NEC 2009-2010
Re: NEC 2009-2010
Inderdaad, visie is ver te zoeken bij NEC. Het lijkt eerder dat ze de eerste de beste trainer die beschikbaar was hebben gekozen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Duke... toe nou... zeg nou gewoon tegen mij dat Vloet best een goede trainer is ... en dat moet je dan ook menen...
:(... ik heb dan wel geen seizosnskaart, dus mag volgens menigeen hier helemaal niet zeiken, maar ik ben helemaal van slag... :(... :-)
:(... ik heb dan wel geen seizosnskaart, dus mag volgens menigeen hier helemaal niet zeiken, maar ik ben helemaal van slag... :(... :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
De enige club die hier profijt van heeft is PSV.
Die beginnen nu aan hun 29e (?) hoofd opleidingen in de laatste 10 jaar.
Snap niet dat NEC niet het 'pad-Been' volgt: een jonge trainer die zich bij NEC kan ontplooien.
Die beginnen nu aan hun 29e (?) hoofd opleidingen in de laatste 10 jaar.
Snap niet dat NEC niet het 'pad-Been' volgt: een jonge trainer die zich bij NEC kan ontplooien.
Heeft Vloet zelf gesolliciteerd?Duke schreef:Inderdaad, visie is ver te zoeken bij NEC. Het lijkt eerder dat ze de eerste de beste trainer die beschikbaar was hebben gekozen.
Het stinkt aan alle kanten!
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Geen idee.
Ik denk overigens dat dit wel eens heel slecht kan aflopen voor NEC. Ik moet nog maar zien of we ze volgend jaar terug zien in de Eredivisie.
Ik denk overigens dat dit wel eens heel slecht kan aflopen voor NEC. Ik moet nog maar zien of we ze volgend jaar terug zien in de Eredivisie.
Sorry banjavi, dat soort teksten krijg ik niet uit m'n toetsenbord. Maar misschien valt het allemaal wel mee, en is Vloet wel de trainer die NEC nodig heeft. Maar als je eerst een poging doet om Adriaanse te strikken, en je komt dan uiteindelijk bij Vloet uit.... 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali

Mweeehehehehehe... en gemiddelde horrorfilm is nog niet zo eng als dit... :(
Ik heb echt helemaal geen zin meer in het verdere seizoen ...
Ik kan me dat wel voorstellen. Die Vloet wil je echt niet bij je club zien.banjavi schreef:![]()
Mweeehehehehehe... en gemiddelde horrorfilm is nog niet zo eng als dit... :(
Ik heb echt helemaal geen zin meer in het verdere seizoen ...
Ronald Waterreus vond dat PSV beter hun best had moeten doen om Vloet bi PSV te houden... dat vind ik nou ook... Ze hadden er ALLES aan moeten doen om deze kwast bij PSV te houden, maar helaas zag PSV ook wel dat het prima was zo.Wiljan Vloet heeft er zin in
Uitgegeven op 16 november 2009 13:15
Maandagmiddag werd, op een drukbezochte persconferentie in de Brasserie van het McDOS Goffertstadion, Wiljan Vloet gepresenteerd als de nieuwe trainer van N.E.C. Afgelopen zaterdag kwamen N.E.C. en Vloet tot een akkoord, vandaag is zijn eerste werkdag in Nijmegen. Technisch Directeur Carlos Aalbers opende de persconferentie: "Door het plotselinge vertrek van Dwight Lodeweges moesten we op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer, die past binnen de visie en doelstellingen van N.E.C. Tevens moest het iemand zijn die geschikt is voor de situatie waarin N.E.C. nu zit. Een ander uitgangspunt was natuurlijk dat de trainer direct beschikbaar zou moeten zijn. Uiteindelijk kwamen we uit bij Wiljan Vloet. Hij heeft veel ervaring, beschikt over veel energie en scherpte. Volgens ons is hij de persoon die N.E.C. nu nodig heeft. Wij hebben er alle vertrouwen in dat Wiljan N.E.C. terugbrengt naar een positie waar het thuishoort."
