N.E.C. 2007 - 2008

Club informatie van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma dec 10, 2007 9:36 am

Kei gezellie idd... en ook nog tegen de Super Boeren aankomend weekend...fijn... :1evil.gif:

Goed, meer dan onderstaand bericht heb ik er ook niet over te melden...

Mario Been: dit is heel triest
Door: Jeroen | Gepubliceerd: Gisteren 19:38

Mario Been moet zich de laatste weken een repeteergeweer voelen. Hij draait wekelijks hetzelfde verhaaltje af over gemiste kansen.

''Dat is heel triest'', constateert de trainer van NEC. ''We verliezen de wedstrijd in het eerste half uur. Als we dan de kansen maken... Maar als telt niet in sport. De ballen moeten nou eenmaal in het netje, dat telt.''

Van het heel slechte Sparta had NEC nooit mogen verliezen. ''We gaan na rust paniekerig spelen. De koppies gaan omlaag. Ik had niet het idee dat we nog zouden scoren. We moeten nu met het schaamrood op de kaken de bus in.''

Bron: Omroep Gelderland
Geknipt en geplakt van: http://www.forzanec.nl/

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 10, 2007 1:43 pm

Onze redder na bange dagen...
Rentree Otten na maanden in zicht
Mark Otten hoopt begin 2008 zijn terugkeer in de hoofdmacht van NEC te gaan maken. De verdediger staat al maanden buitenspel, maar het einde van de lange revalidatie is nu in zicht, meldt Sportweek.

Otten liep de zware knieblessure april dit jaar op tegen zijn oude club Feyenoord. De verdediger, normaliter een vaste waarde onder trainer Mario Been, scheurde in Rotterdam zijn voorste kruisband in het gewricht volledig af.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 10, 2007 2:02 pm

Mooi, das goed nieuws!

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 10, 2007 2:13 pm

Waarom doet Pothuizen eigenlijk niet meer mee?? Is hij geblesseerd ofzo...

(misschien stom dat ik niet echt goed ingelicht ben)

Ramona

Bericht door Ramona » ma dec 10, 2007 2:27 pm

banjavi schreef:Waarom doet Pothuizen eigenlijk niet meer mee?? Is hij geblesseerd ofzo...

Wellicht herstellende van...speelde laatst wel met Jong N.E.C. mee...?

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » ma dec 10, 2007 4:01 pm

Hrepka verlaat NEC in januari
Adam Hrepka is per 1 januari 2008 NEC-speler af. De Hongaarse aanvaller, die op huurbasis uitkwam voor de Nijmegenaren, keert terug naar MTK Boedapest.

Volgens de clubsite van NEC zijn alle partijen het er over eens dat Hrepka in het nieuwe jaar terugkeert naar MTK. De aanvaller speelde slechts zeven wedstrijden voor NEC en kwam hierin niet tot scoren.

Bovendien zullen de partijen na de wintertransferperiode, die duurt van 1 januari tot 31 januari, de samenwerking evalueren.
voetbalprimeur.nl

Nou, daahaag

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 11, 2007 11:02 am

Goed, snel terug naar NEC idd en naar Nijmeegs' hoop in bange dagen... :666.gif: :headbang.gif:

Weeklog Mark Otten
Door: William | Gepubliceerd: Vandaag 10:32

Mijn knie voelt erg goed. Tijdens de afgelopen week heb ik een groede stap kunnen zetten, ondanks het slechte weer en de slechte staat van het trainingsveld in Zeist. Het heeft gelukkig geen invloed op het herstel van mijn knie gehad en ik heb gewoon het vooraf geplande programma voor deze week af kunnen werken.
Vandaag heb ik de laatste training afgewerkt waarbij de nadruk op verzuring lag. Hier ben ik 2 weken geleden mee begonnen, waarbij ik startte met 9 series van 25 seconde aangeboden in verschillende vormen. En vandaag bestond de training uit 9 series van 45 seconden. Ik had vorige week nooit verwacht dat ik in 2 weken zoveel vooruitgang kon boeken. Ik zag echt op tegen de trainingen deze week en had niet verwacht de series op zo'n korte termijn uit te kunnen bouwen naar het vereiste niveau. Dat is gelukkig wel gelukt en heeft me wel enigzins verbaasd. Ook mijn knie heeft deze nieuwe belasting goed verwerkt. Zo goed zelfs dat ik vandaag na de training geen vocht in mijn knie had!

