Feyenoord

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Gesloten
GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jun 22, 2007 9:03 am

Baseman, er is nog hoop!
Feyenoord lijkt te laat te komen voor De Cler

Feyenoord kan aan de eisen van AZ voldoen en mag dan ook gaan praten met Tim de Cler. Maar de Rotterdammers dreigen achter het net te vissen.
De prijs die AZ voor De Cler wil hebben lijkt geen onoverkomelijk probleem voor de Rotterdammers. 'Nadat wij onze voorwaarden kenbaar hebben gemaakt, liet Feyenoord ons weten er met ons wel uit te komen', aldus technisch directeur Marcel Brands van AZ tegen NOS Sportjournaal.

AZ heeft Feyenoord toestemming gegeven met de linksback te onderhandelen. De vraag is echter of de Rotterdammers nog aan tafel kunnen schuiven bij De Cler. 'Feyenoord is een serieuze optie, maar we zijn al zo ver met PSV dat het niet netjes is met Feyenoord te praten', aldus zijn zaakwaarnemer Rob Jansen.

De Leidse linksback mag weg uit Alkmaar, omdat hij geen trek had zijn tot medio 2008 lopende contract tussentijds te verlengen. De Cler is naar eigen zeggen toe aan een nieuwe uitdaging.

bron:http://www.vi.nl
:smallgrin.gif:

Baseman

Bericht door Baseman » vr jun 22, 2007 9:22 am

Yes :cheer.gif: :icon_biggrin.gif:
Nou ja, voor 1,5 miljoen of minder mag hij best komen. Maar volgens mij ligt zijn prijs op zo'n 3 miljoen en dat vind ik echt teveel.

En als PSV centraal wil gaan spelen met Salcido en Da Costa, dan lijkt het mij minder verstandig om 2 aanvallende backs op te stellen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 22, 2007 10:57 am

De Cler is niet een aanvallende back, maar gewoon een slechte back.

Jesse

Bericht door Jesse » vr jun 22, 2007 10:58 am

Dan kan die nog wel aanvallende intenties hebben.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 22, 2007 10:58 am

Ik neem aan dat een aanvallende back kan aanvallen. Dat kan De Cler niet.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » vr jun 22, 2007 11:05 am

Het lijkt Perez wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jesse

Bericht door Jesse » vr jun 22, 2007 11:07 am

Bertje schreef:Ik neem aan dat een aanvallende back kan aanvallen. Dat kan De Cler niet.
Dan kan hij toch nog wel een drang naar voren hebben en dus achterin minder aanwezig zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 22, 2007 11:10 am

Jesse schreef:
Bertje schreef:Ik neem aan dat een aanvallende back kan aanvallen. Dat kan De Cler niet.
Dan kan hij toch nog wel een drang naar voren hebben en dus achterin minder aanwezig zijn.
Maar dan vind ik niet dat je dat aanvallen kunt noemen. Eerder slecht verdedigen.

999

Bericht door 999 » vr jun 22, 2007 11:56 am

De Cler vrijdag gepresenteerd in Kuip
ROTTERDAM/ALKMAAR - Tim de Cler wordt in de namiddag in de Kuip gepresenteerd als Feyenoorder. De linksback van AZ ondergaat eerst nog een medische keuring.

Tim de Cler (l.) in duel met toekomstig ploeggenoot Danny Buijs. FOTO ANP
Alle andere zaken zijn geregeld. Feyenoord hoopt dat de komst van de 28-jarige international een voorbeeldfunctie heeft, zodat ook andere geroutineerde spelers naar de Kuip willen komen. De Cler had nog een contract voor een jaar bij AZ, maar wilde daar per se vertrekken. Feyenoord troefde daarbij PSV af.
Tim de Cler speelt de komende seizoenen voor Feyenoord. De linksback van AZ stond ook in de belangstelling van PSV, maar kiest dus verrassenderwijs voor Rotterdam. De Cler (28) had in Alkmaar nog een contract voor een jaar, maar mocht vertrekken omdat hij weigerde die verbintenis open te breken. Hoeveel geld Feyenoord voor De Cler betaalt, is niet bekend.

