PSV 2008 - 2009
Re: PSV 2008 - 2009
Als ik de woorden type Romeo Castelen en 4 miljoen in 1 zin zie, dan denk ik meteen aan een miskoop.
Voor 4 tot 5 miljoen iemand binnen kunnen halen die 22 jaar is en iets van 10 goals en 10 assists af kan leveren lijkt mij niet verkeerd. Beter dan iemand kopen die dezelfde cijfers kan overleggen, maar het dubbele moet kosten.
Iemand heeft op het PN dit bericht geplaatst:
Iemand heeft op het PN dit bericht geplaatst:
Klinkt voor de verandering als iemand die een toegevoegde waarde kan hebben bij PSV.I've been watching Benitez for about four years now since he broke through at club level in Ecuador with El Nacional. I'm currently living in Canada for a while, so unfortunately couldn't go to the match yesterday but I did catch it on TV and was really disappointed that Ecuador didn't win. We probably won't qualify for the World Cup, and it's the lack of precision in the final third that has let us down the whole campaign.
Benitez is a very good player, although he has really struggled with his finishing at international level so far. I think it has more to do with confidence and pressure than him being a poor finisher, it's a mental problem he's been struggling with ever since he broke into the the senior team in the 2007 Copa America. At club level he's always got goals, he was voted player of the year in Mexico (he plays for Santos Laguna at club level), and has bagged plenty of goals there, many of them quite spectacular.
Technically he's a very good player so his problems in front of goal are clearly in his head, they don't have to do with a lack of ability. He's still very young, so I have to believe he'll keep improving, I really hope he makes a move over to Europe soon, as I think he's at the perfect age to do so. Playing at a good club, and at a consistently high level would prepare him well for games like yesterday where openings are just a bit smaller, and defenders give less time and space. Rumours linking him with Wigan are great to hear, they have got a great record with young Latin players and he would get the time and games he needs to keep developing.
Benitez plays kinda like a poor (OK, very poor) man's Messi. He has good dribbling skills and that low center of gravity that allows him to ghost by defenders with a quick dribble and change of pace. He's a striker, but he likes to drop back a bit and pick up the ball, he links well with midfield and always offers a forward outlet. He's a very hard player to mark, and can cause problems to even top defenders. Even if his finishing was ghastly yesterday, it doesn't take away from the fact he took the piss out of Lucio, one of the top defenders in the game. Julio Cesar was epic too, some of his saves were great.
Anyways, he's a player that has a lot of potential and who made a good choice not to go to Europe too soon, like so many Latin players. He was able to be a key player in a title winning side in a good Mexican league, and that experience is key as I think he'll be able to make an immediate impact at a mid level club in England or Spain. His strike partner Felipe Caicedo moved to Europe too soon and has stagnated far too much for a young player, even if he has got a few games, and goals recently for Man City.
Eerst maar eens die goals maken, want als ik het goed begrijp is hij nogal een kansenverprutser.Baseman schreef:Voor 4 tot 5 miljoen iemand binnen kunnen halen die 22 jaar is en iets van 10 goals en 10 assists af kan leveren lijkt mij niet verkeerd. Beter dan iemand kopen die dezelfde cijfers kan overleggen, maar het dubbele moet kosten.
Het stinkt aan alle kanten!
Bij zijn nationale team wel ja, maar in de Mexicaanse competitie scoort hij regelmatig.
Een tweede Kezman?
Kan ook een teken zijn dat hij moeite heeft met een hoger niveau.
Kan ook een teken zijn dat hij moeite heeft met een hoger niveau.
Dan moet ie naar Ajax komen, bij ons wordt zo´n type speler al snel heilig verklaard.joey schreef: Eerst maar eens die goals maken, want als ik het goed begrijp is hij nogal een kansenverprutser.
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Terecht. Moet je eens zien waar Zlatan nu staat. 

