NEC 2009-2010
Re: NEC 2009-2010
Ik zou het toejuichen als hij naar NEC komt... Ze hebben in de 'verdediging'(voorzover je dat zo kan noemen hier) echt wel versterking nodig en hij kan dat bieden.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Zomer: "Meeste duels NEC waren dramatisch"
maa. 30 november 2009
Sinds de aanstelling van de nieuwe coach Wiljan Vloet verzamelde NEC vooralsnog twee punten. Na het 3-3 gelijkspel bij NAC Breda volgde zondag tegen FC Groningen opnieuw een remise: 2-2. "Vloet brengt duidelijkheid en scherpte."
De puntendelingen zijn het wisselvallige NEC dit seizoen niet vreemd. Voor de komst van Vloet speelden de Nijmegenaren ook al vijf keer gelijk. Gewonnen werd er slechts twee keer, tegen SC Heerenveen en landskampioen AZ. Die laatste competitiezege viel al meer dan twee maanden geleden te bejubelen. Met de lastige wedstrijden tegen koploper FC Twente en Ajax voor de boeg ligt een nieuwe overwinning niet direct voor het grijpen.
In het duel met FC Groningen liet NEC een uitgelezen kans op een driepunter liggen. De thuisclub kwam weliswaar vroeg op voorsprong, maar via goals van Björn Vleminckx en Youssef El-Akchaoui repareerden de Nijmegenaren de schade. "Tot de 88e minuut dacht ik dat de zege binnen was", zegt Ramon Zomer tegen FCUpdate.nl. "Toen scoorde FC Groningen echter de 2-2 en daarna hadden we de wedstrijd zelfs nog kunnen verliezen."
Ondanks de teleurstelling ziet de verdediger ook lichtpuntjes. "Als je onze wedstrijden voor de ontmoeting met NAC bekijkt, was het eigenlijk van een dramatisch niveau. We verloren toen geregeld op kansloze wijze. De laatste twee wedstrijden speelden we echter fris, dwongen we kansen af en kwamen we ook op voorsprong. Tegen FC Groningen waren we zeker niet de mindere en hebben we zelfs regelmatig de controle over de wedstrijd gehad."
Zomer kan zich goed vinden in de aanpak van Vloet. "Hij is duidelijk en scherp, al heeft hij in twee weken tijd natuurlijk niet heel veel kunnen veranderen. Iedereen besefte al dat er hard voor de punten moet worden gewerkt. Hoewel onze huidige klassering tegenvalt, is er nog geen man overboord. De clubs in het rechterrijtje staan heel dicht bij elkaar. We zijn sinds de aanstelling van de nieuwe trainer in ieder geval nog ongeslagen", glimlacht de verdediger.
Bron: FC Update
Ik zie het dus schijnbaar niet helemaaal verkeerd, BanJovi...

Ja... ik zal wel een nuil-oor zijn, maar ik vond het niet om aan te gluren. Na de 1-2 speelde NEC het slordig uit. Let wel dat je tegen een Groningen speelt dat een stuk of 5 BASISspelers mist en dat het zelfs moest doen met C-garnituur. Daar mag je best wel een beter resultaat tegen halen, als je eredivisie wilt spelen.
En als meneer Zomer dacht dat ze de winst binnen hadden is dat mooi stom, want verdedigend stond het echt te schutteren het laatste kwartier. Je kon de 2-2 echt wel zien aakomn.
Maargoed... schijnbaar ben ik de enige die dat dan weer ziet.
En als meneer Zomer dacht dat ze de winst binnen hadden is dat mooi stom, want verdedigend stond het echt te schutteren het laatste kwartier. Je kon de 2-2 echt wel zien aakomn.
Maargoed... schijnbaar ben ik de enige die dat dan weer ziet.

- Ramona
Valt wel mee; ik zie het geklungel ook wel...
...maar ook dat er een ander team staat...
Misschien zie ik ze wel vliegen...zit niet voor niks graag op m'n bezem...

