PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 05, 2007 4:49 pm

PSV heeft in de paar wedstrijden na de winterstop al evenveel tegendoelpunten dan in de serie voor de winterstop, dus het zijn inderdaad scheuren ipv scheurtjes.

Maar in mijn ogen is de mindere serie voorbij, het eerste uur tegen AZ speelde PSV echt uitstekend. De goals waren ook mooi uitgespeeld.
Nu alleen de achterhoede nog, maar dat kan bijna niet slechter ;)

En inderdaad, als je achter staat en je moet winnen is de keuze vrij beperkt. Vol op de aanval. Daarom ben ik er ook niet zo rouwig om dat de voorsprong is geslonken, het maakt de competitie weer interessant en PSV kan het zich niet meer veroorloven om achterover te leunen :xyxthumbs:

999

Bericht door 999 » ma feb 05, 2007 4:50 pm

Ach, gelukkig is er wat spanning terug in de competie en mag hopen dat dat na de volgende speelronde nog is toegenomen ...
Blij met de punten ...

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 5:33 pm

Baseman schreef:PS: Jullie juichen wel wat vroeg, Ajax en AZ komen elkaar ook nog tegen (eind deze maand al zelfs)...en de verliezer haakt hoogstwaarschijnlijk af voor het kampioenschap.
Zoveel juichen er volgens mij niet hoor. Vooral vanwege het schema van PSV (op de Europese wedstrijden en de competitiewedstrijden tegen Ajax en Twente na vrij makkelijk) moet er heel wat gebeuren wil PSV geen kampioen worden. Zelfs al zou Ajax voor het eerst in 12 jaar winnen in Eindhoven, blijven we afhankelijk van een slipper bij PSV.
Rosenberg11 schreef:Ik vind het echt verbijsterend om de jubel over het spel van PSV te lezen. PSV had een sterke eerste 5 minuten en ging daarna een uur lang met elf man voor de eigen goal hangen. Alleen toen AZ 1-2 maakte kende PSV heel eventjes een sterke fase, maar goed, toen had van Gaal ook al wat verdedigende spelers vervangen door aanvallender ingestelde types. PSV was om te kotsen zo negatief
Ik heb niet of nauwelijks jubelverhalen gelezen. De paranoia slaat toe, Lucas. ;)

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 05, 2007 5:55 pm

Ik lees en hoor overal (kranten, televisie en ook op AT) dat PSV een uitstekend eerste uur speelde! Het was counteren en met elf man voor de eigen goal hangen. PSV wilde niet en AZ kon niet. De eerste helft was dan ook slaapverwekkend!
I think I lost my fucking headache

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 6:11 pm

Rosenberg11 schreef:Ik lees en hoor overal (kranten, televisie en ook op AT) dat PSV een uitstekend eerste uur speelde! Het was counteren en met elf man voor de eigen goal hangen. PSV wilde niet en AZ kon niet. De eerste helft was dan ook slaapverwekkend!
Veel mensen op AT zullen het spel niet geroemd hebben. PSV was in de eerste helft veel te sterk voor AZ maar weigerde het uit te buiten door met z'n allen druk te zetten. De tweede helft golfde het op en neer en won de gelukkigste ploeg. Toen moest PSV en konden ze opeens wel aanvallen. Zonde dat zo'n ploeg gewoon weigert met veel initiatief vooruit te verdedigen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma feb 05, 2007 7:20 pm

Ze weigeren het niet, het is gewoon niet nodig. In bijna alle wedstrijden in de HCE. PSV scoort, leunt achterover, gunt de tegenstander het balbezit, laat ze komen en maakt het daarna af.

Niet voor niets komt PSV de laatste jaren ineens wel in de 2e ronde van de CL en komt bijv. AZ iedere keer tekort. De manier van spelen van PSV kost nu eenmaal minder kracht, het is degelijker en het blijkt uiterst effectief te zijn. De manier van spelen van AZ is mooi om te zien, maar tegen een geslepen ploeg kan het vragen om problemen zijn. En de dragende spelers zitten er doorheen aan het einde van het seizoen, lastig als je nog play offs moet spelen.

PSV is de afgelopen jaren veruit de meest succesvolle Nederlandse club geweest, waarom zouden ze daar vanaf moeten stappen ? Jammer voor de puristen, maar voor een club tellen alleen prijzen.
Ik zou er geen problemen mee hebben als PSV aanvallender ging spelen, graag, maar ik begrijp de huidige gedachtengang volkomen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 8:07 pm

Baseman schreef:Ze weigeren het niet, het is gewoon niet nodig. In bijna alle wedstrijden in de HCE. PSV scoort, leunt achterover, gunt de tegenstander het balbezit, laat ze komen en maakt het daarna af.
Het voetbal zou niet blijven bestaan zonder supporters en ik durf de wedden dat er ergens op aarde nog wel wat PSV-supporters te vinden zijn die ook graag zouden zien dat PSV tegenstanders van de mat speelt.

