Vitesse 2009-2010

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Wouter
Berichten: 19027
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » vr aug 14, 2009 7:56 pm

Leuk antwoord op 'doekje voor het bloeden'
Prachtige en krachtige vogel idd, die Afrikaanse vechtarend.
Stiekem houd je wel van ons, he Ramona? :blush.gif: :heart.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34438
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » vr aug 14, 2009 8:31 pm

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34438
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » za aug 15, 2009 7:41 am

Op je wenken, Wouter...jullie gras nu... :headbang.gif:

Gras van de buren: Eindelijk creatief
zat. 15 augustus 2009

In deze rubriek met de naam "gras van de buren.." pikken we voor jullie opmerkelijke, grappige, belangrijke, onbelangrijke, bizarre, vreemde, domme, treurige, mooie en kansloze berichten over voetbal en al haar randverschijnselen van het net. Als NEC supporter wil je natuurlijk weten hoe het gras er bij andere clubs bij ligt, hoewel het Goffertgras zal natuurlijk altijd het mooiste blijven. Deze keer nemen we je mee naar Kerkrade.

Na alle spuitwerken op Goffertzicht, de Waalbrug, de Eendracht en de Goffert weten ze in Arnhem toch nog een keer creatief te zijn met hun acties. Het onderstaande stuk kwamen wij op de site van Omroep Gelderland tegen. Wil je nog een filmpje bekijken klik dan hier.

Vitesse-supporters hebben in de nacht van donderdag op vrijdag 750 kilo zout gestort bij De Vijverberg, het stadion van de Doetinchemse club De Graafschap.

De Vitesse-supporters deden dit onder het motto 'Een doekje voor het bloeden? Zout in de wonden..', lieten ze in een mailtje weten.

Van de Vitesse-fans mag De Graafschap het zout uitdelen aan de buren en zij wensen de Doetinchemse club veel succes in de Jupiler League. Manager Jos Geerken van De Graafschap kan de grap wel waarderen: "Als het hier bij blijft, vind ik het prima."

Volgens de Vitesse-supporters was dit een reactie op een actie van De Graafschap-supporters vorig seizoen. De dag nadat De Graafschap met 1-0 van Vitesse won, legden zij een groot spandoek met daarop 'Een doekje voor het bloeden' bij GelreDome neer.

http://www.detrouwehonden.nl/

Wouter
Berichten: 19027
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » za aug 22, 2009 11:09 am

Vanmiddag moet mijn club tegen mijn eigen buren...

Ik vind ADO zo'n onsympathieke club. Ik zit tegenwoordig in een vak vlakbij het uitvak. Vorig jaar ging een donkere man met zijn dochtertje van een jaar of zes een aantal rijen voor ons zitten, kwamen er meteen allemaal oerwoudgeluiden uit het uitvak... :kots:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door InnerHarbour » za aug 22, 2009 11:21 am

Ja dat komt alleen bij Ado voor natuurlijk, zullen ze in Arnhem nooooooooooit doen. :smallgrin.gif:
YNWA

Wouter
Berichten: 19027
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » za aug 22, 2009 11:22 am

Massale oerwoudgeluiden heb ik bij Vitesse (en ook bij de meeste andere clubs overigens) inderdaad al heel lang niet meer gehoord. Zeker niet in de richting van kinderen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door InnerHarbour » za aug 22, 2009 11:27 am

Boter op je hoofd, bij elke club lopen 100 mongolen rond, ook bij die van jou, een club onsympathiek vinden om die types kan je aan elke club een hekel hebben. Maar goed, bij Vitas kunnen de fans blijkbaar over water lopen.
YNWA

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » za aug 22, 2009 12:27 pm

Ik weet ook nog wel dat NEC thuis won van Vitesse... supporters van Vitesse vonden het nodig om stoeltjes te vernielen en naar supporters van NEC te gooien. Bij die NE supporters zaten ook kinderen.

Ik weet ook nog wel dat Vitesse won van NEC in de Goffert. Toen waren de NEC supporters zo boos dat ze zelfs hun eigen aanhang aanvielen.

Tsja... overal heb je van die "bos"mongolen... niet alleen bij ADO.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19027
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » za aug 22, 2009 1:14 pm

Ik zeg ook niet dat er alleen bij ADO mongolen rondlopen (wel veel meer dan elders overigens), maar dat het de eerste keer sinds lange tijd was dat ik weer oerwoudgeluiden hoorde in een Nederlands stadion.

