FC Twente 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jan 30, 2008 1:36 pm

Gewoon doen jongen! Go for it! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr feb 15, 2008 6:20 pm

Vernieuwd stadion FC Twente al uitverkocht

ENSCHEDE - FC Twente is er volgend seizoen al verzekerd van dat iedere wedstrijd in het vernieuwde stadion is uitverkocht. De capaciteit gaat van 13.250 naar 25.000. „We hebben zelfs al meer aanmeldingen dan de maximum capaciteit en proberen binnen het stadion nog zo'n duizend extra plaatsen te creëren”, aldus woordvoerder Richard Peters van FC Twente vrijdag.
Binnenkort wordt begonnen met de daadwerkelijke verkoop van de stoelen. De club houdt er rekening mee dat dan wellicht een kleine groep supporters alsnog afhaakt. „Fans die alsnog een seizoenkaart willen aanvragen hebben dus nog een kleine kans.”

FC Twente wil uiteindelijk doorgroeien naar een stadion met 40.000 zitplaatsen.
Telegraaf

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za feb 16, 2008 9:19 pm

Fred Rutten zal best een goede trainer zijn maar Twente valt natuurlijk gewoon heel erg tegen dit seizoen.. middenmotertje.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za feb 16, 2008 9:28 pm

Klopt de laatste 4 weken eigenlijk sinds de winterstop loopt het gewoon veel minder daar. Ik moet wel zeggen dat ze tot de winterstop verre weg het beste voetbal speelden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 5:25 pm

Ik zet het hier maar neer, want die jongen zal wel naar F. gaan:

Clubs jagen op SVVSMC-talent Lizardo (14)

Het groeibriljantje David Lizardo (14) van SVVSMC blijft er zelf opvallend koeltjes onder. Maar het feit dat de jacht op zijn handtekening inmiddels furieus is geopend door een enorme lijst profclubs, is de aanvaller van het C1-elftal van de zondag-derdeklasser uiteraard niet ontgaan.

Maandag schoof Naaldwijker Richard Grootscholten, hoofd opleidingen van Sparta, aan bij de Schiedamse voetbalvereniging om zijn plannen met de tweebenige linkerspits te ontvouwen. Dinsdag ging Lizardo in op de uitnodiging van Stanley Brard, hoofd opleidingen bij Feyenoord, om tijdelijk mee te trainen met C1 van de club uit Rotterdam-Zuid.

Maar Lizardo heeft meer mogelijkheden. Vertegenwoordigers van RBC Roosendaal en ADO Den Haag hebben zich ook al in Schiedam gemeld om de aanvaller weg te lokken bij de amateurclub, terwijl AZ, PSV, Ajax, NAC Breda, RKC Waalwijk, FC Utrecht en Heerenveen al met regelmaat van de klok scouts naar wedstrijden van SVVSMC C1 hebben gestuurd om het grote talent aan het werk te zien.

En inmiddels ruiken ook de clubs uit de Engelse Premier League bloed, want ook zij gaan de 14-jarige Rotterdammer op korte termijn enkele keren kritisch bekijken tijdens wedstrijden van SVVSMC C1.

,,David heeft uitzonderlijke kwaliteiten,’’ zegt ook Arie van Zon, hoofd opleidingen van SVVSMC. ,,Dat blijkt niet alleen uit het feit dat er zoveel clubs belangstelling hebben getoond voor zo’n jonge speler. Wie hem aan het werk ziet, zal meteen beamen dat hij getalenteerd is.’’

Lizardo speelt pas één seizoen in Schiedam. De aanvaller kwam via een talentendag bij SVVSMC terecht. De Rotterdamse buitenspeler werd weggeplukt bij HWD. ,,Wij zagen hem op de talentendag en hebben hem verteld dat wij hem graag voor ons zouden zien spelen,’’ legt Van Zon uit.

,,Hij zal hier slechts een jaar op de ledenlijst staan, want dat hij zal vertrekken is zo goed als zeker. De belangstelling van grote clubs is massaal en wij vinden ook dat het voor zijn ontwikkeling beter is om een flinke stap hogerop te gaan.’’

De kwaliteiten van Lizardo zijn ook hoofdtrainer Henk Salari niet ontgaan. De trainer hoorde de naam van de buitenspeler al vaak vallen in de kantine van SVVSMC. ,,Het halve betaalde voetbal zit achter die jongen aan. Voor ons eerste elftal komt hij nog niet in aanmerking. Hij is pas veertien jaar, dat zou écht te vroeg zijn.’’

Binnen de club heeft Arie van Zon inmiddels voormalig voorzitter Frans Eijkenbroek en A1-trainer Errol Refos (voormalig speler van Feyenoord) gemobiliseerd om Lizardo met raad en daad bij te staan. ,,Die weten waar ze over praten. Voor SVVSMC is het mooi dat wij weer een jongen afleveren aan het betaalde voetbal,’’ zegt Van Zon.

