FC Twente 2010-2011

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Daily Blind » vr aug 13, 2010 10:42 am

brigade zuid schreef:Als Fabiano zijnde ga je toch niet van Sevilla naar Marseille, wat is daar precies de vooruitgang in?
Het gaat Brazilianen alleen maar om het geld.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door FlaFlu » vr aug 13, 2010 10:51 am

Nederlanders niet. Die doen alles uit clubliefde. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Duke » vr aug 13, 2010 10:57 am

Theo Janssen kan schadeclaim verwachten

ENSCHEDE - Theo Janssen kan een schadeclaim verwachten voor het ongeluk dat hij vorig jaar veroorzaakte. De middenvelder van FC Twente wordt aansprakelijk gesteld voor het letsel dat Kevin Moeliker bij een auto-ongeval opliep. Janssen bestuurde destijds de auto en had te veel alcohol gedronken. Het is nog onduidelijk hoe hoog de schadeclaim wordt.

Volgens Moelikers advocaat Dirk Vermaat hangt de hoogte van het bedrag af van de vraag in hoeverre Moeliker herstelt. ''Hij is nog aan het revalideren. Pas als er daarbij sprake is van een eindsituatie kunnen we inschatten wat de consequenties zijn. Zover zijn we nog niet.''

Dat het om grote bedragen gaat is duidelijk. Vermaat: ''Mijn cliënt moet normaal gesproken nog 37 jaar werken. Alles wat hij minder kan doen dan voor het ongeluk moet worden gecompenseerd. Dat kan natuurlijk aardig oplopen.

Aansprakelijkheid
Vermaat zegt dat de verzekeringsmaatschappij van Janssen de aansprakelijkheid heeft aanvaard. ''Die heeft gezegd: Wij stappen in de schoenen van meneer Janssen. Hoe dat precies met meneer Janssen wordt afgehandeld weet ik niet. Dat is onze zaak ook niet.''

Het ongeluk vond vorig jaar plaats. Moeliker, doelman van FC Lienden en vriend van Janssen, raakte daarbij zwaargewond.
www.ad.nl

In de papieren AD staat een uitgebreider artikel, en daar staat dat Moeliker blijvende hersenbeschadiging heeft opgelopen, waardoor zijn 'niveau' van HBO naar MBO zou zijn gedaald. Daarnaast staat in dat artikel dat de verzekeringsmaatschappij de claim neerlegt bij de verzekerde wanneer er sprake is van rijden onder invloed.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr aug 13, 2010 11:22 am

Rembrandt III schreef:In Gent beweert men uiteindelijk ongeveer 10 mln EUR voor Ruiz te cashen.

5 mln EUR bij aankoop
+ 1.5 mln EUR bij kampioenschap (CL)
+ 20% bij doorverkoop (20% van 15mln EUR = 3 mln)
= 9.5 mln EUR.
Gent heeft dat dubbel en dwars verdiend. Heb ik geen enkele moeite mee.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Chris » vr aug 13, 2010 11:56 am

Epi Drost schreef:
Rembrandt III schreef:In Gent beweert men uiteindelijk ongeveer 10 mln EUR voor Ruiz te cashen.

5 mln EUR bij aankoop
+ 1.5 mln EUR bij kampioenschap (CL)
+ 20% bij doorverkoop (20% van 15mln EUR = 3 mln)
= 9.5 mln EUR.
Gent heeft dat dubbel en dwars verdiend. Heb ik geen enkele moeite mee.
Zou ik wel doen als ik jou was, anders maakt Twente verlies op de transfer. Stel Ruiz wordt verkocht voor 15 miljoen, hetgeen dat hij ook waard is, dan heeft Twente 6 miljoen betaald en moet nog eens 9.5 naar Gent overboeken. Samen is dat 15.5 miljoen.. Dan kost hij meer dan hij oplevert. In euro's dan.
Chris a.k.a Giiser

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Jöhnk » vr aug 13, 2010 11:58 am

De aankoopprijs zit al bij die 9,5 inbegrepen.

