PSV 2008 - 2009

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Re: PSV 2008 - 2009

Bericht door Jöhnk » di apr 07, 2009 9:53 am

Harm schreef:
Jöhnk schreef:
Stevens: 'Ik wil nooit meer in Nederland werken'
06/04/2009 21:40

EXCLUSIEF - Huub Stevens is helemaal klaar met de Eredivisie. 'In elk geval ga ik in Nederland niet meer aan het werk.' De coach is zwaar teleurgesteld over de wijze waarop hij bij PSV moest werken. Voor het eerst sinds zijn vertrek uit Eindhoven kijkt Stevens terug op het vertrek bij zijn geliefde club.

'Ik ben zwaar teleurgesteld over wat er hier in Nederland allemaal gebeurt. In zeven maanden heb ik het een en ander meegemaakt. Daarvoor heb ik ook jaren in het buitenland gewerkt. De erg goed georganiseerde manier van een club leiden heb ik hier helaas niet terug gevonden.'

Stevens heeft na zijn vertrek geen wedstrijd van PSV meer gezien. 'Ik kan zeggen dat de liefde behoorlijk is bekoeld. Alle beslissingen die ik heb genomen waren breed gedragen. Misschien heb ik soms te veel in het belang van de club gedacht, terwijl ik misschien directer had moeten reageren. Twee of drie maanden eerder had ik al aangegeven wat moest veranderen. Daar was niks mee gedaan. Misschien ben ik wel te goeder trouw geweest.'

Inmiddels kijkt Stevens weer vooruit. 'Ik wordt nog steeds heel veel gevraagd. Dat is prettig om te merken na wat er allemaal is gebeurd. Ik heb er bewust voor gekozen om tijdens het seizoen even nergens in te stappen, om de accu even op te laden. De kans is groot dat mijn volgende club iets exotisch wordt.'
VI

---> Dit kan toch niet?
Wat kan niet?
'Ik wordt.'

En 'exotisch' moet natuurlijk 'erotisch' zijn, volgens DAM.

SylvievdVaart

Bericht door SylvievdVaart » di apr 07, 2009 10:01 am

:smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 07, 2009 10:07 am

Suggereer jij nou dat PSV geen erotische club is?
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » di apr 07, 2009 7:28 pm

LucaS schreef:Suggereer jij nou dat PSV geen erotische club is?
Het is er zo 'warm', omdat ze collectief over elkaars handen pissen?

Brabo's like the watersports? :smallgrin.gif:

LucaS

Bericht door LucaS » di apr 07, 2009 7:44 pm

Er is niets mis met goede SM!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 9:02 am

Viespeuken! :excited.gif:

Snel weer over PSV:

PSV kan in de slag met Rutten

EINDHOVEN - PSV en Fred Rutten zijn nagenoeg klaar om met elkaar in onderhandeling te gaan over een arbeidsovereenkomst. Ruttens zaakwaarnemer Kees Ploegsma hoopt dinsdag een definitief akkoord te bereiken over de voorwaarden waaronder de 46-jarige trainer zijn contract met Schalke 04 kan laten ontbinden.

De Duitse club zette Rutten twee weken geleden op non-actief. Formeel moet Schalke zijn voormalige coach nog doorbetalen tot medio 2010, wanneer het contract eindigt. Ploegsma voerde gisteren in Gelsenkirchen een eerste gesprek over de afhandeling van het ontslag. Rutten claimt een bedrag van ruim een miljoen euro aan gederfde inkomsten. Schalke zou echter niet het gehele bedrag willen betalen indien de coach vóór medio 2010 onderdak vindt bij een andere club.

Ploegsma wil geen details bekendmaken, maar is 'niet negatief' gestemd over de onderhandelingen. "We zijn er nog niet uit, maar het gesprek is in een prima sfeer verlopen. Daarop komt snel een vervolg", zei de Eindhovenaar maandag.