In het verleden gebeurde dat veel vaker. Onder meer Edwin van Bueren (Sparta), Bart Fiegel (Excelsior), Noël Cabral dos Reis (Jong FC Groningen), Arjan van der Kaaij (ADO Den Haag), Chris Lever (Jong Excelsior), Adnan Alisic (FC Utrecht), Richal Leitoe (FC Utrecht), Mike van Gool (Jong Sparta), Ricardo Bruce (Jong Sparta) en Robin den Hollander (Jong Sparta) gingen Lizardo voor. Een simpele blik op de lange lijst geeft meteen aan dat succes in het profvoetbal absoluut niet verzekerd is. Alleen Van Bueren (Sparta) en Alisic (Excelsior) verdienen hun brood nu als profvoetballer. ,,Maar David Lizardo is een exceptioneel talent,’’ vindt Schiedammer Van Zon. ,,Hij is tweebenig en kan ook als centrale aanvaller goed uit de voeten. Van deze jongen gaan wij veel meer horen.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » do feb 21, 2008 5:50 pm

Hij gaat waarschijnlijk naar Feyenoord dus zet je het maar in de FC Twente topic neer? :confused.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do feb 21, 2008 10:20 pm

Ach ja, beetje verstrooid. :blush.gif:

Maar Twente wil hem ook vast. :neutral.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr feb 22, 2008 9:32 am

Dan maar over een speler die wél bij Twente speelt:

Maaroufi volgt zijn hart

HENGELO - Een maand geleden zat hij nog in de kleedkamer naast internationals als Patrick Vieira en Olivier Dacourt. Nu strikt hij zijn veters naast Jeroen Heubach en Patrick Gerritsen.

,,Maar namen tellen niet voor mij,’’ zegt Ibrahim Maaroufi (19), die door Internazionale voor anderhalf jaar is uitgeleend aan FC Twente. ,,Mensen vragen me ook hoe Ibrahimovic is. Hij is gewoon, gedraagt zich normaal. Ik voelde niets toen ik hem voor het eerst zag. Ik ben veel blijer als ik mijn vader zie.’’

Zijn familie vormt een belangrijke drijfveer. Telkens als Maaroufi geconfronteerd wordt met de glamourzijde van zijn bestaan als profvoetballer, voert zijn geweten hem terug naar zijn jeugd in Brussel. Die was niet makkelijk. Samen met zijn ouders, vier zussen en drie broers leefde hij in een achterstandswijk van de Belgische hoofdstad. „We hadden een appartementje toegewezen gekregen van de gemeente. Ik sliep samen met mijn broers op een kamertje dat niet groter was dan drie bij vier meter. Ik vond het niet erg. Het versterkte onze band als familie alleen maar.’’

Zijn verleden is volgens hem een legitieme reden om al op jonge leeftijd een nomadenbestaan te leiden. Maaroufi verruilde op zijn elfde het ouderlijk huis voor een gastgezin in Eindhoven, zodat hij zich kon ontplooien in de jeugdopleiding van PSV. Twee jaar geleden verbaasde hij vriend en vijand door PSV te verruilen voor de Italiaanse topclub Internazionale, dat hem nu uitleent aan FC Twente.

Maar hoe komt Maaroufi bij Internazionale terecht? „Enzo Frascatani (zijn Italiaanse zaakwaarnemer, red.) heeft mij in contact gebracht met Inter. Het gesprek was goed. Ik dacht: ik ben gek als ik dit niet doe.’’

Sceptici pleitten voor een geduldiger carrièreplanning. Maaroufi, resoluut: ,,Ik heb lak aan mensen die zeggen dat ik te vroeg ben weggegaan. Ik dacht: ik heb een moeilijk leven, erger kan eigenlijk niet. Waarom zou ik het niet proberen bij een grote club als ik die kans krijg?’’

Maaroufi groeide op in Brussel. Tijdens zijn jeugd was hij overgeleverd aan de straat. ,,Brussel is een grote stad, en als kleine jongen wil je graag mooie kleren kopen. Als je ouders dat geld niet hebben, ga je slechte dingen doen. Ik heb ook wel eens slechte dingen gedaan. Wat? Dat ga ik niet zeggen, maar van sommige dingen heb ik spijt. Gelukkig kon ik al vroeg hard rennen,’’ lacht hij ingehouden.

Als jeugdspeler viel hij snel in de smaak bij scouts van Anderlecht. Maaroufi was nog geen zes jaar oud toen hij voor die club uitkwam. Maar zijn ouders zagen dat hun zoon af en toe het slechte pad bewandelde en vonden een verhuizing naar PSV prettiger. Maaroufi vertrok naar een gastgezin. ,,In het begin miste ik mijn familie, maar ik wist dat dit beter was. Eigenlijk voetbal ik voor mijn ouders. Ik wil ze trots en gelukkig maken.’’

