PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
NFP

Bericht door NFP » di mar 18, 2008 11:03 pm

Ook daarvoor geldt dat ik wou dat ik daar zo stellig overtuigd van kon zijn.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 11:47 pm

Bij PSV hebben ze heel andere zorgen om de spitspositie. De landskampioen knipoogde vorig jaar zomer naar Roy Makaay maar koos uiteindelijk voor Danko Lazovic. Omdat die jonger is en dus meer economische waarde vertegenwoordigt.

In dienst van Vitesse maakte de Serviër vorig seizoen 19 goals, maar in Eindhoven zijn ze nog niet enthousiast over de inbreng van Lazovic. De aanvaller scoorde tien keer in 26 wedstrijden. Het is een opmerkelijke constatering dat Danny Koevermans, dit seizoen slechts achtmaal basisspeler, nog altijd PSV’s topscorer is met twaalf treffers.

Toen Sef Vergoossen in januari aan zijn klus bij PSV begon, sprak de oefenmeester direct zijn vertrouwen uit in Lazovic. De Limburger ging met de spits aan de slag, boekte soms wel vooruitgang, maar zag de jongste weken toch weer vaak de speler die aan de bal zo hulpeloos kan ogen. Terwijl een balvaste spits vandaag de dag van levensbelang voor een elftal is.

,,Je mag er niet vanuit gaan dat wanneer een speler zich ergens in verbetert, dat het dan ook goed blijft gaan,’’ zegt Vergoossen. ,,Je hebt ook te maken met het karakter van een voetballer. En Danko is in die zin te druistig dat hij op de middenlijn al bezig is met scoren. Ik zeg dan: Doe het stap voor stap. Dicht bij de goal is de plek waar je risico mag nemen.’’

Inmiddels is de fase aangebroken waarin Vergoossen niet meer automatisch voor Lazovic kiest. Afgelopen zondag bij Roda JC ontbrak Danny Koevermans door familie-omstandigheden, anders had de Schiedammer aan de aftrap gestaan. Eerder al koos de trainer in de dubbele confrontatie met Tottenham Hotspur voor Koevermans.

,,Je vraagt je als trainer toch af: wie geeft je op dit moment de meeste vastheid,’’ legt Vergoossen uit. ,,Wij denken dat dat Danny is. Danko is als invaller ook wat onrustig. Dan is het alsof hij zich wil overbewijzen. Dat hoeft helemaal niet. We weten wat hij kan. De verschillen tussen onze spitsen zijn gewoon niet zo groot.’’

Of Vergoossen vanavond tegen Ajax zal kiezen voor Koevermans valt nog te bezien. De oefenmeester heeft in Jefferson Farfán een derde optie in de punt van de aanval. De Peruaan speelde tegen Roda JC het laatste half uurtje centraal voorin en er ging veel dreiging van hem uit.

Zondag zei Vergoossen nog dat ‘het niet voor de hand lag’ dat Farfán tegen Ajax in de spits zou spelen. Gisteren schoot hij in de lach toen hem werd gevraagd of hij niet voor de hand liggende dingen zou gaan doen. ,,Niets is ondenkbaar.’’
AD

Nee, laat Farfan maar lekker op de vleugel staan, Snor! :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 19, 2008 1:47 am

joey schreef:Zeker weet ik het natuurlijk niet, maar ik denk het gewoon. :blush.gif:

Maakt ook weinig uit. PSV wint toch wel.

:ajaxscarf.gif:
Lekker weer joey...Als supporter kan, nee, mag je gewoon niet zo denken! Als de supporters al zo denken, wat moeten de spelers denken?

Velen hier vergeten de taak (plicht?) van de supporter, zo krijg ik de indruk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Harm

Bericht door Harm » wo mar 19, 2008 8:10 am

Dat geldt met name voor de supporters die er in Eindhoven bij zijn. De spelers van Ajax merken er echt niks van als joey twijfels heeft hoor.

joey is de exponent van de nieuwe nederigheid :hupajax.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 10:53 am

Wat ik denk, maak ik zelf wel uit, Mr. Ajax. :1evil.gif:
En inderdaad, Ajax wint heus niet door hoera-verhalen van mijn kant. Was dat maar waar.