Overigens geloof ik er nog weinig van dat Ruiz weggaat, want ik begrijp dat er eerst het een en ander moet gebeuren met Fabiano. Maar de transfermarkt ligt op zijn gat.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Daily Blind » vr aug 13, 2010 12:00 pm

Enganche schreef:Nederlanders niet. Die doen alles uit clubliefde. :hypocrite.gif:
Nee dat niet, maar je ziet wel vaker een keuze die A sportief beter is en daarmee gelijk ook financieel.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door FlaFlu » vr aug 13, 2010 12:05 pm

Zlatan Son of God schreef:
Enganche schreef:Nederlanders niet. Die doen alles uit clubliefde. :hypocrite.gif:
Nee dat niet, maar je ziet wel vaker een keuze die A sportief beter is en daarmee gelijk ook financieel.
Tsja, zo gek vind ik deze keuze anders niet. Sevilla is een uitstekende club, maar het Franse voetbal is booming, is bezig de vierde competitie van Europa te worden en er wordt in de top heel goed betaald (zie transfers Lisandro López en Lucho González naar de Franse competitie). Daarnaast maakt Marseille net zoveel kans als Sevilla om regelmatig Champions League te gaan spelen en is de kans daar groter op een landstitel.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Scherrer » vr aug 13, 2010 12:09 pm

Chris schreef:
Epi Drost schreef:
Rembrandt III schreef:In Gent beweert men uiteindelijk ongeveer 10 mln EUR voor Ruiz te cashen.

5 mln EUR bij aankoop
+ 1.5 mln EUR bij kampioenschap (CL)
+ 20% bij doorverkoop (20% van 15mln EUR = 3 mln)
= 9.5 mln EUR.
Gent heeft dat dubbel en dwars verdiend. Heb ik geen enkele moeite mee.
Zou ik wel doen als ik jou was, anders maakt Twente verlies op de transfer. Stel Ruiz wordt verkocht voor 15 miljoen, hetgeen dat hij ook waard is, dan heeft Twente 6 miljoen betaald en moet nog eens 9.5 naar Gent overboeken. Samen is dat 15.5 miljoen.. Dan kost hij meer dan hij oplevert. In euro's dan.
:drecul.gif: :excited.gif: Lees nu toch eens....
***

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr aug 13, 2010 12:09 pm

Zlatan Son of God schreef:
Nee dat niet, maar je ziet wel vaker een keuze die A sportief beter is en daarmee gelijk ook financieel.
Bij Twente alleen al is Elia de enige Nederlander die in de afgelopen drie jaar een verstandige loopbaankeuze heeft gemaakt door naar HSV te gaan. En dat is eigenlijk alleen maar met dank aan zijn zaakwaarnemer (hij is 1 van de weinigen met een goeie namelijk) want zelf is die jongen echt oerdom.

Nederlandse voetballers laten zich net zo snel de kop gek maken door hun makelaar als wie dan ook. Uitzonderingen daargelaten.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr aug 13, 2010 12:10 pm

Enganche schreef:
Tsja, zo gek vind ik deze keuze anders niet. Sevilla is een uitstekende club, maar het Franse voetbal is booming, is bezig de vierde competitie van Europa te worden en er wordt in de top heel goed betaald (zie transfers Lisandro López en Lucho González naar de Franse competitie). Daarnaast maakt Marseille net zoveel kans als Sevilla om regelmatig Champions League te gaan spelen en is de kans daar groter op een landstitel.
Gaat alleen maar om geld.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door brigade zuid » vr aug 13, 2010 12:19 pm

Denk het ook, leuk dat de Franse competitie de 4de van Europa wordt maar de Spaanse is de 2e van Europa, ik schat Sevilla echt wel wat hoger in.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Hoeladans » vr aug 13, 2010 12:25 pm

Misschien wil die een keer om de titel spelen, in plaats van weer een straatlengte achter Real en Barca te eindigen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door peter » vr aug 13, 2010 12:26 pm

Frankrijk is Duitsland aan het inhalen?