Voetballen voor het welzijn van de familie. Is dat geen mooie gedachte? Maaroufi, zijn woorden enigszins afzwakkend: ,,Natuurlijk, ik voetbal in eerste instantie voor mezelf, omdat het mijn hobby is, maar ik vind het mooi als ik mijn familie op deze manier kan helpen.’’

Internazionale, koploper in de Italiaanse Serie A, bood hem op 17-jarige leeftijd een lucratief contract aan. Maaroufi hoefde niet lang na te denken. „Mijn overstap had eigenlijk twee redenen: het was een sportieve uitdaging, en - zo eerlijk ben ik ook wel - het was financieel interessant. De club regelde alles voor me. Ze hebben zelfs geholpen toen mijn broers en ik een nieuw huis zochten voor mijn ouders.’’

Nu zijn ouders in een betere buurt van Brussel wonen, kan Maaroufi zich volledig focussen op zijn ontwikkeling als voetballer. Bij Internazionale leerde hij veel, hoewel hij weinig aan spelen toekwam in het sterrenensemble van trainer Roberto Mancini. ,,Esteban Cambiasso (Argentijns international, red.) zei tijdens de training eens tegen me: ‘Toen ik zo oud was als jij, was ik lang niet zo goed.’ Dat pepte me ontzettend op.’’

Minder fraai vond hij de torenhoge uitgaven van sommige medespelers. „Maar ik keek dwars door alle rijkdom heen,’’ zegt de middenvelder. ,,Buiten het voetbal ging ik nooit naar buiten. Ik speelde vooral spelletjes op mijn Playstation. Als ik ging winkelen, dan deed ik dat in een middagje. Sommige spelers die dezelfde achtergrond hebben als ik, kochten soms een broek van duizend euro. Schandalig! Zou ik nooit doen. Dat kan ik niet. Want ik weet wat geld waard is.’’
AD
Het stinkt aan alle kanten!

wimpey
Berichten: 51983
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za feb 23, 2008 1:38 pm

brigade zuid schreef:Fred Rutten zal best een goede trainer zijn maar Twente valt natuurlijk gewoon heel erg tegen dit seizoen.. middenmotertje.
Naar verluid kandidaat nummer een bij HSV. Vraag is of ie het kan bolwerken bij zo'n club. Enschede of Hamburg, een wereld van verschil.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 01, 2008 9:35 pm

Hersie 1 - 0

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mar 01, 2008 9:39 pm

Nice.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 15, 2008 8:06 pm

Yeah...Denneboom... :headbang.gif:

Kom op Yousoefffff... en dan Wielaert eentje bij... :hypocrite.gif: :hupajax.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 15, 2008 8:40 pm

Weer voetballen Twente...come on! :hupajax.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 15, 2008 8:54 pm

Merkwaardig moment begin 1e helft btw...

Dit staat op omroep Gelderland:

De Mos kleineert Megrelishvili


ENSCHEDE - Vitesse-trainer Aad de Mos heeft Haim Megrelishvili gekleineerd door hem al in de zesde minuut te wisselen tegen FC Twente.

De linksback ging nadrukkelijk in de fout bij de openingstreffer van Romano Denneboom. Megrelishvili was totaal verbaasd over zijn vroege wissel. Hij kreeg bij het verlaten van het veld stuenbetuigingen van zijn medespelers, onder wie Theo Janssen en Civard Sprockel, die hem zelfs een kus gaf. Santi Kolk was overigens aanvoerder in plaats van Sprockel.

Alexander Buttner maakte zijn debuut als invaller voor de Israelier.
Die liep ook behoorlijk pissed en zonder te groeten van het veld... :hdg.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za mar 15, 2008 8:55 pm

Typische de Mos actie.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za mar 15, 2008 8:58 pm

Alexander Buttner, die heeft bij ons in de jeugd gezeten toch? Stond te boek als een van de grotere talenten, als ik me niet vergis.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za mar 15, 2008 8:59 pm

Ja, werd gezien als een supertalent. Ben benieuwd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 15, 2008 9:03 pm

1 - 2 kolk.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 15, 2008 9:03 pm

Fok!

...heb je weer met je grote bek, Ramoon... :1evil.gif:


Ah terwijl ik tik... 2-2... :hupajax.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 15, 2008 9:04 pm

Ke ....

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 15, 2008 9:04 pm

2-2 kufo

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 15, 2008 9:20 pm

Wat lees ik nou?? Penalty gemist door twente????? :1evil.gif:
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mar 15, 2008 9:29 pm

Rood voor Buttner.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 15, 2008 9:30 pm

Bertje schreef:Ja, werd gezien als een supertalent. Ben benieuwd.
2 keer geel...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za mar 15, 2008 9:35 pm

Youssoeeeefff... :666.gif: :smallgrin.gif:

Plaats reactie