Met zijn overgang naar De Kuip doet De Cler sportief gezien ogenschijnlijk een stapje terug. AZ timmert al een aantal seizoenen nadrukkelijk aan de weg, terwijl Feyenoord vooral het afgelopen jaar maar wat aanmodderde. Het is nog allerminst zeker dat het komend seizoen beter zal gaan.

De Cler kreeg de afgelopen maanden echter steeds nadrukkelijker het gevoel dat hij aan iets anders toe was, ook al omdat vrijwel alle spelers met wie hij bij AZ naar de top groeide inmiddels uit Alkmaar zijn verdwenen.

Met de keuze voor Feyenoord verschaft De Cler zichzelf duidelijkheid. Aanvankelijk leek het erop dat de verdediger zijn zinnen had gezet op een buitenlands avontuur, maar toen PSV zich begin mei meldde was zijn belangstelling direct gewekt. In Eindhoven zoeken ze een linksback die ook aanvallend een duit in het zakje doet, in dat profiel past De Cler precies.

De afgelopen weken hadden PSV en AZ regelmatig contact over de transfersom voor De Cler en leek het slechts een kwestie van tijd voordat de international naar Eindhoven zou verhuizen. Hoewel AZ De Cler te kennen had gegeven dat hij moest vertrekken als de back zijn contract niet zou verlengen, stelde het zich in die onderhandelingen niet al te soepel op. In Alkmaar zagen ze de speler liever niet naar een directe concurrent voor de titel gaan.

Op de achtergrond sluimerde steeds de belangstelling vanuit Rotterdam, die de afgelopen dagen tot een akkoord tussen AZ en Feyenoord leidde. Gisteren streken de Rotterdammers ook de laatste plooien met De Cler glad.

Met De Cler slaat Feyenoord een opvallende én belangrijke slag op de transfermarkt. De club is niet alleen een international rijker, de komst van de geboren Leidenaar is ook een signaal naar andere kandidaat-aanwinsten én het Legioen. Vorig seizoen beklaagden de supporters zich, al dan niet terecht, dat Feyenoord het moest doen met afdankertjes van AZ (Stein Huysegems) en Ajax (Angelos Charisteas). Nu is het er dus in geslaagd een international voor de neus van landskampioen PSV weg te kapen.

De Cler is in de Kuip de gedoodverfde nieuwe linksback. Zijn komst stelt trainer Bert van Marwijk in staat om Royston Drenthe - afgelopen seizoen vaak links achterin spelend - als aanjager op het middenveld te gebruiken. In die rol maakt het talent momenteel veel furore op het EK-jeugd.

Met de komst van Van Marwijk en De Cler is de wederopbouw van de gevallen Rotterdamse topclub plotseling in volle gang. Naast de international hoopt Feyenoord ook nog altijd op Kevin Hofland. Verder zoekt het nog een ervaren middenvelder en een topspits. Voor die laatste vacature blijft Roy Makaay de gedroomde kandidaat.
BRON: AD
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 22, 2007 12:02 pm

Toch opvallend dat Feyenoord opeens geld heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

999

Bericht door 999 » vr jun 22, 2007 12:07 pm

joey schreef:Toch opvallend dat Feyenoord opeens geld heeft.
Ja, raar, Feyenoord en Psv zouden weinig tot niks te makken hebben ...
Blij met de punten ...

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 22, 2007 12:11 pm

Ze hebben dat spelersfonds, maar de opbrengst meteen uitgeven is ook een risico.

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr jun 22, 2007 12:17 pm

Feyenoord moet wel risico's nemen... supporters zijn al niet zo te spreken over het 'beleid'... als ze geen risico's nemen breekt opnieuw de pleuris uit volgens mij
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jun 22, 2007 12:20 pm

joey schreef:Ze hebben dat spelersfonds, maar de opbrengst meteen uitgeven is ook een risico.
Voor een 28 jarige ga je toch geen geld uit een spelersfonds halen??

Overigens is het nog niet rond volgens mij.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 22, 2007 12:36 pm

Denk het wel, net zeiden ze het ook bij de NOS op Radio 1.

generaal

Bericht door generaal » vr jun 22, 2007 12:40 pm

Fantastisch nieuws :headbang.gif: .

