Wat dat betreft doet hij niks onder voor Dida. Oproepen zou ik dus willen zeggen tegen Dunga!Jesse schreef:Wat was die clown van een Gomes nou weer aan doen bij Heitinga? Eerst een half uur rondspringen en om een kaart vragen, om vervolgens weer met een sierlijke duik naar de grond te gaan en gaan liggen kermen. Had hij niet eerder zo'n actie tegen VVV of zo?
PSV 2007 - 2008
- Jinne
- Site Admin
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
www.ad.nlGomes de enige echte verlosser
Door PETER VAN DUYL
EINDHOVEN - Vier jaar geleden zette hij voet op Nederlandse bodem als een absolute ’nobody’. Momenteel is Heurelho Gomes (PSV) zonder discussie de beste keeper van de eredivisie. Zijn collega’s accepteren hem zoals hij is en als het aan de Braziliaan ligt, draagt hij voor het einde van zijn loopbaan het shirt van het Nederlands elftal.
Toen PSV en Ajax woensdagavond uit de kleedkamer kwamen voor hun onderlinge duel, ontrolde de harde kern van de Eindhovenaren achter één van de doelen een prachtig spandoek. Met een vette knipoog naar Amsterdam en Johan Cruijff stond onder de beeltenis van Heurelho Gomes: De enige echte verlosser.
De ironie achter het dundoek zal de Braziliaan zijn ontgaan, het maakte de tekst op het laken niet minder treffend. Sinds Gomes in Eindhoven neerstreek, heeft hij zich ontwikkeld tot één van de allerbeste keepers die ooit in de eredivisie heeft gespeeld. Bij PSV beseffen ze in alle geledingen heel goed dat de club met een mindere doelman op dit moment nooit koploper in de eredivisie was geweest.
Vrijwel wekelijks blinkt hij uit, steeds vaker wordt er uitgebreid lof over hem uitgestort. Vorig seizoen zei toenmalig PSV-trainer Ronald Koeman al eens dat ’Gomes alleen te passeren is als je de bal met 130 kilometer per uur in de kruising schiet’. Na de uitwedstrijd bij De Graafschap typeerde trainer Jan de Jonge de Braziliaan als ’octopus’.
Heurelho da Silva Gomes is uitgegroeid tot één van de populairste spelers uit de geschiedenis van PSV. Die band met de supporters komt niet uit de lucht vallen. De Braziliaan neemt altijd alle tijd voor een handtekening of een foto, altijd staat hij klaar voor de PSV-fans.
Ook tijdens de thuiswedstrijden van PSV merk je de wisselwerking tussen de doelman en het Eindhovense publiek. ,,Hij is in staat een heel stadion naar zijn hand te zetten,’’ zegt zijn huidige trainer Sef Vergoossen. ,,Dat is ook een kwaliteit. In dat opzicht doet hij me wel eens denken aan Erik Meijer. Die kon dat ook, het publiek bespelen. Die was ook heel populair, zonder dat het vervelende trekjes kreeg.’’
Binnen PSV geldt Gomes als een goede collega, die klaar staat voor anderen. Steeds nadrukkelijk ook is hij een van de leidende spelers binnen de selectie. Er is een stroming in de spelersgroep die vindt dat hij wel heel happig is op aandacht, dat hij wel erg graag vooraan staat als er een camera in de buurt is. Maar dat soort clowneske fratsen wordt hem graag vergeven, juist omdat hij zo veel duels wint voor PSV.
Onder tegenstanders is hij minder populair en niet alleen omdat hij de meest onmogelijke ballen uit zijn doel houdt. VVV’er Peter Reekers kreeg dit seizoen een rode kaart na een onschuldige overtreding op Gomes. En woensdag ontstond er nog een opstootje na een lichte botsing tussen Gomes en Ajacied John Heitinga. ,,Hij raakte me in mijn kruis,’’ zegt Gomes. ,,Maar na de wedstrijd was het al weer goed, hoor. Of ik bewust zoveel stennis maakte om tijd te winnen? Haha, dat zou kunnen.’’
Bas Roorda, reservedoelman van PSV, kan er wel om lachen. ,,Het heeft allemaal te maken met Zuid-Amerikaanse emoties. Bij FCGroningen speelde ik met Luis Suárez. Als die op de training een penalty kon versieren dan deed hij het. Wij kennen dat niet, maar waar staat dat het altijd maar zo moet als wij het vinden?’’
Gisteren liet Gomes in het ziekenhuis een echo maken van zijn lies, die sinds het duel met Roda JC (zondag) pijnlijk aanvoelt. In Eindhoven halen ze dan de schouders op, met de Braziliaan komt het altijd in orde. ,,Hij is iemand die echt rekening houdt met de Nederlandse cultuur en onze mentaliteit,’’ aldus Vergoossen. ,,Hij komt altijd op tijd, zeurt nooit. Zo’n speler moet je ook een beetje de ruimte geven voor zichzelf.’’
