FC Twente 2008 - 2009
Peoplemanagement heet dat Wimpey.... Wie weet heb je Davids later nog nodig... of een Spanjaard die ff naar Luque belt om te vragen wat voor figuur Marco is...wimpey schreef:Ach, MVB is niet met amateurtoneel bezig. Van al die spelers die ie eruit heeft gegooid, mist Ajax er niet een. Hij heeft Perez, Luque en Davids er toch niet uitgeflikkerd ondanks dat ze vorig seizoen goed speelden!Rishi schreef: Snap Perez wel. MVB heeft het recht om zijn eigen spelers te kiezen maar zal hier gewoon wat aan moeten doen..
Als je als trainer iets wilt opbouwen, moet je niet met een leger aan 30-ers aan komen kakken.
Davids en Luque hebben i.m.o. bij Ajax perfect duidelijk gemaakt waarom ze bij Spurs en Newcastle vaste klant op de bank waren. Dus ik zou niet weten waarom Van Basten met zulke spelers zoete broodjes zou moeten bakken...
Het lijkt me toch wel duidelijk dat Marco veel praat met de mensen in wie hij het ziet zitten en zich 0,0 bekommerd om de mensen in wie hij het niet ziet zitten...
IK GELOOF!!!!!!
Vind je dat niet een open deur van heb ik jouw daar ?.Rishi schreef:Het lijkt me toch wel duidelijk dat Marco veel praat met de mensen in wie hij het ziet zitten en zich 0,0 bekommerd om de mensen in wie hij het niet ziet zitten...

Verder is het en blijft natuurlijk de vraag of MVB dat dan ook goed ziet, dat ie de capaciteiten heeft om te beoordelen of spelers wel of niet waarde hebben voor het elftal.Blijft natuurlijk raar dat onder MVB een Sno wordt aangetrokken en vervolgens bijna niet meer aan spelen toekomt.
Blijft natuurlijk raar dat spelers eerst mogen vertrekken, geen vertrouwen genieten van van Basten en vervolgens opeens weer basisspeler zijn, en dan weer niet.Zit er daadwerkelijk een idee achter het vormen van het elftal, of is het, al eerder hier genoemd, het wachten op het vallen van het kwartje wat MVB betreft .. en vervolgens vallen de volgende wedstrijden er weer een paar kwartjes niet ...
Blij met de punten ...
Hij probeert net zo lang uit tot het gaat werken. Dat hoopt hij tenminste, dat het gaat werken. Zo deed hij het bij Oranje ook.Voetske schreef:Blijft natuurlijk raar dat spelers eerst mogen vertrekken, geen vertrouwen genieten van van Basten en vervolgens opeens weer basisspeler zijn, en dan weer niet.Zit er daadwerkelijk een idee achter het vormen van het elftal, of is het, al eerder hier genoemd, het wachten op het vallen van het kwartje wat MVB betreft .. en vervolgens vallen de volgende wedstrijden er weer een paar kwartjes niet ...
Wat Perez betreft, had hem in april bedankt voor de samenwerking. Dat was wel zo eerlijk geweest.
Het stinkt aan alle kanten!
-
Ajax mist niemand daarvan? Ieder vertrek is opvangbaar, maar ik zie geen goede linksbuiten in Ajax1, geen geniale schaduwspits en ik zie geen linksbenige defensieve middenvelder.. Davids functioneerde prima in zijn eerste seizoen, zijn tweede seizoen functioneerde hij slecht omdat er een onmisbare schakel in dat concept ontbrak: een type Sneijder. En Luque had problemen met zijn instelling, maar liet elke keer zien een een klassespeler te zijn.wimpey schreef: Ach, MVB is niet met amateurtoneel bezig. Van al die spelers die ie eruit heeft gegooid, mist Ajax er niet een. Hij heeft Perez, Luque en Davids er toch niet uitgeflikkerd ondanks dat ze vorig seizoen goed speelden!
Als je als trainer iets wilt opbouwen, moet je niet met een leger aan 30-ers aan komen kakken.
Davids en Luque hebben i.m.o. bij Ajax perfect duidelijk gemaakt waarom ze bij Spurs en Newcastle vaste klant op de bank waren. Dus ik zou niet weten waarom Van Basten met zulke spelers zoete broodjes zou moeten bakken...
Gabri bakte er vorig seizoen toch ook weinig van op het middenveld, maar nu er meer veldspel in de ploeg komt is hij opeens weer bruikbaar. Je moet kwaliteit herkennen, niet die miskennen door te kijken hoe hij speelde.
Hij voelde de bui al hangen.LucaS schreef:Daarnaast is Davids er niet uitgegooid, Davids wilde zelf niet blijven
Twente tussen hoop en vrees
LA MANGA, zaterdag
Afgelopen zomer verloor FC Twente trainer Fred Rutten, Orlando Engelaar (beiden Schalke 04) en Karim El Ahmadi (Feyenoord) aan clubs van groter statuur. Met de Engelsman Steve McClaren aan de knoppen en enkele prima renderende aankopen presteren de tukkers niettemin op alle fronten beter dan vorig seizoen. Een nieuwe ontmanteling van de nummer drie van de eredivisie is echter in de maak.
