PSV

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 21, 2007 9:53 pm

Harm schreef:
goodfella schreef:
Frank schreef:Het is toch voetbal? De verdedigers waren meer bezig hem vast te houden dan iets anders... :nooo:
Lul niet.

Farfan mag best een keer zijn poot breken. Graag zelfs. :yes:

Dat gun ik zo'n verrader wel. :D
Jammergenoeg zijn je gebeden niet verhoord, maar hebben ze Van Persie geraakt.
Zal ie ook geen problemen mee hebben gok ik zo. ;)

Dat geduikel van Farfan vind ik overigens ook mateloos irritant. Snap er ook niks van. Natuurlijk heb je te maken met veel kleine overtredingen maar vaak kun je er voordeel uithalen als je gewoon blijft staan maar dan begint dat gerol al weer.
Laatst gewijzigd door Marillion op zo jan 21, 2007 9:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » zo jan 21, 2007 9:53 pm

Twee strafschoppen?? Heb om 19.00 uur naar talpa gekeken, maar wat een ongelooflijke mazzel. Twee keer niets!

In het stadion zag ik niet goed of de actie tegen Grygera een strafschop waard was, nu na de tv-beelden lijkt me een zuivere strafschop i.t.t. die twee in Eindhoven.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid

Bericht door joey » zo jan 21, 2007 10:47 pm

Het gebeurde voor mijn neus, mij leek het niets. Grygera overschatte zichzelf een beetje. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

Frank

Bericht door Frank » zo jan 21, 2007 11:34 pm

Demosthenes schreef:Twee strafschoppen?? Heb om 19.00 uur naar talpa gekeken, maar wat een ongelooflijke mazzel. Twee keer niets!

In het stadion zag ik niet goed of de actie tegen Grygera een strafschop waard was, nu na de tv-beelden lijkt me een zuivere strafschop i.t.t. die twee in Eindhoven.
Twee keer poten thuis houden en het zou inderdaad niets geweest zijn....

Dat hypocriet gedoe altijd, als het een Ajax wedstrijd was geweest waren het terechte strafschoppen geweest.

En ja, kom maar op met die verontwaardigde uitspraken "bij mij niet, hoor" ... ;)

Overigens is het niet persoonlijk op Demo bedoeld...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 21, 2007 11:36 pm

Die eerste wel maar bij de tweede was echt niets aan de hand hoor.

Maar in zijn algemeenheid heb je wel gelijk hoor. Bij de tegenstander is het altijd onterecht en bij de eigen club worden er altijd strafschoppen onthouden.
Laatst gewijzigd door Marillion op zo jan 21, 2007 11:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 21, 2007 11:37 pm

Twee volkomen terechte strafschoppen. Net als de strafschoppen van Az en Feyenoord terecht waren.

Maar ik vraag me af waar het aan ligt dat Psv en Feyenoord (voor mijn gevoel althans) bergen strafschoppen krijgen in vergelijking met Ajax. (Niet dat Ajax meer strafschoppen verdient, het valt me gewoon op.)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jan 21, 2007 11:39 pm

Iemand enig idee hoeveel strafschoppen feyenoord al heeft gehad? Ik heb het idee dat ze er bijna iedere week wel één krijgen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jan 21, 2007 11:42 pm

Lucius al 4 keer. Vandaag Pi-air. Laatst zag ik Harry er ook eentje scoren. Dat zijn er al minstens zes.

Baseman

Bericht door Baseman » zo jan 21, 2007 11:51 pm

Jöhnk schreef:Maar ik vraag me af waar het aan ligt dat Psv en Feyenoord (voor mijn gevoel althans) bergen strafschoppen krijgen in vergelijking met Ajax. (Niet dat Ajax meer strafschoppen verdient, het valt me gewoon op.)
In Kezman zijn laatste seizoen bij PSV kreeg hij iets van 4 wedstrijden op rij geen strafschop, terwijl hij er iedere wedstrijd eentje had moeten krijgen. Maar ja, de scheidsrechters in Nederland...ze zijn er niet beter op geworden.

En spelers kunnen de schijn tegen hebben, zoals Huntelaar dat dit seizoen heeft. Hij houdt zelf regelmatig vast en krijgt misschien daarom weinig strafschoppen mee, terwijl hij er tot nu toe zeker 2 had moeten krijgen.