Hij is nu 27 jaar oud, Heurelho Gomes, zijn beste jaren als keeper komen eraan. En als het aan de Braziliaan ligt, draagt hij ooit het tenue van het Nederlands elftal. ,,Ik ben daarin heel serieus,’’ zegt hij. ,,Ik wil in mijn loopbaan minimaal een keer een WK spelen. Het ziet ernaar uit dat ik die kans in Brazilië niet krijg. Er is een klein kansje dat ik nog voor Nederland zou kunnen uitkomen. Dat zou ik mooi vinden.’’
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Lees je dat, Baseman? Niets pijn, hij was de boel aan het flessen.Onder tegenstanders is hij minder populair en niet alleen omdat hij de meest onmogelijke ballen uit zijn doel houdt. VVV’er Peter Reekers kreeg dit seizoen een rode kaart na een onschuldige overtreding op Gomes. En woensdag ontstond er nog een opstootje na een lichte botsing tussen Gomes en Ajacied John Heitinga. ,,Hij raakte me in mijn kruis,’’ zegt Gomes. ,,Maar na de wedstrijd was het al weer goed, hoor. Of ik bewust zoveel stennis maakte om tijd te winnen? Haha, dat zou kunnen.’’
Het stinkt aan alle kanten!
www.trouw.nlPSV heeft nieuwe technische staf rond
PSV heeft een maand voor het einde van de competitie de technische staf voor volgend seizoen compleet. Huub Stevens wordt, zoals al eerder bekend werd, de nieuwe hoofdcoach. Jan Wouters en Dwight Lodeweges gaan hem assisteren. Wiljan Vloet wordt het nieuwe hoofd jeugdopleidingen. Dat heeft de Eindhovense club vrijdag bekendgemaakt.
Lodeweges is nu al assistent bij interimtrainer Sef Vergoossen en heeft zich ook voor de komende twee seizoen verbonden aan PSV. Wouters heeft na dit seizoen nog een contract voor een jaar. Pas na het huidige seizoen gaat de club in gesprek met Vergoossen over een eventuele toekomstige rol voor hem bij PSV.
Wiljan Vloet, nu nog actief bij ADO Den Haag, wordt bijgestaan door Rini de Groot en Ron Verkerk. De Eindhovense club hoopt met deze groep de opleiding verder te kunnen verbeteren. Gezien de te verwachten veranderingen bij wereldbond Fifa betreffende het opstellen van zelf opgeleide spelers, wordt het doorstromen van jonge talenten steeds belangrijker.
Verder zijn Hans Segers en de Braziliaan Flavio Tenius in dienst als keeperstrainer, oud-PSV'er Luc Nilis als spitsentrainer en wordt Anton Janssen, coach van Jong PSV, tweemaal bij de training van het eerste betrokken. Per 1 juli opereert Mart van den Heuvel als teammanager van de selectie.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Eerlijk is eerlijk, ze hebben het bij PSV redelijk voor elkaar. Salcido, Marcellis, Aissati en Gomes zijn voor langere tijd vastgelegd, Dsudszak, Amrabat en Manco zijn goede aankopen, er zitten veel jongens met groeimogelijkheden in de selectie en nu is dus ook de technische staff rond.
Ajax heeft alleen de technische staff rond en Stekelenburg en wat jeugdspelers voor lange tijd aan zich gebonden. En dat terwijl we nog van een stuk of negen spelers af moeten.
Ajax heeft alleen de technische staff rond en Stekelenburg en wat jeugdspelers voor lange tijd aan zich gebonden. En dat terwijl we nog van een stuk of negen spelers af moeten.
Uit den Telegraaf:
PSV overweegt weren Ajax-fans
EINDHOVEN - Supporters van Ajax worden mogelijk enige tijd geweerd uit het Philips Stadion van PSV. Dat kan volgens de Eindhovense club de conclusie zijn van een onderzoek dat momenteel wordt gedaan naar de vernielingen die Ajax-fans woensdagavond bij de topper in Eindhoven hebben aangericht. De directie van Ajax is daarvan op de hoogte gesteld.
Een aantal Ajax-fans wist woensdag een vluchtdeur te forceren, waarna ze PSV-supporters en stewards met onder meer een brandblusser en zwaar vuurwerk bestookten. Diverse personen raakten daardoor gewond.
De Eindhovense voetbalclub heeft aangifte gedaan bij de politie en hoopt dat door getuigenverklaringen en de beelden van het camerasysteem de schuldigen te identificeren.
-
- AT Toto winner 15/16
Ze staan wel met 1-0 voor, dan sta je toch al 7 punten achter en dan moet je eerst nog maar eens bij Twente winnen om het terug te brengen tot 4, dat is toch wel het nadeel van een dagje later spelen en Psv is gewoon weer een horde dichterbij de titel, maargoed daar geloofde ik sowiezo niet meer in.
-
- AT Toto winner 15/16