Jupiler League 08/09

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr dec 12, 2008 11:56 pm

Paul Bosvelt terug op het veld
Door WIETSE DIJKSTRA

DEVENTER - Anderhalf jaar nadat hij bij SC Heerenveen stopte als speler, lonkt voor Bosvelt een nieuwe carrière. Go Ahead Eagles, waar hij sinds het begin van dit seizoen revalideert van een kruisbandblessure, heeft hem gevraagd om hoofdtrainer Andries Ulderink te ondersteunen.

Over de exacte invulling van zijn rol voert Bosvelt, die nog niet in het bezit is van een trainersdiploma, maandag een gesprek met de clubleiding.

Nadat je stopte, wilde je niet meteen trainer worden. Wat heb je sindsdien gedaan?

Bosvelt: ,,Ik heb eerst een tijdje afstand genomen. As voetballer zat ik twintig jaar in een vast stramien en werd ik min of meer geleefd. Daarom vond ik het verfrissend om iets anders te doen. Wat me daar goed aan beviel was dat ik eindelijk weer zelf dingen kon plannen. Verder heb ik gewerkt voor het bureau van Rodger Linse (spelersmakelaar, red). Ik heb de laatste tijd vooral in Engeland veel wedstrijden bekeken. Toen ik ophield met voetballen, was ik er niet meteen achter wat ik wilde doen. Ik had in elk geval niet de ambitie om trainer te worden.’’

Heb je die nu wel?

,,Ik heb gemerkt dat ik het voetbal nog steeds heel leuk vind. Na zelf spelen komt dit het meeste in de buurt. Ik ben dit seizoen al vaak bij Go Ahead, dus zoveel verandert er niet voor me. Alleen het vrijblijvende gaat er nu vanaf, maar het is ook wel fijn om weer wat meer regelmaat te hebben. In september had ik aan de cursus oefenmeester 3 willen beginnen. Door mijn blessure is dat helaas opgeschoven. Je kunt maar een keer per jaar aan de cursus beginnen. Ik moet dus nu wachten tot september volgend jaar, dat is wel vervelend.’’

Hoe ben je eigenlijk zo zwaar geblesseerd geraakt?

,,Ik ben deze zomer tijdens het EK in Zwitserland van een berg gevallen. We hadden op ruim 2600 hoogte van het uitzicht genoten. Tijdens het afdalen wilde ik even een stukje glijden over een sneeuwplek. Dat had de gids net daarvoor gedemonstreerd, alleen ik ging iets te snel naar beneden. In het begin kon ik nog rennen, maar daarna heb ik een stuk of drie, vier salto’s gemaakt waarbij ik mijn voorste kruisband en een binnenband heb afgescheurd. Achteraf mag ik nog blij zijn, want het had allemaal nog veel slechter kunnen aflopen. Ik heb eerst gerevalideerd op Papendal, nu bij Go Ahead. Het is wel lastig dat ik geblesseerd ben geraakt aan mijn rechterbeen. Op dit moment train ik alweer op het veld, al is het trappen van de bal nog niet mogelijk.’’

Wat zijn je ambities in Deventer?

,,Omdat ik geen diploma’s heb, kan ik geen assistent worden. Daarvoor heb je oefenmeester 1 nodig. Maar ik kan tijdens de trainingen wel ondersteunend zijn. Ik heb nog steeds niet de ambitie om hoofdtrainer te worden. Zo ver kijk ik ook niet vooruit. Een assisterende rol zie ik wel zitten. Ik geloof wel dat dat bij me past. Ik heb er een goed gevoel bij, dat is het belangrijkste. Mooi om bij Go Ahead te beginnen. Ik heb hier zes jaar gevoetbald en heb altijd een zwak gehouden voor deze club.’’

Ben je nog van plan om in navolging van Marc Overmars je rentree als speler te maken?

,,Sinds ik bij Go Ahead meetrain, is die vraag me al vaak gesteld. Maar dat is absoluut niet mijn bedoeling. Mijn situatie is niet te vergelijken met die van Marc. Ik ben anderhalf jaar geleden bewust gestopt. Ik had zelf de regie in handen, bij Marc lag dat anders.’’

Feyenoord zou ook wel een type Bosvelt kunnen gebruiken...