...maar ook dat er een ander team staat...
Misschien zie ik ze wel vliegen...zit niet voor niks graag op m'n bezem...

:)
Sibum heeft de groepstraining hervat... da's i.i.g. goed nieuws.
Sibum heeft de groepstraining hervat... da's i.i.g. goed nieuws.
- Ramona
Zeker...
...jammer dat Twente te vroeg zal komen al zal hij popelen...
...jammer dat Twente te vroeg zal komen al zal hij popelen...
En weer een NEC-er die zich (elders) niet weet te gedragen. Het begint een rage te worden.
Tshibamba per direct uit de selectie van FC Oss
din. 1 december 2009
Joël Tshibamba keert terug bij NEC. De aanvaller van Oss is, die voor een seizoen verhuurd was, is per direct op non-actief gesteld.
Ook ex-NEC'er Karim Fachtali is op non-actief gezet.
"De reden hiervoor is dat beide spelers ondisciplinair gedrag hebben vertoond", zo luidt de officiële verklaring van de eerstedivisionist uit Oss.
- Ramona
Je loopt er eentje achter...
Iets anders... Ik zal een van de weinigen hieroh zijn, maar ik ga uit van een gelijkspelleke zondag...
Er komen een 50 kakkers Vleem en NEC aanmoedigen...leuk!
http://www.detrouwehonden.nl/

Iets anders... Ik zal een van de weinigen hieroh zijn, maar ik ga uit van een gelijkspelleke zondag...
Er komen een 50 kakkers Vleem en NEC aanmoedigen...leuk!

Blom de leidsman tegen FC Twente
woe. 2 december 2009
We zitten alweer in het midden van de week, tijd dus voor het bekend maken van de leidsman voor het komende weekend. Nadat de KNVB ons de afgelopen weken gunstig gezind bleek door tegen NAC Bjorn Kuipers (die gelukkig geen tweede gele kaart gaf aan Rutger Worm en Björn Vleminckx) en tegen FC Groningen Pol van Boekel op te stellen (die met een twijfelachtige penalty toch nog een punt aan NEC gunde), is het nu de beurt aan Kevin Blom.
Deze scheidsrechter, die twee jaar geleden nog de gouden kaart won, floot tot dusverre veertien wedstrijden voor NEC. Aan de statistiekjes te zien zullen we het zelf moeten doen:
Gefloten Gewonnen Gelijk Verloren DV DT
Thuis 3 0 0 3 2 8
Uit 8 1 3 4 10 14
Totaal 11 1 3 7 12 22
De andere drie duels van de leidsman waren vriendschappelijke duels. Dit seizoen floot hij al het duel tegen Heracles Almelo in de Goffert. Hoewel we dat duel verloren eindigde de Heraclieden het duel met tien man. Het duel dáárvoor moest bij Ajax Dario Cvitanic het veld verlaten.
Deze man gaat NEC voor de tweede keer naar een overwinning fluiten!
http://www.detrouwehonden.nl/
forzanec.nl
Nieuwe Goffert wordt totaal anders
Geplaatst op: 02-12-09 om: 18:30 door:
De nieuwe Goffert wordt geen "glooiende heuvel" zoals vorig jaar is gepresenteerd. Het zogenaamde Teletubbie-stadion wordt vervangen door een modern, wellicht geheel nieuw stadion.
ForzaNEC ontving onderstaande foto's die vanmiddag zijn gemaakt in het Goffertstadion. Het zijn foto's van de maquette van het nieuwe Topsport- en Innovatiepark, de combinatie van stadion en topsporthal. De sporthal zal losgekoppeld worden van het stadion en gebouwd worden waar nu het voorplein wordt. Met een loopbrug worden stadion en hal met elkaar verbonden. Aannemelijk is dat er onder de sporthal een grote parkeergarage wordt gebouwd.
Het lijkt dus een totaal nieuw stadion te worden dat zal worden gebouwd. Het stadion heeft één doorgetrokken tribune en bestaan niet uit twee ringen. Tevens zijn de ingangen naar de plaatsen op de tribunes (zoals nu in het uitvak is) en lijkt het er op dat de tribunes dicht op het veld staan.
NEC liet eerder weten in het seizoen 2012-2013 in het nieuwe stadion te willen gaan voetballen. Het stadion moet plaats bieden aan 20.000 toeschouwers.
- Ramona
N.E.C. verliest op de valreep van FC Twente
Uitgegeven op 06 december 2009 18:39
N.E.C. - FC Twente 3 - 4
N.E.C. heeft zondagmiddag in een uitverkocht McDOS Goffertstadion verloren van koploper FC Twente. Bij rust was de stand 3-3 nadat N.E.C. 1-0 voor en 1-3 achter had gestaan. Goossens (15') en Vleminckx (41', 45'). Voor Twente scoorden Perez (18'), N'Kufo (25') en Stoch (31'). Na rust was de onterechte (?) rode kaart van Vleminckx een breekpunt in de wedstrijd. Twente was vermoeid en rijp voor een nederlaag, maar met tien man kreeg N.E.C. het moeilijker, al waren er nog kansen op winst. Twee minuten voor tijd scoorde Ruiz de 3-4 en stond N.E.C. met lege handen.
http://www.nec-nijmegen.nl/
Met dank aan Vleminckx... 