Alle penalty's dit weekend waren overigens terecht, Ado is er eentje onthouden. En Wielaert had rood moeten krijgen, volgens de spelregels is het onregelementair ontnemen van een doelkans namelijk een rode kaart.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2007 12:00 am

Het zou voor het spel denk ik beter zijn als de regels met betrekking tot overtredingen worden aangescherpt. Ik zit nu naar american football te kijken. Daar is het minste contact tussen verdediger en aanvaller bij een pass al een reden om voor een overtreding te fluiten. Het is dus ontzettend moeilijk om te verdedigen want je kunt niet gewoon een beetje tegen de aanvaller duwen/hangen om hem het spelen onmogelijk te maken. Je moet zorgen dat je de bal onderschept of aantikt zodat de aanvaller er niks mee kan.

Als scheidsrechters in het voetbal zo strak zouden fluiten krijg je in het begin misschien wel 5 tot 10 strafschoppen per wedstrijd maar het is denk ik de enige manier om van al die kleine overtredingen af te komen.

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 22, 2007 12:01 am

Mogen de verdedigers de aanvallers dan ook zo tackelen als bij American Football ? :headbang: :D

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2007 12:05 am

Dat zou in ieder geval wel voor wat meer spektakel zorgen.... ;)

Maar goed, neem dan het zaalvoetbal. (Of futsal zoals je dat tegenwoordig moet noemen). Daar is lichamelijk contact nauwelijks toegestaan. Nu vind ik dat wat te ver gaan maar er moet wel iets worden gedaan aan al die kleine overtredingen.

Je kunt nu als verdediger met allerlei kleine overtredingen een speler uitschakelen zonder dat je zelfs ook maar een gele kaart krijgt. Dat schijnt dan bij voetbal te horen maar feitelijk is er weinig aan.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jan 22, 2007 12:10 am

En spelers kunnen de schijn tegen hebben, zoals Huntelaar dat dit seizoen heeft. Hij houdt zelf regelmatig vast en krijgt misschien daarom weinig strafschoppen mee, terwijl hij er tot nu toe zeker 2 had moeten krijgen.

Alle penalty's dit weekend waren overigens terecht, Ado is er eentje onthouden. En Wielaert had rood moeten krijgen, volgens de spelregels is het onregelementair ontnemen van een doelkans namelijk een rode kaart.
Ik was al bang dat het een "discussie voor de eigen club" zou worden, maar ik kon eerst echt niet ontdekken waarom psv er twee kreeg. ik snap nu hoe het werkt. Loopt een psv-er tegen een tegenstander op, dan is er lichamelijk contact en dus rood en dus een strafschop.
:nooo:

Huntelaar had twee strafschoppen moeten hebben? Heb ik niet beweerd, hij moet zich veel harder opstellen, minder leunen. Babel stond vandaag even in de spits en je ziet direct dat hij over veel meer kracht beschikt. Iedereen kon keer op keer zien dat hij wordt vastgehouden (niet vandaag), is dat strafbaar? dan geen twee strafschoppen, maar tien of meer (vind ik onzinnig, contact mag)

Ik heb alleen ADO thuis en Roda thuis gemist, maar Ajax heeft volgens mij nog geen strafschop meegekregen (thuis), alleen één tegen (Groningen). Ik weet dat psv en feyenoord er wel eens één hebben mogen nemen :nooo:

Opmerkelijk was de reactie van mijn buurman op de ruststand NAC - feyenoord 2-0, hij sprak over 2-1, want feyenoord krijgt tegen NAC uit altijd een strafschop mee!!! Ik heb geen idee, maar hij sprak met een grote stelligheid.

Ik heb geen idee waar je het aantal strafschoppen kunt vinden; wie wel?

Hoeveel strafschoppen krijgt een ploeg bij een gelijke stand of bij één doelpunt verschil"? Krijgt Ajax bij een 3-0 stand een strafschop? Is niet belangrijk.