,,Hou op zeg! Het probleem van Feyenoord is dat ze vanaf het begin van het seizoen al achter de feiten aanlopen. Omdat ze zo veel blessures hebben, krijgen ze nooit vastigheid. Ik heb ze al vaak zien spelen dit jaar. Tegen De Graafschap zat ik zondag nog in de Kuip. Voor Deportivo leek het de goede kant op te gaan, maar sinds die wedstrijd is er blijkbaar weer iets geknakt.’’
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » ma jan 19, 2009 4:32 pm

Heimwee naar de eigen voetbaljeugd

In het spelershome van Go Ahead Eagles rust het rechterbeen van Marc Overmars comfortabel op een barkruk. De oud-international met de wonderlijkste comeback in het voetbal van 2008 klaagt echter niet over pijntjes.

Trefzeker wijst Overmars het huis aan waar hij vroeger, als jeugdspelertje van de eerste divisieclub uit Deventer, een kamertje van 2 bij 2 meter had.

Hier heeft hij de basis gelegd, zegt Overmars. ‘Onze A1 stond ’s ochtends om half zeven al te trainen. En de trainer was dus net zo gek, want die stond dan ook al op het veld.’

Het is een tijd die Henk ten Cate, thans coach van de Griekse topclub Panathinaikos, zich ook herinnert. ‘Als de stadionlampen zo vroeg aan sprongen, zaten de omwonenden in de wijk rechtop in hun bed. Binnen een week kwamen de eerste klachten’, zegt hij grinnikend.

Ten Cate denkt dat hij in 2010 zal stoppen als coach. Bij terugkeer in Nederland biedt hij zijn diensten graag aan bij Go Ahead. ‘Ik wil de club dan in een adviserende rol helpen met het aantrekken van trainers en spelers. En daar wil ik niks voor hebben. Go Ahead zit in mijn hart.’

Overmars, naast selectiespeler al vier jaar bestuurslid technische zaken in Deventer, en Ten Cate zijn niet de enigen die nog altijd een sterke genegenheid voelen voor hun voormalige liefde.

Oud-international Paul Bosvelt begon in januari als assistent van hoofdtrainer Andries Ulderink. Hij moet de trainerscursus nog volgen, maar wil alvast kijken of deze nieuwe rol hem bevalt. De andere assistent, oud-speler Michel Boerebach: ‘Voor de sfeer is het alvast goed, want Paul kun je er goed bij hebben. En hij brengt een schat aan ervaring mee natuurlijk.’

Victor Sikora stond in het najaar van 2008 ook aan de poort van de Adelaarshorst om mee te trainen. De vleugelspits, voorheen actief voor onder meer Vitesse, Ajax en NAC, komt voorlopig nog even uit voor Perth Glory uit Australië.

‘Als hij over twee maanden terug is in Nederland, staat Victor hier de eerste dag weer op de stoep’, bezweert Overmars. ‘Ik zie hem de vorige keer nog aankomen, op zijn fiets. Hij woonde hier natuurlijk ook vlakbij. Grappig is dat.’

Wat is dat toch, die opvallende drang die zoveel oud-spelers én trainers van Go Ahead voelen om terug te keren naar Deventer? De club komt al sinds 1996 niet meer uit in de eredivisie en speelt, een podium lager, een marginale rol in het betaald voetbal.

‘Dat is het gevoel dat Go Ahead je geeft als je komt aanrijden vanaf de dijk’, vermoedt Overmars. ‘Je ziet de stad liggen en de lampen van het stadion branden. Dat gevoel is misschien vergelijkbaar met wat Ajacieden hadden met De Meer. Tussen die vier masten, daar gebeurt het.’ Niemand moet het daarom opmerkelijk vinden dat hij, de vleugelspeler die ooit voor een bedrag van 40 miljoen euro verkaste van Arsenal naar Barcelona, zich nu druk maakt over het binnenhalen van een periodetitel in de eerste divisie.

Overmars: ‘Je kunt bij Barcelona zitten met een selectie van 600 miljoen euro of hier met een selectie van 1,2 miljoen. Uiteindelijk willen ze allemaal hetzelfde bereiken, succes.’

Bosvelt was al sinds 2004 bij Go Ahead Eagles betrokken als aandeelhouder en wil nu iets teruggeven aan de club waar hij als voetballer werd gevormd. ‘Al die mensen die hier zijn teruggekeerd en willen terugkeren, hebben dat gevoel niet voor niets’, zegt hij. ‘Het is een beetje nostalgie als je hier komt en door de straten van de woonwijk loopt. Dat alleen al vind ik leuk.