- Ramona
Tja...
N.E.C. verliest op de valreep van FC Twente
N.E.C. heeft zondagmiddag in een uitverkocht McDOS Goffertstadion verloren van koploper FC Twente. Bij rust was de stand 3-3 nadat N.E.C. 1-0 voor en 1-3 achter had gestaan. Goossens (15') en Vleminckx (41', 45'). Voor Twente scoorden Perez (18'), N'Kufo (25') en Stoch (31'). Na rust was de rode kaart van Vleminckx het breekpunt. Met tien man kreeg N.E.C. het moeilijker, al waren er nog kansen op winst. Twee minuten voor tijd scoorde Ruiz de 3-4 en stond N.E.C. met lege handen.
Ten opzichte van de wedstrijd tegen FC Groningen moest coach Wiljan Vloet één wissel doorvoeren. Niels Wellenberg bleek nog niet voldoende hersteld van zijn vorige week opgelopen enkelblessure. Hij werd vervangen door Mitchell Burgzorg. Rens van Eijden was wel weer fit, maar hij moest na het goede optreden van Patrick Pothuizen op de bank beginnen. Steve McLaren zag geen reden om zijn vaste team te wijzigen, dus ook oud-N.E.C.’er Peter Wisgerhof begon in de basis.
Tegen de koploper van de eredivisie leek zich een zelfde scenario af te tekenen als tegen de nummer twee PSV. Binnen vijftien seconden kreeg N’Kufo al een grote kans, maar Gabor Babos kon nu wel op tijd ingrijpen. Aan de andere kant kreeg Lorenzo Davids al snel ruimte om te schieten, maar ook hier kon de doelman redding brengen. In het vervolg van de openingsfase hield Twente het meeste balbezit en probeerde N.E.C. via snelle tegenaanvallen gevaar te stichten. Na vijftien minuten had die tactiek effect voor de Nijmegenaren. Via een mooie combinatie werd John Goossens uiteindelijk diep gestuurd door een hakbal van Saïdi Ntibazonkiza. De middenvelder aarzelde geen moment en schoof de bal in de verre hoek langs Boschker.
Erg lang kon N.E.C. niet genieten van de voorsprong. Scheidsrechter Kevin Blom bestrafte licht vasthouden van Youssef El-Akchaoui met een vrije trap op ongeveer achttien meter van de goal. Deze werd door Perez onhoudbaar in de kruising geschoten. Niet veel later zorgde N’Kufo ervoor dat de Twentenaren zelfs op voorsprong kwamen. De spits werd diep gestuurd door Ruiz en had vervolgens geen probleem om de bal over de uitgekomen Babos in de lange hoek te wippen. Toen vijf minuten later Stoch voor de 1-3 zorgde leek de wedstrijd gespeeld. De kleine linksbuiten trok op zijn karakteristieke manier naar binnen. Niemand pakte de Slowaak aan en het schot dat volgde was niet te pakken voor Babos.