Volgens bronnen binnen PSV sprak een delegatie van die club recentelijk al 'informeel' met Rutten. De trainer liet op dat moment, toen duidelijk was dat Schalke niet met hem verder wilde, weten open te staan voor een contract bij de Eindhovense club. Als Rutten daadwerkelijk kan gaan onderhandelen met PSV komen, los van het salaris, de overige arbeidsvoorwaarden aan de orde. De coach wil vergaande bevoegdheden op technisch gebied. Die betreffen invloed op het gebied van scouting en transfers, maar ook op de samenstelling van de trainersstaf. Nu Dwight Lodeweges (waarschijnlijk naar NEC) en assistent Jan Wouters (FC Utrecht) vertrekken, moet PSV op zoek naar nieuwe assistenten.

Phillip Cocu herhaalde maandag nog eens dat hij komend seizoen niet beschikbaar is voor een vaste functie bij PSV. De oud-speler heeft zich voor het seizoen 2009-2010 gecommitteerd aan het Nederlands elftal, waar hij werkt als assistent van bondscoach Bert van Marwijk. Cocu ziet daarom geen mogelijkheden om op structurele basis bij PSV te werken. Mogelijk wordt hij incidenteel ingezet bij de begeleiding van talentvolle spelers.

Voorts hoopt PSV op korte termijn werk te kunnen maken van de komst van enkele spelers. Nu de transfer van Andre Ooijer vrijwel rond is, richt de club zijn pijlen op middenvelder Orlando Engelaar (Schalke) en aanvaller Roy Beerens (Heerenveen). Ook Eljero Elia is een gegadigde, maar PSV hikt aan tegen de vraagprijs van FC Twente. Die bedraagt tien miljoen euro.
ED
Het stinkt aan alle kanten!

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo apr 08, 2009 9:05 am

Lastig spel rond Fred Rutten
Door ROB HARTOG

EINDHOVEN - PSV kan nog steeds de onderhandelingen met de beoogde nieuwe trainer Fred Rutten niet officieel openen.

Zaakwaarnemer Kees Ploegsma had gisteren aan het begin van de avond met Schalke 04 nog geen akkoord bereikt over de afkoopsom die de Duitse club aan Rutten moet betalen. Schalke 04 zette de Nederlandse trainer ruim twee weken geleden op non-actief.

Ploegsma wil geen details prijsgeven over het verloop van de gesprekken met de Duitse club. ,,Het kan wel nachtwerk worden voordat we er uit zijn,'' zei hij gisteravond. Struikelblok is de financiële vergoeding van circa één miljoen euro die de club contractueel aan Rutten moet betalen. De coach had een verbintenis tot medio 2010. Schalke 04 weigert diep in de buidel te tasten omdat de club weet dat Rutten en PSV nadrukkelijk naar elkaar lonken.

Ook als Ploegsma er met de Duitsers uitkomt, is het volgens hem 'geen gelopen koers' dat Rutten tekent bij zijn oude club PSV, waar hij onder meer assistent was van Guus Hiddink. Rutten verlangt in Eindhoven ruime invloed op de scouting en de transfers. Ook wil hij zijn eigen trainersstaf samenstellen.

Dat laatste is voor PSV geen probleem. Interim-coach Dwight Lodeweges staat op het punt een contract te tekenen bij NEC als opvolger van Mario Been. Zijn assistenten Jan Wouters en Phillip Cocu vertrekken eveneens. Wouters gaat als assistent van Ton du Chatinier naar zijn oude liefde FC Utrecht. Cocu heeft volgend seizoen geen tijd om fulltime met PSV bezig te kunnen zijn, omdat hij het te druk heeft met zijn bemoeienissen met het Nederlands elftal.

Pikant in het schimmenspel rond de opvolging van de bij PSV opgestapte Huub Stevens is dat Co Adriaanse gisteren van zijn club Red Bull Salzburg te horen kreeg dat hij volgend seizoen niet langer welkom is in Oostenrijk. ,,Er zijn een paar dingen gebeurd die verlenging van zijn contract in de weg staan,'' meldt directeur Heinz Hochhauser. Wat er precies is voorgevallen, zegt hij niet.

Co Adriaanse is verbaasd over de opmerkingen van Hochhauser. De Amsterdammer zegt niet te weten waar die op slaan, maar respecteert het besluit van Red Bull niet met hem verder te gaan. ,,Al is het natuurlijk wel vreemd, want we staan in de competitie bovenaan met vijf punten voorsprong.''

