Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » do jun 28, 2007 5:14 pm

Vind ik ook. Het is een teken van zwakte als je wenst dat je concurrenten zwak zijn. Is Feyenoord goed? Dan moet Ajax beter zijn.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jun 28, 2007 5:16 pm

Zlatan Son of God schreef: Alleen nu nog wachten op AJAX, want enkele aankopen erbij zou geen luxe zijn.
Tja en dat gebeurd dus niet, of er moeten mensen weg gaan.

goodfella

Bericht door goodfella » do jun 28, 2007 5:36 pm

brigade zuid schreef:
Zlatan Son of God schreef: Alleen nu nog wachten op AJAX, want enkele aankopen erbij zou geen luxe zijn.
Tja en dat gebeurd dus niet, of er moeten mensen weg gaan.
Spelers als Suarez en Sankoh mogen best komen, maar het is geen directe noodzaak. Ajax is er op dit moment namelijk nog niet zwakker op geworden en Huntelaar, Davids en Stam zijn evengoed namen die klinken als een klokje. ;-)

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 28, 2007 7:51 pm

Makaay is een topaankoop, eerlijk is eerlijk. Maar ik zie ze geen kampioen worden, want Makaay is de enige met een stuk 'extra' klasse. Een garant zogezegd.

Ajax en PSV hebben meer van die garanten. PSV is voor mij weer gewoon favoriet, worden niet voor niets vrijwel jaarlijks kampioen. Ajax moet m.i. nog een paar gerichte aankopen doen en vanaf de 1e speeldag duidelijk maken dat er niets te halen valt voor die anderen.

Feyenoord en AZ zullen meedoen, maar tekort komen en moeten hopen op de play offs.

Altijd leuk zo'n schot voor de boeg, in de praktijk zal er wel weer geen zak van kloppen...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 28, 2007 8:02 pm

Van Bronckhorst vind ik ook absoluut een speler met extra klasse. Er is genoeg kwaliteit aanwezig om een team te vormen dat wekelijks van de mindere goden gaat winnen, en dat is wat er nodig is om kampioen te worden. De vraag is of het Van Marwijk lukt er op tijd een ingespeeld team van te maken. Er schuilt toch een groot risico in een team met allemaal nieuwelingen. Valt alles op zijn plaats of ontbreekt het aan chemie? Feyenoord is voor mij een groot vraagteken. Jongens als Drenthe en Bruins lijken me er ook nog niet klaar voor maar het kan snel gaan op die leeftijd, zeker in een team met zoveel ervaring. Ben echt heel benieuwd naar wat ze kunnen.
Ajax!

wimpey

Bericht door wimpey » do jun 28, 2007 8:09 pm

Giacomo Puccini schreef:Van Bronckhorst vind ik ook absoluut een speler met extra klasse.
Ik niet. Geen speler die de impact van bijv. Stam of Cocu heeft. Hij kan van alles, maar niets echt heel goed. Daarnaast is ie geen natuurlijk leider of iemand die angst inboezemt. Natuurlijk maakt ie Feyenoord beter, maar hij is geen leider à la Rijkaard in 1995, als Cocu bij PSV in de voorbije jaren of als Stam bij Ajax. Gio is i.m.o. gewoon wat minder.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 28, 2007 8:24 pm

Je legt de lat wel erg hoog met namen als Cocu, Stam en Rijkaard. Als je met zulke mannen gaat vergelijken heeft AZ geen enkele speler met extra klasse maar als team doen ze toch niet onder voor de topclubs. Van Bronckhorst vind ik minimaal gelijkwaardig aan Gabri, Davids of Simons. Gewoon een heel goede voetballer die niet voor niets basisspeler van Oranje en Barcelona (geweest) is. Pas 32 dus hij kan nog jaren mee, helemaal in de Eredivisie.

Bovendien is Van Bronckhorst Nederlander en een persoonlijkheid, iemand die de Feyenoordcultuur bewaakt. Ook niet onbelangrijk voor zo'n club. Ik denk dat het ontbreken van Nederlanders PSV komend seizoen wel eens kan gaan opbreken, uiteraard naast het ontbreken van management kwaliteiten van Ronald Koeman :smallgrin.gif:
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 28, 2007 8:37 pm

Giacomo Puccini schreef:Van Bronckhorst vind ik minimaal gelijkwaardig aan Gabri, Davids of Simons.
Van Bronckhorst mocht willen dat hij half zo goed was als Simons.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 28, 2007 8:42 pm

Simons mocht willen dat Barcelona wist wie hij was. GVB wordt echt onderschat, maar dat zal volgend seizoen wel blijken.
Ajax!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 28, 2007 8:45 pm

:drecul.gif:

Simons is vandaag de dag gewoon één van de betere controleurs, hoor. Een beetje bleekjes, maar absoluut een topper.