Nu staat alleen nog de laatste fase op het programma, snelheid.Woensdag ga ik de overstap maken van lactisch (verzuringsprikkel) naar snelheid(sprint). Tijdens deze training zal ik wat tussenvormen aangeboden krijgen zodat mijn knie alvast kan wennen aan de nieuwe prikkel die het zal gaan ontvangen. Ik heb namelijk nog niet eerder voluit gesprint na mijn operatie. Vanaf vrijdag zal deze fase dan volledig van start gaan en zal ik starten met sprintseries van 2 á 3 seconde en deze zal ik in de loop van de tijd uit moeten bouwen naar zo'n 12 à 15 seconden, dit zal zo'n 2 à 3 weken in beslag gaan nemen. Zodra ik deze fase afgerond heb, zal ik langzaam in gaan stromen bij de groepstraining.

Dus wanneer alles volgens plan verloopt en mijn knie blijft rustig sluit ik over ongeveer 3 weken aan bij de groep. Waarbij wel enige voorzichtigheid geboden is. Ik zal dan ook niet direct iedere dag met de groep trainen. Dit zal langzaam opgebouwd worden en de overige dagen zal ik me gewoon in Zeist moeten melden, zoals ik dat nu ook nog steeds 5 dagen in de week doe.

Groeten en tot volgende week

Bron: http://www.forzanec.nl/

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 11, 2007 1:19 pm

Als deze... plannen eens door gaan eej...wow... :cool.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » di dec 11, 2007 1:23 pm

Afbeelding

Als ik op mijn balkon sta kijk ik HIER tegenaan... grrrr

Ramona

Bericht door Ramona » di dec 11, 2007 1:36 pm

Ah, je hebt wel een erg mooie lichtshow 's avonds... :icon_arrow.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 12, 2007 11:20 am

NEC staat open voor tussentijds vertrek Olsson
12/12/2007 10:54

Hoewel een officiële benadering (nog) achterwege is gebleven, staat NEC open voor een vertrek van Jonas Olsson. 'Bij een goed bod.'

Newcastle United en Ipswich Town volgen de verrichtingen van de 24-jarige verdediger op de voet. Beide clubs hebben zich nog niet officieel gemeld in Nijmegen.

'Jonas heeft een geweldige ontwikkeling doorgemaakt, daarom verbaast de belangstelling mij niet', zegt technisch directeur Carlos Aalbers in Voetbal International. 'Hij heeft nog een contract tot medio 2009, dus we staan alleen bij een goed bod open voor een tussentijds vertrek.'

Trainer Mario Been wil Olsson niet kwijt. 'We weten dat Jonas gevolgd wordt, maar ik hoop natuurlijk dat hij ook in 2008 voor ons speelt', aldus de coach. 'Jonas is een belangrijke schakel. Het is geen toeval dat we dit seizoen zo weinig doelpunten tegen krijgen.'