Robbie Wielaert is zo ongeveer Ajacied, al strubbelt Twente nog tegen. Preses Joop Munsterman voerde gisteren een gesprek met Danny Blind. „Maar het is niks en het wordt niks,” aldus Munsterman, waardoor een arbitragezaak onvermijdelijk lijkt. Eljero Elia hoopt ook snel Ajacied te worden, Douglas staat hoog op de lijst bij Schalke 04 en Racing Genk wil graag één miljoen euro voor Stein Huysegems betalen.
,,Een interessante optie, maar alleen als ik er een meerjarig contract kan tekenen. Genk is een prachtige club, waar ik graag voor wil spelen”, zegt Huysegems. Goalie Sander Boschker maakt zich best wat zorgen: ,,Maar we hebben al vaker het vertrek van belangrijke mensen opgevangen”, relativeert Boschker. In vergelijking met precies een jaar geleden heeft FC Twente een forse sprong voorwaarts gemaakt. In de competitie behaalde de club in zeventien wedstrijden vijf punten meer, scoorde het vaker en het staat maar liefst drie plaatsen hoger op de derde plaats. Ook zijn er al bonuspunten verdiend in de vorm van Europese overwintering. ,,Ik had deze prestaties niet verwacht”, bekent routinier Boschker eerlijk. ,,Er is afgelopen zomer veel veranderd. We kregen een Engelse trainer, die moest wennen aan andere omstandigheden. Hij heeft zich snel aangepast en zijn werkwijze is zeer prettig. Het enthousiasme dat hij met zich meebrengt werkt erg aanstekelijk.”
Maar de gulle lach die met de ploeg is meegereisd naar de zuidoostkust van Spanje, kan niet verhullen dat de nabije toekomst van de ploeg in gevaar is. „Ik ben ook benieuwd wie er straks begin februari op het trainingsveld staan”, beaamt Boschker. „Er zijn al enkele talenten (Jules Reimerink en Tjarron Cherry, TS) uitgeleend, de groep dreigt een beetje smal te worden. De club heeft een goede technische leiding. Dat komt nu zeker van pas.”
Blij met de punten ...
Douglas heeft vanavond zijn rentree gemaakt. Hij speelde in Eindhoven met Jong Twente tegen Jong PSV. Uitslag 2-2. (AD)
Ook uit het AD:
Ook uit het AD:
Schalke wil naast Elia ook Arnautovic
ENSCHEDE – Schalke 04 heeft het oog op Marko Arnautovic laten vallen. De Duitse traditieclub wil de 19-jarige Oostenrijker van FC Twente in de zomer overnemen.
Marko Arnautovic. FOTO ANP
Bij Schalke 04 zou Arnautovic herenigd worden met trainer Fred Rutten, onder wie hij in Enschede zijn debuut maakte. De club uit Gelsenkirchen heeft ook belangstelling voor een andere vleugelspits van FC Twente, Eljero Elia.
Rob Groener, zaakwaarnemer van Arnautovic, zegt nog niets van Schalke 04 gehoord te hebben. ,,Wat de club intern heeft uitgesproken, weet ik niet, maar niemand heeft zich bij mij of FC Twente gemeld.’’
Volgens Groener heeft Arnautovic het uitstekend naar zijn zin bij FC Twente. ,,Hij is zeer talentvol, maar ook erg jong. Op dit moment is FC Twente de perfecte club voor hem.’’
Vorige zomer wilde Feyenoord al 4,5 miljoen euro neertellen voor de Oostenrijker, maar na lang soebatten besloot de spits af te zijn van een transfer naar Rotterdam en zijn contract in Enschede te verlengen. Achteraf toonde hij zich opgelucht met die keuze.
Het stinkt aan alle kanten!
- Daily Blind
-
- Daily Blind
- Daily Blind
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Weer een talent naar de knoppen dus. Zo zonde dat al die talenten maar voor het geld blijven kiezen. Aan de andere kant? Als je matig talent hebt en dat zelf weet, dan zou ik dit altijd doen. Het is immers nog altijd de kortste weg om een goede oude dag te hebben.Volgens Voetbal International is de samenwerking tussen Twente en Maaroufi echter beëindigd. De twintigjarige middenvelder arriveerde de voorbije zomer met veel verwachtingen nadat Twente een akkoord met Internazionale bereikte over de verhuur van de speler. Het voormalig jeugdproduct van PSV gaat nu bij het Italiaanse Vicenza, dat in de Serie B uitkomt, zijn geluk beproeven. Eerder kende hij bij Grenoble een proefperiode