Ik zit nu op het punt dat ik graag zou willen dat ik veel verprutste kansen zie. Dan zie ik in ieder geval kansen...
Als ik de berichten van RIO lees op het PN, dan is de komst van Rutten al zeker.
Zijn zaakwaarnemer Ploegsma heeft blijkbaar een hele slimme constructie bedacht, waarbij iedereen wint en het PSV weinig geld gaat kosten. Ik ben benieuwd !
PS: Uit een ander bericht van RIO begrijp ik dat Afellay verkocht is...maar hij geeft verder nog niets vrij.
Zijn zaakwaarnemer Ploegsma heeft blijkbaar een hele slimme constructie bedacht, waarbij iedereen wint en het PSV weinig geld gaat kosten. Ik ben benieuwd !
PS: Uit een ander bericht van RIO begrijp ik dat Afellay verkocht is...maar hij geeft verder nog niets vrij.
www.sportwereld.nlPSV denkt mee over afkoopsom Rutten
Door EDDY VAN DER LEY
EINDHOVEN - PSV is bereid een rol te spelen in de afwikkeling van het contract van de vorige week ontslagen hoofdtrainer Fred Rutten bij Schalke 04. Bij de Eindhovense club staat Rutten als nummer één op de verlanglijst.
PSV hoopt hem op korte termijn te presenteren.
Tegelijkertijd wil Schalke 04 de afkoopsom van Rutten, die nog een lucratief contract tot het einde van volgend seizoen had, zo laag mogelijk houden. Dat heeft ertoe geleid dat PSV met de Bundesliga-club meedenkt over een oplossing om de overstap van Rutten van Gelsenkirchen naar Eindhoven zo soepel mogelijk te laten verlopen. Dat zou een financiële regeling kunnen zijn.
Omdat de onderhandelingen tussen Schalke 04 en Rutten nog niet zijn voltooid, treden de trainer en zaakwaarnemer Kees Ploegsma niet naar buiten over een eventueel hoofdtrainerschap bij PSV. Ploegsma, nu met vakantie, komt volgende week naar Gelsenkirchen om het contract te beëindigen.
Rutten en PSV hebben al wel gesproken. Rutten wil niet alleen aan de slag als hoofdtrainer, maar eist ook zeggenschap over het gehele technische beleid. Die wens ligt nu bij de beleidsmakers in Eindhoven, waar de raad van commissarissen onder leiding van Frits Schuitema het laatste woord heeft.
Rutten is wel al nadrukkelijk met de toekomst van PSV bezig. De geboren Gelderlander zou graag middenvelder Orlando Engelaar meenemen van Schalke 04 en heeft zijn zinnen ook gezet op aanvaller Eljero Elia van zijn oude club FC Twente.
Rutten stond als trainer/technisch directeur aan de basis van diens doorbraak bij de Enschedese club en heeft het afgelopen half jaar, toen hij al trainer was bij Schalke 04, contact met hem gehouden.
Het is echter de vraag of PSV aan de vraagsom van FC Twente, 9,6 miljoen euro, kan voldoen. Ook Ajax en het HSV van Martin Jol zijn geïnteresseerd in de aanvaller, alsmede een niet nader bekendgemaakte club uit Engeland.
Deze club bekeek Elia afgelopen dinsdag bij Nederland B in het oefenduel met Jong Italië en is zeer gecharmeerd van de buitenspeler. Jol en HSV waren er ook. Onder druk van de belangstelling verlengde Elia zijn contract met FC Twente in januari tot 2013.
Meer dan een papieren monster was dat niet, want de 21-jarige linkerspits bedong de toezegging dat de club hem in de zomer voor een vastgestelde afkoopsom van 9,6 miljoen euro moet laten gaan.
Als Rutten inderdaad aan de slag gaat bij de club waar hij eerder jeugdcoördinator en assistent-trainer was, moet hij wel een nieuwe technische staf samenstellen.
