PSV deel 2

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 10, 2007 11:48 am

Aanvalslinie uiteraard.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 10, 2007 11:54 am

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 10, 2007 12:02 pm

En Harm, hoe sterk schat je Psv dit jaar ?.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 10, 2007 12:25 pm

De laatste resultaten hebben me (hoewel ze niks zeggen, dat weet ik) positief verrast. Ook het feit dat de jongelingen met veel flair en durf spelen.

Maar de verdediging blijft een zorgenkindje. Nationaal hoeft PSV niets voor AZ (dat ik nu even als voornaamste concurrent zie en Ajax, Twente en Feyenoord als de uitdagers).

Maar Europees is er echt nog wel een verdedigende speler achter Simons nodig. Aanvallend is het al jaren niet meer zo goed geweest. Ik verwacht dus goede resultaten in de competitie (geen kampioensschap), en een CL waarin we goed spelen, maar de poulefase niet overleven (of we moeten heel veel geluk hebben met de loting. Vooral uitwedstrijden in het Oostblok of Turkije/ Griekenland zijn gevaarlijk voor deze jonge groep.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 10, 2007 12:50 pm

Harm schreef:De laatste resultaten hebben me (hoewel ze niks zeggen, dat weet ik) positief verrast. Ook het feit dat de jongelingen met veel flair en durf spelen.
Maar verwacht je dat Koeman ook met deze jongelingen gaan spelen als het er echt om gaat?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 10, 2007 1:00 pm

Ik zou het echt niet weten. Helemaal niet omdat hij het luxeprobleem had dat 4 spelers niet mee konden doen.

Ik hoop dat hij 4-5-1 (met Farfan achter Lazovic op het middenveld in een vrije rol) gaat spelen. Maar dat is zo onlogisch dat het echt niet zal gebeuren. Gelukkig zijn er meer dan 60 wedstrijden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 1:05 pm

Harm schreef:Ik hoop dat hij 4-5-1 (met Farfan achter Lazovic op het middenveld in een vrije rol) gaat spelen. Maar dat is zo onlogisch dat het echt niet zal gebeuren. Gelukkig zijn er meer dan 60 wedstrijden.
Heus niet. Farfan en Koné moeten sowieso spelen en als hij Perez voor de bank heeft gehaald, is hij niet goed snik.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 10, 2007 1:10 pm

En dan vergeet je Lazovic nog.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » vr aug 10, 2007 1:17 pm

joey schreef:
Harm schreef:Ik hoop dat hij 4-5-1 (met Farfan achter Lazovic op het middenveld in een vrije rol) gaat spelen. Maar dat is zo onlogisch dat het echt niet zal gebeuren. Gelukkig zijn er meer dan 60 wedstrijden.
Heus niet. Farfan en Koné moeten sowieso spelen en als hij Perez voor de bank heeft gehaald, is hij niet goed snik.
Ik zeg toch al dat het niet zal gebeuren.

Lazovic kan nog wel een jaartje als semi basisspeler gebruikt worden. En Perez staat er ook niet altijd in. Hopelijk blijft hij nog lang geblesseerd :smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 10, 2007 1:32 pm

Harm schreef:En Perez staat er ook niet altijd in. Hopelijk blijft hij nog lang geblesseerd :smallgrin.gif:
Dat hoop ik ook voor jullie. Op die manier heb je de minste last van hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr aug 10, 2007 6:37 pm

Vers van de pers:
Derby County versterkt zich met Väyrynen
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 10 augustus om 19:31

Mika Väyrynen vervolgt zijn loopbaan in het Premiership. Derby County maakte vrijdagavond op de officiële website het akkoord met PSV bekend.

De 25-jarige middenvelder onderging met succes een medische keuring en zette zijn handtekening onder een meerjarig contract. Over de hoogte van de transfersom zijn geen mededelingen gedaan, al wordt gesproken van een slordige drie miljoen euro.