‘Het is dan wel eerste divisie, hier heb je het gevoel deel te zijn van een echte voetbalclub met een echte voetbalsfeer. Wat ik mooi vind, is het fanatisme van het publiek dat behoorlijk trouw is. Al die nieuwe stadions, vaak dertien in een dozijn, zijn ook niet zaligmakend. Als je met je stadion naast de Karwei zit, heeft de Adelaarshorst toch meer charme.’

Uiteindelijk zal Go Ahead, dat zondag de vlakke streekderby tegen Zwolle met 1-0 verloor, moeten verhuizen naar een andere accommodatie, zegt Bosvelt. ‘Je moet de sponsors wel wat kunnen bieden. Dat is ook het moeilijke ervan: aan de ene kant wil je vasthouden aan tradities. Anderzijds moet je de club niet laten doodbloeden door daar te zeer aan vast te houden.’

Voorlopig is hij eerst nog maar eens coach van Overmars, de speler met wie hij deel uitmaakte van de selectie van het Nederlands elftal.

‘Dat is niet te verzinnen, ook al heb je een rijke fantasie’, zegt Bosvelt. ‘Op zich is het niet zo heel gek om Marc nu te coachen, want toen hij hier debuteerde, speelde ik al drie jaar in het eerste. Zijn terugkeer getuigt van veel lef en medeleven met de club.’

Overmars polste Bosvelt ook voor een terugkeer op het veld. ‘Dan zei hij: toe nou, nog even voetballen voor Go Ahead. Maar dan had ik ook kunnen doorgaan bij Heerenveen en ik dacht juist: jongens, het is wel mooi geweest.’
www.volkskrant.nl

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jan 19, 2009 4:37 pm

Gisteren nog gezien? Bedroevend niveau al maakt die Boerrigter een heerlijke goal. Voor de rest was het ook weer 'erg gezellig' op de Adelaarshorst.

Duke

Bericht door Duke » ma jan 19, 2009 4:45 pm

Nee, een collega van mij is wel geweest. Hij vond de nederlaag onverdiend. What else is new, zou ik zeggen. :smallgrin.gif:

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » ma jan 19, 2009 8:06 pm

Ah, vrolijke Toon! Net te zien op DWDD. Typische GAE supporter. :smallgrin.gif:

Verder had hij wel gelijk. Zwolle maakt weinig aanspraak op de overwinning, hoor. Ze hadden het alleen wel moeten uitspelen, maar vooral Lim Duan wilde graag voor eigen succes gaan.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo jan 21, 2009 2:55 pm

808 Teletekst wo 21 jan
***OETBAL******************************
**** Eindhoven verliest proflicentie
**Het hoger beroep dat FC Eindhoven had
ingesteld tegen het KNVB-besluit om de
club voor volgend seizoen geen licentie
betaald voetbal te verstrekken,is door
de bond afgewezen.

De licentiecommissie van de bond stelde
in november vast dat de boekhouding van
de club uit de Jupiler League niet op
orde was.Eindhoven was het daarmee niet
eens en stelde beroep in.

De bond hield echter aan het eerdere
besluit vast.FC Eindhoven maakt wel het
huidige seizoen af.De Brabantse club
beraadt zich nog op een eventuele gang
naar de burgerrechter.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 21, 2009 3:02 pm

Nu dus nog wellicht de burgerrechter? Ik dacht gisteren ergens te hebben gelezen dat dit de laatste mogelijkheid was voor Eindhoven.

Nou ja, jammer voor die drie supporters en 2 vrijwilligers die er misschien nog rondlopen. Maar clubs die echt structureel de begroting niet meer rond krijgen hebben natuurlijk niets te zoeken in het betaalde voetbal.
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » wo jan 21, 2009 3:02 pm

Peter schreef:Ah, vrolijke Toon! Net te zien op DWDD. Typische GAE supporter. :smallgrin.gif:
Nee, vrolijke Toon is (gelukkig) geen collega van me. En als hij een typische GAE supporter was, hadden we niet zoveel ME nodig bij de wedstrijden tegen Zwolle. :excited.gif:

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » wo feb 11, 2009 11:36 pm

Genee schrijft dit in het AD:

De Vuile Kutaap bestaat nog steeds. Kenners meenden dat deze zeldzame diersoort was uitgestorven, maar in het noorden van het land blijkt hij nog voor te komen.