In de tijd van Van Gaal werd er door Ajacieden (niet op het web) al over gesproken. Ajax scoorde het meest, viel altijd aan, maar kreeg het minste aantal strafschoppen mee. Een frustratie (ik denk nu al te weten wie het daar mee eens is) of gewoon zoiets als hoyzer? of hoe heette die Duitse scheidsrechter ook al weer.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2007 12:15 am

We hebben er ook nog één gehad in de kuip. Recht voor mijn neus.... :headbang:

Frank

Bericht door Frank » ma jan 22, 2007 12:28 am

Nieuwe poging, inclusief de gemiste strafschoppen. Deze komt van een andere site, maar eigenlijk gaat ook hier op: geen idee hoe betrouwbaar het allemaal is. Komt in ieder geval wel overeen met de op- en aanmerkingen:

1) PSV 6
-) Feyenoord 6
-) Groningen 6
4) Utrecht 5
-) Excelsior 5
-) Willem II 5 (2 gemist)
7) Twente 4
-) Vitesse 4
-) Ado 4
-) Az 4 (2 gemist)
11) Sparta 3
-) Ajax 3 (1 gemist)
13) Heerenveen 2 (1 gemist)
-) RKC 2 (1 gemist)
15) Heracles 1
-) Roda JC 1
-) NAC 1
-) NEC 1
Laatst gewijzigd door Frank op ma jan 22, 2007 1:01 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Aristides

Bericht door Aristides » ma jan 22, 2007 12:32 am

Frank schreef:Ik heb wel een lijstje gevonden met alle benutte strafschoppen, maar ik heb a) geen idee of het een betrouwbare site is en 2) hoeveel strafschoppen er gemist zijn. Ik heb PSV maar boven Utrecht gezet, leek me wel toepasselijk hier... ;)

1) PSV 5
-) Utrecht 5
3) Feyenoord 4
-) Twente 4
-) Groningen 4
-) Excelsior 4
-) Vitesse 4
8) Ajax 3
-) Willem II 3
10) Ado 2
-) AZ 2
-) Sparta 2
13) NEC 1
-) Heracles 1
-) Roda JC 1
-) RKC 1
-) NAC 1
-) Heerenveen 1

Bron: http://www.footler.com/pst.asp?ce=2902&sdi=1013
Dank voor het zoeken, maar in thuiswedstrijden heeft Ajax er m.i. niet één gekregen, uit 3? Tijdens feyenoord - Ajax zat ik ver weg (vakantie).

Ik las ook
Lucius al 4 keer. Vandaag Pi-air. Laatst zag ik Harry er ook eentje scoren. Dat zijn er al minstens zes.
m.a.w. klopt dat?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2007 12:40 am

Ik heb feyenoord even nagekeken via vi.nl:

sparta - feyenoord 1x
rkc - feyenoord 1x
feyenoord - heerenveen 1x
feyenoord - ado 1x
feyenoord - sparta 1x
nac - feyenoord 1x

Dat is dus 6 stuks in de competitie. Lijstje klopt dus in ieder geval niet 100%.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 22, 2007 3:05 am

Frank schreef:
Demosthenes schreef:Twee strafschoppen?? Heb om 19.00 uur naar talpa gekeken, maar wat een ongelooflijke mazzel. Twee keer niets!

Twee keer poten thuis houden en het zou inderdaad niets geweest zijn....

Dat hypocriet gedoe altijd, als het een Ajax wedstrijd was geweest waren het terechte strafschoppen geweest.

En ja, kom maar op met die verontwaardigde uitspraken "bij mij niet, hoor" ... ;)

Overigens is het niet persoonlijk op Demo bedoeld...
Jij kreeg toch steeds minder met voetbal? ;)

Je ziet overal het tegenovergestelde hoor, maar spelers moeten zich gewoon weer als kerels gaan gedragen. Ik word helemaal misselijk van dat getuimel en gegrijp naar het gezicht bij de eerste of beste confrontatie die op een duel lijkt. Wellicht begint het bij de scheidsrechters, die de aanvallers meer in bescherming moeten nemen. Als je ziet hoe Huntelaar soms een wedstrijd lang te grazen wordt genomen...