Väyrynen kwam ondanks een tot medio 2009 doorlopend contract niet voor in de toekomstplannen van Ronald Koeman en mocht vertrekken. De Finse international was het slachtoffer van de vele opties die de coach op het Eindhovense middenveld ter beschikking heeft.

www.voetbalzone.nl
Heeft nooit laten zien wat ik in hem heb gezien. Bij Heerenveen was hij namelijk erg talentvol, maar blessures hebben hem genekt denk ik zo.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr aug 10, 2007 7:24 pm

Heeft nooit laten zien wat ik in hem heb gezien. Bij Heerenveen was hij namelijk erg talentvol, maar blessures hebben hem genekt denk ik zo.
... of het laatste stapje naar de Nederlandse top bleek net te veel? Hij is toch ook bij Ajax op proef geweest, samen met Petri Pasanen, maar vond Ajax hem niet te bescheiden? (voor het topvoetbal!)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za aug 11, 2007 7:48 am

Dat Ronald Koeman vanavond tijdens de wedstrijd tegen Ajax om de Johan Cruijff Schaal op de bank van PSV zit, werd ruim drie maanden geleden voor onmogelijk gehouden. Nadat de Eindhovenaren tegen FC Utrecht de landstitel leken te verspelen en toenmalig voorzitter Frits Schuitema frontaal de aanval op de trainer inzette, waren Koemans dagen bij PSV geteld. Hij bezorgde de club tegen Vitesse alsnog de kampioensschaal, mocht én wilde aanblijven en is klaar voor zijn tweede seizoen.

RONALD KOEMAN: „HET MOET NIET TE GEMOEDELIJK WORDEN”

Roer om bij PSV

EINDHOVEN, zaterdag

„Ik heb niet overwogen zelf de handdoek in de ring te gooien. Mensen hebben het me wel geadviseerd om de zondagavond van het kampioenschap ontslag te nemen. Maar ik ben geen wegloper. Met de spelers, de technische en medische staf had ik zo veel werk verricht en het gevoel tussen alle betrokkenen was zo goed, dat ik zeker wist dat ik door moést gaan. Intern heb ik heel duidelijk aangegeven wat ik van de hele situatie vond en ben ik er dwars tegenin gegaan. Dat heeft niet alleen opgelucht, maar vooral heel verhelderend gewerkt”, zegt Koeman nu. Aan de hand van acht thema’s blikt hij terug op dat – zoals hij zelf zegt – ’vreemde’ seizoen en kijkt hij vol vertrouwen vooruit.

INZINKING

„Het was een vreemd seizoen. Niemand tipte ons vooraf als topfavoriet, omdat we met André Ooijer en Jan Vennegoor of Hesselink een hoop routine in de as kwijtraakten. Desondanks stonden we in de winterstop elf punten voor.

Helaas hebben we ons te vroeg rijk gerekend. Ik heb daaraan meegedaan door te zeggen dat ik me niet kon voorstellen dat we vier keer zouden verliezen. Dat gebeurde uiteindelijk net niet, maar we speelden wel zó vaak gelijk dat we onze voorsprong kwijtraakten.”
„Er waren echter meer redenen waarom het opeens minder ging. De spelers waren niet in vorm, we kampten met blessures en kregen in de winterstop niet de aanvaller die we wilden. Tegenstanders zien en voelen vaak opeens dat je te kloppen bent. Daarvoor vroegen ze zich af hoe ze in godsnaam een doelpunt bij Gomes moesten maken.”

HET ’ONTSLAG’

„Aan het einde van het seizoen is er door de uitspraken van de ex-voorzitter (Frits Schuitema, red.) grote ophef geweest. Maar of het toen dreigende ontslag boven me blijft hangen? Nee, die druk voel ik niet. Ik kan ook niet functioneren als ik denk: o jee, misschien lig ik er na 3, 5 of 15 wedstrijden wel uit. De komst van Jan Reker als algemeen directeur is heel positief, wie de trainer ook is. Jan is een voetbalman en een man met ervaring als trainer.”