N.E.C. hield echter geloof in een goed resultaat en liet het er niet bij zitten. Vijf minuten voor rust werd de inzet en strijd beloond. Goossens zette goed door toen Brama een dieptepass op hem oppikte. In een fysiek duel was de N.E.C.’er de kersvers international de baas. Björn Vleminckx koos ondertussen alvast goed positie, wat werd opgemerkt door Goossens. Voor de spits was het vervolgens een koud kunstje om de teruggelegde bal binnen te tikken. Het spektakel in de eerste helft was daarmee echter nog niet voorbij. Patrick Pothuizen pikte net buiten het strafschopgebied van Twente een afgeslagen vrije trap op. Hij zag de zwaaiende Vleminckx niet over het hoofd en legde bal precies voor de voeten van de Belg. Die volleerde keurig onder Boschker door, waardoor beide ploegen met een vrij ongewone ruststand de kleedkamer mochten opzoeken: 3-3.
Na rust kregen dezelfde 22 spelers de zware taak om de adrenaline volle eerste helft te doen vergeten. Na 55 minuten lukte Vleminckx dat vrij aardig. Een licht natrappende beweging op de knie van Douglas werd door Blom met rood bestraft. Heel N.E.C. voelde zich onrecht aangedaan, maar de scheidsrechter leek de juiste beslissing te maken. De Nijmegenaren kregen door het wegzenden van de spits de zware taak ruim een half uur lang met tien man op te boksen tegen de elf van de koploper.
FC Twente zette aan om een voorsprong te forceren. Onder andere Stoch en Perez waren dichtbij een doelpunt, maar telkens was het Babos die N.E.C. met knappe reddingen op de been hield. Saïdi stichtte ondertussen ook nog wat Nijmeegs gevaar, maar de counters strandde meestal in ongevaarlijke hoekschoppen. De klok leek daarna in het voordeel van N.E.C. te gaan werken, want na 85 minuten voetbal was er nog altijd sprake van een gelijke stand.
Maar FC Twente is de koploper en die positie brengt altijd wat extra’s met zich mee. Drie minuten voor tijd slingerde Stam de bal nog maar eens het strafschopgebied in. Ruiz werd niet goed gedekt door Ramon Zomer, waardoor de Costa Ricaan de bal alleen maar hoefde de schampen om de voorsprong binnen te koppen. Het was voor de aanvaller alweer de negende competitiewedstrijd op rij waarin hij doel trof. In de drie minuten blessuretijd die volgde konden de moegestreden N.E.C.-spelers niet nog een keer een gelijkmaker forceren.
Door de nederlaag blijft N.E.C. op de zorgelijke zeventiende plaats staan. Volgende week wacht ook nog eens de zeer lastige uitwedstrijd bij de nummer drie van de competitie, Ajax. Toch biedt het vertoonde spel van vandaag weer hoop voor de toekomst. Er was veel strijd, er werd gescoord en het voetbal was bij vlagen zeer aardig om naar te kijken. Wel is te hopen dat de tuchtcommissie van de KNVB de overtreding van Vleminckx niet te streng bestraft, anders kan het zomaar zijn dat de spits dit kalenderjaar niet meer in actie komt.
Door: Roel Klein
Enige troost, NEC heeft wel 3x gescoord tegen Twente als enige club in heel NL 