Jan Wouters vertrekt na dit seizoen naar FC Utrecht en Dwight Lodeweges staat in de belangstelling van een aantal clubs. Zo staat PSV's huidige interim-trainer op de lijst bij Sparta en NEC, die beide concreet geïnteresseerd zijn.
Lodeweges heeft een 'positief ' gesprek achter de rug bij de Nijmeegse club, waar Mario Been vertrekt naar Feyenoord. PSV heeft ook gezegd mee te zullen werken aan een afscheid. Na het komende weekeinde volgt een volgend gesprek. Lodeweges neemt sowieso geen besluit voor komend weekeinde, als hij met PSV op bezoek gaat bij Sparta.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Dat zou mooi zijn. Afellay verkopen en van dat geld Elia en Engelaar halen.Baseman schreef:Uit een ander bericht van RIO begrijp ik dat Afellay verkocht is...maar hij geeft verder nog niets vrij.

Ik vind het (weer) erg vroeg van Affelay om al te vertrekken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Zeker. Zou beter zijn om nog (minimaal) een jaar bij PSV te blijven. Aan de andere kant kun je het vanuit zijn oogpunt bekijken: nog zo'n jaar en hij kan een mooie transfer wel vergeten.
Face your fears and live your dreams, No Fear
Die niet nader genoemde Engelse club die achter Elia aan zit is Man City. Leuk voor Twente, leuk voor Elia.
En niet te vergeten: leuk voor ons!
Wat PSV betreft. Dat Affelay na dit seizoen weg gaat durf ik ook wel te stellen. Die jongen steekt er bovenuit en de nabije toekomst bij PSV heeft hem niet zoveel te bieden om zich nog beter in de kijker te spelen. Hij kan immers geen CL spelen en het is maar de vraag hoe sterk het elftal volgend jaar weer is. Tel daarbij op dat PSV een stevige transfersom goed kan gebruiken en dan is hij normaal gesproken gewoon vertrokken.
Wat PSV betreft. Dat Affelay na dit seizoen weg gaat durf ik ook wel te stellen. Die jongen steekt er bovenuit en de nabije toekomst bij PSV heeft hem niet zoveel te bieden om zich nog beter in de kijker te spelen. Hij kan immers geen CL spelen en het is maar de vraag hoe sterk het elftal volgend jaar weer is. Tel daarbij op dat PSV een stevige transfersom goed kan gebruiken en dan is hij normaal gesproken gewoon vertrokken.
Nil volentibus arduum
Dat valt nog te bezien. Ik vind Elia een prima speler, maar wat teveel een type Babel. Het rendement ligt niet echt hoog, wel leuk om naar te kijken. Aan de andere kant, Elia is ieder seizoen met sprongen vooruit gegaan. Wellicht dat ie bij Ajax of PSV weer een stap zou zetten, maar dat is koffiedik kijken...Marillion schreef:En niet te vergeten: leuk voor ons!
Het is ook best een aardige speler. Maar als ik bedragen van 10 miljoen euro hoor begin ik toch wat zenuwachtig te worden.
Nil volentibus arduum
Dat roep je bij elke aankoop van psv...Baseman schreef:
Klinkt voor de verandering als iemand die een toegevoegde waarde kan hebben bij PSV.
Ik heb Benitez nog niet in actie gezien, maar er genoeg negatieve verhalen over gehoord. Als de belangstelling echt serieus is, ga ik een paar wedstrijden van hem downloaden.
http://www.bold.dk/nyt/index.php?vis=97353
Bericht wijst erop dat PSV belangstelling zou hebben voor een speler uit de Deense competitie. Ik kwam dit tegen toen ik zocht naar nieuws over Boilesen (dat er niet is).
Bericht wijst erop dat PSV belangstelling zou hebben voor een speler uit de Deense competitie. Ik kwam dit tegen toen ik zocht naar nieuws over Boilesen (dat er niet is).