Daarna was het woord aan de nieuwe trainer van N.E.C., Wiljan Vloet: "Het is weer even wennen voor me. N.E.C. benaderde me vorige week voor een gesprek en vroeg me of ik er iets voor zou voelen om weer terug te keren als hoofdtrainer. We zijn het gesprek aangegaan en voor mij is het gevoel dat ik bij een club krijg heel belangrijk. Past de club bij me? Hoe is hun visie, waar staan ze voor en wat willen ze? Daarbij kijk ik nog niet eens naar de selectie, maar naar de club zelf. In het verleden heb ik al vaker met Carlos Aalbers gesproken over de jeugdopleidingen, dus we wisten al wel wat van elkaar. Onze visies pasten bij elkaar."
Vloet vervolgt: "Bij PSV hebben we in de afgelopen 1,5 jaar enorm veel bereikt, het een en ander gerealiseerd waar eigenlijk 3 jaar voor was uitgetrokken. De komende tijd zouden de stappen daar langzamer gaan. Ik ben een persoon die uitdagingen nodig heeft en die zouden daar minder worden."
"Afgelopen zaterdag heb ik het vervolggesprek met Carlos Aalbers gehad en daaruit bleek dat het klikte. Het is natuurlijk wel een aparte situatie om ergens middenin het seizoen in te stappen, je weet dat er dan iets aan de hand is bij een club. Ik weet welke ambities N.E.C. heeft en welke kant men op wil, maar op korte termijn moet er gewoon gewonnen worden en moet de club op een andere plek terecht komen, zodat men weer trots op N.E.C. wordt. Dat wordt niet eenvoudig, maar ik weet zeker dat we een aantal stappen kunnen gaan maken.
"Ik heb er heel veel zin in en vond het fijn om vanochtend weer op het veld te staan en met spelers te kunnen praten. Uiteindelijk gaan we er iets moois van maken. Ik heb N.E.C. dit seizoen een aantal keren zien spelen In het begin van het seizoen vond ik het een aantrekkelijk spelende, fris ogende ploeg. Maar, ook in de laatste wedstrijd tegen RKC heb ik ze gezien en dan zie je dat er het een en ander verbeterd kan worden. Wel zag ik de bereidheid van de spelers om te vechten en te groeien. Maar, je kan toch pas over een ploeg oordelen als je er zelf dagelijks mee werkt."
Vloet zal voorlopig worden geassisteerd door Wim Rip en Wilfried Brookhuis, bij afwezigheid van Ron de Groot, die herstellende is van hartaanval. "Ik heb gisteren met Ron gesproken, ik kende hem natuurlijk al wel. Dat was een goed gesprek, maar zijn gezondheid is voorlopig het allerbelangrijkste."
Na deze woorden van Wiljan Vloet ondertekenden beide heren de verbintenis en was er voor de pers tijd voor individuele interviews en fotomomenten.
Beelden van de persconferentie zullen te zien zijn op: NOS Sportjournaal, Gelderlander.nl, Nijmegen1, ClubMagazine van EredivisieLive (dinsdagavond uitzending N.E.C. item), TV Gelderland en Omroep Brabant.
F.A.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Rutger Worm schiet Jong N.E.C. voorbij Jong Vitesse: 1-0
Uitgegeven op 16 november 2009 20:28
Een late goal van Rutger Worm bezorgde Jong N.E.C. maandagavond op De Eendracht de overwinning op Jong Vitesse. De Nijmegenaar scoorde in de 87ste minuut de enige goal van de derby en schoot het team van interim-trainer 'Jackiegoal' de Gier daarmee naar de 1/4 finale van het KNVB Bekertoernooi voor beloftenteams.
Na een half uur spelen miste Bastian Weiser een strafschop die was toegekend na een overtreding op Saidi Ntibazonkiza.
(later meer)
http://www.nec-nijmegen.nl/

Volgende ronde tegen Jong AJAX lees ik op dezelfde site...
Na zo'n dwaas als trainer zou NEC ook nog geinteresseerd zijn in een mongool als vd Bergh.

Past prima bij NEC inderdaad. Daar gaat het er al zo gemoedelijk aan toe...
En dan lees ik ook nog dit.
Beleid/ visie...
Mijn god zeg...'NEC en VVV azen op Van den Bergh'
Ricky van den Bergh heeft over belangstelling niet te klagen. NEC en VVV-Venlo zouden de aanvaller graag willen verlossen van ADO Den Haag, zo meldt het Algemeen Dagblad woensdag.
De kersverse NEC-trainer Wiljan Vloet bevestigt in de ochtendkrant dat hij telefonisch contact heeft gehad met Van den Bergh, die hij nog kent van zijn periode bij Sparta. "Maar Ricky heeft me alleen gefeliciteerd. Ik ben niet met externe spelers bezig", aldus Vloet.