Is gewoon een domme actie geweest. Eigen schuld...
Die zal wel een wedstrijd of 3 aan zijn broek krijgen.
Die zal wel een wedstrijd of 3 aan zijn broek krijgen.
Geen vervelende ingooier op D-Day... 

- Ramona
Gaan ze niet in beroep dan?
Stevanovic daarentegen...
Stevanovic daarentegen...

Die ingooien hebben, buiten die wedstrijd tegen Vitesse vorige keer, verder ook nooit meer wat opgeleverd. Ben blij dat we ze niet meer zo vaak zien.Wouter schreef:Geen vervelende ingooier op D-Day...
Hofs zal er wel in komen in plaats van Stevanovic.
Die wil wel tegen NEC.
Die wil wel tegen NEC.
- Ramona
Als NEC speelt zoals afgelopen zondag maken 10 Nikkies nog niks uit! 

Nou... qua verdediging mag er nog wel het een en ander verbetert worden.
Die belg 3 wedstrijden (1 voorwaardelijk). Dus Vistas zal hij sowieso niet meemaken.
Gewoon uitzitten en niet in beroep gaan aub, want dat heeft totaal geen zin.
Die belg 3 wedstrijden (1 voorwaardelijk). Dus Vistas zal hij sowieso niet meemaken.
Gewoon uitzitten en niet in beroep gaan aub, want dat heeft totaal geen zin.
- Ramona
Zeker; er worden dan ook spelers node gemist die geblesseerd zijn.
In mijn ogen wel. Meer theater dan nodig van Douglas en onbezonnen actie van een altijd gedreven Vleem, die echter wel voor de bal ging; m.i. Dus who knows is hij er bij Vitas wel bij...
AJAX wint sowieso dus dat maakt niet uit.
In mijn ogen wel. Meer theater dan nodig van Douglas en onbezonnen actie van een altijd gedreven Vleem, die echter wel voor de bal ging; m.i. Dus who knows is hij er bij Vitas wel bij...

AJAX wint sowieso dus dat maakt niet uit.
Dus dat Ajax wat jij tegen Utrecht hebt gezien vind jij beter dan het NEC wat je tegen Twente hebt gezien??
Douglas mogen ze van mij ook schorsen voor 10 wedstrijden. Vieze hond dat het is.
IK GELOOF!!!!!!
- Ramona
banjavi schreef:Dus dat Ajax wat jij tegen Utrecht hebt gezien vind jij beter dan het NEC wat je tegen Twente hebt gezien??
Ik heb weinig van AJAX gezien, maar ik neem die wedstrijd dan ook niet als leidraad.
Toegegeven, Vloet heeft van NEC een team gemaakt, maar AJAX heeft veel betere spelers. Jij gaat uit van een gelijkspelleke dan??
Ik ga helemaal nergens vanuit bij NEC...
Ik vind het nog steeds een matig tot slecht team wat niet veel potten zal breken in de eredivisie. En mijn mening over Vloet is nog niet bijgesteld. Ik heb echt helemaa nix met die man.
Maar een NEC dat zo speelt als tegen Twente (even niet meerekenen tot de 1-3) dan kunnen ze het Ajax best lastig maken. Ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat ze winnen hoor. Maar dat zullen ze ook niet doen tegen Groningen (beker) en Vitesse zal ook een zware dobber worden, ookal is dat ook een team van nix.
Ik vind het nog steeds een matig tot slecht team wat niet veel potten zal breken in de eredivisie. En mijn mening over Vloet is nog niet bijgesteld. Ik heb echt helemaa nix met die man.
Maar een NEC dat zo speelt als tegen Twente (even niet meerekenen tot de 1-3) dan kunnen ze het Ajax best lastig maken. Ik ga er inderdaad ook niet vanuit dat ze winnen hoor. Maar dat zullen ze ook niet doen tegen Groningen (beker) en Vitesse zal ook een zware dobber worden, ookal is dat ook een team van nix.