Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 28, 2007 10:43 pm

joey schreef:Makaay hebben ze nog lang niet binnen. Bayern wil flink geld voor hem zien.
Vijf miljoen dus? Sorry hoor, maar dat is belachelijk veel. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 28, 2007 10:45 pm

Wat had je dan gedacht? Er hadden wel 20 clubs interesse in Makaay! Niet gek, hij is een garantie voor goals.

Feyenoord heeft een investeerder gevonden, misschien wel meerdere. Daar ben ik van overtuigd.
Ajax!

joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 28, 2007 10:46 pm

Dat moet wel, want anders is zo'n uitgave niet verantwoord. Anderhalf miljoen per jaar afschrijven, dat is nogal wat.

Massale stormloop op seizoenkaarten

ROTTERDAM - Feyenoord gooit morgen om negen uur extra loketten open om de massale run op nieuwe seizoenkaarten te kunnen verwerken.
De Rotterdamse club is de afgelopen 48 uur volledig ondergesneeuwd door verzoeken van duizenden supporters, die plotseling allemaal een nieuw abonnement voor de thuiswedstrijden in het nieuwe seizoen willen hebben.

Feyenoord houdt er al voorzichtig rekening mee dat het voor het komende voetbaljaar totaal uitverkocht zal raken. ,,Bij 38.000 seizoenkaarten zitten we vol,’’ zegt Feyenoord-directeur Chris Woerts. ,,We moeten enkele duizenden kaarten beschikbaar houden voor de vrije verkoop.’’

De laatste keer dat Feyenoord het bordje uitverkocht bij de seizoenkaarthouders kon ophangen was in het jaar na het winnen van de UEFA Cup. In 2002/2003 zat de Kuip het hele seizoen vol.

Woerts: ,,Het is op dit moment één ontzettend groot gekkenhuis. Daarom gaan er ook extra loketten open voor de mensen. De telefooncentrale is gistermiddag zelfs plat gegaan. Iedereen belt voor tickets. Niet alleen voor seizoenkaarten, ook voor de eerste wedstrijd tegen Chelsea en het Rotterdam Port Tournament.’’

De interesse voor het nieuwe Feyenoord-elftal is zo groot, dat ook alle business-seats al bijna zijn uitverkocht. Die plaatsen kosten 3750 euro per stuk. Het bedrijfsleven schrokt ze sinds gistermiddag gretig op. Woerts: ,,De grote business-units zijn al helemaal uitverkocht. Het is echt onvoorstelbaar wat er op dit moment allemaal is los gekomen.’’
AD

Successupporters! :666.gif:

Zoals ik pas geleden al zei: het hoeft maar een beetje goed te gaan met Feyenoord en iedereen wil er weer bijhoren. Feyenoord is 'gewoon' een grote club, veel groter dan bijvoorbeeld AZ.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » do jun 28, 2007 10:55 pm

Giacomo Puccini schreef:
LucaS schreef:Van Bronckhorst is een matige waterdrager! :onfire.gif:
Gabri en Simons zijn ook waterdragers. Maar Van Bronckhorst is degene die het verreweg het verst heeft geschopt... wie is er dan matig?

Maargoed, Van Bronckhorst is doorgebroken in Rotterdam zuid dus de meeste mensen op dit forum zullen niet iets positiefs over hem gaan zeggen.
Bronko was bij Rangers een vrij goede middenvelder, dat klopt wel. Maar de top halen...hij is jaren de zwakke plek geweest in een goede ploeg, dat is toch niet de top halen. Ik vind het een goede aankoop hoor van Feyenoord, en ik denk dat hij een behoorlijke impact zal hebben. Ik was als middenvelder wel van hem gecharmeerd, mooie stijl ook. Maar dat was destijds niet goed genoeg voor de top, dat was als linksback, een zeer matige bovendien.

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 28, 2007 11:31 pm

joey schreef:Dat moet wel, want anders is zo'n uitgave niet verantwoord. Anderhalf miljoen per jaar afschrijven, dat is nogal wat.
Massale stormloop op seizoenkaarten

ROTTERDAM - Feyenoord gooit morgen om negen uur extra loketten open om de massale run op nieuwe seizoenkaarten te kunnen verwerken.
De Rotterdamse club is de afgelopen 48 uur volledig ondergesneeuwd door verzoeken van duizenden supporters, die plotseling allemaal een nieuw abonnement voor de thuiswedstrijden in het nieuwe seizoen willen hebben.

Feyenoord houdt er al voorzichtig rekening mee dat het voor het komende voetbaljaar totaal uitverkocht zal raken. ,,Bij 38.000 seizoenkaarten zitten we vol,’’ zegt Feyenoord-directeur Chris Woerts. ,,We moeten enkele duizenden kaarten beschikbaar houden voor de vrije verkoop.’’