Ook VVV-Venlo zou de 29-jarige Van den Bergh graag aan de selectie willen toevoegen. De nummer zestien van de Eredivisie maakte tot dusver vijftien doelpunten, waarvan er tien werden gemaakt door Keisuke Honda en Sandro Calabro.
De toekomst van Van den Bergh lijkt in ieder geval niet in Den Haag te liggen. De spits maakte afgelopen zomer de overstap naar ADO, maar kwam mede vanwege drie rode kaarten al diverse malen in aanraking met trainer Raymond Atteveld. Onlangs werd hij tot de kerst uit de selectie gezet. In de winterstop zou hij transfervrij mogen vertrekken, zo liet Johan Derksen maandagavond weten.

Past prima bij NEC inderdaad. Daar gaat het er al zo gemoedelijk aan toe...
En dan lees ik ook nog dit.
Succes met vd Bergh jongens... :)Sherwin Grot; exit generatie 2.0
din. 17 november 2009
We hebben er eerder al eens een column aan besteed; de 2.0 generatie. Vandaag werd bekend dat NEC en Grot in onderling overleg besloten uit elkaar te gaan. Sherwin Grot, die onlangs nog debuteerde met een invalbeurt in de memorabele wedstrijd tegen Heracles, blijkt namelijk het zoveelste probleemgeval te zijn binnen NEC.
Carlos Aalbers vatte de redenen van het uit elkaar gaan samen onder het kopje 'discipline'. "Dan heb je het over gedrag. Instelling ook. Ziektemeldingen via een sms-je. Te laat komen. Dat soort zaken. Uiteindelijk zijn we met elkaar om de tafel gaan zitten. Na een goed gesprek hebben we de knoop doorgehakt."
De 19-jarige Grot (de jongere broer van oud-NEC'er Guillano Grot, die momenteel in de Finse competitie bij Inter Turku zijn brood verdient) kwam vorig jaar over van de A1 van NEC.
"Toen lag de vraag er al of we wel met elkaar moesten doorgaan, maar hebben we het een kans gegeven", zei Carlos Aalbers. Grot speelde op amateurbasis bij NEC. Wat hij gaat doen is niet bekend.
Beleid/ visie...

Sommige NECsupporters blowen te veel...

Nou.. poeh... daar wordt menigeen bang van zeg...18-11-2009 22:02 door toetjeVoetballend gezien een versterking. En Vloet kan zijn koppie wel rustig krijgen denk ik. Ik geef het je te doen, voetballen tegen vd Bergh en Vlemincx....

- Ramona
En sommigen nuilen teveel.
;)
http://www.nectoday.nl/nectoday/nieuws/1493

;)
Lichaam in Zeist, hart in De Goffert
Het is 11 september 2009.
De vrijdagtraining voor de uitwedstrijd tegen Vitesse. In het partijspel moet Lasse Schöne (foto zijkant: De Gelderlander) alle zeilen bijzetten om een lange bal van achteruit te controleren. Hij neemt met rechts aan, waardoor zijn volle gewicht belandt op zijn linkerbeen. Een verdediger doet een uiterste poging de bal te veroveren, maar slaagt daar slechts ten dele in. Niet alleen de bal wordt geraakt, ook de linkerknie van de 23-jarige middenvelder krijgt een tik… Krak! Een helse pijn maakt zich meester van het lichaam van de NEC-er.
Even is de Gelderse burenruzie van overmorgen slechts bijzaak voor eenieder die kennis neemt van de ernstige knieblessure… Het betekent het begin van een lange weg terug naar het gras. “Ik wil de laatste zeven wedstrijden meedoen”.
We treffen de onfortuinlijke Deen in het Sportmedisch Centrum van de KNVB in Zeist. Terwijl hij zich klaarmaakt voor het interview, valt ons oog op een rood-groen-zwart boek in de wachtruimte. Tussen de KNVB-bladen en ander algemeen leesvoer ligt daar het boek “Alles kwam goed!!” over het succesjaar 2008. Lasse Schöne blijkt niet de verantwoordelijke voor de aanwezigheid van het boek. “Die lag er al voor mijn komst”, lacht hij. “Maar een betere motivatie om terug te komen is er natuurlijk niet.”