Het zal wel weer een lullige nederlaag worden. Zoals meestal in Eindhoven. :confused.gif:

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 19, 2008 10:56 am

Harm schreef:Dat geldt met name voor de supporters die er in Eindhoven bij zijn. De spelers van Ajax merken er echt niks van als joey twijfels heeft hoor.

Zal ik nog ff naar je zwaaien vanavond?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo mar 19, 2008 11:07 am

Mr. Ajax schreef:
joey schreef:Zeker weet ik het natuurlijk niet, maar ik denk het gewoon. :blush.gif:

Maakt ook weinig uit. PSV wint toch wel.

:ajaxscarf.gif:
Lekker weer joey...Als supporter kan, nee, mag je gewoon niet zo denken! Als de supporters al zo denken, wat moeten de spelers denken?

Velen hier vergeten de taak (plicht?) van de supporter, zo krijg ik de indruk.
Als je bedoelt dat het de taak danwel plicht van een supporter is om lekker positief in de polonaise mee te lopen als er continu wanprestaties worden geleverd dan ben ik het toch niet met je eens.

Joey is realistisch. Waar zou je nou redelijkerwijs op moeten baseren dat we het vanavond wel even gaan regelen in Eindhoven? Natuurlijk hopen we allemaal dat we winnen. Maar als je er neutraal naar kijkt weet je toch gewoon dat het een lastig verhaal zal worden?
Nil volentibus arduum

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » wo mar 19, 2008 11:33 am

Dat dachten we vorig jaar ook. Afellay speelt niet mee. Davids op Farfan en het grootste gevaar is al geweken.

Harm

Bericht door Harm » wo mar 19, 2008 12:16 pm

Spijker schreef:
Harm schreef:Dat geldt met name voor de supporters die er in Eindhoven bij zijn. De spelers van Ajax merken er echt niks van als joey twijfels heeft hoor.

Zal ik nog ff naar je zwaaien vanavond?
Ik zit schuin onder jullie in vak N, dus ik zou het fijn vinden als ik in ieder geval geen bekers pis hoef te koppen :wink.gif:

Hoe herken ik je? :D

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 19, 2008 12:19 pm

Thomas schreef:Dan mag hij lekker dat predikaat hebben, maar hij is uiteindelijk gewoon opgeleid bij Omniworld en Ajax.
Hij heeft maar één seizoen bij Omniworld gevoetbald. Hoe kan je zeggen dat hij door Omiworld en Ajax is opgeleid, terwijl hij nu twee seizoen bij PSV voetbalt?

D_skilled

Bericht door D_skilled » wo mar 19, 2008 12:22 pm

Spijker schreef:Dat dachten we vorig jaar ook. Afellay speelt niet mee. Davids op Farfan en het grootste gevaar is al geweken.
Ik hoop eerlijk gezegd dat Aissati speelt op de positie van Afellay. Sef zal dat waarschijnlijk niet van plan zijn, maar als je creativiteit wilt dan is Aissati daar een kanidaat voor.

Speelbeeld van vanavond: PSV leunt achterover, Ajax moet het spel maken. Oersaai.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 19, 2008 12:25 pm

D_skilled schreef:Hij heeft maar één seizoen bij Omniworld gevoetbald. Hoe kan je zeggen dat hij door Omiworld en Ajax is opgeleid, terwijl hij nu twee seizoen bij PSV voetbalt?
Omdat hij iets van vijf jaar bij Ajax heeft gevoetbald.

Maar goed, boeiend. Die jongen moet eerst maar eens zorgen dat hij doorbreekt. Bij Ajax was z'n mentaliteit blijkbaar slecht.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » wo mar 19, 2008 12:30 pm

iemand die dat filmpje van Gomes over het NL elftal kan zien?

ik zit op mn werk en kan geen filmpjes afspelen. ben wel benieuwd wat ie zegt.