Duke

Bericht door Duke » vr jun 22, 2007 12:49 pm

VI is er inmiddels ook achter, werden ze toch even in de steek gelaten door hun bronnen.
Feyenoord wint dan toch de strijd om De Cler

22/6/2007 13:20

Tim de Cler voetbalt komend seizoen toch voor Feyenoord. De linksback van AZ ondergaat vrijdagmiddag een medische keuring bij de Rotterdamse club. En zet daarna zijn handtekening onder een vierjarig contract, meldt Feyenoord op zijn website. Zo grijpt PSV alsnog naast de negenvoudig Oranje-international.
Donderdagavond liet AZ's technisch directeur Marcel Brands al weten dat de Alkmaarse leiding met Feyenoord tot een akkoord was gekomen over een transfer van de 28-jarige geboren Leidenaar. De linksback stond nog tot medio 2008 onder contract bij AZ.

In reactie op de uitlatingen van Brands meldde zaakwaarnemer Rob Jansen echter dat PSV de meest waarschijnlijke bestemming voor De Cler was: 'Feyenoord is een serieuze optie, maar we zijn al zó ver met PSV, dat het niet netjes is met Feyenoord te praten.'

De Cler is de eerste aankoop van de nieuwe coach Bert van Marwijk. Andwelé Slory en Luigi Bruins tekenden al eerder bij de Stadionclub.

Op zijn beurt zal AZ vrijdag de beoogde opvolger van De Cler keuren: Sebastien Pocognoli. De Alkmaarse club is het al eens met RC Genk over een transfersom van naar verluidt 2,75 miljoen euro.
www.vi.nl

Salvador Dali

generaal

Bericht door generaal » vr jun 22, 2007 12:55 pm

Jesse

Bericht door Jesse » vr jun 22, 2007 12:56 pm

Een duidelijke stap omhoog voor de Cler?

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 22, 2007 1:15 pm

Het geld is geleend, maar er is meer (geleend) geld dan we blijkbaar denken.

De Cler is te duur voor psv, niet voor feyenoord.
Perez is te duur voor psv, niet voor feyenoord!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

generaal

Bericht door generaal » vr jun 22, 2007 1:17 pm

Demosthenes schreef:Het geld is geleend, maar er is meer (geleend) geld dan we blijkbaar denken.

PSV heeft (gelukkig) te weinig euro's over voor De Cler en Perez.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 22, 2007 1:24 pm

en feyenoord heeft via Vitesse geld ontvangen voor lazovic. Ik denk niet dat er door feyenoord serieus rekening gehouden is met de verkoop van lazovic voor ruim 6 miljoen.

Het nieuwe feyenoord: De cler, Timmer, Huysegems, Vlaar: komt me zo bekend voor.

Daniel

Bericht door Daniel » vr jun 22, 2007 1:59 pm

Demosthenes schreef:Het geld is geleend, maar er is meer (geleend) geld dan we blijkbaar denken.

Waarschijnlijk niet te duur voor PSV, PSV wil niet meer betalen voor dat kaliber spelers denk ik.

Aristides

Bericht door Aristides » vr jun 22, 2007 2:15 pm

Daniel_vT schreef:

Waarschijnlijk niet te duur voor PSV, PSV wil niet meer betalen voor dat kaliber spelers denk ik.
Kan, maar nu? Weer een Chinees als linksback, weer een Tunesiër? Ik dacht dat psv meer Nederlanders wilde.

Duke

Bericht door Duke » vr jun 22, 2007 2:23 pm

Demosthenes schreef:en feyenoord heeft via Vitesse geld ontvangen voor lazovic. Ik denk niet dat er door feyenoord serieus rekening gehouden is met de verkoop van lazovic voor ruim 6 miljoen.

Het nieuwe feyenoord: De cler, Timmer, Huysegems, Vlaar: komt me zo bekend voor.
En dan Perez er nog bij, Scheringa moet zich meer zorgen maken om Feyenoord dan om Ajax.

Salvador Dali

Gesloten