Twee weken geleden achtte Olssons zaakwaarnemer Martin Dahlin een vertrek van zijn cliënt in de winterstop een zeer reële optie. 'Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik naar Engeland wil. Door in de winterstop te vertrekken, kan NEC in elk geval nog geld aan me verdienen', reageerde de Zweed op die berichten.
Weinig doelpunten tegen?? 23 in 14 wedstrijden vind ik niet overdreven weinig... @ Been: misschien verwar je die 12 met het aantal tegendoelpunten... maar dat is het aantal doelpunten wat je hebt gescoord hoor ... :)

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 12, 2007 11:22 am

'kZal Jonas missen... pracht speler... :sad.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo dec 12, 2007 11:22 am

Ach joh... Otten komt terug... :)

Ramona

Bericht door Ramona » wo dec 12, 2007 11:26 am

Zeker...erg blij mee en meer dan nodig ook, aangezien hij het jonge team kan aansturen en neerzetten...maar Jonas is Jonas...ik hou van zijn 'gebijt'... :00001741.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » vr dec 14, 2007 3:28 pm

Basisplaats voor NEC'er Ntibazonkiza
Saidi Ntibazonkiza krijgt zaterdagavond een basisplaats toegewezen van NEC-coach Mario Been. De jonge Burundees speelt in plaats van de gepasseerde Tim Janssen, weet Omroep Gelderland.

Janssen heeft bovendien lichte rugklachten. "Ik heb het een paar keer geprobeerd met Tim aan de rechterkant", aldus de trainer van NEC. "Dat was bij vlagen succesvol, maar we scoorden niet. Saïdi manifesteert zich goed op de training en is een echte rechtsbuiten. Die moet je ook een kans geven."

Op het middenveld is voorlopig nog geen plek voor Dominique Kivuvu. De Amsterdamse controleur is weliswaar hersteld, maar mist nog wedstrijdritme.
Ja... lummel... probeer hem dan eens te zetten op een plaats waar hij WEL HOORT TE SPELEN!!!

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 15, 2007 9:10 am

Voorbeschouwing: De Graafschap - NEC

Competitie: Eredivisie 2007-2008
Speeldatum: zaterdag 15 december 2007
Stadion: Vijverberg, Doetinchem
Scheidsrechter:

Blessures
Mark van den Boogaart (Enkel)
Dominique Kivuvu (Hamstring)
Mark Otten (Afgescheurde kruisband)

Schorsingen
geen schorsingen bekend

Onderlinge stand

Pos. Team Gespeeld Gewonnen Gelijk Verloren Punten
+ / -
12. De Graafschap 14 5 3 6 18 18 - 22 (-4)
13. NEC 14 3 2 9 11 12 - 23 (-11)

Zaterdagavond staat voor NEC de tweede provinciale derby dit seizoen. Ditmaal treffen de Nijmegenaren voor het eerst in jaren niet alleen aartsvijand Vitesse maar ook De Graafschap. Net als tegen de Arnhemmers heeft NEC het ''uit'' altijd lastig in een derby.

De Graafschap is goed begonnen aan het eerste seizoen in de Eredivisie na twee jaar vertoefd te hebben in de tweede Nederlandse profliga. Onder leiding van Han Bergen en Jan de Jonge, respectievelijk technisch directeur en hoofdtrainer hebben de Superboeren echter een realistische weg ingeslagen. Niet langer werden oud-vedetten als Peter van Vossen gehaald maar werd geprobeerd met jonge talenten en volwassen routiniers een kampioensploeg te formeren.

Dat kampioensschap kwam er al één jaar voor gepland was en zelfs met oogstrelend en aanvallend voetbal gekoppeld aan de Achterhoekse mentaliteit van D'ran. Hoewel het succes van vorig jaar wat deukjes opliep door het vertrek van bepalende spelers als Jeffrey de Visscher (Aberdeen) en onder andere Jhon van Beukering (NEC uiteraard) bleef het leeuwendeel van de selectie trouw aan de blauw-witten. Met Resit Schuurman en Stephan Keller wisten de Doetinchemmers zelfs nog enkele spelers aan te trekken met bakken aan Eredivisie-ervaring en dat resulteerde zelfs in een vierde plaats. De nuchtere Jan de Jonge bleef echter met beide benen op de grond en inmiddels staat De Graafschap op een keurige twaalfde plaats, zeven punten los van NEC.