Fabiano naar L'OM is natuurlijk geen toptransfer, zeg. Sevilla en L'OM schat ik even hoog in.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door FlaFlu » vr aug 13, 2010 12:36 pm

Peter schreef:Frankrijk is Duitsland aan het inhalen?

Fabiano naar L'OM is natuurlijk geen toptransfer, zeg. Sevilla en L'OM schat ik even hoog in.
Ja, dat vind ik wel. Op Bayern na is het al jaren niets met Duitse clubs in Europa.

En ik noemde het nergens een toptransfer. Ik noemde alleen een aantal andere redenen die Fabiano (naast het geld, uiteraard) zou kunnen hebben om die stap te maken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door peter » vr aug 13, 2010 12:39 pm

Enganche schreef:
Peter schreef:Frankrijk is Duitsland aan het inhalen?

Fabiano naar L'OM is natuurlijk geen toptransfer, zeg. Sevilla en L'OM schat ik even hoog in.
Ja, dat vind ik wel. Op Bayern na is het al jaren niets met Duitse clubs in Europa.

En ik noemde het nergens een toptransfer. Ik noemde alleen een aantal andere redenen die Fabiano (naast het geld, uiteraard) zou kunnen hebben om die stap te maken.
Eens. Beetje verkeerd uitgedrukt ook. Ik zou ook van Sevilla de overstap maken naar L'OM, trouwens. Spanje heeft hij wel gezien en de topcompetities zitten niet op hem te wachten.

Duitsland komt wel weer op. Wolfsburg pompt er zometeen een geld in en ook Schalke lijkt nog een potje gevonden te hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » vr aug 13, 2010 12:40 pm

In Frankrijk zit op dit moment evenveel geld als in Italië, dus ga maar na. Het Franse voetbal is inderdaad booming. Vandaar ook dat spelers uit de Franse competitie altijd veel geld opleveren.

L'OM is een grote club. Onderschat dat niet.

Maar over Ruiz: zijn vertrek zou voor Twente een enorme aderlating zijn. Ik geloof er niets van dat ze hem zomaar even adequaat kunnen vervangen. Die man is vorig seizoen zo vaak beslissend geweest.
Het stinkt aan alle kanten!

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr aug 13, 2010 12:43 pm

Franse clubs zijn ook niet bijzonder m.u.v. Lyon. Bovendien, het Franse voetbal draait vooral om krachtpatsers, fysiek voetbal. Dan kijk ik liever naar Duits voetbal.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door joey » vr aug 13, 2010 12:45 pm

Welnee. Het Franse voetbal heeft altijd technisch goede voetballers gehad. Ook nu nog.

L'OM is de populairste club van Frankrijk. Een sleeping giant.
Het stinkt aan alle kanten!

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Chris » vr aug 13, 2010 12:51 pm

Scherrer schreef: :drecul.gif: :excited.gif: Lees nu toch eens....
Laat mij ook eens verkeerd lezen. Nobody is perfect...
Chris a.k.a Giiser

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr aug 13, 2010 1:23 pm

joey schreef:Welnee. Het Franse voetbal heeft altijd technisch goede voetballers gehad. Ook nu nog.

L'OM is de populairste club van Frankrijk. Een sleeping giant.
Ik dacht ook altijd dat ze technisch heel goed waren. Maar afgaande op de wedstrijden die Twente tegen Stade Rennes, Marseille en PSG heeft gespeeld de afgelopen jaren vind ik het vooral heel fysiek voetbal met een lading Afrikanen van 2 meter lang.