Baseman

Bericht door Baseman » ma jan 22, 2007 4:17 pm

Wat mij betreft is lichamelijk contact toegestaan, alleen is het probleem tegenwoordig dat het bij corners en vrije trappen meer op vrij worstelen lijkt. Maar duidelijk aan een shirt trekken in de 16 is gewoon een penalty.
Marillion schreef:Dat zou in ieder geval wel voor wat meer spektakel zorgen.... ;)
Dat zeker ja :D
Maar goed, neem dan het zaalvoetbal. (Of futsal zoals je dat tegenwoordig moet noemen). Daar is lichamelijk contact nauwelijks toegestaan.
Klopt, al is die regel alweer versoepeld. Schouderduwen en slidings zijn niet toegestaan (of men moet een sliding inzetten als er geen tegenstander in de buurt is), maar lichamelijk contact wordt toegestaan. het werd anders te klinisch en erg moeilijk bij te houden door de scheidsrechters.

Futsal werkt trouwens met pure speeltijd, in de Eredivisie. Dat werkt best goed, tijdrekken is dan nutteloos.
Demosthenes schreef:=Ik was al bang dat het een "discussie voor de eigen club" zou worden
Hoe kom je hier nu weer bij ???
Ik geef notabene zelfs aan dat Huntelaar zeker 2 pentalty's had moeten krijgen dit seizoen...
Loopt een psv-er tegen een tegenstander op, dan is er lichamelijk contact en dus rood en dus een strafschop.
Dit is wel erg onzinnig, de beelden niet gezien zeker ?
Bekijk ze eerst eens, dan is duidelijk te zien dat Farfan bij de 1e pingel vastgehouden wordt terwijl hij doorgebroken is (dus terecht rood, kijk de regels er maar op na) en bij de 2e pingel aan zijn shirt wordt getrokken. Zijn valpartij daarna was overigens wel overdreven, maar was hij blijven staan dan was de kans verkeken en had de scheids niet gefloten.

Grote(re) clubs krijgen overigens sneller een penalty mee en minder snel een penalty tegen, maar dat is altijd al zo geweest.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » ma jan 22, 2007 4:27 pm

Ja daag, die eerste was een strafschop, maar hij was niet doorgebroken, gewoon geel dus. Die tweede was alles behalve een strafschop, hij raakt hem helemaal niet aan. Gewoon weer een farvalletje.

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma jan 22, 2007 4:47 pm

Die eerste is vooral DOM! Terechte strafschop, maar vanuit die positie had de verdediger farval moeten laten lopen, had ie niet meer gescoord. De rode kaart is verder als je fluit voor een strafschop misschien wel te begrijpen als je de regels strikt volgt.
Die tweede is echt geen strafschop!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jan 22, 2007 5:49 pm

Baseman schreef:Wat mij betreft is lichamelijk contact toegestaan, alleen is het probleem tegenwoordig dat het bij corners en vrije trappen meer op vrij worstelen lijkt. Maar duidelijk aan een shirt trekken in de 16 is gewoon een penalty.
Met corners gebeurt het over en weer. Wat mij betreft hoeft de scheidsrechter niet te fluiten als beide spelers in een duel aan elkaars shirt trekken. Tenzij het duidelijk is wie er als eerste begon.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 22, 2007 5:55 pm

Dat geduw en getrek krijg je er natuurlijk maar op één manier uit. Overal een strafschop voor geven. Dan krijg je een periode met korfbal uitslagen maar op een gegeven moment zou het toch minder moeten worden.

goodfella

Bericht door goodfella » ma jan 22, 2007 6:12 pm

Harm schreef:
goodfella schreef:
Frank schreef:Het is toch voetbal? De verdedigers waren meer bezig hem vast te houden dan iets anders... :nooo:
Lul niet.

Farfan mag best een keer zijn poot breken. Graag zelfs. :yes:

Dat gun ik zo'n verrader wel. :D
Jammergenoeg zijn je gebeden niet verhoord, maar hebben ze Van Persie geraakt.
Misschien Dani voor de wedstrijd in eindhoven opstellen! :D

Aristides

Bericht door Aristides » ma jan 22, 2007 6:50 pm

Grote(re) clubs krijgen overigens sneller een penalty mee en minder snel een penalty tegen, maar dat is altijd al zo geweest.
Verklaar je hiermee dat feyenoord een grote(re) club is en Ajax niet? :D

Ajax thuis volgens mij nul voor en één tegen.

Gesloten