek te zijn met PSV over de overgang van Jagoš Vuković. Clubs zouden dinsdag met elkaar gesproken hebben. Alleen over de financiën zijn de clubs er nog niet uit, maar de voorzitter liet weten te verwachten er uiteindelijk wel uit te zullen komen. Vuković is een 21-jarige verdediger die onder andere uitkomt voor Servië onder 21.
'PSV onderzoekt mogelijkheid komst Olivier Minatel'
De Telegraaf meldt dat PSV de mogelijkheid onderzoekt om de 17-jarige Braziliaan Olivier Minatel aan te trekken. De aanvaller van FC Paulinia werkte eind vorig seizoen nog een stage af bij Jong PSV. Vanwege een Spaans paspoort zou hij al voor zijn 18e naar PSV kunnen komen.
Bij PSV is men er blijkbaar wél van doordrongen dat het met een defensie van papier maché niets wordt. Elders zoekt men liever naar een kopsterke spits. 

Maza is kopsterk en kan best in de spits neergezet worden, niets voor Ajax ?
In een 'package deal' met Koevermans of zo
Ik weet niet of de verdedigers die nu genoemd worden een versterking zijn voor PSV, maar het is inderdaad positief dat men voor die linie versterking zoekt.
In een 'package deal' met Koevermans of zo