De laatste keer dat Feyenoord het bordje uitverkocht bij de seizoenkaarthouders kon ophangen was in het jaar na het winnen van de UEFA Cup. In 2002/2003 zat de Kuip het hele seizoen vol.

Woerts: ,,Het is op dit moment één ontzettend groot gekkenhuis. Daarom gaan er ook extra loketten open voor de mensen. De telefooncentrale is gistermiddag zelfs plat gegaan. Iedereen belt voor tickets. Niet alleen voor seizoenkaarten, ook voor de eerste wedstrijd tegen Chelsea en het Rotterdam Port Tournament.’’

De interesse voor het nieuwe Feyenoord-elftal is zo groot, dat ook alle business-seats al bijna zijn uitverkocht. Die plaatsen kosten 3750 euro per stuk. Het bedrijfsleven schrokt ze sinds gistermiddag gretig op. Woerts: ,,De grote business-units zijn al helemaal uitverkocht. Het is echt onvoorstelbaar wat er op dit moment allemaal is los gekomen.’’
AD

Successupporters! :666.gif:

Zoals ik pas geleden al zei: het hoeft maar een beetje goed te gaan met Feyenoord en iedereen wil er weer bijhoren. Feyenoord is 'gewoon' een grote club, veel groter dan bijvoorbeeld AZ.
Over de seizoenkaarten hoor ik dezelfde berichten. In mijn (werk)omgeving nemen nu mensen een seizoenkaart die voorgaande jaren af en toe bij feyenoord kwamen.

De bedoeling is dat er binnenkort bekend gemaakt wordt dat er door feyenoord toch meer dan 38.000 seizoenskaarten worden verkocht. De droom is "meer dan 020". feyenoord is immers de populairste vereniging van het volk? Ik blijf twijfels houden over die 40.000. Het charme-offensief levert echter wel iets op.

Supporters kunnen seizoenkaarten voor twee jaar nemen, al of niet inclusief toegang tot de activiteiten voor het 100-jarigbestaan. In Rotterdam leeft het hype-gevoel veel meer, denk ik, dan elders in Nederland (zie pim fortuin!), er komt genoeg geld binnen. Voor dat 100-jarigbestaan (petje af voor feyenoord) zijn sponsors aangetrokken, dat kost feyenoord niets, maar levert wel erg veel geld op. Het enige waarmee ik zit, is of er ook gemeenschapsgeld bij zit. De gemeente mag feyenoord niet (financieel) steunen, maar mag wel zo'n festijn mogelijk maken. Ik zal, als Ajacied, dus moeten meebetalen aan dat feest :1evil.gif:

Mijn bron bij het AD (zie ik regelmatig op donderdagavond onder het genot van een drankje) zegt dat feyenoord nog bezig is met een "klapper". Hij zit NIET bij de sportredactie, maar zegt dat het niet om Landzaat of koevermans gaat. Perez? Daar wordt niet meer over gesproken. Wie wel? of het lukt? Lukt het niet, dan in de winterstop!!!

Het geld: geen grote geldschieter, geen 50 miljoen, maar er schijnen nu wel (nieuwe) contacten te zijn met financiers die willen investeren in feyenoord. Het zou dan om """weer""" 10 miljoen gaan????????????? Wat er tegenover staat?????????/

Mijn conclusie:

Perfecte strategie van feyenoord en het AD (dankt het bestaansrecht aan de voetbalkrant). Zonder deze aankopen zou feyenoord volgend seizoen weer niets presteren, met ??????????? Ik ben ervan overtuigd dat de knvb feyenoord nooit een licentie zal weigeren en dat de gemeente Rotterdam feyenoord nooit zal laten vallen. Het risico kan worden genomen, want stel dat feyenoord derde wordt of lager!!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel

Bericht door Daniel » do jun 28, 2007 11:48 pm

Inderdaad, als er zelfs lager dan derde wordt gehaald met deze selectie en deze trainer barst de bom in Rotterdam denk ik..

generaal

Bericht door generaal » vr jun 29, 2007 5:34 am

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jun 29, 2007 6:17 am

feyenoord is goed bezig, maar om nu te zeggen (zoals vandaag in de Telegraaf) dat ze wel ff kampioen worden :smallgrin.gif:

Voor feyenoord zijn de spelers zonder meer een kwaliteitsinjectie en hebben we volgend jaar eindelijk iets te duchten van feyenoord. Als je puur de indivuduele spelers beschouwt, dan zou Ajax deze nooit los hebben aangetrokken. Simpelweg omdat Ajax op die posities meer kwaliteit heeft:
Kevin Hofland <=> Stam;
De Cler <=> Urby;
Makaay <=> Huntelaar;
(Koevermans) <=> Babel (alhoewel Ajax nog een 'stormram' moet aantrekken en daar Koevermans geen slechte optie voor zou zijn)

Daarnaast heeft Ajax nog echte kwaliteit die niet in de selectie van feyenoord aanwezig is: Sneijder, Gabri, Davids, (Babel).
feyenoord heeft nu wel een aantal talenten. Ik denk dat feyenoord volgende seizoen wel weer gaat meespelen met de top 4.