ERFENIS

„Ik heb afgelopen jaar veel zaken zo gelaten zoals ze onder Guus Hiddink waren. Achteraf was dat misschien niet altijd verstandig. Soms zaten spelers om kwart voor tien nog een broodje te eten en moesten ze een kwartier later op het veld staan. Dat past niet in het hedendaagse topvoetbal. Gemoedelijkheid is goed. Maar het moet niet te gemoedelijk worden. De begintijd van de trainingen is verplaatst naar half elf en de spelers moeten eerder binnen zijn om zich voor te bereiden.”

„De groep is hongeriger. Dat moet niet uitgelegd worden alsof de groep van vorig jaar niét hongerig was, maar met de komst van de jonkies en bijvoorbeeld Mike Zonneveld en Danko Lazovic is er een nieuwe drive. Qua aankopen hebben we adequaat gereageerd.”

SELECTIE

„Ik heb ontzettend veel vertrouwen in de groep die er nu staat. PSV heeft uitstekend ingekocht en beschikt over een goede mix van jong en oud. De gemiddelde leeftijd van de selectie is van 24,9 naar 24,5 gedaald en tegen Real Madrid traden we aan met een elftal van gemiddeld 23,5. Voetballend zijn we er op vooruitgegaan en qua mogelijkheden ook. Afgelopen jaar speelden we na de winterstop met twee spitsen, omdat we door allerlei oorzaken niet meer smaken hadden. Met Kenneth Perez, Lazovic, Jefferson Farfán, Arouna Koné, de talentvolle Braziliaan Jonathan en de zich sterk ontwikkelende Género Zeefuik kan ik alle kanten op. Zeker ook door de prima vooruitgang van Ibrahim Afellay en de terugkeer van Otman Bakkal en Ismail Aissati.”

„Alex was een uitstekende verdediger, maar verbaal niet met Phillip Cocu te vergelijken. Phillip was binnen en buiten het veld een leider, een perfect verlengstuk van de trainer. Hij heeft ook een rol gespeeld om de overgang van ’vader Guus’ naar Ronald Koeman makkelijker te maken. Kwalitatief belangrijke spelers kunnen jouw idee van spelen, coachen en trainen overbrengen. PSV heeft nooit gezocht naar een opvolger voor Phillip. Simpelweg, omdat die er in Nederland niet is en een dergelijke buitenlandse speler onbetaalbaar is.”

DE VOORBEREIDING

„Waar staan we nu? We hebben vijf weken voorbereiding achter de rug. Ik kan niet meer dan tevreden zijn. Ik laat me niet leiden door een negatieve uitslag tegen MSV Duisburg. En ook niet door zeges op AC Milan en Real Madrid. Er is nu geen superstemming, maar wel veel vertrouwen. We hadden een beetje pech met alle afwezige aanvallers. Door de blessures van Farfán, Perez, Mika Väyrynen en de ziekte van Arouna Koné hebben we er weinig automatismen kunnen inslijpen. Het voordeel was dat er kansen kwamen voor anderen. De jeugd heeft zich in Moskou fantastisch gemanifesteerd. Dat was misschien wel de grootste winst van de voorbereiding.”

TITEL

„Het einde van vorig seizoen is een heel gekke periode geweest. Met een fantastisch, maar heel onwerkelijk einde. Het kampioenschap is leuk om op mijn cv te hebben. Maar als er in de aanloop naar het duel met Vitesse niets was gebeurd, zou het feest nóg uitbundiger zijn geweest. De hele rel rond Schuitema en mij was een bevestiging van wat voor een rare wereld de voetbalwereld is.”

„AZ is dit jaar de titelfavoriet. Aanvallend hebben wij met alle aankopen heel veel mogelijkheden. We beschikken over vier jongens die er vanaf het begin klaar voor zijn; voor drie posities. AZ heeft vier topspitsen voor twee plaatsen. Met alle nieuwe spelers denk ik dat Feyenoord ook weer aansluiting zal vinden. Hoewel ik besef dat PSV niet elk jaar kampioen kán worden, zie ik het seizoen met vertrouwen tegemoet.”