Marseille was echt niet zo goed. Ternauwernood van ons gewonnen en daarna ook ternauwernood van jullie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Duke » vr aug 13, 2010 1:28 pm

joey schreef:In Frankrijk zit op dit moment evenveel geld als in Italië, dus ga maar na. Het Franse voetbal is inderdaad booming. Vandaar ook dat spelers uit de Franse competitie altijd veel geld opleveren.

L'OM is een grote club. Onderschat dat niet.

Maar over Ruiz: zijn vertrek zou voor Twente een enorme aderlating zijn. Ik geloof er niets van dat ze hem zomaar even adequaat kunnen vervangen. Die man is vorig seizoen zo vaak beslissend geweest.
Aan de andere kant: hij heeft vorig seizoen echt een topseizoen gehad. Het zal lastig worden om dat niveau te evenaren.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Scherrer » vr aug 13, 2010 1:56 pm

Enganche schreef:
Peter schreef:Frankrijk is Duitsland aan het inhalen?

Fabiano naar L'OM is natuurlijk geen toptransfer, zeg. Sevilla en L'OM schat ik even hoog in.
Ja, dat vind ik wel. Op Bayern na is het al jaren niets met Duitse clubs in Europa.

En ik noemde het nergens een toptransfer. Ik noemde alleen een aantal andere redenen die Fabiano (naast het geld, uiteraard) zou kunnen hebben om die stap te maken.
Op de officiele UEFA-ranking is Duitsland afgelopen seizoen juist Italië voorbijgegaan en op de derde plek in Europa beland. Niet dat die lijst alles zegt (het geeft te veel waarde aan prestaties in de Europa League), maar het laat toch wel zien dat het Duitse voetbal in de breedte erg sterk is.

Over het algemeen kun je denk ik wel zeggen dat Frankrijk en Duitsland het gat met Italië langzaam aan het dichten zijn. In Italië is Inter natuurlijk absolute top, maar de andere grootmachten daar stellen Europees niet zo heel veel meer voor dan hun Franse of Duitse evenkniëen. Engeland en Spanje staan uiteraard nog duidelijk bovenaan.
***

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Hoeladans » vr aug 13, 2010 4:04 pm

Volgens mij is vorig seizoen juist gebleken dat Roma amper onderdoet voor Inter?

Daarachter zit wel een gat.

Epi Drost
Berichten: 757
Lid geworden op: zo apr 04, 2010 9:29 pm

Re: FC Twente 2010-2011

Bericht door Epi Drost » vr aug 13, 2010 6:21 pm

Duke schreef:
Aan de andere kant: hij heeft vorig seizoen echt een topseizoen gehad. Het zal lastig worden om dat niveau te evenaren.
Daar zit wat in. Je weet maar nooit wat hij volgend jaar waard is.

Bottom line is dat als die Spanjaarden een goed bod doen op Ruiz (15 miljoen of meer) Twente wel gek zou zijn, bedrijfsmatig dan, om hem niet te verkopen. Iemand die zo goed is als hij vindt je niet als vervanger, maar je kunt voor dat geld wel twee goede spelers kopen die garanderen dat je weer meedoet in de top van de eredivisie. Dan begin je weer opnieuw met het bouwen van een team natuurlijk maar what else is new.

Ik word al jaren achter elkaar iedere zomer (en vaak winter ook) weer beroerd van dat we steeds weer bepalende spelers verliezen maar feit is wel dat we er financieel constant op vooruit gaan. Zolang die stijgende lijn erin blijft zitten gaat het goed.

Twente watchers van de regionale krant beweren dat er drie namen op de schaduwlijst staan en dat Twente snel kan en zal handelen als Ruiz vertrekt. Preud'homme zei vandaag bij de training dat er al heel lang rekening gehouden is met het vertrek van Ruiz, en dat idd de vervanger al zo'n beetje in de startblokken staat. Ik heb nog steeds geen idee wie dat moet zijn, wat dat betreft lekt hier nooit iets uit.

Gesloten