Als Ajax de komende weken nog 1 of 2 kwaliteitsinjecties doet en de rest behoudt (of gelijkwaardige vervangers haalt voor de vertrekkende spelers), dan komt het goed komend seizoen. :ajaxscarf.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 29, 2007 7:15 am

Heel Nederland stort geld in de Kuip
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - Het succes van Feyenoord op de transfermarkt wordt gefinancierd met voornamelijk ‘nieuw’ geld. Er is in de afgelopen drie weken ongeveer 10 miljoen euro binnengehaald bij mensen die de club een warm hart toedragen, maar van wie tachtig procent tot nu toe niet als sponsor of geldschieter verbonden was aan Feyenoord.

Het bedrag van 10 miljoen wordt door de club weliswaar niet officieel bevestigd, maar bronnen in de top van Feyenoord onderschrijven de berekening.

Het project waarmee de sportieve restauratie van Feyenoord wordt gefinancierd, wordt gedragen door commercieel directeur Chris Woerts en sales-manager Peter Brunings. Zij sleepten het geld binnen in sessies door het hele land, maar met name in Zuid- en Noord-Holland, Noord-Brabant, Gelderland en Utrecht.

Over de identiteit van de geldschieters doet de club geen mededelingen. ,,Het gaat grotendeels om jonge, succesvolle ondernemers met een hart voor Feyenoord,’’ aldus een woordvoerder van de club. ,,Dat gevoel voor Feyenoord is alleen nooit geactiveerd geweest bij die mensen en nu dus wel. Ze juichen de ambities van de club toe en zien dat er onmiddellijk verstandige dingen met hun geld gedaan worden.’’

Het gaat daarbij niet alleen om gevoel. De investeerders kunnen ook echt geld verdienen met hun inleggeld. Dat geldt met name als zij deelnemen in de twee zogenoemde ‘talentpools’. Daarbij kopen zij certificaten waarmee ze beleggen in talentvolle spelers.

De eerste van die twee talent pools is uitverkocht. Het laatste certificaat werd nog tijdens de persconferentie van Roy Makaay en Kevin Hofland verkocht. Het was het laatste van in totaal 24 certificaten ter waarde van ieder 250.000 euro.

In de eerste pool, die dus zes miljoen euro opbracht, delen de investeerders straks mee in de beoogde winst op de spelers Wijnaldum, Drenthe, De Guzman, Mulder, Bruins, Biseswar en Vincken.

De verkoop van de tweede pool, waarin 20 certificaten van ieder 250.000 euro worden uitgegeven, start maandag. Hierin zijn belangen te verkrijgen in de beoogde opbrengst van de spelers Schet, Vlaar, Slory, Greene, Ekramy, Tiendalli en Lenski.

Ook verkoopt Feyenoord de laatste dagen aandelen aan de lopende band. Er zijn pakketten te koop die beginnen met 50.000 euro en lopen daarbij op tot maximaal 3 miljoen euro. Het management van de club wil niet bekend maken hoe veel aandelen er al verkocht zijn, maar zegt dat er ter waarde van ‘enkele miljoenen’ verkocht zijn.

Qua aandelen, officieel certificaten op aandelen geheten, stopt de verkoop bij een maximum van 26 miljoen euro. Op dit bedrag blijft het totaal, zoals dat intern wordt aangeduid, steken op een minderheidsbelang. De aandeelhouders verwerven geen enkele vorm van invloed. Het management van de club spreekt in deze van ‘groen en emotioneel’ beleggen.

Er wordt wel jaarlijks, indien er sprake is van winst, dividend uitgekeerd. De meeste van de aandeelhouders lijken echter, zo wordt gezegd, niet uit op een hoog dividend. ,,Het zijn supporters die de club financieel willen steunen, dat is hun motivatie om deze aandelen te kopen.’’

Deze supporters krijgen overigens wel speciale faciliteiten rond de thuiswedstrijden van hun club in de Kuip.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 29, 2007 7:29 am

Giacomo Puccini schreef:
Maargoed, Van Bronckhorst is doorgebroken in Rotterdam zuid dus de meeste mensen op dit forum zullen niet iets positiefs over hem gaan zeggen.
Daar zul je mij toch echt niet van kunnen beschuldigen, feitelijk is van bronckhorst namelijk in Waalwijk doorgebroken
I think I lost my fucking headache

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 8:06 am

Duke schreef:
Heel Nederland stort geld in de Kuip
Door CHRIS VAN NIJNATTEN

ROTTERDAM - Het succes van Feyenoord op de transfermarkt wordt gefinancierd met voornamelijk ‘nieuw’ geld. Er is in de afgelopen drie weken ongeveer 10 miljoen euro binnengehaald bij mensen die de club een warm hart toedragen, maar van wie tachtig procent tot nu toe niet als sponsor of geldschieter verbonden was aan Feyenoord.