De immer vriendelijke Schöne mag dan nét voor de beladen wedstrijd tegen Vitesse geblesseerd zijn geraakt, op de werkvloer in de Zeister Bossen wordt hij dagelijks geconfronteerd met de gezonde rivaliteit tussen de Gelderse buurclubs. Ronald Graafland, reserve-doelman van Vitesse, revalideert eveneens van een knieblessure. “Hé sukkel!”, roept hij gekscherend als hij zijn Nijmeegse lotgenoot passeert in de wandelgangen. “Met Ronald en Mark Otten behoor ik tot het vaste groepje dat hier elke dag revalideert; erg gezellig”, zegt de Deen later. “Alje Schut is net terug naar FC Utrecht, terwijl Ceriel Oosthout (speler Go Ahead Eagles, red.) al wat langer weg is.”
Als we plaatsnemen in een loungeruimte op de tweede etage van het gebouw en Lasse op die manier het gebouw wat beter leert kennen – “Ik ben nog nooit boven geweest” - gaat hij terug naar de bewuste vrijdag. “Ik heb nog nooit een ernstige blessure gehad, maar toch voelde ik meteen dat er iets mis was”, vertelt hij terwijl hij een blik werpt op zijn linkerknie. “Heel ongelukkig allemaal.”
De diagnose die na onderzoek in het ziekenhuis wordt gesteld, is niet minder ongelukkig. De voorste kruisband van de linkerknie van de middenvelder is helemaal afgescheurd, terwijl de binnenmeniscus is beschadigd. Daarnaast is er ook schade aan de binnenband van dezelfde knie. Een week later wordt Schöne geopereerd. “Toen kreeg ik een nieuwe kruisband”, legt hij uit, wijzend op de nog steeds zichtbare littekens van die operatie. “Echt onvoorstelbaar wat ze tegenwoordig kunnen. Ze zijn in staat hamstrings als nieuwe kruisband te plaatsen. Dat is bij mij dus ook gebeurd.”
De begenadigde voetballer praat ogenschijnlijk zonder al te veel moeite over zijn toch wel zware knieblessure. De positieve en strijdbare instelling siert hem. Zeker als je bedenkt dat vóór de blessure net zo goed ging met de Deen met Duitse roots. Hij had net zijn debuut gemaakt voor het Deense elftal en leek een vaste plaats te hebben bemachtigd in de nationale selectie, die deze zomer afreist naar Zuid-Afrika. “Bondscoach Morten Olsen belde me twee dagen na het oplopen van de blessure”, zegt Schöne. “Hij zei me dat ik zo snel mogelijk fit moest worden, zodat hij nog de mogelijkheid heeft mij mee te nemen naar het WK. Daarnaast zei hij dat ik altijd welkom was in het spelershotel rond interlands. Ook Mario Been en wat trainers van SC Heerenveen en De Graafschap namen contact op. Toch leuk om te merken dat ze aan me denken.”
Na zijn operatie begint de zoon van een bankmedewerker en een kapster meteen met revalideren in Zeist. “Het gaat de goede kant op”, zegt hij. “Ik kan nu prima wandelen en traplopen. Er zit nog wel een beetje vocht in de knie, maar dat is niet meer dan logisch. Ik hoop dat het binnenkort wegtrekt.” Voor zijn doel om de laatste zeven wedstrijden van het seizoen nog mee doen, gaat hij tot het gaatje. “Ik werk nu veel met een spierstimulator”, vertelt hij, terwijl hij de nog steeds goed zichtbare rode cirkels op zijn huid van de ochtendsessie laat zien. “Dat is een apparaat dat op je been wordt gezet voor je spieren.” Hij trekt een pijnlijk gezicht. “Dat ding doet zo’n verschrikkelijke pijn! Echt; dat is ongelofelijk.”
Vijf dagen per week zit die helse pijn verpakt in een op maat gesneden revalidatieprogramma. ’s Ochtends wordt er gekeken naar zijn knie, dan volgt een massage, waarna hij zijn been een x aantal keer moet optillen met de spierstimulator. Vervolgens gaat hij door met zijn normale fitnessprogramma met onder meer loopscholing in het water en het zogenoemde squatten. “Ik koos er zelf voor om in Zeist te revalideren”, zegt hij. “Dit is beter dan elke dag in het krachthonk op de club. Dan zie je elke ochtend de spelers het veld betreden…” Dan lachend: “En bovendien schijnen ze er hier wel een beetje verstand van te hebben”.