Aannemelijk is dat de openlijke flirt van Adriaanse met PSV slecht gevallen is in Oostenrijk. De coach noemde PSV een mooie club, waar hij best zou kunnen en willen werken, toen hij hoorde dat zijn naam hoog op de kandidatenlijst van PSV stond.

Als PSV geen akkoord bereikt met Rutten, dan komt Adriaanse na de gebeurtenissen van gisteren weer in beeld om Stevens op te volgen.

De in januari opgestapte coach veegt deze week in het weekblad Voetbal International de vloer aan met de clubleiding van PSV. ,,Ik heb jaren in het buitenland gewerkt. De erg goede manier van een club leiden heb ik hier helaas niet teruggevonden,'' aldus Stevens, die in het interview bekent dat hij PSV na zijn vertrek niet meer heeft zien spelen. ,,De liefde is behoorlijk bekoeld,'' aldus Stevens, die aankondigt nooit meer in de eredivisie te willen werken.

Jan Reker, algemeen directeur van PSV, wenst niet te reageren op de kritiek van zijn oud-werknemer.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » wo apr 08, 2009 2:59 pm

De waarschuwing van Ronald Koeman
Geplaatst op 03-04-2009 13:45 door Charles Bromet in categorie sport

Als oud-werknemers zich in interviews uitlaten over de club die zij recentelijk de rug toekeerden, om wat voor reden dan ook, ligt het gevaar op de loer dat geuite kritiek kan voortkomen uit rancune. Maar wat nu als elke vertrokken werknemer de vinger op dezelfde zere plek legt en dat bovendien doet in een helder, goed beargumenteerd betoog?

Dan dienen bestuurders hun eigen beslissingen nog eens een keer tegen het licht te houden en zich de vraag te stellen: Is wat ons destijds zo goed en verstandig leek eigenlijk wel zo handig geweest voor de club?

In een interview met weekblad Voetbal International buigt Ronald Koeman zich deze week over het verval van PSV. Dat doet hij op een eerlijke manier, in de juiste toon en met de correcte argumenten. Zo wijst hij op het besluit van de directie om de invloedrijke tussenpersoon Vlado Lemic, de intermediair tussen club en zaakwaarnemers, de deur te wijzen.

Koeman wordt geconfronteerd met een opmerking van Guus Hiddink die stelde dat PSV, net als Olympique Lyon, tot in lengte van jaren op goed niveau in de Champions League had kunnen spelen. Wat is uw visie, vragen de verslaggevers hem.

Daarop antwoordt Koeman het volgende: `Natuurlijk had dat gekund! Daar ben ik zelfs van overtuigd, als het netwerk in stand was gehouden.(...) Als jij alleen maar denkt: Het moet op déze manier, het mag niet naar rechts en niet naar links, dan red je het niet.(...) Het is een heel spel om uiteindelijk een voetballer wel of niet te krijgen. Daar moet je in meegaan. Wil je dat niet, dan mis je de boot. Dat is wat er nu gebeurt bij PSV.'

Toen ik dit citaat las, moest ik terugdenken aan Stan Valckx, de voormalige manager technische zaken van PSV die kort geleden in een interview met de Volkskrant min of meer in dezelfde bewoordingen tot deze conclusie kwam. Ook Piet de Visser (de opgestapte meesterscout), Guus Hiddink en oud-voorzitter Harry van Raaij wezen op deze niet geheel onbelangrijke oorzaak voor het verval van PSV.

Morgen hervat PSV de competitie met de uitwedstrijd tegen Sparta. De achterstand op koploper AZ bedraagt 21 punten. Maar daarmee is de club allang niet meer bezig. PSV, vijfde in de eredivisie, wil het gat met nummer vier Heerenveen, dat vijf punten meer verzamelde, dichten.

Guus Hiddink sprak ooit over een zogeheten ondergrens waar een topclub niet doorheen mag zakken. Daarvoor zijn bepaalde voorwaarden nodig. Het is de vraag of algemeen directeur Jan Reker, na signalen van Hiddink, Van Raaij, Valckx, De Visser en Koeman, toch niet de minsten in de Nederlandse voetbalwereld, inmiddels tot dezelfde conclusie is gekomen.

Ik vrees voor PSV van niet.
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/254681

De discussie naar aanleiding van dit artikel is eigenlijk nog interessanter, zie de link hierboven.

