Niet mee eens... Ik heb gepleit voor een basisplaats om hem een kans te geven...alleen niet morgen... :D Hij was gedreven en ik vond 'm niet slecht...hij kreeg verder geen bal, dus tja...wat mot je dan he...Alaindebanaan schreef:Mijn grote vriend Paul Jans had weer een meegedaan, zag ik.
Mijn oom (met seizoenskaart) was in ieder geval niet onder de indruk van hem, en in de samenvatting viel hij niet echt op. Maarja toch weer eens minuten gemaakt... :aai:
NEC
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Alaindebanaan
- Fenerbahce
- Fenerbahce
- Ramona
Mooi fotoverslagen voor de liefhebber...
Foto's NEC - Ajax
Door: Jeroen, ForzaNEC.nl
Vele foto's hebben wij van de wedstrijd NEC-Ajax. Rob Koppers en Ton Niessing maakten vele foto's die je hier kan zien!
Foto's Rob Koppers
...en onderstaande link kopieren en plakken voor foto's van Ton Niessing
http://www.forzanec.nl/news.asp?MessID= ... CD55D8DB90}
Roy Beerens op huurbasis naar N.E.C. (30/12/2006)
N.E.C. heeft overeenstemming bereikt met PSV over de verhuur van jeugdinternational Roy Beerens (19) aan N.E.C. De aanvaller wordt vanaf 1 januari tot het einde van het seizoen gehuurd en zal zich op maandag 8 januari bij de selectie voegen om vervolgens te vertrekken naar het trainingskamp op Gran Canaria.
Roy Beerens
foto: ANP
Reactie Mario Been
Trainer Mario Been is blij met de komst van de vleugelspits: ,,Ik heb gisteren met Roy gesproken, hij is een geweldig talent. Hij kon naar meerdere clubs, maar koos voor ons. Hij wil graag deel uit maken van de selectie van N.E.C., ik ben heel blij met hem."
Reactie Roy Beerens
Roy Beerens reageerde op de officiële website van PSV als volgt: "Ik wil sterker worden, completer worden en ervaring pakken. Het afgelopen half seizoen bij PSV had ik zeker niet willen missen. Ik heb mijn debuut gemaakt in de Champions League en heb op hoog niveau kunnen meedoen. Maar nu moet ik mijn eigen weg zoeken. In samenspraak met de technische staf hebben we dit besloten. Ik sta er helemaal achter. Volgend jaar kom ik sterker terug. Reken maar”, aldus Beerens.
Beerens doorliep de jeugdopleiding van PSV en debuteerde vorig seizoen in de hoofdmacht van de Eindhovenaren. Dit seizoen speelde hij 8 keer in competitieverband, hij scoorde daarin éénmaal. Ook speelde hij in twee Champions League duels.
Tegenover de komst van Beerens staat het vertrek van Chris Eagles, die door Manchester United wordt teruggehaald naar Engeland. Eagles viel zaterdagmiddag tegen Ajax vlak voor tijd in en nam daarmee afscheid van het Nijmeegse publiek.
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
En terecht :redcard:El-Akchaoui opnieuw lange tijd geschorst | Door: Steven, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 19:47 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 19:47 | 1 reactie
Youssef El-Akchaoui moet opnieuw lange tijd toekijken. Nadat de linksback van NEC een maand geleden al voor drie duels werd geschorst, kreeg hij van de tuchtcommissie van de KNVB nu vier wedstrijden aan de broek.
Die straf verdiende El-Akchaoui omdat hij in het duel met AZ over de schreef was gegaan. De 25-jarige linkspoot maakte een slaande beweging naar Julian Jenner, die neerging na het incident.
Natrappen naar Jeffrey Vlug van Sparta Rotterdam kostte de recidivist begin december al drie duels schorsing. NEC en El-Akchaoui vonden die straf toen 'buiten alle proporties'.
Deze keer komt El-Akchaoui pas op 17 februari mogelijk pas weer in actie, als RKC Waalwijk op bezoek komt in Nijmegen. El-Akchaoui mist in ieder geval de wedstrijden tegen Heracles Almelo, NAC Breda en de derby tegen Vitesse.
Bron: Voetbal International
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."
Overgang Boutahar naar Willem II afgerond | Door: Jeroen, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Gisteren 18:48 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 15:06 | 58 reacties
De transfer van Said Boutahar naar Willem II is afgerond. De 24-jarige middenvelder wordt tot het einde van het seizoen verhuurd aan de Tilburgse club. Daarna is Boutahar transfervrij en zal hij bij de Tilburgers een één-jarig contract tekenen met een optie voor nog eens twee seizoenen.
Technisch directeur Leen Looyen verklaarde gisteravond al tegenover ForzaNEC.nl dat de kans reeël was dat Boutahar naar Willem II vertrekt, maar dat de deal nog niet beklonken was.
Boutahar kwam medio 2004 transfervrij over van RKC Waalwijk, daarvoor speelde hij voor RKC Waalwijk, Excelsior en Feyenoord. Zijn eerste bij seizoen was het meest succesvol. In 30 wedstrijden scoorde hij 8 doelpunten. Vorig seizoen speelde hij opnieuw 30 duels en scoorde daarin 3 keer. Dit seizoen begon Boutahar als basisspeler, maar de laatste tijd moest hij genoegen nemen met een rol als bankzitter. In twaalf wedstrijden scoorde hij 2 doelpunten.
Bron: ForzaNEC.nl/NEC-Nijmegen.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
- Ramona
Voor Bertje en Thomas... :)
Tiener is revelatie van NEC
Door: Jeroen, ForzaNEC.nl
Gepubliceerd: Vandaag 18:45 | Laatst bijgewerkt: Vandaag 18:45 | 4 reacties
Dominique Kivuvu is dé verrassing bij NEC. De 19-jarige middenvelder speelde pas 23 wedstrijden in het betaald voetbal, maar oogt als een routinier. Een kennismaking met de look-a-like van de Franse ster Patrick Vieira.
''Ik heb de vergelijking met Patrick Vieira inmiddels al vaak gehoord, ja. Qua lichaamsbouw lijk ik op hem. Bovendien ben ik net als hij verdedigende middenvelder. Maar ik ben nog lang niet zo’n goede voetballer als Vieira. Wel is hij één van mijn voetbalidolen. Zoals ik eveneens veel bewondering heb voor Clarence Seedorf, Mark van Bommel en Phillip Cocu. Kortgeleden hebben we met NEC tegen PSV en dus Cocu gespeeld. Niet dat ik dan met open mond naar Cocu kijk, maar ik let uiteraard wel op hoe hij dingen in het veld oplost.
Je kunt wel zeggen dat het snel met me gaat. Een jaar geleden speelde ik nog in de beloften van Stormvogels/Telstar. Eigenlijk ben ik toevallig in Velsen terechtgekomen. Bij een wedstrijd van mijn amateurclubje in Amsterdam ben ik gescout door een zaakwaarnemer. Die heeft vervolgens geregeld dat ik bij Telstar in de B-jeugd een proefduel mocht spelen.
Dat ging zo goed, dat die club me wilde houden. Vervolgens kwam ik in de A-jeugd, waarna ik zelfs met het eerste mee mocht trainen. Aangezien de eerste ploeg met een waslijst aan blessures te maken kreeg, mocht ik eind vorig seizoen mijn debuut maken in de eerste divisie. Na die ene wedstrijd ben ik niet meer uit de selectie weggeweest.
Meteen kwam er al interesse van andere clubs waaronder NEC. Ik heb in Nijmegen een goed gesprek gehad met trainer Mario Been, wat voor mij aantoonde dat NEC de beste keus zou zijn. Ik ben niet gehaald voor de basis, maar eveneens vanwege blessures en een verandering van het systeem, kreeg ik ook hier een kans.
Je hoort me echt niet zeggen dat het aan mij ligt dat sindsdien de resultaten prima zijn, maar daardoor blijf ik er wel in. Je kunt wel zeggen dat ik tweemaal met een beetje geluk in een eerste elftal ben doorgebroken. Al moet ik ook zeggen dat ik bij NEC nu al merk dat ik een veel betere voetballer ben geworden. Zowel fysiek als tactisch.
Voetballen doe ik al mijn hele leven. Van jongs af aan speelde ik in Amsterdam met mijn vriendjes op de bekende pleintjes. Een aantal van hen speelt tegenwoordig trouwens ook voor profclubs, zoals Jermain Lens van AZ. Ik kwam toen alleen thuis voor het eten. Mijn moeder vond het prima, ze werd alleen boos als ik met vuile kleren thuiskwam. Ik kwam ook uit voor een club, maar twee keer in de week trainen was veel te weinig voor mij. Uiteraard droomde ik als klein jongetje ook van voetballen voor een topclub, maar ik hield er nooit rekening mee profspeler te worden.
Ik heb tot vorig seizoen ook nog een studie naast het voetbal gedaan. Ik deed Sport en Bewegen, een MBO-opleiding. Maar die combinatie was niet meer vol te houden. Overdag was ik bezig met turnen, niet mijn favoriete bezigheid, en andere sporten, later op de dag moest ik nog trainen bij Telstar. Uitgeput raakte ik van die overvolle dagen. Daarop heb ik besloten met school te stoppen, ik koos voor het voetbal.
Daar heb ik geen spijt van, al ga ik later absoluut verder studeren. Maar voorlopig telt alleen NEC. Ik heb het geweldig naar mijn zin hier. De groep is geweldig en ik speel geregeld. Voor het eerst woon ik op mezelf. Ben helemaal op mezelf aangewezen. Dat bevalt goed, al was het in het begin even wennen.