Vrijdag liet hij zich even zien in Emmen. Niet in het dierenpark, maar even verderop in Sportpark Meerdijk tijdens de wedstrijd FC Emmen-SC Cambuur. Daar zag Emmen-trainer Paul Krabbe hem plots voorbij zwieren. Krabbe was duidelijk niet gediend van diens aanwezigheid, getuige de woorden: ‘Flikker op, vuile kutaap!’

Hij ondersteunde zijn ongenoegen met enkele gebaren waarbij de middelvinger centraal stond. Door hem ook nog de nodige ziektes toe te wensen, probeerde Krabbe de Kutaap te verdrijven. Ondertussen werd er ook nog gevoetbald en won Emmen zowaar de wedstrijd. Na afloop weigerde Cambuur-trainer Stanley Menzo bij de persconferentie aan te schuiven.

Volgens sommige mensen omdat hij niet tegen zijn verlies kon, maar Menzo stelde zich solidair op met de ‘Kutaap’. Hij vond het gedrag van zijn vermeende collega ongepast. Dat vonden scheidsrechter Dick van Egmond en zijn vierde official ook, want Krabbe werd naar de tribune verwezen.

Op basis van het rapport van de vierde official werd Krabbe deze week door de KNVB veroordeeld tot slechts twee wedstrijden schorsing wegens onbeschoft taalgebruik en grove belediging, maar niet vanwege discriminerende taal. Zo was de ziekte ‘tyfus’ wel gehoord door de vierde man, maar was er twijfel over het woordje ‘kanker’.

Daarentegen werd ‘Flikker op, vuile kutaap’ bevestigd door de vierde man, maar achtte de Openbaar Aanklager het niet bewezen dat het tegen de trainer van Cambuur was gericht. Dat hij de enige donkere persoon op de bank van Cambuur was, deed niet ter zake.

De directeur van Emmen reageerde opgelucht dat ‘slechts’ gesproken werd van grove beledigingen in de tenlastelegging. Krabbe zelf was het niet eens met zijn straf. Hij zou enkel ‘Emmen-hater’ hebben geroepen. Dat hij al eerder dit seizoen als trainer van HSC21 in opspraak was geraakt toen hij bij een wedstrijd tegen Jong Heracles Willy Overtoom racistisch benaderd zou hebben, deed hij ook af als onzin. Je vraagt je af of er thuis een spiegel hangt in huize-Krabbe.
AD

Dus het is normaal om tegen wie dan ook op de bank van Cambuur 'vuile kutaap' te roepen? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » do feb 12, 2009 8:58 am

Haha, Emmen-hater. Ja hoor, tuurlijk :drecul.gif:

Zo'n man moesten ze gewoon ontslaan.

joey
Erelid

Bericht door joey » do feb 12, 2009 10:21 am

De directeur van Emmen is 'opgelucht'. Werkelijk schandalig. :excited.gif:

peter

Bericht door peter » ma feb 23, 2009 10:55 pm

Tegen Zwolle vond ik die Honda van VVV niet zoveel, maar zijn trainer is lyrisch over die jongen. Hij zou alleen naar de absolute top van Nederland willen (PSV, AZ en Feyenoord volgen hem). Is die jongen daadwerkelijk zo goed?

generaal

Bericht door generaal » ma feb 23, 2009 10:58 pm

joey schreef:Genee schrijft dit in het AD:

De Vuile Kutaap bestaat nog steeds. Kenners meenden dat deze zeldzame diersoort was uitgestorven, maar in het noorden van het land blijkt hij nog voor te komen.

Vrijdag liet hij zich even zien in Emmen. Niet in het dierenpark, maar even verderop in Sportpark Meerdijk tijdens de wedstrijd FC Emmen-SC Cambuur. Daar zag Emmen-trainer Paul Krabbe hem plots voorbij zwieren. Krabbe was duidelijk niet gediend van diens aanwezigheid, getuige de woorden: ‘Flikker op, vuile kutaap!’

Hij ondersteunde zijn ongenoegen met enkele gebaren waarbij de middelvinger centraal stond. Door hem ook nog de nodige ziektes toe te wensen, probeerde Krabbe de Kutaap te verdrijven. Ondertussen werd er ook nog gevoetbald en won Emmen zowaar de wedstrijd. Na afloop weigerde Cambuur-trainer Stanley Menzo bij de persconferentie aan te schuiven.