En niet alleen Lasse Schöne vertrouwt op de kennis en kunde van het aanwezige personeel in het Sportmedisch Centrum van de KNVB. Ook NEC weet dat er niets anders op zit dan geduld hebben en afwachten totdat de middenvelder zijn rentree kan maken. Schöne: “Ik heb wel regelmatig contact met de club, maar het is niet zo dat ze wekelijks over de vloer komen. Dan krijg je: ‘Hoe gaat het deze week?’ Ietjes beter ‘Hoe gaat het deze week?’ Weer ietsjes beter. Dat schiet ook niet op. De houding van NEC naar mij toe is: Zorg maar gewoon dat je fit wordt. Dat vind ik wel zo fijn; zo kan ik in alle rust revalideren. Ik ben totaal niet bang dat ik niet op mijn oude niveau terugkeer. Ik kom terug! Als je nu al denkt Ik ga het niet halen, ga je het ook niet halen. Bovendien: ze sturen me hier alleen weg als ik 100% fit ben. Weer net zo fit als vóór mijn blessure”.
Terwijl Lasse Schöne probeert die fitheid te bereiken, gaat NEC door één van de roerigste periodes uit de clubgeschiedenis met als dieptepunt de 0-1 nederlaag tegen hekkensluiter RKC Waalwijk. Een trainer neemt ontslag, de spelersgroep is volgens de betrokkenen “geen collectief” en na het eerder genoemde dieptepunt verzamelen 200 woedende fans zich voor het stadion. De middenvelder beleeft het allemaal van gepaste afstand. “Ik ga wel naar alle thuiswedstrijden”, vertelt hij. “Uit mag ik niet van de fysiotherapeuten, vanwege de lange ritten in de auto. Eigenlijk hebben ze hier ook liever niet dat ik naar de thuiswedstrijden ga, maar die wil ik gewoon niet missen.”
Op de tribunes van De Goffert ontdekte Danish Dynamite een toepassing van Johan Cruijffs ‘Elk nadeel heb z’n voordeel’. Hij ziet de ploeg nu ook eens vanuit een heel ander oogpunt. “Bij De Graafschap heb ik ooit één wedstrijd vanaf de tribune gezien, verder nooit”, herinnert hij zich. “Maar nu ik tussen de supporters zit, zie ik ineens veel meer van de tactiek en de looplijnen. Vind ik heel interessant om te zien.” Blessure of niet, als het niet goed loopt, springt ook Schöne op. “Ja, ik vloek wel eens”, bekent hij. “Soms iets te veel zelfs. Maar andersom ook; als NEC scoort, vlieg ik uit mijn stoel.” Tussen de fans in leert hij te kijken als een supporter. “Ik begrijp nu beter waarom het publiek soms boos is”, zegt hij. “Toch vind ik dat de spelers wel iets meer gesteund mogen worden.”
De kritische houding van het Nimweegs Legioen is natuurlijk niet de hoofdoorzaak voor de mindere prestaties van de Nijmegen Eendracht Combinatie, weet ook Schöne. Hoe komt het dan dat de club die krap negen maanden geleden nog tegen HSV speelde in de Europa League, zich nu bevindt in de onderste regionen van de Eredivisie? “Dat is voetbal”, zucht de Deen. “Daarbij heb je te maken met vertrekkende speler, vormverlies, blessures… Je ziet het bijvoorbeeld nu bij Hertha BSC. Die spelen Europa League dankzij de goede prestaties van het vorige seizoen, maar staan in de Bundesliga gewoon stijf onderaan.”
Vooral het groepsproces is volgens Schöne cruciaal voor goede prestaties. “Als je blijft winnen, zoals wij in sommige fases van het vorige seizoen, maakt het niet uit of je je teamgenoten wel of niet mag. Je gaat als team het veld op om de drie punten binnen te halen. Op zulke momenten sluipt er een gevoel in de groep wat niet te beschrijven is, zoiets moet je meemaken om het te begrijpen. Als je dan begint de verliezen, verdwijnt dat gevoel langzaam.”
En dat is nu het geval. Volgens verschillende spelers was de selectie van NEC de afgelopen maanden geen collectief. “Natuurlijk zijn er groepjes in de kleedkamer”, zegt Schöne, “maar dat heb je overal. Op kantoor, op school, in een fabriek… Maar het gaat erom dat die groepjes op het veld samenkomen”. Na een korte stilte is daar plotseling de beroemde uitspraak van Mario Been. “Alles komt echt wel goed”, zegt hij. “We hebben genoeg kwaliteit in het team. Dat we één na laatste staan valt niet goed te praten, maar het enige dat nodig is, is vertrouwen. Als we nu twee wedstrijden winnen, kan alles weer omslaan. Geloof me.”