DOELSTELLINGEN

„De doelstellingen zijn simpel. De tweede ronde halen van de Champions League en meedoen om de prijzen: het kampioenschap, de beker en de Johan Cruijff Schaal. Waarbij de titel de hoogste prioriteit heeft. Ik denk dat we een elftal hebben dat beter zal spelen dan vorig jaar. Maar dat betekent niet automatisch dat de resultaten ook even goed of beter zullen zijn. Toch ga ik uit van het 21e kampioenschap. Dat zijn we aan onze stand verplicht.”
De T.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 11, 2007 9:07 am

Voetske schreef: Helaas hebben we ons te vroeg rijk gerekend. Ik heb daaraan meegedaan door te zeggen dat ik me niet kon voorstellen dat we vier keer zouden verliezen. Dat gebeurde uiteindelijk net niet, maar we speelden wel zó vaak gelijk dat we onze voorsprong kwijtraakten.”
„Er waren echter meer redenen waarom het opeens minder ging. De spelers waren niet in vorm, we kampten met blessures en kregen in de winterstop niet de aanvaller die we wilden. Tegenstanders zien en voelen vaak opeens dat je te kloppen bent. Daarvoor vroegen ze zich af hoe ze in godsnaam een doelpunt bij Gomes moesten maken.”
Bijna allemaal overmacht. :smallgrin.gif:
„Ik heb afgelopen jaar veel zaken zo gelaten zoals ze onder Guus Hiddink waren. Achteraf was dat misschien niet altijd verstandig. Soms zaten spelers om kwart voor tien nog een broodje te eten en moesten ze een kwartier later op het veld staan. Dat past niet in het hedendaagse topvoetbal. Gemoedelijkheid is goed. Maar het moet niet te gemoedelijk worden. De begintijd van de trainingen is verplaatst naar half elf en de spelers moeten eerder binnen zijn om zich voor te bereiden.”
Gebrek aan discipline onder heilige Guus?
De hele rel rond Schuitema en mij was een bevestiging van wat voor een rare wereld de voetbalwereld is.”
Inderdaad. In de gewone wereld had men een topmanager die zo weinig grip op de zaak had allang vervangen. Dat Koe mocht blijven zitten omdat hij kampioen werd maar zonder dat had moeten vertrekken, geeft aan hoe opportunistisch de voetbalwereld is.
Maar dit zal Koe niet bedoelen, haha.
„AZ is dit jaar de titelfavoriet.
Waarom dan? Dat gekijf met Van Gaal altijd... :aai.gif:

BTW, Vayrynen is nog niet verkocht:



ED: Vayrynen verhuurd met optie tot koop

Volgens het Eindhovens Dagblad is Mika Vayrynen niet verkocht aan Derby County, maar verhuurd met optie tot koop. De Fin mocht bij PSV vertrekken, omdat hij nauwelijks meer aan spelen toekomt, door de toegenomen concurrentie op het middenveld.
PN
Het stinkt aan alle kanten!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za aug 11, 2007 10:19 am

joey schreef:[Bijna allemaal overmacht. :smallgrin.gif:
Volgens mij heeft PSV trouwens wél vier keer verloren. Roda (2-0), AZ (2-3), Ajax (1-5) en NEC (2-1).
Wat wel opvallend is, is dat een ploeg zich eigenlijk een onoverwinnelijk aureool (zeg ik dat goed?) kan aanmeten. Voor de winterstop werd PSV echt onverslaanbaar geacht, Gomez ronselde elke bal eruit en clubs zagen bij voorbaat al geen kans tegen PSV.
Net als bij Ajax in midden jaren '90, gingen ze er al heen om de schade maar beperkt te houden en nooit met de illusie om een overwinning te behalen.
Als PSV één keer verliest, ruiken de spelers van de tegenpartij en klappen ze er vol op.