Het bedrag van 10 miljoen wordt door de club weliswaar niet officieel bevestigd, maar bronnen in de top van Feyenoord onderschrijven de berekening.

Het project waarmee de sportieve restauratie van Feyenoord wordt gefinancierd, wordt gedragen door commercieel directeur Chris Woerts en sales-manager Peter Brunings. Zij sleepten het geld binnen in sessies door het hele land, maar met name in Zuid- en Noord-Holland, Noord-Brabant, Gelderland en Utrecht.

Over de identiteit van de geldschieters doet de club geen mededelingen. ,,Het gaat grotendeels om jonge, succesvolle ondernemers met een hart voor Feyenoord,’’ aldus een woordvoerder van de club. ,,Dat gevoel voor Feyenoord is alleen nooit geactiveerd geweest bij die mensen en nu dus wel. Ze juichen de ambities van de club toe en zien dat er onmiddellijk verstandige dingen met hun geld gedaan worden.’’

Het gaat daarbij niet alleen om gevoel. De investeerders kunnen ook echt geld verdienen met hun inleggeld. Dat geldt met name als zij deelnemen in de twee zogenoemde ‘talentpools’. Daarbij kopen zij certificaten waarmee ze beleggen in talentvolle spelers.

De eerste van die twee talent pools is uitverkocht. Het laatste certificaat werd nog tijdens de persconferentie van Roy Makaay en Kevin Hofland verkocht. Het was het laatste van in totaal 24 certificaten ter waarde van ieder 250.000 euro.

In de eerste pool, die dus zes miljoen euro opbracht, delen de investeerders straks mee in de beoogde winst op de spelers Wijnaldum, Drenthe, De Guzman, Mulder, Bruins, Biseswar en Vincken.

De verkoop van de tweede pool, waarin 20 certificaten van ieder 250.000 euro worden uitgegeven, start maandag. Hierin zijn belangen te verkrijgen in de beoogde opbrengst van de spelers Schet, Vlaar, Slory, Greene, Ekramy, Tiendalli en Lenski.

Ook verkoopt Feyenoord de laatste dagen aandelen aan de lopende band. Er zijn pakketten te koop die beginnen met 50.000 euro en lopen daarbij op tot maximaal 3 miljoen euro. Het management van de club wil niet bekend maken hoe veel aandelen er al verkocht zijn, maar zegt dat er ter waarde van ‘enkele miljoenen’ verkocht zijn.

Qua aandelen, officieel certificaten op aandelen geheten, stopt de verkoop bij een maximum van 26 miljoen euro. Op dit bedrag blijft het totaal, zoals dat intern wordt aangeduid, steken op een minderheidsbelang. De aandeelhouders verwerven geen enkele vorm van invloed. Het management van de club spreekt in deze van ‘groen en emotioneel’ beleggen.

Er wordt wel jaarlijks, indien er sprake is van winst, dividend uitgekeerd. De meeste van de aandeelhouders lijken echter, zo wordt gezegd, niet uit op een hoog dividend. ,,Het zijn supporters die de club financieel willen steunen, dat is hun motivatie om deze aandelen te kopen.’’

Deze supporters krijgen overigens wel speciale faciliteiten rond de thuiswedstrijden van hun club in de Kuip.
www.ad.nl
Rotterdam is in beweging. Iedereen praat over feyenoord, zelfs mijn vrouw zat er met een vriendin (op haar verzoek, hoop ik) over te praten!!! Mijn oudste dochter begint erover, ik krijg mailtjes van feyenoordvrienden enz.

Klopt het verhaal over dat geld? Kan ik niet controleren, maar dat er een andere weg is ingeslagen is duidelijk en er is geld, want er wordt nog een grote aankoop verwacht (leuk voor die jeugdspelers)

Eind 2007 komen trouwens de eerste specials over 100 jaar feyenoord, een deel van de winst gaat naar feyenoord. Ik moet er niet aan denken dat feyenoord dan bovenaan staat, want dan komt er nog meer geld los. Er komen op diverse zenders tv-uitzendingen, waarbij het veroveren van de ec's centraal zal staan: eerste Nederlandse club met internationaal succes en de laatste Nederlandse cupwinnaar; sponsor: AD.

De vernedering afgelopen seizoen was te groot, heb ik al eerder gemeld, daar houden Rotterdammers niet van. Ze gaan zich dan juist verenigen.

Stel dat de aankopen niet renderen?? geen idee wat er dan gebeurt. Wat als de spelers uit de talentenpool niet spelen, wat zal hun waarde zijn?

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 29, 2007 8:09 am

Daar heeft Steef helemaal gelijk in. :ajaxsmiley.gif:

Wat dat artikel in het AD betreft: ik moet nog zien of er 'verstandige dingen met het geld zijn gedaan'.