NEC heeft dit seizoen zeker één ding gemeen met De Graafschap: beide ploegen weten menig kenner te verbazen in het huidige Eredivisieseizoen. De Graafschap doet dat nadrukkelijk in positieve zin (vooral na de 1-8 seizoensouverture), NEC doet dat vooral in negatieve zin. De Nijmegenaren spelen goed voetbal, zelfs enkele uitstekende wedstrijden maar de ploeg van Mario Been loopt tegen een eeuwenoud Nijmeegs euvel aan: scoren.

Ondanks de komst van bovengenoemde Jhon van Beukering en Tim Janssen weten de Nijmegenaren maar niet het net gemakkelijk te vinden. Vorige week resulteerde dat zelfs in een 1-0 verlies tegen Sparta die wel genoeg hadden aan één scrimmage. Mario Been gaf deze week op de supportersavond nog maar eens aan dat hij geen problemen voorziet, alleen het kleine beetje geluk ontbreekt de laatste weken.

Dat ontbrekende geluk heeft er nu wel voor gezorgd dat NEC nog maar twee punten voorstaat op plaats nummer 18. Voordeel voor de Nijmegenaren is dat ze zowel VVV alswel Willem II nog treffen voor de jaarwisseling. Mochten ook die wedstrijden niet tot een goed einde gebracht gaan worden kon het nog wel eens een lang seizoen gaan worden.

Bron: http://www.forzanec.nl/

COME ON N.E.C.!!! :necsjaal.gif:
Ten strijde trekken voor rood, zwart en groen doen jullie wel...nu godverdegodverrrr nog
scoooooooooren!!! :1evil.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 15, 2007 9:26 am

Ramona schreef:
banjavi schreef:Waarom doet Pothuizen eigenlijk niet meer mee?? Is hij geblesseerd ofzo...

Wellicht herstellende van...speelde laatst wel met Jong N.E.C. mee...?
'kLees net op Forza dat-ie een spier in zijn bovenbeen gescheurd heeft. Dominique Kivuvu is hersteld van zijn hamstringblessure. Hij start op de bank in Doetinchem.

Opstelling: Babos; Wisgerhof, Olsson, El Akchaoui; Muslu, Vadocz, Holman, Davids; Saïdi, Van Beukering, Lens.

Nou COME ON dussssssss... :necsjaal.gif:

Poeder

Bericht door Poeder » za dec 15, 2007 1:18 pm

Net als tegen de Arnhemmers heeft NEC het ''uit'' altijd lastig in een derby.
Beetje een understatement van "onze" nimweegse vrinden hahaha

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za dec 15, 2007 2:32 pm

Ik hoop op een winst voor ons Aller NEC, maar ik heb er geen vertrouwen in... 2-0 voor de Graafschap...

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 15, 2007 9:33 pm

Wederom geen buitenspel...gekmakend weer... :1evil.gif: :rules.gif:

Jesse

Bericht door Jesse » za dec 15, 2007 9:43 pm

Hoe is het eigenlijk met de Keizer van Brakkestein?

:necsjaal.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 15, 2007 9:44 pm

Nog brak, maar hij komt eraan....eindelijk...lees zijn log stukje naar boven...

Jesse

Bericht door Jesse » za dec 15, 2007 9:47 pm

Ah, hij heeft nog geen wedstrijd gespeeld. Geen wonder dat NEC zo laag staat op het moment.

:necsjaal.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Ramona

Bericht door Ramona » za dec 15, 2007 9:51 pm

Kolere...pfffffffffff... :excited.gif: Yessssssss... :headbang.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo dec 16, 2007 1:12 pm

Heb er weinig van meegekregen, maar zoals ik het begreep heeft NEC geluk gehad... ja... ach... ik had op een verlies gerekend dus alles wat er meer is is meegenomen.

van Beukering heeft een hersenschudding opgelopen las ik...

Maargoed... het was (zoals ik het lees) weer eens ouderswets drama...

Plaats reactie