Wat wil ik hiermee zeggen? Ook al speelt PSV goed, dan nóg zou ik tegen de spelers van de tegenpartij willen zeggen om álles te geven! :hypocrite.gif:
Dan hopen we maar gewoon dat het spel van PSV in de eerste helft van 2007 zich doorzet in de laatste helft.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za aug 11, 2007 11:16 am

Ajax moet van onze talenten afblijven :(. Nu willen ze Aissati of Afellay halen. Afellay zal wel geen interesse hebben, maar Aissati heeft nog steeds z'n contract niet verlengd...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 11, 2007 11:18 am

Ik vind het wel geinig, al geloof ik niets van die geruchten. We kunnen beter wachten tot Aisatti transfervrij is. :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 11, 2007 11:22 am

Gebeurt het ook een keer andersom. Revenge voor de eind jaren 80. :666.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za aug 11, 2007 12:34 pm

generaal schreef:Ajax moet van onze talenten afblijven :(. Nu willen ze Aissati of Afellay halen. Afellay zal wel geen interesse hebben, maar Aissati heeft nog steeds z'n contract niet verlengd...
Geloof die onzin toch niet.

Nigel Hasselbaink naar psv, geen probleem toch?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

GangstaRiB
Berichten: 16902
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za aug 11, 2007 1:07 pm

Aisattie kan weg voor 8 miljoen lees ik op AN. Koopje :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 11, 2007 1:14 pm

Waar lees je dat dan? Voor zo weinig zou ik het sowieso doen, er moet nog wat Babel geld over zijn. Heb je in ieder geval een opvolger voor Sneijder mocht die in de winterstop of volgend seizoen vertrekken.
Ajax!

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za aug 11, 2007 1:15 pm

generaal schreef:Ajax moet van onze talenten afblijven :(. Nu willen ze Aissati of Afellay halen. Afellay zal wel geen interesse hebben, maar Aissati heeft nog steeds z'n contract niet verlengd...
Dit al gelezen kanonnenvlees?:
Toppie schreef:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
bart-psv schreef:

Ze flikkeren maar heel snel op met zijn arrogante kutkoppen daar in A'dam!! Is het zelfde als wij op Sneijder zouden gaan bieden, achterlijke mongolen!

Bovendien, zowel Afellay als Aissati komen uit Utrecht, en laat dat nou net de rivaal van Ajax zijn. Geef mij één reden waarom één van deze 2 naar Ajax zou gaan? Voor het salaris is de enige optie, maar deze jongens schat ik toch anders in dan bijvoorbeeld een Drenthe.

Waar halen ze het gore lef vandaan!

--------------------------------------------------------------------------------

Waar haalden wij het gore lef vandaan door Kalou en Van der Vaart proberen te halen

Komt van Pisvee Netwerk , er zijn dus ook pisvee supporters die het wel en niet snappen.... :biggrin.gif:
En dat is iemand van jou kant, en helemaal terecht. Hypocriet hoor.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 11, 2007 1:25 pm

Giacomo Puccini schreef:Waar lees je dat dan? Voor zo weinig zou ik het sowieso doen, er moet nog wat Babel geld over zijn. Heb je in ieder geval een opvolger voor Sneijder mocht die in de winterstop of volgend seizoen vertrekken.
Aissati moet ook willen. Als hij hier voor de bank zou komen kan hij beter daar blijven.

GangstaRiB
Berichten: 16902
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za aug 11, 2007 1:28 pm

Giacomo Puccini schreef:Waar lees je dat dan? Voor zo weinig zou ik het sowieso doen, er moet nog wat Babel geld over zijn. Heb je in ieder geval een opvolger voor Sneijder mocht die in de winterstop of volgend seizoen vertrekken.
Hij heeft nog maar voor één jaar een contract geloof ik, dit is zijn gelimiteerde transfersom. psv is te laat geweest om het contract op te breken. Als Ajax echt geinteresseerd is, dan is heeft psv het nakijken.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 11, 2007 1:30 pm

Tot en met 2009.

Gesloten