(Foto: NEC-Nijmegen.nl)
En laat Lasse Schöne nou net zo’n speler zijn die een dergelijke omslag kan forceren met die ene steekpass of afstandsschot. Hij wordt node gemist. “Tja, dat heb je altijd als het minder gaat”, zegt hij. “Op zich is het wel fijn om te zien dat ze me missen, maar ik had honderd keer liever gezien dat ze alles wonnen en nu derde stonden. Het is toch je team.” De Deense middenvelder was het afgelopen seizoen het creatieve brein op het veld. Hoe vindt hij dat dat gat wordt opgevuld door de als centrale middenvelders opererende Erton Fejzullahu en Rutger Worm. “Daar kan ik niet veel over zeggen”, zoekt hij de veilige weg. “Het hele elftal draait niet zo goed, dus is het moeilijk voor die jonge jongens om zich te profileren.”
We treffen de Scandinaviër terwijl NEC nog volop aan het zoeken is naar een opvolger voor de opgestapte Dwight Lodeweges. Lasse Schöne en de eveneens in Zeist revaliderende Mark Otten moesten via internet vernemen dat de Canadees zijn biezen had gepakt. “Toen schrok ik wel”, bekent eerstgenoemde. “Dwight was een leuke man en een goede trainer. Ik vond het jammer dat hij opstapte.” De vergelijking met zijn voorganger, Mario Been, is snel gemaakt. “Mario is meer een Rotterdammer; die praat graag en veel. Dwight was wat rustiger, maar kon ook zeker geintjes uithalen en incasseren. Dat vind ik belangrijk aan een trainer. Natuurlijk hadden Been en Lodeweges wel verschillende visies qua voetbal, maar er zijn nergens twee gelijke trainers te vinden.” Een paar dagen na zijn vertrek legde Lodeweges persoonlijk aan zijn ex-pupil uit wat de reden was voor zijn vertrek. Schöne: “Toen ik hem opbelde zei hij dat hij zichzelf niet de juiste man vond om NEC verder te helpen, zoals bekend. Ik vind het heel eerlijk en groot van zo’n man dat hij dat durft te zeggen.”
Het is daags na de thuiswedstrijd tegen RKC Waalwijk en de geblesseerde middenvelder bekent de beelden van de supportersprotesten op het voorplein nog niet te hebben gezien. Op de meegebrachte laptop verschijnt het emotionele betoog van Gábor Babos. Schöne: “Ik heb Gábor wel vaker boos gezien, maar dit… Ik vind wel dat ze hem hadden moeten laten uitpraten en dan hadden ze daarna vragen kunnen stellen.” De Deen leeft zichtbaar mee met zijn aanvoerder. “Natuurlijk doet dit pijn. Ik heb ook liever dat hij op handen naar zijn auto wordt gedragen. Maar ik vind het heel knap van hem dat hij naar ze toe stapt en ze tekst en uitleg geeft.”
Denmark - Chile 1-2 friendly match 12.08.09
Als het woord “Wereldkampioenschap” valt, krijgt de strijdbaarheid in de stem van de middenvelder weer een extra boost. “Ik ga er alles aan doen om op tijd fit te zijn”, zegt hij. “Ik hoop de laatste zeven competitiewedstrijden van het seizoen erbij te zijn, zodat de kans aanwezig is dat ik wordt opgeroepen. Ik zat tenslotte ook voor mijn blessure een aantal keer bij de selectie.” Even stapt hij in een virtuele tijdmachine naar 12 augustus 2009. In zijn gedachten komt zijn debuut voor het Deense elftal tegen Chili (1-2 verlies, doelpunt Schöne) voor de zoveelste keer naar boven. “Scoren bij je debuut in de nationale ploeg is echt een droom”, zegt hij. “Ik scoorde de winnende in Moskou, zegevierde met NEC tegen Udinese, maar dit is toch echt het hoogtepunt…” Even blijft het stil. “…van mijn sportieve carrière”, voegt hij er dan snel aan toe.