Aristides

Bericht door Aristides » do jun 28, 2007 8:49 pm

De overgang van de cler naar feyenoord voor 2,8 miljoen levert Ajax 5% opleidingskosten op? Dat is € 140.000. "Wie de kleintjes niet eert, is het grote niet weerd"

Offtopic:

We krijgen nog iets voor Lamey? in ieder geval wel iets voor Milano Koenders en ??? hopen op iets voor Chivu, Van der Vaart??? Pienaar???
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do jun 28, 2007 8:54 pm

We hebben toch geld zat, zeker in vergelijking met feyenoord.
En nog steeds hebben ze geen enkele speler aangetrokken die ik bij AJAX had willen zien, alleen als Shota zou gaan zou ik pissed zijn.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 28, 2007 9:01 pm

Bertje schreef::drecul.gif:

Simons is vandaag de dag gewoon één van de betere controleurs, hoor. Een beetje bleekjes, maar absoluut een topper.
Een beetje érg bleekjes. Goeie voetballer hoor, ben de laatste die dat zou ontkennen. Naast een Cocu of Van Bronckhorst rendeert hij uitstekend maar hij zou het komend seizoen wel eens erg lastig kunnen gaan krijgen. Hij kan de kar niet trekken en heeft weinig flair, daarvoor mist hij de persoonlijkheid. En hoe je het ook wendt of keert, Simons' palmares mag niet in de schaduw staan bij die van de kersverse aanwinst van Feyenoord. GVB is van '75 en Simons van '76 maar de eerste had al 5 jaar Eredivisie ervaring en was de beste speler van Glasgow Rangers toen de profcarriere van Simons nog moest beginnen. En wie heeft er een Europacup 1 op zijn schoorsteenmantel staan? Van Bronckhorst was al op erg jonge leeftijd een bepalende speler in de Eredivisie en is nog lang niet zo oud dat ik hem al zou afschrijven. Wie dat wel doet zal zich over een paar maanden nog wel eens achter de oren krabben.
Ajax!

LucaS

Bericht door LucaS » do jun 28, 2007 9:02 pm

Van Bronckhorst is een matige waterdrager! :onfire.gif:
I think I lost my fucking headache

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » do jun 28, 2007 9:04 pm

Giacomo Puccini schreef:
Bertje schreef::drecul.gif:

Een beetje érg bleekjes. Goeie voetballer hoor, ben de laatste die dat zou ontkennen. Naast een Cocu of Van Bronckhorst rendeert hij uitstekend maar hij zou het komend seizoen wel eens erg lastig kunnen gaan krijgen. Hij kan de kar niet trekken en heeft weinig flair, daarvoor mist hij de persoonlijkheid. En hoe je het ook wendt of keert, Simons' palmares mag niet in de schaduw staan bij die van de kersverse aanwinst van Feyenoord. GVB is van '75 en Simons van '76 maar de eerste had al 5 jaar Eredivisie ervaring en was de beste speler van Glasgow Rangers toen de profcarriere van Simons nog moest beginnen. En wie heeft er een Europacup 1 op zijn schoorsteenmantel staan? Van Bronckhorst was al op erg jonge leeftijd een bepalende speler in de Eredivisie en is nog lang niet zo oud dat ik hem al zou afschrijven. Wie dat wel doet zal zich over een paar maanden nog wel eens achter de oren krabben.
Ach, liever bleekjes maar verder een topper dan een meehobbelaar als Van Bronckhorst.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 28, 2007 9:08 pm

LucaS schreef:Van Bronckhorst is een matige waterdrager! :onfire.gif:
Gabri en Simons zijn ook waterdragers. Maar Van Bronckhorst is degene die het verreweg het verst heeft geschopt... wie is er dan matig?

Maargoed, Van Bronckhorst is doorgebroken in Rotterdam zuid dus de meeste mensen op dit forum zullen niet iets positiefs over hem gaan zeggen.
Ajax!