Volgens sommige mensen omdat hij niet tegen zijn verlies kon, maar Menzo stelde zich solidair op met de ‘Kutaap’. Hij vond het gedrag van zijn vermeende collega ongepast. Dat vonden scheidsrechter Dick van Egmond en zijn vierde official ook, want Krabbe werd naar de tribune verwezen.

Op basis van het rapport van de vierde official werd Krabbe deze week door de KNVB veroordeeld tot slechts twee wedstrijden schorsing wegens onbeschoft taalgebruik en grove belediging, maar niet vanwege discriminerende taal. Zo was de ziekte ‘tyfus’ wel gehoord door de vierde man, maar was er twijfel over het woordje ‘kanker’.

Daarentegen werd ‘Flikker op, vuile kutaap’ bevestigd door de vierde man, maar achtte de Openbaar Aanklager het niet bewezen dat het tegen de trainer van Cambuur was gericht. Dat hij de enige donkere persoon op de bank van Cambuur was, deed niet ter zake.

De directeur van Emmen reageerde opgelucht dat ‘slechts’ gesproken werd van grove beledigingen in de tenlastelegging. Krabbe zelf was het niet eens met zijn straf. Hij zou enkel ‘Emmen-hater’ hebben geroepen. Dat hij al eerder dit seizoen als trainer van HSC21 in opspraak was geraakt toen hij bij een wedstrijd tegen Jong Heracles Willy Overtoom racistisch benaderd zou hebben, deed hij ook af als onzin. Je vraagt je af of er thuis een spiegel hangt in huize-Krabbe.
AD

Dus het is normaal om tegen wie dan ook op de bank van Cambuur 'vuile kutaap' te roepen? :confused.gif:
Rare redenering van Genee. Het is dus aannemelijk om een neger voor aap uit te maken, maar tegen een blanke zou je dit niet kunnen zeggen? Vind ik een belediging aan het adres van alle negers.
Laatst gewijzigd door generaal op di feb 24, 2009 3:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 23, 2009 11:16 pm

Maakt mij niet uit tegen wie hij dat roept. Al is het niet de eerste keer dat Menzo voor aap wordt uitgemaakt.

Daniel

Bericht door Daniel » do feb 26, 2009 2:32 am

Peter schreef:Tegen Zwolle vond ik die Honda van VVV niet zoveel, maar zijn trainer is lyrisch over die jongen. Hij zou alleen naar de absolute top van Nederland willen (PSV, AZ en Feyenoord volgen hem). Is die jongen daadwerkelijk zo goed?
Geen Ajax? :smallgrin.gif:

peter

Bericht door peter » ma mar 02, 2009 12:45 pm

Gekkenhuis in Zwolle:
FC Zwolle wil van Everse af na bitterballen-incident
02/03/2009 12:13

FC Zwolle heeft coach Jan Everse maandagochtend op non-actief gesteld. De clubleiding botste weer eens met de trainer.

Een vreemd incident is de oorzaak van het besluit van het bestuur. Een zoon van een bestuurslid had vrijdag de vrouw van Everse van de tribune gestuurd tijdens het thuisduel van FC Zwolle met BV Veendam, omdat ze op de verkeerde plaats was gaan zitten. Na afloop van de wedstrijd zocht trainer Everse de zoon op en sprak hem aan op het voorval.

Even later passeerde die zoon ook nog eens Everse en diens vrouw tijdens het uitdelen van bittergarnituur. Toen Everse daar vervolgens iets van zei, escaleerde de situatie en kreeg de voormalig international het aan de stok met het bestuur van FC Zwolle. Maandag meldde de leiding dat ze Everse op non-actief stelde.

Het is niet voor het eerst dat Everse en Zwolle met elkaar overhoop liggen. Eén jaar geleden leek een afscheid aanstaande toen beide partijen het niet met elkaar eens waren over contractverlenging. De trainer zou te veeleisend zijn geweest. Uiteindelijk lukte het erevoorzitter Gaston Sporre om Zwolle en Everse alsnog bijeen te houden.

Qua prestaties doet Everse het goed met FC Zwolle, dat momenteel de vijfde positie bezet in de Jupiler League en onlangs de vierde periodetitel pakte. In de vijfde periode heeft de ploeg het moeilijker, met drie punten uit vier duels en de zeventiende plaats.

Everse is bezig aan zijn derde seizoen met FC Zwolle. De 55-jarige Rotterdammer loodste de club achtereenvolgens naar de negende en vierde positie van de Jupiler League.