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 29, 2007 8:11 am

joey schreef:
Zullen ze bij feyenoord blij mee zijn, zo'n loyale werknemer :hypocrite.gif:

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jun 29, 2007 8:13 am

Ze kunnen dit 1 keer doen. Als het nu niet gebeurt dan gaat de club echt naar de klote. Ze moeten simpelweg kampioen worden. Ieder ander resultaat zal de nodige onrust geven.

Ik vraag me ook af of al die 'talenten' wel zo veel aan spelen toekomen met al die nieuwe spelers. En zo veel echte 'talenten' zie ik nou ook weer niet :smallgrin.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 29, 2007 8:15 am

Ach, ik denk dat een terugkeer in de top ook al heel wat winst is hoor. Als ze zich voor de CL plaatsen hebben ze het goed gedaan. Het lijkt me niet reeel om nu een kampioenschap te verwachten. De cler, Hofland en van Bronckhorst, brave spelers, daar niet van. Maar ze hebben nu echt niet opeens de beste selectie van nederland

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 29, 2007 8:34 am

LucaS schreef:
joey schreef:
Zullen ze bij feyenoord blij mee zijn, zo'n loyale werknemer :hypocrite.gif:
Dat is een citaat van twee jaar terug.

Plaatsing voor de CL? Zie ik niet gebeuren, hoor.

Harm

Bericht door Harm » vr jun 29, 2007 8:49 am

Ik denk dat het de mannen van BAM en Boskalis zijn die Feyenoord Europa weer in willen.

Die investering hebben ze dan zo weer terugverdiend :hypocrite.gif:

999

Bericht door 999 » vr jun 29, 2007 9:19 am

Roy Makaay en Kevin Hofland zijn duidelijk over ambities Feyenoord

Terug naar de top

ROTTERDAM, vrijdag

Ongeloof en enthousiasme vechten om voorrang bij de Feyenoord-aanhang nu de ene na de andere topaankoop De Kuip binnenwandelt. Ineens staan er weer rijen voor de loketten waar de seizoenskaarten worden verkocht en een grote groep supporters meldde zich gisteren bij het stadion om een glimp op te vangen van Roy Makaay en Kevin Hofland, alweer aankoop vijf en zes. ,,Feyenoord moet terug naar waar de club hoort: de top”, sprak Makaay duidelijke taal over de ambities van Feyenoord voor het komende seizoen.

Ook Makaay en Hofland werden warm gemaakt voor een transfer door het contact dat de afgelopen weken ontstond tussen trainer Bert van Marwijk en de beoogde versterkingen onderling. Om individueel de stap te zetten, leek een onzeker avontuur, maar iedereen besefte dat het toekomstperspectief beduidend anders lag als de keuze in gezamenlijkheid kon worden gemaakt. ,,Dit is een unieke situatie”, aldus Van Marwijk. ,,Spelers zijn met elkaar in contact getreden en hebben met elkaar besloten om er de schouders onder te zetten. Dat is ongebruikelijk in een wereld waarin het alleen maar om geld draait.”

Al te idealistisch moet de situatie ook weer niet worden voorgesteld, want de financiele kant van het verhaal is ook prima in orde. Al benadrukte Makaay dat geld geen doorslaggevende rol heeft gespeeld bij zijn keuze. ,,Bij andere clubs had ik veel meer kunnen verdienen, maar bij Feyenoord kreeg ik het goede gevoel. PSV had ik al eerder afgezegd, nog voordat ze Danko Lazovic aantrokken. Feyenoord wist me te overtuigen met een goed verhaal. Ik denk dat hier iets moois staat te gebeuren en ik wil er mijn steentje aan bijdragen dat Feyenoord in het jaar dat de club honderd jaar bestaat weer bovenaan meespeelt.”

Voor Hofland was de aanwezigheid van Van Marwijk cruciaal. ,,Van Marwijk heeft me laten debuteren bij Fortuna Sittard. Later heeft hij me nog naar Feyenoord proberen te halen en nog later naar Borussia Dortmund. Dat is twee maal niet doorgegaan, maar nu gaan we toch weer samenwerken. Ik ben een speler die het van een goede mentaliteit en hard werken moet hebben en ik denk dat ik daarmee goed pas bij Feyenoord. Mijn persoonlijke doel is om weer in beeld te komen bij het Nederlands elftal en ook om af te rekenen met mijn imago van blessuregevoeligheid. Als dat etiket zou kloppen, was ik de afgelopen jaren geen aanvoerder van VfL Wolfsburg geweest en had ik niet honderd duels in drie seizoenen gespeeld voor die club”, aldus de oud-PSV’er. ,,Dit zijn spelers die precies passen in het elftal dat we aan het bouwen zijn”, aldus Van Marwijk. ,,Voor de communicatie is het belangrijk dat het Nederlandse jongens zijn en daarbij hebben ze veel ervaring in het buitenland, zodat jonge spelers veel van ze kunnen leren. Natuurlijk weten we ook wel dat je een goed elftal niet zomaar bij elkaar kunt kopen. Straks op het veld zullen we het waar moeten maken”, aldus Van Marwijk, die gisteren het groene licht kreeg voor zijn assistent Coocky Voorn. Feyenoord moest nog enkele zaken afhandelen met diens vorige club Borussia Dortmund.