Maar goed, ik ga er zo vandoor. Eerst lekker een hapje eten in de Arnhemse binnenstad en daarna naar het stadion!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Beloki » za aug 22, 2009 6:29 pm

Wouter schreef:Ik zeg ook niet dat er alleen bij ADO mongolen rondlopen (wel veel meer dan elders overigens), maar dat het de eerste keer sinds lange tijd was dat ik weer oerwoudgeluiden hoorde in een Nederlands stadion.

Maar goed, ik ga er zo vandoor. Eerst lekker een hapje eten in de Arnhemse binnenstad en daarna naar het stadion!
Hoe is de sfeer daar?

:smallgrin.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door 999 » za aug 22, 2009 7:19 pm

:smallgrin.gif:

Tis maar goed dat ie eerst is gaan eten en niet er na .. :aai.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 22, 2009 7:25 pm

Ik heb aardig wat ploegen slecht zien spelen dit seizoen, maar wat ik van Vitesse zie slaat alles. Voor mij degradatiekandidaat nummer 1.
Ajax!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Thijs » za aug 22, 2009 7:42 pm

Ik heb de tweede helft ook gezien, ongelofelijk. En dan te bedenken dat we daar met 4-1 hebben verloren een half jaar geleden.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48008
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door peter » za aug 22, 2009 8:19 pm

Het Bos effect is dus ook weer uitgewerkt.

Wouter
Berichten: 19027
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo aug 23, 2009 12:57 am

Dit was misschien wel de allerslechtste wedstrijd die ik ooit gezien heb. Vorig seizoen heb ik dat ook al vaak gezegd, ik weet het, maar dit sloeg alles. Aan verliezen ben ik wel gewend geraakt, maar als je negentig minuten naar zo'n ongeïnspireerde kutploeg hebt gekeken voel je je gewoon bekocht.
Woedende Stevanovic verlaat Gelredome na wissel

Vitesse-speler Dalibor Stevanovic heeft na zijn wissel in de rust het Gelredome per direct verlaten. De Sloveen voelt zich niet gewaardeerd in Arnhem en forceert mogelijk een vertrek bij Vitesse.
Technisch directeur Marc van Hintum is verontwaardigd. "Hij laat het team en de club zo in de steek. Hier gaan we consequenties aan verbinden, dit gaan we intern bespreken. Onacceptabel."

Theo Bos reageert ook gepikeerd. "Dit typeert hoe hij is. Hij vindt zichzelf kennelijk belangrijker dan de club. Hij heeft nu een probleem, want dit accepteer ik niet."

Bron: Omroep Gelderland 22-08-2009
Wat een arrogante teringlijer. Hij slaagde er nog in om één van de slechtste spelers in het slechtste team wat ik ooit gezien heb te zijn, dus hij moet niet zeuren.

Wouter
Berichten: 19027
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » zo aug 23, 2009 1:35 am

VITESSE IN DEPLORABELE STAAT

ARNHEM - Na alle ellende en onrust vanwege de nieuwste gedwongen ontslagen, verkeert Vitesse nu ook sportief in een diepe crisis. De ploeg van trainer Theo Bos verloor zaterdag in Gelredome van ADO Den Haag (1-3) en heeft na vier wedstrijden slechts een schamel punt.


De supporters van Vitesse gaven op duidelijke wijze uiting aan hun onvrede. Al voor het duel met ADO klonk het 'Karel, Karel' vanaf de Zuid-tribune, waar een deel van Vitesse's meest fanatieke aanhang schreeuwde om de terugkeer van oud-voorzitter Karel Aalbers.

Tijdens de wedstrijd toonden de fans een groot spandoek, waarop ze sympathiseerden met de vertrokken supporterscoördinator Meindert van der Sluis en de clubmensen die algemeen directeur Paul van der Kraan wil ontslaan. 'Mensen maken Vitesse, Meindert, Binnie en Roger'. Halverwege werd een deel van de tekst gewijzigd: 'Mensen maken Vitesse kapot, Paul, Marc en Ronnie', doelend op Van der Kraan, technisch directeur Marc van Hintum en commercieel directeur Ronnie Groenewold.


Bij zoveel onrust kwam de nieuwe sportieve wanprestatie wel erg ongelegen voor de Arnhemse clubleiding. Vitesse speelde tegen ADO Den Haag op het niveau van de erbarmelijke eerste helft in de seizoensouverture bij Willem II (3-1).