Baseman

Bericht door Baseman » wo mar 19, 2008 12:33 pm

Maakt weinig uit wat Gomes zegt, aangezien hij al meerdere malen gespeeld heeft bij Brazilie en dus nooit uit mag komen voor Oranje.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mar 19, 2008 12:35 pm

Het waren wel alleen maar vriendschappelijke wedstrijden, toch? Yildirim is ook ooit vriendschappelijk uitgekomen voor Oranje, maar is nog steeds beschikbaar voor het Turkse nationale elftal.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 12:36 pm

Meent Gomes niets van. Hij wil gewoon de aandacht vestigen op zichzelf en op het grote onrecht dat hem wordt aangedaan.

Als keeper van een grote buitenlandse club heeft Gomes vast meer kans. :666.gif: :headbang.gif:

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » wo mar 19, 2008 12:50 pm

Bericht aan alle ajacieden in het uitvak: Harm is die boer in vak N die naar Biotherm stinkt.

Goed mikken met die bekers!
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo mar 19, 2008 1:26 pm

Biotherme Homme of Femme? :hypocrite.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Harm

Bericht door Harm » wo mar 19, 2008 1:38 pm

Diejene roze. Geen idee of die voor mannen of vrouwen is. Ik weet alleen dat mijn nagelriemen er door versterkt zijn.

Frank

Bericht door Frank » wo mar 19, 2008 2:45 pm

joey schreef:Van Gaal deed dat ook altijd in zijn Ajax-tijd. De ploeg een oppepper geven: de ster is er toch bij! (Litmanen, Bergkamp)

Afellay speelt gewoon morgen.
Volgens de Telegraaf speelt hij zeker niet:
wo 19 mrt 2008, 11:23
Streep door Afellay

door onze Telesportredactie

EINDHOVEN - Het kleine sprankje hoop dat PSV-trainer Sef Vergoossen nog had op het meespelen van Ibrahim Afellay, is de grond ingeboord. De spelbepaler raakte maandag geblesseerd aan zijn enkel tijdens een partijtje trefbal op de training.

Hoewel de kwetsuur er ernstig uitzag en zijn meespelen in de topper tegen Ajax hoogst onzeker was, stelde Vergoossen de beslissing uit tot vandaag. " Ibi is iemand die snel hersteld." Maar niet snel genoeg, zo bleek toen de Eindhovenaren zich vanochtend om 11.00 uur in het Philips Stadion meldden om naar hotel Rosep in Oisterwijk te gaan.

De plaats van Afellay wordt vanavond zo goed als zeker door Balázs Dzsudzsák ingenomen. De kleine Utrechter richt zich nu op de thuiswedstrijd van zaterdag tegen FC Groningen.

PSV verdedigt tegen Ajax een voorsprong van vier punten en zet bij een overwinning een grote stap richting titelprolongatie.

Vermoedelijke opstelling:
Gomes, Kromkamp, Marcellis, Salcido, Alcides; Mendez, Simons, Bakal; Farfan, Koevermans en Dzsudzsák.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 3:30 pm

Klopt, dan zit ik fout. :blush.gif:

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » wo mar 19, 2008 3:39 pm

Wat een watje, die Afellay. Duidelijk geen man.
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

joey
Erelid

Bericht door joey » wo mar 19, 2008 4:03 pm

Trefbal is voor de basisschool. :smallgrin.gif:

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo mar 19, 2008 4:13 pm

Hoewel de kwetsuur er ernstig uitzag en zijn meespelen in de topper tegen Ajax hoogst onzeker was, stelde Vergoossen de beslissing uit tot vandaag. " Ibi is iemand die snel hersteld."
Blijft moeilijk, een stukje zonder fouten schrijven. Of zou Vergoossen het verkeerd gezegd hebben? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo mar 19, 2008 4:17 pm

En wat heeft Ik ben ik hiermee te maken?

Zal Aissati eindelijk eens spelen?

Gesloten