Met het vastleggen van Makaay en Hofland is de dadendrang van Feyenoord nog niet ten einde gekomen. ,,Er komen nog meer spelers, alleen zeg ik niet hoeveel”, liet technisch manager Peter Bosz zich ontvallen. Duidelijk is dat Feyenoord in ieder geval nog Karim El Ahmadi (FC Twente) en Danny Koevermans (AZ) wil aantrekken, terwijl de Stadionclub ook nog een tropische verrassing op de korrel heeft. Voorlopig blijft het dus nog een tijd onrustig in en om De Kuip. Maar ditmaal, voor de verandering, in positieve zin.

• Hoewel hij pas net vakantie heeft, zal Giovanni van Bronckhorst toch van de partij zijn bij de eerste training van Feyenoord op zaterdag 7 juli. De ‘verloren zoon’ wil de bij Feyenoord traditioneel druk bezochte eerste oefensessie graag meemaken. Vervolgens krijgt Van Bronckhorst weer vrijaf, maar hij heeft zijn vakantie ingekort van veertien naar tien dagen. De middenvelder begint op 18 juli, de jeugdinternationals Royston Drenthe, Luigi Bruins en Ron Vlaar zijn vanaf 16 juli weer van de partij.

• Feyenoord heeft oud-prof John Lammers aangesteld als spitsentrainer. De begeleidingsstaf is verder uitgebreid met oud-hoogspringer Ruud Wielart (krachttrainer) en oud-schaatsster Leontine van Meggelen (diëtiste).
Peter Vogelzang: „Geen geheimzinnigheden”

ROTTERDAM, vrijdag
Na alle euforie over het aankopen van de diverse Nederlandse internationals door Feyenoord afgelopen week, roept de koopwoede inmiddels de nodige vraagtekens op. Waar haalt Feyenoord dat geld vandaan? En staat de club niet min of meer onder curatele bij de KNVB, omdat het is ingeschaald in categorie 1?

Behoudens de namen van de geldschieters zijn er volgens interim-directeur Peter Vogelzang geen geheimen over de financien en de euro’s waarmee Feyenoord zich op de markt roert. De club hoopt trouwens snel uit categorie 1 ontslagen te worden door de voetbalbond.

Vogelzang wil de financiële situatie wel verduidelijken nu er steeds meer wilde verhalen de ronde doen over hoe Feyenoord aan het geld komt. „De situatie is als volgt: Feyenoord heeft nog steeds een schuld van 17 miljoen euro, waarbij we binnen onze exploitatie zonder probleem aan de rentelasten kunnen voldoen. De salarissen van de Feyenoordspelers zitten in de exploitatie van de club. Ondanks alle aanwinsten blijft die post in onze exploitatie nagenoeg gelijk met vorig seizoen. Dit is mogelijk, omdat er deze zomer salarisruimte vrijkomt bij Feyenoord. We hoeven twaalf salarissen minder te betalen, omdat we de selectie inkrimpen 35 naar 23 spelers.”

- Hoe financiert Feyenoord de transfers naast de twee miljoen euro die binnenkwam van Vitesse voor de doorverkoop van oud-Feyenoorder Danko Lazovic aan PSV?

„De transfers worden betaald van het geincasseerde kapitaal, wat investeerders hebben betaald voor deelname aan onze talentpool. Voor zes miljoen euro verdelen we een klein gedeelte van de transferopbrengsten van zes talentvolle spelers. Deze pool was zo’n succes, dat Feyenoord nu een tweede pool ontwikkelt om diverse miljoenen euro’s uit de markt te halen. Daarnaast geven we certificaten van aandelen uit. De verkoop (Feyenoord rekent op 20 miljoen euro, red.) verloopt voorspoedig. Zo komen wij aan ons transfergeld. Niets geheimzinnigs dus.”

„Bij dat geld zit trouwens niet inbegrepen het transfergeld dat we nog ontvangen bij de verkoop van de diverse spelers die weg mogen. Bedrijfstechnisch nemen we dus geen onverantwoorde risico’s en de club blijft eigen baas. Onze huidige activiteiten zorgen voor extra enthousiasme bij mensen die financieel wat willen en kunnen betekenen voor Feyenoord.”
Feyenoord kampioen

ROTTERDAM, vrijdag

Feyenoord is Nederlands kampioen van de transferperiode voor het seizoen 2007-2008. Ga maar na: trainer Bert van Marwijk, drie internationals (Giovanni van Bronckhorst, Tim de Cler en Andwelè Slory), twee oud-internationals (Roy Makaay en Kevin Hofland) en jeugdinternational Luigi Bruins. Daarbij komen wellicht de internationals Danny Koevermans en Karim El Ahmadi (Marokko).