VI
Spelers zijn ziedend en het bestuur heeft eindelijk een reden gevonden dus.

Harm

Bericht door Harm » ma mar 02, 2009 12:54 pm

Daniel_vT schreef:
Peter schreef:Tegen Zwolle vond ik die Honda van VVV niet zoveel, maar zijn trainer is lyrisch over die jongen. Hij zou alleen naar de absolute top van Nederland willen (PSV, AZ en Feyenoord volgen hem). Is die jongen daadwerkelijk zo goed?
Geen Ajax? :smallgrin.gif:
Honda komt nooit op zondagavond om 7 uur voorbij. :smallgrin.gif:

Duke

Bericht door Duke » ma mar 02, 2009 1:06 pm

Peter schreef:Gekkenhuis in Zwolle:
FC Zwolle wil van Everse af na bitterballen-incident
02/03/2009 12:13

FC Zwolle heeft coach Jan Everse maandagochtend op non-actief gesteld. De clubleiding botste weer eens met de trainer.

Een vreemd incident is de oorzaak van het besluit van het bestuur. Een zoon van een bestuurslid had vrijdag de vrouw van Everse van de tribune gestuurd tijdens het thuisduel van FC Zwolle met BV Veendam, omdat ze op de verkeerde plaats was gaan zitten. Na afloop van de wedstrijd zocht trainer Everse de zoon op en sprak hem aan op het voorval.

Even later passeerde die zoon ook nog eens Everse en diens vrouw tijdens het uitdelen van bittergarnituur. Toen Everse daar vervolgens iets van zei, escaleerde de situatie en kreeg de voormalig international het aan de stok met het bestuur van FC Zwolle. Maandag meldde de leiding dat ze Everse op non-actief stelde.

Het is niet voor het eerst dat Everse en Zwolle met elkaar overhoop liggen. Eén jaar geleden leek een afscheid aanstaande toen beide partijen het niet met elkaar eens waren over contractverlenging. De trainer zou te veeleisend zijn geweest. Uiteindelijk lukte het erevoorzitter Gaston Sporre om Zwolle en Everse alsnog bijeen te houden.

Qua prestaties doet Everse het goed met FC Zwolle, dat momenteel de vijfde positie bezet in de Jupiler League en onlangs de vierde periodetitel pakte. In de vijfde periode heeft de ploeg het moeilijker, met drie punten uit vier duels en de zeventiende plaats.

Everse is bezig aan zijn derde seizoen met FC Zwolle. De 55-jarige Rotterdammer loodste de club achtereenvolgens naar de negende en vierde positie van de Jupiler League.

VI
Spelers zijn ziedend en het bestuur heeft eindelijk een reden gevonden dus.
Haha, wat een grap! Willen de spelers van hem af, of hem juist houden?

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » ma mar 02, 2009 1:10 pm

Spelers, supporters en sponsoren zijn tegen. Everse ligt alleen al sinds jaar en dag overhoop met het bestuur (terecht overigens). Nu lijkt het dan toch dat het bestuur de strijd heeft gewonnen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma mar 02, 2009 6:25 pm

Ik moet zeggen dat ik het ook bijzonder irritant vind als er iemand met een schaal bitterballen langsloopt en ik krijg niet de kans er eentje te pakken. Dus ik snap dit volkomen.

Duke

Bericht door Duke » ma mar 02, 2009 7:03 pm

:smallgrin.gif: Jij zou ook klappen uitdelen?

Jan Everse staat op straat

ZWOLLE - Ontoelaatbaar gedrag is trainer Jan Everse noodlottig geworden. Het bestuur van FC Zwolle heeft de oefenmeester maandagmorgen per direct op non-actief gesteld. Aanleiding is een misdraging met fysiek contact tegen een collega/medewerker van de club, vrijdagavond na de gewonnen wedstrijd (3-2) tegen Veendam.

"Een leidinggevende mag zich niet zo agressief gedragen tegenover een medewerker. Je moet altijd de handen in de zak houden", zegt voorzitter Ronald van Vliet naar aanleiding van het besluit. "Een stok om mee te slaan? Daar is geen sprake van, Everse heeft zichzelf in de voet geschoten."

De trainer (55) leefde sinds zijn aantreden in de zomer van 2006 op gespannen voet met directeur Gerald van den Belt en het bestuur. Een jaar geleden botsten beide partijen al frontaal op elkaar tijdens de discussie over contractverlenging. Dat meningsverschil werd met behulp van bemiddelaar en oud-voorzitter Gaston Sporre opgelost.