Ik weet niet of de verdedigers die nu genoemd worden een versterking zijn voor PSV, maar het is inderdaad positief dat men voor die linie versterking zoekt.
- Daily Blind
Jagoš Vuković zien spelen in Zweden.. kan er niet echt veel van..
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
maar ze zijn wel bezig met het versterken ervan... Kan ik bij ons niet zeggen.... Daarom kan het ook wel eens een zeer lang seizoen gaan worden....
Weer op zoek naar een Interim coach..
- El Clavo
- AT Toto winner 08/09
En hoe weet jij dat? Omdat er niks uitlekt?mattie schreef:maar ze zijn wel bezig met het versterken ervan... Kan ik bij ons niet zeggen.... Daarom kan het ook wel eens een zeer lang seizoen gaan worden....
- Daily Blind
Omdat het weer veelste lang duurt en inmiddels alweer 5 erg belangrijke punten hebben verspeeld!El Clavo schreef:En hoe weet jij dat? Omdat er niks uitlekt?mattie schreef:maar ze zijn wel bezig met het versterken ervan... Kan ik bij ons niet zeggen.... Daarom kan het ook wel eens een zeer lang seizoen gaan worden....
- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
dank je... voor je aanvulling.Zlatan Son of God schreef:Omdat het weer veelste lang duurt en inmiddels alweer 5 erg belangrijke punten hebben verspeeld!El Clavo schreef:En hoe weet jij dat? Omdat er niks uitlekt?mattie schreef:maar ze zijn wel bezig met het versterken ervan... Kan ik bij ons niet zeggen.... Daarom kan het ook wel eens een zeer lang seizoen gaan worden....
Jol heeft volgens mij een eigen lijstje neergelegd bij het bestuur en die zijn gewoon niet te krijgen. Denk maar een Matthijsen,Vaart enz...
Waar Ajax aan gelinkt werd o.a. Alves gaan naar andere clubs... Dus met nog minder dan 6 dagen te gaan, heb ik nog geen aankopen gezien.
Weer op zoek naar een Interim coach..
Is Lemic soms weer terug?Baseman schreef:Uit de T:
Volgens iemand op PN is hij een type Douglas, verdedigend en fysiek sterk maar voetballend minder goed. Een linksback die ook als linker CV kan spelen, klinkt op zich niet verkeerd.Braziliaans talent op proef bij PSV
EINDHOVEN - PSV heeft de talentvolle Braziliaan Atila Araugo Prado op proef. De 19-jarige (linker)centrale verdediger traint vandaag met de A-selectie van de Eindhovense club mee. Araugo Prado werd gisteren al medisch gekeurd. Hij maakt deel uit van de selectie van Jong Brazilië en staat onder contract bij Corinthians.
En met een andere Braziliaan is PSV ook bezig:'PSV in gesprek met Jagoš Vuković'
In Servische media zou de voorzitter van Rode Ster Belgrado hebben laten weten in gesprek te zijn met PSV over de overgang van Jagoš Vuković. Clubs zouden dinsdag met elkaar gesproken hebben. Alleen over de financiën zijn de clubs er nog niet uit, maar de voorzitter liet weten te verwachten er uiteindelijk wel uit te zullen komen. Vuković is een 21-jarige verdediger die onder andere uitkomt voor Servië onder 21.
'PSV onderzoekt mogelijkheid komst Olivier Minatel'
De Telegraaf meldt dat PSV de mogelijkheid onderzoekt om de 17-jarige Braziliaan Olivier Minatel aan te trekken. De aanvaller van FC Paulinia werkte eind vorig seizoen nog een stage af bij Jong PSV. Vanwege een Spaans paspoort zou hij al voor zijn 18e naar PSV kunnen komen.
Voor de Zweeds-Finse maestro wordt het penibel:
ADPinchhitter 'Koef' nu écht basisklant
Door MARTIJN VAN BEETEN
EINDHOVEN - Na een reeks mindere optredens maakt de Zweed Ola Toivonen op de spitspositie bij PSV plaats voor Danny Koevermans. Dat werd duidelijk tijdens de laatste training voor het Europa League-duel met het Israëlische Bnei Yehuda.
Ola Toivonen wordt afgelost door Danny Koevermans. FOTO TOUSSAINT KLUITERS
PSV-coach Fred Rutten probeerde twee tactische varianten uit in het Philips-stadion en in beide gevallen werd Koevermans als centrumspits geposteerd. In variant 1 had hij Ibrahim Afellay, Timmy Simons en Otman Bakkal achter zich op het middenveld, in variant 2 waren dat Afellay, Orlando Engelaar en Toivonen.
Rutten weigerde op de persconferentie in te gaan op de aanstaande spitsenwissel, omdat hij nooit een dag voor de wedstrijd zijn opstelling prijs geeft.
Een grote verrassing is het niet. Toivonen scoorde tweemaal tegen VVV, maar liet verder te weinig zien tijdens drie duels in de eredivisie en drie wedstrijden in de voorronden van de Europa League.
Koevermans mocht de Zweed zondag in de tweede helft tegen NAC al vervangen in de spits en hielp PSV toen met twee treffers aan een overwinning: 3-1.
Rutten zei tijdens een persconferentie dat er vanavond tegen Bnei Yehuda (om kwart voor negen) slechts één ding telt en dat is kwalificatie voor de Europa League. PSV verdedigt in eigen stadion een 1-0 voorsprong tegen de Israëliërs. ,,Kwalificatie is ons doel en het interesseert me helemaal niets hoe we dat bereiken.’’ Rutten heeft in zijn selectie drie voetballers die midden in de ramadan zitten: Afellay, Bakkal en Nordin Amrabat. ,,Dat moet je respecteren, je moet er zelfs waardering voor opbrengen dat zij dat doen. Ik houd daar ook rekening mee, geef ze soms toestemming om de training eerder te verlaten.’’ Vanavond gaat de zon pas onder om 20.38 uur, zeven minuten voor aanvang van de wedstrijd. Tot die tijd mogen de moslims van PSV niet eten of drinken. ,,Ik kan me nog een uitwedstrijd van PSV bij AC Milan herinneren tijdens de ramadan,’’ zegt Rutten.
,,Toen voetbalden we om dezelfde tijd, waren die jongens nog jonger en ging het ook prima.’’ Afellay verliet de training gisterochtend iets eerder dan de rest, maar dat had te maken met lichte hamstringklachten. Hij is vanavond van de partij. Dat geldt niet voor verdediger Dirk Marcellis, die nog twee tot drie weken uit de roulatie is met liesklachten. Rutten schat de kans op vijftig procent dat er tot het einde van de transfertermijn nog voetballers komen of vertrekken bij PSV. De Mexicaanse verdediger Carlos Salcido gaf eerder deze week in het Eindhovens Dagblad aan dat hij toe is aan een nieuwe uitdaging. Hij zit vanavond waarschijnlijk op de bank.
Nee.Jöhnk schreef:Is Lemic soms weer terug?
Waarom ? Omdat hij misschien een keer niet in de basis staat ?Voor de Zweeds-Finse maestro wordt het penibel:
Daar zou ik juist blij mee zijn, Toivonen kan de rust gebruiken namelijk.
In dit artikel wordt gesuggereerd dat Toivonen gepasseerd wordt, niet dat hij rust krijgt.
Bij de aanstelling van Rutten schreef Chris van Nijnatten in zijn column dat Rutten gebruik mocht gaan maken van het netwerk van Guus Hiddink. Nu verschijnen er opeens Brazilianen en Serven. 1+1=2?
Bij de aanstelling van Rutten schreef Chris van Nijnatten in zijn column dat Rutten gebruik mocht gaan maken van het netwerk van Guus Hiddink. Nu verschijnen er opeens Brazilianen en Serven. 1+1=2?
De media suggereert zoveel...de reden waarom Toivonen op de bank terecht komt zal mij verder ook een zorg zijn, als hij vanavond maar rust krijgt. Hij heeft het namelijk nodig.
Rutten en Hiddink zijn goede vrienden en ze spreken elkaar regelmatig, dus dat netwerk is er altijd geweest bij Rutten.
Rutten en Hiddink zijn goede vrienden en ze spreken elkaar regelmatig, dus dat netwerk is er altijd geweest bij Rutten.
Jawel, maar Hiddink zit toch in dezelfde hoek als Lemic qua netwerk?
Geen idee. Ik weet alleen dat Hiddink bij PSV samenwerkte met Lemic en dat Hiddink Lemic wel onder de duim hield, na het vertrek van Hiddink is het fout gegaan tussen Lemic en PSV.
De transfer van Vukovic naar PSV wordt zaterdag afgerond. Ik heb geen enkele notie van zijn kwaliteiten, maar slechter dan Maza zal hij vast niet zijn.
- Daily Blind
Ze ontlopen elkaar niet veelgeneraal schreef:De transfer van Vukovic naar PSV wordt zaterdag afgerond. Ik heb geen enkele notie van zijn kwaliteiten, maar slechter dan Maza zal hij vast niet zijn.

Maar Toivonen had toch juist een paar weken rust gehad? Volgens mij was dat laatst als reden opgegeven voor zijn slechte presteren (tegen Ajax meen ik).
Toivonen speelde op het EK -21, dus hij heeft nauwelijks rust gehad.
PS: Lullig voor Reis gisterenavond !
Mag hij eindelijk invallen, raakt hij na een minuut of 6 geblesseerd aan zijn schouder...
PS: Lullig voor Reis gisterenavond !
Mag hij eindelijk invallen, raakt hij na een minuut of 6 geblesseerd aan zijn schouder...
Ik vond die paar minuten wel bemoedigend! Hij was vaak aanspeelbaar en maakte leuke acties. Hij liet in ieder geval meer zien dan Koevermans. Hopelijk is het niet al te ernstig, want ik wil wel meer van hem zien.