Met deze geweldige kwaliteitsinjectie heeft Feyenoord de beschikking over een kampioensselectie en is het van schlemiel (negende op de eindranglijst) in één klap kampioenskandidaat nummer 1 voor 2008. De Coolsingel lonkt in het jaar dat de club een eeuw bestaat.

Een knap staaltje, waarvoor de pluimen alle kanten op vliegen. Omdat ’money talks’, omdat geld de voetbalwereld regeert, verdienen de investeerders de meeste complimenten. En hij die het investeringsvehikel ’talentpool’ heeft bedacht: ex-voorzitter Jorien van den Herik. Omdat het financiële balletje sinds invoering dit voorjaar is gaan rollen, kwam Van Marwijk terug. Hij heeft de vicieuze cirkel doorbroken door als eerste zijn terugkeer naar Feyenoord te bevestigen. Sterker: zijn jawoord zorgde voor een vliegwieleffect. Daarbij op de achtergrond geholpen door de inspanningen van Van Marwijks manager en spelersadviseur Rob Jansen en Van Bronckhorst.

Omdat er eindelijk geld (Feyenoords salarissen doen niet onder voor die bij Ajax, AZ en PSV) en goede relaties voorhanden waren, ging het spel in De Kuip op de wagen. Jansen zag het als een uitdaging om zijn trainer – in wie de investeerders hun vertrouwen uitspraken – te helpen aan goede spelers. Samen bewerkten ze Jansens cliënten Makaay, Hofland en De Cler om naar Rotterdam te komen. Ook Van Bronckhorst speelde een belangrijke rol in samenspraak met zijn manager Sigi Lens. Vanuit Barcelona pushte hij de voor onmogelijk gehouden versterkingen te kiezen voor Feyenoord. Het kwartet Van Bronckhorst, Makaay, Hofland en De Cler bouwde onderling aan een ’geheim genootschap’ om de uitdaging aan te gaan, met steun van Van Marwijk en Jansen.

Dat bij elkaar heeft geleid tot de wonderlijke wederopstanding van Feyenoord. De chemie werkt en dat belooft veel voor de titeljacht.
En de hardwerkende technisch manager Peter Bosz dan? Zijn beleidsplan, door interim-directeur Peter Vogelzang afgedaan als woorden op papier, diende niet als leidraad bij de vernieuwing van de A-selectie. Van Marwijk had het werkstuk zelfs niet gelezen en behoudt zich alle recht voor af te wijken van de door Bosz gedirigeerde huisstijl van 4-3-3. Daarbij zijn de aankopen niet gescout en evenmin aan een psychologische test onderworpen. Dat Bosz, hoewel hij vorige zomer negen miljoen euro investeerde in niet functionerende Feyenoorders, toch wat credits werd gegund door de mannen achter het succes, zei veel over die mannen. In feite hebben Van Marwijk, Jansen en Van Bronckhorst de technisch manager in het zadel gehouden.
De T.
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 29, 2007 9:20 am

Leuke sig heb je, Harm! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Wat vinden jullie van de door Feyenoord gekozen methode van financieren? Allemaal leuk en aardig dat ze geld uit een investeringsfonds gebruiken voor aankopen, maar straks krijgen ze minder binnen als ze spelers verkopen. Bijna alle spelers met transferwaarde zitten in dat fonds/die fondsen.

Nog steeds schuld van 17 miljoen euro voor Feyenoord

BRON: Telegraaf.nl

In De Telegraaf verklaart Peter Vogelzang de financiele situatie en de manier waardoor het toch deze grote aankopen kon doen. ,,De situatie is als volgt: Feyenoord heeft nog steeds een schuld van 17 miljoen euro, waarbij we binnen onze exploitatie zonder probleem aan de rentelasten kunnen voldoen. De salarissen van de Feyenoord-spelers zitten in de exploitatie van de club. Ondanks alle aanwinsten blijft die post in onze exploitatie nagenoeg gelijk met vorig seizoen. Dit is mogelijk, omdat er deze zomer salarisruimte vrijkomt bij Feyenoord. We hoeven twaalf salarissen minder te betalen omdat we de selectie inkrimpen 35 naar 23 spelers."
,,De transfers worden betaald van het geïncasseerde kapitaal, wat investeerders hebben betaald voor deelname aan onze talentpool. Voor zes miljoen euro verdelen we een klein gedeelte van de transferopbrengsten van zes talentvolle spelers. Deze pool was zo'n succes dat Feyenoord nu een tweede pool ontwikkelt om diverse miljoenen euro's uit de markt te halen. Daarnaast geven we certificaten van aandelen uit. De verkoop (Feyenoord rekent op 20 miljoen euro, red.) verloopt voorspoedig. Zo komen wij aan ons transfergeld. Niets geheimzinnigs, dus."
"Bij dat geld zit trouwens niet inbegrepen het transfergeld dat we nog ontvangen bij de verkoop van de diverse spelers die weg mogen. Bedrijfstechnisch nemen we dus geen onverantwoorde risico's en de club blijft eigen baas. Onze huidige activiteiten zorgen voor extra enthousiasme bij mensen die financieel wat willen en kunnen betekenen voor Feyenoord."
FN