Voor journalisten is de volgende vraag natuurlijk een inkoppertje. “Het hoogtepunt van mijn leven?” herhaalt hij die vraag. Zijn ogen beginnen te stralen. “De geboorte van mijn dochtertje Mila Marie”, zegt hij trots. “Ze is nu bijna twee jaar. In maart verwachten we (hij en zijn vriendin Marije, red.) onze tweede; een zoon.” Alle mooie verhalen over het vaderschap gaan ook op voor de 23-jarige voetballer. “Het is zo apart dat er iets van jou in iemand anders zit. De liefde die je voor zo’n persoon voelt is onbeschrijfelijk. Begrijp me niet verkeerd: voetbal is heel belangrijk voor mij, maar ik zou het iedere seconde van de dag opgeven als dat iets voor mijn dochter zou betekenen.” Zijn dochter leerde hem bovendien nog een belangrijke eigenschap voor in de voetbalwereld: relativeringsvermogen. “Als ik dan na een verloren wedstrijd of een zware dag thuiskom en dat meisje komt lachend op me aflopen… Dan denk je een tijdje niet aan je zorgen.”
Terwijl de zon doorbreekt boven het Sportmedisch centrum Zeist, nadert het afscheid van de Deense middenvelder. Als we hem als bedankje de meegebrachte Marabou-chocolade en Kanelgiflers van de IKEA overhandigen, verraadt een glimlach een kort moment van verlangen naar ‘zijn’ Denemarken. “Deze komen zeker op.” Het verschil tussen de Nederlandse chocolade van pak ‘m beet de Albert Heijn en de door de koning van Zweden goedgekeurde (!) Marabourepen is dan ook meer sentimenteel dan smaakgerelateerd. “Deze smaken naar thuis; Scandinavië”, zegt hij. “Verder is er niet echt verschil”. De overigens vloeiend Nederlands pratende Deen is inmiddels wel gewend in Nederland. “Toen ik op mijn zestiende naar Nederland kwam, miste ik Denemarken wel eens”, bekent hij. “Maar nu niet meer. Nu is Nijmegen mijn tweede thuis.” En opnieuw beginnen zijn ogen te stralen...
2009-11-19 - Wouter en Jurjen - 400 keer bekeken
http://www.nectoday.nl/nectoday/nieuws/1493
Ja, dat valt me inderdaad ook op ja. Vooral op de site van De trouwe honden... die lui kunnen me toch een eind in de rondte nuilen... niet best. Gelukkig ben ik niet zo en meld ik alleen wat ik constateer. :-)En sommigen nuilen teveel.
- Ramona
Mooi stuk toch over Lasse he? :-)
- Ramona
Vooruitblik: NAC-NEC
vrij. 20 november 2009
Morgenavond staat het 30e 'avondje NAC' (13e keer in het Rat Verlegh Stadion) op eredivisie-niveau op het programma. Na het debacle tegen RKC Waalwijk volgde een interlandweekend dat we zonder kleerscheuren doorkwamen. Maar de vooruitzichten zijn allerminst positief: onze laatste overwinning is alweer twee maanden geleden en het laatste doelpunt een maand geleden! We staan al 290 minuten droog, de laatste viel van de voet van John Goossens waardoor er tegen ADO-thuis toch nog een puntje uit het vuur werd gesleept. Ondertussen wordt zelfs Babos onzeker van het gepruts voor zijn neus en dus het wordt tijd voor een omslag, zoiets als in 2008 lijkt ons wel wat!
In Breda ontbreken morgen o.a. Reuser, Loran en Van der Leegte bij NAC, maar ook de onzen moeten het nog steeds zonder Sibum, Otten, Schöne en El Kabir doen. Die laatste is teruggezet naar het 2e elftal en ook Grot2 hoeven we niet meer op de bank te verwachten. Ook hier weer een mentaliteitsprobleem. Wat is dat toch bij ons cluppie?! We kunnen inmiddels een aardige opstelling maken van spelers die het door hun mentaliteit (lees: het gebrek daar aan) niet gered hebben in de Goffert, terwijl er wekelijks 12.000 man op de tribune zitten die het gras op zouden vreten bij een mogelijkheid ons heilige rood-groen-zwart over de schouders te trekken!
22-11-2008 NAC Breda NEC 1-1
18-05-2008 NAC Breda NEC 0-1
20-04-2008 NAC Breda NEC 1-3
meer statistieken...