Salvador Dali

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 08, 2009 7:08 pm

Ooijer, Engelaar, Beerens. Zijn dat nu zoveel betere spelers dan Marcellis, Simons, Bakal en Amrabat?

joey
Erelid

Bericht door joey » wo apr 08, 2009 7:14 pm

goodfella schreef:Ooijer, Engelaar, Beerens. Zijn dat nu zoveel betere spelers dan Marcellis, Simons, Bakal en Amrabat?
Nee.

Verder, het was wel te verwachten dat Valkcx, De Visser en Lemic zouden proberen hun gram te halen. Maar eerlijk is het niet, want zij hebben PSV opgezadeld met een problemen. En laten we wel wezen, het was ook geen goed beleid om bijvoorbeeld Lazovic voor de hoofdprijs te kopen (zoals Valckx deed), alleen om Lemic een plezier te doen.

goodfella

Bericht door goodfella » wo apr 08, 2009 7:24 pm

PSV moet oppassen dat ze onze rivaal niet achterna gaan. De ingredienten voor een vrije val zijn immers volop aanwezig.

LucaS

Bericht door LucaS » wo apr 08, 2009 7:45 pm

Ik denk dat de kans groter is dat ze Ajax achterna gaan. Maar dat is niet erg, wij zijn duidelijk op de weg omhoog.

joey
Erelid

Bericht door joey » do apr 09, 2009 10:06 am

Wat een babbels heeft die Rutten:

PSV wil Rutten veel macht geven

EINDHOVEN - Algemeen directeur Jan Reker en technisch manager Adrie van Kraaij zullen een deel van hun taken en verantwoordelijkheden moeten inleveren om de komst van Fred Rutten naar PSV mogelijk te maken. De directie van PSV, bestaande uit Reker en commercieel directeur Marcel van den Bunder, voerde gisteren tot laat in de avond een geheim onderhoud met Ruttens zaakwaarnemer Kees Ploegsma.

Zie ook:
PSV kan in de slag met Rutten
Die kon hen meedelen dat Rutten vandaag hoogstwaarschijnlijk akkoord zal gaan met de voorwaarden waaronder diens contract met Schalke 04 wordt ontbonden. Nu de 46-jarige trainer vrij man is, ligt een terugkeer naar PSV voor de hand. Rutten heeft via Ploegsma aangegeven graag naar de Eindhovense club te komen. De directie van PSV hoopt de komst van de coach binnen enkele dagen bekend te kunnen maken.

Rutten verkeert in een sterke onderhandelingspositie en verlangt vergaande bevoegdheden op technisch gebied. Zo eist hij volledige vrijheid over de samenstelling van de technische staf. Bij de komst van Huub Stevens, een jaar geleden, had Reker daarin nog een zware stem. Destijds ging Reker voorbij aan de wens van Stevens om Erwin Koeman en Ernie Brandts naar Eindhoven te halen.

Ook vraagt Rutten garanties over de mogelijkheden om nieuwe spelers te halen. Hij zou naast Orlando Engelaar (Schalke) en Eljero Elia (FC Twente) ook Marko Arnautovic (Twente) op het oog hebben. Verder wil Rutten de enige spreekbuis zijn over voetbalzaken. In de huidige constructie zijn daarover geen duidelijke afspraken gemaakt. Zowel Reker, Van Kraaij als de dienstdoende trainer treedt namens PSV op als woordvoerder.

Rutten zou verder bedingen dat Van Kraaij volgend seizoen onder hem ressorteert en aan hem rapporteert over scouting- en transferzaken. Op het gebied van de jeugdopleiding stelt Rutten eveneens hoge eisen, ondermeer aan de kwaliteiten van de trainers en de financiële mogelijkheden. Er bestaat binnen PSV veel onvrede over hoe het jeugdbeleid nu vorm krijgt. Rutten was in het verleden zelf hoofd opleidingen bij de club.

De Raad van Commissarissen van PSV is het in algemene zin eens met de noodzaak van de komst van een technisch zwaargewicht, die tegenwicht kan bieden aan de huidige leiding. Omdat er voor Rutten binnen de club een breder draagvlak is dan voor Co Adriaanse staat de RvC achter diens kandidatuur. Vanuit de commissarissen zwelt de kritiek op de directie aan. Zo wordt Reker en zijn mensen verweten dat de vele spelerstransacties, met een totale waarde van circa 25 miljoen euro, niet het gewenste rendement hebben opgeleverd.
ED

Het bekende verhaal. Ze weten het niet meer, dus moet er een sterke man komen. Moet die het wel even waarmaken natuurlijk.

Jesse

Bericht door Jesse » do apr 09, 2009 3:42 pm

Rutten als de grote, sterke man/leider?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Duke

Bericht door Duke » do apr 09, 2009 3:48 pm

Ik heb er ook moeite mee om me dat voor te stellen. :excited.gif:

Salvador Dali

999

Bericht door 999 » vr apr 10, 2009 7:35 am

Nakende komst van Rutten begin van brede reorganisatie

Revolutie bij PSV

EINDHOVEN, vrijdag

De nakende aanstelling van trainer Fred Rutten, die direct na een korte Paasvakantie onderhandelt over de invulling van een contract met PSV, is niet de laatste verandering die de Eindhovenaren te wachten staat. De bij Schalke 04 op non-actief gezette coach heeft bedongen dat hij zijn eigen staf mag samenstellen en de mogelijkheid krijgt om de selectie te renoveren. De afdeling scouting krijgt fulltime versterking van oud-speler John de Jong, niet toevallig iemand die al jaren een warme band met de nieuwe hoofdtrainer heeft.

Kees Ploegsma, zaakwaarnemer van Rutten, bereikte gistermiddag met Schalke 04 overeenstemming over de afkoopsom van zijn cliënt. Direct na dit akkoord werd er een afspraak met PSV gemaakt. ,,Fred staat bovenaan de lijst bij PSV en hij is geïnteresseerd”, zegt Ploegsma. De makelaar weigert op details in te gaan, maar de verwachting is dat beide partijen in het midden van volgende week het sluiten van een driejarige verbintenis annonceren. Eerder al had PSV een informeel gesprek met Rutten, waarin de coach zijn brede eisenpakket aankondigde. De oefenmeester uit Overdinkel gaf onder meer zijn goedkeuring aan de promotie van John de Jong tot fulltime scout. De oud-speler van PSV verbleef vorige week al in Ecuador, waar hij twee interlands bekeek. De scout richtte zijn blik onder andere op aanvaller Cristian Benitez van Ecuador.

Een ander gevolg van de meer dan waarschijnlijke komst van Rutten is een restyling van de huidige selectie. Rutten en PSV zijn tot de conclusie gekomen dat de miljoenen in de voorbije zomer niet allemaal goed werden gespendeerd. De raad van commissarissen stelt manager transfers en scouting Adrie van Kraay en zijn staf hiervoor verantwoordelijk. Vandaar dat zij geen moeite hebben met de wens van Rutten om, net als hij FC Twente deed, het totale technisch beleid aan te sturen. De directie van PSV heeft spelersbegeleider André Wasiman reeds een volmacht gegeven om Edison Mendez onder te brengen in Katar. De Ecuadoriaan staat open voor een vertrek. Ook zal PSV in de zomerse transferperiode medewerking verlenen als er interesse komt voor spits Danko Lazovic en linksback Carlos Salcido. De rvc is bereid om de nieuwe hoofdtrainer te steunen met investeringen, maar eist wisselgeld om de balans van inkomsten en uitgaven nog enigszins te kunnen bewaken.

Rutten is ondertussen al bezig met het masseren van de door hem gewilde spelers. Zo heeft hij Orlando Engelaar persoonlijk laten weten dat hij na zijn aanstelling als hoofdtrainer op een aanbieding uit Eindhoven kan rekenen. Ook de zaakwaarnemer van Roy Beerens is op de hoogte gebracht van de interesse van de club waar de rechtsbuiten opgroeide. Eljero Elia weet inmiddels dat zijn leermeester de eerder al bij FC Twente gemelde interesse van PSV deelt.

Hoofd opleidingen Wiljan Vloet wacht eveneens met smart op de plannen van de nieuwe hoofdtrainer. Hij voert momenteel onderhandelingen met zes jeugdtrainers die in het bezit zijn van een aflopend contract. Ook heeft hij een gesprek gehad met Henk Fräser, momenteel jeugdtrainer bij ADO Den Haag. Vloet wil de opleiders na de zomer allemaal fulltime tot zijn beschikking hebben, maar deze ambitieuze plannen zijn duur. Bovendien mist de trainer zelf het veldwerk. „Maar als ik een kans krijg om mijn gedachten uit te voeren, kan dat die kriebels die ik in het weekeinde voel wegnemen. Als je deze functie goed wilt uitvoeren, moet je misschien wel tien jaar in dienst blijven. Daarom ben ik benieuwd hoe de nieuwe trainer over de opleiding denkt. Later deze maand voer ik hier gesprekken over met de directie”, aldus Vloet.
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr apr 10, 2009 8:49 pm

'Koevermans eist vertrouwen nieuwe coach'
Geschreven op vrijdag, 10 april om 20:48

Danny Koevermans is in afwachting wat de nieuwe coach van PSV met hem van plan is. Volgens Omroep Brabant aast de spits op een vertrek uit Eindhoven als de aanstaande hoofdtrainer geen onvoorwaardelijk vertrouwen in hem toont. De viervoudig international heeft bij de landskampioen nog een contract tot medio 2011.

Sinds de komst van Ola Toivonen in de winterstop moet Koevermans genoegen nemen met een rol als reservespeler. De dertigjarige Zuid-Hollander had op meer krediet van de technische staf van PSV gerekend. Huub Stevens en Dwight Lodeweges deden deze jaargang tot nu toe 23 keer een beroep op de aanvaller, waarvan elf maal als invaller.

Vooralsnog heeft het er alle schijn van dat Koevermans binnenkort met Fred Rutten over zijn toekomst zal praten. Alles lijkt er op te wijzen dat de bij Schalke 04 vertrokken oefenmeester de nieuwe hoofdverantwoordelijke bij PSV gaat worden. Koevermans speelde in totaal 52 competitiewedstrijden (negentien goals) voor de lichtstedelingen.

VZ
Sjonge, sjonge. Daahaag Koef!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr apr 10, 2009 9:03 pm

Geen onaardig gemiddelde trouwens.. vind hem best een redelijke spits die altijd gevaar sticht. Kopsterk en loopt slim uit de rug van z'n verdedigers.
Whitey on the moon.

Baseman

Bericht door Baseman » vr apr 17, 2009 6:52 am

PSV hoopt Rutten vandaag te presenteren als de nieuwe hoofdcoach :cheer.gif:

PS: Speciaal voor Joey :wink.gif:
PSV moet op de kleintjes gaan letten
Door ROB HARTOG

EINDHOVEN - PSV is na het mislopen van deelname aan de Champions League niet veroordeeld tot de bedelstaf, maar het sportief rampzalig verlopen seizoen heeft wel degelijk financiële consequenties voor de nabije toekomst.

De circa 25 miljoen euro aan inkomsten die PSV misloopt, noopt de club beter op de uitgaven te letten.

De aftredende landskampioen heeft voldoende vlees en vet op de botten om komend seizoen de dure huishouding grotendeels te handhaven. Ook is er voldoende financiële reserve om een aantal van de versterkingen binnen te loodsen die de nieuwe trainer Fred Rutten op zijn verlanglijst heeft staan. Als PSV ook komende jaren op ruime voet wil leven en de doelstelling blijft dat de ploeg op Europees niveau een belangrijke rol speelt, kan de club zich echter niet andermaal een rampseizoen veroorloven. Daarvoor zijn in Eindhoven de vele miljoenen van de UEFA een te belangrijke levensader.

Voor het eerst na twaalf jaar ontbreekt PSV komend seizoen op de deelnemerslijst van het sportief prestigieuze en financieel lucratieve toernooi van de Champions League.

Vorig seizoen kreeg PSV vanuit het hoofdkantoor van de UEFA in het Zwitserse Nyon bijna 29 miljoen euro bijgeschreven aan premies, het seizoen daarvoor zelfs 31,6 miljoen omdat de club in dat jaar doordrong tot de kwartfinale. Los van die premies leverden de Europese wedstrijden jaarlijks een totale recette op van vijf miljoen euro.

PSV profiteerde er financieel maximaal van dat de club de enige eredivisionist was die doordrong tot het hoofdtoernooi, waardoor het Nederlandse aandeel in de riante opbrengsten uit de zogenoemde marketpoule (zoals mediarechten en sponsoring) voor de volle honderd procent naar Eindhoven ging.

Dankzij die financieel gouden jaren steeg de netto omzet - niet te verwarren met de begroting - van PSV de laatste twee seizoenen spectaculair. Van 62,9 miljoen in 2005-2006 via 87,9 in 2006-2007 tot zelfs 97,4 miljoen vorig seizoen.

,,Een recordomzet,'' zo jubelde algemeen directeur Jan Reker in het jaarverslag. Hij plaatste daarbij wel de kanttekening dat de cijfers enigszins gekleurd zijn omdat de eigendomsoverdracht van de eerdere verkoop van het naast het Philips Stadion gelegen parkeerterrein pas in het vorig verslagjaar plaats vond. Dat leverde een netto effect van 8,5 miljoen euro op.

PSV is door die stroom van miljoenen euro's financieel kerngezond. Na de laatste twee topjaren (positief resultaat vorig seizoen na aftrek belasting maar liefst 29,4 miljoen) is zelfs sprake van een positief eigen vermogen per 30 juni 2008 van 19 miljoen euro. Bij het afsluiten van het boekjaar 2006-2007 was het eigen vermogen nog negatief: min 10,4 miljoen.

Toch zijn de eerste barstjes in het financiële bastion zichtbaar. Het lopende boekjaar is weliswaar nog niet afgesloten, waardoor er nog geen officiële cijfers bekend zijn, maar duidelijk is al wel dat de omzet voor het eerst sinds 2005-2006 niet stijgt.

Dit ondanks het plusje van circa drie miljoen dat PSV, inclusief het tussentijdse aantrekken van Ola Toivonen, scoorde op de transfermarkt door de verkoop van Farfan, Gomes, Aissati en Väyrynen.

De snelle uitschakeling in de Champions League en het zelfs niet instromen in het toernooi om de UEFA Cup (PSV eindigde in zijn groep als vierde en laatste) scheelt de club, behalve enkele tonnen aan recettes, miljoenen euro's uit de marketpoule van de UEFA.

Het slechten van de barrière van een omzet van honderd miljoen euro, waar PSV intern stiekem op hoopte, is in het lopende boekjaar dan ook een onmogelijke opgave.

Van de ambities, zoals Jan Reker die verwoordde in het laatste jaarverslag, is weinig terechtgekomen. Hij sprak als doelstelling uit dat PSV mee moest doen in de strijd om de landstitel, en daarnaast de knock-out fase van de Champions League moest halen, of anders minimaal moest overwinteren in de UEFA Cup.

,,We verwachten ook onze financiële huishouding te verbeteren en daarmee ook onze solvabiliteitspositie verder te versterken,'' liet de algemeen directeur optekenen.

Het tegendeel is waar. Financiële zorgen heeft PSV weliswaar nog niet, maar de bomen groeien niet langer tot aan de hemel. De wereldwijde financiële en economische crisis werkt ook niet mee om het gemis aan de miljoenen van de UEFA te compenseren.

Sponsors staan in Eindhoven, zoals in het gehele betaald voetbal, niet meer in rijen van vier op de stoep om de clubkas te spekken. PSV moet scherp zeilen om de financiële buffer die afgelopen jaren vooral is opgebouwd door revenuen uit de Champions League niet te laten verdampen.

In dat kader is het geen toeval dat Jan Reker recent opperde te bezuinigen op de jeugdopleiding op trainingscomplex De Herdgang. Hoofd Opleidingen Wiljan Vloet heeft hem dat met steekhoudende argumenten uit het hoofd gepraat, maar het illustreert wel dat PSV naar mogelijkheden zoekt de uitgaven meer in balans te brengen nu de inkomstenkant volgend seizoen een gapend gat kent.

999

Bericht door 999 » vr apr 17, 2009 10:58 am

PSV PRESENTEERT RUTTEN
door Van onze Telesportredactie
EINDHOVEN - Fred Rutten is met ingang van volgend seizoen de nieuwe trainer van PSV. De Eindhovense club meldt vanmiddag op een persconferentie de komst van de bij Schalke 04 op een zijspoor geraakte trainer.

Rutten volgt interim-coach Dwight Lodeweges op. De 46-jarige trainer moest eind maart bij de Duitse club vertrekken vanwege tegenvallende resultaten. De trainer tekent in Eindhoven een meerjarig contract.

De uit Wijchen afkomstige trainer werkte in het verleden al vijf jaar bij PSV, twee jaar als hoofd jeugdopleiding en drie jaar als assistent van trainer Guus Hiddink. In 2006 schoof Hiddink bij zijn vertrek Rutten naar voren als de ideale opvolger, maar PSV koos toen voor Ronald Koeman.

Erik ten Hag, de huidige assistent-trainer van FC Twente, is een voorname kandidaat om Rutten naar Eindhoven te volgen. De twee werkten eerder succesvol samen in Enschede. Ten Hag heeft bij FC Twente nog wel een doorlopend contract.
Blij met de punten ...

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » vr apr 17, 2009 11:54 am

kwestie van comp. uitspelen en dan zullen een Engelaar en Elia wel gepresenteerd worden... Wie weet Beerens ook wel.
Weer op zoek naar een Interim coach..

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr apr 17, 2009 12:37 pm

Dan zullen ze denk ik toch eerst iemand als Affelay moeten verkopen. Ok, die lange uit Gelsenkirchen zal misschien nog wel lukken maar die andere spelers zijn prijzig hoor.

Krijgt Rutten nu de door hem gewenste dubbelfunctie?
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » vr apr 17, 2009 3:58 pm

joey schreef:
goodfella schreef:Ooijer, Engelaar, Beerens. Zijn dat nu zoveel betere spelers dan Marcellis, Simons, Bakal en Amrabat?
Nee.

Verder, het was wel te verwachten dat Valkcx, De Visser en Lemic zouden proberen hun gram te halen. Maar eerlijk is het niet, want zij hebben PSV opgezadeld met een problemen. En laten we wel wezen, het was ook geen goed beleid om bijvoorbeeld Lazovic voor de hoofdprijs te kopen (zoals Valckx deed), alleen om Lemic een plezier te doen.
PSV zit vooral sínds het vertrek van De Visser en co met een probleem. Voorlopig verwacht ik niet dat men veel hoger gaat (kunnen) mikken dan de categorie Beerens, Engelaar, Benitez, gezien de leegte die er achter is gebleven.

wimpey

Bericht door wimpey » vr apr 17, 2009 5:35 pm

Baseman schreef:PSV hoopt Rutten vandaag te presenteren als de nieuwe hoofdcoach :cheer.gif:
I.m.o. een logische zet van PSV. Een keuze met voordelen, maar ook een die vragen oproept.

Rutten heeft bij Twente goede resultaten geboekt en zijn elftal verzorgd voetbal laten spelen. Hij is ongetwijfeld een vakman. Hij kent PSV op z'n duimpje en heeft een sterke band met Hiddink. Altijd handig. Hij is ook zo snugger geweest om veel naar zich toe te trekken. Dat was de grote fout van Stevens, die was zó blij dat ie eindelijk bij PSV aan de slag kon gaan dat ie allerlei elementaire randvoorwaarden om te presteren overliet aan de incompetente Breker. PSV staat niet voor niets 5e.

Aan de andere kant is Rutten bij z'n eerste topclub vrij hard op z'n muil gegaan. Hij kreeg S04 niet aan het voetballen. In de publiciteit maakte hij een ronduit onbeholpen indruk, hij had niet de persoonlijkheid om de crisis het hoofd te bieden. Kreeg de indruk dat hij de schaalgrootte van S04 wat onderschatte. Hij dacht daar in rust wat op te bouwen en daarvoor de tijd te krijgen. Nogal naief. Dat probleem ligt ook bij PSV op de loer. Hij zal moeten saneren én presteren. Dat wordt lastig met een matige selectie en zonder al te veel mogelijkheden om te investeren.

Kortom: ik denk dat PSV in één persoon een goede trainer en een zwakke manager in huis heeft gehaald.

Vedette-10-

Bericht door Vedette-10- » vr apr 17, 2009 6:31 pm

Marillion schreef: Krijgt Rutten nu de door hem gewenste dubbelfunctie?
Ja en ik verwacht dat Hiddink hem gaat dirigeren.

Gesloten