Nu is er geen uitweg meer. Als FC Zwolle en Everse op korte termijn niet tot een schikking komen, moet de arbitragecommissie van de KNVB beslissen over de afvloeiingsregeling. De club heeft assistent-trainer Claus Boekweg gevraagd om de lopende zaken over te nemen. De Meppeler heeft een dag de tijd gekregen om zich daarover te beraden.

In zijn trainersloopbaan bij de profs heeft Everse met FC Zwolle de grootste successen geboekt. De Rotterdammer werkte twee keer in het Oosterenkstadion en bereikte vijf keer de play-offs met de club. Het startbewijs voor dit seizoen werd vorige week veiliggesteld via een 1-2 zege bij Cambuur.
www.destentor.nl

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » ma mar 02, 2009 7:33 pm

Dit vind ik geniaal:
Wat er gebeurd is, is geen reden voor ontslag op staande voet. Vandaar dat wij hem op non-actief hebben gesteld”, aldus Van Vliet. Het voorval was de spreekwoordelijke druppel na een reeks van strubbelingen tussen de Eerstedivisieclub en de oefenmeester. “Onze kledingsponsor is Hummel en Jan Everse zit op de bank met een andere jas. En hij loopt op voetbalschoenen op plekken waar dat niet mag”, zo gaf de beleidsbepaler enkele voorbeelden.
Als dat nog geen reden is voor ontslag, dan weet ik het ook niet meer. :drecul.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di mar 03, 2009 7:27 am

En vanmorgen op het journaal bleek het nog erger, Everse werd overgeslagen door degene die kaas en worst rondbracht, en Everse ging erachter aan om deze persoon daar op aan te spreken. Volgens een verontwaardigde Zwolle voorzitter, zou Everse daarbij zelfs 'koekebakker' hebben gezegd tegen deze arme medewerker. Deze zit nu van de schok nog immer overspannen thuis!
I think I lost my fucking headache

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 03, 2009 7:35 am

Het wordt nog vreemder:
Investeerder aasde op FC Zwolle
Door LUDO VAN DENDEREN

ZWOLLE - Een steenrijke, Engelse investeerdersmaatschappij wilde FC Zwolle overnemen en van de club een grootmacht maken.

Jan Everse, die na zijn ontslag de toegang tot het FC Zwolle-stadion is ontzegd, spreekt maandagavond de boze fans toe in café De Vrolijkheid. Vervolgens zouden de maandag op non-actief gestelde trainer Jan Everse en zijn vriend en spelersmakelaar Henk van Ginkel daar een belangrijke rol in spelen.

Voorwaarde voor de Engelsen was wel dat de huidige directie en het bestuur opstapten. Volgens Everse wilde het huidige bestuur en de directie daar niets van weten. Door hem te ontslaan, wisten ze dat Van Ginkel zijn hulp aan FC Zwolle direct zou staken en een overname eveneens van de baan was. ,,En dus konden de bestuursleden blijven zitten,’’ zegt Everse.

De investeerdermaatschappij staat onder leiding van de voormalige Engelse profvoetballer Ray Ranson. Deze Ranson is al voorzitter en eigenaar van Coventry City en wil ook een Portugese club kopen. Bovendien deed hij niet lang geleden een bod van 90 miljoen pond op zijn voormalige club Manchester City.

Ranson wilde ook in Nederland een club hebben en via Van Ginkel viel zijn oog op FC Zwolle. Door direct miljoenen te investeren, moest Zwolle binnen één jaar promoveren naar de eredivisie. In de volgende jaren moest Zwolle een stabiele eredivisionist worden.

Volgens Everse was het plan van de overname nagenoeg uitgewerkt. Ook de KNVB was inmiddels op de hoogte. Het ontslag van de coach doet alles echter anders lopen. De overname lijkt namelijk volledig van de baan.