PSV heeft veel en gevariëerde kwaliteiten, dus in potentie zou het mogelijk moeten zijn om dominanter en met meer lef te voetballen. Of een elftal daadwerkelijk in staat is om zo te voetballen, moet altijd nog maar blijken.
Baseman schreef:PSV is de afgelopen jaren veruit de meest succesvolle Nederlandse club geweest, waarom zouden ze daar vanaf moeten stappen ? Jammer voor de puristen, maar voor een club tellen alleen prijzen.
Ik zou er geen problemen mee hebben als PSV aanvallender ging spelen, graag, maar ik begrijp de huidige gedachtengang volkomen.
Omdat je jezelf als kleinere club voor de echte resultaten op de een of andere manier moet proberen te onderscheiden.

LucaS

Bericht door LucaS » ma feb 05, 2007 8:42 pm

Volgens mij heeft AZ redelijk wat succes in Europa de laatste jaren met aanvallend voetbal. En de Nederlandse Europacups (op die van PSV in 88 na dan) werden ook immer gewonnen met initiatiefrijk voetbal.
Ik vind het wat opportunistisch eerlijk gezegd om PSV nu als voorbeeld te stellen als ze twee keer de tweede ronde CL halen na daar eerst 80 keer op rij niet in te zijn geslaagd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma feb 05, 2007 9:24 pm

:xyxthumbs:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma feb 05, 2007 10:49 pm

PSV legt opnieuw jeugdig Braziliaans talent vast
05 februari 2007 22:30

Fagner Coserva Lemos. PSV heeft zich voor de komende seizoenen versterkt met het zeventienjarige Braziliaanse talent Fagner Coserva Lemos. De rechtsback is afkomstig van Sport Clube Corinthians Paulista en komt per 1 juli 2007 naar Eindhoven. De in juni 18 jaar wordende Fagner tekent een contract voor vijf seizoenen bij PSV.

Afbeelding

Jeugdinternational Fagner Coserva Lemos komt uit de jeugd van Corinthians en is op 11 juni 1989 geboren in São Paulo. In totaal speelde hij zeven wedstrijden in het eerste elftal van de club, daarnaast is hij een vaste waarde in het nationale Braziliaanse elftal onder 20. Recentelijk won hij met Brazilië een prestigieus kwalificatietoernooi in Paraguay, waardoor het nationale elftal uit mag komen op zowel het Jeugd-WK als de Olympische Spelen. Tijdens het kwalificatietoernooi werd Fagner uitvoering bekeken door de scouts van PSV. Eerder wist PSV ook de Braziliaan Jonathan Reis voor lange tijd aan zich te binden.
psv.nl

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » ma feb 05, 2007 10:54 pm

En Van Basten selecteert maar één PSV-er voor Oranje, wat een onrecht!

:pukey:
Ajax!

Frank

Bericht door Frank » ma feb 05, 2007 10:58 pm

Baseman schreef:Ze weigeren het niet, het is gewoon niet nodig. In bijna alle wedstrijden in de HCE. PSV scoort, leunt achterover, gunt de tegenstander het balbezit, laat ze komen en maakt het daarna af.
Mijns insziens zit hier het probleem van de laatste paar wedstrijden. De verdediging is ineens niet meer zo zeker als in 2006 en nu hebben ze blijkbaar moeite om de omschakeling te maken naar het wel doordrukken in een wedstrijd. Ik denk dat ze te lang blijven hangen in "och, het komt wel goed als Farfan de 1 - 0 maakt" (het was namelijk de eerste wedstrijd sinds een lange tijd dat PSV de wedstrijd niet won na een doelpunt van Farfan).

joey
Erelid

Bericht door joey » ma feb 05, 2007 11:27 pm

Giacomo Puccini schreef:En Van Basten selecteert maar één PSV-er voor Oranje, wat een onrecht!

:pukey:
:D

De enige Nederlander in de selectie van PSV, toch? :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 5:04 am

Frank schreef:Mijns insziens zit hier het probleem van de laatste paar wedstrijden. De verdediging is ineens niet meer zo zeker als in 2006 en nu hebben ze blijkbaar moeite om de omschakeling te maken naar het wel doordrukken in een wedstrijd.
Ik vind het opvallend dat juist Alex de grootste dissonant vormt, de laatste weken. Hiervoor maakte hij ook wel eens fouten, maar nu rijgt hij ze aaneen.