Voor morgenavond houdt de HKN een kortingsactie, voor 20 euro kunnen hun leden een 'avondje NAC' beleven. Dat wordt dus een uitverkocht uitvak morgen en met man en macht onze helden naar voren schreeuwen! Om toch nog maar positief af te sluiten, van de 12 duels in het Rat Verlegh Stadion verloren we maar twee keer! COME ON NEC!!!
Resultaten tegen NAC
Statistieken
Eredivisie
Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren DV DT
Thuis 29 7 12 10 33 41
Uit 29 8 10 11 32 37
Totaal 58 15 22 21 65 78
http://www.detrouwehonden.nl/
- Daily Blind
Van den bergh halen is de domste zet die ze kunnen maken, aangezien de selectie van NEC met de 2 marroks op de linkerkant al erg grote onruststokers hebben binnen de selectie. Deze heren verzieken de sfeer enorm en ik denk dat een v.d. Bergh niet echt wenselijk is.
Hmm, NAK- NEK. Hup geelswert!
- Daily Blind
Wat een drama spits die Vlemickx
Ja... vreselijk he... echt niet te geloven.
Net als Worm overigens... ook zo'n jongen die echt helemaal NIX kan gewoon.
Verder is het gewoon weer het oude liedje... amateuristisch balverlies en slecht veldspel.
Maargoed... met zo'n groep prutsers kan je ook echt helemaal nix... zelfs zo'n wereldcoach als Vloet niet.
Net als Worm overigens... ook zo'n jongen die echt helemaal NIX kan gewoon.
Verder is het gewoon weer het oude liedje... amateuristisch balverlies en slecht veldspel.
Maargoed... met zo'n groep prutsers kan je ook echt helemaal nix... zelfs zo'n wereldcoach als Vloet niet.
Jullie staan voor bij NAC, volgens mij is dat helemaal zo slecht nog niet.. 

Man, man. Dat geklaag over NEC is eigenlijk te idioot voor woorden.
Banjavi, hoe zou Vloet in een week een groep 'prutsers' om moeten vormen tot een groep 'wereldvoetballers'?
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik jou de laatste tijd zo tekeer zie gaan tegen alles wat NEC is, vraag ik me af of jouw verwachtingspatroon omtrent die club wel helemaal reeel is.
Banjavi, hoe zou Vloet in een week een groep 'prutsers' om moeten vormen tot een groep 'wereldvoetballers'?
Het zal wel aan mij liggen, maar als ik jou de laatste tijd zo tekeer zie gaan tegen alles wat NEC is, vraag ik me af of jouw verwachtingspatroon omtrent die club wel helemaal reeel is.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj
Dat neem ik Vloet ook niet kwalijk. En ik heb helemaal niet zoveel verwachtingen van NEC hoor, dus maak je maar niet druk, Frank.
Het enige wat ik verwacht van spelers is dat ze laten zien dat ze niet voor niets op het veld staan en dat doen ze niet. Ik verwacht bijvoorbeeld van een spits van 1.8 miljoen wel wat meer kwaliteit dan dat hij nu laat zien. Ik verwacht van 'deze prutsers' net even wat meer dan dat ze tot nu toe laten zien dus, want dat hebben ze voorheen ook gedaan. Ze hoeven van mij echt niet in het linkerrijtje te komen, zoals de verwachtingen van de beleidsbepalers bij NEC waren in het begin van het seizoen.
Het enige wat ik verwacht van spelers is dat ze laten zien dat ze niet voor niets op het veld staan en dat doen ze niet. Ik verwacht bijvoorbeeld van een spits van 1.8 miljoen wel wat meer kwaliteit dan dat hij nu laat zien. Ik verwacht van 'deze prutsers' net even wat meer dan dat ze tot nu toe laten zien dus, want dat hebben ze voorheen ook gedaan. Ze hoeven van mij echt niet in het linkerrijtje te komen, zoals de verwachtingen van de beleidsbepalers bij NEC waren in het begin van het seizoen.
- Ramona
Het team werkt zich wel degelijk een slag in de rondte...
...het klopt alleen niet. Er is geen klik en kortsluiting dus.
Dat Vleem toeschuiven is ook te makkelijk.
...pracht doelpunt btw...
Vanavond was er wel weer meer sluiting...
...het klopt alleen niet. Er is geen klik en kortsluiting dus.
Dat Vleem toeschuiven is ook te makkelijk.
...pracht doelpunt btw...
Vanavond was er wel weer meer sluiting...