Overigens is er in Zwolle het vermoeden dat het ontslag van Everse al voor het incident van vrijdagavond bekokstooft was. Er zijn namelijk sponsoren die al voor het duel tegen Veendam zijn gevraagd of ze wilden meebetalen aan de afkoopsom van Everse. Het incident met het bittergarnituur moest toen plaatsvinden.

www.sportwereld.nl

Duke

Bericht door Duke » di mar 03, 2009 8:56 am

LucaS schreef:En vanmorgen op het journaal bleek het nog erger, Everse werd overgeslagen door degene die kaas en worst rondbracht, en Everse ging erachter aan om deze persoon daar op aan te spreken. Volgens een verontwaardigde Zwolle voorzitter, zou Everse daarbij zelfs 'koekebakker' hebben gezegd tegen deze arme medewerker. Deze zit nu van de schok nog immer overspannen thuis!
Het was (toevallig) de zoon van één van de bestuursleden.
'Ik wilde van Zwolle een mooie club maken'
Door LUDO VAN DENDEREN

ZWOLLE - Dan is het plots stil. ,,Ligt-ie opgebaard of zo?,’’ roept één van de supporters van FC Zwolle in café ‘De Vrolijkheid’ vervolgens, als het wachten op de enkele uren eerder ontslagen hoofdtrainer Jan Everse wel erg lang begint te duren.
Maar de uitbaatster stelt iedereen gerust. ,,Jan is even aan de telefoon, hij komt er zo aan.’’ Er volgt applaus van de 150 aanwezige fans.

Als Everse niet veel later de bomvolle ruimte betreedt, volgt opnieuw applaus. ,,Geen pers erbij,’’ zegt de coach. Dit is een bijeenkomst speciaal voor de fans. Boze fans, want onder leiding van Everse speelt Zwolle al drie jaar bovenin de Jupiler League. Ook dit seizoen zijn de play-offs bereikt. Toch moet de trainer weg.

Als Everse het woord neemt, praat hij over een vooropgezet plan. In de volksmond heet het al ‘bitterbalgate’. Hij gaat terug naar afgelopen vrijdag, voor en na de met 3-2 gewonnen wedstrijd tegen BV Veendam. Bij het duel zijn niet eens de helft van de tienduizend stoeltjes in het nieuwe Zwolle-stadion bezet. Voor de vrouw van Everse en de vrouw van de teammanager aanleiding om een beter plekje op de nagenoeg lege tribunes te zoeken.

Maar voordat ze goed en wel zitten, meldt zich een medewerker van FC Zwolle met de opmerking dat ze niet over de juiste kaarten beschikken. Het weerwoord dat er meer mensen zonder de goede plaatsbewijzen in dit vak zitten, negeert hij.

Na afloop in het spelershome brengt dezelfde medewerker, toevallig de zoon van een bestuurslid, de hapjes rond. Iedereen krijgt de kans iets van de schaal te pakken, behalve Everse en zijn gevolg. Daarop stapt de oefenmeester naar de jongeman. Of hij hen bewust negeerde? Er ontstaat een woordenwisseling, waarbij Everse de onderarm van de man, die weg wil lopen, vastpakt.

Everse is het incident alweer vergeten, als hij zich maandagmorgen op de club meldt. Maar dan wordt hij geroepen door de directeur. In een kort gesprek hoort Everse dat hij op non-actief is gezet en dat hij het stadion per direct moet verlaten. Een paar privéspullen kan hij nog meenemen, zijn voetbalschoenen vergeet hij in alle haast.

Volgens de officiële verklaring van het Zwolse bestuur had Everse zich ‘misdragen jegens een collega/medewerker van FC Zwolle, gepaard gaande met fysiek contact’. Daardoor is een onwerkbare situatie ontstaan, meldt de club. Everse reageert woedend: ,,Ik heb alleen een medewerker op zijn gedrag aangesproken, meer niet. Ze zochten een stok om me mee te slaan en die denken ze nu te hebben gevonden.’’

Heel Zwolle weet dat het niet boterde tussen Everse enerzijds en het kantoorpersoneel onder leiding van directeur Gerald van den Belt en voorzitter Ronald van Vliet anderzijds. ,,Nooit heb ik er iets over gezegd,’’ briest Everse. ,,Ik wilde alleen van FC Zwolle een mooie club maken. Ook dit jaar hebben we de nacompetitie bereikt, precies ons doel.’’

Dan komt de coach met een voorbeeld over de verstoorde verhoudingen in Zwolle. ,,Kreeg ik op een dag te horen dat Ruud Kras een week eerder was gecontracteerd. Ik wist nergens van! Dat is toch raar? Ik hoor ook dat ik meermalen ben gewaarschuwd. Ik heb nooit een functioneringsgesprek gehad.’’
www.sportwereld.nl

Salvador Dali

Gesloten