Toonde de ploeg van de geplaagde Bos tegen Feyenoord (0-0) en Heerenveen (1-0 verlies) voetballend vooruitgang, het duel met ADO leverde een nieuw dieptepunt op. Vitesse creëerde geen enkele kans en schutterde in defensief opzicht als in zijn slechtste dag.


Terwijl de Arnhemse aanhang liederen zong als 'wij willen voetballen zien' en 'Werken voor je geld' deed Vitesse via Sinan Kaloglu zowaar een doelpoging in de 70ste minuut. De ingevallen Turk schoot over het doel van ADO. De stand was al 0-3.

Na een kleine twintig minuten spelen strafte Bogdan Milic het eerste gestuntel in de verdediging van Vitesse af (0-1). Csaba Horvath maakte er op slag van rust 0-2, hij mocht na een kluts vrij aanleggen van dichtbij. Vitesse-doelman Piet Velthuizen behoedde zijn ploeg voor een monsternederlaag, maar was na een dik uur spelen kansloos op de inzet van Karim Soltani (0-3).


Velthuizen moest in de slotfase met een blessure naar de kant en werd vervangen door Ely Room. Civard Sprockel deed vlak voor tijd nog iets terug, door een vrije trap van Nicky Hofs in de lange hoek te koppen.

De wedstrijd was toen al gespeeld. Vitesse ging met een striemend fluitconcert van het veld. In Gelredome waren slechts 13.583 toeschouwers. Een nieuw diepterecord. Symptomatisch voor de deplorabele toestand waarin het huidige Vitesse verkeert.


Vitesse-ADO Den Haag 1-3 (0-2)


18.Bogdan Milic 0-1, 42.Csaba Horvath 0-2, 63.Karim Soltani 0-3, 89.Civard Sprockel 1-3.


Opstelling Vitesse: Velthuizen (68.Room); Van der Struijk, Sprockel, Drost, Jong-A-Pin; Claudemir, Molhoek (46.Büttner), Hofs, Stevanovic (46.Kaloglu); Nilsson en Kolk.

Gelderlander
Misschien is het wel gewoon het beste als de club failliet gaat. Een soort euthanasie zeg maar. Dan hoef ik dit niet meer te zien.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » ma aug 24, 2009 5:39 pm

Welneej.. het gaat toch goed zo?
Vitesse-aanhang vraagt zout terug

De Vitesse-fans die enkele weken geleden 750 kilo zout stortten voor stadion De Vijverberg in Doetinchem, willen hun zout terug.
De Arnhemse voetbalfans wilden zout in de wonden van De Graafschap strooien voor de degradatie. Nu vragen de initiatiefnemers, die zich VAK127 noemen, hun zout graag terug.

VAK127 vraagt aan De Graafschap: "Mogen wij ons zout terug, wij worden namelijk heel flauw van het reilen en zeilen intern bij Vitesse!!!" De Vitesse-aanhang roemt de Doetinchemse hang naar nostalgie, sfeer, beleid en het koesteren van de eigen supporters.

De Graafschap laat in een officiële reactie weten dat het zout beschikbaar is voor de ongeruste Vitesse-fans. "Wij hadden al zo'n vermoeden dat jullie het harder nodig zouden hebben dan wij dit seizoen. Het zout ligt opgeslagen en is na een telefonische afspraak af te halen", aldus de afdeling perszaken.

Tevens laat De Graafschap weten nog een paar plekken vrij te hebben in het stadion. Voor het geval de Vitesse-aanhang wedstrijden wil kijken in een sfeervol stadion.

Bron: Omroep Gelderland 24-08-2009
Ik moet zeggen... ze hebben wel humor... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter
Berichten: 19027
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Wouter » ma aug 24, 2009 10:51 pm

In cynische humor heeft de Vitesse-aanhang altijd al uitgeblonken.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34438
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Ramona » wo aug 26, 2009 8:56 am

Ik mis de ':in-de-luie-stoel-genietende-en-drinkende-smilie.gif:' :666.gif: :smallgrin.gif:


Oproer aanhang Vitesse via site

door Harold Schuil. woensdag 26 augustus 2009 | 07:30 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 26 augustus 2009 | 09:34

Afbeelding
Spandoek van boze supporters tijdens Vitesse-ADO Den Haag.
foto Hans Broekhuizen/De Gelderlander


ARNHEM - Groepen ontevreden Vitesse-supporters eisen het vertrek van een deel van het bestuur van de club. Volgens hen is dat debet aan de aanhoudende misère bij Vitesse. Acties om het bestuur weg te krijgen worden gecoördineerd via de site http://www.samen-1.nl.