Wanneer denken ze die schuld af te betalen? Mag dit zo maar?

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 9:31 am

joey schreef:Leuke sig heb je, Harm! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:

Wat vinden jullie van de door Feyenoord gekozen methode van financieren? Allemaal leuk en aardig dat ze geld uit een investeringsfonds gebruiken voor aankopen, maar straks krijgen ze minder binnen als ze spelers verkopen. Bijna alle spelers met transferwaarde zitten in dat fonds/die fondsen.

Nog steeds schuld van 17 miljoen euro voor Feyenoord

BRON: Telegraaf.nl

In De Telegraaf verklaart Peter Vogelzang de financiele situatie en de manier waardoor het toch deze grote aankopen kon doen. ,,De situatie is als volgt: Feyenoord heeft nog steeds een schuld van 17 miljoen euro, waarbij we binnen onze exploitatie zonder probleem aan de rentelasten kunnen voldoen. De salarissen van de Feyenoord-spelers zitten in de exploitatie van de club. Ondanks alle aanwinsten blijft die post in onze exploitatie nagenoeg gelijk met vorig seizoen. Dit is mogelijk, omdat er deze zomer salarisruimte vrijkomt bij Feyenoord. We hoeven twaalf salarissen minder te betalen omdat we de selectie inkrimpen 35 naar 23 spelers."
,,De transfers worden betaald van het geïncasseerde kapitaal, wat investeerders hebben betaald voor deelname aan onze talentpool. Voor zes miljoen euro verdelen we een klein gedeelte van de transferopbrengsten van zes talentvolle spelers. Deze pool was zo'n succes dat Feyenoord nu een tweede pool ontwikkelt om diverse miljoenen euro's uit de markt te halen. Daarnaast geven we certificaten van aandelen uit. De verkoop (Feyenoord rekent op 20 miljoen euro, red.) verloopt voorspoedig. Zo komen wij aan ons transfergeld. Niets geheimzinnigs, dus."
"Bij dat geld zit trouwens niet inbegrepen het transfergeld dat we nog ontvangen bij de verkoop van de diverse spelers die weg mogen. Bedrijfstechnisch nemen we dus geen onverantwoorde risico's en de club blijft eigen baas. Onze huidige activiteiten zorgen voor extra enthousiasme bij mensen die financieel wat willen en kunnen betekenen voor Feyenoord."
FN

Wanneer denken ze die schuld af te betalen? Mag dit zo maar?
Slimme manier, want jonge spelers worden, als het goed gaat, beter als ze naast ervaren spelers komen te staan (Emanuelson speelt beter nu Davids voor hem staat). Wordt zo'n speler meer waard en voor € 10 miljoen verkocht, houdt feyenoord er genoeg aan over, meer dan na nog een jaar ploeteren.

Afbetalen? er wordt gesproken over een vorm van liefdadigheid.

Wat kan er fout gaan? Net als vorig jaar jaar, ruzie tussen de oudjes en de jongeren? Halverwege de competitie uitgeschakeld zijn voor plaats 1 en 2.

De "goed-nieuwsshow" is trouwens begonnen met het promoten van drente!

LucaS

Bericht door LucaS » vr jun 29, 2007 11:13 am

Hoe komen ze er toch bij bij de Telegraaf, Feyenoord kampioenskandidaat nr 1. :smallgrin.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » vr jun 29, 2007 11:57 am

Hoe meer druk hoe beter. :1evil.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 29, 2007 12:53 pm

LucaS schreef:Hoe komen ze er toch bij bij de Telegraaf, Feyenoord kampioenskandidaat nr 1. :smallgrin.gif:
Alleen maar mooier toch, ze worden het toch niet. :onfire.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 29, 2007 1:24 pm

Jesse schreef:Hoe meer druk hoe beter. :1evil.gif:
De hemel inprijzen, doe ik ook in Rotterdam, kan het alleen maar tegenvallen, beginnen ze weer te morren enz.

Harm

Bericht door Harm » vr jun 29, 2007 1:25 pm

joey schreef:Leuke sig heb je, Harm! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
Jouw Donk sig was veul eerder hoor. :hupajax.gif:

Gesloten