VIStevens: 'Ik wil nooit meer in Nederland werken'
06/04/2009 21:40
EXCLUSIEF - Huub Stevens is helemaal klaar met de Eredivisie. 'In elk geval ga ik in Nederland niet meer aan het werk.' De coach is zwaar teleurgesteld over de wijze waarop hij bij PSV moest werken. Voor het eerst sinds zijn vertrek uit Eindhoven kijkt Stevens terug op het vertrek bij zijn geliefde club.
'Ik ben zwaar teleurgesteld over wat er hier in Nederland allemaal gebeurt. In zeven maanden heb ik het een en ander meegemaakt. Daarvoor heb ik ook jaren in het buitenland gewerkt. De erg goed georganiseerde manier van een club leiden heb ik hier helaas niet terug gevonden.'
Stevens heeft na zijn vertrek geen wedstrijd van PSV meer gezien. 'Ik kan zeggen dat de liefde behoorlijk is bekoeld. Alle beslissingen die ik heb genomen waren breed gedragen. Misschien heb ik soms te veel in het belang van de club gedacht, terwijl ik misschien directer had moeten reageren. Twee of drie maanden eerder had ik al aangegeven wat moest veranderen. Daar was niks mee gedaan. Misschien ben ik wel te goeder trouw geweest.'
Inmiddels kijkt Stevens weer vooruit. 'Ik wordt nog steeds heel veel gevraagd. Dat is prettig om te merken na wat er allemaal is gebeurd. Ik heb er bewust voor gekozen om tijdens het seizoen even nergens in te stappen, om de accu even op te laden. De kans is groot dat mijn volgende club iets exotisch wordt.'
---> Dit kan toch niet?
Hij lijkt Co Adriaanse wel. Wat een gejammer. Misschien moet hij een tijdje op een berg gaan zitten?
Wat kan niet?Jöhnk schreef:VIStevens: 'Ik wil nooit meer in Nederland werken'
06/04/2009 21:40
EXCLUSIEF - Huub Stevens is helemaal klaar met de Eredivisie. 'In elk geval ga ik in Nederland niet meer aan het werk.' De coach is zwaar teleurgesteld over de wijze waarop hij bij PSV moest werken. Voor het eerst sinds zijn vertrek uit Eindhoven kijkt Stevens terug op het vertrek bij zijn geliefde club.
'Ik ben zwaar teleurgesteld over wat er hier in Nederland allemaal gebeurt. In zeven maanden heb ik het een en ander meegemaakt. Daarvoor heb ik ook jaren in het buitenland gewerkt. De erg goed georganiseerde manier van een club leiden heb ik hier helaas niet terug gevonden.'
Stevens heeft na zijn vertrek geen wedstrijd van PSV meer gezien. 'Ik kan zeggen dat de liefde behoorlijk is bekoeld. Alle beslissingen die ik heb genomen waren breed gedragen. Misschien heb ik soms te veel in het belang van de club gedacht, terwijl ik misschien directer had moeten reageren. Twee of drie maanden eerder had ik al aangegeven wat moest veranderen. Daar was niks mee gedaan. Misschien ben ik wel te goeder trouw geweest.'
Inmiddels kijkt Stevens weer vooruit. 'Ik wordt nog steeds heel veel gevraagd. Dat is prettig om te merken na wat er allemaal is gebeurd. Ik heb er bewust voor gekozen om tijdens het seizoen even nergens in te stappen, om de accu even op te laden. De kans is groot dat mijn volgende club iets exotisch wordt.'
---> Dit kan toch niet?
Ik begrijp het gejengel van Stevens niet. Zijn positie was toch onhoudbaar?
Trainers die winnen, vinden het doodnormaal dat ze op de schouders het stadion worden rondgedragen. Moeten ze niet zeuren over kritiek op het moment dat ze verliezen.
Trainers die winnen, vinden het doodnormaal dat ze op de schouders het stadion worden rondgedragen. Moeten ze niet zeuren over kritiek op het moment dat ze verliezen.