Baseman

Bericht door Baseman » di feb 06, 2007 7:35 am

Thomas schreef:Het voetbal zou niet blijven bestaan zonder supporters en ik durf de wedden dat er ergens op aarde nog wel wat PSV-supporters te vinden zijn die ook graag zouden zien dat PSV tegenstanders van de mat speelt.
Ja, en ?
PSV heeft veel succes met de huidige speelstijl, dus stapt men daar niet snel vanaf. Logisch.
Omdat je jezelf als kleinere club voor de echte resultaten op de een of andere manier moet proberen te onderscheiden.
En dat doet PSV, men speelt niet naief zoals zoveel Nederlandse ploegen.
De reden ook dat PSV de laatste jaren zoveel succes heeft en wel potten kan breken in de CL.

Jezelf onderscheiden is niet hetzelfde als aanvallend, dominant en aantrekkelijk voetballen in een 4-3-3 opstelling en daar ook nog eens mee zien te winnen.
Rosenberg11 schreef:Volgens mij heeft AZ redelijk wat succes in Europa de laatste jaren met aanvallend voetbal. En de Nederlandse Europacups (op die van PSV in 88 na dan) werden ook immer gewonnen met initiatiefrijk voetbal.
Een halve finale in de UEFA-Cup en dat is het voor AZ, het kan niet op.
En hoe lang geleden zijn die Europacups ? Inderdaad, ondertussen alweer 12 jaar geleden...
Thomas schreef:Ik vind het opvallend dat juist Alex de grootste dissonant vormt, de laatste weken. Hiervoor maakte hij ook wel eens fouten, maar nu rijgt hij ze aaneen.
Overdrijven is ook een vak...Alex speelde gewoon een goede partij tegen AZ, alleen maakt hij de laatste weken af en toe een foutje. Niets meer en niets minder.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di feb 06, 2007 8:55 am

Wel potten kan breken in de CL? Ken je die uitdrukking over die zwaluw?

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 06, 2007 9:13 am

Baseman schreef:En dat doet PSV, men speelt niet naief zoals zoveel Nederlandse ploegen.
De reden ook dat PSV de laatste jaren zoveel succes heeft en wel potten kan breken in de CL.
Het seizoen met de uitschakeling in blessuretijd tegen AC Milan was prima ja. Maar het is wat overdreven om te denken of te beweren dat PSV aansluiting heeft met de top.
Een halve finale in de UEFA-Cup en dat is het voor AZ, het kan niet op.
En hoe lang geleden zijn die Europacups ? Inderdaad, ondertussen alweer 12 jaar geleden...
Nee hoor, ook vorig jaar kwam men ver. AZ speelt geen CL inderdaad, maar dat is nationaal. Ik vind het vreemd om AZ een beetje te kleineren en PSV te bejubelen. De tegenstanders van AZ waren echt niet allemaal veel minder dan PSV's poule van dit jaar hoor.
De laatste europacup is volgens mij zo'n 5 jaar geleden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 12:09 pm

Baseman schreef:Ja, en ?
PSV heeft veel succes met de huidige speelstijl, dus stapt men daar niet snel vanaf. Logisch.
Ik gaf alleen maar aan dat PSV de supporters meer zou kunnen geven.
En dat doet PSV, men speelt niet naief zoals zoveel Nederlandse ploegen.
Ik bedoelde door zich te onderscheiden van de buitenlandse teams.
Jezelf onderscheiden is niet hetzelfde als aanvallend, dominant en aantrekkelijk voetballen in een 4-3-3 opstelling en daar ook nog eens mee zien te winnen.
Het kan ook op een andere manier, ja. Maar de manier waarop PSV speelt is niets onderscheidends aan, toch?
Thomas schreef:Ik vind het opvallend dat juist Alex de grootste dissonant vormt, de laatste weken. Hiervoor maakte hij ook wel eens fouten, maar nu rijgt hij ze aaneen.
Overdrijven is ook een vak...Alex speelde gewoon een goede partij tegen AZ, alleen maakt hij de laatste weken af en toe een foutje. Niets meer en niets minder.[/quote]

Dissonant is een te groot woord, maar hij is wel degelijk in matige vorm.

Ik vind Alex een goede verdediger, maar in Spanje of Engeland zie ik het hem heel moeilijk krijgen.