Volgens de initiatiefnemers van de website loopt het daar storm.De fans waarschuwen dat de volgende thuiswedstrijd een beladen duel wordt, niet alleen omdat de tegenstander aartsrivaal NEC is.

Op de actiewebsite ‘Samen één, supporters in actie’ eisen Vitesse-fans het vertrek van een deel van het bestuur. Onder het motto ‘Clubliefde en toekomst, geen zakkenvullers’ staan de namen en foto’s doorgekruist van Cor Guijt en Jan Snellenburg (beiden stichtingsbestuur Vitesse Arnhem), Paul van der Kraan (algemeen directeur), Ron Groenewold (directeur marketing) en Kees Bakker (voorzitter van de raad van commissarissen). Technisch directeur Marc van Hintum krijgt het voordeel van de twijfel, net als de drie resterende commissarissen.

De site is een initiatief van tientallen fans, zegt webmaster Patrick. Hij wil niet met zijn achternaam in de krant. Verschillende populaire Vitesse-websites en supportersgroepen steunen de actie.

„We zijn het zat”, zegt Patrick. „Vandaar dat we hebben besloten ook echt iets te gaan doen. Sinds de site in de lucht is, loopt het storm. Ik kan het aantal aanmeldingen niet bijhouden.”

Op de site worden acties aangekondigd. Concrete plannen zijn er nog niet. Alle supporters wordt gevraagd mee te denken en mee te werken. Als voorbeeld wordt het terugvragen van het 750 kilo zout aan De Graafschap genoemd. Op de site staat prominent een spandoek dat zaterdag tijdens de wedstrijd tegen ADO in Gelredome hing met de leus ‘Mensen maken Vitesse kapot’.

Een woordvoerder van Vitesse zegt de website te kennen. Ondanks herhaalde pogingen gaf dinsdagavond niemand van het bestuur commentaar.

Bekijk de actie-site hier .



http://www.gelderlander.nl/

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Thijs » vr aug 28, 2009 9:35 pm

Wow, wat een wedstrijd in Kerkrade.

0-1 voor, 1-1, 1-2 voor, 3-2 achter, 3-4 winnen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Feest » vr aug 28, 2009 9:40 pm

x
Laatst gewijzigd door Feest op vr feb 05, 2010 12:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Daily Blind » za aug 29, 2009 12:36 pm

Steef schreef:Als ze Duitsers waren gebleven was dit niet passiert. :smallgrin.gif:
:smallgrin.gif:

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Banjavi » wo sep 09, 2009 10:05 am

Davids biedt zijn diensten aan bij Vitesse
Edgar Davids aast op een dienstverband bij Vitesse. De clubloze routinier heeft zich aangeboden bij de Arnhemse eredivisionist, aldus De Gelderlander.

"Het klopt dat hij ons heeft benaderd", zegt trainer Theo Bos. De oefenmeester wil de 36-jarige Davids er graag bijhebben, maar het is onzeker of Vitesse financiële ruimte heeft voor zijn komst. "We zijn nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn."

Vitesse overweegt Davids een amateurcontract of verbintenis op premiebasis voor te leggen, mocht de financiële huishouding geen normaal contract toelaten. Davids wees kortgeleden nog een toenadering van regiogenoot De Graafschap af.

Davids zit al ruim een jaar zonder club na zijn afscheid medio 2008 bij Ajax. Daarvoor voetbalde de oud-international voor AC Milan, Juventus, FC Barcelona, Internazionale en Tottenham Hotspur.
voetbalprimeur.nl

Die vent heeft een bal te hard tegen zijn kop gekregen volgens mij.. :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Pride of Amsterdam » wo sep 09, 2009 6:15 pm

Ik gun hem zijn plezier. Maar sinds hij bij Ajax weg is (waar hij het laatste seizoen natuurlijk ook niet veel wedstrijden had gespeeld) is hij clubloos. Is hij zo overtuigd van zijn eigen fitheid?
Op naar de vierde ster!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Re: Vitesse 2009-2010

Bericht door Vedette-10- » wo sep 09, 2009 6:46 pm

niks
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr jan 01, 2010 5:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie