PSV 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Baseman

Bericht door Baseman » di mar 18, 2008 10:30 am

Volgens mij speelt Zeefuik al enkele jaren bij PSV, gezien zijn leeftijd vind ik hem dan eigen jeugd. Al wist ik niet dat hij afkomstig is uit Amsterdam en bij Ajax in de opleiding heeft gezeten. We blijven bijleren :biggthumpup.gif:

Hij presteert bij Jong PSV wat wisselvallig, of goed of slecht. Zodra hij constanter leert spelen is hij een optie voor het eerste, neem ik aan tenminste. Op het moment is Reis verder, al is hij wel een ander type aanvaller.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 18, 2008 10:36 am

Baseman schreef:Volgens mij speelt Zeefuik al enkele jaren bij PSV, gezien zijn leeftijd vind ik hem dan eigen jeugd. Al wist ik niet dat hij afkomstig is uit Amsterdam en bij Ajax in de opleiding heeft gezeten. We blijven bijleren :biggthumpup.gif:
Dit is volgens mij pas z'n tweede seizoen bij PSV, terwijl hij vanaf z'n negende tot vijftiende/zestiende in de Ajax-jeugd heeft gespeeld. Dan vind jij hem een speler uit de PSV-jeugd?

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:42 am

Formeel wel, in Engeland zouden ze hem zeker zien als een home grown-speler.

Bij Ajax toonde hij geen discipline, hij was veel te dik. Pas toen hij weg moest, zijn zijn ogen opengegaan.

Misschien moeten ze die jongen een jaar uitlenen. [/i]
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 18, 2008 10:44 am

Dan mag hij lekker dat predikaat hebben, maar hij is uiteindelijk gewoon opgeleid bij Omniworld en Ajax.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:47 am

Ach, Van Basten kwam ook op die leeftijd naar Ajax. En die zien wij lekker als eigen jeugd. :headbang.gif:

Dus die Reis doet het aardig in het tweede, Baseman? Tja, hij zal tot volgend seizoen moeten wachten. Misschien gaat Stevens met meer dan één spits spelen.

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 18, 2008 1:20 pm

Als Reis zijn dag heeft dan laat hij geweldig voetbal zien, hij heeft alleen de neiging zijn acties te ver door te voeren. Hij moet nog leren simpel te kunnen spelen, vooral als hij een mindere dag heeft. Dan kan hij nog steeds erg nuttig zijn, maar niet als hij acties blijft maken en zichzelf daarmee vast blijft lopen.

Dit seizoen maakt Fagner echter de meeste indruk bij Jong PSV.

PS: Hier zijn de samenvattingen te zien van Jong PSV:
http://www.psv.tv/index.php?item=showcategory&id=123
Thomas schreef:Dit is volgens mij pas z'n tweede seizoen bij PSV, terwijl hij vanaf z'n negende tot vijftiende/zestiende in de Ajax-jeugd heeft gespeeld. Dan vind jij hem een speler uit de PSV-jeugd?
Zucht, lezen Thomas...
Ik geef aan dat volgens mij Zeefuik al enkele jaren bij PSV speelt, dat is dus meer dan het 2e seizoen dat jij nu aangeeft. Dus mocht jij gelijk hebben dan vind ik Zeefuik geen eigen jeugd !

Al heeft Joey ook gelijk met zijn opmerking over Van Basten :biggthumpup.gif:

NFP

Bericht door NFP » di mar 18, 2008 2:02 pm

Ik ben nog niet echt helemaal overtuigd van Reis.
Heeft misschien ook te maken met het feit dat ik hem nog niet vaak genoeg uitgebreid aan het werk heb kunnen zien maar mijn indruk vooralsnog is dat ie nog vrij wisselvallig is. Absoluut talentvol, dat wel. Zolang PSV met 1 diepe spits blijft spelen zal het sowieso lastig voor hem zijn, ik betwijfel of PSV de 'gok' zal nemen om hem als 2de spits écht bij de selectie te nemen volgend seizoen, als opvolger van Koevermans zegmaar. Mocht die vertrekken.

Ik denk dat uit het huidige Jong PSV naast Reis met name Achenteh en (op wat langere termijn, want 16 jaar op dit moment) Ojo de stap kunnen gaan maken en wellicht Rens van Eijden. Maar dat is een indruk van iemand die het vooral van PSV.tv samenvattingen moet hebben.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 2:26 pm

Zijn er dan concrete signalen dat Koevermans gaat vertrekken? Ik zie eerlijk gezegd niet zo snel een club komen die flink voor hem gaat betalen. Door zijn leeftijd en beperkingen weet je in principe bijna zeker dat je dat bedrag moet afschrijven.

Ik vind het overigens wel een waardevolle selectiespeler hoor. Je kunt bijvoorbeeld beter Koevermans achter de hand hebben dan Urzaiz. Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen....
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » di mar 18, 2008 2:43 pm

Dat Koevermans een betere wisselspeler is om achter de hand te hebben lijkt me duidelijk, maar dat mag dan ook wel voor 6 miljoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 2:44 pm

Dat kan al snel. :smallgrin.gif:

Stevens zal Koevermans er wel bij willen houden. Vraag is eerder of Koevermans het zelf ziet zitten om nog een jaar reserve te zijn.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 2:45 pm

Anders kan hij altijd nog terug naar Alkmaar. Misschien dat hij de concurrentiestrijd met Pelle nu wel aandurft? :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 2:47 pm

Hij is denk ik te goedkoop voor Scheringa. :smallgrin.gif:

NFP

Bericht door NFP » di mar 18, 2008 3:06 pm

Zijn geen concrete signalen dat ie gaat vertrekken of wil vertrekken maar ik kan me zo voorstellen dat dat wel speelt in zijn gedachten. Zal denk ik veel vanaf hangen in watvoor rol Stevens hem wil gebruiken.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 3:08 pm

Dat zal niet veel verschillen met zijn rol van dit jaar. En dat is toch ook gewoon waarvoor hij gekomen is?
Nil volentibus arduum

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » di mar 18, 2008 3:10 pm

Dat zal niet veel verschillen met zijn rol van dit jaar. En dat is toch ook gewoon waarvoor hij gekomen is?
Precies, dat wist hij ook van te voren! Lazovic, Farfan, en geloof zelfs dat Kone er nog speelde toen koef werd aangetrokken?
Pompiedom

Baseman

Bericht door Baseman » di mar 18, 2008 3:20 pm

Koef werd meteen na de uitschakeling van Ajax in de voorronde CL aangetrokken, dus na de verkoop van Koné.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 3:42 pm

Koef, de Snor.... Je lijkt van Breukelen wel, Baseman. :smallgrin.gif:

Van Breukelen noemde Spelbos Spellieboy. Vond Spelbos niet zo leuk. :drecul.gif:

NFP

Bericht door NFP » di mar 18, 2008 3:52 pm

Marillion schreef:Dat zal niet veel verschillen met zijn rol van dit jaar. En dat is toch ook gewoon waarvoor hij gekomen is?
Denk niet dat je het zo moet zien.
Koevermans voelde (en voelt) zichzelf niet kansloos in een concurrentiestrijd met Lazovic, dat valt te begrijpen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mar 18, 2008 3:56 pm

Jawel, daar heeft hij best een kans. Afhankelijk van de tegenstander en de manier van spelen van PSV heeft hij nu wel uitzicht op een behoorlijke hoeveelheid speeltijd. Als er nu komende zomer iemand bijkomt zou dat kunnen veranderen. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. PSV gaat niet 6 miljoen voor Koevermans neerleggen om komende zomer weer een nieuwe spits vast te leggen.
Nil volentibus arduum

Jesse

Bericht door Jesse » di mar 18, 2008 6:10 pm

Afellay blesseert zich met trefbal en mist mogelijk Ajax
18/03/2008 14:56

Ibrahim Afellay mist woensdag mogelijk de topper tegen Ajax. Tijdens een partijtje trefbal ging de PSV-middenvelder door zijn enkel. 'In 24 uur kun je nog veel doen.'

Afellay liep zijn ongemak op in het zaaltje van PSV's trainingscomplex De Herdgang. 'Ze gingen enorm tekeer bij een partijtje trefbal', zegt PSV-trainer Sef Vergoossen op de clubsite.

'Schijnbaar is hij naar een bal gesprongen en bij het neerkomen door zijn enkel gegaan. Ik had het zaaltje al verlaten, dus ik heb het niet gezien.'

De Limburger verwijt zijn in een grootse vorm stekende pupil niets: 'Je zoekt naar dingen om mensen enthousiast te maken, dan kan dit gebeuren. Ik denk dat het meevalt.'

'Normaal gesproken is hij niet klaar voor morgen, maar gezien het belang van deze wedstrijd kan dat misschien anders zijn. In 24 uur kun je nog veel doen.'
VI
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides

Bericht door Aristides » di mar 18, 2008 7:05 pm

In 24 uur kun je nog veel doen.'
Meer dan Ajax in 24 weken, denk ik.

jabu

Bericht door jabu » di mar 18, 2008 8:20 pm

Als ik dat stukje lees en de reactie van 'De Limburger', dan krijg ik gelijk flashbacks naar Hiddink. Altijd suggereren dat het halve elftal zwaar geblesseerd was, maar als puntje bij paaltje kwam was de gehele selectie wedstrijdfit.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:31 pm

Van Gaal deed dat ook altijd in zijn Ajax-tijd. De ploeg een oppepper geven: de ster is er toch bij! (Litmanen, Bergkamp)

Afellay speelt gewoon morgen.

NFP

Bericht door NFP » di mar 18, 2008 10:41 pm

Ik wou dat ik daar net zo stellig van overtuigd kon zijn als joey.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 18, 2008 10:47 pm

Zeker weet ik het natuurlijk niet, maar ik denk het gewoon. :blush.gif:

Maakt ook weinig uit. PSV wint toch wel.

:ajaxscarf.gif:

Gesloten