Daniel

Bericht door Daniel » do jun 28, 2007 9:12 pm

Feyenoord heeft gewoon uitstekende zaken gedaan, maar ik vind het overdreven dat sommige geen zin zouden hebben in het begin van de nieuwe competitie. Je moet gewoon zorgen dat je zelf sterker bent en uitgaan van je eigen krachten.

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » do jun 28, 2007 9:21 pm

Ik lees alleen maar dat iedereen hier zo'n beetje vindt dat het er juist interessanter door wordt.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jun 28, 2007 9:26 pm

Je leest impliciet dat Weekend Cees zich zorgen maakt. Maar dat heb ik net in een ander topic uitgelegd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » do jun 28, 2007 9:34 pm

Neefkens schreef:Ik lees alleen maar dat iedereen hier zo'n beetje vindt dat het er juist interessanter door wordt.
Precies, het wordt er écht interessanter door. Alleen maar leuk! Mede door dit soort namen die naar de Eredivisie trekken zie ik Seedorf over een jaar ofzo terugkeren bij zijn ouwe cluppie. Zulke spelers heeft de competitie hard nodig. Met alleen talent kom je er niet, de mix moet goed zijn.

Ik heb nog eens zitten denken en volgens mij kan het echt niet anders dan dat een grote investeerder, en misschien wel een groep investeerders die ieder een paar miljoen hebben geïnvesteerd, achter de nieuwe spelers zitten. Dit soort aankopen zijn in Rotterdam nooit mogelijk geweest en nog geen jaar geleden kwam naar buiten dat de financiële malaise een ongekend dieptepunt had bereikt. Daar zijn dit soort aankopen niet mee te rijmen. Die talentenpool zal best een paar miljoen hebben opgeleverd maar daar had Feyenoord hoogstens een gat mee kunnen dichten. Wat er nu allemaal mogelijk is kunnen ze niet op eigen kracht, ik geloof daar niets van.

In Rotterdam wordt het verhaal van de investeerder(s) ontkend maar daar gaat men op terugkomen. Ze houden het nog even stil om te voorkomen dat ze de hoofdprijs gaan moeten betalen voor aankopen die nog in de planning staan maar hier zit groot geld achter, kan niet anders. Bayern, Barcelona en Gladbach doen niet aan vriendendiensten.
Ajax!

Nihad

Bericht door Nihad » do jun 28, 2007 10:04 pm

De enige speler waar ik écht van onder de indruk ben, dat is Makaay. Die had ik eerder bij PSV verwacht en is echt een topper. Verder kan mij de rest niet echt porren. Een verdediging van Lucius-Vlaar-Hofland-de Cler is gewoon te zwak om kampioen mee te worden. Daarbij zijn zowel Ajax als AZ een stuk verder qua ploeg en is het maar afwachten hoe PSV weer voor de dag gaat komen.

Desondanks vind ik dit allemaal wel leuk. Een sterk feyenoord is voor iedereens bestwil.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do jun 28, 2007 10:06 pm

Heeft iemand al een idee hoe ze dit financieel ineens voor elkaar gebokst hebben?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Nihad

Bericht door Nihad » do jun 28, 2007 10:09 pm

Makaay heeft trouwens volgens de Duitse kranten 5 miljoen gekost.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jesse

Bericht door Jesse » do jun 28, 2007 10:10 pm

Giacomo Puccini schreef:Simons mocht willen dat Barcelona wist wie hij was. GVB wordt echt onderschat, maar dat zal volgend seizoen wel blijken.
Dus Zenden is ook een goede voetballer?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do jun 28, 2007 10:22 pm

Giacomo Puccini schreef:Ik heb nog eens zitten denken en volgens mij kan het echt niet anders dan dat een grote investeerder, en misschien wel een groep investeerders die ieder een paar miljoen hebben geïnvesteerd, achter de nieuwe spelers zitten. Dit soort aankopen zijn in Rotterdam nooit mogelijk geweest en nog geen jaar geleden kwam naar buiten dat de financiële malaise een ongekend dieptepunt had bereikt. Daar zijn dit soort aankopen niet mee te rijmen. Die talentenpool zal best een paar miljoen hebben opgeleverd maar daar had Feyenoord hoogstens een gat mee kunnen dichten. Wat er nu allemaal mogelijk is kunnen ze niet op eigen kracht, ik geloof daar niets van.
Ze hadden vorig jaar toch iemand met een hoop poen die de boel wilde overnemen? Maar die man moest toen het gekkenhuis in. Misschien hebben ze hem alweer losgelaten en speelt hij nu op de achtergrond een rol?

Gesloten