'PSV'er Fagner was te duur voor Corinthians'

6/2/2007 11:03

PSV heeft Fagner transfervrij kunnen vastleggen omdat de zeventienjarige rechtsback niet tot een akkoord wist te komen met Corinthians over een nieuw contract. De Braziliaan stelde volgens coach Emerson Leão te hoge eisen.

'Hij is een jongen uit de eigen opleiding', legde Leão uit. 'Het is absurd om zulke hoge bedragen te moeten betalen voor een zelf opgeleide speler.'

Fagner brak in november 2006 door bij Corinthians. Hij debuteerde in het eerste elftal, was zeven duels op rij van de partij en verloor geen wedstrijd.

In januari maakte Fagner deel uit van de Braziliaanse nationale ploeg die het Zuid-Amerikaanse kampioenschap voor spelers onder twintig jaar pakte. De 1 meter 68 grote rechtsback speelde zich in de laatste drie duels van dat toernooi in het elftal.
vi.nl

Klein ventje.

Harm

Bericht door Harm » di feb 06, 2007 4:41 pm

Onderzoek Farfán geseponeerd

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di feb 06, 2007 5:40 pm

Geen overtuigend bewijs van een slaande beweging, volgens de KNVB. Je ziet hem gewoon een slaande beweging maken, maar so be it. Iedereen komt wel eens ergens mee weg.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 06, 2007 5:44 pm

OM eist tien maanden cel tegen Hiddink

DEN BOSCH - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag voor de rechtbank in Den Bosch wegens belastingfraude een celstraf van tien maanden geëist tegen oud-PSV-trainer Guus Hiddink. Justitie stelt dat Hiddink de belasting voor bijna 1,4 miljoen euro heeft ontdoken.

Dit omdat hij in 2002 en 2003 weliswaar in België stond ingeschreven maar daar niet echt woonde. De huidig bondscoach van Rusland had in die tijd een woning in het dorpje Achel maar sliep daar nooit. Door een adres in België te hebben, hoefde Hiddink over zijn inkomsten als trainer van de nationale ploeg van Zuid-Korea minder belasting te betalen.

Officier van Justitie C. Loos typeerde Hiddink dinsdagmiddag in zijn pleidooi als een eigenwijze man, die het advies van zijn accountant om in elk geval af en toe in zijn huurwoning in België te slapen niet opvolgde. De succescoach was veel liever bij zijn vriendin in Amsterdam, die het huis in België niet zag zitten. De woning net over de grens was een ,,schertsvertoning'', aldus Loos.

Guus Hiddink verzweeg in de 'fraudeperiode' 3,5 miljoen euro aan inkomsten voor de Nederlandse belasting, becijferde Loos dinsdagmiddag. Hij noemde de verdachte brutaal en wees op een poging van hem om een hotel in Antwerpen een valse rekening te laten opmaken. ,,Hiddink is van een hoog voetstuk omlaag gevallen. Ten onrechte heeft hij in de media afgegeven op de belastingdienst en de fiscale recherche. Ik vraag me af of hij soms denkt dat hij boven de wet staat.''
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Harm

Bericht door Harm » di feb 06, 2007 6:02 pm

Wat doet dit in de PSV topic?

MODS!!!!

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » di feb 06, 2007 6:04 pm

Thomas schreef:
Frank schreef:Mijns insziens zit hier het probleem van de laatste paar wedstrijden. De verdediging is ineens niet meer zo zeker als in 2006 en nu hebben ze blijkbaar moeite om de omschakeling te maken naar het wel doordrukken in een wedstrijd.
Ik vind het opvallend dat juist Alex de grootste dissonant vormt, de laatste weken. Hiervoor maakte hij ook wel eens fouten, maar nu rijgt hij ze aaneen.
Zou het niet (mede) aan blessures liggen. Ik vind Alex de laatste wedstrijden allesbehalve fit ogen. Hij gaat veel duels maar half in en is overal net een stapje te laat; helemaal niet des Alex'.

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 06, 2007 6:55 pm

Baseman schreef: Nu alleen de achterhoede nog, maar dat kan bijna niet slechter ;)
Toppertje, die Da Costa. :hypocrite:

Vooral z´n inspeelpass die telkens bij de tegenstander belandt is om van te likkebaarden!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di feb 06, 2007 7:48 pm

Harm schreef:Wat doet dit in de PSV topic?

MODS!!!!
Het staat nota bene in het artikel: oud-PSV-trainer. ;)

Ik ben met je eens dat het geen ideale plaats is, maar de vorige stukken over de belastingfraude en de rechtzaak staan ook allemaal in dit topic. Vandaar mijn keuze.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten