Vitesse 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Poeder

Re: Vitesse 2010-2011

Bericht door Poeder » vr sep 17, 2010 5:45 pm

Enganche schreef:Heb zowel Je hebt het niet van mij als Het jaar van de adelaar gelezen. Allebei ge-wel-dig. Volgens mij heb ik ze hier ook al eens aan je aangeraden, Thijs.
Niet om het één of ander,... maar als jij allebei de boekjes ge-wel-dig vond heb je volgens mij tijdens het lezen van deel 2 al te veel drank genuttigd.

Deel 2 is nl. een bijzonder zwakke poging om deel 1 te evenaren,..

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr sep 17, 2010 7:20 pm

Deel 1 is in ieder geval de moeite waard: ik ga Stijn Vreven zelfs een sympathieke vent vinden! (Dit in tegenstelling tot Michael Dingsdag, Remco van der Schaaf en in mindere mate Theo Janssen, die is gewoon dom).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 18, 2010 10:20 am

'KNVB zet detective op Vitesse-eigenaar Jordania'
De KNVB doet er alles aan om de achtergronden van Vitesse-eigenaar Merab Jordania na te gaan. De voetbalbond heeft een detectivebureau ingeschakeld om het verleden van de Georgiër in beeld te krijgen, zo meldt het Algemeen Dagblad.

De KNVB maakt zich zorgen over de wenselijkheid en de integriteit van de Arnhemse constructie. De bond heeft nagenoeg geen mogelijkheden om de overname alsnog te blokkeren, maar wil de gehele constructie wel op papier zien.

Duidelijk is inmiddels dat Jordania de aandelen van Vitesse niet zelf heeft gefinancierd. De eigenaar leent geld van een externe partij, gevestigd op de Maagdeneilanden en met lijnen naar de Russische broers Alexander en Shalva Chigirinsky.

Daarnaast hoopt de KNVB nog dit jaar een reglementswijziging door te voeren om een integriteitstest mogelijk te maken. Op die manier wil men een betere controle op externe overnames krijgen. "Wij willen de toekomst en zekerheden van onze clubs zo goed als mogelijk waarborgen", aldus directeur Bert van Oostveen. Ook wil de bond een termijn vastleggen waarbinnen een eigenaar een club niet kan doorverkopen.
voetbalprimeur.nl

Een grote criminele bende daar in Arnhem.. :)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 19, 2010 5:47 pm

Ik ben gisteren in het stadion geweest. Lange tijd niet meer zo'n goede wedstrijd gezien van Vitesse. Jammer alleen dat er zo veel kansen gemist werden. Rajkovic en Kashia zijn wel even andere verdedigers dan wat ik de laatste jaren bij Vitesse gewend was zeg...Nauwelijks een kans weggegeven...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 19, 2010 5:54 pm

Toch denk ik niet dat meneer Jordania al helemaal tevreden is. Als er niet heel snel overwinningen komen sluit ik niet uit dat hij ook nog wel een nieuwe trainer weet te vinden.
Nil volentibus arduum

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 19, 2010 6:00 pm

Bos is geen toptrainer maar gisteren viel hem weinig te verwijten. Als er vijftien opgelegde kansen gemist worden en Ten Rouwelaar de dag van zijn leven heeft. ja, wat moet je dan?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 19, 2010 6:05 pm

Van mij hoeft 'ie ook niet weg hoor. Ik vraag me puur af wat Jordania gaat doen als de overwinningen niet snel komen. Hij is niet naar Arnhem gekomen om hier en daar een gelijkspelletje te behalen. Daar kan hij thuis geen indruk mee maken.
Nil volentibus arduum

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 19, 2010 6:54 pm

Het zal me niets verbazen als op termijn die Boskampknakker trainer gaat worden van Vitesse.

Wouter

Bericht door Wouter » zo sep 19, 2010 7:47 pm

Boskamp kon toch niet meer trainen ivm zijn gezondheid?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo sep 19, 2010 8:15 pm

Ik hoop het voor je.

T82

Bericht door T82 » ma sep 20, 2010 7:39 am

Wouter schreef:Ik ben gisteren in het stadion geweest. Lange tijd niet meer zo'n goede wedstrijd gezien van Vitesse. Jammer alleen dat er zo veel kansen gemist werden. Rajkovic en Kashia zijn wel even andere verdedigers dan wat ik de laatste jaren bij Vitesse gewend was zeg...Nauwelijks een kans weggegeven...
Ik heb thuis heel de wedstrijd gezien. Vitesse speelde zeker heel aardig, tegen een enorm slecht NAC. Ik vond die Matic goed spelen. Dom van NAC om welgeteld nul keer Room te testen. Leek me de minste aan Vitesse-kant.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » ma sep 20, 2010 8:05 am

Wouter schreef:Boskamp kon toch niet meer trainen ivm zijn gezondheid?
Daar zijn jullie toch al een keer mee bezig geweest?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter

Bericht door Wouter » ma sep 20, 2010 5:10 pm

Tig jaar geleden ja. Hij had niet de juiste papieren om in Nederland te mogen trainen. Nog steeds niet geloof ik, maar hij zei een week of vier geleden bij VI dat hij dat vanwege zijn gezondheid ook niet meer ging doen, meen ik.
Ik heb thuis heel de wedstrijd gezien. Vitesse speelde zeker heel aardig, tegen een enorm slecht NAC. Ik vond die Matic goed spelen. Dom van NAC om welgeteld nul keer Room te testen. Leek me de minste aan Vitesse-kant.
Ik vond Room ook altijd een matige keeper, maar vorige week heeft hij het in Heerenveen wel goed gedaan. NAC heeft ook nauwelijks de gelegenheid gehad om hem te testen.

Wouter

Bericht door Wouter » di sep 21, 2010 8:13 pm

Tussenstad 0-3 na 50 minuten spelen bij Flevo Boys. Tenminste geen FC Lienden-scenario... :excited.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di sep 21, 2010 8:19 pm

Aissati (2x) en Barazite. Jordania zal tevreden zijn.

Wouter

Bericht door Wouter » di sep 21, 2010 8:26 pm

Strafschop en rood voor een Flevo Boy: 0-4 Nilsson.

Wouter

Bericht door Wouter » di sep 21, 2010 8:59 pm

0-6 afgelopen.

Wouter

Bericht door Wouter » do sep 23, 2010 11:00 pm

Geen slechte loting vur Vitas!

Poeder

Bericht door Poeder » vr sep 24, 2010 6:38 am

vr 24 sep 2010, 06:10

Indonesië strikt Van Beukering

DEVENTER - Go Ahead Eagles-spits Jhonny van Beukering staat aan de vooravond van een interlandcarrière met Indonesië. De oud-speler van onder meer Vitesse en NEC heeft Indonesische roots en sprak al met een delegatie van de voetbalbond van het Aziatische land. Van Beukering wordt nu uitgenodigd voor oefeninterlands tegen Uruguay en Honduras begin oktober.
Altijd al geweten dat we een international lieten lopen,..... tsss slecht selectiebeleid weer van Vites :hypocrite.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za sep 25, 2010 12:53 pm

FLITSVERKOOP VITESSE MOGELIJK STRAFBAAR
Vitesse is verkocht aan Merab Jordania. De KNVB vertrouwt die deal niet. De club zegt goed te hebben uitgezocht wie men in huis haalde, maar daar lijkt het niet op. “Geld met onbekende herkomst aannemen is strafbaar.”

Schouten (l) verkocht club aan Jordania
Voor 4 miljoen euro verkocht enig aandeelhouder en voormalig Afab-baas Maasbert Schouten op 16 augustus 100 procent van de aandelen Vitesse aan de Georgische zakenman en oud-voetballer Merab Jordania. De KNVB vertrouwt die transactie niet en laat door forensische experts onderzoeken of Jordania's geld niet afkomstig is uit witwassen, wapenhandel of van Chelsea-baas Roman Abramovich (want in twee clubs tegelijk geld steken is verboden).

Geen bezwaar

FTM onderzocht de verkoop van Vitesse en constateerde dat vrijwel niemand in en om de club echt iets van de achtergrond en motieven van Jordania lijkt te weten. De vraag die daarom rijst: wat wisten de mensen die direct voor de verkoop van de club verantwoordelijk waren? Wat wist Maasbert Schouten van Jordania?

Schouten laat daarop aanvankelijk in een reactie per mail weten: “We deden zelf onderzoek naar hem. Daarnaast hebben een zeer gerenommeerd advocatenkantoor en een notariskantoor onderzoek verricht.” Daaruit kwam volgens Schouten geen enkel bezwaar voor een overname naar voren.

Als we vragen hoe dat onderzoek dan precies gedaan is, antwoordt Schouten: “Pas nadat de herkomst van de gelden door de notaris is geverifieerd en de uitkomst hiervan positief was, zijn de gelden naar mijn rekening overgemaakt. Anders had ik het bedrag (uiteraard) ook niet eens willen ontvangen.”

Opmerkelijk: over eigen onderzoek of onderzoek door advocaten naar het geld van Jordania rept hij niet meer.

'Geldstroomonderzoek nodig'

We besluiten de lezing van Schouten – de notaris gaf groen licht dus alles is oké – aan enkele financiële experts voor te leggen. Forensisch accountant Aart Bloemheuvel laat daarop weten dat het controleren van de herkomst van Jordania's geld in de praktijk alleen mogelijk is door middel van uitgebreid forensisch onderzoek.

“Om achter de herkomst van het geld te komen is een klassiek geldstromenonderzoek nodig, in dit geval in Oost-Europa.” Forensisch onderzoeker Cees Schaap deelt die mening en legt uit waarom dat nodig is: “Dat geld gaat via talloze vennootschappen, waarbij heel moeilijk is vast te stellen wie daar achter schuil gaan.”

En volgens de experts is het onwaarschijnlijk dat een notaris zulk onderzoek doet of laat uitvoeren. In de praktijk gebeurt dat nooit. De wettelijke plicht van een notaris om de herkomst van geld te controleren is zeer beperkt: een garantie dat het geld van een betrouwbare bank in Georgië afkomstig is, is genoeg. Waar het geld dan echt vandaan komt of wie erachter schuil gaan, weet een notaris daarmee niet.

Strafbaar

Op de vraag aan Schouten of Vitesse of de betrokken notaris zelf zo'n forensisch onderzoek heeft ingesteld, blijft het vervolgens stil. Vanaf dat moment is Schouten plotseling niet meer bereikbaar voor commentaar. Bloemheuvel twijfelt: “Als Vitesse dat gedaan heeft zou ik graag het rapport eens lezen.”

Het lijkt er dus toch op dat Vitesse geen forensisch geldstromenonderzoek heeft laten doen. Volgens de experts kan dat strafbaar zijn. Schaap: “Het accepteren van geld met een onbekende herkomst is in Nederland een strafbaar feit. Je moet kunnen uitsluiten dat het gebruikt wordt voor witwassen of terrorisme.”

Conclusie: de verkoop van de club zou voor Schouten en Vitesse nog wel eens een vervelend staartje kunnen krijgen. Zeker als uit het KNVB-onderzoek naar voren zou komen dat Jordania's geld niet 'brandschoon' is, zoals de Georgiër zelf beweert. Jordania wilde zelf niet reageren.

Het hele FTM-verhaal over de verkoop van Vitesse is te lezen in de Nieuwe Revu die deze week in de winkel ligt.

[email protected]

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 25, 2010 1:12 pm

Goh, weer zo'n jaloers stuk dat van insinuaties aan elkaar hangt.

Poeder

Bericht door Poeder » za sep 25, 2010 10:15 pm

Nieuwe Revu, kwaliteitsblad met een vlekkeloos verleden :biggrin.gif:

Poeder

Bericht door Poeder » zo sep 26, 2010 9:43 am

Vitesse baalt van uitspraken Van Oostveen

Vitesse is allerminst gelukkig met recente uitlatingen van Bert van Oostveen. De Arnhemmers gaan daarom snel met de directeur van de KNVB om de tafel.
Van Oostveen stelde onlangs onder meer een reglementswijziging voor, zodat de voetbalbond meer grip krijgt op toekomstige overnames door buitenlandse partijen. Op die manier wil hij de toekomst van de clubs zo goed als mogelijk waarborgen.

Bij Vitesse interpreteert men die uitspraken als twijfels van de KNVB over de continuïteit van de club. Vitesse laat in een reactie weten dat daarover geen enkele onzekerheid bestaat. De overname is bovendien volgens de regels verlopen. In het komende gesprek zal de club uit Gelderland dan ook aangeven niet blij te zijn met de uitspraken van Van Oostveen.

Bron: voetbalprimeur.nl

Rooie

Bericht door Rooie » zo sep 26, 2010 2:51 pm

Mooie goal van Aissati.

Michael_B

Bericht door Michael_B » zo sep 26, 2010 2:56 pm

:biggthumpup.gif:

Hopen dat er na dit seizoen een transfer komt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gesloten