Ik kook ook, rijst met groenten en kip is mijn specialiteit. Mijn vrienden uit Amsterdam zie ik nog geregeld. Ze proberen elke wedstrijd van NEC te komen kijken. Of ze trots op me zijn? Ik denk het wel.''
Bron: AD Sportwereld
Bron: vi.nlNEC onder curatele door miljoenenschuld
8/1/2007 20:55
NEC heeft een miljoenenschuld en is door de KNVB onder curatele gesteld. De Nijmeegse club kwam onder druk van een onderzoek van Voetbal International met het nieuws naar buiten.
VI ontdekte dat NEC voor miljoenen in de min staat. De club bouwde die schuld op tijdens de periode 2003-2005, met name door het aantrekken van (te) dure spelers als Edgar Barreto (foto) en Andrzej Niedzielan. NEC bracht de gemeente Nijmegen en de sponsors nooit op de hoogte van de negatieve financiële situatie.
'De gehoopte verkopen kwamen niet. Dat is eigenlijk het verhaal', vertelde voormalig voorzitter Hans van Delft. 'Als het aan mijnheer Boekhoorn (voormalig geldschieter, red.) had gelegen, zaten we nu met een schuld van twintig miljoen of meer.'
Door NEC in te delen in categorie I houdt de KNVB de vinger aan de pols. De club dient periodiek verantwoording af te leggen aan de voetbalbond over de financiële situatie.
Sorry, Ramona.... ;)
- Ramona
N.E.C. ingedeeld in categorie I van de KNVB (08/01/2007)
Sinds enkele jaren is binnen de KNVB het licentiesysteem veranderd. Hierdoor hoeven clubs niet meer jaarlijks een licentie aan te vragen, maar hebben alle clubs een doorlopende licentie gekregen, gekoppeld aan een categorie-indeling. In totaal zijn er 3 categorieën, waarbij N.E.C. tot nu toe was ingedeeld in de zogenaamde middencategorie, categorie II. De indeling in categorieën gebeurt op basis van financiële prestaties (ratio's met betrekking tot solvabiliteit, liquiditeit, vermogenspositie en personeelskosten).
Als gevolg van een herziening van het financiële rankingsysteem, heeft een herberekening plaatsgevonden van een aantal financiële prestaties waardoor N.E.C. zich, weliswaar op het nippertje, niet heeft kunnen handhaven in categorie II. Hierdoor is N.E.C. nu ingedeeld in categorie I. Er zijn 2 voorname oorzaken dat N.E.C. in categorie I terecht is gekomen. N.E.C. scoort 0 van de 40 haalbare punten op het onderdeel 'gemiddelde resultaten laatste 2 boekjaren' en scoort 10 van de 20 haalbare punten op het onderdeel ‘begrotingsdiscipline'.
In het begrotingsjaar 2004-2005 is een groot verlies geleden dat negatiever uitviel dan begroot. N.E.C. heeft het boekjaar 2005-2006 afgesloten met een ruim positief resultaat als gevolg van, onder andere, stijging van inkomsten, incidentele baten en het spelen van de play-offs. Het resultaat was hierbij beter dan begroot.
Ook dit seizoen (2006-2007) werken we met een sluitende begroting en verwachten we een klein positief financieel resultaat. Op basis hiervan heeft de directie de verwachting dat N.E.C. volgend seizoen weer terugkeert in categorie II van het ‘financiële rankingsysteem' van de KNVB.
Gevolg van de indeling in categorie I is dat N.E.C. op korte termijn een zogenaamd plan van aanpak indient dat periodiek zal worden beoordeeld door de KNVB.
Natuurlijk hadden wij liever gezien dat N.E.C. niet in categorie I terecht zou komen. Echter, op basis van het financiële beleid dat nu gevoerd wordt binnen de club, zijn we hierover echter niet in paniek. Dit omdat we de vaste overtuiging hebben dat voortzetting van het huidige financiële beleid er toe zal leiden dat N.E.C., stap voor stap, een gezondere financiële basis krijgt.
Marc Loosen
Financieel Directeur
Jacco Swart
Algemeen Directeur
Bron: http://www.nec-nijmegen.nl/
Komt goed dus... :X
Voor je het weet zijn de investeerders boos omdat ze naar hun geld kunnen fluiten. Dat bedoel ik.Frank schreef:Ik heb meer het idee dat er onder de andere clubs (supporters :X ) gedonder over is... ;)joey schreef:Ik vind dat gedoe met spelersfondsen helemaal niets. Kijk naar PSV, kijk naar NEC, er komt vooral gedonder van. :X
Het stinkt aan alle kanten!